Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...
 Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...
 Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...
 Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...
 

Software gestiune/productie si facturare

- - - - -
  • Please log in to reply
25 replies to this topic

#19
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View PostAnton KOVACS, on 25 aprilie 2014 - 19:05, said:

Si, revin la ceea ce am dorit sa spun toata ziua, nu exista un program care sa inlocuiasca cantaririle astea pe care le face transatorul de porci, deci nu va exista un program in care sa bagi 100 kg de porc, acesta sa dea o lista de cantitati iar acele cantitati sa fie riguros egale cu cantitatea de sunca Sissi vanduta. Iar daca exista acel program e ori cea mai inteligenta chestie realizata vreodata in domeniul IT sau e o facatura.
Pe naiba... Reteta poate fi variabila si una din variabile sa fie, de exemplu, cantitatea de carne, iar cantarirea si introducerea ei in sistem/reteta sa se faca pe baza de cantarire digitala.

Si solutii exista la multe dintre "problemele" expuse de tine. Sunt doar niste calcule matematice, numarari, cantariri etc. Se pot face usor in regim electronic.
Iar faze de genul neon/tub fosforescent se rezolva cu un pic de inteligenta artificiala + un operator riguros. De exemplu, nu-ti da voie sa bagi in sistem un produs daca nu exista deja introdus/verificat de cine se ocupa de supraveghere
(L.E.) si corelat. Tu vei folosi in "bucataria interna" tub fosforescent, iar cand faci intrarile softwareul va asigna "tub neon" la tub fosforescent. Daca nu ai tub neon in lista, te duci frumusel la cine se ocupa de supervizare produse si el il va lega de ceva sau va crea un produs nou. Si asta se intampla de cateva ori, pana iti faci o baza de date solida de legaturi. Metoda nu este cea mai eficienta, dar este destul de solida.

Cel mai complicat este sa inveti(fortezi) romanul sa nu mai traga la cantar, sa respecte niste reguli si sa-si vada de treaba, nu de moduri de a "evita" problemele de "productie personala".

Edited by dexterash, 25 April 2014 - 21:42.


#20
Anton KOVACS

Anton KOVACS

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 20.01.2007

View Postdexterash, on 25 aprilie 2014 - 21:35, said:

Pe naiba...
Cantarirea cu un cantar digital este tot cantarire.
Iar o reteta "variabila" nu mai este reteta.
Pe de alta parte, in Romania (dar nu numai) 90% din cei care fac ceva sunt firme mici, care nu-si permit sa plateasca pe cineva care sa supravegheze ce se baga in calculator, pur și simplu nu sunt bani pentru așa ceva, au acolo o fata prost platita care face și facturi, și NIR-uri, număra banii, răspunde la telefon, mai scrie câte o adeverinta în Word și mai și face cafea musafirilor.
Iar intretinerea sistemului IT este asigurata de băiatul de la etajul 3 care primește o sticla de Cola în schimbul serviciilor.

Hai sa va mai dau un exemplu despre viata "reala":
Într-o perioada colaboram cu una din intreprinderile unui tip care face din „Top3” al miliardarilor din Romania, o mare intreprindere de construcții.
Omul asta, la un timp de la preluarea acestei intreprinderi și-a trimis trupa de șoc, formata din tot felul de papagali care aveau impresia ca stiu meserie pentru ca fraierul ala le dadea salarii mari, sa „rebranduiasca” acea firma.
Primul pas a fost schimbarea întregii conduceri, inclusiv a directorului economic, un tip care într-adevăr știa meserie, era doctor în economie, preda la ASE, a lucrat o viața întreaga în tot felul de intreprinderi mari și foarte mari, meserias bătrân cu .... neagră.
Motivul schimbarii era ca asta nu e upgradat, nu știe sa folosească eficient un calculator, chestii din astea.
A venit noul director economic, care era un tip tânăr, upgradat la zi, știa chiar sa facă tabele pivot în Excel.
Bineânțeles ca noul director economic a schimbat și tot ce însemna program în firma aia, în locul vechilor programe a cumpărat un supersoft, tare vestit pe piața romaneasca (îl folosesc vreo 3 firme și are un preț format din 6 cifre, în euro, plus suportul care costa câteva mii/luna), ca nu dadea de la el.
Programul asta, conform promisiunilor trebuia sa facă tot, inclusiv sa i-o tragă secretarei.
Au trebuit schimbate și calculatoarele, ca programul nu mergea pe alea vechi, consuma resurse de parca ar fi calculat comportarea unui sistem solar binar, a trebuit și un server, alți bani, alt MS SQL Server care a costat și ăla mai mult decât o casa.
Au venit băieții cu programul, au stat vreo 6 luni acolo pana au implementat ce era de implementat după care au plecat.
Pasul 1 a fost ca o recepție (NIR) cu o poziție se facea în 5 minute fata de 30 de secunde în vechiul program făcut în DOS, o factura cu o poziție se facea in 7 minute (am cronometrat) după care la sfârșitul lunii evidenta operativa nu se „lovea” cu contabilitatea pentru ca cineva a uitat „sa consolideze stocurile” (nu știu ce înseamnă asta). Conturile de cheltuieli nu se inchideau decât dupa ce au mai venit băieții de la asistenta și au mai lucrat vreo 2 luni, după care se inchideau numai după ce dadeai 43 de click-uri și apasai Ctrl+Alt+Del+PrtScn, cele de TVA nu s-au închis niciodată pentru ca cel care fusese instruit în acest sens (pentru ca, nu-i așa „orice aplicatie de tipul asta implementeaza un sistem de acces, de obicei bazat pe roluri”) și știa cum se închid plecase din firma.
Nimeni nu mai știa ce trebuie sa facă, nici măcar directorul economic cel upgradat și specialist în tabele pivot.
Pentru ca oamenii aia erau totuși constinciosi au continuat sa folosească vechile programe pe care le aveau, făcute în DOS, fără retete, nivele de acces și fără initiale interesante ca sa atragă fraierii și treaba a mai mers un timp, directorul economic se juca toată ziua cu tot felul de Excel-uri care nu foloseau nimănui, după care, încet încet s-a dus fiecare unde a văzut cu ochii și în momentul asta intreprinderea nu mai exista.

Un alt exemplu, în urma cu câțiva ani m-am dus sa cumpăr niște componente de calculator de la o firma, mare furnizor de tehnica de calcul.
Ajung la sediu unde toți angajații erau linistiti și se uitau unul la celălalt cum  îi doare-n cur. Clientii stateau cu banii în mana și nu puteau sa cumpere nimic deoarece „nu merge internet-ul și nu putem face facturi”
Aveau și ăștia un super ERP, mai ieftin, costa numai cateva zeci de mii de euro+abonament lunar, și care ar fi trebuit sa facă tot felul de chestii interesante.
Nimeni nu s-a gândit sa pună mana pe un pix și sa facă o factura „de mana”, sau sa o deseneze în Word sau Excel, ei stateau și așteptau sa le meargă rahatul ăla de program, care nu mergea fără internet.
Nici firma asta nu mai exista.

Dacă vreți sa vedeți cât de eficient este un program din acest domeniu uitați-va ce fac oamenii care lucrează pe acel program. Dacă o să vedeți ca pe lângă program în același scop se mai folosește și Excel sau alte programe înseamnă ca ceva nu e în regulă.
Și nu pot sa nu menționez si softurile care fac „facturi de intrare”, îți cer „economiile sau depasirile din ziua respectiva în momentul intocmirii NIR-ului” (nu întrebați, nu am idee despre ce e vorba) și care fac și monetarul (nu glumesc, căutați și o să vedeți o mulțime de chestii din astea pe piața).
Cum dracu știe programul ăla ce monede/bancnote a încasat fata aia de la casierie ?

Edited by Anton KOVACS, 25 April 2014 - 23:06.


#21
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004
Ce-mi spui tu imi "miroase" a implementari de 2 lei, facute doar ca sa fie facute, sa dea bine ca se cheama ERP. Sau facute pe jumatate - fara suportul de baza bine pus la punct, reteaua de calculatoare. Toatea astea reprezinta un lant interdependent. Daca ai facut o za mai subtire, ca sa fie mai ieftin, degeaba ai lantul respectiv.

Cate erori de ERP ai vazut la companiile vestice, care lucreaza doar cu echipe din vest?

Sa stii ca eu cunosc reversul, acolo unde un ERP bine pus la punct, o retea de calculatoare functionala (aproape) impecabil, un server up 24/7 + cineva dedicat pe partea de ERP a eficientizat mult procesul de producatie/achizitii/livrare si, implicit, a scazut costurile pe termen lung, chiar daca pe termen scurt a aparut un cost.

View PostAnton KOVACS, on 25 aprilie 2014 - 22:56, said:

Cum dracu știe programul ăla ce monede/bancnote a încasat fata aia de la casierie ?
Nu stie, dar se poate face ca sa stie(automat). Sau se poate verifica ceea ce declara ea.

View PostAnton KOVACS, on 25 aprilie 2014 - 22:56, said:

Dacă vreți sa vedeți cât de eficient este un program din acest domeniu uitați-va ce fac oamenii care lucrează pe acel program. Dacă o să vedeți ca pe lângă program în același scop se mai folosește și Excel sau alte programe înseamnă ca ceva nu e în regulă.
Da, o implementare proasta! Te-ai gandit ca poate nu programul este problema?

#22
Anton KOVACS

Anton KOVACS

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 20.01.2007
ERP-ul despre care spuneam, cel scump, era o solutie din West, foarte vestita (si foarte scumpa), nu are rost sa dau nume.
Iar implementarea a fost facuta de catre o echipa tot din West, asistata de o echipa de la o foarte mare firma romaneasca de IT.

Daca cineva foloseste o astfel de solutie dar mai cumpara si de la mine un program de facturare care costa 48 de euro ca sa poata lucra (pot sa-ti dau cateva zeci de exemple, firme de mare renume, atat romanesti cat si filiale ale unor mari firme straine) inseamna ca ceva nu e in regula.

#23
dexterash

dexterash

    --something---

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,912
  • Înscris: 19.08.2004

View PostAnton KOVACS, on 25 aprilie 2014 - 23:20, said:

ERP-ul despre care spuneam, cel scump, era o solutie din West, foarte vestita (si foarte scumpa), nu are rost sa dau nume.
Iar implementarea a fost facuta de catre o echipa tot din West, asistata de o echipa de la o foarte mare firma romaneasca de IT.

Daca cineva foloseste o astfel de solutie dar mai cumpara si de la mine un program de facturare care costa 48 de euro ca sa poata lucra (pot sa-ti dau cateva zeci de exemple, firme de mare renume, atat romanesti cat si filiale ale unor mari firme straine) inseamna ca ceva nu e in regula.
In primul rand, bati pe o directie care mie nu imi place: discuti preturi, nu calitate/facilitati. Degeaba costa implementarea 500K, daca se lucreaza cu 1% din ea. Irelevant.

In al doilea rand, nu stiu/nu cunosc ce software oferi, dar fie este ceva perfect facut - incat nu ai/are echipa ta nevoie sa asigurati suport tehnic, aveti foarte multi clienti incat sa va acoperiti celelalte costuri si taxe (inclusiv costurile prin care asigurati datele din softwareul vostru si un "uptime" de 100%) - adica un minim de 10.000 clienti/an, fie discutam de altceva.

#24
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,979
  • Înscris: 24.02.2006
astea sunt povesti vanatoresti :).  "cineva a facut ceva si apoi s-a intamplat o chestie care arata ca eu am dreptate.... nu dau nume, nu spun cine, nu spun ce, nu spun cum dar intelegeti voi..."

#25
TLGsoft

TLGsoft

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,553
  • Înscris: 25.03.2006

View PostAnton KOVACS, on 25 aprilie 2014 - 22:56, said:

Cantarirea cu un cantar digital este tot cantarire.
Iar o reteta "variabila" nu mai este reteta.

In industria alimentara majoritatea retetelor sunt variabile. In principiu, variatia depinde de calitatea materiei prime, dar mai sunt si alti parametri.

Si da, sunt nenumarate esecurile (recunoscute sau nu, mai mici sau mai mari) in implementarile de ERP. Exista si exemple pozitive. Insa discutia a deviat.

@intiator: ceea ce doresti este un soft complex al carui cost si termen de finalizare sunt cu mult peste limita rezonabila. In plus, trebuie tinut cont si de actualizare si mentenanta. Te sfatuiesc sa cauti o solutie existenta, eventual deja utilizata in industria respectiva.

Edited by TLGsoft, 26 April 2014 - 00:23.


#26
Crisandu

Crisandu

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 03.05.2016
Buna. Sa stii ca sunt programe destule de gestiune care realizeaza ce-ti trebuie tie. Sunt sigur ca la momentul asta ai rezolvat problema. Iti dau o alternativa, in caz de te bate gandul schimbarii :) si anume...Ciel Gestiune V7. Poti sa te interesezi.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate