Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
YOGA
#37
Posted 04 December 2013 - 13:31
tashinorbu, on 04 decembrie 2013 - 11:53, said:
Starile de hiperluciditate sau claritate,nemiscare si non-conceptualitate sunt stari temporare care trebuie despasite. Ele bineinteles se nasc ca rezultat al asezarii si stabilizarii mintii in sine. FDoarte multi practicanti ai acestor metode insa raman blocati aici pentru multa vreme caci mintea se agata si ataseaza de aceste stari care nu reprezinta decat asa cum am spus stari temporare. Se vaneaza tot timpul stari.Stari inalte, stari profunde, stari adanci, stari subtile...etc. Insa intelepciunea adevarata nu se naste din stari ci din cunoastere naturii realitatii. Starile pot fi asemuite situatiei in care ne antrenam la sala pentru a face muschi. Muschii sunt aceste stari.Starile sunt muschii mintii pe care daca o instruim cum trebuie, le obtinem. Insa nu obtinem intelepciunea.Pentru aceasta e nevoie a trece dinolo de mintea cu starile ei. SI aici putem fi ajutati de yoga. Un tip de yoga care il ajuta pe practicant sa treaca dincolo de minte este yantra yoga. Aici mai intai se controleaza corpul si respiratia simultan, ceea ce aduce energia sub control.Odata ce aceasta este controlata mintea se calmeaza si se aseaza in sine moment in care e mult mai usor a trece dincolo de minte. Yantra Yoga nu este pentru incepatori... In rest, in ceea ce ai scris se vede influenta buddhista si a doctrinei Prajnaparamita. Ideile tale pot fi sintetizate prin mantra utilizata in meditatia bazata pe "Sutra Inimii": "gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā" care orienteaza constiinta spre trecerea "dincolo de dincolo"... |
#38
Posted 04 December 2013 - 14:03
_-_, on 04 decembrie 2013 - 13:31, said: Yantra Yoga nu este pentru incepatori... In rest, in ceea ce ai scris se vede influenta buddhista si a doctrinei Prajnaparamita. Ideile tale pot fi sintetizate prin mantra utilizata in meditatia bazata pe "Sutra Inimii": "gate gate pāragate pārasaṃgate bodhi svāhā" care orienteaza constiinta spre trecerea "dincolo de dincolo"... Tin sa te contrazic. Yantra Yoga este pentru oricine este interesat. Spun asta din proprie experienta si ca fost practicant de yantra yoga. Nu exista conditii pentru a incepe a practica. Daca vrei, singurele conditii sunt acelea de a participa o singura data la o introducere cu un ghid autorizat si a primi introducerea in starea primordiala deoarece aceasta yoga este practicata in contextul Ati Yoga. In timpul introducerii acestei yoga ti se v-or explica practicile preliminare de flexibilizare a incheitturilor, purificare a pranei si controlul canalelor (19 exercitii al numar) precum si primele doua grupe de yantra care sunt 10 la numar. Dar este intr-adevar mai greu de practicat de catre incepatori. Pentru ca dintru inceput exista cateva pozitii corporale care sunt un pic mai greu de maestrit. Dar in general, pozitiile incepatoare sunt relativ usoare pentru incepatori. |
#39
Posted 04 December 2013 - 14:15
Cea mai "puternica" asana pentru a intra in stare de meditatie este Shavasana ("postura mortului"), deoarece permite cel mai inalt grad de relaxare. Desigur, trebuie sa o practici atunci cand esti suficient de odihnit pentru a nu aluneca in stare de somn.
Cine are probleme cu controlarea starii de veghe, poate utiliza pozitia din meditatia transcendentala (stand pe un scaun cu coloana verticala dreapta...). Altfel, unui incepator ii este necesar un antrenament serios pentru a se deprinde mai intai cu oricare dintre cele cateva posturi utilizate in Raja Yoga sau cu postura din timpul meditatiei Zen. |
#40
Posted 04 December 2013 - 23:32
Ok,revin dupa un mic research,deci din ce am inteles pana acuma,hatha yoga ajuta la un control foarte bun al corpului si al mintii iar pasul urmator ar fi raja yoga cand deja iti modelezi perceptiile,e corect pana acuma?
Am mai intalnit si dzogchen-ul dar nu am inteleles foarte bine ce e cu el,asta unde poate fi incadrat? Eu am o perspectiva foarte mecanicista asupra lumii si din punctul meu de vedere toate trairile nu sunt decat outputuri ale creierului,dar merita incercat macar pt fun. |
#41
Posted 05 December 2013 - 02:02
Ce desfrâu întunecat se face pe wiki unde fiecare poate să scuipe ce vrea.
Auzi catastrofă: „Yoga inseamna insa eliberarea de lume, de simturi, de corp, de emotii, de minte si de ego si astfel ajungerea la Dumnezeu, ceea ce implica eliberarea din suferinta ciclului renasterilor si atingerea starii de sfintenie.” .. Eliberarea de minte !!! ... suferința renașterilor... „Stare de sfințenie” prin „metodele” lui Sanatan Satan Krishna! ...ajungi sfânt făcând asane, trăgând apă pe nas și înnodându-ți membrele...! |
#42
Posted 05 December 2013 - 04:42
victor_tree, on 04 decembrie 2013 - 23:32, said:
Ok,revin dupa un mic research,deci din ce am inteles pana acuma,hatha yoga ajuta la un control foarte bun al corpului si al mintii iar pasul urmator ar fi raja yoga cand deja iti modelezi perceptiile,e corect pana acuma? victor_tree, on 04 decembrie 2013 - 23:32, said:
Am mai intalnit si dzogchen-ul dar nu am inteleles foarte bine ce e cu el,asta unde poate fi incadrat? Eu am o perspectiva foarte mecanicista asupra lumii si din punctul meu de vedere toate trairile nu sunt decat outputuri ale creierului,dar merita incercat macar pt fun. http://dzogchen.ro/ro/ Quote
Dzogchen (pronunțat dzogcen) înseamnă Perfecțiune Totală și se referă de fapt la condiția noastră de potențialitate primordială, așa cum este ea cu adevărat. Binenteles ca merita incercat, doar nu omori pe nimeni. |
#43
Posted 05 December 2013 - 06:08
#44
Posted 05 December 2013 - 06:24
victor_tree, on 05 decembrie 2013 - 06:08, said:
Am gasit site-ul,dar vroiam sa stiu care e aplicatia practica a dzogchen-ului,adica efectele in plan fizic nu bla blau cu perfectiunea. |
#45
Posted 05 December 2013 - 06:41
SOCRATE_MMXII, on 05 decembrie 2013 - 06:24, said:
Efectele in plan fizic si psihic sunt aceleasi, indiferent de calea urmata: stabilitate si claritate mentala, atitudine pozitiva, sanatate mentala si trupeasca, adica mens sana in corpore sano. Si abilitatea de a privi realitatea dintr-o perspectiva mai ampla si intelegerea ei la un nivel superior. |
#46
Posted 05 December 2013 - 06:47
victor_tree, on 05 decembrie 2013 - 06:41, said:
Ok,o sa ma mai documentez,o sa incerc cate ceva si am sa revin cu impresii,multumesc pt raspunsuri. Important este sa fii concentrat pe ceea ce faci. |
|
#47
Posted 05 December 2013 - 10:33
Jo_Malbun, on 05 decembrie 2013 - 02:02, said:
Ce desfrâu întunecat se face pe wiki unde fiecare poate să scuipe ce vrea. Auzi catastrofă: „Yoga inseamna insa eliberarea de lume, de simturi, de corp, de emotii, de minte si de ego si astfel ajungerea la Dumnezeu, ceea ce implica eliberarea din suferinta ciclului renasterilor si atingerea starii de sfintenie.” .. Eliberarea de minte !!! ... suferința renașterilor... „Stare de sfințenie” prin „metodele” lui Sanatan Satan Krishna! ...ajungi sfânt făcând asane, trăgând apă pe nas și înnodându-ți membrele...! Uite aici cateva pasaje din indicatiile unor isihasti „[Tu deci șezând și] adunându-ți mintea, împinge-o și silește-o pe calea nărilor pe care intră aerul în inimă, să coboare împreună cu aerul inspirat în inimă… Și precum un bărbat oarecare fiind în călătorie plecat de la casa sa, când se întoarce nu mai știe ce să facă de bucurie că s-a învrednicit să se întâlnească cu copiii și cu nevasta, așa și mintea când se întâlnește cu sufletul se umple de o bucurie și veselie de negrăit… Dar trebuie să știi și aceasta că, ajungând mintea acolo, nu trebuie să tacă și să stea după aceea degeaba. Ci să aibă ca lucru și îndeletnicire neîncetată rugăciunea: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluiește-mă!». Să nu mai contenească niciodată din aceasta. Căci aceasta, ținând mintea neîmprăștiată, o face să nu poată fi prinsă și atinsă de momelile vrăjmașului și o ridică la dragostea și dorul dumnezeiesc în fiecare zi”4. Un alt învățător timpuriu al isihasmului, Sfântul Grigorie Sinaitul, scrie: „Înfrânează-ți și mișcarea plămânilor, ca să nu răsufli în voie, căci suflarea plămânilor, care pornește de la inimă, întunecă mintea și risipește cugetarea, răpind-o de acolo”5. După cum arată aceste pasaje, pentru isihaști, „atragerea minții în inimă” era un proces atât corporal cât și mental. Aparent, isihaștii nu făceau asemenea deosebiri. Pentru ei, intelectul și inima sunt facultăți omogene, integrale, fiecare conținând trăsături pe care noi le deosebim ca mentale și fizice. Si un pasaj in care se explica cum mintea isi depaseste conditia materiala limitata: Un alt punct în care Grigorie construiește pe tradiția anterioară este credința sa în lumina necreată. Deși el este reticent în privința acestui subiect și avertizează frecvent împotriva celor ce caută vederi sau viziuni de dragul lor, el spune suficient de multe pentru a arăta că practica isihasmului era însoțită de o trăire extraordinară a luminii. Mintea care este curățită prin ascultare „își scufundă înțelegerea în lumină, făcându-se lumină”; în rugăciune „mintea se face atunci nematerială și luminoasă, lipindu-se de Dumnezeu într-un chip negrăit”; se bucură de o „vedere duhovnicească a luminii ipostatice”, o lumină care poate fi cunoscută ca venind de la Dumnezeu prin lucrarea ei Deci si aici putem vedea cum practica isihasta uzeaza de metode de respiratie si incercarea de depasire a conditiei mintii si a materialitatii acesteia . |
#48
Posted 05 December 2013 - 11:33
tashinorbu, on 05 decembrie 2013 - 10:33, said: Deci si aici putem vedea cum practica isihasta uzeaza de metode de respiratie si incercarea de depasire a conditiei mintii si a materialitatii acesteia . Cam cum e cu drogurile,modifici inputul,te alegi cu un output total diferit,cred ca merita incercat macar pt a trai o experienta noua gratuita si daca e si binefacatoare cu atat mai bine. |
#49
Posted 05 December 2013 - 11:59
@tashinorbu: multumesc pentru fragmente, dar parerea mea e ca incercarea ta de-al scoate pe Jo din "starea sa speciala" e sortita esecului. Mai repede intelege ceea ce ai scris mai sus un copil de 5 ani, decat Jo. La el ii neaparata nevoie sa fie s-un drac implicat, fie el cat de mic acolo, da-i musai-musai, altfel nu se simte bine.
@victor_tree: pai despre asta-i vorba. "Schimbarea incepe cu tine". |
#50
Posted 05 December 2013 - 12:01
victor_tree, on 05 decembrie 2013 - 11:33, said:
Din cercetarile medicale facute asupra trairilor din Yoga,pur si simplu prin manipularea resipiratiei(oxigenului) si a fluxului de ganduri,modifici inputul senzorial si te alegi cu un output diferit de ceea ce traiesti in viata de zi cu zi,ca unii interpreteaza noile trairi ca fiind chestii speciale,iluminare,divinitati e partea a doua,dar din punct de vedere medical e doar o stare diferita(alterata) de constiinta. Cam cum e cu drogurile,modifici inputul,te alegi cu un output total diferit,cred ca merita incercat macar pt a trai o experienta noua gratuita si daca e si binefacatoare cu atat mai bine. Prin controlul respiratiei se controleaza energia interioara.Iar cand energia interioara este adusa sub control mintea este si ea automat controlata.Ea se aseaza in sine , devine calma si stabila. Existenta noastra se desfasoara pe trei planuri. Avem existenta fizica-corpul nostru fizic-apoi avem energia interiaora si mintea sau existenta mentala. Existenta mentala este cea mai subtila si este cel mai greu de controlat. Daca adoptam o disciplina cum este yoga incepem cu corpul fizic. Controlul corpului fizic se face prin adoptarea de pozitii corporale care odata maestrite aduc cu sine controlul energiei interioare si o echilibreaza .Cand aceasta este in echilibru exista un efect instantaneu, automat asupra existentei mentale. Cand mintea este calma si asezata exista claritate . Insa aceasta stare a mintii pentru a progresa este nevoie a fi combinata cu o atitudine morala si etica fata de lumea inconjuratore.E nevoie de limpezirea relatiilor cu lumea printr-o atitudine de respect si onestitate catre mediul si lumea inconjuratore.Caci daca atitudinea noastra in lume nu se schimba , tulburarile interioare vor afecta si dezechilibra practica yoga. Aceasta lipezire a relatiilor cu lumea trebuie sa se faca prin adoptarea unor reguli de conduita, referitor la anturaj, hrana, cum ne exprimam ..etc... |
#51
Posted 05 December 2013 - 12:03
tashinorbu, on 05 decembrie 2013 - 10:33, said:
Uite aici cateva pasaje din indicatiile unor isihasti ............... Deci si aici putem vedea cum practica isihasta uzeaza de metode de respiratie si incercarea de depasire a conditiei mintii si a materialitatii acesteia . „adunându-ţi mintea, împinge-o şi sileşte-o pe calea...” aceasta NU înseamnă că te „eliberezi de minte”, nu înseamnă că o părăsești și o lași la voia spiritelor. De loc. Nu sunt „metode de respirație”, ci este vorba de o atenție asupra ei. Dar dacă nu vrei să vezi aceste lucruri, atunci nu le vei vedea, ci vei căuta asemănări forțate care să se potrivească așteptărilor tale. Aceste lucruri sunt extrem de alunecoase, iar tu ca om fără scutul rugăciunii, al învățăturilor creștine și al unui cuget curat care nu caută să speculeze, ești foarte ușor de păcălit. Eu fac prea puțin din acestea dar sunt cu atenția ascuțită la sensul cuvintelor și îmi folosesc din plin judecata. Apoi, nu oricine își spune isihast, este. Sunt cazuri de înșelări și la nivel „înalt”, pentru că tocmai acolo atacurile sunt foarte puternice și susținute. A extrage ceva ce pare convenabil din context, dovedește naivitate amestecată cu intenție nepotrivită. E ca și cum te-ai sui într-un copac și începi să-l scuturi așteptând să cadă pere, dar tu te-ai urcat într-un măr... „Dar trebuie să ştii şi aceasta că, ajungând mintea acolo, nu trebuie să tacă şi să stea după aceea degeaba. Ci să aibă ca lucru şi îndeletnicire neîncetată rugăciunea: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă!». Să nu mai contenească niciodată din aceasta.” Ți se pare ceva dzogchen sau hindus sau tibetan în treaba asta? SOCRATE_MMXII, on 05 decembrie 2013 - 11:59, said:
@tashinorbu: multumesc pentru fragmente, dar parerea mea e ca incercarea ta de-al scoate pe Jo din "starea sa speciala" e sortita esecului. Mai repede intelege ceea ce ai scris mai sus un copil de 5 ani, decat Jo. La el ii neaparata nevoie sa fie s-un drac implicat, fie el cat de mic acolo, da-i musai-musai, altfel nu se simte bine. care te guduri aiurea și cauți legiuni unde să rozi și tu un os. Și care spui numai PROSTII. Să-ți fie rușine! |
|
#52
Posted 05 December 2013 - 12:03
SOCRATE_MMXII, on 05 decembrie 2013 - 11:59, said:
@tashinorbu: multumesc pentru fragmente, dar parerea mea e ca incercarea ta de-al scoate pe Jo din "starea sa speciala" e sortita esecului. Mai repede intelege ceea ce ai scris mai sus un copil de 5 ani, decat Jo. La el ii neaparata nevoie sa fie s-un drac implicat, fie el cat de mic acolo, da-i musai-musai, altfel nu se simte bine. @victor_tree: pai despre asta-i vorba. "Schimbarea incepe cu tine". De fapt nu vreau sa-l scot pe Jo din starea lui ci doar vrea sa ne linistim un pic si sa ne largim orizonturile, sa ne relaxam un pic. |
#53
Posted 05 December 2013 - 12:05
SOCRATE_MMXII, on 05 decembrie 2013 - 06:47, said:
Trebuie sa-ntelegi ca nimeni nu te obliga sa aderi si la partea spirituala a caii respective. Poti face yoga si ateii, iar beneficiile fizice si psihice se vor vedea. Important este sa fii concentrat pe ceea ce faci. Ce spui tu nu e yoga, e mișcare. |
#54
Posted 05 December 2013 - 12:17
Jo_Malbun, on 05 decembrie 2013 - 12:03, said:
Sunt lucruri față în față isihasmul și cu meditația, adică opuse în esență, în formă și în fapt. „adunându-ţi mintea, împinge-o şi sileşte-o pe calea...” aceasta NU înseamnă că te „eliberezi de minte”, nu înseamnă că o părăsești și o lași la voia spiritelor. De loc. Nu sunt „metode de respirație”, ci este vorba de o atenție asupra ei. Dar dacă nu vrei să vezi aceste lucruri, atunci nu le vei vedea, ci vei căuta asemănări forțate care să se potrivească așteptărilor tale. Aceste lucruri sunt extrem de alunecoase, iar tu ca om fără scutul rugăciunii, al învățăturilor creștine și al unui cuget curat care nu caută să speculeze, ești foarte ușor de păcălit. Eu fac prea puțin din acestea dar sunt cu atenția ascuțită la sensul cuvintelor și îmi folosesc din plin judecata. Apoi, nu oricine își spune isihast, este. Sunt cazuri de înșelări și la nivel „înalt”, pentru că tocmai acolo atacurile sunt foarte puternice și susținute. A extrage ceva ce pare convenabil din context, dovedește naivitate amestecată cu intenție nepotrivită. E ca și cum te-ai sui într-un copac și începi să-l scuturi așteptând să cadă pere, dar tu te-ai urcat într-un măr... „Dar trebuie să ştii şi aceasta că, ajungând mintea acolo, nu trebuie să tacă şi să stea după aceea degeaba. Ci să aibă ca lucru şi îndeletnicire neîncetată rugăciunea: «Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă!». Să nu mai contenească niciodată din aceasta.” Ți se pare ceva dzogchen sau hindus sau tibetan în treaba asta? Du-te mă că-mi produci silă cu lozincile tale și cu bișnița ta de citate pe care le murdărești, care te guduri aiurea și cauți legiuni unde să rozi și tu un os. Și care spui numai PROSTII. Să-ți fie rușine! Jo_Malbun, on 05 decembrie 2013 - 12:05, said:
MINȚI MĂ!!! La yoga aderi voit sau involuntar și la filozofia din spate, chiar dacă la început o iei într-o joacă. Ce spui tu nu e yoga, e mișcare. Dap, musai pomenit iar de draci, c-altfel nu "ne sintem bine". Musai... Oare ce i-ai fi spus lui Hristos cand i-a spus ologului: "Ridica-te si umbla."? P.S. Isihast poate fi oricine, stimabile. Inclusiv tu, un "indracit". Edited by SOCRATE_MMXII, 05 December 2013 - 12:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users