”Flat” sau ”non-flat”?
Last Updated: Apr 11 2014 19:12, Started by
maxx_bgd
, Jan 23 2014 21:30
·
0
#1
Posted 23 January 2014 - 21:30
Salutare. Pornind de la acest articol, in care problema este tratata mai mult din punct de vedere teoretic. Intrebarea mea este urmatoarea: Din punct de vedere practic, al experientei dobandite in timp, cum credeti ca se poate obtine o imagine finala mai buna, daca se inregistreaza imagini ”plate”(”flat image”) ce vor fi modificate ulterior in post-productie, sau inregistrandu-se imagini imbunatatite direct din caera, pentru a se interveni cat mai putin asupra lor? ”To shoot flat or not to shoot flat?”
|
#2
Posted 23 January 2014 - 21:45
Dincolo de faptul ca absolut toate camerele cinematografice trag RAW flat, este evident si logic ca asa este cel mai bine pt. o utilizare serioasa, care presupune postproductie.
Flat inseamna de fapt pastrarea intregii game dinamice, atat cat poate senzorul capta, atat in gradatii de tonuri inchise, cat si in lumina, si ca tonuri, si ca nuante. Asta permite la postproductie mai multe lucruri: - salvarea detaliilor din umbre, - salvarea detaliilor din lumina. - salvarea detaliilor in ambele capete de expunere. - corectii de expunere in ambele directii, cu crestere minima de zgomot. - setarea contrastului exact atat cat doreste artistul, particularizat la fiecare caz, inclusic low-key si high-key, cat si ceva mediu dar care pune accent fie pe umbre, fie pe lumini, fie pe ambele daca se face procesare complexa. - realizarea chiar si de pseudo HDR - adica flat |
#3
Posted 23 January 2014 - 21:54
Depinde în primul rând de proiect. Dacă ai timp, flat e mai bine. Dacă nu, profilele „la gata“ îți salvează timp prețios. Iar profilul flat salvează informații prețioase.
|
#4
Posted 23 January 2014 - 22:02
Cel mai important e rezultatul final, obtinerea de imagini cat mai placut de vizionat.
Edited by maxx_bgd, 23 January 2014 - 22:06. |
#5
Posted 23 January 2014 - 22:14
Flat, pentru ca oricum va trebui ulterior sa faci o corectie de culoare decenta. Rar mi-a fost dat sa vad un singur video scos direct de pe camera, indiferent de profilul ales, si sa se poata spuna "Lasa-l asa, e perfect, e exact cum trebuie sa fie!". Deci si eu merg pe flat, desi in practica rar filmez asa. Din pacate!
|
#6
Posted 23 January 2014 - 22:20
maxx_bgd, on 23 ianuarie 2014 - 21:30, said:
... Din punct de vedere practic, al experientei dobandite in timp, cum credeti ca se poate obtine o imagine finala mai buna... _DelSte_, on 23 ianuarie 2014 - 22:14, said:
Deci si eu merg pe flat, desi in practica rar filmez asa. Din pacate! Desi am intrebat ”Cum credeti ca e mai bine?”, cred ca cel mai bine era sa intreb ”Cum credeti ca e mai bine, dar cum procedati atunci cand sunteti in actiune?” |
#7
Posted 23 January 2014 - 22:36
Am mers pe profil de camera in peste 70% din filmari, si pe flat la ultimele 3 proiecte mai importante de anul trecut. Deci raman la raspunsul initial, adica flat, chiar daca nu tot timpul filmez asa. Dar diferenta am vazut-o. Este altceva cand incepi corectia de culoare nu cu un video/material deja burdusit de contrast exagerat, culori saturate, etc. Eu unul ma simt ca-n Camera Raw din Photoshop Daca as putea filma tot timpul flat, as face-o. Dar, cum s-a scris si mai sus, tine si de timpul fiecaruia si importanta evenimentului filmat. Una e sa-mi filmez nepotul la scara blocului sau vreo nunta in ultimul catun, si alta e sa mergi la o filmare mai importanta, de portofoliu chiar.
|
#8
Posted 24 January 2014 - 16:18
Nu poti compara ce poti face in post-productie cu setarile native ale camerei.
Clar ca FLAT e mai bine. |
#9
Posted 11 April 2014 - 19:12
maxx_bgd, on 23 ianuarie 2014 - 21:30, said:
Salutare. Pornind de la acest articol, in care problema este tratata mai mult din punct de vedere teoretic. Intrebarea mea este urmatoarea: Din punct de vedere practic, al experientei dobandite in timp, cum credeti ca se poate obtine o imagine finala mai buna, daca se inregistreaza imagini ”plate”(”flat image”) ce vor fi modificate ulterior in post-productie, sau inregistrandu-se imagini imbunatatite direct din caera, pentru a se interveni cat mai putin asupra lor? ”To shoot flat or not to shoot flat?” Sunt unele cazuri cand merge flat mai bine ,alteori cand poti si non flat. Ideal e sa tragi raw (dar e foarte multa munca la edit). Flat merge sa tragi cand ai contrast foarte intens (lumina umbra) sa recuperezi ceva din umbra (si sa pui expunerea pe punctul cel mai luminos). |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users