Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Despre compania de aministrare Sq...

Durere taietura deget dupa 2 luni

Dalți gravare lemn

Didgeridoo
 Motorola Edge 50 Ultra

Gaura perete apartament cu evitar...

Orientare antena prime focus

Problema conectare mail yahoo
 comisioane asociatie proprietari

Primul sistem de televiziune cu p...

Internetul este neutilizabil fara...

Eroare cloud burn icopy face id
 DermaRoller ce este ?

Articole limba Germana

Cum se imparte legal o mostenire ...

Avem sanse sa avem energie electr...
 

Cum se invata la romana?

- - - - -
  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#37
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
toceste cartile de comentarii

#38
dezaak

dezaak

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 30.07.2013

View PostShinji, on 23 septembrie 2013 - 22:10, said:

E Baltagul cartea ideala de studiat in liceu? Sigur ca nu. Dar tot te ajuta mai mult sa intelegi pe ce lume traiesti, decat cartile de pe Pokerstars.
Baltagul se studiaza in generala si se reia la liceu. E o carte jalnica despre o taranca care isi cauta sotul betiv. Si las-o pe asta cu lumea in care traim. Pentru asta ai stiri.

View PostMED27, on 23 septembrie 2013 - 22:12, said:

Nici tu nu ai inteles mare lucru.
El se referea la importanta lecturii, dar nu mai departe la rolul limbii romane in general.
Una e cand discuti cu un om relativ 'citit' , care poate intretine o discutie..si alta e cand INCERCI sa porti o conversatie cu un informatician care, saracu' in afara de algoritmi si ecranul monitorului nu vede nimic.

Eu nu am zis ca lumea nu trebuie sa citeasca. Am spus ca nu trebuie sa ii fie impuse cartile.

View PostShinji, on 23 septembrie 2013 - 23:10, said:

Baltagul e o carte proasta spui? Ok, argumenteaza asta in fata profesorilor. Eu am avut curajul sa ma ridic in fata profesorului meu de romana, fost boxer, care dadea in noi (deh, alte timpuri) si sa-i spun ca nu sunt de acord cu ce afirma. Dar aveam argumente, dincolo de "nu-mi place mie". Pana una alta, esti obligat de societate sa mergi la ora aia de romana si sa inveti Baltagul. Daca tot ce intelegi din experienta asta e ca "niste tarani prosti isi dadeau in cap pentru oi", atunci pierderea e a ta.
Da ma stiu. E despre mitul lui Isis si Osiris, coborarea in Infern. Baltagul se refera si la un labirint etc Posted Image. Am invatat si eu prostiile alea din comentarii.
Mie mi-a zis o profesoara de romana ca Sadoveanu e jalnic, dar se studiaza ca ,,e al nostru".

Edited by dezaak, 24 September 2013 - 09:01.


#39
pax0xFF

pax0xFF

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 869
  • Înscris: 21.10.2012

View PostMED27, on 23 septembrie 2013 - 22:12, said:

Una e cand discuti cu un om relativ 'citit' , care poate intretine o discutie..si alta e cand INCERCI sa porti o conversatie cu un informatician care, saracu' in afara de algoritmi si ecranul monitorului nu vede nimic.
Faza e că informaticianul produce ceva, omul "citit" nu produce nimic. De aici rezultă că omul "citit" nu e util societății.

Edited by pax0xFF, 24 September 2013 - 13:48.


#40
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,743
  • Înscris: 26.08.2008
Se persista in erori - uneori am impresia ca intentionate.
Omul ala "citit" nu e "om citit si atat".
Omul ala este parinte, iti este tie coleg la job, vecin la bloc sau pe strada (daca stai la casa), iti devine ruda prin alianta daca nu iti era deja din nascare...
Dumnezeule, o sa ajungem de acum sa ne delimitam / sa condamnam in vreun fel "oamenii cititi"?
Omul ala citit poate produce si produce pentru ca - si el - poate fi absolut orice, inclusiv informatician.

Despre ce anume discutam aici?

Sa fii citit, sa stii ca citesti / discuti, sa ai capacitatea de a-ti asterne in cateva fraze ganduri / doleante / opinii ... sa fii capabil sa pui o virgula unde trebuie, sa cunosti si sa realizezi diferenta dintre a pune un si ori un sau intr-o formulare (mai ales intr-un document oficial).

#41
MED27

MED27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 356
  • Înscris: 20.08.2013

View Postpax0xFF, on 24 septembrie 2013 - 13:42, said:

Faza e că informaticianul produce ceva, omul "citit" nu produce nimic. De aici rezultă că omul "citit" nu e util societății.

Ce vorbesti ? Daca eu citesc inseamna ca nu produc nimic? La fel ca tine sau ca acel informatician poate studiez in vederea obtinerii unei meserii, sau am un job.

De unde stii tu ca un informatician produce pentru societate ? Sunt o multime care nu platesc nimic la stat, care nu au declarat acest fapt.

#42
Sirius_B

Sirius_B

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,291
  • Înscris: 30.04.2012
Exista si scriitori romania mai interesanti, dar care din pacate is ignorati cu gratie: Vintila Corbul, Rodica Ojog Brasoveanu.
Eh, e bine ca se baga Cartarescu.

#43
MED27

MED27

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 356
  • Înscris: 20.08.2013
Mai e o chestie. Se discuta despre lecturile impuse.

Nu cred ca un copil care citeste, chiar si altceva decat ce ii este dat, este sanctionat. Eu unul nu am auzit. Profesorii apreciaza mult, in vremurile astea, copiii care citesc.

#44
BlueKing-69

BlueKing-69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,743
  • Înscris: 26.08.2008
Mai este un aspect cu lecturile impuse.
Nu stiu, unele poate chiar nu si-ar avea vreo logica intr-o programa scolara.
DAR unde vreti sa ajungeti cu asta?
Sa isi faca elevii programa in acest sens?
Poate - de ce nu - sa isi aleaga si materiile [si ma refer de mici, pentru ca la un nivel superior mi se pare normal sa iti alege tu un liceu / o facultate, un profil sau un modul anume...].
In viata reala de dupa scoala, ce faci?
Ca informatician - ca un exemplu, ca tot s-a facut referire pe aici cu obstinatie la ramura aceasta - accepti sau / si refuzi sarcini, proiecte, taskuri pentru ca asa consideri tu, in functie de nu stiu ce criterii acorzi tu ?
Nu, in viata mai faci si chestii care ti se impun [de acord ca ideal ar fi ca acestea sa fie cat mai mici ca pondere in total].

Oricum, s-a divagat mult.
@ Initiator, inveti cum, daca si cat poti / vrei. Nu te impusca nimeni daca nu o faci. Iti ies mai prost niste medii, in cel mai rau caz pici niste examene si atata tot.

Sunt chestii pe care nu ti le prea poate inocula nimeni in ziua de astazi si printre acestea este si placerea, dragostea de a citi cu tot ceea ce deriva din asta.
Cine crede ca daca ar exista optiunea ca fiecare elev sa arunce la gunoi lista de lecturi si sa vina dupa vacanta mare cu trei [ 3 ] carti citite despre care sa poata discuta liber, fiecare ar reusi sa faca asa ceva? Ce procent credeti ca nu ar deschide in respectiva vacanta nici un ziar Libertatea (daca o mai exista asa ceva...)?

Edited by BlueKing-69, 24 September 2013 - 20:03.


#45
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

View Postpax0xFF, on 23 septembrie 2013 - 14:33, said:

Sunt clasa a-11-a, profil mate-info. Mă descurc foarte bine la mate, la informatică și la fizică. Romana în schimb mă distruge psihic. Pur și simplu n-am talent, nu înțeleg nimic din poeziile alea, nu știu să vorbesc frumos, metaforic.
Nici vorbă de așa ceva. Subiectul de bacalaureat la română este creat astfel tu să răspunzi la cerință, cât mai la obiect cu posibil.

View Postpax0xFF, on 23 septembrie 2013 - 14:33, said:

Cum se învață romana asta?
Cu puțină muncă îți vei da seamă că nu se învață prea diferit față de matematică spre exemplu, mai ales pentru cei de la profilul real. Româna se învață logic.
Ceea ce trebuie tu să cunoști sunt noțiunile de teorie literară, pe care ți le însușești de-a lungul celor 12 ani în care înveți literatura română: narator, personaj, eu liric, figuri de stil, incipit, trăsăturile speciilor literare, trăsăturile curentelor literare, estetice ș.a.m.d. Asta reprezintă partea brută la română, cam echivalentul teoremelor, definițiilor, postulatelor din matematică.

Apoi, tot ce ai de făcut este să citești operele și să aplici noțiunile de teorie literară asupra lor. Asta este echivalentul exercițiilor de la matematică. Avantajul subiectului III este faptul că este eseu structurat.

Ai observat probabil că la subiectul III sunt 4 "buline", fiecare îți indică ce anume să scrii, de exemplu prima bulină poate suna cam așa "4 elemente care argumentează apartenența la romantism, însoțite de exemple". Deja ți se sugerează cum să îți configurezi un schelet pentru eseul tău, dacă observi.

Astfel, dacă ai citit toate operele, când vei fi nevoit să răspunzi la o cerință, vei putea să faci apel la ceea ce ai nevoie din cadrul operei respective. Iar efortul constă în faptul că trebuie să exersezi cât mai mult, ca în examen să nu îți pierzi tot timpul gândidu-te ce să scrii, ci eseul trebuie să curgă de la sine. Așa că ar fi bine dacă ți-ai face de la 0 câte un comentariu pentru fiecare operă, în timpul anului, ca să capeți exercițiu și să îți rămâne anumite exemple la îndemână în minte.

Edited by adrian93, 27 September 2013 - 13:52.


#46
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010

View PostMED27, on 24 septembrie 2013 - 19:04, said:

Mai e o chestie. Se discuta despre lecturile impuse.

Nu cred ca un copil care citeste, chiar si altceva decat ce ii este dat, este sanctionat. Eu unul nu am auzit. Profesorii apreciaza mult, in vremurile astea, copiii care citesc.

Eu am fost sanctionat cu un 2 , la teza.  Ca doh , nu am citit nuvela La Tiganci (care nici macar nu intra la bac) . Nu a contat ca stiam la perfectie subiectul(Ion & Harap-Alb) ce a picat pe celelalte randuri .

#47
danutz96

danutz96

    Iritabil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,713
  • Înscris: 17.12.2009
La romana sunt cam in aceeasi situatie. Nu stiu nimic. Dar eu nu stiu fiindca nu imi plac cartile care le avem citim. Bine ca avem o profesoara de nota 10 si nu ne obliga.
E adevarat, eu citesc mult alte lucruri( alti autori).
Din literatura romana unul dintre preferatii mei este Mircea Eliade.
Pacatca s-a scos gramatica. Dupa mine asta trebuia invatata la real, nu literatura.

#48
qew

qew

    Tren International

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,752
  • Înscris: 05.11.2010
Da ,dar de ce sa obligi niste elevi de liceu sa citeasca atat de multe lecturi ? Uite , mie nu-mi place Eliade, suprinzator poate , dar gusturile ar trebui sa nu se discute . Dupa pararea mea ar trebui facuta mai multa comunicare , nu  niste analize pe dictate din carti . Sunt multi care termina liceul si nu stiu sa se exprime corect, sa formuleze o parare , o opinie proprie , nu au o cultura generala si nici un vocabular de cuvinte elevat. Pentru asta trebuie incurajat cititul , dar INCURAJAT , nu obligat . Adevarul ca nici acum nu e obligatoriu sa citesti cartea , ci mai degraba memorezi niste comentarii pe care nu le intelegi fiind facute la un nivel avansat , dar doar asa iei 10, dar de ramas nu ramai cu nimic .

Si ar mai fi nevoie de profesori flexibili . Astia mai in varsta numa' flexibili nu sunt . Daca cumva am alta parare decat ceea ce scrie in "sfanta" carte de comentarii de unde mi se dicteaza (care difera de la cadru didactic la cadru didactic) , e clar gresita indiferent de argumentatia ce o aduci .  Noroc ca la bac nu am avut parte de un astfel de corector ca altfel ma trezeam dracului picat .

#49
CarmenB1

CarmenB1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 02.08.2014
Uite cum...la romana, se poate invata la fel ca si la matematica. Se poate invata logic, fara sa fie necesar sa tocesti. Mi-a placut matematica, dar si romana daca sti sa o inveti, nu poate sa ridice asa mari probleme, e totusi romana. In primul rand, e vb. sa incerci sa intelegi ceea ce inveti, de aici incepe totul, fara panica, in ritmul tau si in modul tau, dar cu timp. Stiu ca ne-am cam invatat sa facem totul repede, dar asta nu aduce nici o satisfctie si Asta e cel mai important. Apoi, incearca sa iti faci propriile tale comentarii...asa de prin clasa, ce mai gasesti in care sa extragi ce ti se pare tie ca e mai important si ca poti tine minte. In general, e mai usor, daca ai cate o formula de inceput pentru fiecare autor, care poate sa semene si cu altele, dar sa aiba si ceva specifi. Sa sti in general cu ce sa incepi. Apoi, daca sunt mai multe opere, vezi ce ar trebui sa spui la fiecare gen, sa ai cateva idei conturate; e bine ca ele sa se traga unele din altele. Modelele sunt cele mai importante!

#50
bstefandaniel1539

bstefandaniel1539

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 14.12.2017
Cum pot retine la romana in mod eficient? Sunt pe filologie in a xii-a, si degeaba invat Testamentul ca abia retin cateva lucruri..... Si la Istorie/geografie retin super usor,pentru ca imi plac materiile. Aceeasi problema am avut-o si la capacitate cu matematica(in simulare nici macar 3 si cu zeci de teste pe care le-am facut in clasa am reusit sa iau 5,6) unde am retinut doar pentru ca am fost batut la cap. De fire sunt putin mai incapatanat. Retin usor chestii,prostii de la mersul trenurilor(sunt pasionat feroviar,ma rog nu coneaza asta)la bancuri si alte chestii.
PS. Am dat pe 27 si 28 noiembrie simulare la nivel local de bac organizata de inspectoratul judetean Olt, am luat 5,8 cu 6 :(
Bine recunosc ca nu am invatat :(

Multumesc.

Edited by bstefandaniel1539, 14 December 2017 - 21:12.


#51
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,596
  • Înscris: 30.07.2003
Pai cauta si in materia asta notiunile logice, cu siguranta exista si astfel retii mai usor. Toate materiile au farmecul lor, doar trebuie descoperit. Si priveste povestea ca pe o provocare ce trebuie sa o depasesti, nu tine toata viata.

Edited by neagu_laurentiu, 14 December 2017 - 21:22.


#52
Darkrai4102

Darkrai4102

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 738
  • Înscris: 28.12.2013

View Postbstefandaniel1539, on 14 decembrie 2017 - 21:08, said:

Cum pot retine la romana in mod eficient? Sunt pe filologie in a xii-a, si degeaba invat Testamentul ca abia retin cateva lucruri..... Si la Istorie/geografie retin super usor,pentru ca imi plac materiile. Aceeasi problema am avut-o si la capacitate cu matematica(in simulare nici macar 3 si cu zeci de teste pe care le-am facut in clasa am reusit sa iau 5,6) unde am retinut doar pentru ca am fost batut la cap. De fire sunt putin mai incapatanat. Retin usor chestii,prostii de la mersul trenurilor(sunt pasionat feroviar,ma rog nu coneaza asta)la bancuri si alte chestii.
PS. Am dat pe 27 si 28 noiembrie simulare la nivel local de bac organizata de inspectoratul judetean Olt, am luat 5,8 cu 6 :(
Bine recunosc ca nu am invatat :(

Multumesc.
Citește cărțile, încearcă să faci rost de 3-4 cărți de comentarii și să citești comentariile din fiecare. Astfel, vei vedea mai multe interpretări ale aceleiași opere și, implicit, vei rămâne cu oarece noțiuni. Dacă te-ai pune să-ți faci comentariile din cărți, ai reține și mai ușor, pentru că le-ai “gândit” oarecum.

Durează ceva timp să faci ceea ce am zis, dar altă variantă nu prea văd să fie. Baftă.

#53
bstefandaniel1539

bstefandaniel1539

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 7
  • Înscris: 14.12.2017
Multumesc. Si mi-ai recomanda lecitina sau ginko biloba?

#54
irimiaciprian1

irimiaciprian1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,977
  • Înscris: 22.10.2012
Perseverenta.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate