Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...
 Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...

joc idem Half Life gratis
 

Justin Capra = O mare dezamagire

- - - - -
  • Please log in to reply
82 replies to this topic

#1
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009
Justin Capra = O mare dezamagire

Auzisem de cind ma stiu de marele inventator Justin Capra, l-am si vazut prin 1997-1998 conducind una din masinile sale in Bucuresti dar pina zilele trecute, cind am descoperit un site Facebook https://www.facebook.com/justincapra creat de fanii sai, aveam totusi impresia ca nu face parte din categoria creatorilor ce atribuie performante abuziv de exagerate inventiilor lor sau calitati pe care acestea nici macar nu le poseda.

Voi da doua exemple ilustrative:

1) Aerodina lui Capra
http://mnt-leonida.r...a_virvas10a.jpg
"A vazut cineva vreodata zburind acea aerodina ce apare in clipul urmator (a nu se confunda cu rucsacul zburator):
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OgbDrXiOPK4?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
despre care dl. Capra sustine ca are o viteza maxima de 300 km/h, viteza de croaziera de 250 km/h si se poate ridica la 4000 m?! Bineinteles ca nu. Nici nu are cum sa se desprinda de sol asemenea aparat deoarece aripioarele in rotatie, dispuse in virful celor trei bare la 120 grade, trag de-a lungul tijelor spre exterior si in final fortele de portanta se compenseaza una pe alta rezultanta asupra corpului avionului fiind zero. Impreuna cu filmuletul video, cele trei imagini arata clar principiul de (ne)functionare al aerodinei domnului Capra. Aceasta nu are secrete constructive si orice om sanatos la cap poate realiza ca cele doua elici contrarotative ciudate, sa le dam un nume, nu trag de avion in nici o directie cu atit mai putin in sus.
Alte doua fotografii cu aerodina:
http://stiriprahova....ii-ploiesti.jpg
http://www.rhcforum....-1163542561.jpg

2) Automobilul Soleta
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/D0mT-ugwu2Q?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
"Daca intr-adevar masinuta domnului Capra avea performantele din citat acesta ar fi facut o proba cu public in fata unei comisii care sa certifice ca miniautomobilul sau consuma 0.5l/100 km. Modelul hibrid Volkswagen XL1 merge cu 0.9l/100km insa costa 111000 Euro (sursa: http://en.wikipedia....gen_1-litre_car). Cum putem crede ca Justin Capra, folosind mijloace modeste de atelier, a realizat o masina nehibrida, cu un consum mai redus, la un pret fara rival de vreo 2000 Euro daca se va produce in serie.

Citat Justin Capra: „Am făcut o maşinuţă care consuma 0,5% la 70km. Ceea ce e destul de bine. Americanii au mers cu 1 litru de benzină aproape 100 de kilometri, dar cu 10 km/h, culcat pe burtă. Iar fetiţa care reprezenta Fordul avea 35 de kile cu ambalaj cu tot. Dar eu la 70 de km/h am consumat doi litri şi ceva de la Bucureşti la Iaşi”"

Pe linga faptul ca minte in legatura cu performantele vehiculului Soleta mai incearca sa para si convingator vorbind de "apa de mare pe care a vazut-o arzind in Giulesti la Bucuresti in 1975 si care continea deuteriu si ardea mai bine decit orice combustibil" lucru pe care il spune doar pentru a-si spori credibilitatea atunci cind pretinde ca Soleta foloseste si 30% apa in amestecul carburant.

Cind este intrebat de ce nu a intrat in productie minunea sa de vehicul incepe sa dea vina pe o conspiratie cum ca masinuta ar ruina industria de automobile existenta lucru care nu este in interesul constructorilor, o explicatie data frecvent de inventatorii dusi cu sorcova.

Edited by roaca, 01 March 2014 - 16:13.


#2
3rd_time

3rd_time

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,298
  • Înscris: 24.02.2014
Justin?
s-a dus la americani si s-a facut justin? iustin ce avea?

Edited by 3rd_time, 01 March 2014 - 16:06.


#3
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,352
  • Înscris: 21.04.2005
De curiozitate..ce calificare ai ? Ce scoli ai terminat ?

#4
sandel1

sandel1

    Avat de 4 kg/75 cm. Ultimul, balastierele usl au distrus râul.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,066
  • Înscris: 24.02.2011
Absolut de acord, un pierde-vara şi mincinos pe deasupra.

#5
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 roaca, on 01 martie 2014 - 15:57, said:

"Daca intr-adevar masinuta domnului Capra avea performantele din citat acesta ar fi facut o proba cu public in fata unei comisii care sa certifice ca miniautomobilul sau consuma 0.5l/100 km. Modelul hibrid Volkswagen XL1 merge cu 0.9l/100km insa costa 111000 Euro (sursa: http://en.wikipedia....gen_1-litre_car). Cum putem crede ca Justin Capra, folosind mijloace modeste de atelier, a realizat o masina nehibrida, cu un consum mai redus, la un pret fara rival de vreo 2000 Euro daca se va produce in serie.
Tu realizezi ca masina lu Capra e de 3 ori mai usoara (fiind mica/pentru o singura persoana) si ca nu are de indeplinit niste norme de mediu/fiabilitate/siguranta/confort, nu? Ce ti se pare asa de fabulos sa deplasezi 160 de kg cu tot cu sofer si sa obtii un consum de 0.5% cand altii obtin consumuri de 3.5% la 1300 de kg deplasate pe masini "obisnuite"?

Edited by utopium, 01 March 2014 - 16:47.


#6
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
presupun ca nu ti-a trecut prin cap ca acele cabluri care merg la aripi la aerodina aia produc o variatie ciclica a unghiului palelor . In prostia ta te-ai gandit ca sunt niste aripi fixe si aia de la muzeul aviatiei s-a lasat dusi de nas , a venit justin cu masinaria si le-a zis ca zboara si aia au zis aaa ok pai atunci o expunem.

#7
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 utopium, on 01 martie 2014 - 16:42, said:

Tu realizezi ca masina lu Capra e de 3 ori mai usoara (fiind mica/pentru o singura persoana) si ca nu are de indeplinit niste norme de mediu/fiabilitate/siguranta/confort, nu? Ce ti se pare asa de fabulos sa deplasezi 160 de kg cu tot cu sofer si sa obtii un consum de 0.5% cand altii obtin consumuri de 3.5% la 1300 de kg deplasate pe masini "obisnuite"?
Dar tu nu realizezi ca este la fel de usoara ca un motoscuter (are 95 kg fara sofer) si consuma de 3 ori mai putin decit cel mai performant motoscuter existent pe piata!?
Cine il crede pe Capra?

#8
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007
Nu cred ca motoarele de scuter sunt prea optimizate, in primul rand din cauza spatiului redus. Nici aerodinamica nu cred ca e grozava, cu aerul venind in fata conducatorului. Plus ca atunci cand mergi la consum, poti obtine consumuri mult mai bune. Un Logan pe benzina 1.4 condus "normal" poate consuma si 6 extra urban, dar condus la consum (si pe un traseu usor) se poate duce si in 4.5

Edited by utopium, 01 March 2014 - 17:30.


#9
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
sunt si motoare diesel care se pot incadra in acest consum, nu se spune niciunde ca ar fi cu benzina sau cel putin nu am gasit un articol , in toate se spune ca ar consuma 0.5l de combustibil la 100km nu 0.5l de benzina.
http://www.ebay.com/...P-/170672262621
asta e un motor de 418 cc /10HP care are un consum apropiat si sunt si motoare mai mici. In plus unele articole despre soleta aia ecor150 zic ca ar fi hibrida deci nu e chiar imposibil.
In definitiv ce treaba ai tu cu capra? De ce nu il intrebi personal daca nu cumva e un mincinos. Nu pare interesat in vinzarea lor deci nu are de ce sa umfle performantele.

#10
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 chilly willy, on 01 martie 2014 - 16:46, said:

presupun ca nu ti-a trecut prin cap ca acele cabluri care merg la aripi la aerodina aia produc o variatie ciclica a unghiului palelor .
Apoi nu se vede de pe imagini ca acele cabluri ar produce o variatie ciclica a unghiului palelor.

Si chiar daca ar realiza asemenea variatie ar face-o degeaba!

Hai sa te intreb ce unghi ar trebuie sa aiba palele 1 si 3 daca pala 2 se afla chiar deasupra avionului (tija care o sustine este perpendiculara pe suprafata pamintului) si are un unghi de atac optim alfa. Cum obtii cu acele cabluri unghiurile corespunzatoare lui 1 si 3?

Tu nu realizezi ca 1 si 3 ar trebui sucite la 180 grade (cum sunt intoarse palele de acele cabluri?) ca sa produca forta de impingere in barele 1 si 3, dar tot nu este bine ca pierzi aiurea forta de tractiune.

Vei avea:
- pala 2 care trage in sus cu forta F (maxim posibila)
- palele 1 si 3  care trag la stinga si la dreapta cu fortele F*cos(30 grade) ce se compenseaza reciproc adica se pierd
- palele 1 si 3 care imping in sus cu forta totala 2*F*cos(60 grade)

Deci in final rezulta o forta ce actioneaza in sus cu modulul de F+2*F*cos(60 grade) dar asta teoretic daca reusesti sa sucesti palele 1 si 3 cu partea dinspre exteriorul tijei de sustinere spre interior.


Iti las ca exercitiu sa gasesti ce se intimpla daca tija 2 este paralela cu pamintul. Ce unghi de atac trebuie sa aiba palele 1 si 3 ca sa obtii o forta de tragere in sus cit mai mare?

 utopium, on 01 martie 2014 - 17:19, said:

Un Logan pe benzina 1.4 condus "normal" poate consuma si 6 extra urban, dar condus la consum (si pe un traseu usor) se poate duce si in 4.5
Justin Capra se refera la consumul de 0.5l/100km daca masinuta Soleta este condusa cu viteza constanta de 70km/h.

Edited by roaca, 01 March 2014 - 17:48.


#11
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
e foarte simplu , palele isi modifica unghiul de atac astfel ca sa aiba portanta doar pe partea de sus a aparatului si cand trec de orizontala devin neutre . Nu vad ce e asa greu de inteles , de ce trebuie sa si impinga? principiul e similar cu turbinele de vant vawt
http://www.ette.no/wind/pic/vawt10.gif
dupa teoria ta cum ar merge turbina din articolul asta?
http://www.platek.com/wind/

#12
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,849
  • Înscris: 14.08.2007

 roaca, on 01 martie 2014 - 17:56, said:

Justin Capra se refera la consumul de 0.5l/100km daca masinuta Soleta este condusa cu viteza constanta de 70km/h.
Pai si la Logan 1.4 consumul minim il obtii pe la 70 km/h, intr-a cincea Posted Image

Edited by utopium, 01 March 2014 - 18:08.


#13
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
cu putina cautare pe net am aflat ca propulsorul respectiv se numeste Voith Schneider , nici macar nu l-a inventat Justin Capra si s-a folosit prima oara pe un vapor in 1928. Capra doar a facut ceva adaptari ca sa-l foloseasca pe un vehicul aerian. Principiul de functionare e explicat pe wikipedia
http://en.wikipedia....eider_Propeller
In concluzie pare doar un alt caz in care diversi semidocti au impresia ca daca nu inteleg ei cum functioneaza ceva probabil ca e o minciuna. In plus nici nu stiu sa foloseasca cautarea pe net.

Edited by chilly willy, 01 March 2014 - 18:48.


#14
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 chilly willy, on 01 martie 2014 - 17:42, said:

sunt si motoare diesel care se pot incadra in acest consum, nu se spune niciunde ca ar fi cu benzina sau cel putin nu am gasit un articol , in toate se spune ca ar consuma 0.5l de combustibil la 100km nu 0.5l de benzina.
http://www.ebay.com/...P-/170672262621
asta e un motor de 418 cc /10HP care are un consum apropiat si sunt si motoare mai mici. In plus unele articole despre soleta aia ecor150 zic ca ar fi hibrida deci nu e chiar imposibil.
In definitiv ce treaba ai tu cu capra? De ce nu il intrebi personal daca nu cumva e un mincinos. Nu pare interesat in vinzarea lor deci nu are de ce sa umfle performantele.

In primul rind nu este clar ce consum are acel motor pe care il dai exemplu. De citi litri de carburant are nevoie sa genereze puterea de 10 CP o ora.

Pe de alta parte nu te-ai uitat atent la filmul despre Soleta (vezi mai sus) sa constati ce sustine J. Capra: "din cei 0.5l combustibil, 30% este apa"

#15
ndor

ndor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,352
  • Înscris: 21.04.2005
Un subiect pe cit de cretin,pe ait de retard.
Din cite stiu eu omul nu a luat nici un ban de la bugetul de stat,pentru realizarea inventiilor si inovatiilor lui.Sunt multi altii care au luat bani grei de la stat pentru alte chestii minore si care rezultatele sunt cu - in fata. Le-a facut din bani proprii si din pasiune.
Asa ca daca merg sau nu merg nu cred ca e cazul sa-l critici tu pentru pasiunea lui. Din cite cunosc,traieste inca ,  de ce nu-l contactezi,sai spui ca "uite dom'le ce tampenii ai creat" sau cel mai bine sa-i ceri detalii depre inovatiile lui si eventual spune-i si unde a gresit si cum trebuiau facute.

#16
chilly willy

chilly willy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,594
  • Înscris: 23.10.2006
au mai facut si altii motoare diesel care folosesc si apa , nimic nou sub soare , doar confirma ce ziceam despre semidocti si cautarea pe net.
http://pesn.com/2007...SolarChallenge/

teste s-au facut de prin anii 70 incoace cu injectarea de apa care sa genereze niste abur si sa recupereze din energia reziduala a gazelor de ardere. Unele au fost cu succes destul de bun dar nu au avut si succes comercial datorita complicatiilor tehnice si pretului mic la combustibil , fiabilitatii reduse etc.

Edited by chilly willy, 01 March 2014 - 18:42.


#17
roaca

roaca

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 787
  • Înscris: 15.08.2009

 chilly willy, on 01 martie 2014 - 18:36, said:

au mai facut si altii motoare diesel care folosesc si apa , nimic nou sub soare , doar confirma ce ziceam despre semidocti si cautarea pe net.
http://pesn.com/2007...SolarChallenge/

teste s-au facut de prin anii 70 incoace cu injectarea de apa care sa genereze niste abur si sa recupereze din energia reziduala a gazelor de ardere. Unele au fost cu succes destul de bun dar nu au avut si succes comercial datorita complicatiilor tehnice si pretului mic la combustibil , fiabilitatii reduse etc.

Lui Justin Capra ii arde apa!!! Asta este problema principala cu Soleta.

Se cunoaste demult faptul ca prin injectare de apa in unele motoare creste puterea dar nu din cauza faptului ca ar arde apa. (vezi: http://en.wikipedia....ction_(engines))

Pe de alta parte asa zisul motor cu apa pe care il citezi este de fapt cu hidrogen iar apa reprezinta doar un mijloc de stocare a hidrogenului.
Citez: "Bios Fuel claims to have developed a water-based fuel technology that allows hydrogen to be housed safely in water and released on demand for numerous applications.". De remarcat cuvintul pretinde. Deci nu se stie cum functioneaza motorul respectiv si daca ce spune constructorul este real.

#18
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
@roaca
scuza-ma,dar ai toti boii acasa?
Dute la joaca,groapa de nisip e libera, lasa filozofia pentru initiati.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate