Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
PC game stream catre Nvidia Shiel...

Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...
 Alt "Utilizator nou" pe T...

ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata
 Am nevoie de poze cu un curcubeu

Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura
 Dezinstalare drivere W11 23H3

Recomandare masina de spalat fiab...

BSOD din cauza Intel Audio DSP dr...

De ce sunt oamenii nostalgici
 

(Riper) altă Timișoară pe langă casa lui

- - - - -
  • Please log in to reply
2638 replies to this topic

#19
draculescu

draculescu

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,876
  • Înscris: 06.04.2013
Porothermul e ca apa sfintita cand e vorba de eficienta a izolarii, mai bine alegi o caramida portanta, cu grosimea zidului de 25 cm si pui 20 cm de polistiren, in cativa ani vom plati preturi duble la gaz. Si, foarte posibil, chiar triple, cvadruple etc, pentru ca rezervele de gaz scad, Incet dar sigur.

#20
Dorel-TheSkillMaster

Dorel-TheSkillMaster

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 913
  • Înscris: 17.08.2013

View PostRiper, on 17 decembrie 2013 - 23:05, said:

Salut,

M-am hotarat sa pornesc si eu topicul magic. Sper sa ma ajutati in nebunia in care urmeaza sa intru.
M-am hotarat sa fac o casa undeva pe langa Timisoara. Casa o sa fie parter + etaj + pod de marime medie. Avem deja ceva proiect inceput pe care puteti sa il vedeti mai jos. As vrea sa ma apuc de ea anul viitor in primavara si pana atunci trebuie sa aranjez cu actele si pregatirile de santier.

Zilele astea sunt pe terminate cu proiectul si desi arhitectul meu a avut o gramada de idei bune am zis sa merg pe lucruri cat mai simple pentru a nu mari costurile de constructie si mai ales de intretinere.

Daca aveți ceva idei referitoare la proiect as fi dornic sa le aud. In casa o sa locuiesc eu, sotia si viitorii copii (deocamndata unu de -2 luni).
Eu nu ma pricep la proiecte, dar incercati sa acordati o atentie cat mai mare, inca din faza de proiectare, configurarii tamplariei.
Probabil fiecare componenta a constructiei trebuie calculata din faza de proiectare, dar  eu la altele nu ma pricep.
Am observat multe situatii in care, la faza de tamplarie beneficiarii au surprize neplacute, cand li se comunica pretul pentru o tamplarie decenta.
De cele mai multe ori pretul tamplariei ar putea fi considerabil mai mic  doar daca s-ar lua in considerare costurile acesteia de la inceput, din faza de proiectare, mai mult decat atat tot din faza de proiectare se poate pregati constructia pentru o tamplarie eficienta si trainica.
Incercati sa extrageti din proiect dimensiunile orientative , formele si tipul de deschideri prevazute de tamplarie, solicitati oferte de pret pentru produsul dorit si daca este necesar, ajustati: forma, deschiderile, dimensiunile (subdimensionarea ferestrelor nu inseamna neaparat o economie) si numarul de piese de tamplarie, inca din faza de proiectare.
La o constructie deja ridicata nu se mai pot face ajustari majore, o usa (de exterior) de care e posibil sa nu fie neaparat nevoie poate creste costul tamplariei cu cateva sute de euro, ferestrele cu forme neregulate (in functie de numarul lor) pot creste pretul cu cateva sute de euro doar pentru ca au forme atipice, daca la o constructie de porotherm nu sunt prevazuti stalpi de beton in zona usilor principale ori a ferestrelor de mari dimensiuni, acestea se pot lasa in timp si pot pune probleme de functionalitate si eficinta greu de remediat.
Sper ca opiniile mele sunt utile si imi cer scuze daca se considera ca sunt in afara discutiei.

Edited by Dorel-TheSkillMaster, 29 December 2013 - 15:15.


#21
BodCasa

BodCasa

    Tartaria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 15.04.2012
Bravo Dorele...
Ai concluzionat bine......si ai 100% dreptate!Posted Image

#22
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005

View PostDorel-TheSkillMaster, on 29 decembrie 2013 - 14:58, said:

Eu nu ma pricep la proiecte, dar incercati sa acordati o atentie cat mai mare, inca din faza de proiectare, configurarii tamplariei.
Probabil fiecare componenta a constructiei trebuie calculata din faza de proiectare, dar  eu la altele nu ma pricep.
Am observat multe situatii in care, la faza de tamplarie beneficiarii au surprize neplacute, cand li se comunica pretul pentru o tamplarie decenta.
De cele mai multe ori pretul tamplariei ar putea fi considerabil mai mic  doar daca s-ar lua in considerare costurile acesteia de la inceput, din faza de proiectare, mai mult decat atat tot din faza de proiectare se poate pregati constructia pentru o tamplarie eficienta si trainica.
Incercati sa extrageti din proiect dimensiunile orientative , formele si tipul de deschideri prevazute de tamplarie, solicitati oferte de pret pentru produsul dorit si daca este necesar, ajustati: forma, deschiderile, dimensiunile (subdimensionarea ferestrelor nu inseamna neaparat o economie) si numarul de piese de tamplarie, inca din faza de proiectare.
La o constructie deja ridicata nu se mai pot face ajustari majore, o usa (de exterior) de care e posibil sa nu fie neaparat nevoie poate creste costul tamplariei cu cateva sute de euro, ferestrele cu forme neregulate (in functie de numarul lor) pot creste pretul cu cateva sute de euro doar pentru ca au forme atipice, daca la o constructie de porotherm nu sunt prevazuti stalpi de beton in zona usilor principale ori a ferestrelor de mari dimensiuni, acestea se pot lasa in timp si pot pune probleme de functionalitate si eficinta greu de remediat.
Sper ca opiniile mele sunt utile si imi cer scuze daca se considera ca sunt in afara discutiei.

Multumesc pentru sfat, iar in cea ce priveste opinia ta ca si a altora o apreciez foarte tare. Sunt la primul proiect de aceasta amploare si sunt convins ca sunt multe lucruri pe care nu le stiu.

In cea ce priveste usile exterioare am doua (una in fata si una in spate) Arhitectul a vrut sa puna 3 usi dar am zis clar ca nu are rost cu toate ca ar fi fost utila. Geamurile sunt toate dreptunghiulare sau patrate. Nu am nici unul rotund sau mai stiu eu ce alta forma. Am extras toate geamurile din plan si sunt urmatoarele:
1. 2 de 1.20/1.20
2. 4 de 1.50/1.20
3. 1 de 0.65/1.20
4. 2 de 1.50/1.50

Nu stiu cat de mult te ajuta informatiile astea dar daca ai ceva sfaturi te rog sa imi zici. O sa caut si ceva firme ca sa imi zica ceva preturi estimative...poate o sa obtin de acolo sfaturi.

#23
Dorel-TheSkillMaster

Dorel-TheSkillMaster

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 913
  • Înscris: 17.08.2013

View PostRiper, on 29 decembrie 2013 - 23:39, said:



Multumesc pentru sfat, iar in cea ce priveste opinia ta ca si a altora o apreciez foarte tare. Sunt la primul proiect de aceasta amploare si sunt convins ca sunt multe lucruri pe care nu le stiu.

In cea ce priveste usile exterioare am doua (una in fata si una in spate) Arhitectul a vrut sa puna 3 usi dar am zis clar ca nu are rost cu toate ca ar fi fost utila. Geamurile sunt toate dreptunghiulare sau patrate. Nu am nici unul rotund sau mai stiu eu ce alta forma. Am extras toate geamurile din plan si sunt urmatoarele:
1. 2 de 1.20/1.20
2. 4 de 1.50/1.20
3. 1 de 0.65/1.20
4. 2 de 1.50/1.50

Nu stiu cat de mult te ajuta informatiile astea dar daca ai ceva sfaturi te rog sa imi zici. O sa caut si ceva firme ca sa imi zica ceva preturi estimative...poate o sa obtin de acolo sfaturi.
Spune-ne si dimensiunile la usi si culoarea pe care iti doresti tamplaria, in sensul alb sau colorat, culorile standard au aceleasi preturi insa sunt mai mari fata de alb cu 25-30%.

#24
BodCasa

BodCasa

    Tartaria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 15.04.2012
Vezi poate iti lasi golu ferestrelor mai mare ca sa iti pôti pune si o jaluzea exterioara suprapusa....nu aplicata.......ca iti ia din "vedere"!

#25
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
ca si usi sunt asa:
7 usi interioare de 2.10x1
1 usa exterioara (probabil termopan sau ceva cu geam mult) de 2.10x1
1 usa exterioara (mata antiefracție) de 2.10x1.80 formata din 2 bucati aici cred ca o sa merg pe ceva mai mic dar sa vad cu arhitectul
1 usa interioara de 2.10x1.80 formata din 2 bucati aici cred ca o sa merg pe ceva mai mic dar sa vad cu arhitectul

ca si culori mi-ar place sa fie o culoare maro (culoarea lemnului) poate chiar ceva de lemn stratificat dar daca costa prea mult o sa merg pe alb.


View PostBodCasa, on 30 decembrie 2013 - 13:13, said:

Vezi poate iti lasi golu ferestrelor mai mare ca sa iti pôti pune si o jaluzea exterioara suprapusa....nu aplicata.......ca iti ia din "vedere"!

pai daca o sa las acel gol nu o sa intre frgul pe acolo? E destul de aiurea pt ca o sa fie o zona destul de mare neizolata. Ma chinui sa o fac cat mai izolata si imi iau geamuri cu 3 foi ca sa las o gaura cat china...sau cum se face?

Edited by Riper, 30 December 2013 - 14:03.


#26
BodCasa

BodCasa

    Tartaria

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,759
  • Înscris: 15.04.2012
Un profil BUN, cu un tripan, izoleaza cel putin la fel ca peretele.....
Nu ai de ce sa iti faci probleme!
Cat despre caseta jaluzelelor, sunt izolate cu polistiren la interior, + la exterior poti pune polistiren pe caseta.....deci ajungi na un coeficient suficient de bun sa nu pierzi caldura pe acolo...
Termopanisti de pe forum pot confirma sau infirma ce spun eu aici...Posted Image
Eu mi-am pus Salamander bluEvolution92 (profil pentru case pasive) cu un tripan de 52,......
Acum mai multe iti pot spune colegi experti...sunt cativa pe aici!

Edited by BodCasa, 30 December 2013 - 16:55.


#27
Dorel-TheSkillMaster

Dorel-TheSkillMaster

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 913
  • Înscris: 17.08.2013

View PostRiper, on 30 decembrie 2013 - 13:58, said:

ca si usi sunt asa:
7 usi interioare de 2.10x1
1 usa exterioara (probabil termopan sau ceva cu geam mult) de 2.10x1
1 usa exterioara (mata antiefracție) de 2.10x1.80 formata din 2 bucati aici cred ca o sa merg pe ceva mai mic dar sa vad cu arhitectul
1 usa interioara de 2.10x1.80 formata din 2 bucati aici cred ca o sa merg pe ceva mai mic dar sa vad cu arhitectul

ca si culori mi-ar place sa fie o culoare maro (culoarea lemnului) poate chiar ceva de lemn stratificat dar daca costa prea mult o sa merg pe alb.




pai daca o sa las acel gol nu o sa intre frgul pe acolo? E destul de aiurea pt ca o sa fie o zona destul de mare neizolata. Ma chinui sa o fac cat mai izolata si imi iau geamuri cu 3 foi ca sa las o gaura cat china...sau cum se face?
Pe mine ma interesau doar usile exterioare, si la tine ca la majoritatea constructiilor usa principala este cu doua deschideri.
In Romania se merge pe ideea ca usa principala trebuie neaparat sa fie cu doua canate, unul curent si unul care se foloseste la nevoie, eu personal nu vad rostul unei usi in doua canate, este mult mai scumpa si in cazul in care tamplaria este de PVC este mai putin eficienta si mai putin antiefractie, de fapt cred ca pe orice tip de tamplarie usile in doua canate au aceleasi minusuri.
Este adevarat ca daca usa este prevazuta in centrul unei constructii arata mai bine daca este in doua canate, insa cred ca proiectantii pot gasi solutii pentru a face o usa principala intr-un singur canat sa se integreze bine in decor.
Sigur, de cele mai multe ori se spune ca usile in doua canate sunt utile in situatia in care se introduc in casa obiecte de dimensiuni mari, totusi acele obiecte nu pot fi introduse decat intr-o incapere, maxim doua, aflate in apropierea usii principale, in celelalte incaperi nu vor ajunge deoarece usile de interior sunt in general cu latimea de 1000mm sau mai mica, si sa nu uitam ca majoritatea obiectelor dintr-o locuinta sunt proiectate ca dimensiuni astfel incat sa intre pe o usa de apartament, care de regula nu este in doua canate.
Usile principale intr-un singur canat sunt mai ieftine, mai eficiente si au un grad de antiefractie mai ridicat, iar la o dimensiune finala de 1000mm-1050mm (dimensiunile mai mari pot pune probleme in timp), incape in casa cam orice este nevoie.
Oricum in ceea ce priveste usa principala de intrare, aceasta necesita cea mai mare atentie si compromisurile in ceea ce priveste calitatea pot duce la nemultumiri majore in timp.
O usa principala fie intr-unul sau in doua canate trebuie realizata pe profile destinate pentru usi, de regula nu se intampla asta, se folosesc profile de fereastra la toc si profile intermediare la rama mobila, usa trebuie sa contina coltare sudabile si o feronerie decenta in functie de necesitati.
La ferestre nu sunt foarte multe de spus, cele de 1200mm inaltime ar putea fi ceva mai inalte, ia in considerare ca se mai scad 20-30mm pentru spuma, 30 mm pentru solbanc, daca vrei pervaze de Aluminiu, si ai cam pierdut 60mm pe inaltime, pe latime mai pierzi 30-40mm, profilele au cam 100 de mm pe toata suprafata ferestrei si in mijloc in functie de felul deschiderilor pot fi de 130-200mm, asadar sticla ramane cam mica.
Daca crezi ca ai nevoie de tehnici de umbrire, gen rulouri de aluminiu, e bine sa le iei in considerare de acum, in cazul rulourilor suprapuse va trebui marit golul de geam pe inaltime cu aprox 200mm (ruloul se monteaza odata cu tamplaria iar cutia ruloului este izolata), insa acest tip de rulou ajunge la acelasi pret sau mai scump decat fereastra in sine, iar in cazul rulourilor aplicate trebuie luat in considerare ca sunt mai ieftine insa au cutia pentru covorul de lamele aparenta.
In cazul ferestrelor cu doua rame care se deschid, daca se doresc rulouri exterioare ferestrele trebuie prevazute cu o extensie de toc care micsoreaza dimensiunea ferestrei pe latime cu inca 20-30mm, daca rulourile nu sunt cu automatizare.
Cam asta ar fi de spus deocamdata, ar mai fi necesara o discutie cu sotia in privinta modului de deschidere al ferestrelor, daca vei face o parte fixa si una cu deschidere ferestrele vor fi considerabil mai ieftine dar vor fi mai greu de ingrijit.
Cu dimensiunile finale, cu modul de deschidere al fiecarei piese si cu modelul de usa dorit, da o tura prin oras dupa oferte, sa vezi ce te asteapta si revino pentru lamuriri aici sau pe topicul dedicat discutiilor despre tamplarie, acolo isi exprima  parerile mai multa lume apropiata acestui domeniu si poti alege ceea ce ti se potriveste.

#28
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
din cate inteleg si din cate am mai citit singura problema la partea de geamuri/usi este la usa de la intrare. Si mie sincer mi se pare inutil de mare. O sa vorbesc cu arhitectul si o sa vad ce se poate face. Saptamana viitoare (cand se dezmortesc toate) o sa iau si legatura cu ceva firma de termopane ca sa vad daca se mai poate optimiza ceva.

Tot cu arhitectul mai am de discutat urmatoarele:
- sufrageria cu 1 metru mai mare spre sud si cu 40 cm spre est (spre gradina). Partea de 1m sa fie doar pt parter iar partea de 0.40 sa fie si pt etaj.
- scara este de 17,5 cu treapta de 28. Vreau sa fie 17,5 cu treapta de 27. intra in formula
- partea de repaus de 110 de la scara sa fie de 90. Chiar nu e nevoie de asa de mult
- usa de la intrare e inutil de mare. putem sa bagam lucruri mari doar in sufragerie. In rest oricum nu intra de la usile de la camere.



Revenind la problema actuala arzatoare: din ce sa fac zidul? Sunt 80% ca o sa merg pe caramida de 25 si izolatie de 15 dar din cate am mai citit e bine ca peretele sudic sa nu fie izolat. Chiar nu stiu care sunt pro si contra la faza asta. Daca poate cineva sa imi ma sfatuiasca...

Edited by Riper, 31 December 2013 - 19:37.


#29
viotl

viotl

    Straight ahead ... middle of the road

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,537
  • Înscris: 03.04.2013
Je stau la bloc de 18 ani, 7/7, pereti si tavan de 50 cm, turn, 4 ap/palier, est-sud-vest. Iunie-septembrie nu pot dormi fara aer conditionat(sint 2 in apartament...)

#30
danmannx

danmannx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 03.08.2007

View PostRiper, on 31 decembrie 2013 - 19:36, said:

din cate inteleg si din cate am mai citit singura problema la partea de geamuri/usi este la usa de la intrare. Si mie sincer mi se pare inutil de mare. O sa vorbesc cu arhitectul si o sa vad ce se poate face. Saptamana viitoare (cand se dezmortesc toate) o sa iau si legatura cu ceva firma de termopane ca sa vad daca se mai poate optimiza ceva.

Tot cu arhitectul mai am de discutat urmatoarele:
- sufrageria cu 1 metru mai mare spre sud si cu 40 cm spre est (spre gradina). Partea de 1m sa fie doar pt parter iar partea de 0.40 sa fie si pt etaj.
- scara este de 17,5 cu treapta de 28. Vreau sa fie 17,5 cu treapta de 27. intra in formula
- partea de repaus de 110 de la scara sa fie de 90. Chiar nu e nevoie de asa de mult
- usa de la intrare e inutil de mare. putem sa bagam lucruri mari doar in sufragerie. In rest oricum nu intra de la usile de la camere.



Revenind la problema actuala arzatoare: din ce sa fac zidul? Sunt 80% ca o sa merg pe caramida de 25 si izolatie de 15 dar din cate am mai citit e bine ca peretele sudic sa nu fie izolat. Chiar nu stiu care sunt pro si contra la faza asta. Daca poate cineva sa imi ma sfatuiasca...
Caramida de 30cm, izolat cu 15 cm pe N si E si de 10 cm pe S si V.

#31
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
Caramida de 30cm inseamna centuri de 30 si fundatie de 30 ... esti sigur ca nu e bine si cu 25? O sa pun izolatie de 15 pe toti peretii ca sa fiu sigur ca e ok.

#32
danmannx

danmannx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 03.08.2007

View PostRiper, on 06 ianuarie 2014 - 11:25, said:

Caramida de 30cm inseamna centuri de 30 si fundatie de 30 ... esti sigur ca nu e bine si cu 25? O sa pun izolatie de 15 pe toti peretii ca sa fiu sigur ca e ok.
Deci am postat degeaba...

#33
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
nu te supara ca nu am vrut sa fiu rautacios si nici nu cred ca vorbesti degeaba. Vreau doar sa inteleg de ce e mai bine cu caramida de 30 ... ca sa stiu de ce iau decizia la modul asta.
Din cate am inteles caramida nu da un randament bun la izolare (cel putin nu ca o izolatie) si daca merg pe 30 se ridica destul de tare costul constructiei. Exista vrun factor pozitiv in a alege 30 ? intreb pentru ca daca exista ma apuc sa vad care e diferenta de pret si merg pe 30. In momentul asta nu vad nici un factor care ar justifica diferenta de bani.

Edited by Riper, 07 January 2014 - 19:38.


#34
danmannx

danmannx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,355
  • Înscris: 03.08.2007
Tu vrei sa construiesti in cadre sau zidarie portanta?

#35
Riper

Riper

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,939
  • Înscris: 14.01.2005
nu am nici cea mai vaga idee ce are arhitectul in cap la capitolul asta si nici ce diferente sunt intre ele. o sa il intreb ce decizie a luat daca a luat. trebuia sa stiu pana acum sau asta e o chestie care o decide structuristul? Proiectul ajunge la structurist de maine incolo.
Asta seara se pare ca iar nu dorm...acum trebuie sa invat daca e mai bine cadre sau zidarie portanta si de ce. Merci pt intrebarea incuietoare.

#36
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 05.04.2006
Eu mi-am facut-o pe cadre si apoi am umplut cadrele cu caramida de 25 cm, apoi cu izolatie de 10 cm.Eu cred ca pe cadre e mai rezistenta si poti compartimenta/recompartimenta mai usor. Uite la mine cum a fost:
https://www.facebook...28124148&type=3

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate