Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
se poate pune racire de frigider cu spire pe cilindrii unui motor boxer racit pe aer?
Last Updated: Jul 10 2014 22:31, Started by
MembruAnonim
, Jul 10 2014 06:35
·
0
#1
Posted 10 July 2014 - 06:35
discutam cu un alt user de masina pe timpuri(prin 2004-2005), dar nu am pus niciunul in practica la momentul acela.
se poate pune racire de frigider cu spire (teava aceea de CU subtire de pana in 6mm diametrul) care sa fie infasurate pe cilindrii unui motor boxer racit pe aer? Nu e problema de alimentarea motorului de frigider, acum exista invertoare destul de puternice in comert. Se poate controla din termostat cum era la frigiderele de generatie mai veche, pe ce treapta de racire sa fie pus Orice sfat/idee este binevenita Edited by MembruAnonim, 10 July 2014 - 06:37. |
#2
Posted 10 July 2014 - 07:03
nu
nici macar un aer conditionat nu face fata Edited by Nero-d, 10 July 2014 - 07:18. |
#3
Posted 10 July 2014 - 07:09
sigur ca se poate pune. se bate cu ciocanul pana ia forma dorita. dar intrebarea ramane: de ce?
|
#4
Posted 10 July 2014 - 07:09
Maaaaa,lasati naibi emisiunile de pe Discovery&company! Cum sa faci asa ceva????
Primul lucru care mi-a venit in cap e temperatura....Pai ce temperatura ai tu la un motor de frigider si ce temperatura ai la un motor boxer!O pui mai mult de design cred..... |
#6
Posted 10 July 2014 - 07:12
Asa ca logica, racirea de frigider nu va face fata temperaturilor unui motor. Cat tii frigiderul inchis e ok, peretii lui sunt termoizolanti si mentin frigul inauntru, dar sa raceasca un motor in functionare...
|
#7
Posted 10 July 2014 - 07:37
Din cauza asta s-a trecut de cateva zeci de ani la racirea pe apa+antigel.
|
#8
Posted 10 July 2014 - 07:43
Exista inca motoare racite cu aer care sunt extrem de eficiente.
La ce ar raci cineva un motor cu aer conditionat, adica fortat? Se stie ca temperatura de lucru a unui motor e in jur de 90 de grade. Cand temperatura creste, comanda motorului deschide maxim grilele de aerisire. Cand temperaruta scade, le inchide, pentru a reduce debitul de aer incat temperatura motorului sa stea optima. Atata timp cat fabricantul reuseste sa faca asta fara adaosuri de piese si energie, de ce ar reduce cineva fortat temperatura unui motor cu racire pe aer? Doar pentru a ii face rau? Motorul nu este procesor de computer. Mai rece nu inseamna neaparat mai bine. |
#9
Posted 10 July 2014 - 08:11
Un compresor de frigider consuma, in medie, vreo 100W.
Asta inseamna ca puterea de racire a agregatului frigorific este in jur de 200W. Iar cu 200W nu racesti un motor. |
#10
Posted 10 July 2014 - 08:35
Caldura pierduta de un motor de masina este foarte mare; mai mare decit lucrul mecanic util.
Daca ai vrea sa il racesti cu o pompa de caldura ti-ar trebui ceva care sa fie actionat cu un lucru mecanic similar ca ordin de marime cu cel al motorului pe care vrei sa-l racesti. Si atunci de ce sa nu folosesti lucrul mecanic ala direct? |
|
#11
Posted 10 July 2014 - 08:35
Despre ce motor boxer vorbim, de old flat 6 Porsche, de motocicleta BMW, etc. ???
La automobile, motoarele racite pe aer au niste ventilatoare care consuma o parte semnificativa din puterea motorului. Din acest motiv, si Porsche 911 a trecut pana la urma la racire cu apa, dupa multe zeci de ani pe aer... Dincolo de randamentul mai slab, de la anumite puteri in sus, racirea nu mai face fata pe aer. De altfel si pe apa poate sa nu faca fata, daca radiatoarele si pompele nu sunt pe masura motorului. Bugatti are tzaspe radiatoare de ex... Singurul motiv pt racire custom, ar fi dupa o tunare cu marirea semnificativa a puterii motorului, marire alezaj/capacitate cilindrica, marire supape, marire compresie, marire turatie, supraalimentare turbo, etc. Iar solutia la un boxer, ar fi recarenarea lui, si efectiv imersarea lui in apa, in interiorul noului pseudo-bloc motor, dar toata treaba trebuie calculata si realizata perfect, a.i. sa se pastreze temperatura optima de 90 C, nici mai putin, nici mai mult. Evident, este nevoie de pompe si radiatoare calculate si dimensionate corespunzator, nu dupa ureche, si probabil este nevoie si de ventilatoare dedicate corespunzator, cel putin la un automobil. Mai este si problema corodarii fortate de caldura si apa, o problema atat pt bloc din aluminiu cat si pt bloc din fier. Poate sa fie o problema chiar si pt. un stainless mai ieftin... Asta poate presupune nevoia de a croma dur fierul, cu recoacere si fuzionare, recalire, revenire/tratament termic, etc., iar la aluminiu trebuie nichelat si cromat peste. Edited by loock, 10 July 2014 - 09:05. |
#12
Posted 10 July 2014 - 09:05
motoarele racite cu aer au durata de viata muuult mai scurta decat cele racite cu lichid aproape exclusiv din cauza temperaturii necontrolate la care lucreaza
Edited by Nero-d, 10 July 2014 - 09:06. |
#13
Posted 10 July 2014 - 09:09
Daca sunt facute pe genunchi de Dorel, cat mai ieftin si dupa ureche, sigur ca au viata mai scurta.
Daca sunt facute de un Fritz, in special de un Fritz care indoaie bugetul dupa necesitati, si NU necesitatile dupa buget, atunci viata lui poate sa fie foarte OK, comparabila cu unul racit pe apa, ba poate si mai buna, daca cel pe apa este ieftinache. Poate sa fie controlata temperatura si la racirea pe aer, bine merci. La motociclete, in general un motor turat presupune si viteza mai mare de deplasare, deci si ventilare mai buna. Pt. demaraj in tromba, se tureaza de pe loc pt. o perioada f. scurta de timp. La racire activa, cu ventilator, se poate varia turatia acestuia, atat direct - atunci cand ventilatorul este actionat mecanic de motor, deoarece o turatie mai mare a motorului ( cand se degaja mai multa caldura) antreneaza direct o turatie mai mare a ventilatorului, cat si indirect, cu electroventilator si comanda termocontrolata automat. Edited by loock, 10 July 2014 - 09:16. |
#14
Posted 10 July 2014 - 09:35
nu sunt sigur de ce dar motorul de trabant, facut de un "fritz" are o durata media de viata ~20-25.000km fara reparatie capitala
oltcitul in schimb, in 4T ducea pana pe la 35.000 (ultima oara cand am verificat) aceeasi problema si la motoarele de avion racite cu aer evident |
#15
Posted 10 July 2014 - 09:57
exact, initial era vorba sa racim un motor boxer de oltcit.
Acuma e interesat cineva la un motor de vw bus T2 de 2000cmc si 70 cp tot motor racit pe aer, dar butucanos rau, stilul vw broasca ... Oricum motoru de oltcit era mult mai evoluat decat de motoarele vw racite pe aer ... |
|
#16
Posted 10 July 2014 - 10:13
Nero-d, on 10 iulie 2014 - 09:35, said:
nu sunt sigur de ce dar motorul de trabant, facut de un "fritz" are o durata media de viata ~20-25.000km fara reparatie capitala oltcitul in schimb, in 4T ducea pana pe la 35.000 (ultima oara cand am verificat) aceeasi problema si la motoarele de avion racite cu aer evident Motorul de Trabant era facut pt. buget mic. Cel de oltcit la fel. Am precizat asta, este nevoie de un Fritz care indoaie bugetul dupa necesitati, si nu invers. Altfel stau lucrurile la un motor de Porsche. Edited by loock, 10 July 2014 - 10:14. |
#17
Posted 10 July 2014 - 11:31
La un LASTUN, prin '90 si ceva, cu un radiator de frigider pus sa raceasca uleiul, se simtea un progres in putere.
|
#18
Posted 10 July 2014 - 11:39
ofi_tm, on 10 iulie 2014 - 11:31, said:
La un LASTUN, prin '90 si ceva, cu un radiator de frigider pus sa raceasca uleiul, se simtea un progres in putere. Un radiator in sine (presupunind ca e incalzit suficient desigur) disipa mult mai multa caldura decit suge un frigider echivalent. Un frigider normal are probleme sa raceasca intr-un timp f indelungat chiar o cratita de mincare - iar multe daca le ramine becul ala mic de vreo 15W aprins deja nu mai fac fata. Acum sa va imaginati un radiator de frigider, incalzit non-stop de un sistem extern la 90-100 grade bagat cumva intr-un frigider relativ echivalent (eventual indoit cumva) si sa imaginati daca frigiderul ala ar face fata. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users