Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Platforma electronica de eviden&#...

Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips
 Ce preferați: produse mai scumpe ...

Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone
 Dropshipping

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...
 Identificare font

problema ping in jocuri online

Problema calculator

Samsung Galaxy A35
 

Baterie de condesatori

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

#1
vasilenecula

vasilenecula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 21.04.2011
Salutari prieteni   am o dilema si totodata rugaminte sa pot fi ajutat intr-o problema si anume : am un condesator de 3000F/2,6V (electrolitic)  cum trebuie sa fac(leg)  o baterie sa se incarce si sa functioneze la 12v deci sa am inmagazinata o tensiune de 12v

#2
alexx1402

alexx1402

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,229
  • Înscris: 01.01.2007
Gandeste si tu logic, daca el are 2.6V cum sa-ti inmagazineze 12v?

#3
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
:) ai nevoie de un invertor 2.5 -> 12v
dar sa nu te astepti la minuni, posibil sa nu gasesti asa ceva prea usor (tensiunea de intrare e prea mica, la limita de functionare a majoritatii componentelor semiconductoare)

iesi mai bine daca iei o baterie de ups de 12v, sunt unele slim, probabil mult mai mici decat acel condensator + un evenetual invertor

Edited by aeon, 28 July 2014 - 12:43.


#4
vasilenecula

vasilenecula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 21.04.2011

View Postaeon, on 28 iulie 2014 - 12:42, said:

Posted Image ai nevoie de un invertor 2.5 -> 12v
dar sa nu te astepti la minuni, posibil sa nu gasesti asa ceva prea usor (tensiunea de intrare e prea mica, la limita de functionare a majoritatii componentelor semiconductoare)

iesi mai bine daca iei o baterie de ups de 12v, sunt unele slim, probabil mult mai mici decat acel condensator + un evenetual invertor
daca inseriez 4 cond de aceas valoare tensiunea de lucru ramine aceasi  2,6v?

#5
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
nu, tensiunea se insumeaza dar capacitatea scade de 4 ori
adica o sa ai 750F la 10.4v

#6
vasilenecula

vasilenecula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 21.04.2011

View Postaeon, on 28 iulie 2014 - 13:01, said:

nu, tensiunea se insumeaza dar capacitatea scade de 4 ori
adica o sa ai 750F la 10.4v
problema era ca pe alibaba.com exista un asemenea condensator  care se poate inmagazina sa incarce pina la 150A SI CINEVA MA INTREBAT  cum s-ar putea face safaca o astfel de baterie de condesatori sa porneasca o masina auto la care eu am zis ca daca sa-r putea ar fi esit pe piata dar am zis sa intreb  tu ce parere ai?

#7
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,841
  • Înscris: 24.08.2004
Tare faza asta.... nu am mai ras de ceva vreme atat de bine.

#8
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
hmm
invertor in nici un caz nu va putea sa foloseasca pentru pornire masina
poate doar bateria de condensatori, dar ceva care sa reziste la 15v ca sa fie incarcata de la un redresor obisnuit de masina (cu limitare, sa nu depaseasca tensiunea ca face bum.. bateria si nici incarcare prea rapida ca face bum redresorul :))

habar nu am capacitatea necesara, poate ajuta cineva cu calcule
un electromotor cred ca ajunge la un varf de consum de 800-900W pentru cateva secunde, la pornire

View Postrobbie_ro, on 28 iulie 2014 - 13:23, said:

Tare faza asta.... nu am mai ras de ceva vreme atat de bine.

de ce? teoretic e posibil, dar costa cat nu face..
ca experient merge foarte bine :)

#9
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
De putut se poate desigur, problema e ca o gasca de condensatori pentru pornit masina e mai mare, grea si scumpa decit o baterie clasica.
In plus se si descarca de la sine, n-o sa te tina supercondensatorii cu saptaminile.

#10
robbie_ro

robbie_ro

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,841
  • Înscris: 24.08.2004

View Postaeon, on 28 iulie 2014 - 13:29, said:

de ce? teoretic e posibil, dar costa cat nu face..
ca experient merge foarte bine Posted Image
Motivul este: enuntul porneste astfel ".....am un condesator de 3000F/2,6V (electrolitic)  cum trebuie sa fac(leg)  o baterie.....", apoi, dupa raspunsul tau, continua "...CINEVA MA INTREBAT  cum s-ar putea face safaca o astfel de baterie de condesatori..."
Asadar, ma amuza ca prima data "am", apoi , brusc, "cineva m-a intrebat".


Teoretic totul se poate, dar trebuie vazut cu ce costuri REALE se poate aplica teoria in practica. Initiatorul nu s-a gandit absolut deloc ce cantitate de ENERGIE consuma electromotorul in timpul pornirii motorului.

Edited by robbie_ro, 28 July 2014 - 13:38.


#11
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
singurul avantaj este ca se incarca in cateva (zeci de) secunde cu un redresor serios
nici nu trebuie sa stea incarcat tot timpul

#12
em2006

em2006

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,047
  • Înscris: 10.02.2007

View Postalexx1402, on 28 iulie 2014 - 12:40, said:

Gandeste si tu logic, daca el are 2.6V cum sa-ti inmagazineze 12v?
El spune ca are condensator la 2.6v si vrea sa alimenteze cu 12v, noi trebuie sa-i spunem ca mai are nevoie de cel putin 4 bucati la fel, astfel incat, inseriindu-i pe toti, va putea aplica 5x2.6=13v.
Concluzia e ca sunt necesare 5buc condensatoare identice la 2.6V care se vor lega in serie, pe fiecare condensator se va monta cate un rezistor, deci vor fi necesare in plus si 5 rezistoare pentru egalizarea tensiunilor.
Plasarea pe fiecare cond a unei rezistente de egalizare ne va da certitudinea ca tensiunile se vor repartiza egal, indiferent de rezistenta de pierderi a oricaruia din cele 5 condensatoare individuale.

#13
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002
dar cam ce putere de rezistoare are nevoie sa suporte un electromotor auto?

#14
AMAN_SER

AMAN_SER

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,566
  • Înscris: 10.11.2008

View Postem2006, on 28 iulie 2014 - 13:37, said:


El spune ca are condensator la 2.6v si vrea sa alimenteze cu 12v, noi trebuie sa-i spunem ca mai are nevoie de cel putin 4 bucati la fel, astfel incat, inseriindu-i pe toti, va putea aplica 5x2.6=13v.
Concluzia e ca sunt necesare 5buc condensatoare identice la 2.6V care se vor lega in serie, pe fiecare condensator se va monta cate un rezistor, deci vor fi necesare in plus si 5 rezistoare pentru egalizarea tensiunilor.
Plasarea pe fiecare cond a unei rezistente de egalizare ne va da certitudinea ca tensiunile se vor repartiza egal, indiferent de rezistenta de pierderi a oricaruia din cele 5 condensatoare individuale.
Eu as recomanda 6 bucati la 5 bucati si la o tensiune de strapungere de 2.85V avem 14.25V ori daca el se joaca cu ele la masina si le uita sau le lasa cuplate exista sansa ca alternatorul sa bage 14.4V in bateria de condensatori si sa strapunga pe cel mai slab si atunci sa vezi artificii (daca sunt incarcati). La 6 bucati avem 17V suficient peste tensiunea de strapungere.

#15
vasilenecula

vasilenecula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 21.04.2011

View Postaeon, on 28 iulie 2014 - 13:42, said:

dar cam ce putere de rezistoare are nevoie sa suporte un electromotor auto?
uitindu-ma si eu la un asemenea cond am vazut ca are o greutate de 530gr  si cum capacitatea scade la inseriere si probabil ppunind in paralel alte seturi ca sa cresti capacitatea  chiar ca e costisitoare grea ,voluminoasa  si chiar ce capacitate ar trebui sa aiba?

#16
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,569
  • Înscris: 31.12.2006
Chiar si cu 6 in serie in nici un caz nu as avea curaj sa-i las in masina fara electronica de control (redundanta) care sa decupleze f rapid la depasirea 15V.
Scurtcircuiteaza o dioda din punte cu motorul turat si ai sa vezi de ce :D

#17
vasilenecula

vasilenecula

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 154
  • Înscris: 21.04.2011

View Post_bcristian_, on 28 iulie 2014 - 14:02, said:

Chiar si cu 6 in serie in nici un caz nu as avea curaj sa-i las in masina fara electronica de control (redundanta) care sa decupleze f rapid la depasirea 15V.
Scurtcircuiteaza o dioda din punte cu motorul turat si ai sa vezi de ce Posted Image
ok multumesc mult de explicatii

#18
AMAN_SER

AMAN_SER

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,566
  • Înscris: 10.11.2008

View Postvasilenecula, on 28 iulie 2014 - 14:00, said:


uitindu-ma si eu la un asemenea cond am vazut ca are o greutate de 530gr  si cum capacitatea scade la inseriere si probabil ppunind in paralel alte seturi ca sa cresti capacitatea  chiar ca e costisitoare grea ,voluminoasa  si chiar ce capacitate ar trebui sa aiba?
Nu poti utiliza decat BCAP3000p270k care suporta 147A continuu si au o capacitate de 3000F ' vei avea in total 49000J la 6 bucati si 14V adica vreo 20 de secunde de invartit si probabil vreo 8-12 secunde utile (estimativ).

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate