Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Succesiune notar versus instanta ...

Montaj aer conditionat in balcon ...

joc idem Half Life gratis

PC game stream catre Nvidia Shiel...
 Pompa de apa HEPU ?!

Vreau o masina electrica de tocat...

Cum ajunge remorca de tir inapoi ...

Alt "Utilizator nou" pe T...
 ULBS INFORMATICA

Index preturi

Boxa membrana tweeter infundata

Am nevoie de poze cu un curcubeu
 Whisky for Mac

Xiaomi 14 Gpay

Izolare zid exterior de scandura

Dezinstalare drivere W11 23H3
 

Centrala in condensatie (condensare)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1651 replies to this topic

#91
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

1 - Poti tu sa-ti faci centrala sa mearga la 30% ca sa vin io sa-mi bag analizoru in ia si sa o masor ?
Da.
Puterea maxima a centralei este 24 kW, puterea minima pe care am vazut-o pe contorul de energie termica si la care merge in majoritatea timpului este 8 kW.
Dau comanda fortata pe intrarea de TA, face un ciclu de incalzire, dupa care se opreste flacara si asteapta ca temperatura sa scada cu 12 grade sub valoarea setata. La a doua pornire, porneste cam cu vreo 15 kW pana cand temperatura se apropie la 1 grad fata de valoarea de oprire, dupa care coboara rapid la puterea minima, 8 kW, si merge asa inca vreo 2 - 3 minute.
Centrala mea are un semireglabil pe placa electronica din care se poate limita puterea. Daca nu ai contor de energie termica, cum am eu, puterea se poate deduce si din presiunea gazului la iesirea din electrovalva, pe baza unui tabel din manualul de instalare.
Apoi la unele centrale (ex. Buderus Logamax GB 072K) ai optiune in meniu de unde setezi puterea in procente).

Sau putem sa facem o cerere de ACM si sa reglam debitul la robinet pana ajungem la 30% din putere.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

2 - centrala ta, care este fara condensatie, deci teoretic mai redusa ca si performanta, (sa nu mai zic mai proasta ca vad ca te afecteaza) merge la ecart de 20grd. Intreb ca sa stiu daca o poti seta la 80-60grd si la 50-30grd ca sa pot veni io sa-mi bag analizorul in ia ?
Da, poate sa mearga la ecart de 20 gr. C.
Strangulam debitul prin instalatie pana obtinem valoarea dorita.
dT depinde direct proportional de puterea flacarii si invers proportional de debit.
Daca debitul scade, apa circula mai lent, o sa se incalzeasca cu mai multe grade de la intrare la iesire.
O facem sa moduleze la 8 kW, iar apoi ne jucam cu robinetii de pe calorifere pana obtinem dT dorit.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

(sa nu mai zic mai proasta ca vad ca te afecteaza)
Cred ca ma confunzi.
Eu chiar nu sunt incantat de aceasta centrala, nu vad unde este "calitatea Viessmann", mi se pare la fel de calitativa ca si un Ariston Clas 24 FF, doar ca a mea are si interfata mai primitiva si rudimentara. La Ariston macar poti seta temperatura in grade C, la a mea am doar cifre 1 - 6.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

3 - Chiar crezi ca senzorul de retur este decisiv ? De prin 1999 se fac centrale ce tin ecartul la 10grd cu un singur senzor de tur. Chiar crezi ca nu se poate sa citesti turul cu o anumita frecventa ? (Am inteles ca te pricepi la electronica. Gindestete ca citirea temperaturi de tur nu este liniara ci se face cu o anumita frecventa si este introdusa intr-un algoritm)
Da, chiar cred ca este decisiv.
Nu stiu sa existe nici un algoritm magic, nici o frecventa magica. Daca tu stii ca exista, spune-ne si noua care ar fi.
Stiind doar temperatura la iesirea din centrala nu poti calcula si nu poti controla ecartul.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

De prin 1999 se fac centrale ce tin ecartul la 10grd cu un singur senzor de tur.
Nu cred.
La centrala mea vad FRECVENT un dT de 16 gr. C.
Pompa baga 1.1 mc/h. Centrala baga 20 kW. La aceasta putere si acest debit, apa la iesirea din centrala ajunge cu 16 grade mai calda decat a intrat.
Daca debitul ar fi fost mai mic, apa s-ar fi incalzit si mai mult pana la iesirea din centrala.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

Asta ca sa nu mai vorbim de centrale de prin ani '80...
Modulatie si automatizare nu implica faptul ca aveau dT maxim 10 grade.

 florin71_skoda, on 22 ianuarie 2014 - 23:12, said:

4 - La fel ca la punctul 3. Tu ai citit vreodata la centrala ta, o diferenta asa de mare intre tur si retur ? Adica de 20grd ?
Da, cand era conectata direct la calorifere si pornea de la comanda TA.
Daca debitul era 0.85 mc/h (depinde cate capete termostatice erau deschise), centrala baga 20 kW, apa la iesirea din centrala ajungea cu 20 gr. C. mai calda decat a intrat.

Edited by kolfleading, 23 January 2014 - 11:41.


#92
Costin45

Costin45

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 03.02.2010

 scheleton, on 22 ianuarie 2014 - 21:33, said:

vaillant cumva ..?
ce model de centrala e si care e debitul de condens declarat in Instructiuni ?
  -Vaillant  in condensatie  si boiler.
  -ecoTECplus 24kw,reglata la 16 kw ,cantitate condens 2,2 litri/ora (probabil 1,6-1,7 litri/ora
    Centrala foarte buna,n- am avut probleme cu ea de cand o am( 5 ani si 3 luni),dar ce folos daca echipa
    de service lăsa  de dorit. Probabil randamentul ei este mult diminuat.
    Multumesc anticipat!



#93
Costin45

Costin45

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 03.02.2010
Salut!
  Aștept si eu un răspuns la mesajul  29.
  Multumesc anticipat !

#94
hspinache

hspinache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 23.12.2007
salutam ,

Imi doresc sa cumpar o centrala in condensatie . Nu imi propun analize pel costuri . Problema care o ridic , ar fi de uzura/intretinere .
Am analizat ce este in interior , si am constatat ca ventilatorul/arzatorul/circulatia gazelor sint total diferite fata de o centrala clasica si sublimentar apare condensul . Deci :

a.-avem ordinea ventilator/amestec gaz-aer/arzator/gaze rezultate /trecere gaze printre spirele de la partea calda a schimbatoruli /circulatie gaze in cutia schimbatorului /trecere gaze prin schimbatorul rece /esire la cos ; oare in tot acest traseu nu se Infunda nimic ? am inteles ca intre spirele schimbatorului este o distanta de 0.8mm ; nu se Depune nicaieri ceva funingine ? trebuie curatit periodic ? a avut cineva astfel de probleme ?

b.in zona de formare condens , se menstine curat? , nu se depune nimic ? nu apare ceva slam ? s-au poate ceva mehlem lipicios care sa se depuna pe partea exterioara a spirelor ? trebuie curatat ceva ?

c.-condensul care este un pic acid ; in circulatia lui catre evacuare , se depune ceva pe traseu ? de ce se indica un traseu de diametru de 20mm cind circula este maxim 3.84 litri/minut ?  ce se intimpla daca varsam condensul in conducta de avacuare ape uzate de la bucatarie , in situatia ca acesta conducta este din tuburi de metal ? [imi este neclar daca se folosea fonta sau otel ]

d.-am vazut multe variante constructive , la care carcasa schimbatorului este din plastic . Nu se topeste ? daca un senzor ntc o ia razna si va creste temperatura gazelor arse ? toate modelele au carcasa de plastic ?

e.-arzatorul este sub forma cilindrica ,orizontal,  poros ; cum de poate ca sa fie cu flacara uniforma pe 360 grade ? se poate infunda ? trebuia curatat periodic ? se poate arde/consuma in ctiva ani ? trebuie sa fie periodic schimbat ?

f.-schimbatorul de caldura este din teva de inox , ovala ; probabil ca sa nu fie corodat de la condensul cel acid ; da , dar transferul termic prin inox este Inferios celui prin cupru ; transferul se face uniform ? avem diferente de temperatura intre partea superioara si cea inferioara ? ; care este misterul , ca in specificatii , atunci cind centrala lucreaza cu temperaturi mari , [deci nu mai este in zona de condensare] , totusi randamentul centralei este superior celor standart ce utilizeaza schimbatoare de cupru ???

g.-cosul centralei este inclinat catre casa ; cind ploua , s-ar putea sa intre apa in cosul de fum ; poate sa dauneze acest lucru ? daca se intimpla sa vina apa , unde se va duce ? si daca vine o ploaie torentiala , care bate in cos ; se poate aduna apa in ritmul ca nu se va scurge pe calea condensului si va inunda centrala ?

h.-desi aceste centrale sint aparute de mai multi ani , sint foarte putine observatii asupra lor ; de ce sint putine informatii despre comportarea lor in timp , atit din partea fabricantilor cit si din partea utilizatorilor ?

#95
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 hspinache, on 05 februarie 2014 - 13:26, said:

atunci cind centrala lucreaza cu temperaturi mari , [deci nu mai este in zona de condensare] , totusi randamentul centralei este superior celor standart ce utilizeaza schimbatoare de cupru ???
Datorita modularii vitezei ventilatorului.

#96
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
a ) Intre spire, la baza, se mai depune uneori ceva ca o zgura. Intra praful de afara in centrala si datorita umiditati si temperaturilor mari se pietrifica si in timp apar niste bucatele mici si tari ca piatra. Se curata insa usor.

b ) in borcanul de dedesupt (sifonul de condens) mai gasesti uneori mîl maroniu. Dar nu cred ca te deranjeaza daca-l speli odata pe an sau la 2 ani.

c ) au fost care au bagat condensul prin teava de cupru si nu a trecut mult timp pina ce sa mincat teava. Trebuie obligatoriu sa folosesti plastic.
Este interzis sa bagi condensul la canalizare. Trebuie sa ai pompa de condens si sa-l reciclezi :P

d ) Eu nu stiu sa existe carcasa de plastic in jurul arzatorului.

e ) Pai daca arzatorul are gaurile date la 360grd si "combustibilul" intra cu presiune mare, nu vad ce-i anormal sa arda la 360grd.

f ) Randamentul este mai mare datorita dozajului / amestecului aproape perfect de aer si gaz. La cele clasice ai tot timpul exces de oxigen pentru ca ventilatorul merge tot timpul la maxim. La astea cu condensare ventilatorul este cu turatie variabila in functie de cantitatea de gaz bagata in arzator.

g ) Doar tubul mic este cu nasul in sus si virful este tesit, sa zicem ca la 45grd, ca sa nu intre ploaia in centrala

h ) Ca sunt putine vindute. Si ca poate au fost cumparate mai mult de dinaia cu bani ce nu intra pe forumuri ci suna la servis cind au probleme :D

#97
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013

 florin71_skoda, on 05 februarie 2014 - 13:46, said:

Este interzis sa bagi condensul la canalizare. Trebuie sa ai pompa de condens si sa-l reciclezi
Sa-l reciclezi cum?
Poti sa-l dai la canalizare, chiar si metalica, daca-l treci mai intai printr-un neutralizator de condens.
De pompa de condens ai nevoie doar daca nu poti sa asiguri o panta continua de la centala la canalizare.

#98
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Asa este, ai dreptate, neutralizator de condens trebuie folosit.

#99
Costin45

Costin45

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 03.02.2010
Salut  florin71_skoda !
  Sunt posesor de centrala in condensatie si boiler de 150 l.
  Am citit mesajul # 33 ,iar la punctul (f) mi-am dat seama ca eu n-am avut noroc de un profesionist,
  care se ocupa de service- ul  centralei.
  N-am avut probleme  cu centrala ,am făcut VTP din 2 in 2 ani ,dar vad ca am ajuns sa am o cantitate de  
  1,1litri condens (in loc de 2,2) si temperatura gaze arse 58 grade ( in loc de 40 grade),conform  datelor tehnice ale centralei.
  Eu cred ca este vorba de randamentul de ardere al gazelor si pentru aceasta,aștept un sfat.
  Multumesc anticipat !

#100
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 15.10.2006

 Costin45, on 05 februarie 2014 - 20:18, said:

,dar vad ca am ajuns sa am o cantitate de  
  1,1litri condens (in loc de 2,2) si temperatura gaze arse 58 grade ( in loc de 40 grade),conform  datelor tehnice ale centralei.
  Eu cred ca este vorba de randamentul de ardere al gazelor si pentru aceasta,aștept un sfat.
  Multumesc anticipat !

De ce nu imparti mai bine cantitatea maxima de condens pe care o poate da centrala la debitul maxim de gaz consumat pe ora?
Astept sa vad rezultatul.

Edited by cipaul, 05 February 2014 - 21:14.


#101
hspinache

hspinache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 23.12.2007
"a ) Intre spire, la baza, se mai depune uneori ceva ca o zgura. Intra praful de afara in centrala si datorita umiditati si temperaturilor mari se pietrifica si in timp apar niste bucatele mici si tari ca piatra. Se curata insa usor."  
Cit se aduna si unde se aduna ? Numai in camera de ardere ? Adica tot ce este rau in gaze ramine in camera de ardere si apoi in camera de condensare este curat ? Praf + condens nu rezulta un mil ? condensul este curat ?
Aerul combustie aspirat este filtrat ? Ce se aduna provine din aer sau din gaz ?
Concret , pentru cele care actul sint in functiune , la cit timp trebuie curatate ? curatarea intra in operatia de revizie ce se face la 2 ani ? dupa cit timp se ajunge sa se infunde complect ?
Unele schimbatoare au tubul oval , altele au tubul patrat . Care se infunda mai repede ? am inteles ca intre spire este o distanta de 0.8mm !!!

#102
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 Costin45, on 05 februarie 2014 - 20:18, said:



Am citit problema ta insa nu am stiut ce sa-ti raspund.

Acum daca zici ca ai facut VTP-ul din 2 in 2 ani, deduc ca centrala nu mai este chiar noua si ca orice lucru in timp mai si imbatrineste. Este exact ca si la masini cind te trezesti ca daca a trecut de sa zicem un 150.000km nu le mai iasa bine gazele si li se baga cirpe in teava de esapament ca sa treaca testul.
Poate ca nu ar strica sa verifici starea arzatorului si a camerei de ardere, sa nu cumva sa fi aparut "depuneri" prin camera de ardere si daca este cazul sa-i faci o spalare a camerei de ardere si eventual a arzatorului.
Poate ca ar trebui verificata si calitatea arderi si eventual reglat putin gazul daca se constat ca trebuie. Verifica la ultimul VTP cit CO2 ai avut si vezi in cartea tehnica cit trebuia sa ai.

Sincer nu stiu ce sa spun pentru ca nu am stat niciodata sa masor condensul ce-l scoate o centrala ca sa vad daca producatorul a mintit sau nu. Daca centrala este curata si-mi ies bine masuratorilole, mai mult de atit nu prea mai am ce-i face.

#103
Costin45

Costin45

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 274
  • Înscris: 03.02.2010

 cipaul, on 05 februarie 2014 - 21:14, said:



De ce nu imparti mai bine cantitatea maxima de condens pe care o poate da centrala la debitul maxim de gaz consumat pe ora?
Astept sa vad rezultatul.
Am verificat si acest parametru.
- 950 ml la 1 m.cub de gaze.
Aștept si alte întrebări, ca mă interesează o funcționare  cat mai performanța acentralei.
Multumesc anticipat !

#104
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 hspinache, on 05 februarie 2014 - 21:25, said:



Praful este aspirat de afara ca nu are cine sa-l filtreze. Centralele nu au filtru de aer ca la masini. O parte din praful aspirat se duce la canalizare odata cu condensul si o alta parte se pietrifica si nu mai trece prin distanta aia de 0,8mm dintre spirele schimbatorului (sau ce distanta o fi intre ele) si se aduna la baza schimbatorului.
La cit timp trebuie curatate ? Nimeni nu stie. Daca stai pe o artera mai principala pe unde trec zilnic o gramada de camioane este clar ca se aduna mai repede.
Odata la 2 ani nu este revizie ci este VTP. Daca cel ce face VTP-ul are bunavointa sa o curete este bine, daca nu, asta este. Exact ca la masina: cind faci ITP-ul daca nu-ti prin bine frinele primesti respingere si trebuie sa mergi la un mecanic sa ti le repare.

#105
cipaul

cipaul

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,158
  • Înscris: 15.10.2006

 Costin45, on 22 ianuarie 2014 - 20:38, said:

am tras concluzia ca de aici mi se trage  cu cantitatea de
  950ml de condens la 1 m cub de gaz (vezi mesaj nr.1)
  Multumesc anticipat!

Tu ai scris asta cu 950 ml condens la 1 mc de gaz.
La cantitatea maxima de condens ai scris 2.2 litri la centrala deci la putere maxima inteleg eu.
Ar veni teoretic: 2,2 litri condens / 2.4 mc gaz = 917 ml condens la un mc de gaz.

Ce imi scapa?

#106
hspinache

hspinache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 23.12.2007
"La cit timp trebuie curatate ? Nimeni nu stie. Daca stai pe o artera mai principala pe unde trec zilnic o gramada de camioane este clar ca se aduna mai repede."
Am vazut cu ochi mei , centrale tip standart ,care au mers 8 ani , si in camera de ardere , nu aveaudepuneri care necesitau curatari . Schimbatorul de caldura era curat. Nu s-a vaitat nimeni ca i s-a stricat centrala pentru ca nu a curatat-o de praf . Praful este peste tot .

Adica , ca sa dormim linistiti , in fiecare an trebuia sa demontam centrala , si sa o curatam ?
Exista specificatii la un  tip brend de centrala , la capitol intretinere , ca trebuie curatat schimbatorul ?
Poate cei ce au asemenea centrala , pot informa cit au curatat-o .

Subiectul ridicat de @costin45 este foarte interesant . Corect ca daca nu avem condens nu avem nici randament adecvat .  Dar  @costin45 nu a specificat in ce conditii a masurat ; ca daca a masurat pe ACM ,cred ca  masuratoarea nu este buna . Ar trebui masurat cu temperatura de tur care este notificata in prospect pentru randamentul specificat . Poate revine cu detalii .

#107
hspinache

hspinache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,606
  • Înscris: 23.12.2007
Pentru a curata camera de ardere , trebuie demontat arzatorul ; daca demontezi arzatorul , evident trebuie sa se demonteze calea de aductiune gaza ; in aceste obiecte de tip mai nou , caile de circulatie gaz , sint etansate cu o pasta speciala . Oare instalatorii nostri vor fi in stare sa faca asa ceva ? Si de cite ori poate fi facute aceste operatii ? Eu cred ca aceste centrale sint de unica folosinta ;

#108
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Stai linistit ca se desface usor si nu are pasta speciala. Ce trebuie desfacut are garnituri.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate