Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Schimbare sens rotatie motor la cap de cursa
#1
Posted 18 October 2013 - 08:21
Salut, as avea nevoie de ceva sugestii pentru un circuit de schimbare a sensului de rotatie a unui motor de cc la cap de cursa.
Multumesc! |
#2
Posted 18 October 2013 - 08:59
Un motor cc isi schimba sensul cand i se inverseaza alimentarea. Poti folosi 1-2 relee+ un circuit bistabil+2 limitatoare (microintrerupatoare)
|
#3
Posted 18 October 2013 - 09:08
mymothman69, on 18 octombrie 2013 - 08:21, said:
Salut, as avea nevoie de ceva sugestii pentru un circuit de schimbare a sensului de rotatie a unui motor de cc la cap de cursa. Multumesc! Depinde ce iti comanda motorul si cat de precisa treuie sa fie treaba. Mai multe detalii. Edited by AMAN_SER, 18 October 2013 - 09:11. |
#4
Posted 18 October 2013 - 09:13
mymothman69, on 18 octombrie 2013 - 08:21, said:
un circuit de schimbare a sensului de rotatie a unui motor de cc la cap de cursa. și cu unul cu 2 rânduri de contacte ca cel de aici http://postimg.org/image/71rruu4fp/ =R2, faci schema de mai jos: Attached FilesEdited by Mircel, 18 October 2013 - 09:14. |
#5
Posted 18 October 2013 - 09:45
Am greșit schema. Revin cu una corectă!
Scuze! Ptr. R1 vezi aici 13.12: http://www.findernet...13/RO/S13RO.pdf Attached FilesEdited by Mircel, 18 October 2013 - 10:06. |
#6
Posted 18 October 2013 - 12:09
Daca vad bine,(si asa sunt convins),
-St e pus in paralel pe Dr, care-i "ciubucul"? - contactele de lucru sunt actionate de "nimeni" -Daca tot te-ai obosit sa faci o schema, da-i si niste explicatii, din care sa priceapa si beneficiarul ceva. Mai poti incerca o varianta? Edited by myshyk, 18 October 2013 - 12:10. |
#7
Posted 18 October 2013 - 12:20
Schema oricum nu va functiona fiindcă releele nu au circuit de automentinere si reset. Daca si repet daca initiatorul doreste sa faca cu relee
Edited by AMAN_SER, 18 October 2013 - 12:23. |
#8
Posted 18 October 2013 - 12:20
...eu cred ca si a doua schema e gresita, pentru ca nu are retinere pentru una din curse.
@AMAN, am postat amandoi in acelasi timp ...ne sincronizam nu gluma . Attached FilesEdited by tehnics, 18 October 2013 - 12:21. |
#9
Posted 18 October 2013 - 12:42
Cu un releu polarizat (bistabil) e mai simplu şi sigur.
|
#10
Posted 18 October 2013 - 12:56
tehnics, on 18 octombrie 2013 - 12:20, said:
...eu cred ca si a doua schema e gresita, pentru ca nu are retinere pentru una din curse. @AMAN, am postat amandoi in acelasi timp ...ne sincronizam nu gluma . Circuitul facut de tine este dependent de prima miscre (asa am facut si eu initial dar ma gandeam cum ar fi sa nu fie dependent de prima cursa). IN cazul tau motorul trebuie sa se duca spre capatul ce detine contactul normal deschis obligatoriu prima data ca daca se duce catre normal inchis ramane blocat acolo |
|
#11
Posted 18 October 2013 - 13:50
...stiu ca e independent in functie de cum este conectat releul 1...dar asta este...simplu si multifunctional nu prea se poate.
|
#12
Posted 18 October 2013 - 13:57
tehnics, on 18 octombrie 2013 - 13:50, said:
...stiu ca e independent in functie de cum este conectat releul 1...dar asta este...simplu si multifunctional nu prea se poate. Simplu este doar cu un releu de impuls http://www.tme.eu/ro...-instalare/ff/# Cu relee simple era greu si necesita multe relee. |
#14
Posted 18 October 2013 - 14:45
#15
Posted 18 October 2013 - 16:09
Revin asupra schemei mele. Nu ați sesizat că releul R1 este pas cu pas?
Adică bistabil? Cele 2 contacte de capăt îl trec dintr-o stare în alta schimbând, la sfârșitul cursei, sensul motorului prin conectarea sau deconectarea releului R2.. Edited by Mircel, 18 October 2013 - 16:09. |
|
#16
Posted 18 October 2013 - 16:54
Ne-am uitat doar la schema, stii tu cum fac primarii. Nu este o optiune mai ales ca ajung la peste 80 lei bucata. Inainte vreme le spuneam relee de impuls nu stiam ca acum se numesc pas cu pas.
Edited by AMAN_SER, 18 October 2013 - 16:55. |
#17
Posted 18 October 2013 - 17:08
#18
Posted 18 October 2013 - 18:16
Relee de gen erau si la 12v, nu numai la camioane, am gasit unul intr-un microbus Hanomag, pe vremuri, dar cred ca azi sunt cam greu de gasit, sau scumpe. Un bistabil cu 2 tranzistoare e mult mai la indemana si usor de facut. Cele doua limitatoare (push-butoane, microintrerupatoare) se leaga-n paralel, la prima apasare releul aclanseaza si motorul se-nvarte intr-un sens, la a doua, in celalalt sens. Pacat ca initiatorul a postat si ne-a lasat cu ochi-n soare, n-a mai revenit sa dea amanunte, sa ne spuna ce vrea sa faca, posibl sa aiba nevoie de o comanda mai complexa, nu doar s-nvarta aiurea un motoras.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users