![]() |
Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Alte locuri minunate din Grecia continentală

#20
Posted 20 May 2015 - 02:48

Un loc minunat din Grecia continentală este Kastoria, oraş situat pitoresc pe "gâtul" peninsulei ce pătrunde adânc dinspre vest în lacul cu acelaşi nume (se mai numeşte şi lacul Orestiada). Drumul de la Egnatia Odos până la intrarea în oraş se parcurge tot pe autostradă (cca. 44,5km).
Supranumit "oraşul cu 100 de biserici", Kastoria este un centru important unde se produc haine din blănuri şi din piele de peste 600 de ani, existând în împrejurimi chiar câteva ferme de nurci şi de lupi (conform ghidului Mic--lin), iar în oraş destule magazine de blănuri. Acelaşi ghid recomandă a se aloca 2 zile pentru vizita oraşului şi a împrejurimilor, şi a nu se rata vizita bisericilor bizantine, a conacelor tradiţionale şi a lacurilor Prespa. Noi am reuşit să alocăm 6 ore, pe data de 4 mai 2010, în drumul dinspre Salonic către cazarea de la Ammoudia, lângă Parga. Nu am găsit pe net nici o hartă satisfăcătoare pentru Kastoria, aşa încât am scanat-o pe cea din ghid: ![]() În acea zi de 4 mai am ajuns la Kastoria la ora 10.45 şi am parcat pe malul de sud, cam în dreptul intersecţiei odos Orestiados cu odos Vizandiou: ![]() La acea dată ştiam că în oraş pot fi vizitate Muzeul Bizantin, Muzeul Costumelor Populare, câteva conace restaurate (ce au aparţinut unor bogaţi negustori de blănuri), mânăstirea Panagia Mavriotissa şi destule biserici (din care ghidul recomanda în mod deosebit câteva care aveau fresce din timpuri bizantine - între sec. 9 şi sec. 14). Fiind extrasezon şi având experienţa anului anterior, ne propusesem să nu vizităm nici un muzeu, ci doar mânăstirea şi bisericile pe care le găseam deschise, iar conacele să le admirăm din exterior şi doar dacă e vreunul deschis să şi intrăm. Evident că o oprire în partea nouă a oraşului (la baza peninsulei) se impunea pentru prânz şi pentru ceva suvenire. Aaaa, şi ne mai propusesem să ajungem şi la lacurile Prespa (până în dreptul satului Psarades). Aşa că, mai întâi am intrat pe odos Vizandiou, admirând Conacul Emmanouil (Bassara şi Natzi nefiind complet restaurate): ![]() ![]() ![]() Apoi imediat am dat de bisericuţa postbizantină Agios Nikolaos Karivi, care era deschisă şi nici ţipenie de om prin preajmă sau înăuntru. A fost singura bisericuţă găsită deschisă (cu excepţia mânăstirii, unde sunt chiar 2 biserici), şi prin urmare singura pe care am reuşit s-o fotografiem pe interior: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Continuînd pe odos Vizandiou, am ajuns până în Platia Emanouil, de unde se deschide frumos perspectiva spre est (spre vârful peninsulei): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Reîntorşi la maşină, am mers până la mânăstirea Panagia Mavriotissa, aflată pe malul lacului la umbra unor arbori seculari şi avînd bisericile în stil macedonean, cea mare decorată cu fresce şi la interior, iar cea mică doar cu nişte splendide icoane: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De la mânăstire, drumul asfaltat de pe marginea lacului se îngustează la o singură bandă şi devine cu sens unic. Am parcurs cei cca. 7km până ce am ajuns din nou în oraş, pe malul de nord, unde vara trebuie să fie excelent să te plimbi seara, mai ales că în poză se văd câteva taverne pe malul lacului: ![]() Am parcat pe odos Nikis, chiar în dreptul Conacului Tsiatsapa, care e construit impunător, chiar cu faţa la lac, în spatele lui aflându-se biserica postbizantină Eisodion Teotokou: ![]() ![]() ![]() De aici am început să urcăm spre sud pe odos Goussi, ajungînd la biserica bizantină Agion Anargiron: ![]() ![]() ![]() la biserica bizantină Agios Dimitriou Eleousas: ![]() ![]() ![]() şi în final la marea biserică bizantină Agiou Stefanou: ![]() ![]() ![]() de unde am revenit la maşină pe acelaşi drum. Dacă în oraşul vechi se întrepătrund vechile case şi biserici cu unele construcţii moderne, acestea din urmă rămân singure în oraşul nou. Dar eu zic că şi zona asta are farmecul ei, mai ales că sunt şi câteva străduţe pietonale: ![]() ![]() Era ora 13.15 şi ni se făcuse un pic foame. Pentru masa de prânz ne hotărâsem să mergem din nou la Panagia Mavriotissa, lângă care văzusem o tavernă deschisă pe malul lacului. Aşa că mă grăbeam să cumpăr suvenire, când duduia care le împacheta mi-a dat şi un pliant publicitar. Mi-au căzut ochii pe o poză cu o peşteră ce părea foarte frumoasă. Evident că am întrebat-o toate cele, aflând că e vorba de Peştera Dragonului, care fusese descoperită prin anii '90 şi tocmai fuseseră terminate lucrările de amenajare, iar peştera se putea vizita. Mare bucurie pe mine, sunt ahtiat după minunăţiile existente în peşteri ! Şi dacă peştera mai e şi amenajată modern pentru vizitare (lumină, piste betonate, balustrade de inox), atunci obiectivul devine "must-see" pentru mine, mai ales că peştera este foarte uşor accesibilă, e pe malul lacului şi deja trecusem pe lângă ea în drum spre mânăstire. Văzusem eu ceva ca o uşă dublă, având deasupra un fronton semicircular din piatră şi cărămidă aparentă, dar neştiind despre ce era vorba, prima dată am trecut mai departe, crezând că o fi vreo amenajare tehnică pentru administrarea lacului. Am amânat un pic prânzul şi am făcut un popas la peşteră, mai ales că era în drumul nostru. Peştera Dragonului este o peşteră destul de micuţă, dar foarte frumoasă (e în mare parte concreţionată). Se merge cvasiorizontal, lacul fiind prezent în mare parte a traseului cu o apă extrem de limpede. Concreţiunile sunt foarte bine luminate, existând şi destule proiectoare subacvatice. Intrarea se făcea din oră-n oră, ne-a costat 5 euro de căciulă (parcă) şi ghida ne-a dat voie să fotografiem fără blitz. Ce poţi cere mai mult ? Las pozele să vorbească: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() În final, am realizat ce ne-am propus şi la Lacurile Prespa, adică am ajuns până pe partea opusă a satului Psarades (pe partea vestică a golfuleţului), de unde se văd săpate în mal câteva mici grote: ![]() ![]() ![]() Mai sunt multe alte grote pe malurile lacului cel mare, în cele mai mari au locuit mai demult călugări, iar în prezent se mai pot vedea fresce pictate de ei - vara se organizează miniexcursii cu barca din Psarades către aceste grote, iar pe lacul cel mic se organizează treceri cu barca pe insuliţa Agion Achilion, la biserica bizantină ce are fresce din secolul 11. De asemenea, în zona lacurilor, se poate vizita satul Agios Germanos, cu biserica bizantină cu fresce tot din secolul 11, şi se pot observa pe lacuri diverse păsări (inclusiv pelicani albi), zona fiind declarată parc naţional. În zona Kastoria există şi alte minunăţii mai puţin cunoscute, cum ar fi satul Eptachori, aflat pe drumul naţional 20 (către Ioannina). Cine doreşte să viziteze obiective turistice pe parcursul drumului către o destinaţie de pe coasta de vest a Greciei (sau la întoarcerea spre România) poate face popas de câte nopţi vrea în Kastoria. Pe mine mă bate gândul ca într-o vacanţă să folosesc acest superb oraş chiar ca "tabără" de bază. Iar cei care consideră că ocolul ar fi prea mare până la Kastoria, iar la Metsovo au înnoptat deja şi vor ceva nou, pot lua în calcul şi cazarea la Siatista, un orăşel aflat ca şi Metsovo, lângă autostradă. În Siatista se pot vizita (ca şi în Kastoria) câteva conace restaurate (Neranzopoulou, Manousi, Poulkidi etc.), şi aici producându-se haine de blană şi de piele (e drept că doar de la începutul secolului 20, dar tot sunt peste 100 de ani de atunci). Sănătate şi toate cele bune ! Edited by OvidiuNS, 20 May 2015 - 03:05. |
#21
Posted 31 May 2015 - 01:00

Intersant topic,nu l-am vazut pana acum.Ca de obicei @OvidiuNS ne rasfata cu topice interesante despre Grecia.Daca nu e @OvidiuNS e @blueking-69
![]() |
#22
Posted 31 May 2015 - 21:58

... daca Serres e cel putin la fel de frunos ca si Xanthi,as putea sa merg inapoi acasa prin Bulgaria ... În primăvara lui 2008, când mă documentam unde să ne cazăm în Halkidiki, am văzut pe net nişte poze din Serres, puse de un tip pe nume Sabin, care se pare că avea ceva agenţie de turism şi caza turiştii o noapte intermediară acolo. Din poze mi s-a părut un oraş frumuşel, dar nu am fost personal. Ar merge o cazare intermediară acolo, mai ales pentru cine merge pe coasta de vest a Greciei, sau către Atena şi Peloponez. Un mare plus este că Serres se află doar la cca. 50 de km vest de Peştera Alistrati, ce se poate vizita în dimineaţa următoare, de la ora 9, înainte de a pleca către destinaţie. Am mai scris despre Peştera Alistrati aici. Iar dacă vii pe Egnatia Odos dinspre Kavala spre Serres, cel mai drept drum este să părăseşti autostrada la Kavala şi să mergi prin Eleftheroupoli şi Krinida, apoi la dreapta pe DN12 câţiva km către Alistrati. În altă ordine de idei, şi-n oraşul Kilkis se poate face popas, şi culmea, obiectivul turistic principal din oraş este tot o peşteră frumoasă. Şi din Kilkis nu mai e nevoie să treci prin Bulgaria, mergi pe ruta Metalliko - Chorigi - Nea Kavala, apoi pe drumul clasic prin Macedonia şi Serbia. Sănătate şi tcb ! |
#23
Posted 14 June 2015 - 11:02

Multumesc pentru raspuns!As vrea sa fac o oprire de 2-3 ore,daca e ceva de văzut.Nu am nevoie de cazare intermediara,am doar 700 de km de la Stavros pana acasă.Se pare ca mai vin niște prieteni cu noi,așa ca va trebui sa dezbat problema asta si cu ei.
|
#24
Posted 14 June 2015 - 12:36

Este placut sa petreci cateva ore in Serres, l-am vizitat si noi cateva ore acum cativa ani si ne-a placut, chiar ne-am propus ca in anii care vin, noptile intermediare sa le petrecem acolo si sa renuntam la Sidirokastro(unde ne opream de obicei). Am vizitat si Xanthi cateva ore acum doi ani. Nu poti sa le compari, unul este orasel de munte, cu influente turcesti, Serres este la campie, dar sigur o sa va placa. In cazul in care timpul permite si zona de langa este foarte interesanta, sunt cateva locuri de vizitat pe oraza de cativa km.
dar si numai pentru cateva ore merita, aveti ce vedea, este curat, bine organizat, iar in centru langa catedrala( biserica) gasesti niste cofetarii( rar am mancat dulciuri asa bune) si taverne ieftine si cu mancare buna. |
#25
Posted 08 July 2017 - 01:14

Termopile este locul unei bătălii celebre. În prezent, Mausoleul lui Leonidas este vizitat atât de turiști, cât mai ales de greci, care au un cult al eroilor deosebit.
Din autostrada Nea Egnatia se iese imediat după Lamia (cum mergi spre Atena) și în cca. 2 minute cu mașina ajungi laMausoleu, care este pe partea estică a drumului vechi (pe stânga), chiar la marginea șoselei: ![]() ![]() Până să ajungi la Moonumentul lui Leonidas, pe dreapta șoselei se face o bretea care în cca. 100 de metri te aduce la Băile Termale. Deși stabilimentele balneare sunt în paragină, totuși izvorul captat (apă termală și sulfuroasă) are un debit considerabil, iar decorul și dorna care se formează datorită unui baraj te îmbie să faci o baie: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sănătate și tcb ! |
#26
Posted 09 July 2017 - 18:39

La bailea astea mi-am rupt masca-fata a Matizului pe o înaltime de 8-10 cm, într-un piron ivit din pamânt, în vara anului 2010, piron care a vrut musai sa testeze duritatea plasticului...
![]() La bai am nimerit din greseala, de fapt greseala a fost a "Ioanei" din GPS. In momentul ajungerii acolo, se scaldau vreo 2-3 familii de oameni in vârsta, având cu ei foarte multi copii (probabil nepoti). Acesti oameni ne-au îndrumat spre mausoleu, pe drumul care abia se turna pe atunci (portiunile de piatra sfarâmata alternau cu betonul pe câteva sute de metri). In dreptul mausoleului si dincolo de el cam 5 km era deja turnat beton, însa spre final drumul se oprea brusc într-un fel de amestecatura de pietre zdrobite cu pamânt galben, asa ca am fost nevoiti sa ne întoarcem cei 5 km. Astazi, probabil, portiunea este finalizata. Am povestit mai jos cum a fost (05.08.2010), fiind amintit si "un user de pe Softpedia, OvidiuNS, care mi-a dat informatii pretioase despre ne-ratarea Canalului Corint" ![]() http://www.turismcul...lul-corint.html Edited by florinbad, 09 July 2017 - 18:44. |
#27
Posted 10 July 2017 - 22:15

Va salut!
Voi pleca pe ruta Vidin -> Montana - > Sofia - > Lefkada si intrucat nu doresc sa fac tot drumul dintr-o bucata, am nevoie sa fac o oprire la dus si o oprire la intors. M-am hotarat ca una din opriri(la dus) sa fie la Salonic. Nu stiu insa unde as putea sa opresc la intoarcere astfel incat cand vom pleca dimineata sa mai avem de facut maximum 8 ore pana la Vidin. Ceva recomandari? Multumesc! |
#28
Posted 10 July 2017 - 22:44

Pai... opt ore maxim pana la Vidin - tot Salonic.
Altfel unde sa te opresti? Este interesant Metsovo pe traseu [EO], dar sari de cele opt ore. Sau se mai discuta pe undeva de cazari intermediare in Bulgaria, ceva gen Melnik? Ca un plus este ca de aici mai aveti putin pana acasa si oricum mare parte din Grecia o parcurgeti pe autostrada. LE: [de la Melnik la Vidin va raman cinci ore de condus, parfum] Exista topic dedicat cazarilor intermediare: https://forum.softpe...e-intermediara/ Edited by BlueKing-69, 10 July 2017 - 23:02. |
|
#29
Posted 04 August 2017 - 10:08

Muzeul mormintelor regale Aigai - Vergina
https://www.aigai.gr/en/visit/organize Muzeul mormintelor regale din actuala Vergina, fosta Aigai (capitala a imperiului macedonean), este renumit pentru ca aici s-a descoperit mormatul tatalui lui Alexandru Macedon, Filip al doilea, ucis de un bodyguard (avant la lettre) de-al sau, cu ocazia nuntii fiicei sale Cleopatra, Alexandru fiind proclamat rege la varsta de 20 de ani, in 336 i.H. Din parcare, infrutand ploaia torentiala, am intrat printr-un tunel in panta descendenta in muzeu, care sa afla sub o colina inverzita - Megali Tumulus, sub care se afla patru morminte regale, dintre care doua au fost descoperite intacte: al lui Filip si al lui Alexandru al IV-lea, fiul lui Alexandru Macedon si nepotul lui Filip. Celelalte doua sunt ale lui Antigonus II Gonatas, un alt rege macedonean si Nikissipoli o alta sotie a lui Filip. Muzeul este impresionant, intr-o semiobscuritate bine regizata, sugerand misterul si misticul (zic io), ies la iveala, luminate mestesugit, minunatii ale lumii antice, vechi de peste 2300 de ani, echivalentul grecesc al mormantului lui Tutankhamon. Impresioneaza scutul din aur si fildes al lui Filip, relicvariul - urna din aur, cantarind 11 kg de aur pur, in care au fost puse oasele, dupa incinerare, cu soarele cu 16 raze, simbol disputat intre Grecia si Macedonia, coroana fina a regelui, din aur cu frunze de stejar, dar si cea a sotiei sale Meda, mormintele in sine, cu note lugubre, in intunericul muzeal, armura regelui si numeroase alte artefacte antice. De mentionat ca aceste descoperiri arhelogice de la Vergina au fost facute de Manolis Andronicos, in 1977 si ca, daca stim unde este locul de veci a lu’ tac’su lu’ Alexandru Macedon, mormantul marelui cuceritor s-a pierdut in pacla istoriei, pe la Alexandria, Egipt (initial era prevazut sa fie inhumat tot la Aigai, insa cortegiul funerar a fost deturnat de un alt diadoh, spre meleaguri egiptene). Fotografiatul nu este permis si interdictia este aplicata; eu am facut cateva poze, sub acoperire, pana cand un nene paznic mi-a zis ca, desi e bezna, sunt camera inteligente peste tot si toata stradania mea fotografica e vizibila. Recomand iubitorilor de istorie vizitarea acestui muzeu, macar cu o minima documentare anterioara, chiar daca faceti un mic ocol de 2-3 ore de la drumul spre Lefkada sau Corfu, eventual la intoarcere, merita din plin sa va incarcati cu energia istoriei, plus ca locul este si in patrimoniiul mondial UNESCO. Am plecat din muzeu tot pe ploaie, si ne-am oprit la taverna cea mai apropiata din Vergina, pe nume Nikos, unde am experimentat primele preparate traditionale grecesti– saganiki – un fel de frigarui de-ale noastre, am cumparat o carte in romana despre Aigai, apoi am condus alti 4 km pana in satul Metochi Prodromu, unde aveam o cazare mai de boieri , la un conac – Ktima Kalaitzi, situate pe o colina, cu panorama si terasa spre un lac, cu podgorie proprie, amenajat cu gust, decorat elegant, cu lucruri vechi si de calitate, emanand un lux discret si o ambianta rafinata. Ploaia ne-a cam stricat socotelile, dar tot am dat o raita, cu umbrelele (nu din Cherbourg), pe domeniul proprietatii, pana in vie, unde am dat iama, ca tot romanu’ cand e ceva gratis, in strugurii parguiti, sa testam domeniul viticol, in faza incipienta. Acu’ sa nu se creada ca le-am halit productia anuala de struguri, am luat cateva boabe, ca testere! Seara am mai stat in decorul exclusivist al proprietatii, savurand ceva vin si cockteiluri, ca (b)oierii, si depanand pataniile din prima zi. Legat de cazare, toate rezervarile au fost facute pe booking.com, cu anulare gratuita.http://www.ktima-kal...gr/location.htm Pozele mele sunt primele sapte si ultimele sase. Attached FilesEdited by nickro, 04 August 2017 - 10:18. |
#30
Posted 04 August 2017 - 17:19

Maaaaamă ce vegetație la intrare !
În 2009 era încă necrescută: ![]() Sănătate și felicitări ! |
#31
Posted 19 September 2017 - 23:26

Salutare !
Un loc minunat din Grecia este și orașul Edessa, cu ale sale cascade (mulțumiri speciale lui @Blue-King69 pentru informare - el a fost cel ce a menționat primul pe Forum acest obiectiv turistic splendid). Edessa este capitala regiunii Pella, și e situat pe marginea unei terase aflată la cca. 100 de metri deasupra câmpiei. Pe 24 august 2017, între 14.00 și 16.00 am vizitat parcul amenajat la marginea terasei amintite (în estul orașului), parc prin care râul Edessaios formează mai multe cascade. Deja de la intrarea în oraș (în partea vestică, unde este restaurat un pod bizantin) râul se desparte în mai multe brațe, toate aceste brațe formînd cascade când ajung la marginea terasei. Cascadele principale sunt două, cea sudică fiind compactă, în timp ce cea nordică se bifurcă în alte două cascade, ambele ceva mai răsfirate. Prin parc mai sunt și alte "căscăduțe", practic niște firicele de apă care te surprind din loc în loc dacă te plimbi pe alei și pe trepte. După ce am parcat pe o alee de la intrarea în parc, ne-am dus direct la imensa terasă/cafenea/bar/restaurant amenajată lângă buza prăpastiei, că deh, veneam după două ore de drum cu mașina (cazarea am avut-o în Neos Panteleimonas) și se simțea nevoia unei pauze la o masă sub platani. Apoi am dat mai multe ture prin parc, descoperind frumoasele amenajări făcute pentru dirijarea apei. Sunt mai multe de vizitat în parc (una din poze e chiar cu un panou ce indică direcțiile către diversele obiective), iar una din străzile adiacente parcului e plină de magazine: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Evident că am coborât din terasă în terasă până la nivelul cel mai de jos, ca să surprindem cascadele din diverse poziții. Am fost surprinși ca pe una din terasele superioare să descoperim intrarea într-o mică peșteră, dezvoltată chiar sub cascada sudică: ![]() ![]() Deși nu are mai mult de 25 - 30 de metri lungime totală, peștera se vizitează (0.50 eur intrarea), iar concrețiunile sunt chiar frumoase, deși se observă că multe au fost vandalizate (adică "inscripționate" sau chiar tăiate și luate ca amintire - deh, "civilizația"): ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ieșiți din peșteră, am tot coborât, în timp ce făceam poze cascadei sudice: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Jos am ajuns doar eu, din păcate (pentru ceilalți 3 din grup). Spun "din păcate", pentru că cele două cascade nordice mi se par mai frumoase, probabil și datorită pragurilor care le ajută să se răsfire mai mult: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() După ce am revenit sus în parc și ne-am regrupat, am intrat și la acvariu (2 euro), care de fapt nu este acvariu, ci terariu, cu șerpi, reptile, țestoase și alte vietăți, plus câteva vitrine cu animale împăiate, un insectar și câteva utilaje populare din domeniul folosirii forței apei: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Mi-a părut rău că nu am intrat și în muzeul unde este amenajată o moară de apă perfect funcțională, dar mai aveam de vizitat și alte locuri noi. Sănătate și toate cele bune ! |
#32
Posted 27 September 2017 - 03:28

Un alt loc minunat din Grecia este Loutra Loutraki (Loutra Pozar), aflat foarte aproape de graniţa cu Macedonia (F.Y.R.O.M.).
Pe 24 august 2017, în continuarea excursiei de o zi pe care am făcut-o fiind cazaţi în Neos Panteleimonas, de la Edessa, mergînd pe direcţia generală nord-vest, am ajuns în cca. 30 de minute la Loutra Pozar. Parcarea maşinii nu constituie o problemă, iar orientarea e simplă, mergi înspre amonte pe aleea pietonală paralelă cu râul: ![]() ![]() ![]() ![]() Sunt mai multe posibilităţi de cazare, fiecare cu propriul izvor termal, dar băi publice amenajate sunt trei. Două piscinuţe şi o piscină mare, vizibilă şi din satelit. Prima la care am ajuns este cea din aval (care apare în pozele de pe google): ![]() ![]() ![]() însă cineva ne spusese că se poate face baie "free", şi cum acolo era o gheretă unde plăteai 2 euro de persoană ca să ai acces la piscinuţă, am zis să mergem mai departe. Aşa am ajuns la cea de a doua piscinuţă, la cca. 200 de metri în amonte de prima: ![]() ![]() ![]() Şi aici era o gheretă, şi tot 2 euro a costat biletul, dar apa fiind limpede şi casetele de valori fiind mai mari ne-au făcut să ne oprim şi să ne bălăcim aici. Eram 4 adulţi, aşa că am plătit 4 bilete şi am primit şi 2 cheiţe (pentru două "cutii" unde să ne lăsăm boarfele şi gentuţele). Apa în piscinuţă are fix 37 de grade Celsius, ca şi la celelalte locuri amenajate. Însă apa râului e rece, că deh, suntem la altitudinea de 400 de metri. Dar a fost ok, eu am făcut din când în când şi câteva "duşuri scoţiene" în cascada de alături de piscinuţă, cu care prilej am traversat şi la micuţa dornă unde apa e călâie (pe la 30 de grade - am estimat eu). A fost plăcut şi relaxant, o încheiere excelentă a excursiei. Aşa spuneam atunci, dar a mai fost o surpriză, şi chiar plăcută. La piscina cea mare din amonte nu am mai mers, ne bălăcisem deja mai mult de o oră, se însera şi ne era şi foame. Aşa că am plecat spre casă, cu ideea să ne oprim în Loutraki pentru suvenire şi pentru a savura câte un gyros. Dar negăsind nicio gyroserie, am plecat spre cazare. Ce să vezi, în satul Orma există taverna Dionisos, şi ne-am hotărât pe loc să mâncăm acolo. Dar ca să parcăm am intrat pe o stradă care ne-a condus în centrul satului, unde am rămas "bouche-bee": ![]() ![]() ![]() ![]() Şi ca totul să fie perfect, chiar acolo în centru am dat atât de magazine de suveniruri, cât şi de o gyroserie ! Sănătate şi tcb ! Edited by OvidiuNS, 27 September 2017 - 03:37. |
#33
Posted 02 August 2018 - 06:42

Astazi este celebrat muntele Olimp.
Conform Wikipedia: "Muntele Olimp (în limba greacă: Όλυμπος – Ólympos, uneori trecut pe hărți și ca Óros Ólimbos) este cel mai înalt munte din Grecia – 2.917 m[1]. Cel mai înalt vârf al Olimpului este Mytikas (Nasul) (2.917 m). Dat fiind faptul că poalele sale sunt plasate la nivelul mării, Muntele Olimp este unul dintre cei mai înalți munți ai Europei din punct de vedere topometric (diferența relativă dintre vârf și poale). Muntele este situat în Grecia continentală (40°05′N 22°21′E), la aproximativ 100 km de Salonic, al doilea oraș ca mărime al Greciei. Vârful Mytikas. Muntele Olimp este vestit pentru marea varietate de plante, cu mai multe specii endemice. Flora, fauna și caracteristicile formațiilor geologice deosebite, au determinat UNESCO să declare această regiune rezervație biologică. Orice ascensiune pe Muntele Olimp începe din orașul Litochoro, numit și „Orașul Zeilor”. Denumirea de „Olimp” este destul de populară. În afară de muntele din Grecia, mai există munți cu același nume în Cipru, în Utah, Washington și lângă San Francisco (SUA)." https://ro.wikipedia...i/Muntele_Olimp 2 August 1913 este data primei escaladari. |
|
#34
Posted 22 September 2018 - 23:25

Salutare !
Pt ca nu am gasit un topic dedicat,postez aici cateva poze din Metsovo. Am facut un popas de 2 ore in data de 7.09.2018 in drumul Parga-Bucuresti. Cu toate ca am mai facut drumuri in Lefkada,niciodata nu am apucat macar sa opresc,spre rusinea mea. Intre autostrada si parcarea propriu-zisa de aici https://www.google.r...!7i13312!8i6656 ...am facut cca 7-8minute. Despre Metsovo se gasesc info destule,noi am apucat doar sa luam masa si ceva cumparaturi(sunt cca 5-6 magazine de suveniruri in piata centrala) plus ca am luat pulsul zonei. Pe langa locatia in sine,aici se poate innopta(cazare intermediara) excelent in drum spre Corfu/Lefkada/Parga si zona adiacenta. Clar,trebuie sa revenim ![]() Si ca o nota comica,am luat masa la taverna de aici https://www.google.r...!7i13312!8i6656 ...iar in virtutea vitezei in care eram si a faptului ca prelatele de sus aratau foarte similar-intersectate perfect la mijloc intram sa luam masa. Totusi,o domnisoara si un domn se bateau sa ne convinga sa ne asezam : ba acolo - ba acolo.Ne hotaram in dreapta sa stam ca sa imi faca sotia semn ca sunt de fapt 2 taverne care impart acel spatiu.In stanga era domnul,in dreapta,doamna.Aaaah...am inteles ![]() Nu am regretat,mancarea si preturile-excelente! Si ca sa demonstrez in plus ca sunt blond(figurativ), la momentul plecarii din Parga,gazda m-a avertizat ca sa beau apa locala din munte.Eu...da.da...ma gandeam la Vikos si Zagori.Ajungem la masa si cer pt mine si sotie ...apa din meniu..la 1 litru.Grecul care ne servea ne spune in armaneste ca ...uite apa ! si vine cu o carafa goala ,trece de noi pe culoarul comun intre cele taverne si merge la capat unde era o cismea.Umple carafa cu apa si ne-o pune pe masa. Voila ! Nu zic ca era gratis(logic)...dar nene, APA buna ! Binteinteles ca la plecare ,am mai facut un refill...excelenta ! Am apucat in scurtul popas sa vedem Manastirea Agia Paraskevi si micul parc din centru dar si privelistea cu viaductul Egnatiei Odos. Am avut si o discutie cordiala cu un aroman(bineinteles,pe limba comuna) patron de magazin de unde am luat cateva produse locate delicioase ![]() Attached FilesEdited by AdrianHH, 22 September 2018 - 23:31. |
#35
Posted 23 September 2018 - 13:46

Bravo, Adi !
În 2010, pe 12 mai noi am mâncat la taverna "To katoi", în uşoară pantă, dincolo de magazinul de suveniruri: ![]() Moamăăă, ce kokoretsi am savurat atunci ... Sănătate şi felicitări ! Edited by OvidiuNS, 23 September 2018 - 13:48. |
#36
Posted 24 September 2018 - 20:23

Ei, parca nu s-a schimbat nimic!Metsovo in aceleasi imagini in 2009.
Attached Files |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users