Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Imi iau un Dell? (Vostro vs others)

Abonati Qobuz?

transport -tren

Platforma electronica de eviden&#...
 Cot cu talpa montat stramb in per...

Sfat achizitie sistem audio pentr...

tavan fals rigips

Ce preferați: produse mai scumpe ...
 Demagnetizare (minimala) ori ba?

Cum pot sa vad pe un proiector pr...

Joc Drone

Dropshipping
 Sfat achizitie AC Gree Fairy vs P...

MONITOR LG fara sonor !

Batalia pentru Bucuresti - ND, Fi...

Identificare font
 

Sugestie achizite Dacia 500 (Lastun)

- - - - -
  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#19
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
In stare de functionare, cu acte-n regula, nu prea gasesti nimic sub 500 euro. O da omul la "rabla", vinde tichetul cu 1500 lei, dac-o vinde, normal ca cere mai mult de atat. Apoi, ai de platit timbrul de mediu, fiind vechi de peste 25 ani, precis ca tot ce-i tabla, e mancat de rugina, in motor s-au bagat de regula rebuturile de la Oltcit, deci vei avea de bagat multi bani, sa poti circula.

#20
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013

View PostNero-d, on 01 decembrie 2013 - 22:15, said:

tu in schimb nu stii ce inseamna maşină
ei da. ce inseamna masina?? pai normal Buick, Chevrolet Corvette, Camaro, Pontiac, Dodge, Lincoln, Crysler, Mercedes,  nu petardele astea de scoda, Dacia, Renault, Citroen, bmv, audi, Mazda, Kia si alte porcarii care sunt toate lafel de urate si proaste.

Evident, prefer o masina de colectie cum este si lastun,  mazeratti sau dacia 1325 decat aceste petarde.

#21
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006
uite, iti dau si curtea, strada si numarul o gasesti urmand linkul: https://maps.google....,328.56,,1,5.17

nu stiu daca o vinde...dar poti sa intrebi.

daca te uiti atent o si vezi, e rosie. in stanga imaginii.
o tin minte de 1-2. nu cred ca a dat-o

Edited by xtremdriving, 03 December 2013 - 16:00.


#22
cipst

cipst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 01.09.2012
Multumesc @xtreamdriving! Posted Image
Adelina, nici chiar asa...! Posted Image Nu chiar toate din lista sunt petarde. Eu mai am si un MB....! Pe cuvant ca nu e deloc petarda!Posted Image

Dar e f adevarat, astea mici si vechi au un farmec aparte. te mai superi pe nevasta, mai vine soacra in vizita... Macar ai ce sa faci si sa mesteresti ca sa nu iti sara toti dracii...

Sansele mele de a gasi o masina macar posibil de a fi reparata (Lastun) sunt destul de mici.  Cred ca voi cauta masini mici si vechi din aceeasi categorie, gen Suzuki altyo, Fiat 500, fiat 127....! Poate am mai multe sanse sa ma plimb intr-un nor de fum...! Posted Image

Edited by cipst, 03 December 2013 - 17:59.


#23
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
Am citit despre lastun si am aflat ca a fost un proiect romanesc 100% adaptat crizei din anii 88 si potrivit si pt perioada ce urma sa vina. Materialele folosite erau ceva composite mult superioare celor din trabant si usor de fabricat dar si rezistente si usoare. S-au folosit piese adaptate de la oltcit si dacia  pt  a reduce unele costuri cu productia lor. Dupa 90 multi producatori straini au mers pe trendul"lastun" lansand tot felul de asemenea masinutze, printre care si acel Tico-asamblat si la noi. Lastun consuma si f putin, cam 3 l/suta si era abia la inceput de drum, un fel de experiment ce urma sa devina mai optimizat ulterior. Din pacate odata cu revolutia proiectul a cazut, productia lui a fost sistata si nu a mai avut nici o soarta. Daca avem putin nationalism nu ar trebui sa dam cu rahat in ceva care totusi a fost concept romanesc , poate singurul autoturism conceput asa si ar fi extraordinar sa mai fie cateva exemplare macar pastrate decat jefuite si vandalizate de diversi cocalari care in afara de BMW si Audi nu stiu. Nu pot decat sa am admiratie pt un proiect romanesc si pt cei care au lucrat la el, facut in acei ani cand criza socialismului era in apogeu, cand oamenii nu aveau cele necesare iar partidul si ceausescu grabeau plata datoriei in timp ce oamenii sufereau de lipsuri iar vesticii bagau fitile pt  a sparge blocul comunist.

Ultimul lastun functional l-am vazut chiar acum cateva luni pe o strada mergand f bine si repede.

Daca iti faci rost de lastun poti participa anual la acea parada retro organizata si la noi in tara

Edited by adelina16, 03 December 2013 - 20:03.


#24
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postadelina16, on 03 decembrie 2013 - 19:59, said:

Am citit despre lastun si am aflat ca a fost un proiect romanesc 100% adaptat crizei din anii 88 si potrivit si pt perioada ce urma sa vina. Materialele folosite erau ceva composite mult superioare celor din trabant si usor de fabricat dar si rezistente si usoare. S-au folosit piese adaptate de la oltcit si dacia  pt  a reduce unele costuri cu productia lor.
blabla..tu nu esti cea care nu se urca decat in Mercedes, Lamborghini si corvette cand ia un taxi?

ai avut tu timp sa citesti??

ne lasi?

acea masina era un compromis, usile nu se inchid bine ( nu erau proiectate / executate ok). un fel de varza. singurul lucru bun era ideea. atat, realizarea lasa de dorit

Edited by xtremdriving, 03 December 2013 - 20:07.


#25
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
Da ma, eu sunt. Daca nu ai priceput mesajele mele iti traduc. Faceam misto de cocalarii care se tot lauda cu masinile lor "ordinare" care le gasim la tot pasul si suntem satuli de ele.

#26
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View Postadelina16, on 03 decembrie 2013 - 20:07, said:

Da ma, eu sunt. Daca nu ai priceput mesajele mele iti traduc. Faceam misto de cocalarii care se tot lauda cu masinile lor "ordinare" care le gasim la tot pasul si suntem satuli de ele.

nu ma face sa recitesc ce ai scris si ca nu are nicio legatura cu ce spui acum.

#27
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013

View Postxtremdriving, on 03 decembrie 2013 - 20:05, said:

acea masina era un compromis, usile nu se inchid bine ( nu erau proiectate / executate ok). un fel de varza. singurul lucru bun era ideea. atat, realizarea lasa de dorit
pai ideea si ce vrei sa faca si ei atunci cu mijloacele de atunci si fara importuri (ca ceasca vroia sa fie 100% romanesc si independent), fara posibilitati mari, fara finantare buna?? masina facuta in uzina de macarale sau ce naiba faceau la timisoara atunci.

Acum plangeti ca nu mai facem nici chibrituri.
Usile nu se inchideau bine nici la Nova. Daca tranteai usa de 6 ori se indoia si intra apa. Daca nu o trateai sa indoia si nu se mai inchidea. Ce puteau face in 2 ani un colectiv de 5 ingineri si 20 de muncitori in conditiile ordinelor si amenintarilor de partid de atunci sau a cozilor la carne si paine?

Cu posibilitatile de azi un lastun poate fi facut brici si optimizat. 3% consum e ceva, nu 5 cat are matizul sau alte gogosi + ca poate fi f ieftin. In fine pt entuziasti.

#28
cipst

cipst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 01.09.2012
....sa revenim la Lastun....! :)

#29
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
E frumos lastunul cred. Auzi, ai trait perioada aia? ai condus? cum era??
Nu m-am urcat in asa ceva niciodata. O fi ca un matiz mai mic banuiesc si mai patratos. Nici cu Tico nu stiu sa fi umblat.

Edited by adelina16, 03 December 2013 - 22:20.


#30
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Avea un vecin un lastun abondonat pe langa blocul meu, la un moment dat stiu ca-i facusera diversa animale gauri si-l foloseaseau ca adapost.

#31
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
https://www.google.r...iw=1280&bih=892

Oaaa, ce mic e. Si totusi are o tinuta de drum si o imagine serioasa
Si cand te gandesti ca era made in romania nici nu poti crede

Edited by adelina16, 03 December 2013 - 22:27.


#32
cipst

cipst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 01.09.2012
Povestea este cam asa...
Student fiind, cu vise multe si bani putini, am plimbat o serie de masini, care de care mai performanta. Pretul maxim de achizitie al fiecareia a fost 250$. Varful de gama l-a reprezentat o Dacia 1300. Buna masina.... Singurele probleme erau ca nu putea sa stea cineva in spate (legasem usile una de alta cu sarma ca sa nu se deschida in mers) si trebuia sa fii atent unde iti pui picioarepe pe podul pedalier sa nu ti se incurce pantofii in scandurile asezate ca sa nu scapi prin gauri. In rest....buna! Cobora dealurile cu motorul oprit, facand o maxima economie la combustibil. Mi-au mai trecut prin maini si Dacia 1100, Broscuta 1959, etc, donate ulterior.
Spre final de facultate (2003) am intrat in posesia unui Lastun, bun si el si cu doar 8000 KM. Deja mai erau cateva pe drumuri in Mures.
L-am vopsit impreuna cu un prieten in rosu. Culmea, desi vopsit intr-o curte a iesit f bine.
Am si luat RAR-ul din prima, spre stupoarea si mirarea celor de la RAR Tg Mures. SI seriile erau facute cu ciocanul, din fabrica... Masina mergea f bine (atat cat se poate spune despre un Lastun)
E mult spus ca a fost facut dintr-o conceptie romaneasca. De fapt, in mare parte au fost puse piese de-a valma. Cutie imitatie trabant, juma de motor de oltcit, pompa electrica dar juma de dacie, faruri de TV, scaune de tramvai, carburator de dacie cu jigloare de 1300, roti de semanatoare....etc..... Niciodata farurile nu stau aliniate. Fiecare latura a fiecarui far o sa fie permanent neparalela si neperpendiculara pe orice alta latura a farului sau  a reperelor vecine. Cand te dadeai mare cu Lastunul tau fata de alt lastunar, argumetele erau 2: ,,Intra cu degetul in viteza,, si ,,e din fibra,,... :) Zgomotul motorului era l atoate acelasi. Senzatia e facinanta. Odata ca nu te auzi cu cel de langa tine...! Apoi ca sa pleci de pe loc trebuie sa o ambalezi pt ca altfel se opreste. Schimbator la mana dar vitezele invers ca la trabant. Trebuia sa tragi cu atentie ca riscai sa iasa tija din cutie si atunci trebuia sa o dai jos cu tot cu motor. Uneori se mai bloca in viteza a 2-a. Dar nu era o problema. Avea prevazut, din fabrca, un orificiu prin care bagai surubelnita si o deblocai! Posted Image Ca sa urci o panta iti iei avant! Ca sa urci 1,5 km cu inclinatie de 20% trebuia sa ai avant, 60 km/ora si ajungeai sus cu viteza 1! Posted Image
Permanent se auzea pompa electrica care avea un tacanit f pronuntat.
Usile se inchideau cu un trancanit si vibratia de rigoare.
Vopsit fiind si paraind (permanent are o bataie....) era usor vizibil de toata lumea. Ma opreau pe strada, mai ales la drumuri lungi (Mures-Buc, Mures - Cj, Mures -Cimpulung...). Unii ii faceau poze.
Ideea este ca la drumuri gen Mures-Cimpulung era o adevarata aventura sa reusesti sa treci muntii! Se oprea pe la jumatatea pantei si trebuia lasat sa se raceasca. A fost evident pt mine ca nu se alimenta suficient. Ulterior am constata ca nu era conceput decat sa urce pante scurte, de max 10%. Scria in cartea tehnica. Asa ca am mers si am schimbat pompa lui de benzina cu una electrica de Opel. A fost o schimbare f inspirata pt ca odata cu rezolvarea urcusului am scapat si de acel tacanit imposibil.
De mai multe ori l-am desfacut si l-am dus, bucati, in casa la nevasta din dotare. Etajul 2. Nu e nimic complicat. Nu nevasta, ea e complicata....!

Oricum, senzatia era si ar fi f faina! E o chestie inedita. E usor manevrabila si usor de intretinut. Daca as mai avea una acum, as sti sa o fac sa nu se mai auda in el, sa nu mai clantane usile si...sa ii schimb pompa de benzina.
Masina a facut multe mii de km. La un anumit moment a ramas in curte la ai mei, in Arges. Nu i-am mai facut ITP-ul si am lasa-o in stare de functionare. Deja ajunsesem la Bucuresti, eram deja un ,,mitic,,! Posted Image Aveam Ford Focus, etc....! Posted Image Cand cineva care a venit sa ii taie mamei lemnele in curte a intrebat daca o dau ca sa o faca nu stiu ce motor/atelaj, am fost de acord.
De atunci am avut multe masini, injectei, bune, silentioase.....
Acum avem un C180!
Dar imi este un dor de Lastun....! Desi nu cred ca as mai gasi unul care sa fie macar apt de refacere, inca mai sper....!

Oricum, mereu mi-au placut masinile mici, vechi...! In lipsa Lastunului voi cauta una de asta.
Chiar si un trabant ar merge... Posted Image

Edited by cipst, 03 December 2013 - 23:06.


#33
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
Un Fiat dinala din anii 60 sau 70 poate cu motor in spate. Au aparut "remixuri" moderne ale lor oricum.
Trabant e cam nasol, nu mi-a palcut niciodata, prea arhaic la aspect si prea multe glume proaste cu el.

Interesant despre lastun ce ai spus. Mie lastunul nu stiu de ce imi inspira un aer mai modern parca fata de tarbant, Dacia 1300. Trabant, vartburg imi par groaznice, au motor in 2 timpi cred si fac fum mult si un design prea arhaic. O ruda de-a mea a avut vartburg mai recent si am mers f demult si cu o dacie 1100 cu motor in spate si cu oltcit. Eram f mica atunci cand am prins dacie 1100. Mi-a ramas in minte ca era silentioasa parca desi in exterior stiu ca era zgomotoasa. Lastunul cand am mai vazut, intradevar imi amintesc ca se tot ambala prea tare, mergea greu , poate nu avea putere sau nu era ceva ok la el. Dacia 1300 si cele mai noi erau chiar lux daca erau intretinute
Ca si masina era totusi fiabil lastunul?

Daca gasesti unul si-l modifici, pui unele piese straine mai fiabile poti sa-l faci chiar f bun cred. Si originalul are farmecul lui, dar daca sunt probleme din fabricatie e bine sa fie totusi remediate

Edited by adelina16, 03 December 2013 - 23:24.


#34
cipst

cipst

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 46
  • Înscris: 01.09.2012
Lastunul a fost un proiect esuat dar nu prost. Nu se poate spune ca avea piese proaste. De fapt nu exista piese ,,Lastun,,. Sunt piese de la diferite masini. Dar proasta la el a fost asamblarea.
Acum daca as avea unul l-as desface bucati pana la ultimul surub si l-a asambla la loc, as alinia usile si farurile, l-as insonoriza, etc.
Imi plac masinile nemodificate. Cum au iesit din fabrica. dar probabil, Lastunul este singura masina care se cere a fi modificata. De exemplu, scaunele nu se lasa pe spate....
Era/este fiabil in masura in care ai grija de el. Acum e mai simplu. Ai uleiuri bune, benzina buna, piese si coduri, materiale pt tapiserie, informatie pe net...!
Bine...nu ai Lastunul...

Edited by cipst, 03 December 2013 - 23:24.


#35
Nero-d

Nero-d

    je m'en fiche/pohui

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,138
  • Înscris: 30.01.2004

Quote

....sa revenim la Lastun....!
exact!
lastune = porcarie sinistra care nu ar fi trebuit lasata pe strada
a si avut un succes mondial
cu adevarat fiabila... daca aveai mare noroc ajungeai cu ea si la 25.000km oho...
cine afirma ca Dacia 1300 a fost masina, nu stie ce vorbeste Posted Image (n-a vazut in viata lui o masina de aproape)

Edited by Nero-d, 03 December 2013 - 23:33.


#36
adelina16

adelina16

    FOX

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,446
  • Înscris: 07.03.2013
Cine stie, poate in 5-6 ani se maturiza si optimiza, dar nu a avut sansa. Cum au reusit nova si solenza sa reziste dupa 90 fiind parca si ele proiecte comuniste dinainte 89 din ce am auzit.

Si Tico a avut viata scurta si cred ca si matizul. N-am mai vazut tico de nu-mi aduc aminte, iar matiz f rar mai vad. Matiz mi-a placut, dar nu prea mai sunt. E practic, mic si voluminos in interior. Si mini morris mai au unii in versiuni mai noi si posibil sunt si sute de colectionari.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate