Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 

Bhakti-yoga - Discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
146 replies to this topic

#19
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
9. Iubirea divină în starea sufletească de părinte al Domnului (în lumea spirituală a dulceții - Goloka-Vrindavan)

76
prabhu kahe eho uttama age kaha ara
raya kahe, vatsalya prema sarva sadhya sara


Domnul spuse: asta e superlativ- prabhu kahe eho uttama
Continuă să spui mai mult - age kaha ara
Ramananda Raya spuse: iubirea parentală divină - rāya kahe vatsalya-prema
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.

Tika:
Faptul că Ramanada Ray a pătruns în Vrindavan prin amintirea iubirii prietenești
a copiilor care se joacă pur și simplu cu Krișna acolo, îl face pe Șri Cetanya să afirme
că în sfârșit această afirmație privind scopul vieții este foarte bună (superlativă).
Și totuși Acesta nu este pe deplin mulțumit.
De aceea îi cere lui Ramananda Raya să continue să vorbească mai departe.
Ca urmare Ramananda Raya ridică ștacheta și declară vatsalya-prema
în care devotul devine părintele Domnului, este esența tuturor scopurilor vieții

Pentru a exemplifica gloria iubirii parentale, Ramanada Ray dă un citat din Bhagavat Puran 10.8.46
în care Maharagi Parikșit îl întreabă pe Șukadev Gosvami:

77
¶rī-rājovāca
nandaḥ kim akarod brahman ¶reya evaḿ mahodayam
ya¶odā ca mahā-bhāgā papau yasyāḥ stanaḿ hariḥ


Regele spuse: Oh brahman - ¶rī-rājovāca brahman
Ce fel de activități auspicioase au fost executate de Nanda (tatăl lui Krișna) - kim ¶reya akarod nandaḥ
Asfel încât (să obțină) marea perfecțiune - evaḿ mahodayam
și Yașoda (Mama lui Krișna) (să aibă) marea fericire - ca ya¶odā mahā-bhāgā
ca Domnul Suprem să sugă (lapte) de la sânul acesteia - hariḥ papau stanaḿ yasyāḥ

Apoi cită Šrīmad-Bhāgavatam (10.9.20) pentru a arăta ca iubirea parentală a mamei Yașoda
este atât de exaltată încăt ea-l poate controla pe Krișna, deși Acesta este Controlorul tuturor.
Acesta este nivelul în care Devotul controlează Obiectul Devoțiunii - Domnul Suprem.
Mama Yașoda îl leagă astfel pe Krișna de piatra de piuă, pentru a-i da o lecție de bună purtare.

78
nemaḿ viriñco na bhavo na ¶rīr apy ańga-saḿ¶rayā
prasādaḿ lebhire gopī yat tat prāpa vimuktidāt


Nici Brahma, nici Șiva și nici măcar Șri (Zeița Fericirii), care este foarte aproape (de Domnul Suprem) - nemaḿ viriñco na bhavo na ¶rīr apy ańga-saḿ¶rayā
Nu au obținut mila acordată acestei păstorițe (Yașoda) - prāpa imam prasādaḿ lebhire tat gopī
De Cel ce dă eliberarea (din lumea materială – Domnul Suprem Krișna) - vimukti-dāt

#20
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
9. Iubirea erotică în starea sufletească de iubită a Domnului (în lumea spirituală a dulceții - Goloka-Vrindavan)

79
prabhu kahe eho uttama age kaha ara
raya kahe kanta-prema sarva-sadhya-sara


Domnul spuse: asta e excelent- prabhu kahe eho uttama
Continuă să spui mai mult - age kaha ara
Ramananda Ray spuse: iubirea erotică divină - rāya kahe prema kanta
Este esența tuturor scopurilor vieții - sara sarva-sadhya.

Tika:
După ce a auzit despre iubirea parentală divină, Șri Cetanya, deși a considerat-o superlativă,
de asemenea nu a fost mulțumit și l-a îndemnat pe Ramananda Ray să continuă să vorbească.
Astfel acesta din urmă ridică iar ștacheta și declară că iubirea erotică divină - kanta-prema
este esența tuturor scopurilor vieții.
Pentru a demonstra veridicitatea afirmației sale Ramananda Ray citează Șrimada Bhagavatam 10.47.60:

80
nāyaḿ ¶riyo 'ńga u nitānta-rateḥ prasādaḥ
svar-yoṣitāḿ nalina-gandha-rucāḿ kuto 'nyāḥ
rāsotsave 'sya bhuja-daṇḍa-gṛhīta-kaṇṭha-
labdhā¶iṣāḿ ya udagād vraja-sundarīṇām


O vai, nici măcar Zeița Fericirii (care e consoarta lui Narayam în lumea spirituală Vaikuntha) - u na ayam ¶riyah
care are iubire divină din belșug -nitānta-rateh
și nici femeile din paradis (planetele paradisiace din lumea materială - svar-loka)
care au aroma florilor de lotus -svar-yoșitām nalina-gandha și strălucesc - rucām
nu au obținut mila - prasādam care a fost manifestată de Acesta (Krișna) -udagād asya
în festivalul gusturilor iubirii - rāsa-utsave
(când) brațele sale au îmbrățișat gâturile- bhuja-danda-grihīta-kantha
iubitelor din Vrindavan - vraja-vallabhīnām
ce să mai spunem despre celelalte (femei)? - kuto 'nyām

81
tāsām āvirabhūc chauriḥ smayamāna-mukhāmbujaḥ
pītāmbara-dharaḥ sragvī sākṣān manmatha-manmathaḥ

(citat din Șrimada Bhagavatam 10.32.2)

Eroul (Krișna) apăru în fața lor (gopiilor - fetele păstorițe) - ¶auriḥ āvirabhūt tāsām
Cu un zâmbet pe fața sa asemenea lotusului - smayamāna mukha ambujaḥ
Purtând un dhoti galben și o ghirlandă de flori- dharaḥ ambara pīta srak-vī
(Care prin frumusețea Sa) agită (erotic) mintea direct - matha mana sākṣāt
(a lui Cupidon) – Agitatorului minților (tuturor) - manmathaḥ.

#21
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Superioritatea sau inferioritatea gusturilor iubirii divine

82
kṛṣṇa-prāptira upāya bahu-vidha haya
kṛṣṇa-prāpti-tāratamya bahuta āchaya


Există nenumărate mijloace de a-L obține pe Krișna - haya bahu-vidha upāya prāptira kṛṣṇa
Există nenumărate gradații superioare și inferioare ale obținerii lui Krișna -āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa

Tika:
Aceste gradații superioare și inferioare depind de tipul de relație eternă pe care devotul o stabilește cu Krișna,
într-o anumită formă eternă de a Sa (de exemplu în Vrndavan forma eternă de copil sau forma de tânăr).

83
kintu yāńra yei rasa, sei sarvottama
taṭa-stha hañā vicārile, āche tara-tama


Deși pentru unul (devot) un anumit gust (al iubirii divine) este cel mai bun dintre toate - kintu yāńra yei rasa sei uttama sarva
Dacă se consideră dintr-un punct de vedere neutral - vicārile taṭa-stha
Există (gusturi ) inferiore și superionare (ale iubirii divine) - hañā āche tara-tama

#22
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,783
  • Înscris: 27.01.2009
Captivant

#23
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
84
yathottaram asau svāda- viśeṣollāsa-mayy api
ratir vāsanayā svādvī bhāsate kāpi kasyacit


Astfel dintre toate gusturile particulare (ale iubirii divine) –yatha kasyacit svāda- viśeṣa
Deşi făcute din iluminare - api mayy ullāsa
cel mai înalt este cel care apare - uttaram kāpi bhāsate
din dorinţa pentru dulcea iubirea erotică divină -vāsanayā svādvī ratir

85
pūrva-pūrva-rasera guṇa — pare pare haya
dui-tina gaṇane pañca paryanta bāḍaya


Calităţile fiecărui gust anterior al iubirii divine - guṇa pūrva-pūrva rasera
Se află în următoarele (gusturi) - haya pare pare
Începând numărătoarea cu cel de-al doilea, al treilea -gaṇane dui-tina
(şi) crescând până la al cincilea (gust al iubirii divine)- bāḍaya paryanta pañca

Tika:
Cel de-al doilea gust al iubirii divine este Dasya Rasa (al servitudinii divine),
în care se află toate calităţile existente în prima Rasă – Şanta Rasa - starea sentimentală a păcii în care Obiectul iubirii este Şri Krişna
manifestat ca întruchipare a eternităţii
, cunoaşterii şi extazului, supremul atma-rama (suflet satisfăcut în sine însuşi).

Cel de-al treilea gust al iubirii divine este Sakya Rasa (Iubirea prietenească divină), în care se află calităţile Raselor anterioare.
Cel de-al patrulea gust al iubirii divine este Vatsalya Rasa (Iubirea parentală divină), în care se află calităţile Raselor anterioare.
Cel de-al cincilea gust al iubirii divine este Madhurya Rasa (Iubirea erotică divină), în care se află toate calităţile Raselor anterioare.
Acest lucru este explicat în versul următor.

86
guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase
śānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise


Odată cu creşterea calităţilor, creşte şi gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya
Creşterea calităţilor are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase
de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (şi) cea dulce (erotică) - śānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete

#24
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Calitățile gusturilor iubirii inferioare sunt incluse în cele superioare

86-87
guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase
¶ānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise


ākā¶ādira guṇa yena para-para bhūte
dui-tina krame bāḍe pañca pṛthivīte


Odată cu creșterea calităților, crește și gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya
Creșterea calităților are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase
de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (și) cea dulce (erotică) - ¶ānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete

Așa cum și calitățile elementelor materiale - yena guṇa bhūte
Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame
(începând cu cele ale) spațiului și așa mai departe - ākā¶a-ādira
În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina
Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte

Tika:
În primul element, spațiu, se află sunetul sau vibrația –> cuplat cu simțul auzului.
În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital –> cuplat cu simțul atingerii.
În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma –> cuplat cu simțul vederii.
În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul -> cuplat cu simțul gustului.
În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul –> cuplat cu simțul mirosului.

#25
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Perfecțiune ... completă

(Ramananda Ray continuă)

88
paripūrṇa-kṛṣṇa-prāpti ei 'premā' haite
ei premāra va¶a kṛṣṇa — kahe bhāgavate


Obținerea completă a lui Krișna - prāpti paripūrṇa kṛṣṇa
Este atinsă prin iubirea divină - ei haite premā
Despre acest tip de iubire (prin care se obține Krișna în forma sa completă) - ei premāra
prin care Krișna se află sub controlul (devotului) - kṛṣṇa va¶a
Se vorbește în Bhagvat (Puran) - kahe bhāgavate

Tika:
Faptul că obținerea completă a lui Krișna implică atingerea iubirii erotice divine
devine evidentă prin exemplul dat de Ramananda Ray.
El citează cuvintele lui Krișna înregistrate în Șrimad Bhagavatam (10.82.44),
în momentul în care Acesta se întâlnește cu gopiile după o despărțire de ani de zile,
în locul sfânt numit Samanta Panceaka (descris în șirul Maha-bharata) în timpul unei eclipse solare.

După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras și le-a îmbrățișat pe fiecare, a zâmbit și a spus:
89
mayi bhaktir hi bhūtānām amṛtatvāya kalpate
diṣṭyā yad āsīn mat-sneho bhavatīnāḿ mad-āpanaḥ


Serviciul devoțional pentru Mine califică cu siguranță - bhaktiḥ mayi kalpate hi
Toate ființele pentru viața eternă - bhūtānām amṛtatvāya
Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obține pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ
Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat

Tika:
Bhakti (sadhana) fără Iubire pentru Krișna (așa cum este practică de impersonaliști),
duce la viața eternă, dar nu și la Krișna.
Gopiile îl iubesc pe Krișna; de aceea ele îl obțin pe Krișna și viața eternă cu Acesta.

#26
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 27 septembrie 2013 - 08:52, said:

Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obţine pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ
Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat

Tu intelegi asta metaforic sau literal?

#27
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Eu o înțeleg ca fiind realitatea.

Jocurile amoroase ale tânărului Krișna cu gopiile sunt de asemenea prezentate
și de autorul acestei cărți în care sunt consemnate mai sus discuțiile lui Șri Cetanya cu Ramananda Ray.
Această carte în care este prezentată o zi din activitățile lui Krișna în Vrindavan se numește Govinda Lila-amrita.

Govinda-lilamrita este un manual - paddhati – pentru meditaţie asupra jocurilor divine - lila smaran
în care este prezentată dorinţa intimă - mano'bhistha- a lui Şri Cetanya Deva
de a distribui serviciul devoţional al iubirii din Vrindavan - Vraja prema bhakti.

Mijloacele prin care atingi cel mai de seamă dar al lui Șri Cetanya (Vraja prema bhakti) sunt în mod specific menţionate în
Govinda Lilamrita Versul 3

zrI-rAdhA-prANa-bandhoz caraNa-kamalayoH
keza-zeSAdy-agamyA
yA sAdhyA prema-sevA vraja-carita-parair
gaDha-laulyaika-labhyA |
sA syAt prAptA yayA tAM prathayitum adhunA
mAnasIm asya sevAM
bhAvyAM rAgAdhva-pAnthair vrajam anu caritaM
naityikaM tasya naumi

(transliterare Harward-Kyoto)

Scopul final (Sadhya) al practicii spirituale este prema seva (serviciul din iubire)
pentru prietenul vieţii (Prana-bandhu) (al) Radhei, Şri Krişna.
Deşi o astfel de prema-seva este necunoscută lui Brahmaa, Şiva şi Ananta,
ea este disponibilă pentru cei care urmează cu un profund ataşament sentimentele locuitorilor din Vrindavan (Vraja-vasi).
Deci, începând să prezint acest sistem, de meditaţia asupra serviciului devoţional (manasi seva)
executat de cei care urmează calea raganuga bhakti, offer plecăciuni jocurilor
Radhei (iubita intimă cea mai dragă) cu Krishna, care se desfăşoară zilnic în Vraja (traducere liberă... cu comentarii).

Versul 4

Hai să-L luăm ca adăpost pe Şri Krișna în timp ce:
la sfârşitul nopţii (nişanta), ieşind din crânguri intră în goştha (grajd);
mulge vacile şi Îşi ia micul dejun de dimineaţă şi dejunează seara (jocurile pratah şi sayan);
se joacă cu prietenii sakhas în timp ce vacile pasc în mijocul dimineţii şi târziu după amiaza (jocurile purvahna şi aparahna);
seara târziu ia parte la diferite spectacole artistice împreună cu tatăl său şi cu Vraja-vasii (pradoşa lila);
la amiază şi în toiul nopţii se ocupă cu jocurile amoroase ale iubirii divine (jocurile madhyana și nişa).

Edited by madhukar, 27 September 2013 - 15:14.


#28
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 27 septembrie 2013 - 15:13, said:

Eu o înțeleg ca fiind realitatea.

Jocurile amoroase ale tânărului Krișna cu gopiile sunt de asemenea prezentate
Scopul final (Sadhya) al practicii spirituale este prema seva (serviciul din iubire)
Radhei (iubita intimă cea mai dragă) cu Krishna, care se desfășoară zilnic în Vraja
la sfârșitul nopții (nișanta), ieșind din crânguri intră în goștha (grajd);
mulge vacile și Își ia micul dejun de dimineață și dejunează seara (jocurile pratah și sayan);
se joacă cu prietenii sakhas în timp ce vacile pasc în mijocul dimineții și târziu după amiaza (jocurile purvahna și aparahna);
seara târziu ia parte la diferite spectacole artistice împreună cu tatăl său și cu Vraja-vasii (pradoșa lila);
la amiază și în toiul nopții se ocupă cu jocurile amoroase ale iubirii divine (jocurile madhyana și nișa).
Deci a face sex cu fetele e a le invata iubirea divina?
De ce nu si cu baietii, atunci?
Si de ce prin sex sau alte activitati terestre cum e ingrijitul animalelor?
Logic, activitatile terestre sunt fie lucruri inutile intr-o lume divina, si care au aparut din necesitatea muririi, fie lucruri care prefigureaza altele, mult mai elevate, in lumea divina.
In ambele cazuri, mi se pare impropriu sa inveti despre cele divine facand chestii pur umane, vreau sa spun chestii atat de materiale. Inca activitatile artistice mai treaca-mearga.

#29
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 30 septembrie 2013 - 16:41, said:

Deci a face sex cu fetele e a le invata iubirea divina?
De ce nu si cu baietii, atunci?
...
A face sex cu fetele este expresia unei iubirii intime,
pe care Șri Krișna o are pentru gopii și care
nu este exprimată în nici un alt fel de tip de iubire.

Krișna nu le învață pe gopii prin sex iubirea amoroasă.
Pentru a ajunge la nivelul de a-L servi pe Șri Krișna ca o iubită
practicantul trebuie să mediteze conform procedeului Raganuga-Bhakti
asupra formei unei gopii, prin inițierea siddha-pranali primită de la maestrul spiritual,
în care i sunt revelate mai multe caracteristice ale corpului spiritual etern de păstoriță
pe care-l va atinge în lumea spirituală Goloka-Vrindavan.

A face sex cu Șri Krișna sub forma unei păstorițe
în lumea spirituală este un privileg deosebit de rar, și apoi
doar atingerea Sa ... este de asemenea deosebit de extatică.

Edited by madhukar, 30 September 2013 - 17:12.


#30
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Reacția lui Krișna

90
kṛṣṇera pratijñā dṛḍha sarva-kāle āche
ye yaiche bhaje, kṛṣṇa tāre bhaje taiche


Promisiunea hotărâtă a lui Krișna pentru totdeauna este că - pratijñā dṛḍha kṛṣṇera sarva-kāle āche
Așa cum o persoană îl venerează (pe El)- yaiche ye bhaje
La fel și Krișna o venerează pe aceasta - taiche kṛṣṇa bhaje tāre
Tika:
Ideea este că exact starea, sau relația pe care devotul și-o dorește în raport cu Krișna,
este starea sau relația în care Krișna reciprochează cu acesta.
Acest lucru este confirmat de Krișna în Bhagavad-gita 4.11, vers care este citat în continuare de Ramananda Ray.

91
ye yatha mam prapadyante tams tathaiva bhajamy aham
mama vartmanuvartante manushyah partha sarvasah
(Bhagavad-gita 4.11)

Așa cum o persoană mă venerează - yatha ye mam prapadyante
Cu siguranță la fel și Eu o venerez pe aceasta - eva tatha aham bhajami tan
O fiu al lui Partha toți oamenii - partha sarvasah manushyah
Urmează calea Mea (prefigurată de Mine) - anuvartante vartma mama

92
ei 'preme'ra anurūpa nā pāre bhajite
ataeva 'ṛṇī' haya — kahe bhāgavate


Bhagavat (Puran) spune că - bhāgavate kahe
(Domnul Suprem) nu este în stare să venereze (să răsplătească în aceeași măsură) - nā pāre bhajite
Acea iubire (erotică a gopiilor) - ei premera
De aceea (Domnul Suprem) este dator (gopiilor) -ataeva haya ṛṇī
Tika:
Cu alte cuvinte iubirea gopiilor pentru Krișna este mai mare decât a lui Krișna pentru ele,
astfel încât Krișna se simte dator față de ele. Acest sentiment al lui Krișna față de gopii
este exprimat în Bhagavat Puran 10.32.22, care este citat de Ramananda Ray în versul următor.

93
na pāraye 'haḿ niravadya-saḿyujāḿ
sva-sādhu-kṛtyaḿ vibudhāyuṣāpi vaḥ
yā mābhajan durjara-geha-¶ṛńkhalāḥ
saḿvṛ¶cya tad vaḥ pratiyātu sādhunā


Nu sunt în stare (să vă recompensez) nici într-o viață ca cea a semizeilor - na pāraye aham api vibudha-āyuṣā
pe voi care m-ați venerat - vaḥ yāḥ mā abhajan
Prin propriile voastre activități sfinte - sva kṛtyam sādhu
Lipsite de orice înșelăciune - niravadya-saḿyujām
tăind lanțul vieții familiale care este dificil (de tăiat) - saḿvṛ¶cya geha-¶ṛńkhalāḥ tat durjara
Fie ca propriile activități să vă fie returnate - sādhunā vaḥ pratiyātu
Tika:
Atunci când Șri Krișna coboară în lumea materială,
cu El coboară și o parte din anturajul său, printre care se află și gopiile,
care le ajută pe noile gopii, care s-au calificat proaspăt pentru iubirea erotică divină,
dându-le "ultimul lustru" înainte de a fi transferate în lumea spirituală.
În aceste vers Krișna se adresează gopiilor care tocmai s-au calificat pentru iubirea erotică divină.
Bhageanul (venerarea gopiilor din această categorie) constă în iubirea lor erotică pentru Krișna,
pentru care s-au calificat în viețele anterioare

#31
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Puterea iubirii gopiilor

94
yadyapi kṛṣṇa-saundarya mādhuryera dhurya
vraja devīra sańge tāńra bāḍaye mādhurya


Deși frumusețea lui Krișna este suprema dulceață - yadyapi saundarya kṛṣṇa dhurya mādhuryera
Asocierea cu zeițele din Vraja (face ca) dulceața sa să crească - sańge devīra vraja mādhurya tāńra bāḍaye

95
tatrāti¶u¶ubhe tābhir bhagavān devakī-sutaḥ
madhye maṇīnāḿ haimānāḿ mahā-marakato yathā


În acel loc Domnul Suprem, fiul lui Devaki - tatra bhagavān sutaḥ devakī
(deveni) și mai ... deosebit de frumos datorită lor (zeițelor din Vraja) ati-¶u¶ubhe tābhiḥ
fiind asemenea pietrei prețioase Marakata (albastru închis) - yathā mahā-marakataḥ
În mijlocul pietrelor prețioase aurii (zeițele din Vraja)- madhye maṇīnām haimānām

96
prabhu kahe ei 'sādhyāvadhi' suni¶caya
kṛpā kari' kaha yadi āge kichu haya


Domnul replică: Aceasta este cu siguranță limita perfecțiunii - prabhu kahe ei su ni¶caya avadhi sādhya
Dacă (totuși) mai există ceva - yadi kichu haya
Fi milostiv și vorbește mai departe - kṛpā kari kaha āge

#32
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
97
rāya kahe, — ihāra āge puche hena jane
eta-dina nāhi jāni, āchaye bhuvane


Ramananda Raya replică: Până astăzi nu știu - raya kahe eta-dina nahi jani
să existe în lume o astfel de persoană - achaye bhuvane hena jane
care să întrebe dincolo de aceasta - puche age ihara

98
ińhāra madhye rādhāra prema — 'sādhya-¶iromaṇi'
yāńhāra mahimā sarva-¶āstrete vākhāni


(Ei bine) Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara
este coroana din pietre prețioase a (tuturor) scopurilor (vieții) - siromani sadhya
despre a cărei măreție se vorbește în toate scripturile - yanhara mahima vakhani sarva-sastrete

Tika:
Servitoarele Radhei - Mangeariile - datorită empatiei pe care o au cu Radha,
simt ceea ce simte și Radha și astfel simt aceleași sentimente pe care Radha le are față de Krișna.
Și deși ele simt cele mai deosebite sentimente ale iubirii Radhei față de Krișna,
ele rămân în continuare departe de Krișna, neîndrăznind în nici un fel
să-l iubească direct pe Krișna și să aibă o relație directă cu Acesta.

În mod direct ele sunt servitoare ale Radhei, aflându-se în dasya rasa.
Pntru că ele însă simt aceleași sentimente ale Radhei,
Rupa Gosvami fiind Rupa Mangeari în Krișna lila (jocurile lui Krișna din lumea spirituală),
consideră că mangeariile se află în madhurya rasa cu Krișna,
deși ele participă în jocuriile erotice ale lui Krișna doar ca servitoare.

Școala Gaudiya Vaișnava din Vrindavan consideră această iubire a mangerariilor
ca fiind cea mai înalt tip de iubire pe care un practicant o poate atinge,
accentuând în mod deosebit natura de servitoare a Radhei.
De aceea practicanților le este sugerat să mediteze ca fiind o servitoare a Radhei
și în nici un caz să nu mediteze ca fiind o iubită directă a lui Krișna, o nayka - o eroină a iubirii erotice -
care se află într-o relație de iubire erotică directă cu Krișna,
așa cum de exemplu sakhiile Radhei o au cu Krișna, fiind în același timp prietene cu Radha.

#33
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
10. Iubirea Radhei ca scop al vieții

98
ińhāra madhye rādhāra prema — 'sādhya-¶iromaṇi'
yāńhāra mahimā sarva-¶āstrete vākhāni


(Ei bine) Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara
este coroana din pietre prețioase a (tuturor) scopurilor (vieții) - siromani sadhya
despre a cărei măreție se vorbește în toate scripturile - yanhara mahima vakhani sarva-sastrete

8.99
yathā rādhā priyā viṣṇos
tasyāḥ kuṇḍaḿ priyaḿ tathā
sarva-gopīṣu saivaikā
viṣṇor atyanta-vallabhā


Așa cum Radha îi este dragă lui Vișnu (Krișna) - yathā rādhā priyā viṣṇos
La fel de drag îi este lacul ei - tathā priyaḿ kuṇḍam tasyāḥ
Iar dintre toate gopiile ea este cu siguranță singura - sarva-gopīṣu sā eva ekā
Care-i este deosebit de dragă lui Vișnu (Krișna) - atyanta-vallabhā viṣṇoḥ.

Tika:
În Nectarul Instrucțiunii (Upadeș-amrita), Mantra 9,
Șrila Rupa Gosvami arată în mod clar că există o diferență între diferitele locații din lumea spirituală:

vaikunthaj janito vara madhu-puri tatrapi rasotsavad
vrindaranyam udara-pani-ramanat tatrapi govardhanah
radha-kundam ihapi gokula-pateh premamritaplavanat
kuryad asya virajato giri-tate sevam viveki na kah


(Pentru că Domnul) s-a născut în Mathura (madhu-puri) – janito madhu-puri
(aceasta) este superioară Vaikunthei (lumea spirituală a formei Narayan a Domnului Suprem), - vara vaikunthat
Și totuși (superioară acesteia) este pădurea Vrindei - tatra api aranyam vrinda
(Pentru că acolo) are loc festivalul gusturilor iubirii divine - utsavat rasa
(Datorat) mâinilor și abdomenului iubitului (Krișna) - pani udara ramanat
Și totuși (superior acesteia) este dealul Govardhan tatra api govardhanah
Și încă superior acestuia este lacul Radhei – iha api radha-kundam
Pentru că este plin cu vârf de nectarul iubirii erotice a Domnului din Gokula- aplavanat amrita prema pateh gokula
Care persoană inteligentă nu ar servi acest (lac)- kah viveki na kuryat sevam asya
Situat la poalele dealului (Govardhan)? - virajatah tate giri

#34
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Preeminența iubirii Radhei.

101
prabhu kahe — āge kaha, ¶unite pāi sukhe
apūrvāmṛta-nadī vahe tomāra mukhe


Domnul spuse: Vorbește mai departe, e o fericire să te ascult - prabhu kahe — āge kaha, pāi sukhe ¶unite
Un râu de nectar nemaiîntâlnit curge din gura ta - nadī amṛta vahe mukhe tomāra

102
curi kari' rādhāke nila gopī-gaṇera ḍare
anyāpekṣā haile premera gāḍhatā nā sphure


Datorită temerii (datorate) de celelalte legături cu grupul de gopi- ḍare anya-apekṣā gopī-gaṇera
(Krișna) nu și-a manifestat intensitatea iubirii (în fața acestora) - nā sphure gāḍhatā premera
(și de aceea) a furat-o pe Radha - curi kari' nila rādhāke.

Tika:
Acest episod este descris în Dansul Rasa din Nișa lila (Jocurile din toiul nopții) în Șrimad Bhagavatam,
în care Krișna o fură pe Radha din mijlocul gopiilor, pentru a se bucura cu ea în jocurile iubirii.

103
rādhā lāgi' gopīre yadi sākṣāt kare tyāga
tabe jāni rādhāya kṛṣṇera gāḍha-anurāga


Intensitatea iubirii lui Krișna pentru Radha poate fi atunci înțeleasă - gāḍha-anurāga kṛṣṇera rādhāya tabe jāni
Dacă luăm în considerare că de dragul Radhei - yadi lāgi rādhā
(Acesta) a renunțat direct la (celelalte) gopii - kare tyāga sākṣāt gopīre

#35
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Măreția iubirii Radhei

104-109

raya kahe, -- tabe suna premera mahima
tri-jagate radha-premera nahika upama


Apoi Ramananda Raya spuse - tabe raya kahe
Ascultă despre măreția acelei iubiri- suna mahima premera
În cele trei lumi nu există compație cu iubirea Radhei - tri jagate nahika upama radha-premera

gopi-ganera rasa-nritya-mandali chadiya
radha cahi' vane phire vilapa kariya


Părăsind cercul dansului Rasa al grupului Gopilor- chadiya mandali nritya rasa ganera gopi
(și) dorind să se plângă (mânată de gelozie) Radha fugi în pădure- radha cahi' vilapa kariya phire vane

kamsarir api samsara-
vasana-baddha-srinkhalam
radham adhaya hridaye
tatyaja vraja-sundarih


Iar dușmanul lui Kamsa (Krișna) legat cu lanțurile puternice - api kamsa-arih baddha-srinkhalam
Ale dorinței de a se bucura de plăcere - vasana samsara
Luând-o pe Radha în inimă - adhaya radham hridaye
Le părăsi pe frumoasele din Vraja - tatyaja vraja sundarih

itas tatas tam anusritya radhikam
ananga-bana-vrana-khinna-manasah
kritanutapah sa kalinda-nandini
tatanta-kunje vishasada madhavah


Mintea fiindu-i deranjată datorită ranei - manasah khinna vrana
(Provocată) de săgeata lui Cupidon, - bana ananga
regretând purtarea (Sa) și lamentându-Se - anutapah krita vishasada sah
Krișna o căută pe Radha- madhavah tam anusritya radhikam
Încoace și încolo, prin crângurile de pe marginea malurilor Yamunei - itah tatah kunje tata-anta kalinda-nandini

ei dui-slokera artha vicarile jani
vicarite uthe yena amritera khani


Luând în considerație aceste două versuri - vicarile ei dui slokera
Se poate înțelege subiectul- jani artha
Prin a cărui considerație se trezește o mină de nectar - yena vicarite uthe khani amritera

sata-koti gopi-sange rasa-vilasa
tara madhye eka-murtye rahe radha-pasa


Degustând jocuri în compania a sute de mii de gopii - rasa-vilasa sange sata koti gopi
(și) Aflându-se în mijlocul lor (în tot atât de multe forme) se retrase într-o singură formă alături de Radha- tara madhye rahe eka-murtye pasa radha.

#36
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 30 septembrie 2013 - 17:07, said:

Pentru a ajunge la nivelul de a-L servi pe Șri Krișna ca o iubită
practicantul trebuie să mediteze conform procedeului Raganuga-Bhakti
asupra formei unei gopii, prin inițierea siddha-pranali primită de la maestrul spiritual,
în care i sunt revelate mai multe caracteristice ale corpului spiritual etern de păstoriță
pe care-l va atinge în lumea spirituală Goloka-Vrindavan.
Tu ai incercat?

View Postmadhukar, on 08 octombrie 2013 - 19:02, said:

Degustând jocuri în compania a sute de mii de gopii
(şi) Aflându-se în mijlocul lor (în tot atât de multe forme) se retrase într-o singură formă alături de Radha
Deci pana la urma tot la un fel de arhetipalitate ne referim.
Un cuplu care le prefigureaza pe toate.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate