Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Cat castiga un: taximetrist de exemplu? Sau alte profesii liberale
Last Updated: Jun 28 2017 00:05, Started by
tfmercedez
, Jun 01 2014 00:49
·
0
#19
Posted 01 June 2014 - 06:28
connectorxp, on 01 iunie 2014 - 02:05, said:
Si problemele specifice meseriei le uitati? Probleme cu circulatia, lipsa de miscare (a conduce o masina nu inseamna miscare), stress-ul (nu toti taximetristii sunt niste nepriceputi in ale soferiei) si orice alte probleme de sanatate asociate unui job sedentar si cu intervale neregulate pentru pauze de masa si WC. Edited by altuser09, 01 June 2014 - 06:29. |
#20
Posted 01 June 2014 - 07:26
taximetria e destul de putin profitabila, mai ales in orasele mai mici.
aici in tg-mures, locurile sunt limitate la nr de locuitori, si sunt toate ocupate. deci, nici o sansa sa intri din afara, cu masina proprie. cheltuielile sunt in mare cam asa: dispecerat-150 lei taxa administrare pt cei care nu au masina pe pers fizica-600 lei parca tva-24% contract de munca pe minim 2 ore... combustibil-cam 8-9 %. logan. taxa parcare+asigurare client si bagaje cam 70 lei, daca imi amintesc bine. impozit pe profit... rca, casco, itp anual, metrologie, piese (unele decontabile). riscul de a fi amendat de politia comunitara si de circulatie, este foarte mare. pt parcare in afara statie taxi, pt stationare in statiile mijloacelor de transport in comun... riscul de a ramane fara permis pt intoarceri pe linie continua... la care te obliga clientul. sa nu uit spalarea masinii, mai un odorizant, mai o pana, etc. lucrul cu fel de fel de oameni nu este usor, chiar deloc. si vb de un oras mult mai civilizat decat altele... deci, sa zicem ca se fac 150 lei pe zi , cam la 120 km. combustibilul= 70 lei administrare= 20 lei restul de taxe=40 lei aprox (tva + asigurarile) si raman cam 20 de lei relativi. si asta la un program de 15 ore. in cazul cand se lucreaza 24 cu 24, tot acolo iasa, poate mai putin, pt ca noaptea e jale. nu sunt clienti decat in week-end (cluburi) am uitat de mersul in gol, de eventualele curse platite cu ,,merci''... si, cel mai important, costul masinii unde mai ramane? daca e in rate... vai vai, iar daca e deja achitata, tot trebuie adunat pt o masina noua, care trebuie schimbata parca la max 10 ani. iar ce iti mai lasa clientii peste tarif, e ok pt o cafea, un sandwich, si, mai rar, si pt tigari. care se fumeaza des in aceasta meserie. o alternativa ar fi sa te duci doar sofer, pe masina altuia. aici nu mai ai griji legate de costuri, insa si incasarile sunt tot ,,fara griji''. daca se aplica sistemul cu 25 % pt sofer, parca e ok. daca se plateste la km... aici e mai nasol cu mersul in gol. se mai da cate o scanteie la clientii care nu au nevoie de bon, si ramane doar pornirea... eu am facut taximetrie cand inca benzina era 2.5 lei litrul, si clientii inca erau multi. cand a inceput criza, sau terminat si clientii. in concluzie, mai bine un job platit si cu 900 de lei, decat tot stresul si riscurile din taximetrie Edited by pastel3005, 01 June 2014 - 07:38. |
#21
Posted 01 June 2014 - 09:37
In timisoara am vazut ca sunt multe taxiuri masini scumpicele , gen mercedes e class, passat, toyota prius, chiar si audi. Si nu ma refer la modele vechi. Inseamna ca de undeva iese banu suficient.
|
#22
Posted 01 June 2014 - 14:55
oauzor, on 01 iunie 2014 - 02:23, said:
Cu hibridul nu e combinatie. Daca ai comanda la ora de varf din sectorul 1 in sectorul 5 si inapoi ce te faci? Chemi clientul la tine acasa la un suc pana ia bateria o linie? Nu renteaza. Daca ai o zi libera in care vrei sa faci taxi, juma de zi o petreci incarcand jucaria. De unde le mai scoateti fratilor! Eu am Prius si nu m-a vazut nimeni pe langa o priza de cand am masina, daca era Plug-in Hibrid sau Electrica mai intelegeam, dar asa, ai consum de 5% in oras si nu-ti bati capul cu prize si alte tampenii. Problema este pretul foarte mare de achizitie si reviziile specifice sistemului hibrid, la motorul termic reviziile sunt ieftine precum la o masina clasica. |
#23
Posted 01 June 2014 - 22:42
connectorxp, on 01 iunie 2014 - 02:05, said:
Si problemele specifice meseriei le uitati? Probleme cu circulatia, lipsa de miscare (a conduce o masina nu inseamna miscare), stress-ul (nu toti taximetristii sunt niste nepriceputi in ale soferiei) si orice alte probleme de sanatate asociate unui job sedentar si cu intervale neregulate pentru pauze de masa si WC. Probleme de genul celor enumerate de tine sunt in multe meserii, cand stai pe scaun/la birou, etc. Eu insa daca as fi taximetrist cred ca as consuma o gramada de benzina doar pe aer conditionat ca sa nu imi fie cald/sa nu transpir. Loc de munca fara stres iar nu prea exista. |
#24
Posted 02 June 2014 - 09:29
Titlul e gresit, taximetria nu e o profesie liberala, e o ocupatie ce o poti desfasura ca inteprinzator sau angajat.
Profesiile liberale presupun studii superioare si sunt reglementate de un ordin profesional: contabilii autorizati, expertii contabili, auditorii, medicii, avocatii, notarii, psihologii, ziaristii etc On topic: intr-un oras mare, un taximetrist harnic, orientat, cu o masina buna si clientela fidela, poate face lunar cel putin dublul salariului mediu pe economie. Nu se imbogateste insa nici nu face foamea... |
#25
Posted 02 June 2014 - 16:59
Un taximetrist in Bucuresti parcurge 150-180-200 km intr-o tură de 12 ore.
Tariful este 1,39 / km. De aici începeți sa scadeti , vedeti ce ramane. -masina -atestat si autorizație -dispecerat -combustibil -piese si revizii -amenzi -spălare masina -km parcurși "pe gol" . -tepe -de ce nu ? Nu neaparat ca nu plătește,dar te cheamă la comanda si nu mai vine Edited by mihai!, 02 June 2014 - 17:14. |
#26
Posted 02 June 2014 - 17:00
Si o tura medie cati km are?
Ca mai exista si "pornirea" la fiecare cursa. Edited by don_dannielo, 02 June 2014 - 17:02. |
#27
Posted 02 June 2014 - 17:07
in cluj is 2,5 pornirea si 2,25 km. pute de tarife umflate da ma rog.
|
#28
Posted 02 June 2014 - 17:10
Clujul este campionul prețurilor la servicii si haleala in oras.
Cel mai scump din tara. Edited by mihai!, 02 June 2014 - 17:12. |
|
#29
Posted 02 June 2014 - 17:30
Mergea odata bine taximetria, acum merge ca pixu. Huzureau si proprietarii si soferii (cei harnici). Ajunsesera unii sa aibe zeci de masini, dar pe vremea aia era permis sa faci taximetrie cu orice cazatura. Plus ca se gasea motorina de furat. Tin minte ca era 14.000 in pompa si o faceau rost cu 6000 in prima faza, dupa aia a tot crescut pentru ca cea de CFR era buna, iar in pompe, inclusiv la Petrom, era foarte slaba (se faceau mismasuri cu petrolistii locali, bagau motorina inferioara la pret de motorina buna). Mergeau foarte bine masinile mari, scumpe. Prindeau foarte multe drumuri in afara localitatii. De asemenea aveau abonati multi clienti care ii chemau de oriunde erau in acel moment cu ceasul pornit. In week-end o inchiriau pentru nunti. Acum toti se vaita.
|
#30
Posted 02 June 2014 - 21:10
Pe vremurile alea numarul masinilor personale si a permiselor de conducere era mult mai mic decat in prezent.
|
#31
Posted 03 June 2014 - 02:04
Ok. Sa lasam taximetristii.
Cat castiga un "malac" d'ala imbracat cu "cisme" de cauciuc sau ce dreq de bocanci are vesta "antiglotz" si T-shirt pe care scrie "SWAT" , "BGS",FORCE (ce vreti voi).. Unii sunt bieti paznici deservind o banca sau farmacie dar mai sunt si cei mai tineri, corpolenti "malaci" care vin in graba cand se da alarma. Astia au parte si de ceva antrenamente initiale, tehnici de lupta?? Pentru ce leafa fac ei treaba politiei? |
#32
Posted 03 June 2014 - 13:29
Politia nu are in atributii paza obiectivelor. Faci confuzii grave.
|
#33
Posted 03 June 2014 - 15:09
|
#34
Posted 03 June 2014 - 16:21
#35
Posted 03 June 2014 - 16:22
#36
Posted 03 June 2014 - 16:30
jeffy86able, on 03 iunie 2014 - 16:22, said:
S-a scumpit sania ? E de remarcat ca aici 1 km cu taxiul costa aproximativ (daca nu ceva mai mult) cam cat 1 l carburant. In Romania costa mult mai putin. Cred ca-i de rau pt taximetristi din insa de bine pt clienti. Edited by Karhu, 03 June 2014 - 16:58. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users