Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extindere apa - trecere in domeni...

La mulți ani @Digix!

[cum] telefon cu folosire in SUA

Montare AC deasupra frigiderului?
 Cunoaste cineva metoda de semideg...

De ce in unele tari sunt sparte p...

Marime siguranța AC - 24.000...

E de la monitor sau nu?
 Rezervare gresita

Ce erau chestiile astea pe cerul ...

Apa plata ieftina vs scumpa

Serial: Those About to Die
 Malwarebytes Windows Firewall Con...

hotel pentru copii

Nu pot reinstala windows 11

Replacement grip pentru racheta t...
 

ABS - cum functioneaza? E mai bine CU, e mai bine FARA?

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
281 replies to this topic

#1
Monitoxus

Monitoxus

    Back!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,184
  • Înscris: 26.11.2001
[ http://news.softnews.ro/images/news/4228_1.png - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

http://news.softnews...gust/4228.shtml

#2
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Good job Monitox,

E bine de stiu cum se foloseste ABS. Toata lumea crede ca esti mare jmecher ca ai ABS, dar daca esti prost mai rau te incurca. Am citit undeva un articol ca sa facut o statistica in urma careia s-a constatat ca numarul accidentelor care implicau o franare brusca a crescut ingrijorator pentru simplul fapt ca pedala trepida sub piciorul soferului, acesta se speria si in multe cazuri soferu efectiv a ridicat picioru de pe pedala de frana. Eu am dacie, nu stiu ce si cum scrie in cartea tehnica la o masina cu ABS, dar daca as fi un prost care nu stie si as avea accident si as afla de acest amanunt as da in judecata firma producatoare ca nu a specificat acest "mic" amanunt si "neimportant".

Again Monitox, tineo tot asa. Sincer nu stiu cati soferi care se dau tari pe aici cunosc motivul pentru care ABS face ce face.

:cya:

#3
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
apropo...faina poza de la http://www.howstuffworks.com/  :drac:

:cya:

#4
VelociRap

VelociRap

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 10.11.2003
ABS-ul merge foarte bine la un loc cu controlul tractiunii. Avand in vedere ca in ambele cazuri este vorba despre controlul rotilor in mod diferit una de alta si de pastrarea controlului asupra masinii...

#5
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
driverx, uite ce am patit eu... am abs...

a plouat, acu cateva zile. veneam pe o strada la vale... era o coada neobisnuit de mare la lumina din josul strazii... se adunase lume multa... obisnuit sa nu fie nimeni acolo fiind si fara vizibilitate am ajuns in situatia sa calc frana fara ezitare.... abs a functionat... insa doar o secunda sau mai putin... la un moment dat am inceput sa alunec... deja eram si cu frana de mana trasa... am alunecat pana la cat sa zic... jumatate de metru de masina din fata mea... nu aveam unde sa trag dreapta...sau stanga.. era plin si in urma mea veneau altii la fel de tare... acelasi lucru au facut si ei si toti....

norocul a facut ca nimeni sa nu plezneasca pe nimeni... incredibil...

in mod normal abs'ul e perfect in conditiile in care ai aderenta... cand e ud pe jos esti gata...

eu simt abs'ul pe autostrada cand franez pana la oprire de la 90 mph ... rar, dar se intampla. si toata lumea face asa.... e o senzatie....

#6
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
un control al abs:
tii pedala de frana apasata si pui contactul. In mod norml, ar trebui sa trepideze putin pedala (FOARTE putin) :OK:

#7
xfil3s

xfil3s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 21.01.2004
Eu am avut o mare surpriza cu abs-ul , acum cateva saptamani cand a nins in cta ma indreptam spre o intersectie si culoarea semaforului ROSU . Am inceput sa franez de la 55km/h si cred ca a franat usor pana pe la 30km , apoi am simtit pedala tremurand sub picior si m-am speriat , avand o dacie inainte imediat m-am gandit ca s-a stricat ceva  , la asta m-am gandit pe moment , dar apoi fara nici o ezitare am bagat picioru cu forta in pedala de frana , ea dardaia sub picior , eu eram stapan pe situatie apasam cu forta .... concluzia este ca de la 30km /h unde era zapada si gheata sub , abs=0 acelasi patinaj artistic ...
Poate e vreo regula , cum sa apesi pe pedala , treb facute 2-3 pedale , care are experienta sa ne lumineze si pe noi astia mai tineri :)

See ya

#8
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
am inteles ca astia de la Volvo au un nou sistem antiskating... care functioneaza si pe ploaie. pacat ca volvo sunt masini de mamici :)

#9
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,488
  • Înscris: 05.06.2002
o sa incerc eu sa explic cum functioneaza sistemul ABS. De la inceput vreau sa mentionez ca nu sunt mare specialist asa ca oricine stie ceva mai bine decat mine sa ma corecteze.
Sistemul ABS este compus dintr-o unitate centrala (asa zisul calculator de ABS) cate un senzor pe fiecare roata in parte care are rolul de a sesiza oprirea rotii, si cate o electrovalva pe fiecare conducta de frana ce duce la fiecare roata in parte. In momentul in care franezi brusc si rotile tind sa se blocheze, senzorii de pe roti sesizeaza daca vreo roata s-a blocat si actioneaza electrovalva taind pentru scurt timp presiunea si redand aderenta la roata. De aici tremuratul pedalei fiinca la o franare la viteza ceva mai mare sistemul intra in functiune in mod repetat. Sistemul este conceput astfel ca fiecare roata sa franeze separat. Daca se intampla sa franezi brusc si in momentul ala ai o roata pe asfalt uscat, una pe asfalt ud, alta pe gheatza si una pe zapada, sistemul ABS va comanda forta de franare pentru fiecare roata independent de celelate ajutandute sa ai CONTROL ASUPRA MASINII IN TIMPUL FRANARII DE URGENTA SI O FRANARE PRIN ROSTOGOLIRE PE CEA MAI SCURTA DISTANTA POSIBILA. Cuoscut fiind faptul ca franarea prin rostogolire e mai eficienta decat cea cu rotile blocate. Mai trebuie spus ca sitemele ABS sunt concepute astfel incat sa se autodiagnosticheze singure, de exemplu daca in timpul mersului senzorii ii raporteaza diferente mari de turatie intre roti timp indelungat sau un senzor nu raporteaza nimic un anume timp, sistemul se autodiagnosticheaza defect, iese din functiune, se aprinde un bec in bord ce te anunta asta si te trece pe frana clasica.
P.S. faza faina e ca daca ai ABS in caz de accident politia nu mai poate masura urmele de franare pentu a estima viteza.

#10
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
Fane: poate asa ar trebuii sa functioneze... citeste ce am scris mai sus... am descris o situatie in care ABS n'a facut 2 bani... si am avut toate rotile blocate

#11
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
Nu ca am Dacie sau ca as fi impotriva progresului, dar mie imi place sa si studiez implicatiile unei decizii, sistem...fenomen....si astfel am aflat ca sa facut un studiu care a aratat ca ABS a dus la cresterea numarului de accidente in care distanta de franare era factorul cheie.

Nu a argumentat foarte exact motivele, dar cred ca as putea enumera urmatoarele: soferul este mai imprudent, avand o incredere mai mare in sine si in masina. Alt factor, mentionat in studiu, a fost ca oamenii se speriau din cauza trepidatiilor din pedale, avand ca rezultat ridicarea piciorului de pe frana -> accidente grave. Altu...ABS-uri ieftine care nu au circuit separat pentru rotile din spate ci este comun.

...deci, nu tot ce e mai nou e si mai bun....

:cya:

#12
xfil3s

xfil3s

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 826
  • Înscris: 21.01.2004
@Fane : daca ai citit postul meu , eu am explicat ce s-a intamplat cu abs cand am dat de gheata de sub zapada... Am impresia ca fara abs , blocandu-se rotile ar fi fost un rezultat mai bun , asa valva de care spuneai a intrat in functiunea si oprind si dand drumu la roata , distanta de franare s-a marit considerabil

Thankz,
ps : ma repet , cine are experienta in ale abs-ului sa ne dezvalueasca si noua ... (e vreun mod de franare cand ai abs : adica bagi picioru in frana si il tii , faci 2-3 pedale , cum se procedeaza)

#13
Fane

Fane

    cipat

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,488
  • Înscris: 05.06.2002

Quote

Originally posted by xfil3s
@cine are experienta in ale abs-ului sa ne dezvalueasca si noua ... (e vreun mod de franare cand ai abs : adica bagi picioru in frana si il tii , faci 2-3 pedale , cum se procedeaza)

Bagi piciorul in frana si el isi stie treaba. nu te speria ca tremura pedala, e normal, inseamna ca el isi face treaba. dute cu masina intr-un loc larg si necirculat si fa probe de franari de urgenta ca sa stii cum se comporta, iar dupa aia in trafic sa nu te mai sperie.

Quote

Originally posted by arty
@Fane: poate asa ar trebuii sa functioneze... citeste ce am scris mai sus... am descris o situatie in care ABS n'a facut 2 bani... si am avut toate rotile blocate

tu iti dai seama ca daca e adevarat ce spui ai putea da in judecata producatorul masinii si ai castiga o gramada de bani? sau poate ai tras tare de volan si asta a bagat-o in derapaj (abs-ul ar trebui sa iti permita sa iei curbe in timpul franarii dar nu sa tragi f. tare si brusc de volan), sau ai o defectiune la abs

#14
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,025
  • Înscris: 17.10.2003
Intr-adevar, prima chestie a ABS-ului este ca iti permite controlul directiei pe timpul franarii. In rest, pe aderenta redusa distanta de oprire este mai mare (chiar si in cazul unui drum de tara neasfaltat, nu numai pe gheata sau ploaie). Si pe urma ganditi-va la limitarile impuse de legile fizicii. Nu inseamna ca daca ai ABS+EDS+EBD+ etc.... gata, poti intra intr-o curba cu 150 la ora cand e zapada de o palma.

#15
driverx

driverx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,083
  • Înscris: 22.07.2002
@akeem

Right. Dar multi cred asta....vezi ce am scris cu un post mai sus :P

:cya;

#16
arty

arty

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 8,563
  • Înscris: 09.12.2001
Fane: probabil ca ai dreptate... dar deoarece nu s'a intamplat nimica nu ma apuc eu sa sue pe nimeni... n'am nici o dovada. daca se intampla un accident, sunt absolut sigur ca societatea de asigurari se gandea la partea asta, INSTANT

ABS merge perfect la masina. la fiecare pornire de motor, computerul verifica si abs'ul si raporteaza calm: All Systems are set corectly :)

#17
mihaicris

mihaicris

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 215
  • Înscris: 03.03.2003
Am ABS la masina si din experientza mea, pot sa va zic urmatoarele lucruri mai putin evidente:
- pe gheatza, singurul lucru pe care-l face este sa-ti opreasca masina sa se transforme in sanie, daca drumul e ud in nici un caz nu te ajua sa franezi ca si cum drumul ar fi uscat, am avut surpriza ca distanta de franare e mai mare decat ma asteptam, drept ptr. care prima oara pe gheatza am iesit in mijlocul intersectiei cu ABS cu tot, aveam cam 30 km/h cand am calcat frana.
- functioneaza numai pe directia pe care e orientata roata, daca roata aluneca in lateral nu are nici un efect, ceea ce inseamna ca intr-o curba cu gheatza, rotile fiind intoarse iesi in decor fara nici o problema, am lovit usor o masina parcata pe marginea drumului intr-o curba desi aveam maxim 15 km/h.
- ABS-ul ajuta, nu inlocuieste soferul, tot prudentza e mai de ajutor :)

#18
akeem

akeem

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,025
  • Înscris: 17.10.2003
@mihaicris :OK:

Uitati-va in AMS de luna asta: la un test de franare cu doua roti pe uscat si doua pe asfalt ud, Ford Ka s-a pus de-a latul iar BMW 5 nu s-a sucit nici gram.

Deci cel mai bine e cum zice Fane: iti iei masina si faci niste teste, sa stii ce e in stare si ce nu.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate