Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Cum se imbina doua placi de pal?
Last Updated: Mar 17 2017 12:29, Started by
dani555
, Dec 13 2014 19:15
·
0
#1
Posted 13 December 2014 - 19:15
Buna tuturor
Stie cineva cum se pot imbina doua placi de pal perfect Am vazut ca sunt dispozitive de cepuit Dar nu stiu daca sunt bune Va multumesc |
#3
Posted 13 December 2014 - 20:12
Ce imbinare vrei?
In prelungire sau la 90 grd? Vrei imbinare demontabila sau definitiva? Conteaza daca se vad capetele de la suruburi? Edited by danutzu_1069, 13 December 2014 - 20:13. |
#4
Posted 13 December 2014 - 20:19
Vreau imbinari cu cepuri de lemn de 6,8 mm in unghi de 90 grade.
Am vazut ca sunt tot felul de dispozitive La wolfcraft am vazut |
#5
Posted 13 December 2014 - 20:21
Ce grosime PAL? La ce forte trebuie sa reziste? Pune un desen cum vrei sa fie imbinarea.
|
#6
Posted 13 December 2014 - 20:53
Pt. 90 de grade, nu cred ca era cazul sa mai intrebi, deoarece este ceva banal.
La PAL nu folosesti imbinare in piptene pt ca nu rezista materialul. Uzual se folosesc eurosuruburi, denumite complet eronat si ericsoane. Se utilizeaza si tipli/cepuri, dar mai rar in prezent, si de obicei pt scopuri speciale. Se utilizeaza uzual si demontabili, insa nu prea se gasesc in RO capace de mascare ( pt interior). Legat de dispozitive, exista atat utilaje industriale, care fac pregauriri, atat orizontale/longitudinale, cat si verticale/transvesale in PAL, si apoi imbinarea se realizeaza f. usor. Unele dispozitive imbina automat cu tipli speciali din plastic. Dispozitivele de pozitionare a placilor la 90 de grade, nu sunt utilizate de meseriasi, deoarece se lucreaza f lent cu ele, si meseriasii sunt mult mai rapizi fara ele. Pt. un amator insa, pot sa fie extrem de utile/ajutatoare. Cele bune, in general sunt cam piperate la pret, iar cele ieftine sunt in general pocnitori tzeapa... Se pot si manufactura din niste straifuri de PAL, imbinate la 90 de grade, si pe care se monteaza apoi cleme de fixare cu cap protejat de cauciuc, sau cu piesa intermediara - "caramele" din PAL de 10x10 cm. Pt 180 de grade, sunt multe metode diferite, si se pot si combina si permuta.... Alegerea poate depinde de scopul vizat, apoi de disponibilitatile tehnice, si nu in ultimul rand de disponibilitatea unor accesorii. De multe ori insa, alegerea este gresita, nejustificata, proasta si foarte proasta. Exista demontabili dedicati, cu bolt cu cap dublu-simetric, si doi excentrici la ambele capete. Exista tipli ( cepuri), din lemn, dar si din alte materiale... Exista adezivi, clei de oase, aracet ( poliacetat de vinil), montaj kit, epoxidici bicomponent dedicati sau universali, diverse rasini pt. lipire calda ( ca pt. cant ABS), etc. In general, lipirea nu este justificata, si nici estetica. PAL-ul de multe ori nu este perfect drept, poate sa fie corfit/curbat intr-un plan sau mai multe planuri, poate avea o anumita textura care se intrerupe, etc.., lipirea este inestetica, si in primul rand, cel mai important, nu este rezistenta, indiferent de solutia aleasa, datorita faptului ca PAL-ul contemporan este prost, si datorita faptului ca apar parghii foarte mari, care ajung sa amplifice foarte usor forta de forfecare, pana la valori absurd de mari. Foaia de PAL are in general 2800mm lungime, si dupa tundere tot ramane la +/- 2760. Peste aceste valori, vorbim de dimensiuni agabaritice, extrem de greu de manipulat, uneori dincolo de limita absurdului si rezonabilului. Exista oricum foile de PAL industriale, din care se taie cele de mai sus, duble pe latura. Corpurile de colt, se fac in general dintr-o bucata, cu decupaj, cu centrul concavitatii dat cu un burgiu. Pe aceste colturi se poate aplica atat cant termic, cat si ABS - fie lipit manual, fie chiar lipit semiautomat pe o masina de pus pe curba. Daca racordajul trebuie sa ramana de maxim 18-20mm, dincolo de cant termic, se poate pune si ABS, atat manual, cat si cu o masina de pus pe curba, la care se scoate bandoul de poliuretan de pe rola de presare, sau se monteaza o rola cu diametrul exterior de maxim 20mm. Se pot monta si cu imbinare, insa pana la demontabili cu bolt dublu ( la cutie de 1000 buc.), sau cepuri de lemn date cu precizie, exista si solutii mult mai simplu, chiar stupid de simple, si care, paradoxal sunt si mult mai rezistente, respectiv imbinare pe sub corp cu placa de dublare, cu holtzsuruburi in zig-zag pe 4 randuri, plus picioarele obisnuite; straiful de dublare poate sa fie si relativ ingust, 20cm de ex. pt. prindere pe doua randuri pe ambele piese, si se poate ascunde prin montarea retrasa cativa cm. Daca este vorba de fronturi, iar imbinarea se face intre culori diferite, in f. de caz se pot alege diverse variante: - daca sunt usi de dulap glisante, se poate aplica bine-merci si cant ABS de 2mm, se pot masca chiar recomandat cu profile decorative subtiri din AL ( se poate si vopsi RAL, insa ideea este sa casetezi, deci sa subliniezi prin contrast), si in aceste cazuri se monteaza in general profile laterale, manere compensatoare, prin care se imbina indirect prin prindere de acestea cu holtzsuruburi mici, si prinderea directa nu este necesara; exista si sisteme de ranforsare pe spate, cu bara filetata si capete de relare si tensionare, insa sunt rezonabile doar la usile agatate pe sina de sus, altfel sunt o mare prostioara cretina, deoarece, montarea in interiorul usilor, cu frezare, presupune inexistenta unei parghii de rezistenta, si inutilitatea sistemului pt altceva decat pt tractiune de usi agatate - atunci cand casetarea este dictata din motive estetice - extrem de recomandata la usile glisante de dulap, practic cvasiobligatorie ( exceptie fac doar cele cu oglina de sus pana jos, care sunt freaky..., insa normal si oglinda se caseteaza la mijloc, intercalata, si aplicata recomandat tot pe o placa, eventual una mai subtire din PAL de 16mm....) La usi mai mici ca inaltime, se poate simula / crea iluzia de sertare, sau pt usi mai inalte se pot caseta fronturi clasice din lemn cu rame tipizate, si atunci in ambele cazuri este normal sa apara luftul standard de 3mm ( sau chiar 4 la unele din lemn), deci imbinarea alaturata este oricum exclusa, si se alege aplicarea pe o placa de dublare, case se taie la dimensiuni ceva mai mici pt. a salva putin la greutate si solicitarea balamalelor ( 30-40 cm pt front de 59,7 de ex.), si la fel si pe verticala, printre altele pt a nu calca pe corp, dar si pt. a reduce aspectul grosolan. Edited by loock, 13 December 2014 - 21:20. |
#7
Posted 13 December 2014 - 21:31
Se poate completa cu semnalarea faptului ca exista seturi de punctatoare dedicate pt pozitionarea gaurilor.
Sunt utile atunci cand, gaurirea se face fara utilaje industriale dedicate, de mare precizie. Se gasesc pt calibre corespunzatoare cu tiplii, diferite, de 6, 8 si 10mm. Sunt practic fabricate din bara strunjita la calibru, si dotata cu un mic varf ascutit. Dupa gaurirea primei placi, se introduc punctatoarele in gauri, apoi se pozitioneaza a doua placa, si se amprenteaza prin lovire relativ usoara - punctatoarele trebuie pastrate ascutite, si la nevoie schimbate. Dupa amprentare, setul 2 de gauri trebuie dat cat mai precis. O alta smecherie, consta in faptul ca, atunci cand gaurile nu sunt vizibile ( de ex. pe fund sau/si pe capac f. inalt ) sau mascarea este rezonabila ( tipli la culoare cu materialul, sau mascare acceptata cu plasturi sau capacele), gaurile de tipli se pot realiza si direct prin ambele placi odata - caz in care nu mai sunt necesare acele seturi de punctatoare. Edited by loock, 13 December 2014 - 21:37. |
#8
Posted 13 December 2014 - 22:14
Aici ai cam tot ce doresti, imbinari cu cepuri si nu numai, , dar era grau sa cauti singur pe google,
http://supermeserias...laci-pal-i.html Edited by romulus69ro, 13 December 2014 - 22:15. |
#10
Posted 14 December 2014 - 09:09
Da, te ajuta dar nu te inlocuieste.
PS: perfectiune nu exista! Edited by danutzu_1069, 14 December 2014 - 09:10. |
|
#11
Posted 14 December 2014 - 11:13
#12
Posted 14 December 2014 - 11:48
hunab, on 14 decembrie 2014 - 11:13, said:
Subscriu. Daca nu este copy/paste, felicitari pentru detaliere. Daca este copy/paste, felicitari pentru documentare. Nu este copy paste, sunt designer, si pt. mine sunt chestiuni care de mult timp tin atat de practica directa, cat si de cultura generala. Trebuie sa fac proiecte antiprost, si pt. asta trebuie sa cunosc perfect cu "se mananca lucrurile", inclusiv prin practica directa, si la nevoie sa si supervizez. Uneori mai si inventez lucruri noi, insa in general putine lucruri mai sunt noi sub soare. Edited by loock, 14 December 2014 - 12:03. |
#13
Posted 17 March 2017 - 12:29
Salutare,
Stiu ca postul este vechi dar pt o simpla intrebare pe aceeasi tema nu cred ca meriat deschis un altul. Am nevoie sa modific un dulapior. AM gasit sa tai la Casa di Adriano. Insa trebuie reimbinat. Din pacate nu am freza ca sa pot monta demontabili de corp cu surub. Si pt 2 gauri nu are sens sa cumpar una. Pot folosi demontabili cu carcasa? Din imagini nu pare a aiba nevoie de o gaura. Prinderea este pe interior. Thx all, Dan. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users