Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Nu gasesc un topic, un fel de caf...

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...

Recomandare demontare+instalare ...
 CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...
 Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana
 Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 

Ghid rapid de infiintare PFA: acte, pasi, taxe, ponturi

- - - - -
  • Please log in to reply
83 replies to this topic

#55
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,601
  • Înscris: 30.07.2003
Nu trebuie sa ai angajati. Candva diferenta intre PFA si II era data de posibilitatea II de a avea angajati dar acum si PFA a primit aceasta facilitate.
https://static.anaf....OUG_44_2008.htm

#56
ionutvd

ionutvd

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 207
  • Înscris: 14.07.2005
Salut. Am o nelamurire. O prietena vrea sa isi deschida pfa (face unghii false de acasa) si nu inteleg un lucru, in legatura cu declaratia pe proprie raspundere:

Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste  îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);

Ea tocmai de acasa, adica de la viitorul sediu social/profesional, va desfasura aceasta activitate, nu inteleg la ce se refera aceasta declaratie.

#57
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View Postionutvd, on 01 iulie 2015 - 09:43, said:

Salut. Am o nelamurire. O prietena vrea sa isi deschida pfa (face unghii false de acasa) si nu inteleg un lucru, in legatura cu declaratia pe proprie raspundere:

Declaraţia-tip pe propria răspundere care să ateste că nu desfăşoară activitate la sediul profesional, sedii secundare sau în afara acestora (model 1) sau care să ateste  îndeplinirea condiţiilor legale de funcţionare prevăzute de legislaţia specială din domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii (model 2);

Ea tocmai de acasa, adica de la viitorul sediu social/profesional, va desfasura aceasta activitate, nu inteleg la ce se refera aceasta declaratie.

Declari pe proprie raspundere ca nu ai nevoie de adeverinte de la SANEPID si alte institutii.

#58
MihaiDeaconu

MihaiDeaconu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 15.07.2015
Salutare. Pentru cei care vreti un business On The Go aici gasiti un program complet de facturare si gestiune a unei firme, care corespunde intru-totul cerintelor pietei, fiind printre putinele programe care ofera optiunea de gestiune stocuri online. Pe deasupra are si aplicatii dedicate pentru iOS si Android. Spor!!

#59
AdeIv

AdeIv

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 06.01.2014
Buna,

eu tocmai am discutat cu tanti de la o firma care ar vrea sa imi fac PFA ca sa colaboram si mi-a spus ca nu costa nimic tot procedeul de obtinere PFA.
S-a mai schimbat ceva intre timp?
Si daca sunt si  angajata - ce taxe sunt de platit daca ai si PFA? ( Raman doar 16 % si  5,5 %? )

Stie cineva mai multe despre conventia civila sau ar putea da niste sfaturi pentru cele 2 posibilitati?

Multumac de lamuriri!

#60
daleh

daleh

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 56
  • Înscris: 11.08.2007
Dupa infiintarea PFA-ului, care banuiesc ca se poate face intr-o zi, trebuie sa ajung la ANAF pentru plata impozitului, respectiv completarea declaratiei 220?
Pe de alta parte, trebuie sa am stampila cand ajung la ANAF sau pot s-o fac dupa?

#61
norby_torok30

norby_torok30

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 02.06.2015
Buna
Vreau sa deschid si eu un PFA cu functia de service Calculatoare si televizoare dar sant angajat la o fabrica si nu vreau sa renunti inca la locul meu demunca pot sa deschid un PFA si asa sa fiu angajat? Sediul firmei ar fii in casa parinteasca ( am facut un atelier micut) studiile mele absolvit liceul cu profil depanator tehnica de calcul.
Ce acte necesare am nevoie pentru a deschide un PFA daca sant angajat la o fabrica?
Cum se plateste impozitul catre stat?

Multumesc de ajutor

#62
razvanrv

razvanrv

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 07.08.2015
Tocmai mi-am depus actele pentru infiintare PFA in Sibiu.
Pasii enumeratii de Diana sunt corecti, detaliati si de mare ajutor. Totusi va spun cum am facut eu.

1)  Prima vizita la ORC Sibiu:
- de la ghiseul infiintare PFA am primit o lista cu actele de care am nevoie. Am primit si un model de Contract de Comodat, Cererea de Inregistrare si Declaratia Model 2
- apoi m-am dus la alt ghiseu unde am facut rezervarea de nume pentru PFA. Am avut nevoie de Buletin si ~ 70 RON

2) Extras CF de informare + Contract de Comodat
Apoi m-am dus si am scos Extras CF de informare pentru imobilul unde va fi Sediul profesional al PFA-ului. Apoi am completat un contract de comodat(l-am primit de la OCR, ghiseul PFA) intre proprietarul imobilului si PFA. (Aici am preferat sa folosesc sediul profesional casa parintilor pentru a evita a cere acordul vecinilor si al asociatiei de bloc. Plus ca am apartament cumparat prin Prima Casa si am auzit ca as fi avut nevoie si de acordul Bancii si/sau au Fondului de Garantare - acesta e o informatie pe care doar am auzit-o, nu am verificat-o pe propria-mi peiele )

3) A 2-a vizita la ORC cu toate actele complete:
- Rezervarea de nume
- Contract de Comodat + Extras CF
- Cererea de inregistrare si Declaratia
- Copie dupa C.I si dupa diploma de licenta
(am mai primit niste hartii pe loc, la depunerea actelor: specimen de semnatura, etc..)
- ~ 240 lei

#63
cthor

cthor

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 249
  • Înscris: 31.01.2015
2 intrebari am si eu:
penntru 5611 cod caen, reparatii calculatoare si alte echipamente, trebuie sa fac dovada experientei in acest domeniu?
Am inteles ca 200 lei capital minim, plus banii pe acte, si mai departe cum se desfasoara impozitele si taxele?
Daca in prima luna nu am realizt niciun venit ..pentru ca ..sunt la inceput...trebuie platit ceva anume?Cine ma lamureste si pe mine?

#64
anyidyoulike

anyidyoulike

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 778
  • Înscris: 14.10.2009
Nu trebuie sa faci dovada experientei in domeniu daca faci SRL. Dovada experientei in domeniu se face in cazul in care se doreste a se infiinta un PFA si nu ai diloma care sa ateste calificarea in domeniul pentru care se cere autorizarea. Pentru mai multe detalii contacteaza-ma in privat.

#65
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015
Cateva detalii pentru IASI

View Post-Diana-, on 07 iulie 2014 - 18:57, said:

- copie contract vanzare-cumparare
- daca locuinta este intabulata trebuie copie certificat intabulare, daca nu, trebuie de la ANAF certificat fiscal
E suficient contractul de comodat, plus schita casei in cazul in care sediul profesional e o camera.

View Post-Diana-, on 07 iulie 2014 - 18:57, said:

apoi mergeti la Biroul de Rezervare Nume Firma unde inmanati actele si stati cca 10 min pana va da denumirea firmei.
Denumirea o primiti a doua zi.

View Post-Diana-, on 07 iulie 2014 - 18:57, said:

puneti actele intr-un dosar cu sina de carton
Se accepta orice tip de dosar.

View Post-Diana-, on 07 iulie 2014 - 18:57, said:

72 lei rezervare denumire + 174 lei (20 lei cazier fiscal, 154 find bulletin, fond lichidare, inmatriculare)
Mie nu mi-au cerut (taxa pt) cazier fiscal.


PS: Copia fata-verso la xeroxul din incinta sediului ONRC Iasi costa 0.70 Lei, in timp ce in oras e vreo 0.15 Lei. N-aveau dosare de vanzare.

#66
bobo666

bobo666

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,100
  • Înscris: 05.06.2015
***** ***** ***** ***** *****

Pasii parcursi in IASI pentru inregistrarea unui nou PFA (la norma de venit cu un singur cod CAEN) in noiembrie 2015.

ZIUA 1

1. De acasa pregatiti-va
  • doua copii xerox dupa cartea de identitate,
  • contractul de comodat in original, folosind modelul de pe prima pagina a acestui topic, semnat de ambele parti,
  • copie xerox dupa schita casei pe care hasurati camera dorita a fi sediu profesional,
  • acordul in original al vecinilor cu care aveti perete comun la bloc si de la asociatie,
  • copie xerox dupa diploma de licenta (pentru CAEN 6202).
Pe toate copiile scrieti intr-un colt "Conform cu originalul", dupa care numele vostru si semnatura. Folositi pix albastru. Nu trebuie nimic legalizat.

2. Mergeti la Registrul Comertului, peste strada de Colegiul National, iar la parter achitati 72 Lei la casierie. Se poate plati si cu cardul insa trebuie sa fie pe numele vostru.
Luati chitanta (ce include si o copie pe aceasi foaie), apoi mergeti la ghiseul 3 de la etajul 1 si completati cererea pentru rezervare denumire PFA + lasati (jumatate din) chitanta pentru rezervare + o copie dupa cartea de identitate. Peste culoar de acest ghiseu, langa fereastra, sunt doua birouri cu consultanti care o sa va ofere apoi toate formularele necesare. Nu deranjati oamenii de la biourile care au un afis "Fara Public" lipit pe spatele monitorului Posted Image

3. Inapoi acasa completati formularele dupa instructiunile de pe prima pagina a acestui topic. Daca vreti sa fiti la norma de venit, cautati intai codul CAEN pe lista publicata anual de ANAF pentru normele de venit sa vedeti daca exista acolo.

ZIUA 2

4. A doua zi dimineata mergeti din nou la Registrul Comertului, direct la etajul 1, cu un dosar (nu conteaza daca e plic sau cu sina) si ridicati rezervarea de nume. Puneti toate copiile xerox si formularele in ordine, apoi completati opisul de pe cererea de inregistrare. Nu numerotati paginile. Asezati-va la randul pentru Ghiseul Unic, care e in capat, dupa "Sala de asteptare". Nu exista bonuri de ordine.

5. Cand va vine randul, persoana de acolo va va verifica formularele si copiile, apoi o sa va dea o foaie cu care mergeti la casierie la parter si achitati inca vreo 149 Lei. Va intoarceti fuguta cu chitanta ce va fi adaugata si ea la dosar. S-ar putea sa va trimita sa faceti si o copie la declaratia pe propria raspundere tocmai completata, deci sa aveti marunt pentru pentru xeroxul din incinta. Mai semnati pe ici-colo si e cam gata. Dureaza 15-20 min de persoana.

ZIUA 3

6. Dupa doua zile lucratoare, sau cand va dau ei termen, mergeti si ridicati actele PFA-ului la acelasi ghiseu la care ati facut rezervarea de nume.

7. Faceti un set nou de copii xerox dupa cartea de identitate, certificatul de inregistrare, rezolutie, certificatele constatatoare (eu am primit doua de la Registrul Comertului)

8. Puteti merge la o banca sa va deschideti cont pentru PFA

ZIUA 4

9. Mergeti dimineata la ANAF - Persoane Fizice, care nu este in cladirea turn de langa Hala Centrala, ci in diagonala peste intersectie, la parterul blocului, sub Casa de Pensii. Sa aveti la voi copiile xerox dupa actele PFA-ului si un dosar cu sina.

10. Gardianul o sa va indrume catre un ghiseu, probabil de pe partea dreapta, de unde veti lua declaratiile 220 si 600. Le completati in sala, apoi le depuneti la acelasi ghiseu impreuna cu dosarul si copiile. Veti primi pe loc foile de varsamant pentru impozit, sanatate si pensii. Norma de venit care se aplica este cea pentru localitatea in care aveti sediul profesional, nu domiciliul.

11. Imediat langa intrare exista un chiosc de unde puteti achizitiona "Registrul-jurnal de incasari si plati" si "Registrul inventar", la 10 Lei bucata. Ele vor fi deja legate cu sfoara si nu mai trebuie inregistrate.

12. Apoi va duceti peste strada, in sediul mare al ANAF. Cum intrati mergeti tot inainte, treceti de casierii si intrati la Registratura. De la ultimul birou din acea incapere achizitionati "Registrul unic de control" completand o cerere si platind tot acolo 31 Lei.

13. Inapoi acasa scrieti numele PFA-ului, adresa sediului profesional si CUI-ul pe coperta registrelor si numerotati toate paginile.

***** ***** ***** ***** *****

Total cheltuieli = 280 Lei
  • 72 Lei (Registrul Comertului)
  • 149 Lei (Registrul Comertului)
  • 20 Lei (registre de la librarie)
  • 31 Lei (Registrul Unic de Control)
  • vreo 8 Lei (dosare de carton, listari si copii xerox)


#67
OanaOanaO

OanaOanaO

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 25.05.2016
Buna ziua,

Pentru PFA, cod CAEN 3699 - Alte activitati de servicii informationale n.c.a., de ce alte autorizatii as mai avea nevoie inainte de inceperea activitatii?

Multumesc!

#68
rares15

rares15

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 03.12.2007
Bucuresti 09.01.2017 - Oficiul Registrului Comerţului de pe lângă Tribunalul Bucureşti

Pasul 1:

Se merge la etajul 1 la Casierie, impreuna cu:
- Cererea de verificare disponibilitate şi/sau rezervare firmă (original), completată cu 3 denumiri, în ordinea preferinţelor http://www.onrc.ro/t...itate_firma.pdf
- Copie CI
- Aici se va achita taxa de registru (72 lei)

Pasul 2:

Cu dovada platii + copie CI se va merge la biroul de verificare si rezervare nume firma, de unde veti primi denumirea firmei.

Pasul 3:

Se vor completa urmatoarele formulare:

- Cererea de înregistrare, original - http://www.onrc.ro/t...e/11-10-180.pdf
- Anexa 1 privind înregistrarea fiscală - http://www.onrc.ro/t...are_fiscala.pdf
- Declaraţia-tip pe propria răspundere (Model 2)  - http://www.onrc.ro/t...e/11-10-167.pdf

Acestor formulare se vor alatura la dosar (cu sina) urmatoarele:
- copie CI sau pasaport
- documente care atesta dreptul de folosinta asupra sediului (ctr comodat, inchiriere, etc )
- specimen de semnatura a pers. fizice autorizate (se poate face la acelasi ghiseu la care se depune dosarul - o lei) sau la notar.
- aviz de la asoc de proprietari/locatari (daca este cazul) http://www.onrc.ro/t...e/11-10-160.pdf . Daca acoc de prop/loc nu esee infiintata se va da suplimentar o declaratie in acest sens.
- documentele care atestă pregătirea profesională (fotocopii certificate olograf) şi/sau documentele care atestă experienţa profesională (fotocopii certificate olograf)

Exista birou de unde se pot lua toate documentele necesare.
Modele pentru completarea formularelor se gasesc amplasate pe panouri din incinta cladirii (in mai multe locuri)
Langa biroul de unde se pot luat formularele, exista un birou la care se poate verifica completarea corecta a formularelor.

Toate aceste documente, aranjate in dosar se vor depune la ghiseele pentru PFA, II IF (11 sau 12 )

Daca totul este in regula, urmatorul drum se face la casierie unde se va achita suma de 144lei.

Si cam atat....pentru prima zi.

In ziua 2 va fi termenul de solutionare a dosarului si in ziua 3 are loc termenul de eliberare.


Timp petrecut pentru depunerea dosarului (in conditiile in care formularele se completeaza la fata locului)- maxim 2 ore.
Sfat: Nu are rost sa platiti vreo firma sa completeze formularele sau sa depuna dosarul in numele vostru.

Spor

#69
MadMax

MadMax

    Pike hunter

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,361
  • Înscris: 14.05.2003
Cum e cu declaratia la primarie ca nu se desfasoara activitate la sediu incat sa nu se calculeze impozite astronomice pentru sediul la care s-a facut contractul de comodat? Se mai depune sau e de-ajuns declaratia semnata si depusa la ONRC la infiintarea PFA?
Multumesc

#70
MadMax

MadMax

    Pike hunter

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,361
  • Înscris: 14.05.2003
Nu ma poate ajuta nimeni, va rog?

#71
schumy83

schumy83

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 120
  • Înscris: 06.11.2007

View PostMadMax, on 02 februarie 2017 - 16:54, said:

Cum e cu declaratia la primarie ca nu se desfasoara activitate la sediu incat sa nu se calculeze impozite astronomice pentru sediul la care s-a facut contractul de comodat? Se mai depune sau e de-ajuns declaratia semnata si depusa la ONRC la infiintarea PFA?
Multumesc
Se depune declaratia, atat.

https://www.onrc.ro/...-autorizate-pfa

#72
DiaDee

DiaDee

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 11.05.2019
Buna, am o intrebare. Am aproape toate actele semnate doar imi lipseste o semnatura de la o vecina perete comun. Am vb cu presedintele cum sa rezolv situatia asta. Am primit nr de telefon la vecina si nu functioneaza. Din cauza asta presedintele nu imi semneaza foaia si nu imi pot depune dosarul. Cum sa procedez? Multumesc frumos :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate