Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Curatare bord auto

Google Pixel 9 & 9 Pro

Cine livreaza in RO pachete trimi...

[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...
 Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea

Taxarea vacilor in Danemarca si..
 Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?

recomandare smartwatch copil
 Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...
 

Reparatii/Reglaje/Mentenanta Motoare Electrice (pentru hidrofor)

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
dtomcat

dtomcat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 07.02.2011
Buna ziua,

O sa adaug si eu aici mai multe informatii legate de cum se pot intretine, repara, regla si mentine la parametri optimi motoarele electrice de prin gospodariile noastre, in special cele de la pompe orizontale, care  sunt unele din cele mai solicitate si functioneaza in regimuri grele de variatii mari de temperatura, umiditate si presiune.

Problema pe care vreau sa o pun azi este o siguranta termica cu bimetal care este montata pe corpul metalic al motorului (intr-o zona cilindrica speciala pe carcasa, printre lamelele radiatorului de caldura). Aceasta siguranta vine cu motoarele de putere mai mare (de la 1,2 -1,5 Kw in sus) - am observat la pompele DAB M151 sau mai mari.

Siguranta se conecteaza in serie cu alimentarea de la retea a motorului electric, lipita pe motor, in cutia de plastic cu contacte electrice a motorului electric.

Forma ei este cilindrica , din ebonita, cu diametrul de aprox. 1,5 cm si inaltimea de aprox 1 cm. In interior are un contact cu bimetal, care la temperatura "camerei"  este normal inchis. O data ce aceasta siguranta se incalzeste de la carcasa motorului si provoaca intreruperea circuitului de alimentare cu electricitate pana la racirea temperaturii motorului.
Am atasat si o fotografie .

Problema e ca acel bimetal se oxideaza relativ repede (in maxim cativa ani) - iar motorul, de calitate in general, are o durata de viata mult mai mare . Din pacate , majoritatea "mesterilor"  reconecteaza motorul "pe direct"  scurtcircuitand aceasta siguranta si cel mai probabil intr-un caz de defectiune al presostatului, sau lipsa de apa - motorul electric, sau componentele pompei se vor distruge curand ...

Intrebarea este unde gasim aceasta siguranta termica sa o inlocuim ? Romstal aduce de la producator intr-un set care include cutia electrica, cateva contacte si aceasta siguranta - dar din pacate costa mai mult decat rebobinarea motorului (in jur de 300 de RON  Posted Image  ... ).   Nu am nevoie de cutia de plastic, contacte etc. etc. am nevoie numai de siguranta ...

Nu comentez preturile Romstal, dar aici vorbim de o componenta electrica, nu de un robinet sau manometru de super-calitate. Deci nu are nici o justificare pretul Romstal.


Multumesc anticipat si revin si cu alte informatii.

Attached Files


Edited by dtomcat, 07 September 2016 - 12:31.


#2
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Se gasesc sigurante termice de diferite valori de curent si temperatura la preturi derizorii.Eu am inlocuit asa ceva la un alt echipament,care ar fi costat 200ron...

Le: la o simpla cautare... http://www.tme.eu/ro...termice_100089/
...este adevarat ca nu au revenire,insa protejeaza motorul...

Edited by gcom61, 07 September 2016 - 12:19.


#3
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Ia de vezi pe aici :
https://www.germanel...gurante-termice
http://www.adelaida....-nec-clone.html

Edited by keta, 07 September 2016 - 12:19.


#4
dtomcat

dtomcat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 07.02.2011
Am adaugat  si o fotografie acum, am gasit si eu ce este pe site-urile prezentate, dar la o observare atenta sigurantele de pe acolo sunt un pic diferite ... - in caz de "declansare" se auto distrug - trebuie inlocuite ... -  prefer tot una de tip bimetal, sau "cu revenire" (sau "auto-reset "  daca vreti)  atunci cand temperatura motorului a scazut.

Altele dintre ele au curenti nominali mici, pana la 6A, deci vor fi folosite  "in plin"  pentru un motor de 1500 W.

Altele cu revenire automata au contactul tip releu normal deschis, deci nu sunt bune in cazul, meu, merg la uscatoare de par de exemplu.

De asta zic ca mi-a fost greu sa gasesc ...

Edited by dtomcat, 07 September 2016 - 13:01.


#5
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
Cauta "SIGURANTE TERMICE" si vei gasi toate tipurile posibile, doar sa alegi temperatura si curentul necesar.

#6
gcom61

gcom61

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,824
  • Înscris: 21.01.2007
Din poza aia ,...arata ca un element de protectie termica pt motoarele frigiderelor...lucreaza la supracurent...

#7
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,584
  • Înscris: 31.12.2006
http://www.adelaida....bt-l090-nc.html
uite si de 10A

#8
dtomcat

dtomcat

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 89
  • Înscris: 07.02.2011
Imi place site-ul asta de la Adelaida, termostatul propus de  _bcristian_ nu sunt sigur daca
inchide circuitul la temperaturi joase (iarna de ex. la 4-5 gr.C)

mai degraba o sa comand asta, ca e pacat de motor sa se strice:
http://www.adelaida....tor-termic.html


Singura problema ar fi dimensiunea(31.5 x 19.5 x 12mm), oricum ceva de genul asta trebuie pentru protectie termica,
eventual cu un singur contact (nu dublu ca acesta) - o sa caut si simplu;

Extras tehnic:

Senzor intreruptor termic AK33-85; Config.iesire: NC x2; 85C; 16A
Simbol original: AK33 85.05
Producator:TOMIC
Specificatii tehnice
Tip senzor:  intreruptor termic
Configuratie iesire:  NC x2
Temperatura de deschidere:  85C
Curent de lucru max.:  16A
Tensiune de lucru max.:  250V AC
Conexiune:  conectori 6,3 mm
Toleranta:  +/- 5C
Dimensiuni exterioare:  31.5 x 19.5 x 12mm
Caracteristici  orificii de fixare: Ø 3,5, pas 37 mm
Masa: 0,01 Kg



Va multumesc de suport !

Attached Files


Edited by dtomcat, 07 September 2016 - 18:29.


#9
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,584
  • Înscris: 31.12.2006
De fapt, protectia termica pe carcasa motorului e un fel de sa nu fie chiar nimic.
In general, motoarele pot ajunge in regim normal la +40/50 C peste temperatura ambianta, pana la maxim 110-120 C. Cu termostate de contact, deja e o problema.
Mai important insa, termostatele puse pe carcasa motorului declanseaza abia dupa ce temperatura s-a propagat prin infasurari si tole pana la ele. Adica e posibil ori prea tarziu, ori paranoic.
Din punctul asta de vedere, submersibilele cu termostat bagat in infasurari stau cu mult mai bine.
Solutia mult mai buna (folosita in orice contactor de comanda motor) este de a declansa la depasirea curentului maxim admis in motor. Declansatoarele sunt tot bimetalice (este necesara inertia la regimul de pornire), dar si mult mai scumpe.
http://www.tme.eu/ht...2_EN_pelny.html

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate