Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Color Management pentru userul de rând
Last Updated: Nov 06 2017 12:47, Started by
dani.user
, Oct 18 2014 14:44
·
0
#91
Posted 16 December 2015 - 19:44
dani.user, on 16 decembrie 2015 - 10:51, said:
Raspuns: nici una. O valoare RGB nu iti zice culoarea "adevarata", pe care o vei vedea cu proprii ochi. De aceea avem toata povesta cu profile de culoare pentru a transforma o valoare dependenta de un dispozitiv (ex. RGB folosit de monitor sa stie cat de mult aprinde niste "becuri") intr-una dependenta de spectrul de culori (Lab, XYZ si care mai sunt). Daca vorbesti de o culoare pe web, poti zice asa: culoarea #f1ecd6 raportata la sRGB la 6500K si gamma 2.2 te astepti sa o vezi la fel pe orice monitor calibrat. Brightness 120cd/m2 n-as lua ca o litera de lege. Stiu multi pentru care e prea mult (pentru ochi). Dupa cite am invatat eu in facultate raspunsul este da si nu. Culoarea hex #f1ecd6 este o nuanta deschisa de galben (very light shade of yellow.) In RGB are o valoare absoluta de 94.51% red, 92.55% green and 83.92% blue. In HSL color space #f1ecd6= hue of 48.89 degrees, 49.09% saturation and 89.22% lightness. Culoarea hex #f1ecd6=wavelength of 589 nm, Devoe Paint Mysterious Light / 83YY 85/056, Brillux 96.18.01, etc. Deci are o valoare adevarata, intrucit se compune intodeauna identic in fiecare dintre sistemele de referinta. Problemele incep numai in momentul in care trebuie sa reprezentam aceasta nuanta pe diferite periferice suported de diferite componente HW, prin intermediul diferitelor aplicatii, etc. Ori ca toti sa (o) vedem la fel, avem nevoie de systeme, spatii, profile de culoare, etc., functie de sistemele de referinta unde achizitionam, procesam, afisam, etc... Un profil de culoare ICC, de ex. sRGB nu iti spune decit "How and to what extent" vezi spatiul sRGB. Deci reformulam; Quote
culoarea #f1ecd6 raportata la sRGB la 6500K si gamma 2.2 te astepti sa o vezi la fel pe orice monitor calibrat. Altfel spus un monitor chiar calibrat, care nu poate decit 70% sRGB indicat de profilul ICC va vedea altfel aceasta nuanta, chiar calibrat, decit un monitor care vede 100% sRGB. Edited by Skytalker, 16 December 2015 - 19:58. |
#92
Posted 16 December 2015 - 20:03
RGB nu are "valoare adevarata". Vrei sa transform RGB in Lab de exemplu?
Pas1: RGB -> XYZ http://www.brucelind...XYZ_Matrix.html Aplici o matrice specifica fiecarui profil Pas2: XYZ -> Lab http://www.brucelind...XYZ_to_Lab.html Aplici niste calcule Asadar, poza X ce foloseste sRGB are un pixel cu valoare #f1ecd6. Cand o afisezi, #f1ecd6 e transformata intr-o valoare absoluta folosind profilul sRGB, apoi valoarea absoluta e transformata intr-o alta valoare RGB folosind profilul monitorului (fiindca asa a masurat scula de calibrare ca monitorul are nevoie de RGB cutare pentru a afisa culoarea respectiva). Se poate observa ca sunt mereu implicate 2 profile. Ca cel folosit in cadrul pozei e sRGB/AdobRGB/etc e mai mult o conventie. Nu ma opreste nimeni sa salvez un jpg folosind profilul actual al monitorului de exemplu, iar imaginea se va vedea ok oriunde cat timp e deschisa cu un viewer ce stie color management. In pagina de mai sus se poate observa ca sRGB e definit pentru D65 Quote
[D65] is intended to represent average daylight and has a correlated colour temperature of approximately 6500 K. CIE standard illuminant D65 should be used in all colorimetric calculations requiring representative daylight, unless there are specific reasons for using a different illuminant. Variations in the relative spectral power distribution of daylight are known to occur, particularly in the ultraviolet spectral region, as a function of season, time of day, and geographic location. Aici se poate observa legatura dintre XYZ si lungimile de unda: https://en.wikipedia...xyY_color_space Edited by dani.user, 16 December 2015 - 20:10. |
#93
Posted 16 December 2015 - 20:14
RGB este doar un sistem de reprezentare a culorilor pe un computer, nu este culoarea itself.
La fel XYZ si CIE si etc.... Cind un pictor de exemplu, va dori sa compuna culoarea la care facem vorbire si sa o puna pe un tablou, va pune proportiile pe care le-am descris. Eu ma opresc aici.
Edited by dani.user, 16 December 2015 - 20:23.
|
#94
Posted 16 December 2015 - 20:22
idneo, on 16 decembrie 2015 - 19:27, said:
spre exemplu 6500K, 2.2, 5500K, 2.2, 5000K 2.4 Sa zicem ca tu ai calibrat monitorul pentru 5000K si gamma 2.4, noi 10 fotografi avem 6500K si gamma 2.2 iar 100 altii au monitoare necalibrate (TN ). Tu editezi o imagine, esti incantat si apoi ne-o trimiti noua. Noi cei 10 o vom vedea usor mai rece si cu tonurile joase usor mai deschise. Cei 100 cu monitor necalibrat o vor vedea care cum, dar mult mai multi cu LCD o vor vedea mai apropat de gamma 2.2 decat 2.4. La CRT-uri am gasit pe un site ca multe ar fi pe la 2.5 Edited by dani.user, 16 December 2015 - 20:34. |
#95
Posted 16 December 2015 - 20:23
eu v-am dat cate un like pentru ca am invatat cate ceva de la fiecare si va multumesc pentru interventie.
spre exemplu, Skytalker a avut inspiratia de a cauta si de a evidentia faptul ca hex #f1ecd6 este o nuanta deschisa de galben (very light shade of yellow). Daca faceam treaba asta mai devreme, salvam ceva timp. Eu am ales culoarea pentru un font, traind cu impresia la vremea respectiva ca monitorul meu setat pe 6500K reda ceea ce trebuie sa fie la valorile respective. Ulterior am achizitionat un calibrator si vazand ca pe un profil calibrat la 6500K culoarea respectiva tinde serios spre un galben (nu beige asa cum credeam initial ca este) am inceput sa caut raspunsuri luand pe rand variabilele. Acum se leaga ... Edited by idneo, 16 December 2015 - 20:25. |
#96
Posted 16 December 2015 - 20:31
Skytalker, on 16 decembrie 2015 - 20:14, said:
Cind un pictor de exemplu, va dori sa compuna culoarea la care facem vorbire si sa o puna pe un tablou, va pune proportiile pe care le-am descris. Iar altul va face la fel si vor observa ca rezultatul arata diferit. De ce? Ca nu exista o vopsea rosie "absoluta". Skytalker, on 16 decembrie 2015 - 20:14, said:
Eu ma opresc aici. Device Dependent Color Space VS Device Independent Color Space |
#97
Posted 17 December 2015 - 21:57
Vreunul dintre colegi are i1 pro2 instalat pe windows 10? Dacă da, nu are probleme cu detecția aparatului de către soft?
|
#98
Posted 18 December 2015 - 10:36
Salutare,
Imi poate spune cineva care a folosit DispcalGUI in ce plaja ar trebui sa ne incadram cu erorile de mai jos? Brightness error = cd/m^2 White point error = deltaE Maximum neutral error deltaE Average neutral error = deltaE Tot ref. la softul de calibrare sus amintit, daca spre exemplu panelul meu este P-MVA 4CCFL's, in sectiunea Corection aleg Auto (none) sau ceva apropiat (ex. CCFL IPS)? voi face oricum ceva teste dar m-ar interesa si parerea voastra. [ https://i.imgur.com/DZ30Jhi.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] multumesc. Edited by idneo, 18 December 2015 - 10:38. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users