Masina spalat rufe LG direct drive
Last Updated: Dec 01 2023 22:44, Started by
mitre
, Aug 28 2013 11:17
·
19
#37
Posted 07 February 2015 - 21:27
Cu toate ca repar masini de spalat de 20 de ani, n-am intalnit pana acum una care sa cantareasca rufele.
Drept este ca n-am desfacut nici un LG cu direct drive, dar la pretul la care se vinde aceasta masina, si tinand cont ca in pret intra si costul taxelor vamale (pentru ca vine din Coreea), ma indoiesc ca are mai putin de 90% plastic si beton. "Senzori care fac diagnoza" pare desprins dintr-un film gen Star Trek. Sa-mi fie iertat, si cu tot respectul fata de dvs. ca moderator al acestui topic, cred ca nu aveti cunostinta despre ce inseamna senzori si ce ar putea detecta acestia. La fel se intampla cu masinile de spalat Whirlpool carora li se face atata reclama si care ar fi dotate cu "al saselea simt", care nu-i altceva decat un algoritm sofisticat care determina sarcina suportata de motor (fara nici un senzor, doar am demontat "din toate oasele" aceste masini, de nenumarate ori). Despre aceste masini LG nu stiu decat ca au un motor fara perii, care are ori rotor din magnet permanent (ca cel folosit la capetele video rotative din videocasetofoanele VHS), ori rotor in scurtcircuit ca la motoarele asincrone (mai putin probabil, pentru ca necesita curenti mari de start si control la turatii joase). Asta voi vedea cand voi desface prima masina de acest gen. Masina asta nu poate avea decat doua sisteme de detectie a incarcarii cu rufe: 1, presostat controlat de un microprocesor, care are o precizie ridicata (este cu bobina si miez magnetic) si care poate detecta variatii mici de presiune din coloana de aer a presostatului. Nu este o noutate, mai este folosit si de alti producatori de masini (l-am intalnit uzual la Electrolux, Beco, Arctic, etc.) Acest presostat detecteaza cu precizie ridicata cantitatea de rufe din masina si dozeaza corespunzator apa folosita. Principiul este simplu: cu cat ai mai multe rufe in cuva, cu atat ele vor absorbi mai multa apa, si presiunea in coloana de aer a presostatului (care functioneaza pe principiul vaselor comunicante) va fi mai mica. 2. Sarcina motorului este urmarita de microcontroler astfel incat comanda acestuia sa fie in functie de incarcatura de rufe. Cu alte cuvinte, cu cat rufele sunt mai multe (si mai grele) cu atat motorul va absorbi un curent mai mare ca sa poate invarti tamburul la o anumita turatie. La stoarcere, daca rufele sunt distribuite neuniform, vor creea un cuplu rezistent foarte mare care va determina procesorul sa nu comande motorul pentru turatii ridicate, pentru a nu-l suprasolicita. Daca doriti si alte explicatii mai amanuntite, va stau la dispozitie. Scuze pentru lungime. |
#38
Posted 07 February 2015 - 22:07
Nu, nu mai este nevoie, de voie
Deci nu este ca la Albalux Autoturismele sînt tot o grămadă de fier și plastic, probabil în aceleași procente, 90 la sută. Totuși nu sînt ca cele de acum 60 de ani care erau facute... exact, din fier și ceva plastic tot în același procentaj. Eu cred că subiectul este despre cine are și ce părere are, ca utilizatori necunoscători, doar nu sîntem toți celebri reparatori de mașini de spălat. Cu stimă. Edited by crisstonne, 07 February 2015 - 22:44. |
#39
Posted 07 February 2015 - 23:13
Vreau doar sa subliniez cateva aspecte referitor la masinile de spalat de astazi, comparativ cu cele de acum 10-20 ani (nu 60, nu stiu cum erau acelea):
1. Nu va mai luati dupa reclame si capabilitati pompoase, aspecte de nave spatiale si nu stiu cate programe "inteligente" de detectare a scamelor de pe pantaloni, a parului de pe prosoape sau a petelor de pe camasi. Toate nu sunt decat strategii de marketing. 2. O masina spala bine rufele daca spala CU SUFICIENTA APA, cu detergent bun, cu apa cat mai putin dura, respectand temperaturile indicate pe etichetele rufelor. Am spus "cu suficienta apa" pentru ca toti producatorii au tendinta de a minimiza cantitatea de apa cu care se spala rufele. Asta ca sa fim "ecologici", sa facem economie de apa. Dar nimeni nu s-a gandit ca doar a trage apa la wc o singura data echivaleaza cu diferenta de consum de apa intre masinile vechi si cele noi. Cred ca avem de-a face cu genul "s-a ieftinit la malai si s-a scumpit la tarate". Toata lumea stie ca FARA APA NU POATE SPALA NIMENI NICI O RUFA. Toate doamnele cu care am discutat de-a lungul anilor mi-au confirmat faptul ca, in general, masinile mai vechi spalau mai bine decat cele moderne de astazi. De ce? Pentru ca NU FACEAU ECONOMIE DE APA. Acum toate au nu stiu cati de "A" si de "+" la economie de energie, dar putin stiu ca diferenta dintre una veche si una de acum este de maxim 10% in privinta consumului de curent. Deasemenea, cele de astazi sunt setate sa consume mai putina apa, rufele nu sunt inmuiate suficient, nu sunt miscate suficient in tambur astfel incat murdaria sa se dizolve in apa si sa fie eliminata. In schimb au lungit deranjant de mult timpii de spalare, pentru a compensa faptul ca apa este mai putina in cuva, iar miscarile tamburului sunt mai lente si mai rare. Cat despre Albalux, si-au facut treaba foarte bine la timpul lor, si erau o alternativa extraordinara la spalatul "de mana". Intrebati doamnele mai in varsta. Si inca o remarca: sunt multe persoane care si-au cumparat masini semiautomate (din cele cu doua compartimente verticale, unul de spalat, si unul de stoarcere), la care rufele stau la fel ca la masinile Daewoo cu bule. Absolut toti au remarcat faptul ca spala impecabil, mai bine decat cele automate. De ce? Pentru ca rufele stau cufundate permanent in apa, in timp ce sunt rotite. Timpul de spalare este mult mai scurt, si rezultatul mult mai bun. Cei ce au avut sau au Daewoo cu bule, stiu asta. Edited by ervinen, 07 February 2015 - 23:15. |
#40
Posted 08 February 2015 - 07:35
@ervinen, mulțumim dar sper că ai terminat cu off topicul
Dacă dorești să discuți generalități despre mașini de spălat ori să dai sfaturi ai acest subiect: http://forum.softped...2/page__st__144 Să revenim la oile noastre... Deja sînteți obișnuiți că postez păreri la perioade de timp. Tot ce am postat mai sus este adevărat. Ca să nu mai avem discuții cum că sînt prea tînăr... am prins și mașinile alea tip tulumbă, cilindrice, înainte de Albalux, cred că nu erau românești dar nu mai rețin de unde erau aduse, din est în orice caz. Să posteze păreri cei care posedă LG direct drive, să aflăm cum se comportă de-a lungul timpului Să vă bucurați de ele... de ultima tehnologie. P.S. Eu și soția ne tot felicităm de fiecare dată cînd o punem în funcțiune și vedem rezultatele, ne minunăm de ,, bucata " de beton și plastic și ce o mai fi acolo... pe care scrie LG. Edited by crisstonne, 08 February 2015 - 07:42. |
#41
Posted 08 February 2015 - 11:40
Daca nu ai scos suruburile din spate e normal sa faca asa ,eu am un lg si nu am nici un fel de probleme
|
#42
Posted 08 February 2015 - 12:45
#43
Posted 13 February 2015 - 20:37
Si noi o folosim de 2 ani si jumatate cu rezultate excelente. Apa dedurizata sigur a ajutat.
Motorul acestei masini este de tip "inverter", adica un motor asincron cu rotor in scurt circuit controlat de un convertizor de frecventa. O alegere fericita tehnic vorbind. |
#44
Posted 14 February 2015 - 19:16
Nici vorba de motor asincron cu rotor in scurtcircuit. Este un motor cu rotorul in forma de oala,
care are fixati magneti permanenti pe circumferinta. Este intr-adevar un motor performant in ceea ce priveste controlul turatiei, cuplu mare la turatii mici, silentiozitate. Puteti citi aici despre acest tip de motor. Nu este o noutate tehnica, el fiind folosit in general in robotica, micromotoare din CD/DVD playere de calitate, HDD din calculatoare (motorul care invarte platanul hard-ului), motorul capului video rotativ in videocasetofoanele VHF, etc. Aveti aici o poza cu motorul masii de spalat LG Masina asta de spalat este intr-adevar revolutionara, asta vazand multe filmulete pe youtube. DAR.... Cei ce stiti ca aveti apa dura la reteaua de alimentare, sau folositi o fantana din panza freatica, nu recomand aceasta masina. Ma gandesc cu groaza ce se va intampla cand se va duce simeringul care etanseaza axul tamburului, si v-a intra apa direct in motorul asta sofisticat. In al doilea rand, pare prea complicata electronic(cu senzori magnetici de vibratie) si ma gandesc ce se v-a intampla cand vor apare defectiuni ale lor. Si nu in ultimul rand, iata ce scrie un user Youtube (sper sa intelegeti engleza lui, nu-i greu) "What most people don't realize is that if you live in Canada LG will not sell you parts to repair their appliances. Even if you order from main distributors from the U.S. they won't ship them to you. They force you to pay extremely high labour cost by using their so called qualified repair techs. I have learned my lesson as my LG front load machine sounds like a jet airplane taking off and if I had to hire someone to repair it - it would be more than the machine is worth." Edited by ervinen, 14 February 2015 - 19:19. |
#45
Posted 14 February 2015 - 19:55
Eu am pus un filtru la rețeaua de apă rece special pentru ea
|
#46
Posted 14 February 2015 - 21:13
ce fel de filtru ai pus ? Daca se poate un link ....multumesc.
Am facut si eu comanda de una bucata de aici http://www.emag.ro/m...3/pd/D1R5JBBBM/ . Am vazut la cineva si mi-a placut cat de silentioasa este . Masina o fac cadou fratelui meu si sper sa nu ma fac de rusine |
|
#47
Posted 14 February 2015 - 22:18
Am făcut acum o poză la filtru că nu mai rețin cum se numește.
Are la Brico depot. A mea a stat un pic în baie, apoi am mutat-o într-o debara mică lîngă bucătarie, să nu am stres cu umiditatea, cea veche era numai rugină de la stat în baie. De rușine nu te faci, poate de laudă. A mea mai are un pic și face doi ani, funcționează perfect, spală perfect. Dar să îi pui pe noii proprietari să citească manualul cu atenție Attached FilesEdited by crisstonne, 14 February 2015 - 22:22. |
#48
Posted 14 February 2015 - 22:21
Tot asincron e si ala. Se fac ventilatoare de plafon cu principiul asta de multi ani.
Oricum, calitatea apei si reglarea corecta a stabilitatii sunt foarte importante ca la orice masina. |
#49
Posted 16 March 2015 - 11:12
Ce alte marci mai produc masini de spalat cu astfel de motor?
|
#50
Posted 16 March 2015 - 14:28
Este ca LG nu-ti inspira prea multa incredere?
Fisher & Paykel, Samsung, Whirlpool, Toshiba etc. |
#51
Posted 16 March 2015 - 16:56
Multumesc de informatie dar daca imi spui si cum se numeste sistemul asta la samsung ar fi minunat.
Am cautat samsung cu direct drive si nu am gasit nimic,cu siguranta denumirea este brevetata de LG. |
|
#52
Posted 16 March 2015 - 18:32
Informatia am cules-o de pe alte site-uri. Am cautat si uite primul model gasit: http://www.samsung.c...rs/WF431ABP/XAA
Edited by camsonat, 16 March 2015 - 18:32. |
#53
Posted 17 March 2015 - 22:13
Dragilor
Cred ca cel mai util este sa oferim celorlati informatii exacte nu pareri. Multumesc lui ervinen pentru comentarii. Am achizitionat de curand LG F10B9QDA de la flanco la un pret de ~1500 ron. Pentru mine a contat si faptul ca m-au scapat de cea veche. M-am orientat spre LG dd la recomandarea unui vecin care este multumit de a lui de ~2 ani. Primele impresii sunt categoric pozitive. Este foarte silentioasa (daca o asezi orizontal) si spala impecabil. Voi reveni in timp cu alte comentarii. Inca ceva: sunetele la pornire/oprire/setari sunt cam "maneliste" dar nu caraterizeaza astfel functionarea masinii. Edited by florinstef, 17 March 2015 - 22:21. |
#54
Posted 18 March 2015 - 17:19
@florinstef
Aşteptăm păreri periodice. La mine sunetele sînt nişte simple piuituri, orice aparat modern are aşa la ora actuală. Nu văd nimic supărător cam toată aparatura mea face un piuit, necesar zic... că ştiu că ,,a luat " comanda. Să o stăpînești sănătos |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users