Suport bicicleta pe masina? Hayon sau Plafon?
Last Updated: Aug 14 2017 12:41, Started by
Claiudiu
, Apr 07 2014 10:52
·
0
#1
Posted 07 April 2014 - 10:52
Salutare tutoror.
Detin Opel Astra H modelul Combi, din 2005 si vreau sa-i pun un suport pt biciclete. Nu stiu ce sa aleg dintre suportul disponibil pe hayon: http://www.calucurot...leta-auto/haion sau suportul disponibil pe plafon : http://www.calucurot...-auto/portbagaj Problema-i ca eu n-am barele alea longitudinale ridicate deasupra. doar niste bare putin reliefate(vezi foto atasata)(banuiesc ca se pot adapta la ele barele transversale ca au niste orificii si alea) M-am tot gandit si cel mai ieftin ar fi pe hayon. Dar asta imi va afecta vizibilitatea in spate,stergatorul probabil se va lovi in suport si probabil voi avea si probleme cu politia daca nu-mi cumpar inca un suport aditional pt nr de inmatriculare+stopuri. De aceea m-am decis sa cumpar bare transversale + suport bicicleta deasupra. Voi ce parere aveti ? P.S. Nu am carlig la masina Attached FilesEdited by Claiudiu, 07 April 2014 - 10:53. |
#2
Posted 07 April 2014 - 11:12
exista bare transversale special pentru masina ca a ta.
fiecare sistem are avantaje si dezavantaje, eu in locul tau as opta pentru suporti de plafon .... , se gasesc si mult mai ieftini decat ce-ai prezentat tu (sub 100 lei/bucata) si fac treaba la fel de buna. Suportul de haion incurca accesul la portbagaj, ramane pe masina expus eventualilor hoti, etc Cel de plafon iti va aduce ceva plus la consum .... si cu bicicletele puse nu poti intra in garaje subterane .... si cam atat la capitolul dezavantaje. |
#3
Posted 07 April 2014 - 11:18
Tarzy, on 07 aprilie 2014 - 11:12, said:
Cel de plafon iti va aduce ceva plus la consum .... si cu bicicletele puse nu poti intra in garaje subterane .... si cam atat la capitolul dezavantaje. + instabilitate mai mare în mers, mai ales la viteze mai mari și/sau vânt lateral. Aici nu mă refer la instabilitatea mașinii (deși unii simt și asta), ci a bicicletei. Iar, la suporții ieftini, ai șanse să ajungi cu ea zgâriată din cauza suportului și a faptului că a oscilat, chiar și 1mm. Ambele le zic din proprie experiență. Dacă ții la bicicletă, îți sugerez măcar un suport ceva mai scump de bare transversale. Personal, când voi avea mașina proprie, m-aș gândi la un suport pe cârlig. |
#4
Posted 07 April 2014 - 11:48
Si eu sunt interesat de subiect.
Din ce am auzit, suportul pentru plafon este ilegal. Din pacate eu nu am carlig la masina (Golf 4). |
#5
Posted 07 April 2014 - 11:59
#6
Posted 07 April 2014 - 13:15
@tatarduka, poti sa si dai un link, poza, orice care sa sustina ceea ce spui despre suporturile de plafon ca fiind ilegale? Eu pana acum n-am auzit de asa ceva si ma am ceva indoieli. Ma intreb atunci cum de toti producatorii auto (prin reprezentantele oficiale) vand bare transversale, suporti de bicicleta, cutii de portbagaj, samd ca accesorii. Le vezi si in cataloagele masinilor ca accesorii optionale. Sa nu fi auzit nici ei de asa ceva? Deci, hai cu ceva dovezi inainte sa afirmi ca-s ilegale. Nu te contrazic, dar cum eu n-am auzit de asa ceva, si cum producatorii si magazinele le vand, as vrea mai mult decat un "am auzit".
Pentru barele alea longitudinale "lipite" de plafon, exista bare transversale cu prinderi speciale. Asa am si eu la Focusul 3 si am luat de la Thule bare transversale care se prind foarte usor si sigur pe ele. Chiar imi place mai mult sistemul asta decat cel precedent unde aveam niste sine cu 4 gauri cu filet unde trebuia sa insurubez cele 4 prinderi. Odata ce ai barele transversale puse pe masina, gasesti suporti de tot felul. Eu am Thule Proride 591 si nu am nicio problema cu zgariatul bicicletelor sau cu stabilitatea. Stiu sigur ca Thule a facut si crash-teste cu suportii aia si nu zboara de acolo bicicleta la un impact frontal la viteze de oras. Ideea e ca daca iti iei niste bare si suporti de calitate, nu ai probleme cu stabilitatea, siguranta prinderii si alte d-astea. Desigur, raman dezavantajele legate de faptul ca masina devine mai inalta si risti sa iei crengi (din experienta mea nu prea e cazul pe soselele pe unde circula si camioane, tiruri sau chiar dube). E o problema daca intri pe vro straduta putin circulata cu salcii pletoase care au cregile pana la 2m inaltine de sol. Cu aerodinamica da...la viteze mari mai ales creste consumul si probabil se simte mai mult ceva vant lateral. Cred ca stabilitatea e afectata foarte putin daca ai 1-2 biciclete pe plafon. Barele transversale de la Thule parca suporta 100 kg, un suport de bicicleta suporta 20 kg, deci teoretic daca pui 3 biciclete cu 3 suporti nu treci de 70-75 kg, in ideea ca nu ai chiar 3 de 20 kg fiecare. Cu stabilitatea in curbe, nu e ca si cum te-ai rasturna totusi. Eu nu simt nimic la mers normal, iar daca stiu ca am 75 kg pe plafon, nu iau curbe cu scartaieli de roti. Oricum, si daca-i pui masinii o "coada" de 75 kg va fi afectata stabilitatea, probabil in egala masura. E ceva mai greu sa dai jos si sa urci bicicletele pe plafon, daca nu ai un 1.80 acolo. Iti trebuie scaunel, scarita, sau o persoana mai inalta sa te ajute. Din punctul asta de vedere e mai ok cu suportul pe carlig/haion. Pe de alta parte, cu suportul ala, ai acces greu la portbagaj. |
#7
Posted 07 April 2014 - 13:43
adipelcz, on 07 aprilie 2014 - 13:15, said:
Eu am Thule Proride 591 si nu am nicio problema cu zgariatul bicicletelor sau cu stabilitatea. La copaci, într-adevăr în mers sunt mai puține șanse. Dar să nu uiți de biciclete când tragi pe dreapta sub un copac, la umbră. Alte avantaje la suporții mai serioși (precum Proride 591) sunt și montajul mult mai ușor, precum și sistemul antifurt - poți lăsa bicicleta pe mașină fără grijă într-o parcare, de ex. când faci o pauză de masă pe drum. |
#8
Posted 07 April 2014 - 15:48
Da, pai acum depinde si de bicicleta. Ca daca suportul e mai scump decat bicicleta, clar nu iti iei Pro Ride d-ala scump. Se poate rezolva cat de cat si la alea mai ieftine problema daca pui o carpa sau ceva intre cadru si prinderile suportului, dar nu-i treaba prea frumoasa. Problema sunt si barele. Eu am dat vro 800 lei pe barele alea Thule. Nu stiu daca diferenta de calitate pana la unele de 200 lei e asa mare, insa mie mi-au convenit ca sunt destul de silentioase si la viteze mai maricele (peste 100 la ora) si ca au sina aia pe care merg montati f. usor suportii de bicicleta fara sa ai de insurubat bride. Practic imi ia maxim 1 minut sa fixez un suport pe bare si inca un minut sa fixez bicicleta in suport. E confortabil, e sigur, e usor, dar astea costa, ca toate lucrurile de calitate de altfel.
Chestia cu antifurtul e pt oamenii cinstiti. Adica sunt incuietori pentru prinderea barelor transversale pe barele masinii, incuietoare cu care blochezi una din prinderile suportului de bicicleta pe bare si incuietoare cu care blochezi bratul ala ce tine cadrul in suport. Teoretic totul e incuiat. Practic insa, pe barele transversale incui practic un capac de plastic in spatele caruia se afla niste suruburi inbuss. Daca fortezi capacul ala cu o surubelnita mai hotarata se rupe, desfaci inbusurile si iei tot ansamblul. La fel si cu restul. Cu sculele adecvate, le rezolvi repede pe toate. Deci cum ziceai: daca faci o pauza pe drum, mananci undeva e ok, dar nu e desutl de safe sa lasi toata treaba peste noapte undeva, mai ales daca in suporti ai biciclete scumpe. Apropo de Thule, parca suportul ala de pus pe carlig stie sa se lase in jos sa poti deschide portbagajul chiar daca ai bicicletele instalate pe el, are stopuri extra si parca si loc pt placuta cu numarul de inmatriculare. Dar parca nu e asa ieftin - nu stiu ca nu m-a interesat modelul ala. Edited by adipelcz, 07 April 2014 - 15:50. |
#9
Posted 07 April 2014 - 20:41
Suportul de bici pe carligul de remorcare ar fi ideal , in schimb suportul de bici pe plafon este cam neconfortabil la viteze mari din cauza vantului ,creste si consumul tot din aceasta cauza, ceva ieftin ar mai fi cel care se leaga pe haion cu un fel de curele e cam nesigur dar tot mai bun decat suportul pe plafon.
Edited by CorneliuRos, 07 April 2014 - 20:43. |
#10
Posted 08 April 2014 - 09:51
adipelcz, on 07 aprilie 2014 - 13:15, said:
@tatarduka, poti sa si dai un link, poza, orice care sa sustina ceea ce spui despre suporturile de plafon ca fiind ilegale? Eu pana acum n-am auzit de asa ceva si ma am ceva indoieli. Ma intreb atunci cum de toti producatorii auto (prin reprezentantele oficiale) vand bare transversale, suporti de bicicleta, cutii de portbagaj, samd ca accesorii. Le vezi si in cataloagele masinilor ca accesorii optionale. Sa nu fi auzit nici ei de asa ceva? Deci, hai cu ceva dovezi inainte sa afirmi ca-s ilegale. Nu te contrazic, dar cum eu n-am auzit de asa ceva, si cum producatorii si magazinele le vand, as vrea mai mult decat un "am auzit". Eu cred ca o sa imi iau un suport pentru haion. Am vazut ca is relativ ieftine (Thule 9103 la 400 - 500 ron). |
|
#11
Posted 08 April 2014 - 11:56
Va multumesc pt sfaturi, cred ca pana la urma o sa-mi instalez niste bare transversale si imi iau suport pe plafon tot de la Thule.
Distante n-o sa am asa mari de parcurs..maxim 60 km. si eu nu rulez cu viteza mare de obicei. iar zonele frecventate de mine nu prea implica , crengi de copaci sau salcii atarnate in sosea sau in parcare. |
#12
Posted 08 April 2014 - 13:41
#13
Posted 10 April 2014 - 07:03
Claiudiu, on 08 aprilie 2014 - 11:56, said:
Va multumesc pt sfaturi, cred ca pana la urma o sa-mi instalez niste bare transversale si imi iau suport pe plafon tot de la Thule. Distante n-o sa am asa mari de parcurs..maxim 60 km. si eu nu rulez cu viteza mare de obicei. iar zonele frecventate de mine nu prea implica , crengi de copaci sau salcii atarnate in sosea sau in parcare. nimeni n-a spus cat de incomod este sa cocoti bicicletele pe plafon... iar la "M-am tot gandit si cel mai ieftin ar fi pe hayon. Dar asta imi va afecta vizibilitatea in spate,stergatorul probabil se va lovi in suport si probabil voi avea si probleme cu politia daca nu-mi cumpar inca un suport aditional pt nr de inmatriculare+stopuri. ": - nu iti afecteaza vizibilitatea in spate; - da, stergatorul va lovi, deci nu-l vei folosi cand ai suportul. n-o sa mori din cauza asta! - ce suport de inmatriculare si stopuri visezi? confuzi cu suportul cu prindere pe carlig si bicicletele asezate in partea de jos. daca ai d'ala cu biciclete suspendate nu-ti trebuie stopuri sau numere "aditionale"! |
#14
Posted 10 April 2014 - 08:23
#15
Posted 10 April 2014 - 08:28
Karhu, on 10 aprilie 2014 - 08:23, said:
Pai suntem barbati sau cacaciosi plangaciosi? Pana si nevasta-mea poate sa urce bicicletele sus, daca o ajuta baiatul cel mare. Si e vorba de niste Kona Tanuki, grele, de teren... eu am folosit ambele sisteme. pentru distante scurte, foloseam suportul pe hayon. imi era mult mai usor sa "arunc" trei biciclete pe hayon decat sa ma chinuiesc sa le pun pe plafon. cand ai 3, incepi sa crosetezi la inaltime... pe distante lungi foloseam plafonul. |
|
#16
Posted 10 April 2014 - 08:37
KR_MAN, on 10 aprilie 2014 - 07:03, said:
nimeni n-a spus cat de incomod este sa cocoti bicicletele pe plafon... Exista variante : [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/bM9Eh2uQ7Ek?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#17
Posted 10 April 2014 - 10:54
KR_MAN, on 10 aprilie 2014 - 07:03, said:
pentru distante asa mici este bun suportul cu prindere pe hayon. nimeni n-a spus cat de incomod este sa cocoti bicicletele pe plafon... .... pentru mine nu este (de fapt corect nu a fost ca nu mai plimb bicla de cativa ani) deloc incomod, probabil ma ajuta "fizicu ' " corelat cu masina .... la 1,83 inaltime e nimica toata sa aburci bicla pe-un Logan, e drept ca nu a fost cazul sa cotot decat cel mult 2 .... daca ar fi fost 3 ar fi trebuit sa ma ridic pe varfuri ca sa-o fixez pe cea din centru KR_MAN, on 10 aprilie 2014 - 08:28, said:
eu am folosit ambele sisteme. pentru distante scurte, foloseam suportul pe hayon. imi era mult mai usor sa "arunc" trei biciclete pe hayon decat sa ma chinuiesc sa le pun pe plafon. cand ai 3, incepi sa crosetezi la inaltime... pe distante lungi foloseam plafonul. intrebare .... ce faceai cu suportul pe hayon in perioadele in care nu era necesar pentru plimbatul pedalitoarelor? .... nu te incurca deloc la accesul in portbagaj? |
#18
Posted 10 April 2014 - 13:29
Tarzy, on 10 aprilie 2014 - 10:54, said:
.... la 1,83 inaltime e nimica toata sa aburci bicla pe-un Logan, e drept ca nu a fost cazul sa cotot decat cel mult 2 .... daca ar fi fost 3 ar fi trebuit sa ma ridic pe varfuri ca sa-o fixez pe cea din centru |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users