Plangere contra taximetrist - cui ma adresez?
Last Updated: Jan 30 2019 12:28, Started by
_Alexia_
, Nov 02 2013 11:27
·
0
#19
Posted 02 November 2013 - 13:47
Nenea Zap, on 02 noiembrie 2013 - 11:45, said:
Daca apartin de vreo firma, dispeceratului de la firma de taxi si va fi penalizat/rezilat contractul. Daca nu apartine de nici un dispecerat, de ce mai mergi cu din astia ? Mai departe nu se intampla nimic. Edited by don_dannielo, 02 November 2013 - 13:49. |
#20
Posted 02 November 2013 - 13:49
Nu, nu e asa.
Daca intarzii la comanda, multe firme de taxi iti dau asa-numitele `ore`, adica ti se taie dreptul de lua comenzi pe statie. Asta e numai inceputul. La acuze mai naspa, ti se cere sa iti decolantezi masina cu inscriptia fimei si out. |
#21
Posted 02 November 2013 - 13:53
-Diana-, on 02 noiembrie 2013 - 13:46, said:
Mai eu vorbesc despre faptul ca stiu caz concret asa> - el, taximetrist la Speed Taxi de ani de zile pe masina lui ( plateste statia la firma) - ea, o pasagera aiuritica. Ea comanda o cursa si nu are suficienti bani sa o plateasca, ii mai trebuiau 1.5 lei fata de ce era pe aparat. El ii zice sa nu mai ia altadata taxiul daca nu are bani pt asa ceva. Ea ii face reclamatie la firma. Firma ii suspenda dreptul de a folosi statia in prima faza, apoi ii cere sa-si decolanteze masina cu insemnele firmei. Dupa indelungi insistente, i se lasa dreptul de a practica taximetria la Speed pt ca era de multi ani numai acolo. Real story. bine i-a facut...daca ai o problema de rezolvat apelezi la autoritati nu faci aprecieri asupra clientului...sunt convins ca se putea rezolva cumva....daca eram proprietarul firmei de taxi ala zbura in secunda doi....si da ii acopeream, eu suma neplatita dar nu-i acceptam badaranismul... |
#22
Posted 02 November 2013 - 14:00
Haha, am mers si eu cu taxiul in Bucuresti acum 1 an. Soferul era un tampit care striga dupa femei, se dadea smecher, vorbea la telefon in acelasi timp si avea loganul ''tunat'' de zici ca era coliba inauntru.
|
#23
Posted 02 November 2013 - 14:03
Octavian_SK, on 02 noiembrie 2013 - 13:53, said: bine i-a facut...daca ai o problema de rezolvat apelezi la autoritati nu faci aprecieri asupra clientului...sunt convins ca se putea rezolva cumva....daca eram proprietarul firmei de taxi ala zbura in secunda doi....si da ii acopeream, eu suma neplatita dar nu-i acceptam badaranismul... Si ce ai fi facut? Ai fi fost dispus sa platesti zilnic cate 1-2 lei pt fiecare client in fiecare zi? La finalul unei zile sa tragi ca sclavul doar ca sa faci acte de caritate? Nu cred asa ceva. |
#24
Posted 02 November 2013 - 14:05
#25
Posted 02 November 2013 - 14:07
Eh, uite ca nu e atat de redusa.
Cum banii nu se dau inainte ca la c. ci dupa, ai destule posibilitati sa te trezesti cu tepe. |
#26
Posted 02 November 2013 - 14:09
un risk asumat
LE de unde sti tu cum se dau banii la curve? Edited by Octavian_SK, 02 November 2013 - 14:10. |
#27
Posted 02 November 2013 - 15:44
Nu inteleg de ce va plangeti la 1.4 lei/km.
In Iasi e 2.0lei/km si 2.2 noaptea. Si legat de dispecer am auzit de mai multe penalizari date si in general am vazut ca taximetristii sunt tinuti la respect de catre dispecer. |
#28
Posted 02 November 2013 - 16:22
Nenea Zap, on 02 noiembrie 2013 - 15:44, said: ... in general am vazut ca taximetristii sunt tinuti la respect de catre dispecer. Ideea este ca ar trebui sa se vada asta in comportamentul si tinuta lor in general. Daca tremura cand aud dispecerul sau seful de autobaza (sau cum or fi ei organizati) in vreme ce atitudinea / comportamentul lor continua sa lase de dorit in raporturile cu clientii sau cu ceilalti participanti la trafic... e cam degeaba. Eu, in general, nu prea ii vad sa aiba multe strabateri(si nu doar in Bucuresti, ci si in alte cateva orase pe unde mai umblu). Edited by BlueKing-69, 02 November 2013 - 16:22. |
|
#30
Posted 02 November 2013 - 19:22
Octavian_SK, on 02 noiembrie 2013 - 14:09, said:
un risk asumat LE de unde sti tu cum se dau banii la curve? Mentalitati de kkt (asta ca sa fiu in ton cu inteligenta si cultura ta). Edited by vidmaker, 02 November 2013 - 19:23. |
#31
Posted 02 November 2013 - 20:44
vidmaker, on 02 noiembrie 2013 - 19:22, said:
Mentalitati de kkt (asta ca sa fiu in ton cu inteligenta si cultura ta). vidmaker, on 02 noiembrie 2013 - 19:22, said:
putina m*** |
#32
Posted 02 November 2013 - 21:03
Daaa, eu sunt taximetristul si mi-am facut cont in luna martie stiind ce dracu se va discuta pe aici in noiembrie. Ba, ce dobordati de inteligenta unii pe-aici.
Zdreanta vezi ca nu eu ti-am dat m*** ci ti-am spus ca asta vei primi in loc de produse daca te vei duce la cumparaturi cu 1,2 lei mai putini decat vor costa cumparaturile. Asa ca sanctiune zdravana meriti tu zdreanta pentru ultima ta afirmatie. Lasa mamele in pace analfabetule. Da' apropos, daca tot ii iei apararea fufei, ei ii era greu sa-i spuna aluia sa opreasca cu 50 de metri mai devreme cand se facuse suma pe care o avea la ea nu? O dureau picioarele sa mearga pe jos 50 de metri? Sau tu esti obisnuit cu proverbul care te caracterizeaza si a caracterizat-o si pe ea "prostul nu e prost destul pana nu e si fudul"?! Edited by vidmaker, 02 November 2013 - 21:06. |
#33
Posted 02 November 2013 - 21:33
nu vrei tu sa-ti vezi de semintele tale? ca ma plictisesti. hai te rog frumos, ca n-am chef sa-mi pierd timpul cu tine....plus ca nici nu-mi fac cumparaturile-n talcioc
|
|
#34
Posted 26 May 2017 - 15:59
Ce faci dacă taximetristul refuză să te ia?
Dacă un taximetrist refuză o cursă, deși este liber, îți cere mai mulți bani, vorbește urât sau refuză să pornească aparatul de taxat și îți cere o altă sumă de bani, ai mai multe variante să rezolvi problema: poți depune o reclamație la Primărie, la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, poți depune o reclamație la firma de la care este taxiul sau, cel mai recomandat ar fi să reclami la toate aceste instituții. Pentru a putea face reclamație, clienții trebuie să se uite la siglă și să vadă numele firmei de taxi, indicativul mașinii, numărul de înmatriculare și, dacă este posibil, numărul de autorizație și numele șoferului afișat pe ecusonul de pe bordul mașinii. Obligațiile șoferilor de taxi Să aibă ținuta corespunzătoare, un comportament civilizat în relația cu clientul; Să nu refuze clientul în efectuarea unei curse în interiorul localității și să respecte solicitările legale ale acestuia; Să oprească pe traseu la semnul clientului, când se află în poziția de operare „Liber”, cu excepția cazului când se deplasează să preia un client la comanda dispeceratului sau când condițiile de trafic nu permit această manevră; Să elibereze bonul clientului la finalul cursei, pe baza căruia va încasa contravaloarea prestației efectuate; Să nu pretindă ca plată pentru prestația efectuată decât suma prevăzută pe bon; Să nu transporte clienți în stare avansată de ebrietate; Să transporte clientul la destinație pe traseul optim sau pe traseul solicitat ori convenit cu acesta; Să transporte bagajele clienților, în cazul transportului de persoane, în limitele spațiului disponibil pentru acestea, fără perceperea de tarife suplimentare; Să nu transporte clienți pe bancheta din față decât în cazul în care îi atenționează, în prealabil, că au obligația să poarte centura de siguranță; Să nu fumeze și să nu utilizeze mijloace audio/video fără acordul clientului În plus, taximetriștii nu au voie să aibă aparatul de taxat defect, lampa taxi scoasă din funcțiune, sunt obligați să elibereze bon la finalul cursei. Pentru aceste încălcări ale legii, amenda este între 200 și 500 de lei. Pe lângă amenzi, se dispun și măsuri administrative privind reținerea, suspendarea, retragerea și anularea unor autorizații, copii conforme, atestate profesionale sau contracte. Pentru Brasov: Brașovenii care sunt nemulțumiți de cursa pe care au avut-o cu taxi-ul pot face reclamație la Primărie, iar șoferul poate fi sancționat cu amendă de până la 500 de lei. Astfel, dacă sunteți nemulțumiți de prestația șoferului, ați ajuns pe destinație pe drumul cel mai lung sau v-a fost refuzată cursa, nu trebuie decât să depuneți o reclamație la Primărie, iar șoferul care nu a avut o conduită corespunzătoare va fi sancționat. Refuzul de a efectua o anumită cursă, impunerea unui preț mai mare decât cel real pentru cursă sau efectuarea acesteia pe drumul cel mai lung sunt printre cele mai frecvente probleme semnalate care au ajuns și la urechile autorităților, informează bzb.ro Reprezentanții Primăriei Brașov au subliniat faptul că în astfel de cazuri clienții pot depune o reclamație în scris la Centrul de Informații pentru Cetățeni, pot sesiza telefonic dispeceratul Primăriei la numărul 0268.984 sau să transmită reclamația prin e-mail la adresa [email protected]. [ads2] „În cazul în care aveți o sesizare este foarte important să rețineți numărul de autorizație al respectivului taximetru, respectiv numărul înscris pe bulina verde aplicată pe ușă sau numărul de înmatriculare al autovehiculului, astfel ca conducătorul auto să poată fi depistat și sancționat”, a explicat Sorin Toarcea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov. Recomandarea șefului Comisariatului Regional pentru Protecția Consumatorului Brașov, Sorin Susanu, este ca atunci când un șofer vă refuză cursa să rămâneți în mașină și să sesizați Poliția Națională sau pe cea Locală, la numerele de telefon 112 sau 0268.954, precum și dispeceratul companiei de taximetrie. „Taximetristul este obligat să efectueze cursa pe care i-o solicită clientul. Dacă taximetristul refuză, clientul poate anunța Poliția, care va trimite la fața locului un echipaj pentru a constata faptele semnalate. De asemenea, în cazul în care un șofer refuză să pună ceasul sau să elibereze bonul fiscal la finalul cursei, clientul poate să nu plătească respectiva cursă”, a subliniat Claudiu Susanu. |
#35
Posted 26 May 2017 - 18:13
@1FLOW
Ai incercat vreodata sa apelezi la vreo autoritate din cele mentionate corect de tine? Nu-ti doresc. Furcile caudine sunt jocuri pentru,,gradi'' fata de ce intampini in acele situatii. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users