Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici

Cum vand casa fara factura Hidroe...
 Scor FICO minim

Tonometru compensat CAS?

polita RCA ONLINE

Termostat frigider - verificare
 

Banatul Montan - un colt de rai cu 10 ATRACTII UNICE!

- - - - -
  • Please log in to reply
91 replies to this topic

#55
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005
Important: am uitat sa scriu ieri: din zona de plecare a barcilor de langa manastirea Mraconia am luat o harta (5 lei) cu obiectivele truristice din clisura si imprejurimi, harta care si-a facut cu prisosinta datoria.

Ziua 4   Plecare din Orsova spre Oravita pe malul Dunarii. Trecut din nou prin Dubova. Ajuns la ruinele cetatii Trikule (de fapt un turn si jumatate din al doilea): amenajare (sic!) improprie pentru vizitare, pe langa gardul unei curti, printre niste gunoaie. Maxim 5 minute. Plecare mai departe spre Moldova Noua. Pe drum am oprit vis-a-vis de cetatea Golobac si am facut ceva poze. Cetatea este in reparatii/consolidari/reabilitare - se vedeau niste schele.
Mai departe, mers prin Moldova Noua (drumuri proaste) si incercat sa merg pe DJ 571 spre Potoc pentru a intra in Cheile Nerei - Beusnita. Dupa iesirea din Moldova Noua, am vazut ca drumul era f prost, asa ca m-am intors prin Moldova Noua - Moldova Veche si am mers in continuare pre DN57 pana in dreptul PCTF Naidas si din nou am incercat sa intru spre Potoc. Drum la fel de prost si din nou am renuntat. M-am intos din nou pe DN57 spre Oravita si mi-am incercat norocul a 3-a oara pe DJ571 dupa localitatea Nicolint. De data aceasta a fost un drum acceptabil. In cca 15 min am ajuns la Potoc dupa care, urmand indicatoarele, am mers pe drumul spre intrarea in rezervatia Nera- Beusnita. Drum surpinzator de bun pana la intrarea in rezervatie, chiar daca ingust de numai o banda.
La intrarea in rezervatie, platit taxa de cate 5 lei/persoana la un nene care statea la pod si obtinut ceva info. Mers cu masina mai departe catre Pastravarie pe un drum forestier care permite mersul oricarei masini dar destul de prost (nu cred ca as baga masina inca odata pe acolo) - in cca 30 minute, mers cu max 10 km pe ora, am ajuns la pastravarie. De acolo, urmand marcajele, am plecat pe jos spre lacul Beiului - traseu de 30 minute si apoi, in continuare, inca 30 minute spre cascada Beusnita. Din punctul meu de vedere, cascada Beusnita este cu mult peste Bigar, dar probabil ca datorita faptului ca Bigar este mult mai accesibila, este si mai cunoscuta.
Ca o observatie personala: cred ca raul Beusnita este cel mai limpede/curat rau pe care l-am vazut in Romania pana acum: are culoarea aceea albastru-verzuie de care ma minunam atat in Austria si pe care nu intelegeam de ce nu o gasesc si in Romania.
Traseul Lacul Beiului- cascada Beusnita si inapoi este usor, accesibil tuturor.
La intoarcere, dupa alte 30 minute de omorat masina, ne-am oprit din nou la intrarea in rezervatie ca sa vizitam tunelele romane de la intrarea in cheile Nerei. Dupa vreo 10 minute in care am vazut vreo 3 - 4 tunele, ne-am plictisit (eram si destul de obositi) si ne-am intors la masina si am plecat la Oravita.
Important: in zona Nerei - Beusnita sunt multe indicatoare de avertizare ref la vipere; se recomanda sa nu parasiti poteca si sa aveti grija unde pasiti si unde puneti mana.
Pe seara, in jur de ora 19, am ajuns in sfarsit la Oravita unde am nimerit si peste zilele orasului. In prima seara era concert de muzica populara chiar in fata hotelului, dar cum nu suntem mari fani, am plecat intr-o scurta recunoastere, in vederea identificarii garii. Gasita in 5 minute (era in fata hotelului Posted Image ), intre noi si ea interpunandu-se concertul. Am citit cu interes mersul trenurilor ce continea doar doua pozitii: o plecare si o sosire!!! Pentru mine a fost cel mai scurt mers al trenurilor vazut pana acum.

Ziua 5 zi rezervata mersului cu trenul pe semmeringul banatean. Mers in gara pentru a prinde trenul ce pleca la ora 11.15. La casa de bilete ni se spune de o doamna relativ plicitsita ca biletele se pot cumpara in tren de la domnu' nas. Trenul relativ aglomerat - la un moment dat imi era frica ca nu gasim locuri jos. In fine, trenul pleaca la ora stabilita. La un moment dat vine si nasu' care incepe sa taie bilete. Fetita mea, care are 11 ani si era evident ca era un copil, nu primeste bilet redus pe motiv ca nu avea carnetul de note la ea. In fine, platit 3 * 10 lei de persoana. Din punctul meu de vedere, traseul este spectaculos din punct de vedere tehnic, dar destul de putin atractiv din punct de vedere al peisajelor, avand in vedere faptul ca 90% din timp (dureaza aprox 2 ore calatoria) mergi prin padure. Oricum, aici am remarcat si o caprioara prin padurea de langa CF. Am putut admira cu interes ruinele fostei industrii socialiste de care s-a ales praful in zona. In apropiere de Anina, pe niste campuri de langa CF, am remarcat 3 portiuni mari de ferigi; pentru mine, a fost cea mai mare aglomerare de ferigi vazuta pana in prezent. Ajunsi la Anina si lipsiti oarecum de entuziasmul de a repeta calatoria si la intors tot cu  CF, am incercat sa gasim la repezeala un echivalent de intoarcre rutiera in Oravita. Au fost vehiculate niste valori aberante, asa ca ne-am consolat cu ideea de a ne intoarce tot cu trenul. Din nou nasu', din nou scosul in evidenta ca nu are carnet fetita, etc. In schimb, la pe drumul  de intoarcere, supracontorlul CF (m-am mirat ca au asa ceva pe un tren asa micut) a stat in compartimentul nostru, si cu evident chef de vorba, ne-a povestit cate ceva despre ce a fost "inainte" zona Oravita -Anina. Am ajuns din nou in Oravita pe la 15.30. Seara a fost concert de muzica "usoara". Oricum, oamenii decenti, pe la 11.30 s-a terminat cu galagia si am putut sa adormim linistiti.
Ziua 5 Am plecat cu masina de la hotel si ne-am oprit sa vedem teatrul Mihai Eminescu (departe, in celalalt capat al orasului fata de unde am fost cazati). Taxa de vizitare 5lei/persoana in care intra si vizitarea celei mai vechi farmacii si un muzeu numismatic. Teatrul destul de interesant, insa ghidul care ni l-a prezentat a fost de toata isprava. Ne-a furnizat f multe informatii despre teatru in principal, dar si despre ce a fost Oravita si ce a reprezentat in zona. Pentru mine, ce am aflat a fost o surpriza - nu stiam ca Oravita a fost un centru asa de important pe vremea austriecilor. Vizita la farmacie: drumul a luat vreo 10 min de la teatru si vizitarea a durat vreo alte 10 -15 minute. De unde imi planificasem ca teatru+ farmacie sa le "fac" in vreo 30 minute, ei bine, a durat o ora si 30 minute pana am revenit la masina.
Am plecat mai departe sa vizitam (din nou, dar daca tot era in drum!) cascada Bigar si sa vad si izbucul si grota pe care le ratasem prima data, neavand cunostinta de ele. Am platit taxa de 5 lei de persoana si am ajuns la ele in 5 minute de mers usor. Relativ dezamagitoare pt mine.
In continuare am mers la Eftimie Murgu sa vedem morile de apa: dupa ce am iesit de pe DN (impecabil), am intrat pe un DJ circulabil dar care nu m-a incantat prea tare in privinta calitatii. In fine.... Am ajuns la mori, am vizitat vreo 6 (nu foarte atractive arhitectural), dupa care, vazand ca se cam repeta acelasi tip de moara, ne-am intors.
In continuare, am trecut din nou prin Baile Herculane, am mers pe drumul spre Baia de Arama si am vizitat Ponoare. Am vazut "Podul lui Dumnezeu" si cred ca am ajuns si la campul de lapiezuri (lipsa indicatoareleor/marcajelor e infioratoare) desi nu prea semamanu cu ce am vazut eu prin poze Posted Image
In continuare am vizitat si Manastirea Tismana si ne-am cazat intr-un sat din apropiere, Gornovita.

Ziua 6: Plecat din Gornovita si vizitat Cheile Sohodolului. Am platit taxa de 10 lei de masina, am mers vreo 20 de minute cu opriri din loc in loc pentru poze si ne-am intors. Am plecat mai departe spre Novaci pentru a intra pe Transalpina. In Tg Jiu, fiind in drum, am oprit 10 minute sa facem poze cu Coloana infinitului a lui Brancusi. Pe Transalpina, fiind o zi de sambata, era puhoi de lume. Am coborat spre Voineasa (dezamagitor, aproape o ruina), am intrat pe Valea Oltului spre Sibiu si am intrat pe Transfagarasean dinspre Transilvania.

Ziua 6 - 9: stat pe Transfagarasean pentru odihna. Intr-o zi am facut un traseu Balea Lac -Vanatoarea lui Buteanu (am vazut si o capra neagra pe traseu)

Cam asta a fost traseul meu. Am totalizat aprox 1.700 km parcursi cu masina Posted Image

Daca vreti vreo detaliere, va rog sa imi spuneti.

#56
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
Vreau să merg cu nişte prieteni prin Cheile Nerei, unde este cel mai ok ca să ne cazăm şi să avem cât mai multe obiective din parc cât mai aproape?

#57
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005

View PostVelaxa, on 12 septembrie 2016 - 18:57, said:

Vreau să merg cu nişte prieteni prin Cheile Nerei, unde este cel mai ok ca să ne cazăm şi să avem cât mai multe obiective din parc cât mai aproape?

Nu cunosc locatii de cazare chiar acolo (poate sa incercati la Pastravaria de la Cheile Beusnitei?) dar, daca aveti masina, Oravita e la cca 15-20 minute de mers cu masina. Posibil sa fie si alte pensiuni prin zona.

#58
sopo

sopo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 20.11.2007

View PostVelaxa, on 12 septembrie 2016 - 18:57, said:

Vreau să merg cu nişte prieteni prin Cheile Nerei, unde este cel mai ok ca să ne cazăm şi să avem cât mai multe obiective din parc cât mai aproape?
In zona nu sunt foarte multe oferte de cazare, obligatoriu vei avea nevoie de masina ca sa te deplasezi dintr-un loc in altul. Concret, ce ti-ai propus sa vezi?
Noi am stat aici:
http://www.turistinf...ana-c89037.html
citeste impresiile ca sunt si bune, si rele, noi ne-am declarat multumiti de cazare in conditiile in care dimineata plecam si ne mai intorceam rupti seara.

Vezi ca s-a mai spus una-alta si pe topicul asta
http://forum.softped...a/page__st__111

Edited by sopo, 14 September 2016 - 00:53.


#59
Velaxa

Velaxa

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,998
  • Înscris: 02.12.2012
Probelam este că nu avem maşină...

#60
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005

View PostVelaxa, on 14 septembrie 2016 - 11:46, said:

Probelam este că nu avem maşină...


Atunci iti recomand sa mai astepti pana aveti una la dispozitie. Nu stiu daca exista autobuze/microbuze prin zona. Eu nu am vazut niciunul (nu zic ca nu or exista, doar ca eu nu am vazut)

#61
aris86

aris86

    Traieste constient!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,810
  • Înscris: 26.02.2010

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/ai_rqKmwv0s?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#62
d-ardeleanu

d-ardeleanu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,576
  • Înscris: 12.02.2008
La hotelul plutitor din Berzasca a fost cineva, pare interesant!

#63
doctoricescu

doctoricescu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 04.04.2016
In vara lui 2016 am fost si noi acolo. Am vazut statuia lui de decebal, ne-am plimbat cu salupa pe defileul dunarii.
Dupa care ne-am dus in sasca montana, pentru a fi mai aproape de cheile nerei

Am prins o zi torida. A doua zi am mers cu masina pana la intrarea in parcul cheile nerei. Praf cat cuprinde. Am mers pe jos pana la cascada beusnita. Apa limpede, dar padurea nu se compara cu valea prahovei.

Cat am mers, vreo 2/3 h, nu am gasit un petec de iarba curat ca sa stam si noi. Zapuseala mare. Nici nu ziceai ca sunt copaci in preajma.
M-a impresionat ochiul beiului, o apa curata, de smarald (prin grecia, in insulele ionice mai vezi asa ceva).
Cascada beusnita, frumoasa si ea
De asemenea cascada bigar.
Doar de vizitat o zi si cam atat. Nu este de stat in sasca montana. Nu ai ce face. Sigur a doua oara nu mai ajung acolo.
Plus ca, frumusetea cascadelor este umbrita de infrastructura fff proasta, praful gros de pe marginea drumului.

Nu am vazut nici o vipera sau orice alta lighioaie

#64
grrrrr

grrrrr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,007
  • Înscris: 02.12.2016

View Postgpopovici, on 03 februarie 2014 - 19:01, said:

Attachment colaj clisura dunari.png

CLISURA DUNĂRII este „vestitorul” turismului din Banat şi cuprinde cel mai lung şi mai frumos defileu din Europa – Defileul Dunării (135 km), de la Baziaş şi până la barajul Lacului de acumulare „Porţile de Fier” (Gura Văii), construit în perioada 1964-1971.
Hei, a fost careva in ultimul timp pe drumul Moldova Noua-Orsova?
Am fost acum cativa ani, nasol, dar m-am incumetat.
Acuma cum e?

Edited by grrrrr, 09 August 2017 - 10:34.


#65
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005

View Postgrrrrr, on 09 august 2017 - 10:34, said:

Hei, a fost careva in ultimul timp pe drumul Moldova Noua-Orsova?
Am fost acum cativa ani, nasol, dar m-am incumetat.
Acuma cum e?
Anul trecut era ok

#66
PeterPan 42

PeterPan 42

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,453
  • Înscris: 15.06.2007
Cateva poze din zona:
Golful Mraconia, Cazanele, muzeul de la Lepenski Vir, pestera Gaura cu Musca (Coronini), cetatea Golubac, cetatea Ladislau, varful Ciucaru Mic, restaurant Lepenac (Serbia).

Attached Files



#67
gpopovici

gpopovici

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 26.08.2009
Pentru toti cei ce doresc sa vada Banatul Montan, s-a lansat aplicatia: https://app.banatul-montan.ro/ Ea pune la dispozitie toate informatiile necesare pentru a vedea toate obiectivele din Banatul Montan. Sunt prezentate si trasee pedestre, de bicicleta sau auto!

#68
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005
Domnule Popovici,
Felicitari pentru implicarea in promovarea acestei zone. Din pacate pentru noi, se pare ca tot munca unor pasionati ajuta mai mult decat institutiile statului. Anul trecut, cand am fost in zona, am intrebat telefonic la Biroul de Turism din Resita daca imi pot trimite o harta cu obiectivele turistice din zona. Dupa ce  tot s-a incercat sa ma convinga ca sa ajung la Resita sa ridic respectiva harta (desi eu nu aveam drum pana acolo), am renuntat si m-am bazat exclusiv pe informatiile gasite aici. Daca as fi avut harta pusa de dvs anul trecut, as mai fi "bifat" cateva obiective despre care nu am stiut pana acum. Ramane pe alta data.
Inca odata, felicitari pentru pasiunea de care dati dovada.

#69
gpopovici

gpopovici

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 26.08.2009
@Bogwol,
Nu aveti pentru ce sa ne multumiti. Sa-i multumim lui Dumnezeu ca ne-a daruit asa locuri frumoase si ne-a pus vocatia si pasiunea asta pentru zona Banatului Montan, in noi!

Daca va uitati pe aceea aplicatie, ce se deschide cu harta Banatul Montan, sunt peste 100 de obiective turistice. In meniu, puteti sa vedeti, obiectivele sortate pe zone turistice, peste 50 de trasee de bicicleta, 11 trasee auto tematice, si toate traseele pedestre de la noi din zona. Speram sa ducem Banatul Montan, acolo unde merita, pentru ca avem 5 PARCURI NATIONALE/NATURALE, Dunarea, Herculane, Cheile Nerei, Calea ferata Oravita Anina, zeci de lacuri antropice si cel putin 15 cascade spectaculoase!

#70
bogwol

bogwol

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,514
  • Înscris: 26.04.2005
Am vazut de ieri cum functioneaza aplicatia si sunt impresionat. Ca o sugestie: ref la pesteri, poate ar fi bune de precizat daca au acces liber sau daca este supravegheat (vanzare bilete) si care sunt orele de vizitare.

#71
gpopovici

gpopovici

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 235
  • Înscris: 26.08.2009
Am reusit sa surprinde PRIMA CALE FERATA MONTANA DIN Romania SI CEA MAI SPECTACULOASA, intr-un peisaj minunat de iarna. Urmariti videourile si mergeti neaparat pe aceasta cale ferata. Este minunata!

https://www.facebook...93786663982365/

https://www.facebook...02266913134340/

https://www.facebook...09285429099155/

O descriere pe scurt:

Pentru orice turist îndrăgostit de frumuseţile naturii, o călătorie cu trenul pe prima şi cea mai frumoasă şi spectaculoasă cale ferată de munte din România, linia Oraviţa – Anina, se poate transforma într-o adevărată revelaţie. Calea ferată Oraviţa-Anina reprezintă o lucrare inginerească unică în România şi în sud-estul Europei, fiind denumită de către localnici „Semeringul bănăţean” prin comparaţie cu vestita cale Semmering din Austria.

Între Oraviţa şi Anina este cea mai frumoasă linie ferată din sud-estul Europei. Totodată „bătrâna cale ferată” din România constituie cea mai mare realizare tehnică din construcţia căilor ferate în Banat din acea perioadă.
Marea artă a construcţiei acestei căi ferate constă în faptul că are o înclinare de 20 la mie, faţă de celelalte căi ferate normale care au o înclinare de 14 la mie.
O altă izbândă tehnică a acestei linii sunt curbele care au o rază de numai 114 m, faţă de 150 m cât este de obicei limita minimă.
Construcţia ei a costat 5 milioane de guldeni.

Traseul liniei, cu 160 de curbe, este compus din trei tronsoane distincte:
1. Tronsonul Oraviţa – Maidan, de 8,8 km, pe care există 6 poduri, cel mai mare fiind Viaductul Racoviţă cu 11 deschideri, lungimea de 115 m şi înălţimea maximă de 26,5 m. Viteza maximă de circulaţie este de 40 km/h.
2. Tronsonul Maidan – Gârlişte, între km 8,8 şi 25 (16,2 km) este cea mai grea porţiune de pe traseu cu două declivităţi mari de 20 la mie. Pe el se află 3 poduri, unul înainte de staţia Lişava, celelalte două între Lişava şi Gârlişte. Cel mai mare viaduct de pe linie este Viaductul Jitin, cu 5 deschideri, din care cea din mijloc este un tablier metalic cu lungimea de 34 m, înălţimea pilonilor centrali fiind de 35 m. Viaductul este construit în curbă cu raza de 114 m şi are o lungime de 130 m. De la staţia Lişava până la Viaductul Jitin trenul trece prin 3 tuneluri: Lişava, Maniel şi Dollhoff. După viaduct se intră în tunelul Jitin (Seiler) şi apoi trenul trece prin încă 6 tuneluri până la Gârlişte. Viteza maximă de circulaţie pe tronson: 20 km/h.
3. Tronsonul Gârlişte-Anina, de la km 25 la 34 (9 km). Pe acest tronson există un singur viaduct, cu 3 deschideri, în apropiere de Anina. Viaductul Anina (95 m) este tot în curbă, cu o rază de 114 m, deschiderea centrală de 30 m şi înălţimea maximă de 29,6 m, având un tablier metalic montat în 1973. Tunelul de la Gârlişte este cel mai lung (660 m) şi singurul în linie dreaptă. El este urmat de cele mai scurte 3 tuneluri ale liniei. Ultimul tunel este Slucht (60 m), în apropierea Viaductului Anina. Viteza maximă de circulaţie: 20 km/h.

Izbânzile tehnice ale căii ferate Oraviţa - Anina impresionează atât prin spectaculozitatea traseului, cât şi prin povestea construcţiei liniei. Astfel, unul din tunele poartă numele arhitectului Johann Ludwig Dier Dollhoff care, considerându-se vinovat de un prim eşec al perforării tunelului Gârlişte, unde cele două galerii nu s-au întâlnit din cauza unei devieri verticale de aproape trei metri, s-a sinucis aruncându-se într-o prăpastie de pe unul din viaductele liniei.
Aproape fiecare tunel şi fiecare viaduct are un nume şi o poveste.

Vom face tot ce ne sta in putinta ca acest obiectiv turistic sa nu dispara, niciodata, din Banatul Montan!

Edited by gpopovici, 24 December 2017 - 23:38.


#72
OvidiuNS

OvidiuNS

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,853
  • Înscris: 04.07.2010
În primul video cred că îngheţase vreo ţevuşcă, de se auzea semnalul aşa gâjâit.

Oricum, superb !


Sănătate şi La mulţi ani !

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate