Garanşia NU se pierde pentru rooting, custom ROM sau orice şine de soft
#19
Posted 06 November 2013 - 09:14
wirespot, on 05 noiembrie 2013 - 20:57, said:
Eu am spus care-i situaţia dpdv legal. Ma amuz si totodata ma intristez cand aud pe cate cineva (pe strada sau aiurea) ca spune: "il dau in judecata!", fara sa stie ce inseamna aceasta si cate sorti de izbanda ar avea demersul sau. |
#20
Posted 08 November 2013 - 08:29
@initiator
garantia este un contract intre tine si fabricant/comerciant (informeaza-te in dreptul civil ce inseamna un contract si ce valoare are) legal pierzi garantia daca incalci clauzele contractului (obligatiile) si/sau nu respecti instructiunile de utilizare pentru root si/sau custom rom se pierde gatantia oferita de producator/comerciant conform contractului de garantie cand instalesi soft, mai citeste si tu disclaimere!!! in apstore si in market softurile sunt testate... cele din googleplay nu au nici o garantie (exista chiar soft pentru root in googleplay) daca serviceul autorizat nu vrea sa-ti repare/inlocuiasca telefonul pe baza certificatului de garantie... pot sa te duci si la dumnezeu!!! dreptatea si credibilitatea o au ei, nu tu! Edited by Nero-d, 08 November 2013 - 08:30. |
#21
Posted 08 November 2013 - 10:00
Cred că dintre noi doi unul nici măcar nu s-a deranjat să citească vreun text de lege. Sau dacă l-a citit nu l-a înţeles.
Certificatul de garanţie este o simplă informare. Nu condiţionează garanţia în niciun fel. Scopul lui este de a informa cumpărătorul ce drepturi are. Garanţia se acordă pe baza facturii sau bonului fiscal, în condiţiile prevăzute de lege. Doi, chiar presupunând că s-ar aplica un contract, tot nu poate contrazice prevederile legii. Dacă legea zice "garanţia se acordă", nu poate veni contractul şi spune "ba nu, eu vreau să inventez nişte excepţii". |
#22
Posted 08 November 2013 - 23:40
imi pare rau de tine daca nu prea cunosti legile sau nu prea le intelegi (esti victima sigura)... sau te-ai uitat prea mult la idiotenia aia cu " sunt cetatean european si am drepturi"
un contract intre parti este lege citeste asa de curiozitate un acord de licenta windows spre exemplu sau orice alt disclaimer soft si ai sa te convingi foarte usor cat de departe de realitate esti conditiile prevazute de lege sunt sa folosesti produsul conform scopului si destinatiei pentru care a fost fabricat modificarea softului... (custom ROMuri) e si ilegala si periculoasa... orice schimbare a softului neautorizata de catre producator duce automat la pierderea garantiei... daca ai avea putin bun simt ti-ai da seama si singur iti spun 10 insi ca nu ai dreptate dar tu nu... batman, batman Edited by Nero-d, 08 November 2013 - 23:41. |
#23
Posted 09 November 2013 - 01:38
Un custom ROM este 100% cod legal distribuit. De ce spui ilegal? De ce periculos? Ce parte a licentei de distributie a softului original se incalca prin rooting sau custom ROM?
Cunosti faptul ca orice ROM Android, oficial sau neoficial, provine dintr-o origine comuna, proiectul AOSP? Sau ca insusi Google, autorul Android si cei care dicteaza in definitiv conditiile pentru Android, pune la dispozitie uneltele necesare root/ROM? Sau ca diversi producatori (Motorola, Sony etc.) nu numai ca nu interzic, dar ofera instructiuni de deblocare bootloader, ROM-ul original samd? De asemenea am mai intrebat si nu s-a raspuns: am cumparat un aparat facut sa ruleze soft. Rooting si custom ROM sunt soft. De ce pot rula Angry Birds pe telefon dar nu root sau ROM sau recovery? Si de ce pot instala soft sau OS pe laptop dar nu pe telefon? Incearca sa raspunzi cu argumente concrete, nu pareri personale. Edited by wirespot, 09 November 2013 - 01:47. |
#24
Posted 09 November 2013 - 08:53
Pentru ca majoritatea dispozitivelor sunt facute la misto. Unele este extrem de greu sa le blochezi irecuperabil, altele si daca instalezi un recovery se busesc. Cearta-te cu producatorii. Daca aveau chef, le puteau face foolproof. Am avut o tableta care era vazuta de utilitarul producatorului si cand firmware-ul era distrus, am avut un telefon care a ramas in bootloop cand am incercat sa pun recovery. Sunt cazuri diferite, nu exista un standard ca la PC-uri.
|
#25
Posted 09 November 2013 - 13:26
Sper că vezi diferenţa între "acest hardware nu funcţionează bine decât cu softul original" şi "acest hardware este defect".
În primul caz nu are nimeni pretenţia la garanţie. Ar fi ca şi cum aş avea pretenţia să-mi meargă o aplicaţie care necesită Bluetooth pe un device care nu are Bluetooth. Ăsta e device-ul, astea-s capabilităţile. De asta chestiunile pur software sunt excluse explicit de la garanţie de către lege. În al doilea caz problema trebuie corectată şi e acoperită de garanţie. Diferenţa între ele se face foarte simplu, cu un wipe şi reflash cu soft original. Dacă problema persistă în condiţiile ideale recomandate de producător, trebuie corectată. PS: La ce "standard" te referi? Şi de ce doar la PC-uri? Orice fel de hardware lansat pe piaţă se conformează unor standarde şi e aprobat de autorităţi. Există norme de siguranţă, de frecvenţe radio şamd. |
#26
Posted 09 November 2013 - 13:59
Si la un amarat de PC, faci OC ca turbatul, se arde jucaria, nu ai nici o garantie. Producatorul iti vinde o componenta, dar iti cere sa o folosesti in conditiile normale de lucru. Ai bios moddat pe o placa video, o faci pe chelia ta.
La telefoane/tablete la fel. Te apuci sa rescrii fw-ul, ca esti viteaz. Se blocheaza PC-ul, cade conexiunea intre dispozitiv si PC, se mai rezolva la garantie. Te apuci sa pui un custom fw si nu merge, pai sunt sanse mari sa se observe la garantie, si atunci PA. Nu scrie nicaieri in contract ca poti face orice modding, si garantia il acopera. Ti-am explicat si de ce, pe producatori ii doare in pix de fiabilitatea si toleranta la idioti a dispozitivului. Cearta-te cu ei. Dar nu spune ca nu esti constient de riscuri cand faci ceva ce nu este recomandat. Nu ai observat cati ciumpalaci intreaba cum sa faca root la un dispozitiv? Fara sa aiba habar ce e aia? Culmea e ca interzicerea rootului este spre binele lor. |
#27
Posted 09 November 2013 - 14:08
lucifer76, on 09 noiembrie 2013 - 13:59, said: Te apuci sa pui un custom fw si nu merge, pai sunt sanse mari sa se observe la garantie, si atunci PA. Nu. Doar pentru prezenţa unui soft nu e niciun "pa". lucifer76 said: Ti-am explicat si de ce, pe producatori ii doare in pix de fiabilitatea si toleranta la idioti a dispozitivului. Perfect de acord. Dacă ai făcut overclock şi ai suprasolicitat ceva, e vina ta. Dar legea spune că trebuie să se dovedească că defectul hardware a fost provocat de utilizator. Nu poţi dovedi, acorzi garanţie. lucifer76 said: Nu scrie nicaieri in contract ca poti face orice modding, si garantia il acopera. Nu aşa funcţionează garanţia. Nu este o listă mică de cazuri în care se acordă garanţia, ci invers: garanţia se acordă mereu, cu o listă mică de excepţii. În acele excepţii nu figurează instalarea şi rularea de soft. Mai ales pe un dispozitiv făcut pentru instalare şi rulare de soft. |
#28
Posted 09 November 2013 - 14:15
wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:08, said:
Nu. Doar pentru prezenţa unui soft nu e niciun "pa". wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:08, said:
Dar legea spune că trebuie să se dovedească că defectul hardware a fost provocat de utilizator. Nu poţi dovedi, acorzi garanţie. wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:08, said:
Nu aşa funcţionează garanţia. |
|
#29
Posted 09 November 2013 - 14:32
lucifer76, on 09 noiembrie 2013 - 14:15, said:
Root si modding nu inseamna prezenta unui soft, ci modificarea unor fisiere. Care-i diferenţa între root/ROM/recovery şi instalarea unei aplicaţii? Poate ai observat că am mai pus de trei ori întrebarea şi n-a răspuns nimeni. Poate reuşeşti tu. lucifer76 said: In cate cazuri cand se observau la un dispozitiv semne de topire/temperatura excesiva zici ca ai vazut ca se acorda garantia? Dacă instalez şi joc ceva cu grafică şi uz de procesor intensive şi crapă tableta ar trebui să mi se acorde garanţia sau nu? lucifer76 said: Tu vorbesti de teorie, eu de practica. Garantia e apa de ploaie, si in Romania mori cu legea de gat. Atunci nu văd de ce participi la acest topic, care e făcut pe ideea că legile sunt relevante şi pot fi aplicate. Edited by wirespot, 09 November 2013 - 14:32. |
#30
Posted 09 November 2013 - 15:22
wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:32, said:
Care-i diferenţa între root/ROM/recovery şi instalarea unei aplicaţii? Poate ai observat că am mai pus de trei ori întrebarea şi n-a răspuns nimeni. Poate reuşeşti tu. Root = modificarea unor permisii pentru a avea acces la toate fisierele. E ca UAC din windoze. ROM, banuiesc ca la custom te referi = firmware modificat, cu numeroase buguri, de obicei. Recovery = un fel de bios, instalezi din el custom rom-uri, modifici unele fisiere/permisiuni, formatezi si creezi partitii, faci/restaurezi backupuri la rom. wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:32, said:
Dacă instalez şi joc ceva cu grafică şi uz de procesor intensive şi crapă tableta ar trebui să mi se acorde garanţia sau nu? wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 14:32, said:
care e făcut pe ideea că legile sunt relevante şi pot fi aplicate. |
#31
Posted 09 November 2013 - 16:15
lucifer76, on 09 noiembrie 2013 - 15:22, said: Daca nu stii nici macar lucrurile astea elementare ... Scuze, m-am exprimat incomplet. Diferenţa între instalarea unui ROM/recovery/root respectiv instalarea unei aplicaţii. lucifer76 said: Daca dupa 6 luni bateria tine 1/2 si inca din prima zi se descarca prea repede in standbye, mi se acorda garantie? NU. Am patit-o, si mi-am bagat ceva in "producatorii" autohtoni. Care-i legătura cu acest topic? lucifer76 said: Glumesti, nu? Nu, dar încep să cred că tu glumeşti. Cum spuneam, e un topic dedicat celor care vor să ştie ce spune legea, care le sunt drepturile şi cum le pot cere. Dacă tu nu intenţionezi să-ţi ceri vreodată drepturile, sau eşti de părere că legea nu funcţionează, atunci nu înţeleg de ce te interesează acest topic. Cum să interpretez prezenţa ta aici? Ce doreşti să ne transmiţi? Am înţeles că tu crezi că premisa de bază, susţinerea legală, nu se aplică. N-ai dovedit-o, doar ai exprimat o părere. Mulţumesc pentru ea, dar consider că e neavizată. Altceva? |
#32
Posted 09 November 2013 - 16:22
wirespot, on 09 noiembrie 2013 - 16:15, said:
Am înţeles că tu crezi că premisa de bază, susţinerea legală, nu se aplică. N-ai dovedit-o, doar ai exprimat o părere. P.S. Ai fost vreodata cu un produs la garantie? O sa ai o mica surpriza. |
#33
Posted 09 November 2013 - 16:33
Tot ce spun e din experienţă personală. Şi te poţi convinge foarte simplu cu un email sau telefon la ANPC, nu trebuie să mă crezi pe cuvânt.
|
|
#34
Posted 09 November 2013 - 17:02
Ce scrie wirespot imi pare corect. Toate conditiile trecute de cei care-ti dau garantia sunt doar puse ca sa fraiereasca oamenii.
|
#35
Posted 09 November 2013 - 17:05
Sa nu uitam ca cei doi mari operatori pun pe telefoanele vandute de ei un asa zis custom rom(modificat de ei pentru a coda telefonul).
Cu privire la contracte. Cineva mai sus zicea ca sunt litera de lege. Eu as zice "sublege". Orice contract trebuie sa respecte legile. Altfel nu face 2 bani. Daca o lege spune altfel decat ce scrie intr-un contract, legea primeaza, respectiva clauza fiind nula. In privinta garantiei la schimbarea softurilor, cred ca legea e facuta prost si mult prea interpretabila. Softul unui telefon e permanent supus schimbarii. Acea propozitie(cu refuzarea garantiei din cauza schimbarii softului) n-are ce cauta intr-un act mai mult sau mai putin oficial. Sunt o gramada de cauze in care softul unui telefon se schimba, de la codarea softului de catre operator, pana la update-uri, instalari ale diverselor programe si extrema, root si custom ROM. Cum se spune si in primul post, daca nu se poate dovedi ca softul radical modificat e problema, de ce sa refuzi garantia? Cand cineva isi pune un custom ROM pe telefon, probabil e in stare sa-si repare telefonul daca poate intra in recovery. Daca nu-l mai poate deschide, cum vor stii cei de la service ca a fost un rom modificat pe telefon si el a fost problema? Ca sa poata dovedi un service ca un client a utilizat necorespunzator softul telefonului e aproape imposibil. Edited by Getodacul, 09 November 2013 - 17:07. |
#36
Posted 09 November 2013 - 17:32
Getodacul, on 09 noiembrie 2013 - 17:05, said:
Ca sa poata dovedi un service ca un client a utilizat necorespunzator softul telefonului e aproape imposibil. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users