Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone
 Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric

CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...
 Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...

Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...
 Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...

Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11
 

Acumulator auto de la a la z

- - - - -
  • Please log in to reply
35 replies to this topic

#19
Bingo

Bingo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,455
  • Înscris: 13.04.2006
Sa nu uitati de dopurile bateriei , cum spune un domn , mai sus ;

"aici vezi calitatea iar vara la pierderile de apa in caz ca bateria nu este bine etansata la dopuri "

Probabil ca este mai bine sa le inlocuim cu dopuri de damigeana pt o etanseitate mai buna .
Dar mie imi plac dopurile originale si va recomand sa le pastrati si voi .

#20
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006

 hemTT, on 06 decembrie 2013 - 10:15, said:

Sa scriem ce am gasit pina acum , ma refer la marci despre care lumea nu stie, care au pret apropiat si au o calitate deosebita  :
Exide
Banner
Tudor by Exide

Optima nu o includ datorita pretului foarte ridicat pentru un utilizator fara incarcari masive pe masina gen audio , troliu, proiectoare .
Verificarea acumulatorului, teste service : http://www.ic-echipa...ine--eID41.html

Ar mai fi Interstate Car Battery, dar pe la noi n-am gasit, sau n-am cautat eu bine.

#21
m_maru

m_maru

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,297
  • Înscris: 04.05.2013

 hemTT, on 06 decembrie 2013 - 10:15, said:

Sa scriem ce am gasit pina acum , ma refer la marci despre care lumea nu stie, care au pret apropiat si au o calitate deosebita  :
Exide
Banner
Tudor by Exide

Optima nu o includ datorita pretului foarte ridicat pentru un utilizator fara incarcari masive pe masina gen audio , troliu, proiectoare .
Verificarea acumulatorului, teste service : http://www.ic-echipa...ine--eID41.html

Tudor a circulat mult la noi si inainte de "89 cind bateriila erau "prohibite" si era foarte apreciata.Am avut si eu una pe un papuc si am fost supermultumit.

#22
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
M-am interesat despre acumulatorul Rombat EFB , este recomandat de producator a fi pus in compartimentul motor iar ca tehnologie este peste Premier , pretul cu aproximativ 40 lei in plus . Avind in vedere fisa tehnica a producatorului cred ca este cel mai recomandat acumulator pentru taxi, porniri dese din aproape in aproape , consumatori mari , masini cu motoare start stop , putem sa-l includem in lista cu o singura mentiune , nu sunt testati ca fiabilitate avind in vedere ca sunt prea noi .
Exide
Banner
Tudor by Exide (scriu asa pentru ca este acelasi producator)
Rombat EFB
Rombat Premier
Pentru diferenta destul de mica la pret parerea mea este sa se mearga intotdeauna pe virful de gama , "silver" daca masina este dotata cu mai multi consumatori gen geamuri electrice, proiectoare ceata, audio peste cel de fabrica. AGM si EFB deja sunt alta categorie de acumulatori , intra la "speciali" dar daca pretul e bun de ce sa nu-l includem .
Alegerea amperajului unui acumulator in functie de pretentia masinii si a dotarilor iar este un subiect pe care multi il omit la cumparare si dupa se pling "sunt proaste domle' ", tehnologia de fabricatie iar este importanta , nu cumperi gama black daca ai echipare full numai pe principiul ca e ieftina si tot baterie e si una si alta .
Daca ne uitam foarte atenti pretul este dat de curentul maxim debitat la rece , acel -18 nu de amperajul in ore "Ah" , de exemplu : un acc premier de 65Ah debiteaza 640A la -18 cu un pret de 280lei , un acc calciu de 72Ah debiteaza 600A la -18 si preturile sunt aproximativ aceleasi , exact acelasi principiu de calcul este si la alte firme .
Un amanunt : cumparam ce e mai ieftin doar pe principiul "tot aia face si unul si altul" si omitem faptul ca este ca si sursa din calculator CEA mai importanta piesa care prin defectarea ei provoaca cele mai nasoale defectiuni . Cea mai urita faza e ca masinile noi nu pornesc impinse , curent la "perfuzie" risti sa nu gasesti si vei ramine cu injuraturile in mijlocul drumului la -10 grade pentru ca ai facut economie la vreo 5-6 lazi de bere .

Edited by hemTT, 07 December 2013 - 11:45.


#23
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
Pe langa Banner si Exide mai recomand si bateriile Moll (insa sunt putin mai scumpute). Din 2012 au si importator autorizat in RO .

De cativa ani Moll , Banner si Exide  ies peste Varta si Bosch .....sau se bat de la egal la egal in testele nemtesti .

Acum 3 ani am vrut sa-mi iau o baterie Banner(la recomandarea unui mecanic neamt ) insa Banner Romania are /a avut probleme de comunicare. Am incercat sa-i contactez telefonic, pe mail si fizic la sediul de langa Selgros Pantelimon insa a fost in zadar. Au iesit la lumina zilei abia dupa ce am trimis mail catre Banner Austria .....timp in care achizitionasem deja o baterie Caranda (de care sunt f. multumit). Momentan nu cred ca mai sunt probleme de achizitie , bateriile Banner se gasesc spre vanzare in mai multe locuri (atat on-line cat si off-line)

Attached Files


Edited by polizei, 07 December 2013 - 17:11.


#24
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Inca o firma despre care putini stiu si este peste cele mai recomandate marci si intradevar peste varta @bosch.
Dupa ADAC ne luam si o punem in frunte , la sfirsit vom vedea ce iese :
Moll
Banner
Exide
Tudor

Nu voi mai trece Rombat pentru ca este arhicunoscut si nici marci de acumulatori care nu se pot achizitiona din Romania .
Avind in vedere ca e produsa in Germania (vorbesc de Moll) parca parca e si mai tentanta ...

Edited by hemTT, 07 December 2013 - 17:39.


#25
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,697
  • Înscris: 23.04.2007

 hemTT, on 07 decembrie 2013 - 17:31, said:

Avind in vedere ca e produsa in Germania (vorbesc de Moll) parca parca e si mai tentanta ...
Si daca mai avem in vedere si faptu' ca aici se lauda ca acorda pentru acumulatorii "start - stop" 40 de luni garantie iar pentru cei "obisnuiti" garantia este de 30 de luni ... tentatia creste si mai mult ... da' lista de preturi parca mai taie ceva din elan ...

#26
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Am configurat pentru mine si a iesit cu aproximativ 100 lei in plus pe varianta m3plus k2 vs rombat premier ce am luat tot dupa configuratorul fabricii . La Moll pe site nu figureaza Dacia (nici nu ma mir ) asa ca am luat ca etalon Clio 1,4 8v cu un plus de amperaj , ei dau codul 83046 pentru clio si eu am luat codul 83058 pentru Logan 1,6 echipare full , pe siteul rombat merg cu o diferenta de 10Ah intre acumulatori asa ca am pastrat si aici aceeasi diferenta si bate lungul cu latul avind in vedere ca originala a venit 62Ah cu 540A la -18 iar moll-ul e 58Ah cu 540A la -18 .
Avind in vedere garantia unicat de 40 luni data de firma personal spun ca merita cumparata mai ales daca ai o masina deosebita sau efectiv ti la ea , dar vad ca au magazine doar in Bucuresti , Constanta si Pitesti , pe mine ma mai taxeaza cu vreo 50-60 lei transportul la vreo 15 kg cit are .
Dar vezi neamtul , la M3plusK2 care are tehnologie ca premierul a pus capace cu filet si scrie clar la garantie ca trebuie completat cu apa distilata , la rombat scrie ca NU trebuie desi scade , ei or fi mai ocosi ca or inventat coada la cireasa , si la premier scade dar nu spun sa mergi ca fraierul sa cumperi alta . Mai cum ii prinzi ...
Daca am drum prin orasele respective poate mai fac un leu si imi fac un cadou de mosu Posted Image . Am mai luat asa din Bistrita doua acumulatoare pentru turisme si m-am oprit cu masina mare in fata magazinului , ii spun la vinzator doua baterii de 65Ah , se uita ala la mine , la masina si zice " domle' , astea de 65Ah nici bendixul pe coroana nu arunca la masina aia " el credea ca vreu sa le leg pe 24 si sa merg in treaba mea numai asa ca-s mai ieftine decit alea dedicate de 225Ah .

#27
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Ne-ar ajuta mult daca am avea colegi care au folosit marcile deja, si le-au dovedit (sau nu) fiabilitatea in timp. UIte, din cate stiu, in afara de mine, @Cutzu are un Exide Premium pe masina (eu am Exide Excell pentru ca la ora aia Premium cu borne inverse nu mai erau pe stoc, si nu se stia cand apar), si a lui e taxi, asa ca e unul dintre cei mai indreptatiti sa ne confirme sau nu fiabilitatea acestora.

#28
Viorelsolar

Viorelsolar

    ”Dă sfaturi numai celor ce știu sa le primească”

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,237
  • Înscris: 03.03.2010
Am înțeles că Banner este singurul producător de acumulatori din Austria,asta spune totul iar băieții care au eoliene și panouri fotovoltaice și care au cumpărat acumulatori Banner sunt foarte mulțumiți de calitate,prețul mic în raport cu alți producători și performanțele acestora,binențeles diferența constând în faptul că deep cycle AGM sau Gel nu sunt potriviți pentru porniri auto,dar ca idee acest producător austriac produce acumulatori de foarte bună calitate,probabil la fel de buni dacă nu și mai buni decât alți producători de renume mai scumpi doar pentru că brand-ul este mai mediatizat și mai comun printre utilizatori.Următorul acumulator pe care vreau să-l cumpăr pentru mașină aș dori să fie marca Banner să mai încerc și altceva în afară de Varta și BoschPosted Image

#29
hemTT

hemTT

    Senior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2,443
  • Înscris: 18.07.2011
Asta cu varta si bosch sti cum o vad ? exact ca mersul la Iulius Mall la "curtea cu mincare" , te invirti , nu sti ce au aia in vitrina pentru ca nu pricepi ce scrie si tot la shaorma la farfurie ajungi desi esti ghiftuit deja de ea si de gustul ei .
Si parerea mea e ca Banner e peste Varta actuala la calitate .

#30
LucianDumitru

LucianDumitru

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 10.04.2016
Sunt fan inrait Baterii Banner Austria. ei vand aproape 40% din productia lor catre (am dat un copy/paste de pe site-ul lor BannerBatterien com):
Aston Martin Rapide, ONE-77
Audi A3, Q3, Q5 Hybrid
BMW 1er, 3er, 5er,6er
Bomag Utilaje de terasament
Caterpillar Utilaje de terasament
Jungheinrich
Kässbohrer Nivelatoare de pista
Knaus Tabbert Vehiculele de Agrement
KTM X-Bow
Liebherr Autoîncarcatoare, Macarale mobile, Excavatoare
Linde
Mercedes E/S, Actros
Mitsubishi Colt
Porsche 911, Boxster, Cayman
Rammax Valturi vibrante
Schmitz Cargobull
Seat
Skoda
Suzuki
Volvo DRIVe
VW Passat, Golf, Amarok.
  Banner a echipat 700000 de masin BMW in 2015. Diferenta intre bateriile Banner si cele ce apartin corporatiilor(80% din piata de baterii) este faptul ca ei vand aceeasi calitate si tie si fabricilor de masini. Cele mai bune, puternice, durabile baterii auto de pe piata sunt dupa parerea mea Bateriile Banner Austria.
Ma declar FAN BANNER

#31
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 RealThing, on 05 decembrie 2013 - 22:37, said:

Din ceea ce mi-au explicat niste baieti de la care cumpar in general acumulatori de tot felul, Exide ar fi cei mai "de varf" la noi pe piata, urmati de Banner. Va ramane de vazut cum se va comporta Exide la pe masina mea (aia originala a tinut 12 ani, insa iarna asta nu cred ca mai misca ceva pe ger).
De marca Moll nu ti-au spus nimic?

 hemTT, on 06 decembrie 2013 - 10:15, said:

Sa scriem ce am gasit pina acum , ma refer la marci despre care lumea nu stie, care au pret apropiat si au o calitate deosebita  :
Exide
Banner
Tudor by Exide

Optima nu o includ datorita pretului foarte ridicat pentru un utilizator fara incarcari masive pe masina gen audio , troliu, proiectoare .
Verificarea acumulatorului, teste service : http://www.ic-echipa...ine--eID41.html
Din ce am aflat si eu foarte recent, marca Moll este una de top, foarte apreciata in Germania si care se regaseste la echiparea autoturismelor marca Audi si VW asa ca merita inclusa in topul de mai sus.

#32
dennis_2005

dennis_2005

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,335
  • Înscris: 17.09.2008

 hemTT, on 07 decembrie 2013 - 17:31, said:

Inca o firma despre care putini stiu si este peste cele mai recomandate marci si intradevar peste varta @bosch.
Dupa ADAC ne luam si o punem in frunte , la sfirsit vom vedea ce iese :
Moll
Banner
Exide
Tudor

Nu voi mai trece Rombat pentru ca este arhicunoscut si nici marci de acumulatori care nu se pot achizitiona din Romania .
Avind in vedere ca e produsa in Germania (vorbesc de Moll) parca parca e si mai tentanta ...
Majoritatea dintre noi, inclusiv eu, pana in acest moment nu stiam ca exista aceste marci de baterii.Stim foarte multi dintre noi doar de Bosch, Varta, Rombat.

#33
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017
In linkul de mai jos gasiti detalii tehnice despre bateriile auto din gama Exide si cum puteti gasiti data cand a fost fabricata o asemenea baterie.
Fara linkul de mai jos, azi era sa cumpar o baterie auto Exide Premium de 72Ah, fabricata in anul 2016.
http://www.infopub.r...a-carbon-boost/

Cum să aflaţi data fabricaţiei pentru bateria auto Rombat

http://www.bateriial...bateria-rombat/

#34
PoeOvidiu

PoeOvidiu

    Sunt de la țară și îmi place așa.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,568
  • Înscris: 07.12.2014

 Viorelsolar, on 05 decembrie 2013 - 23:00, said:

am schimbat un Bosch după nici 3 ani care nu mai făcea față și trebuia să țin bateria la încărcat peste noapte pentru că la -10°C nu mai pornea cu nici un chip.Posted Image
  Vezi de ce iau eu doar Rombat Premiere? Dupa 5 ierni se incapataneaza sa nu ceara redresor noaptea Posted Image  desi am uitat de 2 ori farurile aprinse si s-a descarcat complet. Am pornit-o la cabluri si gata.  Eu doar Rombat folosesc. Decat un Bosch sau Varta de 60Ah mai bine un Rombat de 75AH. Are curentul de pornire mai mare, pretul este tot pe acolo, poate chiar mai ieftin, tine 5 ani nu 3.  Are un singur dezavantaj. Pentru aia care "daca e romanesc e de proasta calitate" , din pacate e romaneasca. Daca era Rombat firma nemteasca erau bune Posted Image

  La masina cu care circul doar prin oras o mai incarc o data la 2-3 saptamani pe redresor, nu ca nu mai merge bateria, ca merge dar fac doar drumuri scurte si nu apuca sa se incarce la capacitate dupa pornire.

Edited by PoeOvidiu, 16 June 2017 - 07:12.


#35
max_01

max_01

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,403
  • Înscris: 07.02.2017

 PoeOvidiu, on 16 iunie 2017 - 07:09, said:

  Vezi de ce iau eu doar Rombat Premiere? Dupa 5 ierni se incapataneaza sa nu ceara redresor noaptea Posted Image  desi am uitat de 2 ori farurile aprinse si s-a descarcat complet. Am pornit-o la cabluri si gata.  Eu doar Rombat folosesc. Decat un Bosch sau Varta de 60Ah mai bine un Rombat de 75AH. Are curentul de pornire mai mare, pretul este tot pe acolo, poate chiar mai ieftin, tine 5 ani nu 3.  Are un singur dezavantaj. Pentru aia care "daca e romanesc e de proasta calitate" , din pacate e romaneasca. Daca era Rombat firma nemteasca erau bune Posted Image

  La masina cu care circul doar prin oras o mai incarc o data la 2-3 saptamani pe redresor, nu ca nu mai merge bateria, ca merge dar fac doar drumuri scurte si nu apuca sa se incarce la capacitate dupa pornire.
Folosirea constanta a redresorului, mai ales iarna,  este explicatia longevitatii bateriei tale.Daca masina ta are din fabrica, o baterie de 70Ah si tu, ulterior, o inlocuiesti cu una avand capacitatea mai mare, alternatorul nu o va incarca niciodata la capacitatea maxima deoarece nu poate fiindca acel alternator este gandit sa isi faca treaba, ok doar la o baterie de 70Ah si eventual cel mult una cu valori foarte apropiate de 70Ah.Actuala mea Varta Silver Dynamic de 74Ah, o folosesc de 5 ani, fara sa o incarc vreodata cu redresorul.Inca isi mai face treaba insa daca vom avea o iarna cum a fost ultima, tinand masina in fata blocului, voi avea probleme asa ca, preventiv,  trebuie sa o inlocuiesc.Trebuie sa folosim o baterie cu caracteristi cat mai apropiate de cele indicate de producatorul auto pentru ca consumatorii electrici si instalatia electrica a fost gandita pentru un anumit consum si sa functioneze la acel consum.

#36
Pilutu

Pilutu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 208
  • Înscris: 29.09.2017
Buna ziua, as avea o rugaminte, daca ma poate lamuri cineva. Am un Duster cu baterie 12 V - L2 EFB 60Ah 510 A. Intr-una din zile m-am trezit ca nu porneste masina, bateria era complet descarcata. Am pus-o la redresor si si-a revenit, dar...nu stiu daca va avea viata sau nu si de aceea, am inceput sa-i masor tensiunea. Astfel, in sarcina (cu motorul pornit are 14,40-14,73 V. In stationare incarcarea e dupa cum urmeaza: In data de 27 sept., la 2 ore dupa ce am oprit masina (orele 18), avea 12,79 V. In 28 sept. orele 10 avea 12,51 V iar la orele 17 12,49 V. Azi (29 sept.) la orele 10 avea 12, 39 V iar la orele 18 avea 12,41 (interesant ca mai mult decat de dimineata, in conditiile in care nu am mai pornit deloc masina de alaltaieri), Sunt curios maine cum va fi. Stand de vorba azi cu cineva, mi-a zis ca scade tensiunea pana la o anumita limita, dupa care ramane aproximativ constanta. Sa fie asa oare ? O fi in regula bateria ? Poate cineva sa-mi zica ceva ? Multumesc mult.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate