Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Firma de mobila de evitat

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Doresc sa informez comunitatea SP despre o firma de neprofesionisti ce isi bat joc de nervii si banii clientilor.
Sub mai multe domenii web se ascunde aceiasi societate, Proiect Interior Design si acestea sunt:
www.promobila.com ; www.prodesignart.ro ; www.mmobila.ro si https://www.facebook.com/proiectmobila .
Am cauta ceva timp un producator care sa realizeze cateva corpuri de mobilier simple dar cu niste detalii (colturi rotunzite, inaltimi mai mari, canturi PVC etc) personalizate. Am mers la sediul lor si am dictat efectiv cote, dimensiuni, coduri de PAL, marca feronerie si un proiectant a notat totul urmand sa-mi trimita oferta. Am primit oferta, am transmis acceptul si am cerut contractul. S-a semnat si contractul cu termen de livrare 10 zile si am achitat avansul de 50% din valoarea totala. Am primit de 3 ori simularile 3D pentru ca detaliile solicitate de mine nu se respectasera si in final am dat acceptul de productie. In contract scria ca inainte de livrare cu 48 de ore trebuie sa achit restul sumei. In ziua 8 am sunat si am solicitat factura pt a plati conform contract. Factura nu a venit decat o zi mai tarziu si am fost sunat si instiintat ca nu se va livra mobila pe motiv ca am intarziat plata. Asta a fost primul soc. Demontasem si expediasem deja din casa mobila veche. Dupa discutii cu directorul general am primit promisiunea ca se va respecta totusi data livrarii, omul intelegand ca eu mi-am indeplinit obligatiile contractuale. Din pacate nu au livrat decat patul si asta doar ca nu cumva sa dorm pe jos. Patul era realizat fara colturi rotunjite si cu feronerie China in loc de Blum. Asta a fost socul doi. Am mentionat in PV neconformitatile si am acceptat totusi patul asa cum era. In ziua 34 au livrat si noptierele si celelalte 2 articole. Noptierele aveau cu totul alte manere decat cele alese din catalogul trimis de ei, spatele era montat suprapus peste laterale, se vedea contrastul de culori si aveau evident glisiere tot China. Nu mai tin socoteala socurilor. Comoda de machiaj era realizata din alta culoare de PAL, avea fetele sertarelor zgariate, cantul pe latura taiata curb era lipit cu prenadez si avea zone unde se vedea tocatura din PAL. Au revenit in ziua 57 cu alta comoda dar de data asta cu blatul zgariat si cantul ABS tot lipit prost. In ziua 69 au adus blatul din materialul care trebuia, cu cantul montat corect dar era cu 8 mm mai lung si nu intra in spatiul destinat. Am optat pt dezlipirea cantului ABS pe doua laturi invizibile din lateral si astfel l-am inghesuit la pozitie.
Atatea compromisuri nu am facut in toata viata mea. Am scris doar lucrurile importante, zecile de apeluri telefonice fara raspuns, promisiunile neindeplinite de la n directori si nervii mei nu le mai mentionez aici. Daca nu aveam o mare sila pt justitia din Romania i-as fi dat in judecata dupa prima ratare.
Sper sa fie utile aceste informatii altor potentiali clienti ce nu vor mai indura asa umilinte.

Edited by camsonat, 05 September 2014 - 13:02.


#2
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
si pagina asta de facebook e site-ul lor ?

#3
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Evident ca nu, acolo apar sub denumirea principala.

#4
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
si sa inteleg ca de la 10 zile ai ajuns la 69 ???

#5
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Da, ai inteles corect.

#6
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009
si de ce nu ai anuntat opc ?

#7
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
OPC m-ar fi ajutat sa incasez penalitati de intarziere in valoare de cca 110 lei conform contract. Nu asta ma interesa pe mine.

#8
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
In contract nu era trecut ca in cazul in care nu se respecta detaliile constructive sa poti sa-ti recuperezi banii integral ?

#9
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Nu era o asemenea clauza. Erau doar obligatii de remediere si aducere la conformitate. Iar detaliile au fost notate de un idiot pe o agenda si acea pagina nu au transformat-o in anexa a contractului. Am avut incredere si deci, am fost prost cu P mare.

Edited by camsonat, 05 September 2014 - 13:45.


#10
iuli09

iuli09

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 26.03.2007
Pai sa remedieze si sa aduca la conformitate (cu ceea ce s-a comandat) ! Care e problema ?!!!

#11
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Pe ultimul proces verbal am notat ultimele neconformitati, nu s-au sinchisit sa ma intrebe cum vreau sa le remedieze. Prin urmare am avut ghinionul sa nimeresc o firma de neprofesionisti. Unul dintre directori dupa ce a terminat de vorbit la telefon cu mine a uitat sa inchida apelul si prin urmare am auzit fara sa vreau prin car-kit ce discuta cu seful de atelier. Era o lista lunga de clienti nemultumiti si intocmeau o lista a prioritatilor. Eu avand un limbaj decent de fiecare data nu eram printre problemele arzatoare. S-au dus la o doamna de 6 ori cu o usa de dulap si tot nu au nimerit-o. Cat de greu putea sa fie?

Edited by camsonat, 05 September 2014 - 13:53.


#12
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005
Asta eu nu inteleg si din pacate sint in minoritate. Daca toata lumea ar actiona cum consider ca ar trebui (si cand spun toata lumea ma gandesc la un numar semnificativ de mare incat sa se poata impune), firmele nu ar putea face contracte discretional, cu termeni impusi unilateral, iar clientii sa semneze ca primarul (optiune on/off, daca esti sa nu de acord). Atat timp cat e o intelegere intre parti, fiecare dintre ele poate veni cu clauze. Dar in general e inoculata (hardwired in capul oamenilor in general si al romanilor in particular) ideea ca prestatorul de servicii e pe un plan superior clientului, el face dom'le, el e seful. Nu, nu e, tu ai banul, tu platesti, ai un cuvant de spus. Ar trebui trecuta o clauza ca daca nu esti multumit si nu se respecta (prin dovedire cu ajutorul unui constatator impartial si autorizat) detaliile cerute, firma prestatoare sa restituie toti banii si sa plateasca si onorariul constatatorului, Aaaaa, cine ar mai fi prost sa presteze servicii atunci veti spune ? Cei care intr-adevar sint profesionisti si care stau in spatele muncii si a valorii lor, nu toti Ghita si Vasilie, care taie cu ferestraul prin fundul curtii, printre gaini si Azorel care a venit si el curios sa vada care-i treaba.

#13
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
:)
ca sa intelegi tu cum sta treaba... fiecare prestator de servicii are contracte cadru... contracte concepute de juristi sau copiate de pe ici de pe colo
(eu spre exemplu am contractele tipizate, tiparite pe autocopiativa... nu pot schimba termenii sau clauzele pentru fiecare client in parte)
daca te duci la banca sau la un operator de telefonie mobila sau internet, TV, etc... iti este pus in fata un contract6... tu n-ai ce sa negociezi in clauze... doar in conditiile serviciului
poti accepta sau nu conditiile dar peste tot sunt la fel
orice contract facut de juristul unei firme e normal sa tina cu firma, nu cu clientul!
bineantele ca clientul are un cuvant de spus!!! poate fi de acord cu conditiile sau nu!

referitor la păţaniile lui camsonat... daca firma nu-ti este recomandata de cineva cunoscut... o minima informare prealabila este necesara

#14
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
@ion, ai perfecta dreptate, de aceea am si recunoscut ca am fost prost. Pe de alta parte, sunt absolut sigur ca ar fi refuzat comanda daca eu as fi refuzat sa platesc avans sau daca as fi solicitat alte clauze in favoarea corectitudinii.
@nero-d, exista un singur feedback negativ gasit de mine pe internet. In alta parte nu am avut unde sa ma informez. De aceea am si scris postul asta ca cei ce cauta informatii sa poata gasi.

Edited by camsonat, 05 September 2014 - 14:30.


#15
Ion_de_la_Raion

Ion_de_la_Raion

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,434
  • Înscris: 28.08.2005

View PostNero-d, on 05 septembrie 2014 - 14:25, said:

Posted Image
ca sa intelegi tu cum sta treaba... fiecare prestator de servicii are contracte cadru... contracte concepute de juristi sau copiate de pe ici de pe colo
(eu spre exemplu am contractele tipizate, tiparite pe autocopiativa... nu pot schimba termenii sau clauzele pentru fiecare client in parte)
daca te duci la banca sau la un operator de telefonie mobila sau internet, TV, etc... iti este pus in fata un contract6... tu n-ai ce sa negociezi in clauze... doar in conditiile serviciului
poti accepta sau nu conditiile dar peste tot sunt la fel
orice contract facut de juristul unei firme e normal sa tina cu firma, nu cu clientul!
bineantele ca clientul are un cuvant de spus!!! poate fi de acord cu conditiile sau nu!

referitor la păţaniile lui camsonat... daca firma nu-ti este recomandata de cineva cunoscut... o minima informare prealabila este necesara

Foarte rau. Daca potentialii clienti ar refuza in scara din ce in ce mai mare sa semneze asa ceva, s-ar schimba lucrurile. Nimic pe lumea asta nu e batut in cuie. Sint lucruri care azi ni se par firesti, iar in trecut erau considerate inimaginabile. Un contract sablon ar trebui sa serveasca ca punct de plecare, nu batut in cuie. Din pacate majoritatea oamenilor nu realizeaza ca pe banii lor pot pune conditii. Lucrurile nu se pot schimba dintr-o data, dar se pot schimba. Mai tii minte sloganul "marfa vanduta nu se schimba" ? Ceva de genul "ba fraiere, daca nu ai cascat ochii cand ai cumparat, acum taci in inghite, beleste ochii data viitoare!". Ei bine, acum prin lege, in anumite conditii, sint obligati sa o schimbe sau sa returneze banii. Desigur ca vanzatorii beheie, dar lasa-i sa beheie si sa raga, dupa toti anii in care clientul statea cu capul plecat si caciula in mana in fata lor.

View Postcamsonat, on 05 septembrie 2014 - 14:26, said:

@ion, ai perfecta dreptate, de aceea am si recunoscut ca am fost prost. Pe de alta parte, sunt absolut sigur ca ar fi refuzat comanda daca eu as fi refuzat sa platesc avans sau daca as fi solicitat alte clauze in favoarea corectitudinii.
@nero-d, exista un singur feedback negativ gasit de mine pe internet. In alta parte nu am avut unde sa ma informez. De aceea am si scris postul asta ca cei ce cauta informatii sa poata gasi.

camsonat, sint de acord cu plata avansului, in fond ei trebuie sa cumpere niste materiale, dar, neexistand acel punct de care vorbeam in contract si beneficiind de lasarea lucrurilor asa cum sint de catre clienti, firmele astea isi pot lua nasul la purtare, nu sint motivate sa lucreze cum trebuie. De ce ar face-o ?

#16
camsonat

camsonat

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,191
  • Înscris: 09.01.2008
Ei au scadente de 60-90 zile la furnizori. Mie imi cer ca la cinematograf.

#17
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
asta cu contractul-cadru care nu se mai poate schimba e poveste de spus copiilor sub 2 ani, ca ala de 3 ani deja n-o mai crede. Sa fim seriosi, pana si la cele mai mari companii aduse in discutie aici iti fac contract personalizat. La telefonia mobila cum e? Te duci la ei sau vorbesti la telefon, iti fac oferta personalizata si-ti printeaza / trimit prin mail contractul cu cel putin o pagina care contine date despre abonamentul tau, in unele cazuri chiar unic, pentru ca a fost negociat de client. Asta pentru ca sistemul le ofera posibilitatea sa introduca date in acele contracte-cadru. Firmele mai mici pot sa tina draft-ul in format Word si sa-l modifice dupa cum vor ei. Exista imprimanta de birou, nu mai trebuie sa faci la tipografie mii de contracte deodata.

Asa ca nu-mi spuneti mie ca secretara de la firma de mobila cu 3 clienti pe luna (atentie, erau aglomerati cu refacerea mobilei de 2-3-6 ori, nu cu clienti noi), care oricum o freaca maiestuos pe Facebook, nu poate sa scrie 3 randuri in Word (de fapt, copy-paste din mailul clientului) si sa-i dea un print. Cel putin anexa cu materialele si dimensiunile pe care le-a cerut clientul mi se pare absolut normal sa existe. Cat despre clauzele contractuale mai importante, gen posibilitatea pe care o are clientul de a primi banii inapoi in cazul in care comanda nu e conforma, pe langa ca e o chestie de bun simt, consider ca o firma care stie ca ofera produse de calitate si servicii profesioniste nu are de ce sa refuze ca acest lucru sa apara in contract. Iar daca refuza, cu atat mai bine pentru cumparator, ca scapa de belele ca cele descrise aici.

Edited by Michidoo, 05 September 2014 - 16:50.


#18
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004
incep cu contractele pentru ca vad ca astea nu va sunt clare
clauzele contractuale nu se schimba... doar conditiile si serviciile prestate!!!
la telefonia mobila sau banca tu nu negociezi clauze!!! doar conditii... preturi... beneficiari...
clauzele sunt batute in cuie... e adevarat ca teoretic ar trebui sa fie echitabile dar... eu ca prestator am interesul si obligatia (fata de mine) ca contractul sa ma acopere pe mine in principal
nu-mi spuneti mie ca mergeti la banca si comentati vreo virgula... (sau la leasing)
e foarte adevarat ca clientul e indreptatit sa primeasca mobila (serviciul) conform intelegerii contractuale si verbale
adica sa primesti ce ai comandat si in termenul prevazut in contract
avansul se returneaza doar daca prestatorul refuza sa mai execute comanda
nu conteaza cand plateste el la furnizori... o mobila executata pe comanda (sau orice altrceva executat pe comanda) pe care clientul refuza s-o mai primeasca si s-o plateasca (evident) reprezinta o pierdere... pe care prestatorul nu e dispus s-o suporte

ma rog... credeti (visati) ce vreti... va urez succes in negociat clauze contractuale :)

firmele mari sau bune cum zici tu sunt cautate si sunt ocupati... nu-si bat capul cu modificat contracte
fiecare vanzator hotaraste conditiile in care isi vinde marfa... banii sunt ai tai, e adevarat... dar si marfa e al lui! :)
tu ai batut la usa lui, n-a venit el dupa tine


cat despre firma respectiva si aliasurile ei, nu cred ca-i va lua cineva apararea aici
totusi daca nu sunt reviewuri pe net... ori n-au prea multi clienti nemultumiti ori n-au prea multi clienti pus si simplu

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate