Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Politehnica
#37
Posted 24 July 2014 - 16:25
neagu_laurentiu, on 24 iulie 2014 - 15:27, said:
Se intampla datorita unei greseli de strategie, s-au desfiintat scolile profesionale prin transformarea lor in licee tehnologice/vocationale, se includ toti absolventii de cls. a VIII-a in sistem iar la final au acelasi BAC cu cei din filiera teoretica ! Pai nu se poate asa. Dar acele licee pe care le stim dintotdeauna au rata de promovabilitate in parametrii normali. XON-XOFF, on 24 iulie 2014 - 16:11, said:
Inginer_gras: tu ai în principiu dreptate, dar astea sînt generalităţi care nu-l ajută pe actualul absolvent de liceu. Faptul că din N elevi, 3/4 nu sînt interesaţi de şcoală, este treaba celor 3N/4, nu a lui. El, dacă vrea, poate să facă şcoală şi să ajungă să lucreze chiar în străinătate dacă doreşte si dacă e destul de bun. Şcoala românească nu e grozavă dar nu e nici proastă, şi sînt mulţi cei care, după facultate, ajung să lucreze afară. De făcut facultatea direct afară.... chestie de gust. Dacă eşti olimpic şi eşti acceptat direct cu bursă la MIT, nu ai de ce să eziţi. Dacă nu... te mai gîndeşti dacă merită banii. XXL se refera la capacitatea creierului de a stoca informatii Eu sunt curios cati din cei ce fac o facultate in Ro isi gasesc de lucru in afara pe domeniu fara sa aibe o experienta in prealabil... De obicei prin occident facultatile nu apar ca ciupercile si mai toate au legaturi cu companii pe domeniu care arata acestor studenti realitatea jobului. Si sa u mai amintesc ca in aceste scoli se dau examene pe bune nu pe bani |
#38
Posted 24 July 2014 - 19:56
XON-XOFF, on 23 iulie 2014 - 23:28, said:
@dani: nu ştiu ce facultate ai făcut tu. Există profi mai buni sau mai proşti. Treaba este, însă, că aşteptările studenţilor sînt disproporţionate. Urmăreşte aici acest curs de bază de electronică de la MIT, care e pe locul 1 în topul internaţional, dacă tot vorbim de top 500 (sau mă rog, variază dar în primii 5 tot este): http://ocw.mit.edu/c...video-lectures/ eu am făcut facultatea de Electronică din UPB şi nu mi se pare că diferă prea mult. E acelaşi stil şi materia în mare este aceeaşi, doar că se combină diferit (unele lucruri de aici se fac la alte cursuri şi invers dar pe global tot aia faci şi tot cu matematică din greu). M-am uitat cu atenţie, să ştii, pentru că recunosc materia, şi profu' ăsta are un stil doar... semipedagogic, pe unele chestii banale insistă mult şi apoi cînd ajunge la un rezultat mai complicat îl trînteşte repede şi trece mai departe... ce să mai vorbim de faptul că e indian şi se înţelege aşa-şi-aşa... şi după cum vezi, are o hîrtie în mînă şi unele chestii le citeşte de acolo Deci nu vine profu' la bancă să te întrebe dacă ai înţeles. Dacă ai vreo întrebare concretă, vii la "office hours". Cam la fel era şi la noi, dacă vreun student avea întrebări, profu răspundea, te primea la el în birou, avea răbdare, etc. Ghici însă ce întrebări aveau colegii mei studenţi în 99% din cazuri ? - dom'profesor, aia sau ailaltă se dau la examen ? - putem trece cu N puncte ? - este obligatorie... cutare ? (prezenţa sau mai ştiu eu ce) - putem trece dacă lipseşte... cutare ? şi aşa mai departe... aproape nimeni nu venea cu chestii tehnice ! De acord cu voi cu un singur lucru: evaluările la MIT sînt mult mai puţin "de toceală" decît la UPB, ăsta e clar un punct slab al Politehnicii din Ro. Doar că la UPB ai 4-5-6 zile pt un examen, într-o sesiune de aproape o lună, în timp ce la MIT (puteţi verifica la ei pe site) toată sesiunea are, în total, 1 săptămînă !!! deci dacă ai lucrat la greu probleme tot semestrul, ştii, dacă nu... nu ! nu există să îngraşi porcul în ajun cînd ai azi un examen şi mîine următorul ! asta e exemplu de curs (poate nu cel mai bun dar bun) unde ramai captivat si poti sa pleci din clasa cel putin cu esenta in cap. inclusiv temele de acasa sunt utile si bine gandite in relatie cu cursul. aici porcul se ingrasa pe parcurs, cum e firesc, nu in ajun. ca are hartie in mana e prea putin important, e suficient de cursiv. poate are un plan de idei acolo sa nu omita ceva. cat despre colegii tai, normal ca intrebau, la cursul din linkul tau de exemplu ai pe site punctajele, temele, modelele de examen si chestii d-astea, sa nu se piarda timpul din ora sau pauze cu asa ceva. dar la romani e mai greu cu tehnologia. neagu_laurentiu, on 23 iulie 2014 - 22:28, said:
Va arde de topuri ori de carte ! Ierarhia aia e alcatuita pe alte criterii, stiintifice. Quote Suficienti romani scoliti aici (plus pasiunea lor) muncesc pe alte meleaguri si nu-s cu nimic mai prejos. Da' cand tragere de inima nu e, nimic nu e. Edited by N-ter, 24 July 2014 - 19:59. |
#39
Posted 24 July 2014 - 20:18
N-ter, on 24 iulie 2014 - 19:56, said:
sunt trei ierarhii principale si in nici una nu avem universitati in top. Apoi si la cele cu staif gasim loaze, vezi ministrul de finante. Tot persoana face diferenta, valabil oriunde. N-ter, on 24 iulie 2014 - 19:56, said:
tragerea de inima nu trebuie sa compenseze si competenta care ii lipseste profesorului. Edited by neagu_laurentiu, 24 July 2014 - 20:18. |
#40
Posted 24 July 2014 - 20:46
neagu_laurentiu, on 24 iulie 2014 - 20:18, said:
Nu ma simt mai prejos cu nimic, lucrez de la egal la egal cu altii din cele de top. Apoi si la cele cu staif gasim loaze, vezi ministrul de finante. Tot persoana face diferenta, valabil oriunde. e irelevant cum te simti. pariez ca si dinozaurii din Poli se simt perfect cu locurile lor calde dupa ce dicteaza intr-o zi aceleasi formule seci si definitii de zeci de ani. studentii/absolventii care se descurca in conditiile astea o fac si in ciuda situatiei, nu doar datorita ei. Quote Ea trebuie sa existe in orice situatie. Sistemul nostru nu poate fi altfel in raport cu intregul mers al lucrurilor. Da' nici ca aici e negru si dincolo-i alb. |
#41
Posted 24 July 2014 - 20:50
#42
Posted 24 July 2014 - 20:52
N-ter, on 24 iulie 2014 - 20:46, said:
cand esti nevoit sa compensezi incompetenta profesorului cu efort suplimentar nu e in regula. |
#43
Posted 24 July 2014 - 20:58
N-ter, on 24 iulie 2014 - 20:46, said:
cand esti nevoit sa compensezi incompetenta profesorului cu efort suplimentar nu e in regula. Edited by neagu_laurentiu, 24 July 2014 - 20:59. |
#44
Posted 24 July 2014 - 22:35
Nu vorbim aici de studenti care nu-s interesati de nimic ... sa fie sanatosi. Nici de genii/super harnici care gasesc o cale in orice situatie, prea putini sunt asa. Vorbim de studenti "obisnuiti", care-si dau interesul, dar care nu au puterea sa faca mereu ordine in haos.
Lucrul suplimentar trebuie facut si el cu cap, in mod organizat, sa fie intr-o armonie cat mai buna cu ce s-a predat la curs. Nu sa se bata informatiile cap-in-cap (ex. inveti C/C++ din carti dedicate, contenporane, iar la examen te trezesti evaluat dintr-o varianta de pe vremea raposatului, nestandardizata, dar a carui particularitati sunt predate/evaluate drept "adevaruri absolute") |
#45
Posted 25 July 2014 - 01:34
george_eu25, on 23 iulie 2014 - 21:40, said:
Si atunci cum iti explici ca UPB este printre putinele facultati de la noi din tara acreditata si recunoscuta la nivel mondial.E recunoscuta pana si in Japonia! Stii ca e un proverb: "nu exista padure fara uscaturi"....Asa si la UPB si la orice alta facultate.Mai sunt si profesori batuti in cap,dar asta se intampla peste tot!Eu in toti anii mei de studiu am dat doar peste 1-2 din astia.... Te rog frumos inceteaza cu comportamentul asta( jignirile) sau cum le numesti tu... Nu am deschis acest topic pentru a ma certa cu NIMENI , am deschis acest topic doar pentru a cere parerea unor oameni care au mai multa experienta decat mine in viata (am 19 ani) , si dintr-o data vii tu si incepi si ma jignesti de parca am facut referire la tine.. Nu te-am ofensat cu absolut nimic..Puteai sa imi zici frumos faptul ca am o viziune gresita asupra lucrurilor, nu sa incepi sa ma jignesti . No Comment... neagu_laurentiu, on 24 iulie 2014 - 15:27, said:
Se intampla datorita unei greseli de strategie, s-au desfiintat scolile profesionale prin transformarea lor in licee tehnologice/vocationale, se includ toti absolventii de cls. a VIII-a in sistem iar la final au acelasi BAC cu cei din filiera teoretica ! Pai nu se poate asa. Dar acele licee pe care le stim dintotdeauna au rata de promovabilitate in parametrii normali. dani.user, on 24 iulie 2014 - 22:35, said:
Nu vorbim aici de studenti care nu-s interesati de nimic ... sa fie sanatosi. Nici de genii/super harnici care gasesc o cale in orice situatie, prea putini sunt asa. Vorbim de studenti "obisnuiti", care-si dau interesul, dar care nu au puterea sa faca mereu ordine in haos. Lucrul suplimentar trebuie facut si el cu cap, in mod organizat, sa fie intr-o armonie cat mai buna cu ce s-a predat la curs. Nu sa se bata informatiile cap-in-cap (ex. inveti C/C++ din carti dedicate, contenporane, iar la examen te trezesti evaluat dintr-o varianta de pe vremea raposatului, nestandardizata, dar a carui particularitati sunt predate/evaluate drept "adevaruri absolute") Exact am auzit si eu Edit : george_eu25 am dat din greseala replay la ultimu tau post , vroiam sa dau la penultimul , dar uite ca oboseala mi-a jucat feste... Te mai rog inca o data..Incearca sa ai un limbaj decent. Esti singurul de aici care face circ.. Edited by Mrjust2, 25 July 2014 - 01:42. |
#46
Posted 25 July 2014 - 05:45
|
#47
Posted 25 July 2014 - 15:34
http://forum.softped...nica-bucuresti/
Spor ! Citeste postul lui ada80ro si a lui dobrotescunicol cu mare atentie !!! Edited by Masaroo, 25 July 2014 - 15:36. |
#48
Posted 25 July 2014 - 16:37
neagu_laurentiu, on 24 iulie 2014 - 20:50, said:
Pai nu ca am eu gargauni in cap, cineva ne apreciaza/rasplateste munca la fel. ai omis ce am vrut sa subliniez insa: "studentii/absolventii care se descurca in conditiile astea o fac si in ciuda situatiei, nu doar datorita ei." bineinteles ca poti sa faci niste sacrificii de timp, efort si nervi in plus cand esti student in astfel de invatamant ca sa fii la un nivel mai ridicat, doar ca nu e in regula. platesti pentru incompetenta altora. Dany_Darke, on 24 iulie 2014 - 20:52, said:
nu compensezi incompetenta ci aprofundezi cele predate si invatate. lucrul suplimentar e 60% daca nu mai mult din ceea ce ar trebui sa insemne munca unui student in facultate, nu doar sa stea sa scrie ceva si intre timp sa se mai joace si pe telefon sau sa stea pe facebook. munca suplimentara te invata si te pregateste pe mai departe in viata pt acel job cu muuuuulti bani pe care toata lumea il asteapta de parca ii invita careva la ei in firma ca sa stea si sa le de-a bani pt asta pune si temele laborioase de casa, putin intuitive si utile, pune si lecturile suplimentare daca mai ai timp de ele, si ti se sugruma de tot timpul liber. neagu_laurentiu, on 24 iulie 2014 - 20:58, said:
Nu cred ca stii cum se preda/invata pe alte meleaguri (cu si mai mult timp liber lasat pentru studiu individual ca pe urma sa dezbateti in grup). |
#49
Posted 25 July 2014 - 16:47
Din cate stiu eu doar masteratele si doctoratele sunt in eng. Au insa un an pregatitor pentru invatat limba. Dar ca sa intri in acel an pregatitor trebuie sa ai noroc - cererea este imensa, circa 5/loc.
O limba precum suedeza/daneza/norvegiana se invata in cel putin doi/trei ani daca se studiaza intensiv. Multa bafta |
#50
Posted 25 July 2014 - 20:47
Engineer_xxl, on 24 iulie 2014 - 16:25, said:
Eu sunt curios cati din cei ce fac o facultate in Ro isi gasesc de lucru in afara pe domeniu fara sa aibe o experienta in prealabil... Pe mine nu mă interesează CÎŢI, căci ştiu că sînt extrem de mulţi ne-interesaţi sau interesaţi doar aşa-şi-aşa (vorbesc de electronică, ăsta e domeniul meu, asta e facultatea pe care am făcut-o...). Cred că sub 10% din colegii mei aveau ceva tangenţă cu ştiinţa asta. Restul de peste 90% nici dacă venea direct Motorola sau Intel sau Sony sau ce firmă vrei tu şi-i oferea contract pe mii de euro, nu aveau cum să se bage, pt că habar n-aveau. Chiar şi absolvenţi cu note mari, erau de multe ori paraleli cu domeniul. Învăţau pt note şi atît, dacă îi scoteai 1% în afara a ceea ce era la examen erau pierduţi. Fără pasiune, nu se poate... asta e realitatea. Deci nu mă interesează cîţi. Mă interesează şi ştiu că acei puţini care au vrut, au putut... Edited by XON-XOFF, 25 July 2014 - 20:47. |
#51
Posted 25 July 2014 - 22:03
N-ter, on 24 iulie 2014 - 19:56, said:
tipul preda foarte bine; vorbeste bine, e vioi, explica, da exemple, accentueaza esentele. asta in ciuda faptului ca studentii de acolo sunt niste elite, nu oricine de pe strada. asta e exemplu de curs (poate nu cel mai bun dar bun) unde ramai captivat si poti sa pleci din clasa cel putin cu esenta in cap. inclusiv temele de acasa sunt utile si bine OK... eu la facultatea mea am avut un curs similar şi era predat similar; proful era vioi, făcea exemple, făceam cam tot ce era în cursul filmat. NU mi se pare că ar fi diferenţe de fond ci doar diferenţele obişnuite de la prof la prof. Despre partea cu temele, am avut profi care au dat teme mai multe şi mai relvante şi alţii... mai puţine sau deloc, deci, pe global, UPB e sub nivelul ăsta la capitolul teme, dar la capitolul predat a fost cît se poate de ok dacă pe tine te "capitvează" tipul ăla nu văd de ce nu te-ar fi capitvat şi profii mei. Nu ştiu ce facultate ai făcut tu şi cu cine... |
|
#52
Posted 26 July 2014 - 07:55
#53
Posted 26 July 2014 - 19:07
dani.user, on 26 iulie 2014 - 07:55, said:
In asta sta subtilitatea. La ei asa sunt majoritatea. La noi asa sunt exceptiile. Nope. Zic un curs similar cu ACEL curs, adică, îţi dau un exemplu de la ei şi un exemplu de la noi. Eu zic că cele mai multe cursuri de specialitate de la etti au fost predate în acest stil, cam la fel cu acel indian. Care, repet, după părerea mea, nu este grozav ! ţie îţi place mai mult de el decît mie! Oricum, nu ne-ai zis (sau nu am reţinut eu) la ce facultate ai fost tu. Eu vorbesc strict din experienţa mea. Dacă tu ai fost undeva unde ai nimerit numai profesori proşti, nu te pot contrazice. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users