Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
P0335 senzor arbore cotit - senzo...

Avocatul Poporului vs European Om...

Recomandari firme pentru draperii...

Receptie Eutelsat 5 West. Este po...
 Poti receptiona semnal de la mai ...

Cabluri HDMI 2.1 de 4m-5m care sa...

Zoom comparat cu Google Meet

Monitor/Display wireless?
 Pornire greoaie dupa cateva zile ...

De la un proiect scris in python ...

Audi A4 B9 quattro 190 CP!

Tepari la pariuri pe TikTok
 Banca imi cere justificativ fondu...

schema pcb ELECTRA CIM150 PAS

Probleme stomac

Sfat achizitie bicicleta oras
 

Despre actiuni TESLA (TSLA)

- - - - -
  • Please log in to reply
68 replies to this topic

#37
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
N-am ce să probez, e evident că are comisioane mult mai proaste decât la IB, dar e adevărat, poți face la ei day trading pe bănuți puțini.

#38
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
De necrezut. $297.5 / actiune.

De 4 ani astept sa ajunga la 300. Dar de vandut, doar cand o sa ajunga la min. 500.

WOW, Elon chiar este un geniu. Si piata ii acorda foarte multa incredere.

#39
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Depinde de orizontul de timp, acum aproximativ 3 ani era aproape la acelasi nivel, deci a cam bătut pasul pe loc.

#40
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Asa este. Dar, acum poate ca o sa se si stabilizeze la un nivel peste 300. Si cand o sa inceapa productia pentru Model 3...

#41
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Sper că-ți dai seama că prețul acțiunii n-a avut și nici n-o sa aibe prea curând vreo legătură cu fundamentele economice.

#42
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Bine inteles ca imi dau seama. Nici Amazon nu a avut fundamente economice pentru pretul actiunii pana acum 1 - 2 ani cand a devenit profitabila. Asa se intample cu o companie care redefineste paradigma. Amazon a facut-o cu comertul online, Tesla o face cu modul in care vom produce si consuma energie solara pentru transport si pentru alimentarea caselor.

Cei care acorda incredere companiei si imping pretul actiunii la un nivel care nu este justificat de analiza fundamentala a companiei, o fac deoarece stiu ca daca Tesla are succes in crearea tehnologiilor la care lucreaza, efectul pozitiv nu doar pentru investitori ci si pentru cleinti, societate, vor fi inconmesurabile.

#43
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Adică tu acum la Amazon găsești vreo corelație decentă între profit și prețul acțiunii?
Profitul raportat la venit e sub 2%, iar raportat la valoarea actuală a acțiunii e cam 0.5% (EPS 5$). Deci penibilitate pe toată linia daca e să vorbim de profituri.
Deci nici la Amazon, si cu atât mai puțin la Tesla, prețul n-are treabă cu profitabilitatea, astea sunt acțiuni "de creștere".
Problema e să-ti dai seama până unde ar putea crește, pentru că făcând niște calcule matematice si de bun simț, "nu-ți iese".
Mai ales dacă vorbim exclusiv de mașini, e clar ca prețul e nesustenabil, și acum, și mult în viitor. La ora asta raportul capitalizare bursieră/ mașini vândute anual e de 500.000$/mașină, în timp ce la GM e undeva la 5.000$/mașină. Vor să ajungă la 500.000 de mașini în 2020, dar tot e foarte puțin ca să susțină actuala cotație.
Norocul lor că mai sunt multe alte variabile, fabricile de baterii, panourile solare, etc.

#44
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Cred ca faci aceeasi greseala ca toti scepticii. Te uiti la tsla doar din punct de vedere al fundamentelor economice.

Tesla nu este o companie care poata fi masurata si evaluata cu modelele clasice. Nu acum.

Tesla a aparut intr-un punct nodal al evolutiei societății umane. Schimbarile climatice, poluarea, cresterea populatiei, productia industriala, a materiei prime pentru hrana, transportul bazate exclusiv pe baza arderii combustibililior fosili. Lacomia companiilor producatoare de combustibili fosili, lobby-ul pe cate il fac pentru conservarea propriilor afaceri.

Toate acestea cuplate cu o conștientizare semnificativa in randul populatiei ca trendul actual duce la auto-extinctie daca continuam in felul in care ne-am dezvoltat de o suta de ani si ca energia solara este raspunsul la aceste probleme.

Asadar apare Elon Musk, apar Tesla, SolarCity, avem si SpaceX care da frau liber imaginatiei.

De aici rezulta increderea, poate exagerata, in Elon.

Si de aici rezulta investitiile masive in Tesla, deoarece daca arata ca exista solutii tehnologice viabile, poate fi declansata o transformare fundamentala a societatii.

Tesla nu este o companie auto. Daca ar fi fost, pana acum ar fi falimentat. Tesla este cu totul altceva.

Edited by algorab, 04 April 2017 - 18:15.


#45
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Da, dacă mergem pe direcția "companie-cult', atunci am încheiat discuția despre cifre.
Cu toate astea, eu nu cred că "retailerii" investitori împing cursul în sus, 80% e deținută de instituționali, ăștia fac marile manevre, coroborat cu "înghesuirea" celor 25% "sceptici activi".

#46
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Pai avand in vedere cum este vazuta compania pe bursa si in presa, nu este evident ca nu exista nici o legatura intre analiza fundamentala a companiei si modul cum evolueaza?

Ai dreptate in privinta investitorilor institutionali, avand in vedere volumul de actiuni care se misca zilnic. La valoarea curenta, un volum de 3 milioane de actiuni intr-o zi arata clar ca este vorba de investitori cu multi bani, vezi Tencent si altii asemenea.

#47
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Și totuși, când este vorba de banii proprii, să te lași condus doar de sentimente și de cultul personalității/produsului/visului parcă nu e cea mai bună idee.
Tot ar trebui să-ți fixezi niște repere. Tu ai spus de 500$, dar analiștii profesioniști estimează pe o plajă între 155 și 425.

#48
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Hmm, si analistii au fost in stare sa estimeze corect aceasta companie? Cand aplici un model traditional unei companii care nu respecta canoanele, ce rezultate pot sa iasa din model?

Eu am cumparat cand actiunea era $89. Imi doresc sa fi fost mai destept si sa fi cumparat la $25, dar asta este. Planul meu este sa marchez profit la $500. Tesla este un stock foarte volatil si sint obisnuit cu asta, nu ma panicheaza variatii de 20 - 30%. Au fost perioade cand am pierdut, ipotetic, 35 - 40% din valoarea contului de investitii.

Eu sper, totusi, ca Tesla va livra promisiunea facuta cu Model 3, cu auto-pilot, etc, si ca va deveni una din cele mai valoroase companii prin prisma evolutiei pe care a declansat-o.

#49
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003

 algorab, on 05 aprilie 2017 - 14:10, said:

Hmm, si analistii au fost in stare sa estimeze corect aceasta companie? Cand aplici un model traditional unei companii care nu respecta canoanele, ce rezultate pot sa iasa din model?

Eu am cumparat cand actiunea era $89. Imi doresc sa fi fost mai destept si sa fi cumparat la $25, dar asta este. Planul meu este sa marchez profit la $500. Tesla este un stock foarte volatil si sint obisnuit cu asta, nu ma panicheaza variatii de 20 - 30%. Au fost perioade cand am pierdut, ipotetic, 35 - 40% din valoarea contului de investitii.

Eu sper, totusi, ca Tesla va livra promisiunea facuta cu Model 3, cu auto-pilot, etc, si ca va deveni una din cele mai valoroase companii prin prisma evolutiei pe care a declansat-o.

Ai cumparat excelent, dar chiar daca ei livreaza Model 3 cu ce au promis, intrebarea adevarata este cat de greu le va fi producatorilor traditionali, VAG, BMW, Daimler sa produca concurenti pentru modelele Tesla? Adevarata inovatie este autopilot-ul, dar Google par sa fie chiar mai avansati si e destul de clar ca obiectivul lor este sa vanda o solutie completa catre producatorii auto, facand avantajul Tesla in aceasta directie, neglijabil. Restul tehnologiei pentru masini electrice nu este ceva SF, iar un producator mare va recupera rapid diferenta atunci cand piata va inceta sa fie o nisa. Presupunand corecta ideea cu Google si planul de a vinde solutia autonoma catre producatorii de automobile, nu vad Tesla ca mai mult de un jucator rezonabil in piata auto a urmatorilor 10-20 de ani. In niciun caz nu se poate aplica modelul de monopol din alte sectoare.

#50
algorab

algorab

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 759
  • Înscris: 29.10.2003
Parerea mea este ca Tesla este market maker si daca vor reusi sa livreze promisiunea, adica masina electrica cu pilot automat pt mase, cuplat cu supercharger network, capacitate, eficienta si fiabilitate crescute pt power pack si capacitate de livrare de min 1 milion pe an, atunci nici o alta companie nu va fi o amenințare pentru ei.

Urmatorii 2 ani vor fi hotaratori pentru viitorul companiei.

#51
hightech-sys

hightech-sys

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,955
  • Înscris: 23.06.2009
Tesla e singura companie din lume capabila sa dezvolte masinile viitorului cu pilot automat

Nici o alta companie nu a reusit acest lucru pana in momentul de fata. Din cate stiu au lansat deja cateva modele pe piata

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/C3DbrYx-SN4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Pana acum nu mi-am pus problema dar daca chiar se pot achizitiona actiuni  eu sunt primul care o sa investeasca totul ....... cu siguranta Tesla este una dintre cele mai mari si puternice companii din lume

Au un potential urias in cercetare, inovatie si dezvoltare.......

ca tot s-a adus in discutie: Apple, Samsung, etc sunt licurici in raport cu acestia

Edited by hightech-sys, 11 April 2017 - 19:03.


#52
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Nu știi ce vorbești, Samsung e mai mare de 5 ori, iar Apple mai mare de 15 ori.

#53
figo1988

figo1988

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 23,874
  • Înscris: 10.10.2003
Iar Google avea mașini autonome când musk încă se chinuia sa producă mai mult de 5 mașini anual. Google o sa le ia fața la mașini autonome, are ingineri mult mai buni pentru asa ceva

#54
hightech-sys

hightech-sys

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,955
  • Înscris: 23.06.2009
O sa fabrice Google masini autonome cand or zbura porcii ...... nu sunt capabili de asemenea proiecte

la fel si Samsung sau Apple

Cererea de masini autonome este cu mult mai mare decat cerererea de telefoane inteligente si oricum sunt lucruri total diferite (alte valori, alte functii)

Chiar daca in momentul de fata Tesla este o companie mai mica acum, in viitorul apropiat are sanse foarte mari sa le depaseasca (pe absolut toate!)

Actiunile acesteia sunt mai mult decat aur curat ....... eu unul zic ca merita

Edited by hightech-sys, 11 April 2017 - 22:29.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate