Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 

Garanția NU se pierde pentru rooting, custom ROM sau orice ține de soft

- - - - -
  • Please log in to reply
123 replies to this topic

#109
Socialistul

Socialistul

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 09.05.2015

 miromulus, on 08 mai 2015 - 15:20, said:

Ca tot am gasit discutia asta: prevederea aia cu ambalajul original e legala sau nu? Scuzati tampenia de intrebare va rog dar chiar m-ar ajuta un raspuns.

În România nu știu, dar eu mereu am păstrat ambalajul până la sfârșitul garanției ca să nu mă trezesc cu surprize. Eu am un prieten în Italia care a cumpărat o cameră foto, și când i s-a stricat, firma i-a cerut ambalajul. Nu știu dacă se aplică și în România.

#110
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Conform legii garantia nu este conditionata de existenta ambalajului, dar magazinele nu o resepecta intotdeauna, vezi aici:

Quote

HOTĂRÂRE Nr. 247 din 17 martie 2011 pentru modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje Publicată în: Monitorul Oficial Nr. 265 din 14 aprilie 2011
(7) Operatorii economici care comercializează către consumatorii/utilizatorii finali produse în structuri de vânzare cu suprafaţă medie şi mare, prevăzute la art. 4 lit. m) şi n) din Ordonanţa Guvernului nr. 99/2000, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, au obligaţia să asigure pentru aceştia posibilitatea de a se debarasa de ambalajele produselor cumpărate, fără a le solicita plată.

(8) Se interzice condiţionarea, sub orice formă, a drepturilor legale ale consumatorilor referitoare la produsul cumpărat de păstrarea ambalajului

Edited by gumball3000, 10 May 2015 - 09:42.


#111
mateitasian

mateitasian

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 832
  • Înscris: 22.12.2014

 wirespot, on 05 noiembrie 2013 - 16:18, said:

Deschid acest topic pentru că am văzut pentru a 1000-a oară pe forum ideea cum că s-ar pierde garanția pentru rooting.

NU se pierde garanția pentru root, ROM custom sau instalat orice ține de soft. Este lege și Ăźn RomĂąnia și Ăźn UE. Legea datează din 1999 și se aplică la telefoane la fel ca la laptops sau PC-uri. Dacă pentru PC nu se refuză garanția pentru că ai instalat ceva, nu se refuză nici la smartphone.

De ce? Pentru că aceste aparate pentru asta sunt făcute, să ruleze soft. Nu e treaba nimănui ce soft rulează și nu are nicio legătură cu defectele hardware.

Singurul fel Ăźn care comerciantul poate refuza garanția pe motive software este dacă poate dovedi că softul Ăźn cauză (root, ROM, app etc.) a provocat problema pentru care este invocată garanția.

Deci, dacă un comerciant folosește asemenea pretexte pentru a refuza garanția, ori este țeapă, ori nu cunoaște legea. În ambele cazuri Ăźl puteți reclama liniștiți la ANPC.

Explicații detaliate aici (Ăźn engleză).
Legislația UE: Directiva 1999/44/EC
Legislația RO: Legea nr. 449/2003, republicata 2008, privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora


#112
victordum

victordum

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 28.04.2016
Salut
am o situatie de genul si anume :
in urma cu 2 saptamani telefonul meu ( lg g3 cumparat prin operator telefonie mobila ) a inceput sa se restarteze din ce in ce mai des ( nu conta ca raspundeam la tel. sau intram intr-o aplicatie, sms...etc ), ajungand in final sa functioneze numai cand era conectat la incarcator. INtr-un final am decis sa il trimit la garantie si am primit urmatorul raspuns : s-a constatat ca prezinta interventie software neautorizata  ,  raspuns insotit si de o poza in care apare statusul telefonului, poza in care se vede ca intr-o sectiune denumita " Rooting Y/N " apare comentariul " rooting " , astfel garantia a fost anulata si telefonul va fi reparat numai daca platesc in jur de 800 ron pentru schimbare placa de baza.  Mentionez ca nu am instalat programe decat prin play store si Lg pc suite, programe care in manualul de utilizator sunt recomandate ca sigure pentru instalare aplicatii, nu am facut altceva decat sa instalez aplicatii prin aceste programe.
Se mai aplica legile/directivele mentionate? Au dreptate sa imi anuleze garantia ?

Singurul lucru la care ma gandesc ca apare ca si root este ca am instalat programul Marshmallow 6.0 parca, dar si acesta a fost instalat prin programul LG PC suite, programa care apare ca sigur in manualul de utilizator al telefonului...... MUltumesc pentru raspunsuri!

#113
craciuncristea

craciuncristea

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 04.03.2016
Buna, vreau sa imi spun si eu patania cu un Galaxy S5 acum vre-o un ansi ceva, inainte sa iasa din garantie. Mai aveam cateva luni pana ce expira garantia si intr-o noapte cand era la incarcat, din cauza unui soc electric s-a ars modulul USB. Telefonul era ROOT-at, Custom Rom, Custom Recovery, tot tacamul...
Modulul de incarcare USB mi-a fost inlocuit si ce sa vezi bonus un display nou nout Posted Image fara nici o problema si vre-un comentariu din partea celor de la Service, inclusiv transportul catre si de la ei a fost 0.

Acum am alta problema, am cumparat sotiei un amarat de telefon cu procesor MediaTek (MTK) si de priceput ce sunt (mai am doua tel cu MTK la activ) am hotarat sa il ROOT-ez, zis si facut, deblocat Bootloader, instalat Custom Recovery, dar cand sa sestartez telefonul nu se mai aprindea de nici o culoare, doar ledul se aprindea si atat. Deci am reusit sa il Brick-uiesc...Nu am mai reusit sa instalez Stock Rom pe el...

Am completat online formularul de trimitere in service, unde scrie clar ca nu beneficiez de garantie daca fac asta.

Sunt curios ce o sa se intample, daca nu vor sa il repare, desi am mentionat ca mai are un defect: bateria din unibody-ul telefonului se cam misca, plus ca am citit pe forumuri ca mai multi au intampinat problema asta cu telefonul fara sa incerce ROOT sau Custom Rom pe el...

CAm ce ar rebui sa le spun daca nu vor sa il repare?

Am uitat sa mentionez, telefonul are 4 zile de cand l-am achizitionat..

Edited by craciuncristea, 27 March 2017 - 12:37.


#114
the_newguy

the_newguy

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 10.05.2017
Nu stiu voi, dar si eu am aceeasi problema. Am achizitionat un telefon Xiaomi de pe un site din Romania (site mare cu vechime si prestanta) si ca si voi am instalat recovery si un alt ROM de pe siteul producatorului (deci nu custom, ci autentic). Evident facand asta am si root-at telefonul. Acum problema mea este strict cu displayul, care a capatat niste pete galbene, vizibile mai mult pe fond alb, dar care se maresc de la o zi la alta( problema identificata de mine, tot de pe softpedia forum, cum ca fi vorba de un proces de fabricatie eronat, iar adezivul care lipeste ecranul de touch, si care se intareste in prezenta razelor UV, nu si-a facut treaba cum trebuie si acum se dezlipeste incetul cu incetul). Am dat mail la garantie si am descris problema cu lux de amanunte, iar raspunsul a fost sec: "datorita modificarii softului s-a incins prea tare telefonul si asta  a cauzat dezlipirea partilor ecranului".
REPET: soft de pe siteul producatorului, telefonul nu are nici o zgarietura sau lovitura pe nici o suprafata, si cu toate astea mi-a fost refuzata garantia.
Si ca o completare, telefonul are un soft implementat de producator pe toate ROM-urile, care avertizeaza daca temperatura depaseste 45 de grade Celsius, iar la o limita superioara ( pe care eu nu am atinso pana acum) se inchide automat, prevenind orice stricaciune.

Edited by the_newguy, 23 May 2017 - 15:07.


#115
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,128
  • Înscris: 04.02.2011
Legislația spune destul de clar că distribuitorul trebuie să dovedească faptul că schimbarea de soft e devină.

Dacă mai pățiți din astea, faceți în scris sesizare la ANPC în baza legislației expuse aici și le dă o amendă de fac treaba mare pe ei.

#116
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Asa iti tebuie daca ti-a fost lene sa-i scoti root-ul inainte sa-l duci la garantie.

 benis, on 23 mai 2017 - 17:03, said:

Legislația spune destul de clar că distribuitorul trebuie să dovedească faptul că schimbarea de soft e devină.
Poti pune te rog articolul exact, e prima data cand aud asa ceva.

Edited by gumball3000, 23 May 2017 - 17:08.


#117
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,128
  • Înscris: 04.02.2011
Păi scrie în acest subiect, n-are rost să pun de 10 ori aceași chestie. Cine vrea, citește, cine nu, nu.

#118
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Bazati-va voi pe ce a lasat la gramada initiatorul n primul post, fara niciun articol concret, doar propria sa imaginatie,  ca sigur va rezolva ANPC-ul.

Garantia se pierde in astfel de situatii, din doua motive simple:
a) in 99% din cazuri gigel e imbecil si nu stie ce face acolo, se pune pe rootat cu aplicatii dubioase, se pune pe sters tot felul de dracii, iar telefonul devine inoperabil, sau pur si simplu gigel il lasa asa si mai departe din cauza vulnerabilitatii induse de root si booloader deblocat, telefonul se viruseaza => producatorul ar fi obligat sa-si asume un cost neprevazut, nedatorat vreunui defect de fabricatie
B) gigel se pune si instaleaza tot felul de kernel-uri de fac OC la procesor, il forteaza peste limitele suportate si se dezlipeste sau se deterioreaza placa de baza (iar aici ridicati va rog un deget mijlociu pentru LG) => producatorul trebuie sa-si asume un cost cauzat de o utilizare necorespunzatoare

Pana la proba contrarie, nu mai credeti tot ce vedeti scris pe internet, ca pierdeti banii pe prostia voastra, daca faceti root si se intampla sa aveti nevoie de garantie, atunci faceti-va un bine si derootati si/sau repuneti softul original pe dispozitive inainte sa le duceti la garantie.
In acelasi ton, mai lipseste sa apara vreo 2-3 care sa ne demonstre cum producatorii sunt obliggati sa va recupereze/sa va faca back-up datelor din telefon.

#119
craciuncristea

craciuncristea

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 04.03.2016
Dragilor, după cum am scris și mai sus, sunt pățit cu doua telefoane, ambele root-ate, custom recovery, custom rom și ambele au fost reparate fara nici cea mai mică problema, nu mai aberați din ce ați auzit pe la nu știu cine, pe nu știu unde...Eu vorbesc din propria experiență. Că sa nu mai zic că unul din telefoane era hard brick...., L-au schimbat cu unul nou fara sa spună ceva... Deci repet, nu vorbiți aiurea daca nu sunteți pățiți recent( nu zic că și în trecut era la fel)

#120
the_newguy

the_newguy

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 10.05.2017
@gumball3000, daca te refereai la mine in postul tau precedent si putin acid, afla ca recovery si instalare rom am facut exact de pe siteul producatorului si se numeste update. Pe de alta parte am spus, ca eu, cu softul nu am nici o problema, chiar ruleaza impecabil, problema mea este cu displayul, care a capatat niste pete galbui care se tot extind.
Si chiar daca ar fi fost cum spun ei din cauza softului, ca se incalzeste mai mult telefonul, SOFTUL ESTE ORIGINAL FURNIZAT DE PRODUCATORUL TELEFONULUI.

#121
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,128
  • Înscris: 04.02.2011
Se pierde doar garanția la soft, adică nu mai ai garanție în caz de virusare, în cazul acela cu bootloaderul deblocat care lasă virusul cel viclean să intre :P

Edited by benis, 24 May 2017 - 08:32.


#122
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 the_newguy, on 24 mai 2017 - 06:50, said:

@gumball3000, daca te refereai la mine in postul tau precedent si putin acid, afla ca recovery si instalare rom am facut exact de pe siteul producatorului si se numeste update. Pe de alta parte am spus, ca eu, cu softul nu am nici o problema, chiar ruleaza impecabil, problema mea este cu displayul, care a capatat niste pete galbui care se tot extind.
Si chiar daca ar fi fost cum spun ei din cauza softului, ca se incalzeste mai mult telefonul, SOFTUL ESTE ORIGINAL FURNIZAT DE PRODUCATORUL TELEFONULUI.
Nu, nu m-am referit la tine, chiar sunt convins ca in cazul tau nu are legatura defectul de la display cu rootarea.

 the_newguy, on 23 mai 2017 - 15:05, said:

Nu stiu voi, dar si eu am aceeasi problema. Am achizitionat un telefon Xiaomi de pe un site din Romania (site mare cu vechime si prestanta) si ca si voi am instalat recovery si un alt ROM de pe siteul producatorului (deci nu custom, ci autentic). Evident facand asta am si root-at telefonul.
Pai hotaraste-te, ca MIUI nu ofera si optiune de a face telefonul vulnerabil prin root.
Producatorul (Xiaomi) nu ofera nimic, ci MIUI, ca ei au facut firmware-ul pt telefon.
Update-ul la Xiaomi se face OTA, nu aveai de ce sa te complici cu recovery sau mai stiu eu ce, personal tind sa cred ca ai pus un firmware cu TWRP recovery de pe xiaomi.eu, care NU ESTE SITE OFICIAL AL XIAOMI, tot ce vezi acolo e firmware third party:

Quote

© 2017 Xiaomi Europe and its name are protected under intellectual copyright property laws. Xiaomi.eu is not officially endorsed or sponsored by Xiaomi, Beijing. China.


Daca vrei sa-i fentezi o tura, atunci poti face altceva, resoftezi telefonul din fastboot mode, cu aplicatia si firmware-ul original de pe MIUI.com si il mai trimiti o data in service sau pur si simplu lasi la ANPC reclamatie, in care le explici ce baiat bun ai fost tu, ca telefonul si-a facut update singur s ica tu nu ti-ai bagat nasul in nimic, nici macar sa-l rootezi, dar nesimtitii aia de la quickmobile au vrut sa te fenteze o tura si sa-ti anuleze garantia.

Acum nu stiu ce model ai mai exact, ca daca te-ai bagat si la deblocat bootloader, habar nu am cum e la modelele noi de xiaomi si daca il mai poti bloca la loc.

 gumball3000, on 23 mai 2017 - 17:37, said:

b ) gigel se pune si instaleaza tot felul de kernel-uri de fac OC la procesor, il forteaza peste limitele suportate si se dezlipeste sau se deterioreaza placa de baza (iar aici ridicati va rog un deget mijlociu pentru LG) => producatorul trebuie sa-si asume un cost cauzat de o utilizare necorespunzatoare
O mica erata la mesajul meu de mai sus, prin dezlipire ma refeream la dezlipirea chip-ului ce tine procesorul.
LG-urile au din fabrica defectul asta, cautati filmulete pe youtube sa vedeti cum lipesc baietii chip-urile la loc cu föhnul.

Edited by gumball3000, 24 May 2017 - 18:14.


#123
the_newguy

the_newguy

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 19
  • Înscris: 10.05.2017
@gumball30000 telefonul este un MI4C si bootloaderul a fost deblocat cand l-am achizitionat, de aceea a fost f simplu sa flashuiesc un TWRP si apoi un 6.12.22 de pe xiaomi.eu si nu de pe miui.com. Toate telefoanele xiaomi ruleaza MIUI.
Ai pus o problema interesanta cand i spus ca Xiaomi.eu nu se supune legilor Xiaomi China. Nu m-am gandit in felul asta.
Cu toate astea, dupa cum am mai spus, problema mea nu este cu softul, ci cu displayul.
Dar de curiozitate, a mai patit cineva ceva semanator cu petele galbui pe fond alb, pe display?

#124
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Da, de LG G3 imi aduc aminte ca se plangeau multi pe topicul dedicat, aceeasi problema cu ingalbenirea.

Eu te cred ca nu softul e problema, dar ei au tot dreptul sa-ti refuze garantia daca nu mai ai pe el firmware-ul original.
Ei de unde sa stie ca nu ai scris tu vreun cod care sa-i ingalbeneasca zona aia?

Repet, TWRP si firmware-ul de pe xiaomi.eu nu sunt dezvoltate sau sustinute in vreun fel de Xiaomi. Singurul firmware oficial Xiaomi este cel de pe miui.com.

Edited by gumball3000, 08 June 2017 - 20:18.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate