Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Casa un nivel linga Sibiu

- - - - -
  • Please log in to reply
585 replies to this topic

#37
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008
Na, o asa explicatie imi place. Multumesc.

Edited by cosmosin, 22 July 2014 - 21:07.


#38
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008

View PostBananajoe, on 22 iulie 2014 - 21:00, said:

Din punctul meu de vedere, daca e armata cu bare independente, merge mai usor la montaj(pentru armatura inferioara).  E greu sa armazi cu plase si sa iasa de calitate.
La ce te refereai cu pentru armatura inferioara? Adica barele independente inlocuiesc doar plasa pentru armatura inferioara? Cu alte cuvinte imi trebuie si armatura superioara cu plasa sudata?

#39
Bananajoe

Bananajoe

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 41
  • Înscris: 18.07.2014
Nu, te complici. Ori bare individuale ori plase. Asa zic eu

#40
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008
Se pare ca am omis sa dau unele amanunte despre casa: voi construi cu caramida Porotherm, exterior de 30cm cu izolatie de 15cm, sub placa de la cota 0 ma gindesc la un extrudat de 10cm, iar peste placa inca un extrudat de 5+2-3 cit mai are izolatia incalzirii in pardoseala. Inca nu stiu ce sa pun/daca sa fac hidroizolatie betonului din fundatie, cel pina la CTN, ca elevatia o sa fie pe exterior izolata tot cu expandat de 15cm; la fel de nehotarit sint si daca sa izolez pe interior elevatia. La geamurile ma gindesc la un Salamander Bluevolution 92, 6 camere, cel cu 3 garnituri si cu 3 foi de geam. Unii se lauda pe un site: "chiar in versiunea standard a ferestrei se poate atinge o valoare Uw de 0.83 W/m2K. Cu armaturi termice si geam termopan de inalta izolatie putem atinge valori de 0.73 W/m2K care depasesc standardele pentru case pasive.", dar nu imi prea vine sa ii cred, majoritatea spun ca are un coeficientul de transfer termic pe la 1,0 W/m2K cu armatura standard. M-am orientat pentru aceste geamuri pentru ca am cam multe spatii vitrate, vreo 16mp in zona de living si pe la 36mp in toata casa.
Tigla va fi Bramac Romana Antic.

Pentru ca nu exista gaze in zona, ma gindesc la o centrala pe lemne (32KW sau 38KW de la Bosch), iar incalzirea casei prin pardoseala, dupa cum am spus mai sus. In zona de living este prevazut si un semineu, undeva aproape central; ca si model, inca in negocieri daca sa fie cu sticla pe toate patru laturile, sau altfel. Am cerut si citeva oferte pentru incalzirea cu pompe de caldura, dar preturile sint inca mult prea mari.

Edited by cosmosin, 23 July 2014 - 16:04.


#41
Alxdava

Alxdava

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,823
  • Înscris: 30.03.2009

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

Se pare ca am omis sa dau unele amanunte despre casa: voi construi cu caramida Porotherm, exterior de 30cm cu izolatie de 15cm, sub placa de la cota 0 ma gindesc la un extrudat de 10cm, iar peste placa inca un extrudat de 5+2-3 cit mai are izolatia incalzirii in pardoseala. Inca nu stiu ce sa pun/daca sa fac hidroizolatie betonului din fundatie, cel pina la CTN, ca elevatia o sa fie pe exterior izolata tot cu expandat de 15cm; la fel de nehotarit sint si daca sa izolez pe interior elevatia.
Tigla va fi Bramac Romana Antic.

Pentru ca nu exista gaze in zona, ma gindesc la o centrala pe lemne, iar incalzirea casei prin pardoseala, dupa cum am spus mai sus. In zona de living este prevazut un semineu, undeva aproape central; ca si model, inca in negocieri daca sa fie cu sticla pe toate patru laturi, sau altfel. Am cerut si citeva oferte pentru incalzirea cu pompe de caldura, dar preturile sint inca mult prea mari.

1. Daca ai banii izoleaza elevetia cu 10cm macar pe exterior. Ideal ar fi si interiorul sa faca o izolatie continua impreuna cu cel de sub placa. Ideal ar fi ca polistirenul sa fie pus in cofraj, dar depinde de modul de legare al acestuia
2. La incalzirea in pardoseala poti cere cel mai gros polistiren disponibil, sau izolatie care sa aiba folie aluminizata care reflecta caldura, fara a mai pune acei 5 cm extra.
3. Exista sobe(nu romanesti) care au aspect de semineu la care poti lega tuburi care sa duca aer cald in fiecare camera in parte si la care poti lega si incalzirea( pe p.m. furnizor)

#42
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008
1. Elevatia va fii izolata ca restul casei, cu 15cm expandat (Inca nu stiu ce sa pun/daca sa fac hidroizolatie betonului din fundatie, cel pina la CTN, ca elevatia o sa fie pe exterior izolata tot cu expandat de 15cm)
2. Cind am vorbit cu cineva care comercializeaza produsele firmei Oventrop, mi-a aratat un pliant in care era recomandat de cei de la Oventrop sa se puna polistiren extrudat suplimentar si sub izolatia obisnutia a IPAT-ului
3. Te gindesti sa folosesc aceasta soba ca si singura sursa de incalzire a casei? Sau doar ca si alternativa a semineului clasic?

Edited by cosmosin, 23 July 2014 - 16:24.


#43
Alxdava

Alxdava

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,823
  • Înscris: 30.03.2009
Sursa unica.

#44
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008

View PostAlxdava, on 23 iulie 2014 - 16:37, said:

Sursa unica.
Da-mi te rog PM cu furnizori, sa vad randament si preturi.

#45
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

Se pare ca am omis sa dau unele amanunte despre casa: voi construi cu caramida Porotherm, exterior de 30cm cu izolatie de 15cm, sub placa de la cota 0 ma gindesc la un extrudat de 10cm, iar peste placa inca un extrudat de 5+2-3 cit mai are izolatia incalzirii in pardoseala.
Daca poti pune pe placa mai multa termoizolatie, asta nu strica, caci vei avea, astfel, asigurat un spatiu tehnologic si pentru alte retele, care nu trebuie sa se intersecteze intre ele.

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

.. elevatia o sa fie pe exterior izolata tot cu expandat de 15cm; la fel de nehotarit sint si daca sa izolez pe interior elevatia.
Posted Image  Trebuie sa termoizolezi pe toate partile elevatia, nu doar pe conturul exterior al casei.

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

La geamurile ma gindesc la un Salamander Bluevolution 92, 6 camere, cel cu 3 garnituri si cu 3 foi de geam. Unii se lauda pe un site: "chiar in versiunea standard a ferestrei se poate atinge o valoare Uw de 0.83 W/m2K. Cu armaturi termice si geam termopan de inalta izolatie putem atinge valori de 0.73 W/m2K care depasesc standardele pentru case pasive.", dar nu imi prea vine sa ii cred, majoritatea spun ca are un coeficientul de transfer termic pe la 1,0 W/m2K cu armatura standard. M-am orientat pentru aceste geamuri pentru ca am cam multe spatii vitrate, vreo 16mp in zona de living si pe la 36mp in toata casa.
Trebuie sa "'mergi'" pe valoarea pe care ti-o garanteaza producatorul tamplariei, dar daca acesta nu este sigur ca o scoate la 0,83 W/(mpK), si iti recomanda sa iei in calcul 1,0 - cel putin e de bun simt.

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

Pentru ca nu exista gaze in zona, ma gindesc la o centrala pe lemne..
Pentru acest motiv, trebuie sa fii si mai atent la capitolul termoizolare, caci valoarea pierderilor de caldura va conduce catre un consum mai mare de lemne.. si asta in afara de costuri inseama si manipulare.. depozitare, etc.

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

(32KW sau 38KW de la Bosch),
Te-ai gandit la gazeificare asa-i? Si tine cont ca vei avea nevoie si de stocator, ai camera tehnica suficienta ca si spatiu?

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

..iar incalzirea casei prin pardoseala, dupa cum am spus mai sus.
Posted Image

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

In zona de living este prevazut si un semineu, undeva aproape central; ca si model, inca in negocieri daca sa fie cu sticla pe toate patru laturile, sau altfel.
Am sa te urmaresc in de-aproape, ca mai provocat cu semineul cu sticla pe toate patru laturi.. Eu zic sa-ti arate unde au mai facut asa ceva si sa vorbesti si cu proprietarul, cat de des il foloseste, cat de mult se murdaresc geamurile etc.. Daca era cu combustibil gazos - da, dar la lemne cu toate laturile din geam..Posted Image

View Postcosmosin, on 23 iulie 2014 - 15:37, said:

Am cerut si citeva oferte pentru incalzirea cu pompe de caldura, dar preturile sint inca mult prea mari.
Din curiozitate, ti-a facut cineva vre-o estimare pentru pompa de caldura? Si ce model ti-au propus?Posted Image

Edited by andreilesan, 24 July 2014 - 10:42.


#46
Alxdava

Alxdava

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,823
  • Înscris: 30.03.2009
Recomandare:
1.inaltimea spatiului tehnologic sa fie de 20cm( adica distanta intre cota 0 finita si cota placii de beton.
2.tot perimetrul casei, in loc de un rand de zidarie(cei 20cm) sa-l faci din beton care va fi prins de placa prin cupoane si plasa sudata.

#47
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View PostAlxdava, on 24 iulie 2014 - 11:02, said:

Recomandare:
1.inaltimea spatiului tehnologic sa fie de 20cm( adica distanta intre cota 0 finita si cota placii de beton.
2.tot perimetrul casei, in loc de un rand de zidarie(cei 20cm) sa-l faci din beton care va fi prins de placa prin cupoane si plasa sudata.

Cu primul pct, sunt deacord, dar al doilea nu am inteles de ce ar trebui sa fie inlocuita caramida cu beton? Nu sustin ca e gresit, doar ca nu am mai intalnit pana acum asa ceva si sunt curios.Posted Image

View PostAlxdava, on 23 iulie 2014 - 16:05, said:

.. Ideal ar fi ca polistirenul sa fie pus in cofraj, dar depinde de modul de legare al acestuia
""Ideal"" ar fi, dar la cum se lucreaza pe santierele Patriei, prefer sa se aplice dupa decofrare.. ca rosturile create din decuparea imperfecta sa se poata umple cu spuma, etc..

#48
Alxdava

Alxdava

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,823
  • Înscris: 30.03.2009
1. Reprezinta o izolatie impotriva apei provenite de pe terase pe toata durata vietii constructiei. Ajuta la montajul zidariei. Usile exterioare vor avea un incadrament mult mai rigid.
2. In cofraj merita pus doar daca acesta se leaga cu bare filetate. Daca se foloseste sarma polistirenul va fi varza dupa decofrare.

#49
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008

View Postandreilesan, on 24 iulie 2014 - 10:39, said:

1. Daca poti pune pe placa mai multa termoizolatie, asta nu strica, caci vei avea, astfel, asigurat un spatiu tehnologic si pentru alte retele, care nu trebuie sa se intersecteze intre ele.

2. Posted Image  Trebuie sa termoizolezi pe toate partile elevatia, nu doar pe conturul exterior al casei.

3. Trebuie sa "'mergi'" pe valoarea pe care ti-o garanteaza producatorul tamplariei, dar daca acesta nu este sigur ca o scoate la 0,83 W/(mpK), si iti recomanda sa iei in calcul 1,0 - cel putin e de bun simt.

4. Pentru acest motiv, trebuie sa fii si mai atent la capitolul termoizolare, caci valoarea pierderilor de caldura va conduce catre un consum mai mare de lemne.. si asta in afara de costuri inseama si manipulare.. depozitare, etc.

5. Te-ai gandit la gazeificare asa-i? Si tine cont ca vei avea nevoie si de stocator, ai camera tehnica suficienta ca si spatiu?

Posted Image

6. Am sa te urmaresc in de-aproape, ca mai provocat cu semineul cu sticla pe toate patru laturi.. Eu zic sa-ti arate unde au mai facut asa ceva si sa vorbesti si cu proprietarul, cat de des il foloseste, cat de mult se murdaresc geamurile etc.. Daca era cu combustibil gazos - da, dar la lemne cu toate laturile din geam..Posted Image

Din curiozitate, ti-a facut cineva vre-o estimare pentru pompa de caldura? Si ce model ti-au propus?Posted Image

1. Sugestii? Ma gindesc sa nu trec de 10cm in total, cu tot cu izolatia IPAT-ului
2. Ok
3. Pai se cam contrazic site-urile Posted Image
4&5. Da, clar cu gazefiere. Doar ca centrala cu gazefiere ca sa aiba performanta maxima, trebuie lemnul super-uscat, adica sa stea vreo 2 ani depozitat undeva.
6.  Ne-am gindit la un termosemineu cu 4 laturi sticla pentru ca este oarecum central si pe linga caldura, sa ne si bucuram de frumuseatea focului (ceva de genul acesta: http://www.semineeal...-laturi_38.html). Cum iti pare?

Da, ar trebui sa vorbesc cu cineva care are asa ceva, sa vad ce necazuri are cu el ca si mentenanta obisnuita.

Pentru pompele de caldura am primit deocamdata o oferta jumatate, adica la una am pret si la cealalta doar aproximativ, dar modelul il stiu Posted Image
Cea la care stiu doar modelul este:

PDC SOL-APĂ Wamak BW06
Capacitate încălzire B0/W35:
6,35 kW
Input: B0/W35: 1,44 kW
COP: 4,4 (EN 1451)
Flow – secondary side: 1,06 m3/ h
Nivel zgomot: 44 dB

Cea la care am si un pret este:

POMPA DE CALDURA HELIOTHERM cu vaporizare directa sol - apa cu agent frigorific R 410a
Puterea de incalzire 12,30 KW
Puterea de absortie 2,24 KW
Tensiune 400V, Fregventa 50 Hz
Curentul la pornire 20 A
Dimensiuni 50x50x130
Typ HP10E-R-WEB
Fabricat HELIOTHERM

Edited by cosmosin, 24 July 2014 - 16:36.


#50
andreilesan

andreilesan

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,835
  • Înscris: 11.03.2012

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

1. Sugestii? Ma gindesc sa nu trec de 10cm in total, cu tot cu izolatia IPAT-ului
Daca prevezi doar 10cm (se poate si asa, dar asta e cam limita, sub care eu nu m-as apuca sa-ti fac instalatiile), atunci grosul termoizolatiei trebuie sa fie prevazut sub placa si avand in vedere ca esti in Sibiu, nu m-as gandi la sub 20cm de termoizolant.. Acum ca va fi EPS sau XPS - trebuie sa stim daca e zona indundabila sau nu..

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

3. Pai se cam contrazic site-urile Posted Image
Atunci, mergi prin recomandari, adica chiar nimeni din colegi, prieteni nu a avut o colaborare buna cu producatorii de tamplarie din zona? Care sa si garanteze ceea ce au facut?

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

4&5. Da, clar cu gazefiere. Doar ca centrala cu gazefiere ca sa aiba performanta maxima, trebuie lemnul super-uscat, adica sa stea vreo 2 ani depozitat undeva.
Posted Image  Sa inteleg ca daca nu "'mergeai"" pe gazeificare ai fi folosit pentru foc lemne verzi? Posted Image

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

6.  Ne-am gindit la un termosemineu cu 4 laturi sticla pentru ca este oarecum central si pe linga caldura, sa ne si bucuram de frumuseatea focului (ceva de genul acesta: http://www.semineeal...-laturi_38.html). Cum iti pare?
Posted Image  Curat, mi se pare prea transparente geamurile, dar asta pana la primul foc.. Si apoi mai vorbim..

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

Da, ar trebui sa vorbesc cu cineva care are asa ceva, sa vad ce necazuri are cu el ca si mentenanta obisnuita.
Posted Image  Stii cand geamuri sunt pe maxim 2 parti, inca mai poti sa nu atragi atentie afumarii geamului.. Dar cand toate patru laturi sunt expuse - sare imediat in ochi...mai ales cand e undeva in centrul incaperii si il poti privi fiind focarul intre tine si lumina de afara..

View Postcosmosin, on 24 iulie 2014 - 16:26, said:

Pentru pompele de caldura am primit deocamdata o oferta jumatate, adica la una am pret si la cealalta doar aproximativ, dar modelul il stiu Posted Image
Cea la care stiu doar modelul este:

PDC SOL-APĂ Wamak BW06
Capacitate încălzire B0/W35:
6,35 kW
Input: B0/W35: 1,44 kW
COP: 4,4 (EN 1451)
Flow – secondary side: 1,06 m3/ h
Nivel zgomot: 44 dB

Cea la care am si un pret este:

POMPA DE CALDURA HELIOTHERM cu vaporizare directa sol - apa cu agent frigorific R 410a
Puterea de incalzire 12,30 KW
Puterea de absortie 2,24 KW
Tensiune 400V, Fregventa 50 Hz
Curentul la pornire 20 A
Dimensiuni 50x50x130
Typ HP10E-R-WEB
Fabricat HELIOTHERM
Cam mare e marja.. Unii ti-au recomandat una de 6 si ceilalti de 12 kW..Posted Image  Da planurile ti le-a cerut vre-o unul ca sa-ti faca un calcul?

Edited by andreilesan, 24 July 2014 - 17:50.


#51
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008

View Postandreilesan, on 24 iulie 2014 - 17:48, said:

Cam mare e marja.. Unii ti-au recomandat una de 6 si ceilalti de 12 kW..Posted Image  Da planurile ti le-a cerut vre-o unul ca sa-ti faca un calcul?
Da, asa este, vina mea in descrierea anterioara, nu am pret de la cel cu 6KW pentru ca totul a fost facut cu "aproximatie", fara un calcul clar, a precizat si el acest lucru; dar a trecut ceva vreme de atunci, am uitat.

Edited by cosmosin, 24 July 2014 - 17:57.


#52
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008

View PostAlxdava, on 24 iulie 2014 - 11:02, said:

Recomandare:
1.inaltimea spatiului tehnologic sa fie de 20cm( adica distanta intre cota 0 finita si cota placii de beton.
2.tot perimetrul casei, in loc de un rand de zidarie(cei 20cm) sa-l faci din beton care va fi prins de placa prin cupoane si plasa sudata.
Na, daca punctul 2 l-am inteles, ca l-ai explicat, inca nu reusesc sa inteleg la ce te-ai referit la punctul 1.

#53
marco71

marco71

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,487
  • Înscris: 23.11.2004
salut Cosmine,
Cred ca se refera la faptul ca zidul ala perimetral de beton se ia ca si cota zero, iar placa de la parter si terasele exterioare sunt cu 20cm sub cota asta (adica e cota -0.20m), astfel incat apa de afara de pe terasa se opreste in zid si nu patrunde inauntru pe la pragul usii (e ca un fel de prag de beton de 20cm, de jur-imprejur, la toate usile) ... cel putin eu asa am inteles

#54
cosmosin

cosmosin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 789
  • Înscris: 21.02.2008
Cred ca am inteles, se refera la grosimea sapei peste placa de beton, adica polistirenul + izolatia si conductele IPAT + sapa sa ajunga la 20cm; iar prin spatiu tehnologic se refera la faptul ca pe acolo o sa treaca tevile de apa, de incalzire, poate cablurile de curent, internet, altele.
Dar in cazul ca am inteles corect acest lucru, inseamna ca nu am inteles corect ce ai scris un pic mai sus: "2. La incalzirea in pardoseala poti cere cel mai gros polistiren disponibil, sau izolatie care sa aiba folie aluminizata care reflecta caldura, fara a mai pune acei 5 cm extra.", prin care am inteles ca daca pun un polistiren cu folie de aluminiu la izolarea IPAT-ului, atunci nu mai este nevoie de acel polistiren suplimentar (intre placa si izolatia IPAT-ului)

A' propos, daca este dorit IPAT montat, restul cablurilor se trag prin santuri facute in polistirenul de sub izolatia IPAT-ului?

Edited by cosmosin, 25 July 2014 - 10:00.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate