Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Google Sheet - Referire la textul...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?
 Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...
 Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 

Justin Capra = O mare dezamagire

- - - - -
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#19
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

View Postchilly willy, on 01 martie 2014 - 18:00, said:

e foarte simplu , palele isi modifica unghiul de atac astfel ca sa aiba portanta doar pe partea de sus a aparatului si cand trec de orizontala devin neutre . Nu vad ce e asa greu de inteles , de ce trebuie sa si impinga? principiul e similar cu turbinele de vant vawt
http://www.ette.no/wind/pic/vawt10.gif
Cum adica devin neutre? Care este concret pozitia lor de neutru?!

Quote

dupa teoria ta cum ar merge turbina din articolul asta?
http://www.platek.com/wind/

Aici este explicatia:
http://en.wikipedia....is_wind_turbine

Vintul suflind dintr-o directie, adica la un unghi alfa fata de suprafata  palei 1 va sufla la unghi beta fata de pala 2, etc.. Apar astfel niste forte tangentiale diferite asupra fiecarei pale care genereaza un moment de rasucire diferit de zero. In consecinta turbina se invirteste.

Asta nu inseamna insa ca daca vei invirti turbina in cauza vei genera o forta perpendiculara pe axul de rotatie. Presupunind prin absurd ca se va naste asemenea forta intrebarea este care este directia privilegiata spre care actioneaza. Turbina este simetrica fata de ax. Toate directiile sunt egal privilegiate! Deci nu va fi nici o forta rezultanta perpendiculara pe ax.

(Nota: Te rog sa nu te mai loghezi cu nume multiple cu care sa ma ataci pentru a da impresia de multime de useri care imi demonstreaza chipurile ca nu am dreptate)

Edited by roaca, 01 March 2014 - 19:58.


#20
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Moammmaaaaa, ce distept esti! Ai si ceva mai practic, niste calcule, ceva, care sa dovedeasca adevarul impresiilor tale?

#21
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Asa zisa aerodina asa zis inventata de Justin Capra se numeste Cyclogyro

Vezi explicatiile de aici: http://en.wikipedia.org/wiki/Cyclogyro

si animatia aceasta:

http://en.wikipedia....o-Mechanics.gif

Daca corzile ce apar in fotografiile cu masina zburatoare "YR-VVI Capra" ar fi niste tije rigide care sa suporte atit forte de compresiune cit si de intindere iar aripile rotative ar avea profil simetric atunci aparatul lui J. Capra s-ar ridica pe verticala si ar putea chiar inainta prin prin turarea diferita a celor doua elici in asa fel incit axa de simetrie a avionului sa se incline fata de orizontala si sa apara astfel o forta care trage in sus si alta pe directia inainte.

Pina azi nu se cunoaste un Cyclogyro capabil sa care un om si care sa fi zburat. Doar aeromodele au functionat.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/VEP4KYqkF4k?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Ce sutine Justin Capra cu viteza de croaziera a aerodinei sale de 250 km/h si altitudinea maxima de 4000 m este pura fictiune pentru prostit necunoscatorii.

View Postmyshyk, on 01 martie 2014 - 20:03, said:

Ai si ceva mai practic, niste calcule, ceva, care sa dovedeasca adevarul impresiilor tale?
Deja ti-am dat adresa unde te poti delecta cu calcule ( http://en.wikipedia....is_wind_turbine ). Te rog sa citesti cu atentie ce scriu.

Edited by roaca, 01 March 2014 - 21:09.


#22
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Dispozitivul lui Capra care micsora masa
Citat Justin Capra: „Am realizat odată un dispozitiv care micşora masa unui obiect. Folosea teoria impulsului care se certa cu una dintre legile fizicii care spune că fiecărei acţiuni trebuie să-i corespundă o reacţiune egală şi de sens contrar. Or, ăsta al meu n-avea jet, n-avea elice, n-avea roţi, n-avea interacţiune magnetică şi al naibii se mişca. Bineînţeles, consuma, nu era perpetuum mobile. Şi atunci m-a luat ministrul Octavian Groza, fiul lui Petru Groza, şi m-a dus la Consiliul Naţional de Ştiinţă şi Tehnologie. Şi acolo a venit un hectar de mărimi – profesori, academicieni, savanţi – şi prima expresie a fost «nu se poate». La care Groza zice «Nu se poate, da’ merge. Cum dracu’ justificăm?» Doctor în fizică, Dan Vamanu, care a fost şef de promoţie la Oxford, a studiat dispozitivul şi mi-a zis «Justine, să mă ia dracu’ dacă am înţeles. Ăsta n-ar trebui să meargă. Da’ bine că merge, c-om găsi noi justificare matematică». Nu s-a găsit nici acum“.

Nu stiam ca teoria (conservarea) impulsului, dedusa din legile fizicii deci corecta, se cearta cu legea a treia a dinamicii. Am aflat de la Justin Capra.

#23
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
Un lucru e clar cu capra asta
Un oarecare inginer sau ce a fost el ,care sa jucat prin garaj si a realizat nimic
Eu nu stiu daca a inventat ceva dar se pare ca nu a inventat nimic
Asa pot si eu sa-mi iau un patent de inventie pe -lingura fara coada- sa zicem si gata,sunt inventator

#24
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
1) nu ma loghez  cu nume diferite ca sa te atac pe tine
2) sunt sigur ca aparatul ala poate zbura. Nu stiu daca chiar la 4000m si cu 250 km/h dar de zburat zboara sigur. In principiu ar trebui sa aiba performante similare cu ale unui elicopter cu motorizare comparabila. Sunt sigur ca a zburat macar demonstrativ si probabil ca performantele au fost extrapolate tinand cont de puterea motorului. In filmuletul ala pe care l-ai pus si care e facut de niste coreeni se vede la minutul 1.29 un aparat cu pale albe , rotoare negre pe o podea verzuie care are aceleasi tije sau ce sunt de control ca la aparatul lui capra si au acelasi aspect de cabluri de transmisie /tije sau ce or fi. Exista cabluri de transmisie similare cu cablurile de frana ca si concept dar mai rigide care rezista si la compresiune. Poate ca nici nu e necesara o compresie mare , poate mai ajuta si forta centrifuga ca forta de compresiune asupra cablului sa fie minima. In pozele cu aerodina lui capra se vede clar ca aripile au profil simetric.
In filmul asta la min 3.00 se vede exact acelasi sistem de control cu cabluri sau tije subtiri.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/Iu-gUxRMlK0?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

si exact ideea lui capra din urma cu nspe ani
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NTXKd6Ep3zI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Coreenii aia au pus 4 filme in care afirma ca ei au inventat un nou concept de zbor. no shit.
Cred ca ai o problema personala cu capra sau ai probleme cu capul . La inceput ai spus ca scula aia nu poate zbura pentru ca nu are cum fizic si ca orice om sanatos la cap si-ar da seama de asta, acum ca ai aflat ca exista cyclogirul care se pare ca a fost inventat in aceeasi perioada in care schneider a inventat propulsorul lui si de fapt ambele merg pe acelasi principiu spui ca nu exista vreun cyclogir cunoscut care sa fi zburat cu pilot desi ai pozele cu el in fata. Trebuie tinut cont de faptul ca l-a construit in atelier acasa , nu a avut la dispozitie o uzina de avioane , tunele aerodinamice si fonduri uriase. E remarcabil ca l-a facut asa cum se vede fara sa aiba o uzina la dispozitie. L-a facut pe vremea lui Ceausescu cand nu avea calculatoare si programe de simulare si de calcul. Poate ca la vremea respectiva a fost ceva secret.
Poate urmeaza sa sustii ca nici jet-pack-ul nu functioneaza sau ca l-a copiat de la americani.

Edited by chilly willy, 02 March 2014 - 02:41.


#25
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
http://www.youtube.c...cLi4ktZHG4#t=62

la min 0.49 se vede un dispozitiv identic cu al lui capra si la 1.09 se vad si cablurile subtiri de control.
Si americanii astia , si coreenii si mai sunt si niste austrieci cu o scula numita D Dalus , toti afirma ca sunt primii care au realizat un aparat de zbor pe acest principiu.

#26
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

View Postchilly willy, on 02 martie 2014 - 03:05, said:

la min 0.49 se vede un dispozitiv identic cu al lui capra si la 1.09 se vad si cablurile subtiri de control.
Se vede un aparat vechi asemanator ciclogirului (aerodinei capra) cu un om in el dar care nu se ridica ci cade. Este un test esuat.

Referitor la acele cabluri de control ele sunt bare clare. Pe imaginile in care elicea demonstrativa este statica se remarca cum pretinsele tale cabluri misca la stinga si la dreapta palele ca pe niste cirme de vas. Este evident ca nu ai cum sa misti aripioarele si spre interiorul cercului pe care sunt dispuse si spre exterior doar tragind de ele pentru ca un cablu nu suporta forte de compresiune. Ce imi arati tu pe imagini sunt bare nu cabluri ca la Capra.

#27
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Si chiar daca am admite ca Justin Capra foloseste tije nu cabluri (deoarece din imagini nu este foarte clar) pentru a modifica unghiul palelor aerodinei sale acele tije nu trebuie sa se indoaie contrar a ce se remarca usor pe pozele cu vehiculul "YR-VVI Capra". O tije care se indoaie (cazul Capra) are comportament asemenator cu un cablu suportind forte de intindere si partial de compresiune. Tijele acelea subtiri a;e aerodinei Capra se comporta si ca niste arcuri care inducind in pale forte de tip elastic variabile ce produc oscilatii. Este o intreaga nebunie ce a facut Capra.

Vad ca nu sunt singurul dezamagit de Justin Capra. Constat ca si pagina sa de Wikipedia nu il prezinta ca pe un inventator serios.

"Justin Capră
De la Wikipedia, enciclopedia liberă
Virgilius Justin Capră (Iustin Capră) (n. 22 februarie 1933 la Măgureni, Prahova, România) este un inventator și inginer român.
În 1956, la nici 25 de ani, Justin Capră a inventat primul rucsac zburător, un aparat individual de zbor.
Justin Capră nu și-a brevetat invenția, deși în 1956 în România se acorda importanță mare mișcării de inovatori și invenții. În lipsa unui asemenea brevet nu se poate dovedi nici măcar dacă specialiștii americani au utilizat același principiu ca Justin Capră și cu atât mai puțin o prioritate a ideii.
Justin Capră mai este și realizatorul unui micro-autoturism, "Soleta", care consumă 0,5 l/100 km și al unei motorete care funcționează cu acumulatori (37 kg, 30 km/h, cu o autonomie de 80 km). Cea mai remarcabilă dintre aceste invenții este Soleta 150 Ecor; are o greutate de 95 kg și este capabilă să parcurgă 100 km cu 0,5 litri de combustibil. A mai produs și un alt model, Soleta I.C.200, care poate ajunge la 67 km/h.
Mașinile inventatorului Justin Capră nu au fost produse în serie, si autorul nu a facut nicaieri dovada ca afirmatiile sale sunt adevarate. Nici rucsacul zburator nici automobilul "Soleta", nici aerodina nu au fost niciodata supuse unor testari in laborator si nu exista probe ca ar fi evoluat in prezenta unui public. Multe din performantele inventiilor sale se bazeaza pe simpla declaratie a autorului, cum ar fi aparatul pentru micsorarea masei unui obiect, de ex. Mitul inventatorului Iustin Capra a fost intretinut printr-o intensa propaganda care a stimulat creatia tehnico-stiintifica in randul tinerilor.

Premii și distincții
Inventatorul Justin Capră a primit pe data de 20 mai 2008 Premiul Dan Voiculescu, în valoare de 300.000 RON. ..."

Sursa: http://ro.wikipedia....

Edited by roaca, 02 March 2014 - 08:15.


#28
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009

View Postchilly willy, on 02 martie 2014 - 02:12, said:

2) sunt sigur ca aparatul ala poate zbura.
Si atunci de ce nu zboara ?
Asa si cu lingura mea se poate manca

#29
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Citat Iustin Capra: "Am colaborat cu savantul român Henri Coandă, în 1972, într-o problemă de antigravitaţie, am colaborat cu profesor doctor Ion Purica în problema unei lucrări de fizică fundamentală, cu germanul Karlo Johann Wilde în problema de antigravitaţie"
Sursa: http://adevarul.ro/n...d9c6/index.html

Eu nu am auzit ca Henri Coandă s-a ocupat de antigravitatie.
Mai precis la ce probleme de antigravitatie a colaborat Capra, vad cu doi cercetatori, nu doar cu unul?
Vorbeste sa-si dea importanta.

#30
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,784
  • Înscris: 27.01.2009
Vorbeste si el sa-si dea importanta si se plimba cu trotineta aia a lui cu un banal motor de scuter
Capra si antigravitatia = baba si mitraliera

#31
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
ai fost sa pipai tijele de  control de la aparatul lui capra sa stii ce sunt? daca oscileaza sau nu? In definitiv care e problema ta? Un inventator nu face un model final care se introduce direct in productia de serie ci vine cu o idee, demonstreaza ca merge si ulterior se fac modificari pana se obtine un dispozitiv comercial viabil. Primele elicoptere facute s-au bagat imediat in productia de serie asa cum erau? De ce nu s-a insistat mai mult pe aparatul lui? Nu stiu, nu o fi existat interes suficient. La urma urmei motorul cu reactie a fost conceput de Frank Whittle in 1928 si a avut primul motor care a functionat in 1937 si cu un razboi la usa autoritatile militare nu au fost interesate si au zis ca e o prostie si abia dupa ce Germania a facut primele avioane cu reactie s-au trezit si ei deci nu e incredibil ca autoritatile din vremea lui ceausescu nu au insistat. Principiul in sine e clar viabil si un aparat construit dupa acest principiu poate zbura. Ca mai trebuie polishate unele detalii este posibil pentru ca totusi e un aparat de zbor facut in garaj si daca incerci sa zbori cu el iti pui viata in pericol daca ceva cedeaza nu e ca si cum te-ai da cu trotineta, nici macar nu ai avea voie sa zbori cu el la 4000m cred ca nici la 100m decat intr-o zona unde se testeaza avioane. Daca se ridica de la sol si e controlabil se cheama ca e ok. Atata trebuie ca sa fie considerat viabil, sa-l ridici vreo 10m, sa mergi putin cat sa demonstrezi ca e controlabil si gata. Fratii wright au facut un avion de panza care a zburat vreo 40-60m la 3m de sol si era abia controlabil si sunt considerati inventatorii avionului, nu a venit nimeni sa spuna ca nu au facut direct un F16 si ca sunt cam dezamagiti de ei, ca sunt niste inventatori de kkt.
Englezii il considera inventator pe unul ca Trevor Baylis care a "inventat" un aparat de radio cu manivela si mecanism de ceas. Mare inventie pentru care a primit ordinul imperiului britanic de la regina cred si un doctorat onorific de la ceva universitate. Pentru un radio cu manivela !!! Si la noi vin niste denigratori care in esenta sunt niste nimeni, care nu au facut nimic, si spun ca Justin nu ar fi inventator pentru ca ei cred (desi nu au verificat) ca tijele de control sunt prea elastice si o sa oscileze palele si ei sunt dezamagiti. Chiar si daca facea numai rucsacul zburator tot era 2 clase peste trevor asta. Si ce daca se da cu trotineta? La varsa lui unii nu mai stiu cum ii cheama si se pisa pe ei nu sa vorbeasca coerent si sa construiasca trotinete cu motor.

Edited by chilly willy, 02 March 2014 - 12:54.


#32
DaDanuca

DaDanuca

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,594
  • Înscris: 23.06.2013
Un lucru e cert: legile naturii nu pot fi ignorate. Nu exista "inventii care rastoarna legile fizicii", doar inventii care reusesc sa le stapaneasca si sa le puna la treaba.

In rest da, exista tot felul de dispozitive artizanale (rachete, mini-drone si alte minuni) pe care le poti mesteri in bucatarie daca ai informatiile necesare (iar in ziua de azi le poti gasi chiar si pe internet), rabdare si pasiune suficienta si cum spunea cineva mai sus, multe inventii de capatai ale omenirii au inceput in felul acesta.

#33
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Iustin Capra: "Matematica este o sculă şi cu matematica s-a demonstrat în 1902 la Oxford că un avion nu poate zbura."
Sursa: adevarul.ro/news/bucuresti/interviu-inventatorul-iustin-capra-automobilul-crima-1_50bde9d27c42d5a663cfd9c6/index.html

La Oxford in 1902 nu se putea demonstra ca un avion nu poate zbura deoarece Samuel Pierpont Langley construise in 1896 niste aeromodele cu motor care zburasera sute de metri unul depasind 1400 m. (sursa: http://en.wikipedia....ierpont_Langley)

#34
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Alta "mare realizare" a lui Iustin Capra - triciclul Oblio3C
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/oNben8iuAKg?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Eu vad un triciclu pe rotile caruia scrie ceva cu litere chinezesti. Evident nu a fost nici inventat nici construit de Capra. Este plin internetul de oferte cu asemenea masinute de oras (destinate indeosebi persoanelor cu dificultati de deplasare).
Mai jos aveti generatorul electric portabil Honda EU10i pe care Capra il foloseste la alimentarea motorului electric al lui Oblio3C
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/5_GVtRG6VAc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Adica la un vehicul electric pe trei roti facut de altii nu de Capra, inventatorul roman adauga un grup electrogen portabil (Honda EU10i) care furnizeaza curent cu aceleasi caracteristici ca priza din casa de unde incarci bateriile triciclurilor gen Oblio3C, si cu asta a inventat minivehiculul cu autonomie de pina la 300 km. Lui nu ii este rusine sa isi aroge inventii demult incercate si la care nu a avut nici o contributie.

Ca o paranteze: I-au si furat unii inventia lui Capra (vezi: http://www.huler.eu/news.html). Ca sa nu fie mai prejos au pus si ei grup electrogen Honda EU10i pe un scuter electric!!

Edited by roaca, 02 March 2014 - 22:06.


#35
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Rucsacul zburator american era net diferit de al lui Justin capra desi inventatorul sustine ca diferenta era doar de culoare

Citat Iustin Capra: „În 1956 l-am propus Academiei şi bineînţeles că am produs ilaritate. «Tovarăşi, avem nevoie de tractoare, nu de oameni să zboare» şi, mă rog, chestii d-astea. În ’58 l-am brevetat. Dar, în ’56, pentru că aveam intenţia să realizez un astfel de aparat şi nişte maşinuţe, am făcut prostia să merg, neştiind puterea comuniştilor, la Ambasada Americană să cer sprijin. Am fost arestat. Nu m-au ţinut mult – două săptămâni –, dar dormeam pe ciment şi mâncam un sfert de pâine pe zi. Înainte de asta eram ofiţer de aviaţie. După – am fost dat afară din Armată şi am fost trecut la index. Spălam maşini, măturam, ca să pot exista. Până în 1962, când a venit Expoziţia Americană la Bucureşti şi şi-au expus americanii aparatul lor de zbor. Diferenţa între al meu şi al lor era de culoare: al lor era gri şi al nostru – negru. Altminteri erau identice“. Sursa: http://www.gandul.in...pustnic-2380119

Am gasit patentul american publicat in 13 Feb. 1962 si pentru care cererea de brevet a fost inaintata la 10 Iun. 1960.
A se vedea adresa: http://rocketbelts.a...om/patents.html
Merita citita si descrierea de aici: http://en.wikipedia....ell_Rocket_Belt

Intr-un articol scris cel mai probabil la sfirsitul lui 1962 (vezi imaginea atasata) apare Justin Capra cu rucsacul sau in spate insa atit din fotografie cit si din descrierea aparatului se remarca diferenta mare dintre creatia lui Capra si aparatul de zbor individual american. Nu poate fi vorba doar de o schimbare a culorii.
Attached File  1625683_558145754283730_269280295_n.jpg   109.94K   32 downloads

In timp ce rucsacul lui Capra foloseste pentru propulsie un amestec de oxigen lichid si alcool, dispozitivul american utilizeaza apa oxigenata si azot. La inventatorul roman jetul reactiv este obtinut prin arderea alcoolului in oxigen (la o temperatura de peste 3000 C) in timp ce la americani vaporii de apa supraincinsi (amestecati cu oxigen), rezultati din reactia 2H2O2+catalizator->2H2O+O2 (la temperatura de 740 C), sunt cei care, proiectati spre pamint, imping pilotul in sus.

Rucsacul lui Capra este doar un model impractic, o idee. Daca si-ar fi brevetat inventia inaintea americanilor (dovezi nu exista desi Capra zice ca l-a brevetat) ar fi fost totusi o realizare chiar daca aparatul imaginat si construit de inventatorul roman nu ar fi fost capabil sa care un om nici macar o secunda.

Acel rucsac a lui Capra  care atingea o temperatura maxima a gazului de peste 3000 C era mult prea cald si proiecta in jos gaze mult prea fierbinti pentru un om. La adresa http://en.wikipedia....ell_Rocket_Belt se si precizeaza ca apa oxigenata a fost aleasa de americani pentru ca genereaza gaze la o temperatura mica (740 C) dar si asa pilotul avea nevoie de protectie termica.

Edited by roaca, 05 March 2014 - 01:25.


#36
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,113
  • Înscris: 25.02.2007

View Postroaca, on 01 martie 2014 - 15:57, said:

Justin Capra = O mare dezamagire
(...)
Cind este intrebat de ce nu a intrat in productie minunea sa de vehicul incepe sa dea vina pe o conspiratie cum ca masinuta ar ruina industria de automobile existenta lucru care nu este in interesul constructorilor, o explicatie data frecvent de inventatorii dusi cu sorcova.
Da' ce-ti veni cu el ?
Ai terminat cu ARCA si ai trecut la urmatorul genial carpatin ? Posted Image

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate