Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Combinatie de conturi pentru tran...

Adaptor semnal hi to low

Jocuri Android Multiplayer online...

Diferenta consum smart meter - Co...
 Recomandare demontare+instalare ...

CAIET SERVICE PREDEAL II

Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024
 Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea

Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?
 Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile
 

Supercondensatorii - o soluție pentru mașinile viitorului?

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#19
XORIAN_L

XORIAN_L

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,200
  • Înscris: 01.10.2009

View Postbenis, on 13 mai 2014 - 14:05, said:

Rețeaua a fost modificată și îmbunătățită constant în ultimele decade. Sau tu crezi că încă mai ai distribuția din anii '70?
Si numarul de autovehicule a crescut exponential.

#20
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,115
  • Înscris: 04.02.2011
A crescut, bine punctat. Creşterea viitoare nici măcar liniară nu va fi.

#21
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
Uite o stire cu link chiar pe softpedia news.
Japonezii au facut acumulatori pe baza de carbon.
Suporta 3000 de cicluri de incarcare, fata de 500 la LiPo, si se incarca si de 20 x mai repede.

http://news.softpedi...ry-441992.shtml

Edited by loock, 13 May 2014 - 17:53.


#22
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postloock, on 04 mai 2014 - 09:47, said:

La condensatori, tensiunea scade liniar fata de capacitate, pana la 0,
Nu chiar.
E=(1/2)*C*V^2
Adica un condensator la o tensiune dubla are de 4x mai multa energie in el.

View Postloock, on 04 mai 2014 - 09:47, said:

chestie foarte nefericita, pt. ca necesita electronica de FOARTE mare putere, cu plaja de stabilizare foarte mare. Este prohibitiv de costisitor chiar si in combinatie hibrida cu un acumulator de tampon.
Well.. Luata la prima vedere si din viteza, asa pare.

Dar condensatoarele se pot grupa in diferite "viteze" (zic viteze pt. ca seamana un pic cu cutia de viteze).
Adica pe treapta 1 ai toti condensatorii in paralel.
Ajungi cu tensiunea la jumatate si cu energia ramasa la un sfert, treci in treapta 2. Adica pui un banc paralel de juma din condensatori in serie cu alt banc paralel de juma din condensatori. Si ai tensiunea maxima iara pe ultimul sfert de energie.
Mai consumi trei sferturi din un sfert si ramai cu 1/12 din energia initiala.

Adica poti lua peste 90% din energia din condensatoare pana la scaderea tensiunii din ei la jumatate cu doar o singura treapta de.. energie schimbata. Sau 3/4 fara nici o treapta schimbata. Iar treapta inseamna 2 comutatoare (ca sa nu zic un comutator dublu similar unui releu cu 2 perechi de contacte).

Evident, comutarea se poate face automat si circuitele regulatoare functioneaza in treaba lor fara sa aiba habar de schimbare.
Si dupa ce ramai cu 8% din energia totala, cu inca 2 relee (sau unul cu 4 perechi de contacte) poti trece la consumarea pana la ultimii 2% din energia din condensatoare in treapta a 3-a. Totul intr-o variatie de 50% a tensiunii obtinute din bancul de condensatoare.

Eu zic ca nu e dracul chiar atat de negru in ce priveste utilizarea condensatoarelor pana la ultima picatura de energie din ele Posted Image

ps - pe scurt, din 4 condensatoare cuplate serie/paralel cu 3 perechi de contacte poti obtine 98% din energie cu variatie de 50% a tensiunii disponibile

#23
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,656
  • Înscris: 29.03.2006
La ceva oarecum similar, m-am gandit si eu, insa nu am mai povestit, deoarece problema majora ramane mica densitate energetica a condensatorilor.

Iar pt. condensatori de foarte mare tensiune - care teoretic ar putea stoca mai multa energie, ai avea nevoie de niste brake-re hibride cu IGBT-uri cat casa...

Edited by loock, 13 May 2014 - 18:28.


#24
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postloock, on 13 mai 2014 - 18:25, said:

La ceva oarecum similar, m-am gandit si eu, insa nu am mai povestit,
Insa nu ai facut socotelile si ai ramas cu impresia ca-ti trebuie ceva foarte FOARTE Posted Image

Sigur, problema e capacitatea lor/(greutate sau spatiu), da' daca asta-i rezolvata, dependenta "liniara" a energiei fata de tensiune NU este o problema.

Edited by theMisuser, 13 May 2014 - 18:55.


#25
cristy_s6

cristy_s6

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 02.02.2008
Intrebarea care se pune ar fi - cine ne forteaza sa folosim acumulatori sau condensatori de mare putere ?
Pentru transport calatori/marfa pot ramane si automobilele hibrid ( cred ca unii dintre voi mai stiu de experimentul realizat cu succes de pe vremea lui Ceausescu (!) care a speriat vestul), cat despre turisme - nu uitati ca exista si posibilitatea de a fi folosita energia electrica ca la troleibuze cu un amndament : firele de legatura pot si "nevazute" si foarte foarte ...lungi (wireless va spune ceva ?)
Imaginati-va un oras in care automobilele sunt "incarcate" electric prin wireless - iar daca se "doreste" o excursie in afara orasului - cablurile subterane si "bobinele" care sunt "mascate" din loc in loc ar face treaba. Mai sunt si posibilitatile de a "incarca" electric pamantul pe baza de raza laser din statii care sunt pe sateliti in jurul pamantului...ramane ca unul la fel de istet ca Tesla sa "reinventeze" aceste solutii (sau sa fie scoase de la "naftalina") si problema a energetica a omenirii este rezolvata !
Numai ca toate aceste lucruri depind nu numai de noi ci si de altii...

#26
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008

View Postcristy_s6, on 27 iulie 2014 - 08:40, said:

Intrebarea care se pune ar fi - cine ne forteaza sa folosim acumulatori sau condensatori de mare putere ?

Nu te obliga nimeni, folosesti ce ai la dispozitie. Daca exista o alta tehnologie minune (in lumea reala nu in fantezia unora care n-au habar de fizica sau inginerie) era folosita.

View Postcristy_s6, on 27 iulie 2014 - 08:40, said:

Pentru transport calatori/marfa pot ramane si automobilele hibrid ( cred ca unii dintre voi mai stiu de experimentul realizat cu succes de pe vremea lui Ceausescu (!) care a speriat vestul)

Experimentul lu' Ceasca a speriat tara intreaga, lasa pe altii. Stai linistit ca nu a inventat Romania comunista nici hibridele, nici tramvaiele, nici troleibuzele, nici metrourile.

View Postcristy_s6, on 27 iulie 2014 - 08:40, said:

, cat despre turisme - nu uitati ca exista si posibilitatea de a fi folosita energia electrica ca la troleibuze cu un amndament : firele de legatura pot si "nevazute" si foarte foarte ...lungi (wireless va spune ceva ?)

O groaza de energie vine wireless, mai precis de la soare (inclusiv petrolul, gazele si carbunii sint energie de la soare stocata chimic). Asta nu inseamna ca poti sa trimiti zeci de kW wireless la o masina cind vrei tu. Ca un link interesant recomand: http://what-if.xkcd.com/17/
Poti de exemplu sa trimiti niste energie la un telefon cu asa-zisa "incarcare wireless" cind pui telefonul pe un pad care il incarca. Chiar si asa la unele telefoane incarcarea wireless nu poate da destula energie sa tina telefonul incarcat daca sint rulate ceva aplicatii complicate, poti sa lasi cel mult telefonul peste noapte fara sa faca nimic si ti se incarca. Cum faci saltul de la "abia pot sa incarc un telefon mobil mai incet decit daca bag cablul USB, asta cu telefonul la mai putin de 1mm de incarcator" la o sa dau zeci de kW la masini tot orasul ?

View Postcristy_s6, on 27 iulie 2014 - 08:40, said:

Imaginati-va un oras in care automobilele sunt "incarcate" electric prin wireless - iar daca se "doreste" o excursie in afara orasului

Eu pot sa imi imaginez orice, iar daca tot sintem in sfera imaginatiei de ce sa imi imaginez automobile?! Mai bine imi imaginez teleportare instantanee, nu ca stau prin ambuteiaje. Si mai mult, pot sa fac naveta din Londra si sa platesc chirie de exemplu in Vaslui. De ce sa-mi imaginez automobile incarcate wireless unde fac nu stiu cite ore chiar si sa ma misc din Romania pina in alt loc din Romania? Si daca tot am teleportare, de ce sa nu ma teleportez pe o alta planeta? Sint ceva gen 400 miliarde de stele numai in galaxia noasta, trebuie sa fie destule planete locuibile. Si sint 170 miliarde galaxii. De ce sa nu avem fiecare macar o planeta? Bagi imaginatia si iti imaginezi ca te plimbi cu masina, cu singura diferenta cu adevarat palpabila ca nu bagi in ea citeva zeci sau sute de euro lunar in benzina. Patetic.

#27
cristy_s6

cristy_s6

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 02.02.2008
Pentru ca esti "simpatic" - vorba ramasa de pe vremea unuia numit "MItica", asa pentru cultura generala, am sa iti transmit ca DA - ala "limbut" a trasat niste directive la vremea respectiva de a lasat masca ...occidentul ! ( se pare ca acum directivele sunt foarte des folosite si de UE ! )
In una din ele cerea cu insistenta sa facem "ceva" pentru ...independenta energetica a tarii !( iti suna cunoscuta "fraza" ?)
Dar pentru ca nu stii - uite linkul cu super camionul HIBRID :http://www.gandul.info/reportaj/supercamionul-lui-ceausescu-3228383
Nu mi-am permis sa transmit informatii aiurea aici pe forum cu privire la ideea de a se incerca si alte metode de transport - atat public cat si individual...
Dar ca sa iti descretesti fruntea si in acelasi timp sa vezi ca sunt si altii care se gandesc la "binele tau" - uite aici cu ce sa te delectezi :

Attached Files



#28
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,553
  • Înscris: 07.02.2003
Nu mai dati patente aberante de la americani, aia patenteaza numai sa nu le fure ideea in caz ca merg... dar nu merg.

#29
cristy_s6

cristy_s6

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 02.02.2008
O fi fost si patentul lui Tesla un "patent" aberant ?
(ro.wikipedia.org/wiki/Transportul_energiei_electrice_fără_fir);http://www.teslasoci...tesla_tower.htm

Edited by cristy_s6, 05 August 2014 - 20:10.


#30
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,553
  • Înscris: 07.02.2003
Daca mergea se folosea :)

#31
cristy_s6

cristy_s6

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 02.02.2008
Vad ca sunteti ..."oltean" !
Pentru ca numai ei sunt in stare sa spuna "ca asa ceva nu ...exista" dupa ce au vazut ,mirosit si pipait !
Deci, sa va las un material semnat de 3 (trei) personalitati ale stiintei romanesti - 3 profesori universitari de exceptie care au semnat un studiu de caz cu privire la transportul de energie electrica fara fir...poate asa veti crede :

Attached Files



Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate