Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Extindere apa - trecere in domeni...

La mulți ani @Digix!

[cum] telefon cu folosire in SUA

Cunoaste cineva metoda de semideg...
 De ce in unele tari sunt sparte p...

Marime siguranța AC - 24.000...

E de la monitor sau nu?

Rezervare gresita
 Ce erau chestiile astea pe cerul ...

Apa plata ieftina vs scumpa

Serial: Those About to Die

Malwarebytes Windows Firewall Con...
 hotel pentru copii

Nu pot reinstala windows 11

Replacement grip pentru racheta t...

clima cu sunet ciudat
 

Numar omologare europeana RAR

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
r3fugiatu

r3fugiatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 16.07.2006
Salut!

Tocmai am achizitonat un Mercedes Sprinter din Germania si am inceput sa fac pasii necesari pentru inmatriculare. Ieri, 03/07, am fost sa fac RAR-ul si desi ma asteptam sa platesc in jur de 500 de lei, am fost nevoit sa las acolo 900 de lei. L-am intrebat pe inginerul care se ocupa de mine de ce trebuie sa platesc atat de mult si mi-a zis ca masina nu are numarul de omologare EU. Tin sa mentionez ca masina este fabricata in 05/2010. Mie mi s-a parut ciudat ca o masina fabricata in urma cu doar 4 ani sa nu aiba asa ceva, dar am platit pentru ca nu aveam idee ce este acel numar EU si pentru ca vreau sa inmatriculez masina cat mai repede, ca sa o pun la treaba.

Dupa ce am ajuns acasa, am zis ca ar fi cazul sa ma documentez putin vis-a-vis de acest numar. De pe forumuri am aflat cum ar trebui sa arate si unde il gasesc, apoi m-am dus si am verificat la masina. In fotografia atasata aveti eticheta pe care cred eu ca apare acel numar. Va rog sa imi spuneti daca pe acea eticheta se afla sau nu acel numar de omologare EU din cauza caruia am platit dublu la RAR?!

Am toate motivele sa nu am incredere in acel inginer, deoarece am mai avut un meci cu el pentru ca nu voia sa imi dea drumul, ca cica nu ar fi iesit opacitatea cum trebuie. Tin sa mentionez ca motorul are aprox. 70.000 de km (Euro5, DPF), ca masina a fost pe contract de service la Mercedes in Germania aproape patru ani si mai ales ca are TUV facut in 13.06.2014, deci in urma cu 3 saptamani, iar pe acel document de la TUV opacitatea este in regula (i-am zis ca are TUV abia facut, sa se uite pe el, dar nici nu a vrut sa auda). El mi-a zis ca stai sa vezi, ca te bag iar inauntru, iti fac rechemare, ca hai pana afara sa vad iar ceva la masina - practic mi-a dat clar de inteles ca doreste o mica spaga, spaga pe care, bineinteles, nu a primit-o. Cand a vazut ca nu are cu cine, m-a lasat in pace! Posted Image

Asadar, va rog sa imi confirmati sau infirmati ca am acel numar, ca sa stiu daca ma pregatesc de razboi cu marlanul. Eventual spuneti-mi si care ar fi exact numarul necesar din toate alea de pe eticheta, ca sa i-l pot indica eu daca el, care se pesupune ca ar trebui sa stie, nu stie.

Merci mult!

Attached Files



#2
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,005
  • Înscris: 25.01.2007
numarul ala e de genul e1* si tot asa. oricum, incepe cu e si e format din cifre, litere si cateva stelute. de obicei e in fata la motor, uneori pe stalpul usilor.
oricum e ciudat ca e din 2010 si nu are cod. probabil a fost pocnita si schimbata respectiva piesa, fara sa mai mute si tablita/eticheta. la ei acel cod nu e important, rar-ul romanesc i-a gasit intrebuintare, ca mai mulge 100 de euro pentru lipsa lui.

#3
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
de ce nu te duci sa intrebi inginerul care si cum ar trebui sa fie numarul de omologare.
nu e marlan, e o jignire fara temei.
trebuia sa-l intrebi atunci. aia stiu ce fac.

din eticheta ta iti pot spune ca la vehiculul respectiv a fost omologat in germania pentru:
sistemul de franare 13
ancorarea centurilor 14
centurile de siguranta 16
rezistenta scaunelor 17
pozitia pedalelor 35

si in luxenbourg pentru sistemul de iluminare 48

parerea mea este ca modelul de baza a fost modificat si a primit o omologare artizanala in germania, asta neconsiderandu-se de catre inginerul de la rar suficient incat sa elibereze cartea.
a trebuit sa faca o investigatie speciala si d-aia ti-a luat banii

eu am avut experiente placute cu rar-ul.
rar-ul mi-a omlogat o motocicleta adusa din canada, pe cand tuv si dekra au refuzat. nu era vorba de rpet, ci doar s-o faca.

#4
r3fugiatu

r3fugiatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 16.07.2006
@tsunnami - l-am intrebat atunci si nu a stiut sau nu a vrut sa imi explice, adica s-a balbait ca trebuia sa fie acolo, ca nu este, ca la autoutilitare numai de prin 2012 s-a pus acel numar, lucruri vagi oricum. Iar daca vrei un temei pentru faptul ca l-am numit marlan, te invit sa mai citesti inca o data ce am zis referitor la opacitate (care la TUV din 13.06.14 era in regula iar la RAR in 03.07.14 cica nu era in regula) si la dorinta lui arzatoare de a-i baga ceva in buzunar. Am fost lasat in pace doar dupa ce m-a vazut ca asteptam la usa biroului sefului RAR Suceava. Intelegi acum de ce imi permit sa ii spun marlan?

A trebuit sa faca o investigatie speciala in valoare de 100 de euro?! Haha. In sfarsit, ma bucur ca ti-au omologat motocicleta, dar te rog sa nu imi mai spui basme de astea in care vai, ce oameni corecti si de treaba sunt astia de la RAR, ca n-am cum sa le iau de bune sau, in fine, sa le consider a fi o regula generala. Din pacate, este putin invers de cele mai multe ori.

@slai - ma voi uita si in zona motorului, eu am verificat doar pe montantul B unde am gasit doar ce este in fotografie. De schimbat nu a fost schimbat nimic in zona, am verificat istoricul masinii, are revizii doar la Mercedes si stiu exact unde s-a umblat si de ce. Oricum, nu mi se pare normal sa coste mai mult daca e autoutilitara, din moment ce munca lor este exact aceeasi ca la un autoturism.

Edited by r3fugiatu, 06 July 2014 - 14:28.


#5
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

 r3fugiatu, on 06 iulie 2014 - 14:26, said:

@tsunnami - l-am intrebat atunci si nu a stiut sau nu a vrut sa imi explice, adica s-a balbait ca trebuia sa fie acolo, ca nu este, ca la autoutilitare numai de prin 2012 s-a pus acel numar, lucruri vagi oricum. Iar daca vrei un temei pentru faptul ca l-am numit marlan, te invit sa mai citesti inca o data ce am zis referitor la opacitate (care la TUV din 13.06.14 era in regula iar la RAR in 03.07.14 cica nu era in regula) si la dorinta lui arzatoare de a-i baga ceva in buzunar. Am fost lasat in pace doar dupa ce m-a vazut ca asteptam la usa biroului sefului RAR Suceava. Intelegi acum de ce imi permit sa ii spun marlan?

A trebuit sa faca o investigatie speciala in valoare de 100 de euro?! Haha. In sfarsit, ma bucur ca ti-au omologat motocicleta, dar te rog sa nu imi mai spui basme de astea in care vai, ce oameni corecti si de treaba sunt astia de la RAR, ca n-am cum sa le iau de bune sau, in fine, sa le consider a fi o regula generala. Din pacate, este putin invers de cele mai multe ori.

@slai - ma voi uita si in zona motorului, eu am verificat doar pe montantul B unde am gasit doar ce este in fotografie. De schimbat nu a fost schimbat nimic in zona, am verificat istoricul masinii, are revizii doar la Mercedes si stiu exact unde s-a umblat si de ce. Oricum, nu mi se pare normal sa coste mai mult daca e autoutilitara, din moment ce munca lor este exact aceeasi ca la un autoturism.

n u stiu ce se intampla la suceava sau cum sunt angajati inginerii de acolo,
eu ti-am spus ca vehiculul tau, de pe eticheta ta, a suferit modificari de constructie la lumini si scaun.
da? eu nu-ti cer bani, n-am nici un interes. iti spun ca dupa toate astea trebuie facuta o omologare pentru a verifica daca modificarile vehiculului duc la schimbari ale dinamicii.
banuiesc ca omologarea asta a fost facuta si afara, dar trebuia sa ai o hartie

eu iti spun toate astea pentru cam lucrat in trecut la rar si stiu ca veneau d-astia de mancau seminte sa omologheze mercedes in romania pentru norma de africa de sud. omologarea le era respinsa si ei ne numeau marlani si mergeau la ziar unde scriau ca RAR-ul spune ca Mercedes este mai prost ca Dacia.

daca inginerul ala era prost, iar nu stiu, dar ai explicatia de la mine.
La opacitate... la ce te referi?
La gazele de ardere?
Da, e foarte posibil ca la TUV sa iasa si in Romania sa nu iasa. E foarte posibil sa-i fi scrhimbat injectoarele dupa ce a facut TUV-ul si ti l-a vandut tie. Nu inteleg de ce te plangi.
Ai incercat cu spaga si nu ai reusit?
Daca ala vroia spaga nu-ti cerea doar €100 cu chitanta.

Stii ce?
Fa-i reclamatie sa-ti argumenteze de ce a trebuit sa dai €100 in plus. E mai usor sa denigrezi pe forum.

Nu va mai dati toti specialisti, fiti multumiti ca in Romania cel putin se fac probele si costa putin. In Germania m-au refuzat (sa faca probele conform cu regulamentul european), iar in America nici nu ma lasa sa aduc vehiculul in tara, nu e vorba ca nu mi-l inmatriculeaza, e vorba ca nu trec de granita

#6
r3fugiatu

r3fugiatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 16.07.2006
Am inteles. Tu consideri ca scopul meu aici este sa-l denigrez pe ala de la RAR sau pe angajatii de acolo in general. Esti total in eroare. Scopul meu este sa inteleg de ce am platit atatia bani, iar acel maret inginer nu a reusit sa ma lamureasca in niciun fel, tot ce a putut sa-mi spuna au fost lucruri vagi, spuse asa, doar ca sa scape de mine. De asta intreb oamenii de pe forum, ca sa ma duc inapoi si sa ii cer niste argumente, dar nu ma duc acolo fara a fi cat de cat documentat.

Apoi, te rog mult sa intelegi ca masina este achizitionata de la un dealer autorizat Mercedes-Benz din Germania, i-am verificat istoricul in cele mai mici detalii si la un dealer autorizat din Romania, a fost pe contract de service la Daimler AG din prima zi pana am luat-o eu. Motorul are 70.000 de km, Euro 5, DPF. Nu-mi mai explica tu ca au facut aia si au dres, ca bati campii cu gratie. Masina a avut TUV facut acolo in data de 13.06.2014, am hartia in original, iar eu am luat masina de la ei din curte in data de 16.06.2014. Intelegi acum de ce ma plang? Sau tot nebun sunt...?!

Cu spaga nu am inteles ce ai zis, dar nici nu ma intereseaza atat de tare, pentru ca oricum nu am luat vreun moment in calcul sa ii dau bani.

Voi suna maine oricum la cateva reprezentante RAR din tara, ca sa imi spuna cat ma costa toata treaba pentru o autoutilitara adusa din Germania, asa, ca idee. Si voi verifica si in zona motorului daca nu am o eticheta cu acel cod.

#7
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
Nu, eu consider ca tu esti nemultumit si neinformat.
Eu sustin ca cei de la RAR au motive sa te incaseze mai mult.
E posibil sa ma insel. Cel mai eficient este sa ceri lamuriri in scris de la ei de ce te-au incarcat suplimentar.

Din eticheta ta, ti-am scris ce am inteles eu, ca vehiculul a facut omologare suplimentara la sistemele alea.
Indiferent ca ti l-a vandut un dealer Mercedes, nu stii la ce a fost folosit. Astora de aici le trebuie acte, pe care e posibil ca tu sa nu le ai pentru modificare, pentru ca, in caz de accident care se lasa cu lucruri grave si se constata ca de ex. scaunul n-a fost prins corespunzator, RAR-ul este raspunzator.

Eu n-am fost atras de textul tau decat de 2 lucruri
1. denigrarea fara a cunoaste clar procesul de omologare, si aici nu contest ca poate nici inginerul RAR nu ti-a putut explica in asa fel incat sa intelegi
Nu ma convingi ca RAR-ul a vrut spaga si d-aia te-a incarcat cu €100. Iar daca a facut-o legal, are o justificare sa te incarce pe un act oficial
2. Sa te ajut si sa iti rezolvi cat mai eficient problema

Daca tu suni reprezentante din tara si alea-ti spun pretul de omologare pe care tu il stii, ce faci?
Important este sa tragi la raspundere pe cei pe care tu consideri ca te-au inselat, daca au facut-o, daca nu, sa intelegi de ce ai platit mai mult si sa dormi mai bine.
Eu as scrie o plangere la RAR in scris sa ti se explice de ce ai platit mai mult.

Referitor la gazele de ardere, cere raportul de masurare si compara-l cu cel de la TUV, apoi trage-i pe nemtii care ti-au vandut masina la raspundere ca raportul lor e fals sau da-i in judecata pe romani

Romania nu mai este ce era acum 20 de ani. Legendele au ramas, din pacate.

#8
r3fugiatu

r3fugiatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 16.07.2006
Uite, vezi ca n-ai inteles mare lucru? Cine a zis ca m-a incarcat cu 100 euro pentru ca nu i-am dat spaga? Nu mai fa deductii, ca le faci gresit. Eu am zis ca mi-a cerut spaga pentru a-mi da drumul, avand ca motiv opacitatea. Cand m-a vazut la usa sefului unitatii, a venit si mi-a zis ca pot sa trec in jur de ora 15:00 sa iau actele, ca i-ar fi zis lui "sefu" ca e in regula asa cum au iesit si ca pot sa-mi vad de drum mai departe. Asta in conditiile in care tot timpul ala a stat langa un mecanic in hala iar seful lui vorbea cu altcineva (de asta eu asteptam la usa). I-o fi transmis telepatic, cine stie...

Apoi, daca la alte reprezentante mi se spune aceeasi suma, inseamna ca inginerul acela e pur si simplu inapt si mi-a dat un motiv gresit. Altora am inteles ca le-a luat tot 900 de lei iar motivul a fost ca masina e autoutilitara (de ce ar fi mai mult, cat timp operatiunile efectuate de RAR sunt acelasi ca la un autoturism?!). Daca imi spun pretul pe care eu il stiu, adica in jur de 500 de lei, inseamna ca este o problema undeva si ma duc aici la RAR sa cer socoteala de la un om care e in stare sa lege doua cuvinte, pentru ca inginerul ala nu m-a lamurit deloc oricat am insistat atunci.

In rest, ramane sa mai verific in zona motorului daca mai exista un cod. Nemultumirea mea nu este ca am platit 900 de lei, ci ca nu stiu de ce i-am platit si ca nu exista naibii niste preturi publice undeva, pentru fiecare operatiune, preturi care sa fie respectate de toate reprezentantele. Altfel, pana in prezent am auzit sume total diferite de la multi oameni - 450 lei, 500 lei, 650 lei, 800 lei, 900 lei, chiar 1000 lei. Nu povesti, ci oameni care au facut RAR de curand la autoutilitare aduse din DE. Sa zicem ca ar putea fi o diferenta intre cei care au numar EU si cei care nu au, dar de ce asemenea fluctuatii de la un judet la altul, in conditiile in care operatiunile facute sunt aceleasi?!

In sfarsit, singurul lucru care ma ajuta este sa aflu daca am acel cod sau nu. Eventual si un document care stabileste preturile operatiunilor RAR, precum si o baza legala conform careia RAR trebuie sa taxeze dublu pentru aceleasi operatiuni, doar pentru ca masina e autoutilitara, nu autoturism. :)

#9
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Ai pe brief asemanator cu ce e in imagine? Adica E1*2001, etc.?
[ http://inmatriculari.digitalsoftwared.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/02/Zulassungsbescheinigung-2009-710x270.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#10
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

 r3fugiatu, on 07 iulie 2014 - 12:48, said:

Uite, vezi ca n-ai inteles mare lucru? Cine a zis ca m-a incarcat cu 100 euro pentru ca nu i-am dat spaga? Nu mai fa deductii, ca le faci gresit. Eu am zis ca mi-a cerut spaga pentru a-mi da drumul, avand ca motiv opacitatea. Cand m-a vazut la usa sefului unitatii, a venit si mi-a zis ca pot sa trec in jur de ora 15:00 sa iau actele, ca i-ar fi zis lui "sefu" ca e in regula asa cum au iesit si ca pot sa-mi vad de drum mai departe. Asta in conditiile in care tot timpul ala a stat langa un mecanic in hala iar seful lui vorbea cu altcineva (de asta eu asteptam la usa). I-o fi transmis telepatic, cine stie...

Apoi, daca la alte reprezentante mi se spune aceeasi suma, inseamna ca inginerul acela e pur si simplu inapt si mi-a dat un motiv gresit. Altora am inteles ca le-a luat tot 900 de lei iar motivul a fost ca masina e autoutilitara (de ce ar fi mai mult, cat timp operatiunile efectuate de RAR sunt acelasi ca la un autoturism?!). Daca imi spun pretul pe care eu il stiu, adica in jur de 500 de lei, inseamna ca este o problema undeva si ma duc aici la RAR sa cer socoteala de la un om care e in stare sa lege doua cuvinte, pentru ca inginerul ala nu m-a lamurit deloc oricat am insistat atunci.

In rest, ramane sa mai verific in zona motorului daca mai exista un cod. Nemultumirea mea nu este ca am platit 900 de lei, ci ca nu stiu de ce i-am platit si ca nu exista naibii niste preturi publice undeva, pentru fiecare operatiune, preturi care sa fie respectate de toate reprezentantele. Altfel, pana in prezent am auzit sume total diferite de la multi oameni - 450 lei, 500 lei, 650 lei, 800 lei, 900 lei, chiar 1000 lei. Nu povesti, ci oameni care au facut RAR de curand la autoutilitare aduse din DE. Sa zicem ca ar putea fi o diferenta intre cei care au numar EU si cei care nu au, dar de ce asemenea fluctuatii de la un judet la altul, in conditiile in care operatiunile facute sunt aceleasi?!

In sfarsit, singurul lucru care ma ajuta este sa aflu daca am acel cod sau nu. Eventual si un document care stabileste preturile operatiunilor RAR, precum si o baza legala conform careia RAR trebuie sa taxeze dublu pentru aceleasi operatiuni, doar pentru ca masina e autoutilitara, nu autoturism. Posted Image

De multe ori autoutilitarele sunt usor modificate si se numesc auto-speciale
Cand e modificat ceva, trebuie omologare suplimentara

Hai sa-ti dau un exemplu
Un neamt cumpera 10 autoutilitare de la Daimler si vrea sa le foloseasca la transport paine
Roata de rezerva este in spate si trebuie scoasa de acolo.
Atunci se face o omologare speciala pentru pozitia noua a rotii de rezerva care sa zicem ca poate fi pusa intr-un loc special, afara in consola din spate, sau in cabina sub scaunul soferului.
Ala foloseste masina in leasing apoi o inapoiaza delerului Mercedes.
Dealerul ti-o vinde tie si-ti da actele initiale.
Inginerul de la RAR verifica documentatia de baza cu ce gaseste pe masina.
Observa ca vehiculul a fost modificat si nu apare numarul de omologare suplimentara.

In momentul de fata TUV ti-ar respinge masina
RAR, se incumeta sa-ti ceara bani in plus (foarte putini pentru ceea ce trebuie sa faca), sa faca ei omologarea (cu putere europeana)
Cat iti cere in plus? Depinde de ceea ce are de facut.
Ca-ti pune roata sub scaun, verifica ca scaunul sa nu fie modificat, prinderea centurilor sa fie aceeasi, verifica masele si luminile vehiculului. Toate astea se fac pe bani.

Tu, daca dai telefon si vorbesti la telefon cu un inginer care face treaba asta o sa-ti spuna: "DACA VEHICULUL ESTE IDENTIC CU MODELUL DE BAZA", deci nefiind atins, daca vorbesti cu o stramba la programari, aia se uita pe tabel si-ti da un pret de baza ca si cand vehiculul ar fi neatins.
Cel mai sigur este, cum am spus, sa depui o plangere in scris la ei sa ti se explice de ce pretul e mai mare decat te-ai asteptat tu. Sau mergi direct la protectia consumatorului si o sa-ti dea ei raspunsul, dar ma gandesc ca e mai elegant sa nu te duci cu tavna.

Ca injineru' ala ti-a dat intr-un final gazele, nu inseamna neaparat ca sunt conforme, ci poate ca nu au facut la timp calibrarea aparatului cu care a masurat si n-au sansa de castig in cazul in care te iei de ei. Dar nu bag mana in foc ca n-ai dreptate. De ce nu te cred de spaga? E greu ca un inginer la RAR ar lua spaga de la cineva necunoscut. RIscul este prea mare. Poti intra direct la puscarie de acolo. Pentru salariul care il ia de acolo nu merita.

Sanatate

#11
r3fugiatu

r3fugiatu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 192
  • Înscris: 16.07.2006
Marius3k - uite ca nu stiam ca ar aparea si in brief. Din cate vad, in acea sectiune am alt tip de numar, poate ceva valabil doar in DE, nu in EU?! Am atasat si un scan.

Am verificat in zona motorului, dar se pare ca nu exista alta eticheta in afara de cea care imi mentioneaza tipul de freon, cantitatea si alte lucruri. Tind sa cred ca intr-adevar masina nu are acel numar de care zicea inginerul de la RAR. Practic, asta voiam sa aflu, daca il am sau nu.

Iar in legatura cu faptul ca a vrut o mica atentie, nu vreau sa mai discut sau sa mai intru in alte detalii. Sunt convins ca este asa si am motive destul de intemeiate sa cred asta. Posted Image

Multumesc pentru ajutor!

Attached Files



#12
Marius3k

Marius3k

    Rechin de stepă, "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,677
  • Înscris: 14.03.2006
Nu il ai, deci a fost pe bune taxarea suplimentara. Cat priveste partea cu noxele, e mai mult decat discutabila treaba si tine si de combustibilul folosit.

#13
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

 r3fugiatu, on 08 iulie 2014 - 19:49, said:

Iar in legatura cu faptul ca a vrut o mica atentie, nu vreau sa mai discut sau sa mai intru in alte detalii. Sunt convins ca este asa si am motive destul de intemeiate sa cred asta. Posted Image
Multumesc pentru ajutor!

asa cum ai crezut si ca este marlan pentru ca te-a incasat aiurea. ai preferat sa-l injuri pe strada decat sa-l intrebi in fata sau sa faci o plangere scrisa in care sa ceri explicatii.
ce-mi plac mie oamenii astia care "stiu ei care e treaba"

#14
ghe_zdd

ghe_zdd

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 04.12.2017
Departament Omologări Individuale şi Inspecţii Tehnice
Vehiculele care au fost ultima dată înmatriculate într-un stat membru al Uniunii Europene şi a căror configuraţie nu a fost modificată, primesc cartea de identitate fără a mai fi supuse omologării individuale, întrucât condiţiile de omologare sunt acum similare cu cele din directivele şi regulamentele europene şi ele se consideră îndeplinite prin faptul că vehiculul provine din Uniunea Europeană. Totuşi, deoarece se găsesc înaintea primei înmatriculări în România, aceste vehicule se supun activităţilor de certificare a autenticităţii elementelor de identificare şi a suportului documentului care atestă înmatricularea anterioară, precum şi celor de verificare a stării lor tehnice.
Ing. Virgil RADU
Şef Departament

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate