Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Renault Android

Recomandare bicicleta e-bike 20&#...

Bing-Content removal tool

Nu pot accesa monitorulsv.ro de l...
 Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 

Sfaturi achizitionare BMW 320d E90

- - - - -
  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#1
TudorMondialul

TudorMondialul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 15.10.2010
Vreau sa imi cumpar un seria 3, E90 din Germania. Am o cunostinta acolo si o pot obtine la un pret bun. Vreau ceva LCI, fiindca am vazut ca faceliftul are cateva imbunatatiri. M-am uitat peste motoare si 3 imi sar in ochi: 318D cu 143 de cai, 320D cu 177 de cai si 320D Efficient Dynamics cu 163 de cai. Sunt convins ca nu voi gasi ultima varianta, e totusi destul de rara. E diferenta mare intre 318 si 320? Se simte?

De asemenea am o mare dilema: nu stiu ce transmisie sa aleg. Stiu ca si cea manuala si cea automata au 6 trepte, cea automata nu e cu dublu-ambreiaj si consuma putin mai mult, poate neglijabil. Sunt genul de om care merge linistit cu masina, la consum, dar ma mai apuca nebuniile si atunci vreau sa stiu ca ma pot baza pe masina sa fac o depasire. Dar in rest sunt genul de om care merge pe "eco pro". Ce transmisie ma sfatuiti sa aleg? Aaa, poate asta ajuta, in Cluj nu e asa trafic mare si prin oras nu voi face mai mult de 10.000 km. Mai multi fac extraurban. (app 20k)

De asemenea fiind o alegere SH, dotarile masinii vor fi o surpriza. Mi-ar placea navi (mic-mare, nu conteaza, doar sa fie acolo), bi-xenon adaptiv, scaune incalzite, geamuri fumurii, automata (cred).

Ar trebui sa-mi fie frica de propulsie? Am carnetul de 3 ani de zile, am un Focus 2 1.6 TDCI, de care sunt extrem de multumit si cu care scot niste consumuri fabuloase. O data pe saptamana o calc bine de tot si de fiecare data cand ajung in parcare ii dau 1 minut ca sa-si raceasca gazele si tot.

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
1. Nu as lua 318d, e mult prea submotorizata, arunci banii.
2. 320D cu 177 de cai si 320D Efficient Dynamics cu 163 de cai

Am testat la invitatia BMW aceste motorizari. Surpriza a fost ca "320D Efficient Dynamics cu 163 de cai" s-a simtit mult mai spintena decat surata cu 177CP.
Cutia/ECU e setat altfel, da o senzatie mai dnamica.
Toti cei care a testat masina au observat acest aspect.

#3
TudorMondialul

TudorMondialul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 15.10.2010
Din cate am cautat pe net varianta cu Efficient Dynamics e acompaniata exclusiv de o cutie manuala in 6 trepte. Tu ai alege manuala sau automata? Aici chiar nu stiu ce sa fac...

#4
accelerator

accelerator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,146
  • Înscris: 20.03.2007
Stii despre problema ruperii lantului de distributie la motoarele 2.0d (modelul N47) ? E posibil sa ai neplaceri destul de mari cu motoare 2.0d incepand cu anul 2007 si pana in prezent, in toate variantele de putere - 143, 177, 184, etc. Cele mai grave probleme se regasesc la motoarele produse intre 2007-2009.

Aici un link: http://www.bmwclub.r...otoare-n47-20d/

#5
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,040
  • Înscris: 22.05.2003
La pana 200CP as merge pe cutie manuala.

#6
TudorMondialul

TudorMondialul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 15.10.2010
Am auzit de aceasta problema la motoarele de 2 litri, cu cod N47. Sper doar sa am noroc, benzina nu voi lua in viitorul apropiat, iar dintre concurenti C-Klasse are motorul de peste 2000 cm3, ma taxeaza prea rau la impozit iar un A4 B8 e mai scump si mi se pare banal comparat cu 320d-ul. Plus ca nu as da atatia bani pe o masina cu tractiune fata. Iar cele quattro sunt mai rare, consuma mai mult si nu cred ca ar fi intelept sa o iau integrala daca o voi folosi 9 zile pe an (la Cluj nu avem nicio problema cu zapada, poti circula pe oriunde). Vreau un sedan, m-am saturat de break (Focusul e break) iar un hatchback nu mi se pare elegant. Stiu ca as putea lua un Focus 3 ca si nou in 10k dar vreau ceva premium.

#7
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
320D Efficient Dynamics cu 163 de cai sunt cumparate 90% de firme= Fleet leasing. De obicei au optiuni minime. Fiind cumparate de firme,  km sunt fara numar. Neamtul nu cumpara diesel (si detunat pe deasupra ) daca nu face 50-60k pe an. Cele 300 grame de motorina scutite de Efficient Dynamics conteaza cand ai o flote de 20-30 masini si mergi 50k+ pe an cu fiecare.

L-as intreba pe initiatorul topicului cati km face pe an de vrea diesel. Dar mi-e frica de raspuns, probabil pana in 10-15k pe an si nu vreau sa ma enervez.Posted Image

#8
TudorMondialul

TudorMondialul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 15.10.2010
Am mentionat nr de km in primul post 30k (10k urban + 20k extra). Eu cred ca de la 25-30k in sus doar diesel e solutia. Nu am stiut faptul ca variantele Eff.Dynamics sunt cumparate de firme. In cazul asta nu ma voi uita neaparat dupa acest model, daca au fost masini de flota au km fara numar cum ai spus si tu, decat daca as gasi ceva care e in stare foarte buna. Daca nu, un 320D normal va fi bun si el.

#9
adybnt

adybnt

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 26.10.2012

View PostN62B44, on 03 februarie 2014 - 19:49, said:


L-as intreba pe initiatorul topicului cati km face pe an de vrea diesel. Dar mi-e frica de raspuns, probabil pana in 10-15k pe an si nu vreau sa ma enervez.Posted Image
am o intrebare ...care ar fi incovenientele pentru care sa nu cumperi un diesel daca faci mai putin de 50k/an? se poate defecta ceva ,sau ce?

#10
CorneliuRos

CorneliuRos

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,296
  • Înscris: 05.11.2011
Taci ca e buna si diesel daca procedeaza asa...

Quote

O data pe saptamana o calc bine de tot si de fiecare data cand ajung in parcare ii dau 1 minut ca sa-si raceasca gazele si tot.

Posted Image

Edited by CorneliuRos, 03 February 2014 - 20:11.


#11
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postadybnt, on 03 februarie 2014 - 20:08, said:

am o intrebare ...care ar fi incovenientele pentru care sa nu cumperi un diesel daca faci mai putin de 50k/an? se poate defecta ceva ,sau ce?

Ca sa mergi cu diesel 5-10 km pe zi (acasa - munca ) nu apuca sa e incalzeasca
=> tremuri de frig la -20 grade
=> uzura la un motor sub temperatura optima de functionare e maxima (de 50-100 ori mai mare ca la un motor incalzit )
=>diesel-ul se incazeste de 4-5 ori mai greu ca benzina. Ajungi la munca si apa e la 50 grade
=> regimurile subturate nu sunt sanatoase pentru turbina (depunere de soot )=> se duce dracu turbina =>1000-1500 euro reparatie => ai anulat diferenta de consum intre benzina si motorina pe 3 ani
Diesel-ul e facut pentru drumuri lungi , la turatie constanta (are banda de putere mult mai mica ca la benzina )
=> e motor mai complicat , injectoare, EGR, turbina, catalizatoare (costa mult reparatie si intretinerea)
=> la 50-60 k pe an, deja diferenta de bani intre motorina si benzina permite efectuarea unor reparatii costisitoare fara a anula diferenta de pret/consum intre cele 2 motorizari
=> diesel-ul modern are filtru de particule . La mers in oras se colmateaza. La BMW-urile de mai sus costa 2000 euro si se schimba pe la 170k  ( de aia se vand multe pe la 150k in Germania ). Taranul roman taie catalizatorul cu flexul si il anuleaza din soft . Costa si asta vreo 200-300 euro.
=>diesel-ul e mai scump nou
=>motoarele turbo trebuie conduse dupa anumite reguli daca iti pasa de ele (nu trebuie turate la rece, nu trebuie calcate brusc sub 2000 ture , trebuie asteptat 1 min cu motorul la relanti in parcare ca sa se raceasca turbina , etc).
=>cumparate de afara masinile diesel cam respecta 40-50 k/an, deci masina la 4-5 ani are deja 200k, chiar daca in bord arata altceva Posted Image
=>romanul e disperat dupa diesel, posteaza cu mandrie consumuri subturate de 4-5l /100 km, si injura masina/marca dupa, cand are de platit 3-4 injectoare si 1 buc turbina.

Edited by N62B44, 03 February 2014 - 20:25.


#12
mihai!

mihai!

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,800
  • Înscris: 15.04.2006
Mai sunt si alte cazuri . Rare ce-i drept .
Posesor de diesel , fac 15-20 mii pe an dar 90% numai extraurban la drumuri de minim 100-150km .

Pentru oras insa , dieselul este cea mai proasta alegere . Nu exista metoda mai rapida sa il termini .

Edited by mihai!, 03 February 2014 - 20:36.


#13
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View Postmihai!, on 03 februarie 2014 - 20:33, said:

Mai sunt si alte cazuri . Rare ce-i drept .
Posesor de diesel , fac 15-20 mii pe an insa 90% numai extraurban la drumuri de minim 100-150km .

Pentru oras insa , dieselul este cea mai proasta alegere . Nu exista metoda mai rapida sa il termini .

Adevarat dar de ce sa dai 2-3-4 mii de euro in plus pe motorul ala diesel (masina noua ) daca in situatia de mai sus diferenta de benzina/diesel extraurban e minima . Tot nu se justifica matematic/financiar.

Edited by N62B44, 03 February 2014 - 20:37.


#14
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Cand va aud cu ideile astea de diesel vs benzina imi vina sa rad. Ghiciti ce? Majoritatea posesorilor de diesel fac sub 20k km an si nu au probleme. Problemele apar la cei cu masini tip cazan import germania la peste 250.000 km reali. Da, trebuie sa ai mai multa grija la diesel sa-l tii la relanti mai mult cat e rece si sa nu mergi subturat dar in rest merge ca un motor normal. Voi vorbiti de el de parca e o virgina sensibila. Daca motoarele diesel erau destinate exclusiv pentru mers extra-urban nu se puneau pe masini de oras gen VW polo. Am vecini ce merg in urban 90% din timp de 5-6 ani cu diesel si n-au avut probleme la motor, turbina si ce se mai scrie aici. Daca iti iei cazan, situatia se schimba.

#15
TudorMondialul

TudorMondialul

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 541
  • Înscris: 15.10.2010
Masina nu o voi lua cazan. Cunostina mea din Germania se ocupa cu masini, am mai cumparat de la el si toate masinile lui au fost impecabile. Si in orice caz prefer sa cumpar ceva mai putin dotat sau cu un an mai vechi dar sa stiu ca a fost intretinuta corespunzator si ca are km reali. Ma astept la un 150-200 k, vreau sa o iau din 2009 incoace (in 2009 au intradus parca faceliftul si toate motoarele au primit plusuri de putere si de eficienta, plus s-au incadrat la norma de poluare Euro 5).

@CorneliuRos
Nu sunt vreun inginer in AR asa ca nu stiu foarte multe despre mecanica sau subansamble. Dar stiu regulile de baza cum sa intretin dieselul.

PS: Cum sunt locurile din spate, se poate face ceva acolo? :)) Luati-o ca pe o gluma, dar am auzit cateva persoane care s-au plans de spatiul la picioare/cap. Oricum pentru mine e ok, 99% din timp vom fi maxim 2 in masina.

#16
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010

View PostBlue_Ivy, on 03 februarie 2014 - 20:52, said:

Cand va aud cu ideile astea de diesel vs benzina imi vina sa rad. Ghiciti ce? Majoritatea posesorilor de diesel fac sub 20k km an si nu au probleme. Problemele apar la cei cu masini tip cazan import germania la peste 250.000 km reali. Da, trebuie sa ai mai multa grija la diesel sa-l tii la relanti mai mult cat e rece si sa nu mergi subturat dar in rest merge ca un motor normal. Voi vorbiti de el de parca e o virgina sensibila. Daca motoarele diesel erau destinate exclusiv pentru mers extra-urban nu se puneau pe masini de oras gen VW polo. Am vecini ce merg in urban 90% din timp de 5-6 ani cu diesel si n-au avut probleme la motor, turbina si ce se mai scrie aici. Daca iti iei cazan, situatia se schimba.
Nu are nici o treaba una cu alta. Majoritatea posesorilor aia de diesel care fac sub 20k/an si-au cumparat diesel-ul ala din cauza consumului mic de motorina (ca doar in Romania nu e salariul minim 1200 euro ca in Elvetia ). Era un sondaj pe aici unde se spunea ca pe 80% din romani ii intereseaza strict consumul la o masina, restul vine dupa aia. Sa fie marca "smechera" (BMW, VW) si sa consume 3-4 l /100 km.

Ca si initiatorul topicului ( n-am nimic personal, dar n-as cumpara un N47 din anii cu probleme, fara garantie nici daca as fi milionar ) :
Vrea BMW sa fie marca smechera
Vrea E90 LCI, 320d - pentru ca sunt mai ieftine, datorita problemelor motorul N47 si cand merg consuma 4 l/ 100 km.
Eventual Efficient Dynamics sa consume cu 300 grame mai putin. Nu conteaza ca e detunat ca doar nu-ti iei bmw pentru putere.
Se gandeste si la comfortul lui . Ar vrea automata, dar nu stie ca e 500 euro un schimb de ulei la cutie si 2000 euro o revizie daca face cutia buba.
Nu stie ca la BMW-uri pe la 170-200 k se schimba filtrul de particule si e 2000 euro. Dar a auzit de flex.
Crede ca isi permite sa intretina un E90 dar are o problema sa plateasca diferenta de impozit intre 2000-2200 cm2 (vezi afirmatia lui cu Mercedesul de 2.2 ). Daca 100-200 roni sunt o problema, 4 run-flat-uri de 17/225 la 200-300 euro bucata sunt o bagatela.
Nu conteaza ca probabil masina are km "potriviti".

Cam asta e profilul romanului cumparator  de diesel.

Edited by N62B44, 03 February 2014 - 21:07.


#17
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012

View PostN62B44, on 03 februarie 2014 - 21:05, said:

Nu are nici o treaba una cu alta. Majoritatea posesorilor aia de diesel care fac sub 20k/an si-au cumparat diesel-ul ala din cauza consumului mic de motorina (ca doar in Romania nu e salariul minim 1200 euro ca in Elvetia ). Era un sondaj pe aici unde se spunea ca pe 80% din romani ii intereseaza strict consumul la o masina, restul vine dupa aia. Sa fie marca "smechera" (BMW, VW) si sa consume 3-4 l /100 km.

Ca si initiatorul topicului ( n-am nimic personal, dar n-as cumpara un N47 din anii cu probleme, fara garantie nici daca as fi milionar ) :
Vrea BMW sa fie marca smechera
Vrea E90 LCI, 320d - pentru ca sunt mai ieftine, datorita problemelor motorul N47 si cand merg consuma 4 l/ 100 km.
Eventual Efficient Dynamics sa consume cu 300 grame mai putin. Nu conteaza ca e detunat ca doar nu-ti iei bmw pentru putere.
Se gandeste si la comfortul lui . Ar vrea automata, dar nu stie ca e 500 euro un schimb de ulei la cutie si 2000 euro o revizie daca face cutia buba.
Nu stie ca la BMW-uri pe la 170-200 k se schimba filtrul de particule si e 2000 euro. Dar a auzit de flex.
Crede ca isi permite sa intretina un E90 dar are o problema sa plateasca diferenta de impozit intre 2000-2200 cm2 (vezi afirmatia lui cu Mercedesul de 2.2 ). Daca 100-200 roni sunt o problema, 4 run-flat-uri de 17/225 la 200-300 euro bucata sunt o bagatela.
Nu conteaza ca probabil masina are km "potriviti".

Cam asta e profilul romanului cumparator  de diesel.

Sunt deacord cu tine, ai dreptate in privinta profilul de cumparator pentru masina premium, dar majoritatea dieselurilor din Romania sunt pe Opel VW skoda Renault si apoi vin bmw-urile si celalalte fitze. Personal nu as cumpara o masina cu peste 100.000 km fie ea benzina sau diesel, indiferent de marca, dar fiecare cum crede. Producatorii nu sunt prosti cand ofera garantie 150.000 km maxim, dupa cifra asta magica incep problemele. Unii se mint ca nu o sa se intample, iar cand se intampla se fac ca ploua, tac si inghit.

#18
scrisit

scrisit

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,228
  • Înscris: 01.12.2007

View PostN62B44, on 03 februarie 2014 - 20:23, said:

Ca sa mergi cu diesel 5-10 km pe zi (acasa - munca ) nu apuca sa e incalzeasca
=> tremuri de frig la -20 grade
=> uzura la un motor sub temperatura optima de functionare e maxima (de 50-100 ori mai mare ca la un motor incalzit )
=>diesel-ul se incazeste de 4-5 ori mai greu ca benzina. Ajungi la munca si apa e la 50 grade
=> regimurile subturate nu sunt sanatoase pentru turbina (depunere de soot )=> se duce dracu turbina =>1000-1500 euro reparatie => ai anulat diferenta de consum intre benzina si motorina pe 3 ani
Diesel-ul e facut pentru drumuri lungi , la turatie constanta (are banda de putere mult mai mica ca la benzina )
=> e motor mai complicat , injectoare, EGR, turbina, catalizatoare (costa mult reparatie si intretinerea)
=> la 50-60 k pe an, deja diferenta de bani intre motorina si benzina permite efectuarea unor reparatii costisitoare fara a anula diferenta de pret/consum intre cele 2 motorizari
=> diesel-ul modern are filtru de particule . La mers in oras se colmateaza. La BMW-urile de mai sus costa 2000 euro si se schimba pe la 170k  ( de aia se vand multe pe la 150k in Germania ). Taranul roman taie catalizatorul cu flexul si il anuleaza din soft . Costa si asta vreo 200-300 euro.
=>diesel-ul e mai scump nou
=>motoarele turbo trebuie conduse dupa anumite reguli daca iti pasa de ele (nu trebuie turate la rece, nu trebuie calcate brusc sub 2000 ture , trebuie asteptat 1 min cu motorul la relanti in parcare ca sa se raceasca turbina , etc).
=>cumparate de afara masinile diesel cam respecta 40-50 k/an, deci masina la 4-5 ani are deja 200k, chiar daca in bord arata altceva Posted Image
=>romanul e disperat dupa diesel, posteaza cu mandrie consumuri subturate de 4-5l /100 km, si injura masina/marca dupa, cand are de platit 3-4 injectoare si 1 buc turbina.
Daca nu ai nici o treaba cu motorul pe motorina, las-o cum e. Nu mai prostii si pe altii cu prostiile tale.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate