Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !
 Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font

Samsung Galaxy A35

Sfat pentru aprinderea automata a...
 Masina de copt paine - pareri

Cum reactivez Google Maps?

Conectare tableta X220la Tv

Femeile tinere nu mai vor sa munc...
 La mulți ani @un_dac!

La multi ani de Sfantul Gheorghe&...

Job - Facultate sau certificare

Deadpool & Wolverine (2023)
 

Justin Capra = O mare dezamagire

- - - - -
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#37
eiffel

eiffel

    BusyWorm

  • Grup: Moderators
  • Posts: 68,561
  • Înscris: 15.06.2004
Un rucsac de zbor - prototip, al celui american se putea vedea cu ceva ani ( inainte de 89 )in urma la Muzeul Tehnic din Bucuresti.
Donat de familia celui care l-a inventat ptr Bell - Herman Oberth. Cel din Sibiu. Cel putin asa era prezentat pe-atunci. Al lui Justin Capra nu era in muzeu.

#38
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 theMisuser, on 05 martie 2014 - 12:02, said:

a' ce-ti veni cu el ?
Ai terminat cu ARCA si ai trecut la urmatorul genial carpatin ?
Tot de la ARCA i se trage deoarece in CV-ul sau se lauda si cu citez:
"Premiul ARCA 2007, un premiu pentru întreaga activitate;"

Cit despre caracterizarea "genial carpatin" sincer sa fiu nu-mi place pentru ca am auzit-o repetat alaturi de epitetul "mioriticii" de la persoane, cetateni romani, dar care nu sunt etnici romani si ne urasc.

#39
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,117
  • Înscris: 25.02.2007
Adica niste impostori au premiat alt impostor. Tare :)

Cat despre "genialu carpatin", astia isi merita calificativul mostenit de la genialu' carpatin sef, Ceasca.

#40
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 eiffel, on 05 martie 2014 - 12:04, said:

Un rucsac de zbor - prototip, al celui american se putea vedea cu ceva ani ( inainte de 89 )in urma la Muzeul Tehnic din Bucuresti.
Donat de familia celui care l-a inventat ptr Bell - Herman Oberth. Cel din Sibiu. Cel putin asa era prezentat pe-atunci. Al lui Justin Capra nu era in muzeu.
Este posibil.

Pe filmul de mai jos, care il arata pe Justin Capra intr-un spatiu expozitional unde isi prezinta creatiile, incepind cu minutul 1:05 inventatorul vorbeste de doi rucsaci zburatori, cel din 1958 care functiona cu oxigen lichid si alcool si un altul facut dupa ce s-a sfatuit cu Henri Coanda, dupa venirea acestuia,dispozitiv care utiliza apa oxigenata, la fel ca cel american de care am vorbit mai sus. Cea de-a doua varianta este mult mai realista si ar fi avut sanse mari sa zboare cu un pilot experimentat desi din cite am citit pe internet americanii au efectuat primul zbor liber dupa nenumarate incercari cu prototipul suspendat de o coarda, manevrarea sa dovedindu-se foarte dificila deoarece corpul omului este o platforma de zbor instabila si ca urmare nu stii ce comenzi sa dai si cum sa-ti mentii pozitia ca sa zbori cit de cit lin.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jz_4k51eeGw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

In alta ordine de idei, pe acelasi clip pornind cu minutul 2:40, Capra prezinta aerodina sa care la un moment dat are si aripile in rotatie. M-am uitat atent de peste 10 ori dar nu vad acele variatii ciclice despre care vorbeste Justin Capra pe video. Unghiurile pe care le fac cele trei aripioare rotative sunt supratangente tot timpul desi pe partea de jos a cercului descris ar trebui sa fie subtangente.

Ar merge ca palele sa aiba in partea de sus a rotatiei unghiuri supratangente mari (forta de portanta maxima indreptata in sus) iar pe partea de jos a cursei unghiuri supratangente mici, forta portanta inderptata in jos (nu in sus asa cum ar trebui) dar mica, aproape de zero. In felul acesta aripile ar putea fi inclinate la unghi variabil folosind corzi nu bare, pentru ca nu ar fi nevoie de forte de compresiune insa randamentul elicei s-ar clasa undeva foarte jos, prea mult timp aripioarele ar sta degeaba fara sa produca forta de ridicare ci doar rezistenta aerodinamica la inaintare.

 theMisuser, on 05 martie 2014 - 14:01, said:

Adica niste impostori au premiat alt impostor.
Este o diferenta. Capra, desi si-a exagerat parametrii functionali ai dispozitivelor lui, desi despre unele a pretins ca au functionat cind de fapt toate evidentele arata ca nu, totusi a facut foarte multe lucruri de complexitate tehnica ridicata, indeosebi masinute, pe care le vezi ca merg, in timp ce ARCA se ocupa de butaforie pura, machete statice.

#41
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,117
  • Înscris: 25.02.2007

 roaca, on 05 martie 2014 - 14:45, said:

Este o diferenta. Capra, desi si-a exagerat parametrii functionali ai dispozitivelor lui, desi despre unele a pretins ca au functionat cind de fapt toate evidentele arata ca nu, totusi a facut foarte multe lucruri de complexitate tehnica ridicata, indeosebi masinute, pe care le vezi ca merg, in timp ce ARCA se ocupa de butaforie pura, machete statice.
Aha. Deci pe el nu esti chiar asa suparat ca pe ARCA :)

Banuiesc ca-i trist, daca dupa njpe modele realizate, nici unul nu a intrat in productie de serie.
Ca daca a intrat macar unul, atunci ii putem spune inventator. Chiar de succes.

Deci, are vreun model produs in serie ? Periuta de dinti, trotineta de dat prin casa, ventilator pt. verile calde, ceva orice.

#42
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 theMisuser, on 05 martie 2014 - 15:23, said:

Deci, are vreun model produs in serie ? Periuta de dinti, trotineta de dat prin casa, ventilator pt. verile calde, ceva orice.
Nu are, pentru ca daca te uiti cu atentie pe clipul al doilea, cu Soleta, de aici:
http://forum.softped.../#entry14744968
si explica de ce. Soleta ar ruina industria automobilistica actuala, sunt interese financiare mari ca masinuta sa nu intre in productie!

#43
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,868
  • Înscris: 27.06.2006

 roaca, on 01 martie 2014 - 15:57, said:

Justin Capra = O mare dezamagire
Auzisem de cind ma stiu de marele inventator Justin Capra, l-am si vazut prin 1997-1998 conducind una din masinile sale in Bucuresti...

Nu inteleg exact de ce vrei sa-l critici pe Justin Capra.
Eu citisem de dansul prima data in revista "Sport si Tehnica" cand eram scolar.
Dansul a brevetat inventia "rucsacul zburator", la 27 iunie 1958 cu 4 ani inainte ca americanii sa il fi "redescoperit".

Stiu ca nu este vorba de rucsacul zburator ci de criticarea fara motiv unui inventator/inovator roman care si-a construit aparatele in conditii de amator.
Nu ma pot alinia la analiza masinariilor si scuterelor construite de dansul, atata timp cat singurul mijloc de transport construit de mine cand eram copil, a fost un carucior de lemn din scanduri si cu roti din rulmenti iar scandura din fata era controlata cu picioarele pentru directie...Acest carucior mergea cu mine la vale pe asfalt cu o viteza incredibila...inventiile si inovatiile sunt perfectibile...

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/jz_4k51eeGw?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by gabicen, 05 March 2014 - 16:51.


#44
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Vreau sa vad si eu acel brevet din 1958 cu rucsacul zburator al lui Justin Capra. Unde este?

Ca o noua informatie, despre desenul atasat, pentru care Capra a luat un premiu de 100 lei in 1938 la virsta de 5 ani, m-am lamurit consultind parerile unor useri de pe Softpedia.
Vezi subiectul de aici: http://forum.softped...-5-ani-in-1938/

Attached File  untitled-1.jpg   41.43K   17 downloads

Edited by roaca, 05 March 2014 - 16:51.


#45
gabicen

gabicen

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,868
  • Înscris: 27.06.2006

 roaca, on 05 martie 2014 - 16:48, said:

Vreau sa vad si eu acel brevet din 1958 cu rucsacul zburator al lui Justin Capra. Unde este?

O sa vezi acel brevet cand inventatorii romani o sa fie recunoscuti la nivel mondial: http://forum.softped...entatori romani

#46
AMETHIST

AMETHIST

    Hardware Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,518
  • Înscris: 11.11.2007
Eu am construit in garaj un autoturism care merge cu coji de seminte.
Ajunge la 100km/h in 3,8 secunde si are viteza maxima 437 km/h.
Are un consum de 50g coji de seminte la 100 km.
Am vrut sa o brevetez dar bineinteles a fost imposibil, deoarece ar da peste cap toata industria petrolului si are creste prea mult consumul de seminte si fabricile care le ambaleaza si fermierii care le cultiva nu ar face fata.

#47
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
L-am gasit pe Capra cu un singur brevet de inventie la OSIM "MOTOCICLETĂ ERGONOMICĂ" publicat la 30 Dec. 2005 si depus in 19 Iul. 2001.
vezi: http://bd.osim.ro/pd...300-/120328.pdf
Trebuie remarcat ca revendicarile sunt realiste si triciclul respectiv ar putea avea aplicatiile indicate de inventator.
Nu vad insa ce elemente de noutate aduce acest minivehicul pe 3 roti.

#48
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Deci aparatul numit "Aerodina cu decolare aterizată verticală - 2 aripi toroidale fluide (1967)" nu a zburat si nici nu a fost terminat

Citat Capra: "Uite, aici, si desenele aerodinei cu decolare si aterizare verticala am realizat-o în proportie de 80 la suta. Apoi au venit autoritatile, militia, ma rog... Am fost obligat sa o transport lânga turnul de parasutism. Dupa un an de zile s-a furat de pe ea cam tot ceea ce se putea fura. Acum e la Muzeul aviatiei. Daca a zburat? A zburat, aici, în curte, vreo jumatate de metru, înainte de a mi-o lua. u Mie nu-mi place ceva ce-i clasic. Pierdem vremea. Sa luam rucsacul zburator. Sau mai bine ma gândesc la aparatul de zbor cu aripi toroidale fluide.  
N-am reusit sa zbor cu el. A zburat numai ca macheta. Când am început sa fac un aparat cu doua locuri, au venit vecinii, au anuntat autoritatile ca fac nu stiu ce aparate, a venit militia economica, iarasi securitatea... Asa ca am întrerupt lucrul. L-am brevetat însa sub numele de "sistem de sustentatie cu aripi fluide permeabile". Pe urma am aflat ca a încercat asa ceva si o firma americana. Nu stiu amanunte despre brevetul lor, nu m-a interesat."

Surse consultate:
1) Ce vraji a mai facut Justin Capra, marti, 15 iunie 1999
http://www.revistama...nt/view/386/21/
2) http://www.whoiswho-...52-829104614f32
3) Clipul de prezentare: http://forum.softped...6#entry14770683

Ca si in cazul Soleta, cind din cauza unei conspiratii a industriei de automobile impotriva lui Capra vehiculul nu se poate fabrica in serie, si munca la Aerodina i-a fost oprita de securitate iar drept consecinta nu a mai terminat-o. Se remarca in ambele cazuri aceeasi paranoie. Cineva are ceva cu el.

Edited by roaca, 06 March 2014 - 07:06.


#49
maccip

maccip

    46 ani

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,246
  • Înscris: 06.01.2007
Decebal Popescu asta n-o fi de fapt Justin Capra?
http://www.timesnewr...i-scape-protoni

#50
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 maccip, on 06 martie 2014 - 23:59, said:

Decebal Popescu asta n-o fi de fapt Justin Capra?
http://www.timesnewr...i-scape-protoni
Situl de pe care citezi este un "Cotidian independent de umor voluntar" lucru care apare scris foarte clar in dreapta sus.
Deviem de la subiect.
Ca sa fiu mai clar, ziarul tau este scris de israelieni de origine romana.
Articolul urmator:
http://www.timesnewr...teilor-crestini
tradeaza clar etnia autorilor.
Tot situl este o mizerie. O ploaie de atacuri gratuite la adresa oricui, cu exceptia statului Israel.
Aici este o rubrica de tehnica, stiinta. Nu inteleg de ce amestecati discutiile cu politica.

Edited by roaca, 07 March 2014 - 04:07.


#51
AMETHIST

AMETHIST

    Hardware Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,518
  • Înscris: 11.11.2007
^^

[ http://www.quickmeme.com/img/08/08258adcc76c902d744d232870e5f4ae2a4230a45fd64970d07809e384a7c521.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#52
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Citat Justin Capra: "Am gândit o masina fara caroserie, mai bine zis cu o caroserie din aer. Are o fanta care arunca un jet ce se întinde ca o perdea si creeaza si propulsie. Am realizat numai o macheta, nu o masina cu care sa circul, dar am încercat-o si pe ploaie, si pe vânt, si nu patrundea nici o picatura si era si cald "înauntru". Era o idee, am vrut sa vad daca merge, si... merge. Am brevetat-o, sa fie, acolo."
http://www.revistama...nt/view/386/21/

Numai ca acea pinza de aer trebuie suflata cu peste 500 km/h ca sa te apere de o ploaie torentiala.

#53
AMETHIST

AMETHIST

    Hardware Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,518
  • Înscris: 11.11.2007
Merge si suflata la mai putin de 500 km/h, ca a invatat de la Decebal Popescu sa dea cu chit pe unde mai intra apa.

#54
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
maccip si amethist, scrie te rog cu un singur nume ca si daca scrii cu doua sau zece se vede ca esti aceeasi persoana. Lasi niste urme dupa tine de care nu iti dai seama si care te tradeaza.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate