Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Vreau să cumpăr bicicletă electrică IEFTINĂ

- - - - -
  • Please log in to reply
336 replies to this topic

#37
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Pentru 2-5 km nici nu apuci sa te incalzesti, daramite sa mai si transpiri. Secretul e sa mergi mai incet decat ai putea. Folosesti un raport la transmisie mai lejer, mergi cu 12-15km/h, nu cu 20 cum ai putea. Mergi "ca la plimbare". Pentru asa ceva nu-ti trebuie animal de bicicleta electrica. Iti trebuie o bicicleta de oras, cu cosulet (eventual in fata si in spate) daca ai mai multe chestii de carat, sau cu niste cob-uri pe portbagaj in care sa-ti pui laptop si alte chestii.

Exista unele genti d-astea de portbagaj de pus in spate care ajung pe la 80-100 euro una si sunt cu compartiment de laptop, complet rezistente la ploaie si care au un sistem de fixare sigur si rapid, astfel le iei foarte usor jos cand trebuie sa intri undeva cu ele. Parerea mea e ca daca investesti banii aia de un jaf de bicicleta electrica (la 3000 lei aia o sa iei) intr-o bicicleta de oras decenta (2000 lei) + accesorii adecvate scopului - inclusiv un antifurt bun (inca 1000), vei merge relaxat, fara rucsaci in spate si fara sa transpiri.

La 35 de grade transpiri si daca mergi pe jos la plimbare, deci vei transpira si pe bicicleta electrica.

Imi si imaginez cum o fi o bicla d-aia electrica de 35 kg + inca 15 incarcatura. O frumusete :).

Sa-ti dau un exemplu: eu vara trecuta am facut naveta spre munca zilnic pe bicicleta 16 km e distanta intre casa si birou si am si ceva dealuri de trecut. Daca nu am rucsac in spate si merg lejer, imi ia cam 50 minute drumul si ajung destul de uscat. In multe zile transpiram mai mult in birou pe scaun decat dimineata pe bicicleta.

Acum tu stii mai bine, dar pentru distante scurte cum zici, si prin Bucuresti unde n-ai nici dealuri de urcat, o bicicleta electrica ieftina mai mult te incurca. Am vazut niste biciclete electrice bune, dar alea sar de 2000 Euro.

#38
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Decat sa dai atatia bani pe un monstru de zeci de kilograme mai bine cauti o bicicleta in jur de 10 kg, gen cursiera sau ciclocross. Sunt modele de 8.5-9kg la aproximativ 800 de euro. Singura restrictie ar fi ca trebuie sa aiba posibilitatea atasarii de bagaje si sa suporte greutatea lor. Ceva in genul acesta  Sa parcurgi 2,3 km pe o cursiera nu cred ca implica mai mult efort decat urcatul a 2-3 etaje, luam in considerare doar greutatea bicicletei, bagajele oricum le-ai avea in ambele cazuri. Si macar ai si o bicicleta ca lumea pe care sa faci apoi si sport.
15 kg mi se pare o incarcatura enorma, nici daca te duci pe munte o saptamana cu cort si provizii nu cari 15kg.

#39
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Uite încă o alternativă, ca să nu zici că nu suntem constructivi. Posted Image Ia în considerare un xtracycle. E o bicicletă cu cadru lung, special gândită pentru stabilitate, manevrabilitate şi cărat de bagaje. Exemplu: Kona Ute. (Nu trebuie neapărat să fie Ute sau să fie de la un magazin românesc, asta e prima de care mi-am adus aminte.)

LE: Mai e şi Kona Minute.

Edited by wirespot, 11 April 2014 - 11:49.


#40
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
El n-are probleme cu bagajele, are probleme ca trebuie sa dea la pedale. Poti sa pui 15kg fara nici o problema pe o bicicleta normala, daca ai accesoriile necesare.

#41
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
si pe bicicleta electrica dai la pedale, insa dai mai usor :).

#42
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Xtracycle, cum ziceam mai sus, sunt optimizate exact pentru aşa ceva: cărat de bagaje în condiţii cât mai bune (efort mic, manevrabilitate mare).

#43
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014
Am mai întrebat în stânga și-n dreapta, am săpat, am dat din coate și am ajuns la concluzia că nu-mi va părea rău dacă voi cumpăra „First Bike Electra”. La 2000 de lei îmi permit.
Motivul principal pentru care îmi voi lua bicicletă electrică: trăiesc în București. Cu atât de mulți ticăloși și/sau săraci care merg cu căcaturi de mașini ultra-poluante în orașul ăsta împuțit, mi se pare neghiobie să dau la pedale pe stradă, accelerându-mi metabolismul ca să inspir mai bine cancerul pur ieșit din țevile de eșapament. Cu bicicleta electrică, dau la pedale numai în parc sau pe străzi cu trafic foarte redus.
Am dat mail la First Bike și am aflat că n-au magazin în București, trebuie să ajung în Ploiești, unde cică au pe stoc. Sper să nu mă duc degeaba.
Voi reveni aici să vă povestesc primele impresii.

#44
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
38 kg ... sper ca nu trebuie sa o urci pe ceva scari.
Nu recomand, sigur are acumulator cu Pb.

#45
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014

View Postf300, on 12 aprilie 2014 - 04:31, said:

38 kg ... sper ca nu trebuie sa o urci pe ceva scari.
Nu recomand, sigur are acumulator cu Pb.
Nu mă sperie s-o urc pe scări. Sunt oricum puține scări iar eu sunt puternic, pot căra singur și două d-astea deodată. Mă îngrijorează mai degrabă „masa maximă admisă 100 kg”. Asta înseamnă omul cu tot cu bicicletă sau numai ce pui pe bicicletă? Că numai eu am 93 kg...
Cât despre acumulator, ei zic pe site la secțiunea „întrebări” că ar avea acumulator cu litiu, nu cu plumb.

#46
sirgoofy

sirgoofy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,960
  • Înscris: 06.09.2008
mda, NU as face ce vrei tu sa faci !!
Orice ai face respiri acelasi aer ! doar traiesti in Bucuresti  !!
Daca ai 93kg poate e mai bine sa faci ceva miscare, ce rezolvi daca stai cu fundul pe o....nici nu stiu cum sa-i zic, imo nu e bicicleta Posted Image
Sa cari 15kg nu e greu, mai ales pe drum drept si daca ai cos/ genti speciale, zici ca muti frigidere nu alta.

Poate se rupe cu tine + bagaje Posted Image ....., ar trebui sa tina cat timp nu rupi gropile sau urci dealuri.
Desi cadrul ala nu inspira incredere.

Oricum ai lua-o, e o prostie imo
38kg....ia 8 sticle de apa de 5litri si urca scarile, sau 4 de 10l.
O bicicleta e mai greu de carat, e lunga si multe piese vor sa se miste, daca nu esti atent zgarie peretii , ghidonul te loveste in gura, te impiedici in pedale...

Ar trebui sa-ti iei asa ceva, si cand mergi prin oras respiri aerul, asa faci mai putin efort Posted Image
Attached File  senior _scooter.jpg   28.08K   18 downloads

Attached Files


Edited by sirgoofy, 12 April 2014 - 10:13.


#47
pg-soare

pg-soare

    Ciclist de mahala

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,533
  • Înscris: 14.09.2008
Nici eu nu mi-as lua asa ceva cu 2000lei. Dar daca n-o sa -i para rau de bani, sa incerce. Eu personal mi-as lua un sistem care se pune o bicicleta normala.

#48
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014
MI-AM CUMPĂRAT-O!
În primul rând, n-am găsit DELOC în București. A trebuit să merg la Ploiești și am cumpărat-o de la magazinul First Bike din incinta Gării de Sud. Era singura pe stoc, ceea ce nu prea mi-a plăcut. Dar eram prea pornit să mi-o iau, așa că am luat-o. Sper că n-am făcut o greșeală: la prima reîncărcare, acumulatorul cu PLUMB (nu litiu, cum răspundeau cei de la First Bike pe site la „întrebări”, URÂT din partea lor!) se încarcă deja de vreo zece ore și nu e gata (pe site se zice 7-8 ore). De asemenea, la prima cursă, bateria n-a ținut mai mult de vreo zece kilometri (deci nu 25, cum zic ei). Rămâne să văd cum se va comporta după 2-3 reîncărcări. Trebuie „formatat” acumulatorul. Sau bicicleta a stat prea mult pe stoc și mi-au dat un acumulator praf.
-----
DINCOLO DE ÎNGRIJORĂRI, bicicleta este DE VIS. Este EXACT ce-mi doream. Am încercat-o pe șosea și în parc. Cel mai distractiv este când și dai din pedale: cu un efort minim (comparabil cu, să zicem, a te plimba lejer pe jos), bicicleta merge cu 30 (treizeci) km/h. Este MI-NU-NAT. Dacă forțez, ajung la vreo 50 km/h. Problemă la pedalare: trebuie reglat un pic schimbătorul de viteze, nu prea am putut folosi pinionul cel mai mic de pe spate (cel de viteză maximă), lanțul nu „cade” bine pe el, ceea ce a fost FOARTE deranjant.
-----
Când merg numai pe mod electric, fără a pedala, cam la trei sferturi din puterea motorașului, impresia este de zbor. SUPERB!
-----
Aspectul bicicletei este foarte plăcut dar nu-mi place șaua (care e cea mai frumos colorată). Pare prea fragilă, deși este comodă, va trebui să o schimb cu una mai deșteaptă.

Bicicleta este, într-adevăr, extrem de grea DAR asta NU se simte atunci când ești ajutat de acumulator la pedalare. De fapt, este ca și cum ai pedala pe o cursieră ultra-ușoară: viteză enormă cu  un efort minim.
Am înțeles și de ce am găsit atât de puține informații pe net despre bicicletele electrice: cele mai ieftine, ca aceasta, sunt într-adevăr aproape imposibil de băgat în lift (iar majoritatea bucureștenilor stă la bloc); PREA GRELE și prea MARI (peste doi metri lungime, roți uriașe de 28 inci). Dar pentru cineva care stă la curte, ca mine, asta nu e o problemă și, în ciuda micilor probleme, VĂ RECOMAND FĂRĂ REZERVE să vă luați una!

-----
Acumulatorul este ENORM și EXTREM de greu (peste zece kilograme). Odată scos de pe bicicletă (ceea ce se face nu foarte comod dar nici foarte dificil), ea devine aproape o bicicletă normală, relativ ușor de cărat pe scări. Precizare interesantă: poți lăsa acumulatorul acasă și folosi bicicleta exact ca pe o bicicletă normală, ne-electrică, presupunând prin absurd că vrei asta.
Deci prima decizie serioasă: cu prima ocazie, voi schimba acumulatorul cu unul cu litiu, dar numai după ce-l fac pulbere pe ăsta cu plumb de acum.
-----
Motorașul bicicletei, care cică are 350 wați, deci cam JUMĂTATE DE CAL PUTERE, este IMPRESIONANT: NU este adevărat că nu „trage”. Eu sunt un bărbat de 93 de kilograme iar motorașul își face datoria EXTRAORDINAR: se descurcă perfect chiar și neajutat de pedale. Să vedem cât va ține! N-am încercat să urc pante numai cu el, că încă n-am avut unde, dar împotriva vântului m-a propulsat fără niciun fel de ezitări, treceam zâmbind pe lângă ăia cu Cube care cam strângeau din dinți să țină pasul cu mine (astăzi, în jurul Arenei Naționale, după ploaie, era vânt zdravăn). O  fi el doar jumătate de cal putere dar motorul electric are CUPLU, nu ca motoarele pe benzină. Jumătate de cal putere chiar înseamnă ceva semnificativ, incredibil!

Edited by Spring76, 13 April 2014 - 00:59.


#49
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014
O nouă problemă observată: din cauza TÂMPIȚILOR de la Primărie, nu pot merge comod pe străzile micuțe din cartierul Vatra Luminoasă, pentru că sunt pline de LIMITATOARE de viteză (cocoașele alea idioate!) care nu au niciun fel de întrerupere. Măcar o deschizătură de 5 centimetri, să nu distrugi o bicicletă de șosea când treci peste ele. Și sunt DESE căcaturile astea de „limitatoare”, m-au înnebunit, pur și simplu nu le poți lua în viteză DELOC dacă nu vrei să rupi o bicicletă deja grea și pe care stă un bărbat înalt care cântărește aproape un chintal.

View Postsirgoofy, on 12 aprilie 2014 - 09:48, said:

Orice ai face respiri acelasi aer ! doar traiesti in Bucuresti  !!
Prostii! Una e să faci un efort intens, cu totul altceva unul moderat; cantitatea de noxe pe care o bagi în plămâni, ca biciclist, este direct proporțională cu efortul.
Pe deasupra, eu vă înțeleg pe voi, bicicliștii „puriști”, că vă place să pedalați dar eu prefer să-mi consum energia la alte sporturi. De exemplu tenis de câmp, badminton și alte sporturi cu un proiectil lovit cu bățul. Îmi place să dau cu bățul, nu din picioare. Posted Image Chestie de gust.

View Postsirgoofy, on 12 aprilie 2014 - 09:48, said:

Daca ai 93kg poate e mai bine sa faci ceva miscare,
Sunt doar ușor supraponderal, 93 kg nu înseamnă foarte mult la înălțimea mea.

Edited by Spring76, 13 April 2014 - 04:20.


#50
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
- imi pare rau c-am avut dreptate, dar deh e Romania, te mint astia in fata
- da, una dintre problemele la acumulatorul ala cu pb e ca se incarca ceva mai greu
- un LiIon similar ma astept sa fie cit bicicleta desi culmea vad unul (un magazin, a vindut 32 buc) care vinde pe ebay unul cu 279 euro (cu tot cu incarcator). Dar e ceva mai rar, de obicei sint mai scumpe
- pe de alta parte "miros" ca acumulatorul ala are 3 baterii "de UPS" inauntru, deci nu-i asa mare lucru de schimbat ca pret
- e bine sa incerci sa nu il descarci de tot ca oricum la Pb nu le place si sigur nu are cine stie ce controller smecher, daca simti ca nu mai trage, gata
- ai grija sa nu te vada vreun gabor ca "zbori" ca mi se pare ca noul cod rutier te baga la mopede (alta chestie mincinoasa la firstbike, dar ne-am obisnuit). Nu cred sa ai nici o problema, dar e bine sa eviti vreo spaga.
- daca mergi economic si nu f repede nu accelerezi brusc si nu frinezi inutil atunci o sa te tina mai mult acumulatorul. In mod normal 60+ km la caracteristicile acumulatorului tau dar din nou cine stie ce e inauntru...

Una peste alta s-o stapinesti sanatos si in afara retinerilor ... da, e alta viata nu?

#51
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014

View Postf300, on 13 aprilie 2014 - 07:06, said:

- da, una dintre problemele la acumulatorul ala cu pb e ca se incarca ceva mai greu
Dacă se încarcă mai greu nu-i problemă. Să nu cumva să nu se încarce deloc! Stă deja de ieri cam de la ora 17 în priză, acum e 8 și 25 (deci 15 ore și jumătate!!!) și ledul încărcătorului e tot portocaliu, nu verde (conform manualului, portocaliu înseamnă încărcare în curs, verde înseamnă încărcat).
Să-l scot din priză? Să nu-l mai las? Vreun sfat?
Încărcătorul e chinezesc, scoate 36 V și 1,2 A.
Pot măsura cumva dacă bateria e uzată? Voltajul, ceva?

View Postf300, on 13 aprilie 2014 - 07:06, said:

- pe de alta parte "miros" ca acumulatorul ala are 3 baterii "de UPS" inauntru, deci nu-i asa mare lucru de schimbat ca pret
Da, vânzătorul de la First Bike a zis că e compus din trei baterii iar unul nou ar fi 500 lei la First Bike.
Serios, de UPS? Atunci asta e o veste bună.

View Postf300, on 13 aprilie 2014 - 07:06, said:

Una peste alta s-o stapinesti sanatos si in afara retinerilor ... da, e alta viata nu?
Mulțumesc! Da, e superb! Cu toate problemele, îmi place la nebunie. Este de necrezut ce viteză pot prinde cu efort minim de pedalare, asistat de motorașul electric, cu o bicicletă care arată ca una de damă (doar că mult mai mare).

Edited by Spring76, 13 April 2014 - 07:32.


#52
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
E greu de zis, ar trebui sa investesti intr-un multimetru :-)
Ceva f rau nu cred ca e, in mod normal incarcatoarele pt Pb termina incarcarea pur si simplu cind ajung la o tensiune anume si pe ultima portiune incarca f f incet.
E FOARTE probabil sa fie formatul asta de acumulatori inauntru (oricum e ceva similar si standard): http://www.rotek.at/...00_RT_A_de.html
Poti sa faci niste masuratori exterioare si sa compari.
Trebuie unii deep cycle pentru asa ceva, nu merg chiar orice model dar sint gasibili.

#53
Spring76

Spring76

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 418
  • Înscris: 13.03.2014

View Postf300, on 13 aprilie 2014 - 07:36, said:

Ceva f rau nu cred ca e, in mod normal incarcatoarele pt Pb termina incarcarea pur si simplu cind ajung la o tensiune anume si pe ultima portiune incarca f f incet.
Deci, dacă presupunem că acumulatorul nu este praf și stă 12 ore în priză fără să se aprindă ledul verde, pot spera că s-a încărcat vreo 90%?
edit:
Ieri l-am abuzat, l-am dus pe zero absolut, până nu mai trăgea deloc-deloc... L-am stricat? :(

Edited by Spring76, 13 April 2014 - 07:43.


#54
f300

f300

    30k si ma duc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,000
  • Înscris: 27.09.2008
Da. Ce scrie pe incarcator?

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate