Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Arta in lumea islamica
#19
Posted 13 October 2014 - 16:13
Quantum, on 13 octombrie 2014 - 08:17, said:
E o arta religioasa, sobra. Nu te astepti sa te dea pe spate aceasta arta, doar nu e Gaudi! lipsa de sobrietate a artei religioase este coeficientul dupa care se masoara si relaxarea ideologia a religiei respective. gaudi a construit (partial) si o catedrala (vezi sagrada familia). faptul ca a iesit din standarde, imbunatatind conceptul artistic nu inseamna decat ca arta religioasa se upgradeaza pe masura ce limitele puse de sobrietate dispar. altfel...toata arta religioasa a lumii ar fi fost, cu mici variatii locale, cvasi-sablonarda. noroc de ereticii artisti adevarati, ce si-au luat libertati cateodata nepermise dogmatic... Edited by remembernazdaq, 13 October 2014 - 16:22. |
#20
Posted 13 October 2014 - 16:17
vio69a, on 13 octombrie 2014 - 01:20, said: ibricul si platoul exista dinaintea islamuluide ce crezi ca este un obiect de arta islamica apropo, tu intelegi totusi ce inseamna notiunea de arta, nu de alta dar din ce poze ai postat reiese cu nu, dar da bine la insirare tesutul covoarelor exista inainte de islam, just for the record doar ca au continuat sa fie tesute nu le transforma in rod al artei islamice. |
#21
Posted 13 October 2014 - 16:29
ThinkAbout, on 13 octombrie 2014 - 16:17, said:
tesutul covoarelor exista inainte de islam, just for the record doar ca au continuat sa fie tesute nu le transforma in rod al artei islamice. de asemenea, marea diferenta intre covoarele marocane si cele iraniene (un exemplu) dovedeste ca anumite forme de arta sunt specific izvorate din cultura traditionala (in cazul de fata persana versus berbera, fara legatura cu religia), din conditiile climaterice , din materiile prime la indemana si din componenta si complexitatea fortei de munca utilizate (si de aici o ramificare pe puterea comerciala a zonei respective in functie de perioada). iranian [ http://www.iranreview.org/file/cms/files/Persian-Carpet.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] marocan [ http://www.shop-morocco.com/ekmps/shops/oleada/resources/Image/Moroccan%20Carpet%202.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by remembernazdaq, 13 October 2014 - 16:39. |
#22
Posted 13 October 2014 - 17:24
Muzeul de Arta Islamica Malayezia -Huala Lumpur – muzeu in 4 nivele cu o colecție impresionanta de obiecte de arhitectura, manuscrise ale Coranului, arme si armuri, textile, bijuterii, porțelan, sticla, numismatica si sigilii.
Mare parte sunt din zona geografica a Malayeziei, produse, sau folosite in timpurile islamului. Cine cauta impresionism sau expresionism, pointilism sau cubism, face drumul degeaba. Asa cum spunea colegul mai sus, arta in islam este sobra si limitata la putine mijloace de exprimare. Determinanta este geometria, este combinatia liniilor si culorilor. [ http://culture360.asef.org/wp-content/blogs.dir/1/files/1aan.JPG.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Vedere panoramica a salilor: http://www.iamm.org.my/vr/ museaum -malayesia.jpg 150.18K 7 downloads museum malay-5.jpg 177.24K 7 downloads museum malayesia.jpg 94.25K 7 downloads museum malayesia-2.jpg 144.98K 7 downloads museum-malaiesia -3.jpg 81.44K 6 downloads museum-malayesia.jpg 96.82K 7 downloads muzeu malaezia.jpg 113.45K 7 downloads Si echipa de restauratori ai muzeului museum malaezia conservatori.jpg 138.3K 5 downloads Edited by vio69a, 13 October 2014 - 17:33. |
#23
Posted 15 October 2014 - 10:20
ALB - NEGRU
de la expozitia de fotografie din Amman alb negru-amman-3.jpg 15.72K 5 downloads alb-negru-aman-2.jpg 56.09K 5 downloads alb negru-amman-4.jpg 18.14K 4 downloads alb-negru.jpg 30.51K 4 downloads alb-negru-amman.jpg 14.97K 4 downloads alb-negru-amman-5.jpg 23.16K 4 downloads alm nedru amman-1.jpg 24.18K 4 downloads |
#24
Posted 30 October 2014 - 17:42
persepolis (iran), capitala imperiului persan. 550-330 bc.
o civilizatie strivita sub arabizarea islamica. [ https://pbs.twimg.com/media/B1MmMbhCMAEs5AI.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] teatrul roman si basorelief, palmyra, siria. locul unde (din pacate) ruinele arheologice arata cateodata mai bine decat cladirile recente, dupa razboi: [ http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/31/Palmyre_-_th%C3%A9%C3%A2tre_pano.jpg/1200px-Palmyre_-_th%C3%A9%C3%A2tre_pano.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://pbs.twimg.com/media/B1Mmf4yCAAIhatx.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si tot in palmyra, o femeie pe nume haliphat. 231 bc. [ https://pbs.twimg.com/media/B1MnmkwCMAADbYC.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ dinastia qajar (kajar in romana), persia (iran), inceputul secolului 19. woman holding a rose: observati, va rog, diferenta fata de reprezentarea actuala a femeii iraniene: [ http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/da/d2/0b/dad20b88b6fc389a6e4e7a048f4c5021.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] vio69a, on 13 octombrie 2014 - 17:24, said:
Cine cauta impresionism sau expresionism, pointilism sau cubism, face drumul degeaba. Asa cum spunea colegul mai sus, arta in islam este sobra si limitata la putine mijloace de exprimare. ar fi stupid ca cineva sa caute impresionism/expresionism/pointilism/cubism in arta islamica pura, fara influente europene. e binecunoscut faptul ca acele curente enumerate mai sus sunt proiectiile unor descoperiri stiintifice importante care au ajuns, prin anvergura lor...sa influenteze arta societatii ce le-a originat. Edited by remembernazdaq, 30 October 2014 - 17:50. |
#25
Posted 03 November 2014 - 22:23
Tugra (semnatura oficiala) a lui soliman magnificul (1555-1560), desenata la inceputul oricaror pagini ale documentelor oficiale ale portii.
una din cele mai semnificative exemple de arta decorativa otomana, autorul fiind ilustratorul karamemi, care a introdus simbolul floral in semnatura. traducerea caligrafiei din josul paginii: "soliman, fiul lui selim khan, de-a pururi invingator". cele doua "elipse" din stanga reprezinta cele doua mari peste care domnea poarta (mediterana si neagra). caligrafie, foita de aur, guasa. garoafele din "elipsa mica" sunt inovatia lui karamemi. de doriti sa vedeti imaginea marita, click pe situl met: http://www.metmuseum...ect-information [ http://40.media.tumblr.com/387bad29c9a4901c66e8859b1acfab39/tumblr_ncqxspLAPP1qgofo4o1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Edited by remembernazdaq, 03 November 2014 - 22:49. |
#26
Posted 03 November 2014 - 22:46
doua dintre cele aprox. 360 de cladiri-capodopere construite la cererea elitei otomane a timpurilor de koca (marele) sinan (1543-1588).
aceste doua moschei (din uskudar si edirnekapi) au fost construite pentru fata lui soliman magnificul si sotia vizirului rustem (initial ienicer de origine crestina), mihrimah: [ http://41.media.tumblr.com/9c55c7845a5ef3d7af2c03c81b0944d8/tumblr_n7y88fi7oT1qgofo4o1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://36.media.tumblr.com/fcb6a23d51f13716454fd594c4e5735f/tumblr_n7y88fi7oT1qgofo4o2_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://41.media.tumblr.com/9b8bce064ea64d68b2b9b35067234a96/tumblr_n7y88fi7oT1qgofo4o4_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] portretul lui mihrimah sultan, autor probabil cristofano dell altissimo [ http://1.bp.blogspot.com/-G0eUXCVu1BI/UuSTZYdvNYI/AAAAAAAAMj0/KqqIN9tC_kE/s1600/Mihrumah+Sultan.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] si comentariul unui specialist in arta otomana, cu regretele de rigoare pentru tendinta istoricilor turci de a neglija personalitatile feminine ale istoriei proprii: Quote
A whole nation, for generations, still does not seem to have been able to get over the fact that Suleyman the Magnificent, legally married Hurrem, forsaking all others, when he was the most powerful man on earth (God's shadow on earth) The concubines in the Harem would rise up to become Haseki Sultan's when they bore a son but were never granted the privilege of becoming the Sultan's wife. While the daughters of the Sultans had a special place within the palace hierarchy and extreme power over their husbands, they are still remembered only in relation to their fathers or husbands - the details of their lives all too often escaping our notice completely. There were few exceptions, one in particular I just had to mention here today... Quote
It is said that Mimar Sinan fell in love with Mihrimah and built the smaller mosque in Edirnekapı without palace approval, on his own, dedicated to his love. The legend continues to say that on 21 March (when day time and night time are equal and Mihrimah's alleged birthday, hence the name) at the time of sunset, if you have clear view of both mosques, you will notice that as the sun sets behind the only minaret of the mosque in Edirnekapı, the moon rises between the two minarets of the mosque in Üsküdar. o poveste de dragoste ce inalta doua moschei...ce n-ar fi ingaduit-o niciodata. oh, the irony... http://en.wikipedia....Mihrimah_Sultan Edited by remembernazdaq, 03 November 2014 - 22:59. |
#27
Posted 03 November 2014 - 23:16
si putina frivolitate umaiada din spania...cutiile de fildes cioplit din spania secolului 8, bogat decorate si intotdeauna purtatoare de mesaje prin "inscriptia cuvantatoare", ambalaje de cadouri de lux (cosmetice, parfumuri) oferite fiilor, fiicelor, sotiilor sau altor monarhi de catre membrii dinastiei.
aceasta este o cutie speciala, cu o inscriptie frivola ce vorbeste...din afara dogmei religioase: Quote
privelistea pe care o ofer este cea mai frumoasa dintre toate tentatiile, pieptul inca ferm al unei tinere seducatoare. frumusetea ei a revarsat asupra mea o haina aurita, impodobita cu bijuterii si am devenit un vas de ambra, mosc si camfor. un omagiu adus artistului care se recomanda, umil: khalaf, spania. [ http://40.media.tumblr.com/c17521ba6cb8d9304eb9959cc62b643b/tumblr_mxivvvr2qH1qgofo4o1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] sursa ultimelor trei postari, pentru conformitate: http://sedefscorner.tumblr.com/archive Edited by remembernazdaq, 03 November 2014 - 23:27. |
#28
Posted 03 November 2014 - 23:37
idila in gradina...
isfahan, iran, secolul 19. sprancenele puternic marcate sunt o caracteristica a artei dinastiei qajar. nu-sh de ce, ma tot gandesc la frida kahlo... panou de ceramica emailata, destinat initial decorarii exterioare a unui palat persan. acum in muzeul de arta san diego. printesa poarta umbreluta de soare, influenta occidentala in accesoriile feminine ale elitei persane ale vremii: [ http://41.media.tumblr.com/8595b978b972d568e98abaca7aae2659/tumblr_mtrdwjPuzR1qgofo4o1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://40.media.tumblr.com/19c749d3cb26e9c9a85d82b5dfb9a3d1/tumblr_mtrdwjPuzR1qgofo4o2_250.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://40.media.tumblr.com/b3fddda9ddc35a53524678e076d8332e/tumblr_mtrdwjPuzR1qgofo4o3_250.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] aceeasi sursa ca mai sus. Edited by remembernazdaq, 03 November 2014 - 23:38. |
|
#30
Posted 04 November 2014 - 00:34
mai degraba se converteste islamul la nazdaq, dear sofiq...
dar decat sa postez trei ibrice si 70 de turbane doar ca sa-mi marchez trecerea pe thread mai bine spun povestea cate unui obiect de arta nascut pe teritoriul (acum) islamic. povestile-s frumoase. propaganda sterilă, in schimb, nu. |
#31
Posted 04 November 2014 - 00:46
Am impresia că în secolele trecute se producea mai multă artă în lumea islamică comparativ cu zilele noastre...societatea lor pare să fi devenit complet sterilă, aşa cum spui.
|
#32
Posted 04 November 2014 - 00:52
Exista si arta contemporană ce nu tine isonul isteriei dogmatice ce a cuprins lumea islamică. probabil ca zilele astea voi posta cate ceva...mai putin conventional..
trust me, stay tuned... |
#33
Posted 04 November 2014 - 13:16
Bizar e ca nici la ei nici la noi nu avem mai nimic care sa dateze din anii 600-900, macar ca, teoretic, lor atunci le mergea foarte bine.
In plus, desi poti da vina pe mongoli pentru multe distrugeri, dar in Egipt sau Maghreb n-au ajuns. Cairo era pe atunci mai influent ca Baghdad. E foarte ciudat. Altfel, din anii 900-1900 avem arta si cladiri, si la ei si la noi. Iranul a fost, la prima vedere in mod ciudat, mai influentat de Vest decat otomanii. In fapt exact shiismul si dusmania cu otomanii a facut ca erau mai deschisi. Armata iraniana era de multe ori condusa de ofiteri britanici, chiar in sec.17. Nu mai stiu ce specialist francez din anii 30 zicea ca shiismul e foarte bun pana nu ajunge sa domine absolut, dar ca structurarea clerului shiit duodeciman in forme tot mai complet teocratice proiecteaza un nor negru asupra viitorului iranian. Shiitul ne-organizat teocratic e mai liber ca sunnitul, dar cuprins in clericalismul structurat rigid ajunge mai rau. A aparut la noi un CD cu muzica otomana, compilata de Dimitrie Cantemir. Ce te frapeaza e ca mai toti autorii sunt crestini sau evrei. Ca vorbim de arhitectura, Sinan fusese si el din familie de crestini. Nu stiu cat % din zidari si constructori erau crestini la turci, dar din lucratorii Arsenalului din Istambul, cam 20% erau nemti si inca vreo 40% balcanici si alti europeni. remembernazdaq, on 30 octombrie 2014 - 17:42, said:
dinastia qajar (kajar in romana), persia (iran), inceputul secolului 19. woman holding a rose: observati, va rog, diferenta fata de reprezentarea actuala a femeii iraniene: [ http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/da/d2/0b/dad20b88b6fc389a6e4e7a048f4c5021.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] N-am mai vazut imagine asa. Decat in India. Sa fie vreo influenta Indiana? Erau multi indieni sclavi la musulmani. O fi vreun imprumut cultural. Desi, la vremea aia si indienii incepeau sa se infofoleasca. Tinkerbelle, on 04 noiembrie 2014 - 00:46, said:
Am impresia că în secolele trecute se producea mai multă artă în lumea islamică comparativ cu zilele noastre...societatea lor pare să fi devenit complet sterilă, aşa cum spui. Dezideratul pluralist duce la o diversitate a exprimarilor, pe cand cel monolitic duce, odata cu modernizarea, la totalitarism. O societate traditionala nu avea cum fi foarte rigorista, n-avea structurile care sa implementeze sablonul oficial peste toti. Edited by searcher-star, 04 November 2014 - 13:08. |
|
#34
Posted 04 November 2014 - 17:39
E ciudata relatia asta a Islamului cu arta si cultura, io nu stiu sa fi fost multi oameni de arta/litere/politica si strategie din China/India/Europa care sa fie de alta origine decat aia majoritara, in trecut, indiferent ca vorbim imigranti, captivi sau minoritati istorice. Nici chiar evreii in Europa nu-s foarte prezenti in domeniile astea pana prin secolul 17. In Islam, asta era mai degraba regula, majoritatea creea putin si minoritatile si asimilatii faceau grosul. Si mai ales fenomenul captivilor promovati e straniu. Traditia asta a captivilor implicati in guvernare si arta si stiinta a fost specifica nu doar turcilor dar si mamelucilor, maghrebienilor, safavizilor si chiar mughalilor. Turcii aduceau balcanici, maghrebienii vestici si negri, mamelucii rusi si turci, iranienii armeni si slavi, si pana si mughalii aduceau armeni si slavi.
Cum ar fi sunat sa fie Aquino arab de origine? Sau Sobieski sa fie turc de origine? Sau mama Elisabetei sa fie hindusa? Sau Leonardo chinez? Si totul dintr-o combinatie de dezinteres al majoritatii pentru chestiile astea cu interesul sefului suprem de a nu avea o elita cu radacini locale. Practic ai o masa inerta condusa de o elita transnationala asimilata, formand un tot ostil culturilor din care elita isi trage obarsia biologica. E un fenomen straniu. Edited by searcher-star, 04 November 2014 - 17:45. |
#35
Posted 04 November 2014 - 17:54
searcher-star, on 04 noiembrie 2014 - 17:39, said:
Turcii aduceau balcanici, maghrebienii vestici si negri, mamelucii rusi si turci, iranienii armeni si slavi, si pana si mughalii aduceau armeni si slavi. asta-i valabil si acum, in ummah. un convertit occidental (alb, mai precis) este inconjurat de insutita atentie si respect fata de un nascut musulman cu o alta culoare a pielii. cazul yvonne ridley, de exemplu: nicio femeie nascuta musulmana nu s-ar bucura de respectul si atentia ummai daca s-ar fi casatorit de 5 ori, schimband barbatii ca pe sosete asortate credintei sau libidoului... exceptie facand albele convertite si propagandiste (si asta denota un acut complex de inferioritate...). http://en.wikipedia....i/Yvonne_Ridley dar inapoi ontopic, nuh? Edited by remembernazdaq, 04 November 2014 - 18:23. |
#36
Posted 04 November 2014 - 19:39
pentru ce e recunoscut in istorie primul sultan ahmet (1603-1617)?
[ http://40.media.tumblr.com/2bc31644f3041a05a93fdf645f08f734/tumblr_n14j6vHIel1qgofo4o2_r1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] portret aflat la metropolitan museum of arts (pbuh)... musulmanii ar spune, in unanimitate...ca ramane in istorie pentru moscheea albastra: [ http://41.media.tumblr.com/6058d92b266f1c22edd9667df1de8881/tumblr_n14j6vHIel1qgofo4o1_r1_500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] ar mai fi si altele, totusi:
Edited by remembernazdaq, 04 November 2014 - 19:57. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users