Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Aeroportul Brasov

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
306 replies to this topic

#127
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Hai să avem răbdare. Publicaţia citată este cunoscută ca fiind pro-PSD. Vom vedea ce se va construi. Eu am încredere în preşedintele CJBv, pentru că am văzut ce proiecte a dezvoltat pe vremea când era primarul Râşnovului. Şi acum sincer, poate să fie şi un cort militar, important e să fie gata în maximum 3 ani şi să putem zbura de pe el.

#128
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostDormi_Hete, on 29 septembrie 2018 - 19:29, said:

Insa e foarte probabil ca Targu Mures si Sibiu sa devina muzee dupa ce aeroportul BV va incepe sa functioneze. Si sa mai ia si vreo 2 milioane de la OTP, ca e cam multa aglomeratie pe acolo. Pozitia geografica este foarte bune. Poate atrage calatori din zonele Ploiesti, Pitesti,Buzau, Sibiu, Har-Cov, Mures, dar si din Moldova Onesti, Bacau sau chiar Focsani . Astept cu mare interes niste curse spre Germania, care de pe Bacau lipsesc cu desavarsire.
Btw , Brasovul este cel mai mare nod rutier al Romaniei, aici se intersecteaza cele mai multe drumuri nationale.

Vorbiti toti de parca aeroportul ar crea rute, el in sine, singur, doar prin faptul ca a aparut pe harta.
Mai intai sa "atraga" companii aeriene care sa-i dea o sansa, un an-doi, si abia dupa aia puteti sa va uitati si pe Excel-urile cu numarul de pasageri.

Voua chiar vi se pare ca cele existente (Sibiu, Cluj, Targu Mures, Bacau, Iasi etc.) sunt atat de full, ca tocmai pe Brasov o sa se reverse o parte din pasageri???

Arad, Constanta, Oradea, Craiova - sunt pline de pasageri, nu?

Astea sunt aeroporturi EXISTENTE deja. Sunt chiar curios care e explicatia voastra pentru lipsa de pasageri.

Mai ales Arad, Oradea, Craiova - zone din care s-a emigrat mult, deci calatori probabil ca s-ar gasi.

Ryanair a retras majoritatea rutelor de pe Timisoara (care e o constructie decenta). La fel Oradea, Craiova.

Mai ganditi-va ca pe aeroporturi din astea hiper ultra secundare vine o companie, hai doua, care profita ca nu e concurenta si pune cateva rute, dar cu niste preturi de mai bine ocolesti prin Bucuresti sau alt aeroport mai mare.

Cum altii iau avionul pana la Budapesta ca sa ajunga la Arad, Oradea etc. in loc sa mearga la Cluj.

Ce va face pe voi sa credeti c-o sa apara rutele pe Brasov ca ciupercile dupa ploaie?

Edited by cattavencu, 15 November 2018 - 17:08.


#129
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Cred că ai amestecat niţel merele cu perele. Clujul nu cred că are o problemă cu traficul, la 2,69 milioane de pasageri în 2017, cu aproape 50% mai mult ca în anul precedent.
Târgu Mureş, Bacău, Sibiu nu au potenţialul economic al Braşovului. Sper să nu deranjez pe nimeni cu această afirmaţie, ne uităm pe statistici dacă există dubii.

Chestia cu "revărsatul pasagerilor" nu are treabă cu aeroporturile existente. Un braşovean va alege să plece de pe aeroportul cel mai apropiat, indiferent cât de "full" este OTP.
În plus, să nu uităm de potenţialul semnificativ de transport charter şi cargo pe care îl are Braşovul.

Punctul de break-even al rentabilităţii e undeva pe la 500.000 pasageri/an. Adică o cincime din traficul Clujului. Asta e tot ce contează, restul sunt discuţii sterile.

#130
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostYoda, on 15 noiembrie 2018 - 17:56, said:

Târgu Mureş, Bacău, Sibiu nu au potenţialul economic al Braşovului. Sper să nu deranjez pe nimeni cu această afirmaţie, ne uităm pe statistici dacă există dubii.

Punctul de break-even al rentabilităţii e undeva pe la 500.000 pasageri/an. Adică o cincime din traficul Clujului. Asta e tot ce contează, restul sunt discuţii sterile.

Eu n-am parti-pris-uri fata de nici o regiune a tarii, poa' s-o duca fiecare cat de bine doreste, nu creste si nici nu scade inima in mine in functie de progresul economic al arealului X, Y etc.

Doar ma intrebam de unde si pana unde optimismul asta vis-a-vis de aeroport, dat fiind ca nu e singurul in zona si mai ales ca se poate vedea cum le-a mers celorlaltor aeroporturi in ultimii ani.

Rentabilitatea aia nu se poate calcula dinainte; depinde de nivelul la care s-or gandi sa taxeze aterizarea, lumini, security etc.
Depinde (iarasi) de cum se negociaza tarifele la serviciile astea cu fiecare companie in parte.
Mai depinde si cat o sa "manance" de la bugetul local spre a functiona.

Daca nu vor fi multe rute, poate vor dori sa-l tina deschis si functional chiar si cu rentabilitate zero sau pe minus. S-au mai vazut cazuri. Un soi de mandrie locala.

Asa ca nu cred ca ai de unde sa stii rentabilitatea, nici macar ca predictie (predictiile sunt si ele o forma de optimism, ca mai mereu sunt foarte roz; o fi o forma omeneasca de raportare luminoasa la viitorul incert), sunt prea multe variabile.

Ca fapt divers, Ryanair aveau si ei avioanele pline pe/de pe Timisoara.

Sa nu ma intelegeti gresit: ma bucur enorm ca sunt din ce in ce mai multe rute din si spre cat mai multe orase, sunt ferm convins ca numai vazand lumea e singura sansa pentru cei mai multi dintre romani sa se civilizeze si sa-si mai schimbe din mentalitatile paguboase.

Edited by cattavencu, 15 November 2018 - 18:48.


#131
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

View Postcattavencu, on 15 noiembrie 2018 - 18:28, said:


Sa nu ma intelegeti gresit: ma bucur enorm ca sunt din ce in ce mai multe rute din si spre cat mai multe orase, sunt ferm convins ca numai vazand lumea e singura sansa pentru cei mai multi dintre romani sa se civilizeze si sa-si mai schimbe din mentalitatile paguboase.


Ti-am dat un like doar pentru aceasta linie...

Am calatorit anul acesta spre Brasov mai mult decat anii trecuti la un loc.
Suma totala cheltuita in Otopeni / Bucuresti de la momentul deschiderii in Brasov va merge la firmele locale.
Tot ce tine de aeroport va fi deschis si operat din zona Brasovului.

Este o multitudine de resurse locale in jurul Brasovului care sunt accesate de la Otopeni numai.


Un lucru de care imi este frica ... ca nu cumva acest traditional oras sau zonele din jur sa cada prada vizitatorilor si sa se schimbe,
prin cresterea traficului si / sau a comertului... inclusiv a preturilor serviciilor si produselor.

#132
cattavencu

cattavencu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,774
  • Înscris: 19.09.2006

View PostEmeraldCountryHouse, on 15 noiembrie 2018 - 22:07, said:

Ti-am dat un like doar pentru aceasta linie...

Suma totala cheltuita in Otopeni / Bucuresti de la momentul deschiderii in Brasov va merge la firmele locale.
Tot ce tine de aeroport va fi deschis si operat din zona Brasovului.

Este o multitudine de resurse locale in jurul Brasovului care sunt accesate de la Otopeni numai.


Un lucru de care imi este frica ... ca nu cumva acest traditional oras sau zonele din jur sa cada prada vizitatorilor si sa se schimbe,
prin cresterea traficului si / sau a comertului... inclusiv a preturilor serviciilor si produselor.

Care sunt cheltuielile alea multe pe care le face lumea in Otopeni? Ziare, sanvisuri (la pret european, desigur)?

Mie mi se pare ca cei mai multi vin la aeroport si...pur si simplu zboara. Nimic altceva.

Sunteti din cei care crede in eterna plangaceala (de 30 de ani o aud) "aoleo, turismul romanesc, ce facem cu el?"

Va urez sa NU va doriti turism intensiv, caci nu stiti cu adevarat ce pacoste poate deveni pentru zona. Un rezultat va fi cresterea preturilor, exact cum ati zis.

La ce grad de umplere au de Revelion / sarbatori si la ce preturi practica, as zice ca mai tuturor pensiunilor le merge bine.

Cand ati vazut ultima oara un bon fiscal de la o pensiune oarecare de pe plaiurile tarii? Sau de la un taximetrist?

Edited by cattavencu, 16 November 2018 - 11:07.


#133
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Brasovul a depasit Litoralul ca numar de turisti…

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/e9S2hyBVWWA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Britanicii abia asteapat cursa charter la Brasov:

http://www.bzb.ro/st...tanicii-a132011

Si,ultimele stiri de la Consiliul Judetean in legatura cu planul final de la Aeroport,cu 10 milioane mai putine:
http://www.bzb.ro/st...ieftina-a131308



#134
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Aeroportul Internațional München (MUC) este interesat de un parteneriat cu viitorul aeroport de la Brașov:
[ https://scontent.fotp3-2.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/46836960_2221865467848003_9024022169193021440_n.jpg?_nc_cat=106&_nc_eui2=AeGtRnzq7x0RA8jOT-HNqKYTKtTla1kYLOH1wzpY4oxalSa5EUTpErRCUzsxMMU0_j6lz-auHFyIPhDqlFJKMcBqp6ZIDt5TViuLqt0XnLB-Ig&_nc_ht=scontent.fotp3-2.fna&oh=c055dd5fc2f546ff11adf4e067f5a623&oe=5C6FC448 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ][ https://scontent.fomr1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/47156817_2221865537847996_4867569797577048064_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_eui2=AeHUvFeyHki4SkObCGMdC3PxHwH03XnNGMHV2rUs6FUIcxnE5kXLCf7X_tYURpxpw604ls2rAdO_QZDnEIaqvtnCrqpAZJGUL0IgLojTBvFcGQ&_nc_ht=scontent.fomr1-1.fna&oh=15c9d73de6196ebf7d95bb1a33b00872&oe=5CAA70D5 - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
(Poze preluate de pe pagina facebook a lui Cristian Macedonschi, consilier local Brașov și președinte al organizației non-profit Smart City Brașov)

#135
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Ce folos !???
Proiectul este blocat de aproape 4 saptamani la Bucuresti… nu cred ca il mai vedem realizat in timpul la care Brasov-ul l-a publicat recent....
Vise maica,vise !

#136
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Ce folos ca "local" este interes si dorinta daca "centralul" spune pas... cu intarziere.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/R6aGXojcyjs?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]



#137
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Nu cred că spune nimeni "pas". Bine, sferele politice de influenţă din Bucureşti, Cluj şi Sibiu se opun proiectului atât cât pot şi cât îi duce mintea. Dar proiectul merge înainte.
Te referi la întârzierile ANAP pentru licitaţia terminalului? Se rezolvă, nu mor caii când vor câinii! ;)

#138
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

View PostYoda, on 07 decembrie 2018 - 09:57, said:

Nu cred că spune nimeni "pas". Bine, sferele politice de influenţă din Bucureşti, Cluj şi Sibiu se opun proiectului atât cât pot şi cât ĂŽi duce mintea. Dar proiectul merge ĂŽnainte.
Te referi la ĂŽntârzierile ANAP pentru licitaţia terminalului? Se rezolvă, nu mor caii când vor câinii! ;)

S-a confirmat ca procedura a fost facuta public pe site-ul de achizitii,dar...surprize:
O firma din Irlanda este foarte interesata sa construiasca terminalul.
Stiind ca Ryanair are sediul aici,se poate contura o legatura serioasa si promitatoare…asta ca sa mai domoleasca vorbele celor de rauvoitori.

https://brasovmetrop...lioane-de-euro/


#139
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
O informatie interesanta pentru cei care au postat comparatii "bune" ca Brasovul va fi in competitive cu aeroporturile din vecinatate !!
Se pare ca acele aeroporturi au primit dea moca bani de la Guvern,acelasi Guvern care refuza sa faca aceeasi procedura pentru cel de la Brasov.
Nu vreau sa fiu aratat cu degetul ca parasc sau vreau raul caprei de pa campul vecinului, eu doar vreau sa ajung acasa in acelasi avion,end to end !

Mau multe aici:
http://www.bzb.ro/st...eroport-a133187

Totodată, preşedintele CJ Braşov a amintit că în ultimii doi ani, Guvernul a găsit soluţii pentru finanţarea lucrărilor de modernizare la mai multe aeroporturi din România. Astfel, în anul financiar 2017, de la bugetul de stat au fost alocaţi bani pentru aeroporturile din Tîrgu Mureş (10 milioane lei), Oradea (8 milioane lei), Baia Mare (15 milioane lei). Un an mai târziu, 40 milioane lei au fost alocate pentru alte lucrări la Aeroportul Internaţional Tîrgu Mureş, 10,27 milioane lei pentru Aeroportul Internaţional Oradea, 15 milioane lei pentru Aeroportul Internaţional Maramureş - Baia Mare şi 10 milioane lei pentru Aeroportul Internaţional Satu Mare.

#140
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Situaţia este un pic mai complicată. Oficial, fondurile europene nu pot (co)finanţa construcţia unui aeroport de la zero. Doar extinderea, modernizarea celor existente, pe baza unor date concrete de fiabilitate economică. S-au ars cu câtea "aeroporturi-fantomă" construite în Polonia.
Asta e şi scuza celor de la guvern: "nu vă putem da bani, că uite nici UE nu vă dă". Gândire dănciloidă care ascunde un mare adevăr: clasa politică NU VREA aeroport la Braşov.

De ce?
Unii spun că strică businessul celor din Sibiu, OTP sau Cluj. Posibil.
Cred mai degrabă că nu se vrea aeroport la Braşov din acelaşi motiv din care nu se vor autostrăzi. Naţia cu cât mai săracă, cu atât mai uşor de manipulat prin ajutoare sociale, biserici, stadioane de fotbal.

Nu ştiu când (şi dacă) vom scăpa de cancerul ăsta.
Aeroportul ni-l vom face singuri, la anul pe vremea asta ar trebui să fie construite măcar "la roşu" clădirile secundare,  iar terminalul să fie trecut de jumătatea lucrărilor. Încă nu ştim ce se întâmplă cu turnul, dar se va face şi ăla, cel târziu în 2020.

#141
_carpatos

_carpatos

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 512
  • Înscris: 11.12.2018

View Postcattavencu, on 15 noiembrie 2018 - 16:59, said:

Vorbiti toti de parca aeroportul ar crea rute, el in sine, singur, doar prin faptul ca a aparut pe harta.
Mai intai sa "atraga" companii aeriene care sa-i dea o sansa, un an-doi, si abia dupa aia puteti sa va uitati si pe Excel-urile cu numarul de pasageri.

Voua chiar vi se pare ca cele existente (Sibiu, Cluj, Targu Mures, Bacau, Iasi etc.) sunt atat de full, ca tocmai pe Brasov o sa se reverse o parte din pasageri???

Arad, Constanta, Oradea, Craiova - sunt pline de pasageri, nu?

Astea sunt aeroporturi EXISTENTE deja. Sunt chiar curios care e explicatia voastra pentru lipsa de pasageri.

Mai ales Arad, Oradea, Craiova - zone din care s-a emigrat mult, deci calatori probabil ca s-ar gasi.

Ryanair a retras majoritatea rutelor de pe Timisoara (care e o constructie decenta). La fel Oradea, Craiova.

Mai ganditi-va ca pe aeroporturi din astea hiper ultra secundare vine o companie, hai doua, care profita ca nu e concurenta si pune cateva rute, dar cu niste preturi de mai bine ocolesti prin Bucuresti sau alt aeroport mai mare.

Cum altii iau avionul pana la Budapesta ca sa ajunga la Arad, Oradea etc. in loc sa mearga la Cluj.

Ce va face pe voi sa credeti c-o sa apara rutele pe Brasov ca ciupercile dupa ploaie?

Aeroporturile deja existente Sibiu, Tg Mures, Iasi, Bacau etc au trafic destul. Iasiul deja a depasit 1 milion de pasageri pe an. Aceste aeroporturi nu au nici un atu in fata Brasovului. Brasovul este mai bine pozitionat, are multi locuitori, are economie, multinationale, turism etc.  Eu zic ca pentru majoritatea celor care zboara pe Tg Mures, Sibiu chiar Bacau si care asigura un mare procent din traficul acestor aeroporturi, ar fi mai convenabil sa zboare de pe BV. De asta nu se pune problema sa nu fie trafic pe Brasov, insa este foarte posibil ca dupa deschiderea aeroportului sa scada serios traficul pe aeroporturile mai sus amintite.

#142
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Eu am sa ii scriu an "open letter" to Michael O'Leary,dupa sarbatori.
Am sa ii explic istoria Brasovului,situatia de astazi si potentialul de maine.
Voi avea un mare avantaj daca firma irlandeza castiga licitatia sa construiasca aeroportul,le voi scrie si lor.

Keep you posted.

#143
Kokoshmare

Kokoshmare

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 28,077
  • Înscris: 20.12.2007

View PostEmeraldCountryHouse, on 28 decembrie 2018 - 14:43, said:

Eu am sa ii scriu an "open letter" to Michael O'Leary,dupa sarbatori.
Am sa ii explic istoria Brasovului,situatia de astazi si potentialul de maine.
Voi avea un mare avantaj daca firma irlandeza castiga licitatia sa construiasca aeroportul,le voi scrie si lor.

Keep you posted.
O'Leary și Ryan Air nu au ajuns la poziția de acum făcând cuiva pomana. Numai dacă vor primi stimulente consistente în avans se vor gândi la Brasov.

#144
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018
Corect… se cheama "lobby".
Cateodata,o companie are prea multi bani si prefera sa investeasca decat sa ii tina lichiditati.
Aici,la BV,Ryanair ar putea sa creeze un fel de hub dar parca imi aduc aminte,acum cativa ani a plecat de la Timisoara pentru ca nu le-a convenit taxele de aeroport sau similar !?
Pentru ca toata afacerea va fi data in folosinta la o alta entitate fizica/juridical/comerciala,Consiliul Judetean cred ca va alinia termeni buni de concesiune,la inceput,apoi va culege roadele unei relatii sanatoase.


Sunt prea mic si constient ca este un razboi prea mare pentru contul meu de banca.Si nu imi placa se ies in fata...
Iara eu nu prea am timp si conectii..voi incerca sa atrag alti cativa persoane care au access la departmente mai inalte decat mine...stiam pe cineva care lucreaza la Ryanair, stiu pe cineva care are relatii curente cu Ambasada Romaniei la Dublin...inca o caut pe acea firma de constructii si/sau de investitii… Si,nu am pe nimeni la Consiliul Judetean care ar putea trimite o scrisoare oficiala la toti astia enumerate de mine mai sus.

Dar este de ajuns sa conectez "the dots"... daca reusesc sa creez "awareness" pentru firma de constructii,pentru cei de la Business Development la Ryanair si,raportat la Consulul de la Bucuresti,cred ca va starni ceva curiozitate.
Chiar daca nu va lua Ryanair,probabil alte companii aeriene vor incepe sa se intereseze,creand un current de opinie in acel market,atat pe canale orizontale si cat pe canalele vertical.Asta,probabil va crea o competitive. Probabil falsa dar este o aruncatura de piatra intr-un lac,poate face valuri !??

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate