Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...

probleme cu ochelarii
 Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National

Sub mobila de bucatarie si sub fr...
 Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...

Lucruri inaintea vremurilor lor
 Discuții despre TVR Sport HD.

Cost abonament clinica privata

Tremura toata, dar nu de la ro...

Renault Android
 

Centrala in condensatie (condensare)

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
1647 replies to this topic

#703
maricmanu

maricmanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 862
  • Înscris: 26.03.2006
Daca ai circuite separate, la ce iti trebuie automatizare? Fiecare merge pe circuitul ei, nu?

#704
zambetel1365

zambetel1365

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 21.01.2019
Salut. Am o centrala ferroli divacondens f24 și as avea câteva nedumeriri. Am setata căldură la 55 grade de grade și termostatul este setat pe 22 de grade. În timpul ciclului de încălzire temperatura urca pana la 62 de grade. Pe la 49 de grade flacărăde la arzător se aprinde maxim adică 3 lini și după ce ajunge la 62 de grade se oprește flacără și apare d2. După ce atinge temperatura setata de termostat.. Adică 22.5 grade flacără de la arzător se oprește dar pompa tot mai merge  încă fix 7 minute dupa care se oprește și și pompa. Este normal sa mai meargă pompa de recilculare inca 7 minute dupa ce se termina ciclul de încălzire și termostatul atinge temperatura setata și da comanda centralei sa stingă flacără.. Si referitor la condensare. Scoate cam 500 de mililitri de apa în 24 de ore. Este puțin? Am încercat și cu temperatura setata pe 45 și 50 de grade la încălzire dar tot la fel scoate tot cam 500 de mililitri de apa. Aștept un răspuns. Mulțumesc. Și inca o întrebare tot legata de ferroli divacondens. După ce face primul ciclu de încălzire se oprește flacără apare d2 pompa merge 3 min după care pornește flacără iară și dintrodata se aude un zgomot foarte ciudat ca și cum ventilatorul pornește la turația maxima și centrala trepideaza timp de câteva secunde după care revine la normal și merge bine flacără arata o liniuta și merge frumos. Este normal acel zgomot.?

#705
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,607
  • Înscris: 17.03.2014
Daca tu fixezi o temteratura pe incalzire (55 in cazul tau) centrala are limite de functionare intre 55-6=49 si 55+6=61. Cand temperatura e sub 49 da focul mai mare ca sa ajunga la 49, cand trece de 61 opreste complet focul. Referitor la condens trebuie sa spui si cam ce cantitate de gaz se consuma in timpul in care ai vazul acei 500 ml de condens. La 0,5mc de gaz consumati e foarte bine, la 5mc de ga e slab.

#706
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Ferroli Divacondens f24, este o centrala clasica, cu recuperator pe cos. Asa ca nu prea are cum sa scoata mult condens.

#707
Bluberi

Bluberi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 01.05.2019
Buna ziua,
Vreau sa-mi fac incalizirea cu o centrala in condensatie prin calorifere otel tip 22 la un apartament 3 camere. Din ce m am informat de pe internet este ca caloriferele trebuie supradimensionate pentru a avea un randament maxim la 50 grade pe tur 30 pe retur. Intrbarea mea ar fi: cu cit? Cum se face un calcul? O sonda de exterior ar fi bine de montat? Si din ce tevi ati recomnada sa fac instalatia? Multumesc.

#708
zolak

zolak

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 583
  • Înscris: 14.02.2006
Probabil ce iese din calcule nu o sa-ti incapa in camera asa ca pui calorifere cat loc ai, de obicei sub geam.
Si mai e o chestie, tu calculezi caloriferele conform normelor la o temperatura exterioara de -15 sau -20 de grade dar temperatura asta o sa o ai poate 5 zile dintr-un sezon. Si atunci merita supradimensionarea conform calculelor sau mai bine renunti partial la condensare in aceste zile foarte friguroase? Castigul total in bani va fi mai mare cu calorifere uriase sau cu cativa lei in plus la factura de gaze?

#709
Bluberi

Bluberi

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 01.05.2019
E si normal cind temperatura scade la -15...20 sa renunti la condenstaie si sa i dai pe tur temperatura mai mare. Si totusi m ar interesa un calcul. Dupa niste informatii un calorifer de 1600x500 tip 22 la o camera de 12 mp la randament max ar fi ok ( 50/30/20).

#710
zolak

zolak

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 583
  • Înscris: 14.02.2006
Vrei sa faci calcule? Prima data calculeaza puterea termica necesara a camerei. In functie de asta iti dimensionezi caloriferul pentru temperatura tur-retur aleasa de tine. Dupa care masori locul, iti dai seama ca nu incape caloriferul ales si ca te costa si prea mult si tai din calorifer sa ramai  cu cat incape in camera.

#711
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008

 Bluberi, on 01 mai 2019 - 16:56, said:

..... un calorifer de 1600x500 tip 22 la o camera de 12 mp la randament max ar fi ok ( 50/30/20).
Prima data trebuie calculat necesarul termic al camerei respective. Cum nu ai spus nimic de zona in care locuiesti si nimic legat de izolatie si nici din ce-i facut blocul, nu se poate calcula.

Hai sa zicem ca stai intr-un bloc comunist din beton, care este neizolat. Aplicam metoda lui Dorel instalatorul si avem 12mp x 2,5m = 30mc x 60W/mc = 1800W . Cam asta ar fi necesarul maxim pe care-l poti avea, in cele mai friguroase nopti de iarna.

Mai departe ne uitam la puterea radiatorului 22x1600x500 pentru diverse temperaturi tur/retur/ambient (dar de ce vrei cu inaltime de 500 si nu de 600 ? )
- Pentru 70/60/20 radiatorul 22x1600x500 are aproximativ 2017 W
- Pentru 70/60/22 radiatorul 22x1600x500 are aproximativ 1897 W
- Pentru 70/60/24 radiatorul 22x1600x500 are aproximativ 1779 W

- Pentru 50/40/20 radiatorul 22x1600x500 are aproximativ 909 W
- Pentru 50/40/22 radiatorul 22x1600x500 are aproximativ 811 W

Cum spunea si colegul Zolak, cind afara este frig, trebuie sa urci centrala la 70grd daca vrei sa poti face in casa 24grd.
In rest, dupa cum vezi, diferenta de putere intre tur de 70 si tur de 50 este imensa. Cu tur de 50grd scoti doar jumatate de putere.
Ca si exemplu, un radiator de 33x600x2000 (adica unul triplu si foarte mare) cu tur/retur/ambient de 50/40/24, scoate aproximativ 1468 W. Deci nici asta nu ar ajuge daca stai intr-un bloc vechi comunist, neizolat. Insa daca blocul ar fi izolat, necesul ar scadea foarte mult. Ar putea ajunge undeva la un 1.200W si in cazul asta se schimba totul si merge si cu tur/retur/ambient de 50/40/22 cind este foarte frig afara. La limita, dar merge.

Nu mai calcula ca nu are sens. Pune cel mai mare radiatoar care incape sub geam si asta este. La blocuri prost izolate nu tine figura cu calculatul. Poti calcula doar in ideea sa nu ajugi sa ai dezechilibru prea mare intre camere. Teoretic treaba asta poate sa apara la sufragerie, unde este posibil sa fie nevoie sa pui un radiator de 33 (cu 3 foi)

#712
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,683
  • Înscris: 23.01.2010
Va salut,
urmeaza sa-mi montez o centrala in condensare, momentan nu stiu modelul, mai putin important,intrebarea mea este,
daca pot sa montez pe intrarea de apa rece, iesirea de apa calda din boilerul solar,astfel incit centrala atita timp cit sesizeaza apa calda din boiler sa nu mai porneasca flacara ,sau foarte putin timp, si pe masura ce apa calda din boiler se consuma si incepe sa vina apa rece in centrala, aceasta sa intre in regim normal de preparare ACM
Stiu ca bine era boiler cu 2 serpentine,incerc modificari min7me si costuri reeuse.
Un model de centrala de 24kw ,o recomandare, fiabila ,pret bun,marca?
Multumesc!

#713
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
Sunt in aceeasi situatie ca si tine.
Mie mi s-a pus pata pe Buderus, dar am vazut destui multumiti de Bosch.

Am studiat mai multe variante, una fiind cu valva de deviere ACM prin CT daca apa este mai rece de 40.
Nu pare prea buna.

O alta varianta ar fi acumularea.
Adica 2 senzori pe boiler (baza si mijloc) si o pompa suplimentara care sa traga de la baza boilerului si sa impinga prin CT in varf 60°.

Atata timp cat boilerul este incalzit cu alte surse, pompa de recirculare nu se va activa si CT nu va porni.

Daca t1 e mai mic de 40° porneste pompa (CT detecteaza circulatia apei si porneste focul incalzind apa la 60°
Daca t2 e mai mare de 50° (boiler plin)de se opreste pompa si implicit CT.

Attached Files


Edited by radurus, 04 May 2019 - 12:08.


#714
XTH

XTH

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,683
  • Înscris: 23.01.2010
Ideea este daca functioneaza cu apa calda, 45....65gr fara sa intre in avarie sau stiu eu ce problema sa apara.Evident ca daca apa incepe sa vina cu35....45gr, Sau mai putin,automat da drumul la flacara si face ceea ce stie cu programul aferent ACM
Ideea cu senzorii ,da, dar nu am posibilitatea tehnic la ce am eu.

Edited by XTH, 04 May 2019 - 12:34.


#715
streker

streker

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 315
  • Înscris: 30.05.2013
Buna ziua,
Am si eu o problema cu o centrala in condensare BAXI Prime HT 280. De ceva vreme, scade presiunea in centrala rapid, incat am ajuns sa o realimentez in fiecare zi. Am inchis robinetii tur/retur incalzire, pierderea persista, deci este in centrala. Sub centrala nu apare deloc apa. Am observat, in schimb, ca pe conducta de evacuare a condensului curge in permanenta apa, chiar daca centrala nu functioneaza. Cineva mi-a spus ca ar fi spart schimbatorul de caldura primar. Este adevarat? Multumesc.

#716
radurus

radurus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,012
  • Înscris: 16.06.2006
Nu am idee de schema hidraulica la Baxi dar la Immergas am vazut ca supapa de presiune refuleaza in acelasi sifon cu condensul.
Verifica daca e de acolo. Poateva prins mizerie.
Butonul supapei se poate roti 120°, de se dechide si face clack.

#717
gabriel05

gabriel05

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 23.02.2007
Buna ziua, am o centrala termica in condensatie Aeterna 25 alimentata pe GPL. Dorind sa o pornesc, am constatat ca presiunea apei in instalatie e prea mica; am descshis surubașul acela dar mai mult ca sigur am bagat prea multa presiune in instalatie (trebuia 1 bar... asa am văzut apoi că scria in cartea centralei). A inceput sa imi scoata apa din calorifere prin furtunul de condens si sa scoata miros urat si fum dens si umed pe cosul de evacuare. Se auzea si o bolboroseală si multi vapori. Am oprit-o. Am scazut presiunea dar si dupa aceasta centrala continuua sa imi scoata lichidul din calorifere pe furtunul de condens. In plus mai picura apa tot din instalatie si de sus de undeva, de nu stiu unde.  Ce ar putea avea si cum as putea remedia? Am intrebat pe un "specialist" si imi propunea, fara multe cuvinte, sa schimb jumatate din piesele centralei sau chiar sa cumpar altă centrală. Totusi, nu cred că o greseala ca si cea făcuta de mine este chiar fatală pt o centrală.  Vă multumesc!

#718
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Probabil că ai băgat în centrala peste 3bar și sa deschis supapa de siguranță. Va trebui sa desfaci centrala și să "forțezi" puțin supapa că sa se închidă. Sa o dai de citeva ori "peste cap".
Daca nu te descurci, da jos capacul centralei și fa citeva poze.

#719
DanTe79

DanTe79

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 09.10.2007
Salut,

Detin o centrala Buderus Logamax U052 28T, care da erori 3A si 6A. Toata lumea zice ca trebuie inlocuita placa electronica si costa 1500-2000 lei.
Stie cineva o solutie, in afara sa o dau pe temperatura minima cum e acum, ca sa mai functioneze corect? Sau doar prin inlocuirea placii electronice mai poate avea zile?

Mersi,

Dan

#720
ballack132006

ballack132006

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 66
  • Înscris: 16.01.2008
Buna ziua.
As avea si eu nevoie, va rog, de cateva recomandari pentru o centrala termica in condensatie pentru o casa cu etaj (ca. 100-110 mp per etaj).
Casa a avut centrala pe lemne care din pacate a cedat.
De asemenea exista si o centrala pe gaz, care da semne de oboseala.
Instalatia este alcatuita din: tevi cupru, calorifere aluminiu, puffer 800 L, pompe separate pe fiecare etaj cu termostat (nu stiu modelul).
Mentionez ca exista 4 camere pe nivel, 2 bucatarii si 2 bai plus ca. 3 mp incalzire in pardoseala la una din bai.
Casa este izolata cu polistiren 10 cm. Etajul este din lemn de asemenea izolat.
Termopane existente.
Am de asemenea rugamintea, daca este posibil, sa imi recomandati si un service autorizat in Brasov (daca stie cineva) pentru montaj.

Astept propunerile dvs.
Multumesc frumos in avans si va doresc o zi placuta.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate