Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pompa submersibila pe 12 v

M-am saturat de cei care distrug ...

telefon fix cu cartela SIM plus e...

Comercianti (inclusiv PFA) obliga...
 Recomandare cazare tranzit, 1 noa...

Inchidere stalpi in placa de la u...

Acceleratie sacadata Vespa 300ccm

Microfon pentru un Sony A6100?
 Chiar asa de prosti sunt englezi?

La mulți ani @xperia_ray!

Circular Makita de negasit in RO

Statii cu baterii
 [TEORIE] Ce ati face in cazul une...

Exceptii reale/aparente de la pri...

Se dorește interzicerea algo...

Pret manopera
 

Turism cu cheltuieli refundable

* - - - - 2 votes
  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#1
gogu1905

gogu1905

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 03.05.2019
Va propun sa invatam ceva pozitiv din criza asta si sa vedem ce posibilitati avem sa ne organizam vacanta cu cheltuieli complet returnabile.

Cheltuielile cu cazarea sunt simplu de rezolvat. Booking.com de exemplu are o optiune sa iti arate doar tarifele cu rezervare anulabila si plata la hotel.

Problema mare ramane cu biletele de avion. Dupa ce avioanele au fost incarcate de pasageri ca sardelele intr-o conserva, nu stiu daca problema asta e simplu de rezolvat. Vad urmatoarele variante:

(a) Cumpar bilet de avion fully refundable, ceea ce poate insemna un bilet de avion cu 1000 eur mai scump.

(b) Cumpar biletul de avion cat mai tarziu posibil, riscand sa intru in last minute si sa nu mai gasesc nimic.

Cum vedeti problema biletelor de avion? Oricum o luam, practica curenta, platim o gramada de bani, locul se revinde, dar nu primim banii inapoi, este cat de imorala se poate. Nu ca morala este un criteriu fundamental in comert, dar...

Ramane in discutie vacanta cu pachete cumparate prin agentii. Asta e complicata, as prefera sa elimin omul din mijloc si sa fac tranzactiile direct.

Multumesc pentru ideile voastre...

#2
spider8

spider8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 835
  • Înscris: 14.01.2006
Părerea mea este că în mod real nu pot exista cheltuieli complet returnabile.
Acolo, la agenția de turism, la compania aeriană etc. există niște oameni care fac rezervări, pilotează avioane etc. iar oamenii aia trebuie plătiți, chiar daca tu cu doua zile înainte de a merge în concediu te răzgândești - nu-i așa că dacă ai merge totuși în concediu vrei că totul sa meargă struna ?
Ei, că totul sa meargă bine lucrurile se planifică in avans, nu se face totul de pe o zi pe alta, iar că să planifici ai nevoie de oameni, spatii etc adică ai nevoie de bani.

#3
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,220
  • Înscris: 25.06.2007

 gogu1905, on 14 iunie 2020 - 22:01, said:

Cum vedeti problema biletelor de avion? Oricum o luam, practica curenta, platim o gramada de bani, locul se revinde, dar nu primim banii inapoi
Plătești biletul cu card de credit, nu de debit, și treaba e rezolvată...

#4
gogu1905

gogu1905

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 03.05.2019
@spider8: In principiu ai dreptate. Nu insa si in cazul companiilor aeriene. Ei au dreptul sa vanda bilete in plus, overbooking e o practica legala. Apoi, biletul de avion nu il cumperi cu doua zile inainte, il cumperi cu jumatate de an inainte. Si, de exemplu, ai putea fi nevoit sa abandonezi cu patru luni inainte de calatorie. Pilotul nu are nici pe dracu in combinatia asta.

Stiu de WizzAir, ca are acel WizzFlex care costa 12 eur per zbor si care iti ramburseaza totul daca faci anularea cu cel putin trei ore inainte de zbor.

@Karhu: cardul de credit te ajuta aici daca iti ofera asigurare storno. Care asigurare acopera o lista selectiva de motive. Faptul ca nu mai poti pleca pentru ca ti s-au imbolnavit parintii (de exemplu) nu este in mod necesar printre motivele valide. Nu orice achizitie facuta cu cardul de credit poate fi anulata si rambursata fara un motiv care sa fie considerat acceptabil.

Insa, o rezervare Booking facuta fara niciun avans poate fi anulata fara ca motivul anularii sa fie relevant. De asemenea, un bilet Wizz cumparat cu Wizz Flex inclus, poate fi rambursat in contul Wizz fara ca motivul anularii sa fie relevant.

#5
smddms

smddms

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,490
  • Înscris: 16.12.2018
Un concediu inseamna altceva decat sa te zgarcesti la 5 lei

 gogu1905, on 14 iunie 2020 - 22:01, said:

Va propun sa invatam ceva pozitiv din criza asta si sa vedem ce posibilitati avem sa ne organizam vacanta cu cheltuieli complet returnabile.

Asta e o tampenie maxima , ori faci concediu si platesti ori stai acasa si ti banii la saltea .

#6
gogu1905

gogu1905

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 03.05.2019
In cazul Tarom diferenta intre un bilet Economy Saver si unul Economy Flex (cel mai ieftin care ofera rambursare completa) este si de trei ori pretul (de la 100 eur la 300 eur de exmplu, un test simplu facut acum).

@smddms: Lufthansa sa refuze rambursarea calatoriei de 300 eur, facuta imposibila de carantina Corona este o tampenie maxima. Iar Tarom sa nu ramburseze bilete de avion de 100 eur pentru calatorii anulate fortat prin hotarare de guvern este tampenie maxima. Nici una din astea nu are nicio treaba cu zgarcenia de 5 lei, decat daca te referi la modul in care operatorii aerieni isi trateaza clientii.

#7
gogu1905

gogu1905

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 806
  • Înscris: 03.05.2019
Sa lamurim un lucru, intrucat vad ca este necesar: cheltuieli refundabile nu inseamna calatorie ieftina, zgarcenie, etc. Inseamna ca acestea includ dreptul de a anula calatoria cu un timp rezonabil inainte si de a recupera toate cheltuielile platite pentru servicii neefectuate. Asta inseamna, din contra, COSTURI MAI MARI, nu mai mici. Problema este ca suprataxa pentru rambursare sa nu fie 200% cum am vazut acum ca este practica Tarom, ci una rezonabila, cum este cazul Booking.com si WizzAir.

#8
EMPP

EMPP

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,916
  • Înscris: 12.01.2018

 gogu1905, on 15 iunie 2020 - 00:43, said:

Sa lamurim un lucru, intrucat vad ca este necesar: cheltuieli refundabile nu inseamna calatorie ieftina, zgarcenie, etc. Inseamna ca acestea includ dreptul de a anula calatoria cu un timp rezonabil inainte si de a recupera toate cheltuielile platite pentru servicii neefectuate. Asta inseamna, din contra, COSTURI MAI MARI, nu mai mici. Problema este ca suprataxa pentru rambursare sa nu fie 200% cum am vazut acum ca este practica Tarom, ci una rezonabila, cum este cazul Booking.com si WizzAir.
acum crezi ca tu ai inventat apa calda.cine returna inainte ciupea un 20 de euro in plus la bilet fiindca probabil 1% din calatori aveau o problema si costurile suplimentare nu existau fiindca  pe o parte  altii plateau in plus iar pe de alta parte avea cui vinde biletul ca aveau calatori suficienti.in noile conditii toti calatorii iti vor returrna biletul in caz de ceva deci rezulta dublarea sau triplarea pretului biletului pentru astfel de cazuri.asta-i facuta pentru cei ce psihic nu pot pierde nimic siatunci platesc mult dar NU PIERD

#9
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,891
  • Înscris: 15.06.2004
Costurile suplimentare sunt din cauza ca se plateste o asigurare la un tert. De principiu n-ar trebui sa fie atat de mari cat cer companiile ci doar un 5-10% in plus.

In rest - cu pandemia - fiecare companie a facut dupa cum i-a taiat capul. Unii au dat banii inapoi, atii au permis reprogramare altii s-au facut ca nu stiu8 nimic.

Edited by eiffel, 15 June 2020 - 07:51.


#10
giuliani

giuliani

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,153
  • Înscris: 18.05.2007

 spider8, on 14 iunie 2020 - 22:29, said:

Părerea mea este că în mod real nu pot exista cheltuieli complet returnabile.
Acolo, la agenția de turism, la compania aeriană etc.

Intr-o lume a cheltuielilor returnabile nu exista agentie de turism. Iar compania aeriana o inlocuiesti cu masina.

 smddms, on 15 iunie 2020 - 00:17, said:

Asta e o tampenie maxima , ori faci concediu si platesti ori stai acasa si ti banii la saltea .

Deloc. Iti rezervi pe booking cu anulare gratuita si mergi in concediu cu masina. Europa-i mare si variata.

#11
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,220
  • Înscris: 25.06.2007

 gogu1905, on 15 iunie 2020 - 00:08, said:

@Karhu: cardul de credit te ajuta aici daca iti ofera asigurare storno. Care asigurare acopera o lista selectiva de motive. Faptul ca nu mai poti pleca pentru ca ti s-au imbolnavit parintii (de exemplu) nu este in mod necesar printre motivele valide. Nu orice achizitie facuta cu cardul de credit poate fi anulata si rambursata fara un motiv care sa fie considerat acceptabil.

Era vorba despre cauze imputabile companiei aeriene: anulare zbor, overbooking etc, nicidecum de ”îmbolnăvit părinții”

#12
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 gogu1905, on 14 iunie 2020 - 22:01, said:

(a) Cumpar bilet de avion fully refundable, ceea ce poate insemna un bilet de avion cu 1000 eur mai scump.

(b) Cumpar biletul de avion cat mai tarziu posibil, riscand sa intru in last minute si sa nu mai gasesc nimic.



referitor la a) - nu e chiar in halul asta de scump, dar da, e scump, bate cu mult primul pret (economy), caz in care NU merita aceasta varianta de "refundable". Ex: primul pret (economy) sa zicem ca e 30 de euro. "Refundable" e 300 de euro. De ce as da 300 de euro (si sa risc sa zbor la banii astia, ca daca nu se anuleaza planurile tu vei ramane cu biletul si vrand-nevrand vei zbura la pret de 300 in loc de 30) cand mai bine pierd aia 30 de euro si aia e?

Ce e mai bine: sa pierzi 30 de euro sau 270 de euro?

referitor la b) - nu atat ca risti sa nu mai gasesti, dar si daca gasesti, vei lua cel mai scump bilet posibil, subventionand alti 3-5 pasageri care au cumparat biletele cu ceva timp inainte.

 gogu1905, on 14 iunie 2020 - 22:01, said:

Ramane in discutie vacanta cu pachete cumparate prin agentii. Asta e complicata, as prefera sa elimin omul din mijloc si sa fac tranzactiile direct.



Big Like. Daca de la companiile aeriene mai vezi banii inapoi sau macar ceva vouchere, de la intermediarii astia infecti nu mai vezi nimic, pentru ca ei au "plimbat" banii mai departe, pa si la revedere.

E si cazul organizarilor de concerte si altele de genul asta, unde entitatea respectiva plimba banii mai departe.

Edited by cattavencu, 15 June 2020 - 10:54.


#13
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,368
  • Înscris: 18.12.2007

 cattavencu, on 15 iunie 2020 - 10:49, said:

referitor la a) - nu e chiar in halul asta de scump, dar da, e scump, bate cu mult primul pret (economy), caz in care NU merita aceasta varianta de "refundable". Ex: primul pret (economy) sa zicem ca e 30 de euro. "Refundable" e 300 de euro. De ce as da 300 de euro (si sa risc sa zbor la banii astia, ca daca nu se anuleaza planurile tu vei ramane cu biletul si vrand-nevrand vei zbura la pret de 300 in loc de 30) cand mai bine pierd aia 30 de euro si aia e?

Ce e mai bine: sa pierzi 30 de euro sau 270 de euro?

Fix pentru acelasi lucru pentru care dai banii pe asigurari. In cazul in care...
Depinde de la situatie la situatie, cateodata merita sa iei varianta returnabila.

 cattavencu, on 15 iunie 2020 - 10:49, said:

Big Like. Daca de la companiile aeriene mai vezi banii inapoi sau macar ceva vouchere, de la intermediarii astia infecti nu mai vezi nimic, pentru ca ei au "plimbat" banii mai departe, pa si la revedere.

Cand o sa gasesti o agentie serioasa o sa iti schimbi parerea.

#14
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,220
  • Înscris: 25.06.2007

 cattavencu, on 15 iunie 2020 - 10:49, said:

...

 AlexEn, on 15 iunie 2020 - 11:21, said:

...

Indiferent ca iei direct sau prin agentie, daca bletul e platit cu cardul de credit atunci riscul e al bancii emitente, nu al tau.

#15
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

 AlexEn, on 15 iunie 2020 - 11:21, said:

Fix pentru acelasi lucru pentru care dai banii pe asigurari. In cazul in care...
Depinde de la situatie la situatie, cateodata merita sa iei varianta returnabila.



Cand o sa gasesti o agentie serioasa o sa iti schimbi parerea.

La asigurari poate o merita, prima de asigurare fiind muuuuult mai mica decat valoarea bunului pierdut.

Dar aici, la bilete de 15-30 de euro? Pai nu mai bine pierd biletul?
Daca iei bilet flexibil si NU se anuleaza nimic si ajungi sa zbori cu biletul ala - nu-ti dai seama ca ai pierdut diferenta dintre cele doua bilete? Care diferenta e muult mai mare decat valoarea biletului Economy?

Deci in loc sa pierzi pretul platit pentru Economy si atat, pierzi Economy + diferenta pana la Flexibil, care e mult mai mare -repet - decat Economy.

Referitor la agentii, cel mai serios pot fi doar eu cu mine insumi.

Pana o gasesc pe aia serioasa, ce fac, le testez pe banii mei? Posted Image

Io sunt genul care se impaca bine cu duetul Booking/AirBNB + bilet de avion luat direct de la companie. Chiar nu vreau sa vad functionarii aia de la agentii la ochi. N-am pus niciodata botul la "pachetele" lor turistice. Dar am aruncat un ochi adesea si la aceste pachete si, dupa comparatie, am iesit mereu in castig rezervand singur.

 Karhu, on 15 iunie 2020 - 11:38, said:

Indiferent ca iei direct sau prin agentie, daca bletul e platit cu cardul de credit atunci riscul e al bancii emitente, nu al tau.

Credit sau debit?

Intreb pentru ca in unele tari am avut surpriza ca lumea sa nu faca diferenta intre ele (ex: Canada, unde toata lumea ii zice "de credit" la orice card bancar)

La debit nu cred ca risca banca nimic, ca banii sunt deja proprietatea mea, nu un imprumut cum e la cardul de credit.

 gogu1905, on 15 iunie 2020 - 00:25, said:

In cazul Tarom diferenta intre un bilet Economy Saver si unul Economy Flex (cel mai ieftin care ofera rambursare completa) este si de trei ori pretul (de la 100 eur la 300 eur de exmplu, un test simplu facut acum).


Deci nu merita. cum adica, dai 200 ca sa nu pierzi 100? pai nu mai bine pierzi 100 decat 200?

Si absolut toate sunt facute asa - biletul flexi e de cateva ori mai scump decat Economy

Edited by cattavencu, 15 June 2020 - 12:29.


#16
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,220
  • Înscris: 25.06.2007

 cattavencu, on 15 iunie 2020 - 12:29, said:

Credit sau debit?
Am specificat clar: CREDIT

#17
AlexEn

AlexEn

    Spoiled brat

  • Grup: Moderators
  • Posts: 22,368
  • Înscris: 18.12.2007

 cattavencu, on 15 iunie 2020 - 12:29, said:

La asigurari poate o merita, prima de asigurare fiind muuuuult mai mica decat valoarea bunului pierdut.

Dar aici, la bilete de 15-30 de euro? Pai nu mai bine pierd biletul?

Nu e evident ca trebuie sa isi faca fiecare calculele si sa decida ce si cum? Am precizat clar ca e posibil sa fie mai convenabila aceasta varianta cateodata.

 Karhu, on 15 iunie 2020 - 11:38, said:

Indiferent ca iei direct sau prin agentie, daca bletul e platit cu cardul de credit atunci riscul e al bancii emitente, nu al tau.

Nu au toate cardurile de credit asigurari de calatorie.

#18
epetroiu

epetroiu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,530
  • Înscris: 05.08.2016
Deci la Wizz flexul ăla e tarif fix, indiferent de val biletului?

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate