Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Masini de familie cu distributie pe lant?

- - - - -
  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#37
RealThing

RealThing

    paid assassin

  • Grup: Moderators
  • Posts: 28,553
  • Înscris: 06.02.2006
Ti se pare ca nu i s-au oferit recomandari in acest sens?

#38
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,694
  • Înscris: 23.04.2007

View Posttest_driver, on 20 noiembrie 2013 - 15:14, said:

Asta din cauza ca nimeni nu mai face masini atat de oribile, si nu o zic cu rautate, dar sa ai un motor asa mic si puturos pe o masina asa mare si incapatoare e ca si cum ai pune un magar sa alerge la o cursa de trasri trase de cai.
Daca prin "oribile" de referi la "forma" masinii ... sint de acord cu tine - nici mie nu-mi place ce "forma" are Lodgy ... In ceea ce priveste acel "motor asa mic si puturos pe o masina asa mare si incapatoare" te invit sa arunci o privire la VW Touran 1.2 TSi Posted Image

#39
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Faptul ca m-am lansat in discutii curea vs. lant inseamna ca am primit suficiente sugestii pentru a-mi continua cautarile.

#40
Dacoart

Dacoart

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 159
  • Înscris: 02.06.2011
Aveam impresia cã am postat ieri, dar vãd cã nu, așa cã iatã sugestia mea: Honda Jazz. Nu încep acum sã laud mașina dar cred cã este ceea ce îți trebuie, asta dacã nu ai o familie numeroasã.
Spor la cãutãri și dacã vrei detalii despre Jazz te rog sã-mi trimiți PM!

#41
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007

View Postghevasalie, on 20 noiembrie 2013 - 21:09, said:

Pai atunci ajutati-l sa-si gaseasca o masina cu distributie pe lant, asta a cerut pe acest forum public si nu avantajele sau dezavantajele distributiei pe lant.

Daca eram in locului nu imi limitam cautarile din cauza distributiei,mai ales cand vb de o masina noua.Oricum la 13k euro Lodgy este singura masina cu motor mic si puternic,incapatoare si cu distributie pe lant.

Daca deschide cineva un topic nou si spune ca vrea masina premium (gen S,7,A8) si are buget de Logan sh ii recomand cu totul altceva,vrea sa tine cont bine nu iar bine.

Edited by ionutMembruAnonimut, 21 November 2013 - 11:30.


#42
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006

View PostRazvan_N, on 20 noiembrie 2013 - 16:07, said:

115 cai / 85 kW nu mi se pare puturos deloc. E supraalimentat, nu e cu aspiratie naturala. Oricum nu cred ca intentioneaza nimeni sa conduca sportiv o asemenea masina, cu sau fara copii in ea.
Printre pozele cu fetele de la saloanele auto sunt si articole cu adevarat interesante, pe multe site-uri. Renault intentioneaza ca pana in 2015 motoarele TCe sa insemne 85% din motoarele pe benzina vandute de ei. 1.2 TCe 115 a inceput sa inlocuiasca motorul 1.6 16V 110 cai de pe Megane si Scenic.
Si grupul VAG trage tare pe motorase d-astea tot din aluminiu cu supraalimentare, chiar si in 3 cilindri (cum e 0.9 TCe de la Renault; de exemplu 1.2 TSI, 3 cilindri si lant). Chiar si pentru Jetta. Downsizing, lighter, fuel economy, low maintenance - buzzwords chiar si peste ocean. Chiar credeti ca s-au tampit toti?
Sunt de acord ca exista masini facute mai bine decat altele, dar intre otel si cauciuc eu aleg otelul. Indiferent ce polimeri mai pun acolo, cureaua este si ramane material organic - sensibil la uleiuri, vapori de combustibil, temperatura si TIMP. Nu degeaba motoarele mari au lant de distributie sau chiar roti dintate (cea mai buna varianta). De regula lantul apuca sa te avertizeze sonor inainte de a ceda.
Eu cred ca in mare parte curelele au aparut ca niste consumabile scumpe, care sa aduca bani ulterior vanzarii. In urma trezirii pietei, fapt vizibil prin orientarea masiva catre curelele aftermarket, au aparut curelele cu viata mai lunga (100-120k) si acum revin lanturile, pentru ca oamenii incep sa se intereseze de costurile de intretinere chiar si pe termen lung. (Cam acelasi parcurs l-au avut si producatorii de imprimante cu jet de cerneala, de la cartusele de 12 ml la CIS.) Daca eu voi avea bani sa cumpar Lodgy, nu inseamna ca iau in calcul ca voi avea si la anul, si peste 5 ani cand probabil ar trebui sa inlocuiesc cureaua chiar daca n-am facut decat 30k.
Deja au aparut instalatii de gaz pentru TCe, ACESTA si nu schimbul distributiei e un subiect pe care vreau sa-l discut peste cativa ani, sa investesc in ceva care sa-mi sporeasca economia pentru ca ma astept sa mai vina niste ani in care vom fi nevoiti sa strangem -  da, chiar si eu - cureaua.

View Postadrian_r5, on 21 noiembrie 2013 - 09:31, said:

Daca prin "oribile" de referi la "forma" masinii ... sint de acord cu tine - nici mie nu-mi place ce "forma" are Lodgy ... In ceea ce priveste acel "motor asa mic si puturos pe o masina asa mare si incapatoare" te invit sa arunci o privire la VW Touran 1.2 TSi Posted Image

Eu am vazut prin prima postare ceva de 0,9 TCe ma rog, si 1.2 este tot o mizerie, char si pe turan, si chiar si pe Golf, insa e o mizerie mai acceptabila decat 0,9. Motorul ala de 1.2 pe golf hai sa inchid ochii si sa zic ca e oarecum relaxat, insa pe Touran si pe Lodgy, deja e crima. Daca il folosesti doar in oras, sa zicem ca e ok, desi eu nu sunt de acord, dar la drum lung, la viteze de 130 km/h, desi in acceleratii nu pare, fiind un motor puternic, la el acolo in interior sunt dezbateri mari si incordari multe sa tina pasul. Masina fiind mare, trebuie sa impinga aer nu gluma. Dar ma rog, fiecare cu viziunea lui. Un motor e bun atata timp cat poate sa tina masina constant la viteze mari fara turbina, adica ipotetic sa zici ca nu mai ai turbina, si motoru nu este prea incordat la o viteza de croazira. Evident, ii pui turbina, masina merge si mai bine, iar la nevoie, cand accelerezi sau ai nevoie de forta multa, normal, turbina te ajuta mult.

Pe o masina de genul Touran, un motor trebuie sa fie de minim 1.8 litri,, dupa parerea mea de om fara diploma in mecanica sau alte chestii. Dar cred ca am dreptate. Deja daca e mai putin il tii chinuit.

#43
denky

denky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,360
  • Înscris: 09.03.2009

View Posttest_driver, on 22 noiembrie 2013 - 17:47, said:





Eu am vazut prin prima postare ceva de 0,9 TCe ma rog, si 1.2 este tot o mizerie, char si pe turan, si chiar si pe Golf, insa e o mizerie mai acceptabila decat 0,9. Motorul ala de 1.2 pe golf hai sa inchid ochii si sa zic ca e oarecum relaxat, insa pe Touran si pe Lodgy, deja e crima. Daca il folosesti doar in oras, sa zicem ca e ok, desi eu nu sunt de acord, dar la drum lung, la viteze de 130 km/h, desi in acceleratii nu pare, fiind un motor puternic, la el acolo in interior sunt dezbateri mari si incordari multe sa tina pasul. Masina fiind mare, trebuie sa impinga aer nu gluma. Dar ma rog, fiecare cu viziunea lui. Un motor e bun atata timp cat poate sa tina masina constant la viteze mari fara turbina, adica ipotetic sa zici ca nu mai ai turbina, si motoru nu este prea incordat la o viteza de croazira. Evident, ii pui turbina, masina merge si mai bine, iar la nevoie, cand accelerezi sau ai nevoie de forta multa, normal, turbina te ajuta mult.

Pe o masina de genul Touran, un motor trebuie sa fie de minim 1.8 litri,, dupa parerea mea de om fara diploma in mecanica sau alte chestii. Dar cred ca am dreptate. Deja daca e mai putin il tii chinuit.

Chiar citeam recent ca VW a investit in cercetare cel mai mult anii trecuți, parca. Sunt curios ce ar zice cei de la vw dezvoltare noi produse vav de asertiunile noastre.
Offtopic. Prețul mi se pare enorm pt un touran nou.

#44
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006
Asta nu inseamna ca au investit obligatoriu sa le faca mai performante, ci mai profitabile. Bine-nteles ca eu nu stiu ce au facut ei, dar exista si posibilitatea asta. Oricum i ultimul timp vad ca asta e trendul. Deja masinile nu maiunt ce au fost, BMW va face seria 1 FWD, asta e blasfemie, dar ce nu fce omul pentru profit. Sa nu mai zic de Seria 7 X-drive si S-klasse 4matic, tot pentru profit, daca Audi are de ce sa nu aibe si ei.

#45
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Dar mai explica-ne putin cum e cu motoarele turbo, mici, de 1,2 litri, alea care sunt puternice si trag bine dar de fapt fortele sunt prea mari in interior. Ma intereseaza subiectul.

Cat despre front wheel drive, in 99% dintre cazuri este superior in absenta unui control avansat al tractiunii si reduce foarte mult costurile de productie, neinfluentand negativ in niciun fel experienta sofatului.

Edited by izometric, 23 November 2013 - 12:58.


#46
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006
La faza cu motoarele de 1.2 litri sunt sigur ca ori faci misto ori chiar nu intelegi ce se intampla. Masina aia are nevoie in permanenta de supraalimentare. Imi poti spune si mie cum sunt construite acele 1.2 TSI, in mare, nu cer formule sau componente neimportante. Hai sa-ti zic eu, motor+compresor+turbina, de ce oare? Vrei sa-ti spun sau te las sa mai pui o intrebare ingamfata. Hai ca o sa te las sa o pui.

Iar despre FWD este superior la ce in 99% din cazuri? Experienta condusului este culmea foarte influentata de tipul tractiunii, in schimb ai dreptate despre reducerea costurilor de fabricatie, insa cand dai cateva mii de euro in plus pe un Seria1, fata de altceva cu FWD din clasa compacta, parca nu-ti mai pasa ca FWD e mai ieftin, nu?

#47
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
Care-i forta axiala pe biela si cat ar trebui sa fie ca motorul sa se simta confortabil, sa nu fie stresat? Care-i momentul de torsiune pe vibrochen si cat ar trebui sa fie? Care sunt valorile de compresie si cat ar trebui sa fie? Intrebarile (retorice) pot continua pana maine.

Orice masina cu un turbo-compresor are tot timpul nevoie de supra-alimentare. Inclusiv un BMW de 6 litri. Ai trecut de 1500 de ture ai nevoie de turbo charger.

Alte argumente? Cum sa facem sa conducem motoare mai putin stresate?

"Motorul-i bun, trage minunat, este puternic, dar nu e bine ca-i stresat. Sa platim taxe mai mari si sa conducem motoare nestresate".

Exista o disciplina care se numeste rezistenta materialelor. Si printre multe alte chestii inteligente, se ocupa si de calculul si dimensionarea rationala a componentelor mecanice.

Adica proiecteaza si fabrica Audi o minunatie de motor, mucesc sute de oameni zeci de mii de ore si vine un neica nimeni pe forum si zice ca-i stresat motorul.

Bunica-tu nu te-a scuipat in gura cand i-ai zis ca un 3,8 litri turbo de la Porsche este mult superior unui 8 litri aspirat?

Edited by izometric, 23 November 2013 - 14:32.


#48
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006
Bunaica-miu nu scoipa copii in gura, ma rog. Acum e mort de ceva timp, si oricum nu stia el ce e ala Porsche. Stia doar de tractorul lui Ford care i l-au luat comunistii cand au venit la putere, ma rog, e cam off topic.

Despre motorul ala de 6 litri de la BMW care are nevoie de turbina chiar si la 1500 RPM, pai nu e chiar asa, turbina se invarte ca e si ea pe traseu, insa, sincer nu cred ca baga mai mult aer pe admisie decat ar baga daca ar fi natural, ma refer la mersul normal, daca-i dai podea, evident ca-si va desfasura toate fortele si va da tot cepoate. Insa eu vorbesc e mers normal. Motorul ala pun pariu ca sil viteza maxima (250 km/h limitat electronic) masina ar merge fara probleme si fara turbo, insa ar consuma mai mult, ar polua mai tare, etc. Oricum, la masina aia nu e o problema faptul ca are sau nu turbina. Faptul ca are o face mai puternica la turatii mai joase, adica pe scurt ii da cuplu mai bun indesandui mai mult combustibil si mai ult aer, dar numai atunci cand e nevoie.

La motorul de 1.2 TSI, inca aproape de la ralantiu presiunea care iese din turbina este mai mare decat cea naturala. Inseamna ca undeva exista un stres in plus, tot timpul. Masina asta pentru cel mai mic efort, aparent ne efort, are nevoie de supraalimentare.

Rezistentspamalelor, si alte astea.... ma las, normal ca o sa tina si motorul ala o perioaa, dar pun pariu ca daca abuzezi de el se duce rapid de rapa.

Cat despre taxe si alte chestii fiscale... nu e vina mea, si eu le urasc ca si voi, dar asta e.

Pentru cine are, ce ulei foloseste la un 1.2 TSI, sunt doar curios, si cat costa o revizie.

#49
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013
"Turbina se invarte ca e si ea pe acolo".

Mda, esti departe rau de subiect.
Nu exista nicio piesa mecanica intr-un motor care sa nu preia solicitari mecanice. Profanii insa habar nu au ca fiecare piesa se proiecteaza sa preia solicitarile la care este supusa. Proiectarea se face rational, adica piesa sa nu fie supra-dimensionata astfel incat sa ii maresti inertia si costurile productie, dar nici subdimensionata incat sa reduci durata de exploatare proiectata.

Daca proiectezi o casa pentru oameni, faci stalpii de 30cm. Daca o proiectezi pentru elfanti faci stalpii de 3 ori mai grosi. Ingineria d-asta s-a inventat, pentru a se evita pe cat posibil discutiile tembele bazate pe impresii din burta.

Edited by izometric, 23 November 2013 - 15:44.


#50
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006
Eu te inteleg ce vrei sa zici, speram sa intelegi si tu ce vreausa zic cu turbina. Totusi, cand exista un stres pe o piesa, piesa aia nu poate fi foarte durabila. De fapt poate fi, dar in cazul asta se vrea si un motor usor, si o putere mare, un compromis cam greu de satisfacut.

Cand am spus ca turbina se invarte si ea ca e pe acolo am presupus ca o sa-ti dai seama ca vreau sa spun ca nu supraaimenteaza motorul. Eventual ajuta la un consum mai bun. Ai idee cum arata o tuina cu geometrie variabila? Sunt sigur ca da, pentru ca vorbesti prea de sus. Acum pune-ti mintea la contributie, si nu ma lua cu rezistenta materialelor, ca inteleg si aspectul asta. Sunt chestii la care au lucrat ingineri in domenii mult mai dependente de fiabilitate si cand au fortato au dar gres.

#51
izometric

izometric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 05.09.2013

View Posttest_driver, on 23 noiembrie 2013 - 16:55, said:

Totusi, cand exista un stres pe o piesa, piesa aia nu poate fi foarte durabila. De fapt poate fi, [...]

Penibil..

#52
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,682
  • Înscris: 30.01.2006
Aha, stiu, oricum, nu ma mai scufund in a explica ceea ce este evident pentru ca se pare ca nu gasesc cuvintele potrivite, si chiar daca le-as gasii nu esti capabil sa citesti decat pana acolo unde iti convine, asa cum fac multi altii care nu au dreptate si probabil stiu asta.

La faza cu poate fi m-am gandit la Camione, care au un cuplu enorm, dar au si motoarele pe masura de grele, si automat snt foarte fiabile. OK, i'm out.

#53
Silent_Runner

Silent_Runner

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,633
  • Înscris: 29.05.2004
Poate cineva sa-mi expuna pe scurt si cronologic pasii de urmat pentru cumpararea unei masini second-hand? Variante: (1) adusa din strainatate (Franta, de exemplu) cu numar strain, (2) aflata deja in RO dar cu numere rosii si (3) are deja numere romanesti dar e din alt judet decat cel in care am eu resedinta. Multumesc!

#54
ionut_ionut

ionut_ionut

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,780
  • Înscris: 01.12.2007
1,2. Majoritatea masinilor relativ noi sunt cumparate la licitatie,pretul de achizitie este f bun,la fel si cel de revanzare.Chiar si acolo pe masinile cu km putini se plateste mult,in general ce cumpara samsarii au 150-200k km (la o vechime de 2-4ani).Nu am vazut/auzit de masini cumparate de pe site-urile de licitatie care sa fi fost lovite rau.

Intre masinile cu nr rosii recent aduse care nu au si nr. de inmatriculre din tara de provenienta si cele cu nr de inmatriculare singura diferenta ar fi ca revanzatorul ar trebui sa iti dea fie CMR-ul (act care dovedeste ca masina a fost adusa pe platforma) fie o declaratie pe propria raspundere ca masina a fost adusa pe platforma.Daca masina are si nr de inmatriculare din tara de provenienta si nr rosii inseamna ca nr. din tara de provenienta au expirat.

daca vrei masina pt sufletul tau cumpara una din Germania (reprezentanta),cu garantie 2 ani din bara in bara,istoric,etc. Daca vrei masina noua,de firma si la bani putini poti sa faci un compromis si sa cumperi de la samsari recent adusa (nu este un lucru rau,numai ca masina va avea km multi).

Sincer,eu as alege oricand un Passat,Mondeo,Insignia diesel din 2010 chiar si cu 200k km la 8-9k euro decat un Lodgy pe benzina la 13k euro.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate