Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bhakti-yoga - Discuția dintre Ramananda Ray și Șri Cetanya
#127
Posted 24 January 2022 - 20:01
6.3 Două tipuri de prema - iubire spirituală
2. Raganuga Bhakti - conform scrierilor despre Goloka-Virndavan - accentuate în Învățăturilor Domnului Cetanya - care duc la spațiul spiritual al Domnului Transcendental original - Krișna. Cuvântul “raganuga” este compus din două cuvinte, “raga”, “ataşament plin de iubire”, şi “anuga”, “a urma”. virājantim abhivyaktaḿ vrajavāsi-janādiṣu | rāgātmikām anusṛtā yā sā rāgānugocyate || (Bhakti rasamrita Sindhu 1.2.270) “Devoţiunea care este în mod evident prezentă în asociaţii Dommnului în Vraja (Goloka-Vrindavan) este numită devoţiune umplută de ataşamentul iubirii (ragātmika-bhakti), iar devoţiunea care urmează această ragatmika-bhakti este numită ragānuga-bhakti.” |
#128
Posted 30 January 2022 - 12:00
6.3 Două tipuri de prema - iubire spirituală
Iubirea din lumea spirituală intimă a Domnului Transcendental rāga-bhaktye vraje svayaḿ- bhagavāne pāya || (Caitanya caritamrita 2.24.85) “Prin raga-bhakti, se va atinge Domnul original (svayaḿ- bhagavāne) din Vraja.” rāgānuga-mārge tāńre bhaje yei jana sei-jana pāya vraje vrajendra-nandana || (cc 2.8.221) “Cel ce practică venerarea urmând calea raganuga Îl va atinge pe Vrajendra-nandana (Şri Krişna) in Vraja.” În domeniul Vrajei (Vrindavan) prevalează activităţile dulci şi intime asemănătoare celor umane. Numai într-o asemenea atmosferă este posibil ca dragostea să atingă apogeul. Dragostea divină care este amestecată cu conştienţă despre atotputernicia Domnului este micşorată de frica şi reverenţa pentru Acesta, având o calitate inferioară aşa cum este confirmat de Şri Krişna Caitanya. sakala jagate more kare vidhi-bhakti vidhi-bhaktye vraja-bhāva pāite nāhi śakti aiśvarya-jńānete saba jagat miśrita aiśvarya-śithila-preme nāhi mora prīta (cc 1.3.15-16) “În această lume toţi mă venerează în vaidhi-bhakti. Vaidhi bhakti nu are puterea de a atinge sentimentele din Vraja. Devoţiunea lumii este amestecată cu cunoaştere despre puterea Mea divină. Nu găsesec o plăcere deosebită în iubirea care este diluată de putere." Vezi Iubirea din Lumea spirituală a maiestății Domnului Transcendental. Edited by madhukar, 30 January 2022 - 12:02. |
#129
Posted 10 February 2022 - 13:19
7. Prema - Iubirea spirituală - în Vaikuntha - Lumea spirituală a maiestății Domnului Transcendental
Ramananda Raya spuse: Iubirea divină în servitudine - raya kahe, "dasya-prema Este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya. Unii Vaișnavi au tradus aici prema prin iubire spontană, poate încercând să facă aluzie la raga-atmika bhakti a locuitorilor din Goloka - Lumea spirituală a iubirii intime, când de fapt Ramananda Ray va vorbi despre iubirea în servitudine a lui Mahārāgi Ambarīş, care nu practica Raganuga Sadhan Bhakti. Pentru a subblinia faptul că Iubirea divină în servitudine - dasya-prema este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya, Ramananda Ray citează versul 9.5.16 din Şrimad Bhagavatam, în care Durvāsā Muni eulogizează Iubirea divină în servitudine a lui Mahārāgi Ambarīş: 72 yan-nāma-śruti-mātreṇa pumān bhavati nirmalaḥ tasya tīrtha-padaḥ kiḿ vā dāsānām avaśiṣyate Doar prin auzirea acelui nume (al Domnului Suprem) - mātreṇa śruti yat nāma Un om devine pur - pumān bhavati nirmalaḥ Ce mai rămâne de atins pentru cel ce serveşte - kiḿ vā tasya dāsānām Piciorele asemenea unor locuri de pelerinaj (ale Domnului Transcendental - Viṣṇu - vezi contextul) - tīrtha-padaḥ Edited by madhukar, 10 February 2022 - 13:20. |
#130
Posted 12 February 2022 - 12:36
Discuția dintre Śrī Caitanya și Ramānanda Ray
Prema Bhakti în Vrindavan - Prietenia spirituală Acest tip de relație de iubire spirituală există numai în Goloka Vrindavan și se atinge doar prin practica Rāgānuga Sādhan Bhakti. Ramananda Raya spuse: iubirea prietenească divină - rāya kahe sakhya-prema Este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya. De-abia în următorul vers Ramananda Ray pătrunde în Vrindavan unde există raga-atmika bhakti – serviciul devoţional al atașamentului sufletesc, pentru a expemplifica iubirea prietenească spirituală, citându-l pe Śuka (Bhāgvatam. 10.12.11): În acest fel dintre transcendentaliştii care au atins fericirea realizării strălucirii impersonale a Domnului - ittham satām anubhūtyā sukha brahma Dintre cei care au aceptat servitudinea pentru Domnul Suprem - gatānām dāsyam para-daivatena Şi dintre cei care se află sub influenţa energiei materiale iluzorii - māyā-āśritānām Cei ce a au acumulat nenumărate fapte pioase - kṛta-puṇya-puñjāḥ Se joacă asemenea copiilor oamenilor împreună (cu Domnul Suprem) - vijahruḥ sārdham nara-dārakeṇa Această joacă se află pe platforma iubirii intense a sufletului – raga-atmika, care poate fi atinsă prin practica (sadhana) numită rāga-anuga bhakti. Domnul spuse: asta e superlativ- prabhu kahe eho uttama Continuă să spui mai mult - age kaha ara |
#131
Posted 18 February 2022 - 09:01
Discuția dintre Śrī Caitanya și Ramānanda Ray
Prema Bhakti în Vrindavan - Relația parentală divină Acest tip de relație de iubire divină există numai în Goloka Vrindavan și se atinge doar prin practica Raganuga Sadhan Bhakti. Ramananda Raya spuse: iubirea parentală divină - rāya kahe vatsalya-prema Este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya. Tika: Faptul că Ramanada Ray a pătruns în Vrindavan prin amintirea iubirii prieteneşti a copiilor care se joacă pur şi simplu cu Domnul Transcendental Krişna acolo, îl face pe Şri Cetanya să afirme că în sfârşit această afirmaţie privind scopul vieţii este foarte bună. Şi totuşi Acesta nu este pe deplin mulţumit. De aceea îi cere lui Ramananda Raya să continue să vorbească mai departe. Ca urmare Ramananda Raya ridică ştacheta şi declară iubirea parentală spirituală - vatsalya-prema este esența scopurilor vieții - sarva-sadhya-sara. |
#132
Posted 06 March 2022 - 08:27
Discuția dintre Śrī Caitanya și Ramānanda Ray
Prema Bhakti în Vrindavan - 8.1 Prema Kanta - Iubirea erotică spirituală După ce a auzit despre iubirea parentală divină, Şri Cetanya, deşi a considerat-o superlativă, de asemenea nu a fost mulţumit şi l-a îndemnat pe Ramananda Ray să continuă să vorbească. Astfel acesta din urmă ridică iar ştacheta şi declară că iubirea erotică divină - kanta-prema este esenţa tuturor scopurilor vieţii. Domnul spuse: asta e excelent- prabhu kahe eho uttama Continuă să spui mai mult - age kaha ara Ramananda Ray spuse: iubirea erotică divină - rāya kahe prema kanta Este esenţa tuturor scopurilor vieţii - sara sarva-sadhya. Pentru a demonstra veridicitatea afirmaţiei sale Ramananda Ray citează Şrimad Bhagavatam 10.47.60: O vai, nici măcar Zeiţa Fericirii (care e consoarta lui Narayan în lumea spirituală Vaikuntha) - u na ayam śriyah care are iubire divină din belşug -nitānta-rateh şi nici femeile din paradis (planetele paradisiace din lumea materială - svar-loka) care au aroma florilor de lotus şi strălucesc - svar-yoşitām nalina-gandha - rucām nu au obţinut mila care a fost manifestată de Acesta (Krişna) - - prasādamudagād asya în festivalul gusturilor iubirii - rāsa-utsave (când) braţele sale au îmbrăţişat gâturile- bhuja-danda-grihīta-kantha iubitelor din Vrindavan - vraja-vallabhīnām ce să mai spunem despre celelalte (femei)? - kuto 'nyām Edited by madhukar, 06 March 2022 - 08:28. |
#133
Posted 30 April 2022 - 16:18
Prema Bhakti în Vrindavan - 8.1 Prema Kanta - Iubirea erotică spirituală
Este Iubirea Spirituală Supremă Există nenumărate mijloace de a-L obţine pe Krişna - haya bahu-vidha upāya prāptira kṛṣṇa Există nenumărate gradaţii superioare şi inferioare ale obţinerii lui Krişna -āchaya bahuta tāra tamya prāpti kṛṣṇa Tika: Aceste gradaţii superioare şi inferioare depind de tipul de relaţie eternă pe care devotul o stabileşte cu Krişna, într-o anumită formă eternă de a Sa (de exemplu în Vrndavan forma eternă de copil sau de tânăr adolesent). Deşi pentru unul (und practicant) un anumit gust (al iubirii spirituale) este cel mai bun dintre toate - kintu yāńra yei rasa sei uttama sarva Dacă se consideră dintr-un punct de vedere neutral - vicārile taṭa-stha Există (gusturi ) inferiore şi superionare (ale iubirii spirituale) - hañā āche tara-tama Astfel dintre toate gusturile particulare (ale iubirii divine) –yatha kasyacit svāda- viśeṣa Deşi făcute din iluminare - api mayy ullāsa cel mai înalt este cel care apare - uttaram kāpi bhāsate din dorinţa pentru dulcea iubirea erotică spirituală. -vāsanayā svādvī ratir |
#134
Posted 03 May 2022 - 17:18
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Prema kanta - are toate calitățle celorlalte iubiri Calităţile fiecărui gust anterior al iubirii spirituale - guṇa pūrva-pūrva rasera Se află în următoarele (gusturi) - haya pare pare Începând numărătoarea cu cel de-al doilea, al treilea -gaṇane dui-tina (şi) crescând până la al cincilea (gust al iubirii divine)- bāḍaya paryanta pañca Tika: Cel de-al doilea gust al iubirii divine este Dasya Rasa - Servitudine, în care se află toate calităţile existente în prima Rasă – Şanta Rasa - starea sentimentală a păcii în care Obiectul iubirii este Şri Krişna manifestat ca întruchipare a eternităţii, cunoaşterii şi extazului, supremul atma-rama (suflet satisfăcut în sine însuşi). Cel de-al treilea gust al iubirii divine este Sakya Rasa (Iubirea prietenească divină), în care se află calităţile Raselor anterioare. Cel de-al patrulea gust al iubirii divine este Vatsalya Rasa (Iubirea parentală divină), în care se află calităţile Raselor anterioare. Cel de-al cincilea gust al iubirii divine este Madhurya Rasa (Iubirea amoroasă divină), în care se află toate calităţile Raselor anterioare. Acest lucru este explicat în versul următor. |
#135
Posted 12 May 2022 - 15:10
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Prema kanta - are toate calitățle celorlalte iubiri 2 86 guṇādhikye svādādhikya bāḍe prati-rase śānta-dāsya-sakhya-vātsalyera guṇa madhurete vaise Odată cu creşterea calităţilor, creşte şi gustul - guṇa-ādhikye svāda-ādhikya Creşterea calităţilor are loc în fiecare Rasă - bāḍe guṇa vaise prati-rase de la Iubirea impersonală, la cea în servitudine, cea prietenească, parentală (şi) amoroasă - śānta dāsya sakhya vātsalyera madhurete 87 ākāśādira guṇa yena para-para bhūte dui-tina krame bāḍe pañca pṛthivīte Aşa cum şi calităţile elementelor materiale - yena guṇa bhūte Cresc rând pe rând - bāḍe para para krame (începând cu cele ale) spaţiului şi aşa mai departe - ākāśa-ādira În cel de-al doilea (aer), cel de-al treilea (foc, cel de-al patrulea apă) dui-tina Până în cel de-al cincilea -pământ - pañca pṛthivīte Tika: În primul element, spaţiu, se află sunetul sau vibraţia – simţul auzului. În al doilea, aer, se află în plus prana – suflul vital – simţul atingerii. În cel de-al treilea, focul, se află în plus forma – simţul vederii. În cel de-al patrulea, apa, se află în plus gustul- simţul gustului. În cel de-al cincilea, pământul, se află în plus mirosul – simţul mirosului. |
#136
Posted 31 May 2022 - 19:29
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Prema kanta reprezintă posedarea kompletă a lui Krișna Obţinerea completă a lui Krişna prāpti paripūrṇa kṛṣṇa Este atinsă prin iubirea divinăei haite premā Despre acest tip de iubire (prin care se obţine Krişna în forma sa completă)ei premāra prin care Krişna se află sub controlul (devotului)kṛṣṇa vaśa Se vorbeşte în Bhagvat (Puran) -kahe bhāgavate Tika: În acest sens Ramananda Ray citează cuvintele lui Krişna înregistrate în Şrimad Bhagavatam (10.82.44), în momentul în care Acesta se întâlneşte cu gopiile după o despărţire de ani de zile, în locul sfânt numit Samanta Panceaka în timpul unei eclipse solare. După ce s-a întâlnit cu ele într-un loc retras şi le-a îmbrăţişat pe fiecare, a zâmbit şi a spus: Serviciul devoţional pentru Mine califică cu siguranţă - bhaktiḥ mayi kalpate hi Toate fiinţele pentru viaţa eternă - bhūtānām amṛtatvāya Din fericire (pentru voi) mijlocul pentru a Mă obţine pe Mine - diṣṭyā yat mat-āpanaḥ Este iubirea voastră (amoroasă) pentru mine - āsīt snehaḥ bhavatīnām mat Tika: Bhakti (sadhana) fără Iubire pentru Krişna, duce la viaţa eternă, dar nu şi la Krişna. Gopiile îl iubesc pe Krişna; de aceea ele îl obţin pe Krişna şi viaţa eternă cu Acesta. |
|
#137
Posted 09 June 2022 - 03:42
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Prema Kanta - Iubirea Gopiilor nu poate fi răsplătită Promisiunea hotărâtă a lui Krişna pentru totdeauna este că - pratijñā dṛḍha kṛṣṇera sarva-kāle āche Aşa cum o persoană îl venerează (pe El)- yaiche ye bhaje La fel şi Krişna o venerează pe aceasta - taiche kṛṣṇa bhaje tāre Tika: Ideea este că exact starea, sau relaţia pe care devotul şi-o doreşte în raport cu Krişna, este starea sau relaţia în care Krişna reciporchează cu acesta. Acest lucru este confirmat de Krişna în Bhagavad-gita 4.11, vers care este citat în continuare de Rāmānanda Ray. ye yatha mam prapadyante tams tathaiva bhajamy aham mama vartmanuvartante manushyah partha sarvasah (Bhagavad-gita 4.11) Aşa cum o persoană mă venerează - yatha ye mam prapadyante Cu siguranţă la fel şi Eu o venerează pe aceasta - eva tatha aham bhajami tan O fiu al lui Partha toţi oamenii - partha sarvasah manushyah Urmează calea Mea (prefigurată de Mine) - anuvartante vartma mama Bhagavat (Puran) spune că - bhāgavate kahe (Domnul Suprem) nu este în stare să venereze (să răsplătească) în aceeaşi măsură -nā pāre bhajite Acea iubire (erotică a gopiilor) ei premera De aceea (Domnul Suprem) este dator (gopiilor) ataeva haya ṛṇī Tika: Cu alte cuvinte iubirea gopiilor pentru Krişna este mai mare decât a lui Krişna pentru ele, astfel încât Krişna se simte dator faţă de ele. Acest sentiment al lui Krişna faţă de gopii este exprimat în Bhagavat Puran 10.32.22, care este citat de Ramananda Ray în versul următor. |
#138
Posted 25 June 2022 - 08:15
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Frumusețea lui Krișna este sporită de prezența gopiilor Deşi frumuseţea lui Krişna este suprema dulceaţă - yadyapi saundarya kṛṣṇa dhurya mādhuryera Asocierea cu zeiţele din Vraja (face ca) dulceaţa sa să crească.- sańge devīra vraja mādhurya tāńra bāḍaye În acest sens Rāmānanda Raya amintește Bhagavat Puran: În acel loc Domnul Suprem, fiul lui Devaki - tatra bhagavān sutaḥ devakī (deveni) şi mai deosebit de frumos datorită lor (zeiţelor din Vraja)- ati śuśubhe tābhih Asemenea pietrei preţioase Marakata (albastră ca și Krișna)- yathā mahā-marakataḥ În mijlocul pietrelor preţioase aurii (zeiţele din Vraja)- madhye maṇīnām haimānām Domnul (Cetanya) replică: Aceasta este cu siguranţă limita perfecţiunii - prabhu kahe ei su niścaya avadhi sādhya Dacă (totuşi) mai există ceva- yadi kichu haya Fi milostiv şi vorbeşte mai departe. - kṛpā kari kaha āge |
#139
Posted 11 July 2022 - 19:34
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă PĂSTORIȚELE SUNT UTTAMA BHAKTAS - cele ce au cea mai de seamă devoțiune PENTRU CĂ ÎL VĂD PE IUBITUL LOR PESTE TOT Cetanya Cearitamrita Madhya 8.276 (Păstorițele cântă de dorul lui Krișna): Plantele pădurii şi copacii sunt astfel manifestări ale Sufetului Suprem Vişnu - latāḥ vana taravaḥ iva vyañjayantyaḥ ātmani viṣṇum iar copacii din care curge neîncetat miere- viṭapāḥ dhārāḥ vavṛṣuḥ madhu Şi ale căror corpuri cu siguranţă jubilează datorită iubirii divine- tanavaḥ sma hṛṣṭa prema se apleacă datorită greutăţii bogăţiei de flori şi fructe- praṇata bhāra āḍhyāḥ puṣpa phala Tika: Şri Cetanya dă acest citat din Bhāgavat Puran 10.35.9 pentru a arăta că cei ce-L iubesc pe Krişna, asemenea gopiilor, îl văd pe acesta în tot ceea ce-I înconjoară. Şi acesta era şi cazul cu Ramanada Raya, care afirmase mai înainte că vede în Şri Cetanya pe Krişna. Edited by madhukar, 11 July 2022 - 19:34. |
#140
Posted 23 July 2022 - 08:04
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Cel mai înalt tip - iubirea Radhei Ramananda Raya replică: Până astăzi nu ştiu - raya kahe eta-dina nahi jani să existe în lume o astfel de persoană - achaye bhuvane hena jane care să întrebe dincolo de aceasta (iubirea păstorițelor) - puche age ihara Dintre aceste (feluri de iubiri ale gopiilor), iubirea Radhei - madhye inhara prema radhara este coroana din pietre preţioase a (tuturor) scopurilor (vieţii) - siromani sadhya Servitoarele intime ale Radhei - Mangeariile - datorită empatiei pe care o au cu Radha, simt ceea ce simte Radha şi astfel simt aceleaşi sentimente pe care Radha le are faţă de Krişna. Şi deşi ele simt cele mai deosebite sentimente ale iubirii Radhei faţă de Krişna, ele rămân în continuare departe de Krişna, neîndrăznind în nici un fel să-l iubească direct pe Krişna şi să aibă o relaţie directă cu Acesta. |
#141
Posted 25 August 2022 - 21:05
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Cel mai înalt tip - iubirea Radhei Mangeariile În mod direct mangeariile sunt servitoare ale Radhei, aflându-se în dasya rasa față de Radha. Pntru că ele însă simt aceleaşi sentimente ale Radhei, Rupa Gosvami fiind Rupa Mangeari în jocurile cu Krişna, consideră că mangeariile se află în madhurya rasa (iubirea erotică adolescentină) cu Krişna, deşi ele participă în jocuriile erotice ale lui Krişna doar ca servitoare. Şcoala Gaudiya Vaişnava din Vrindavan consideră această iubire a mangerariilor ca fiind cea mai înalt tip de iubire pe care un practicant o poate atinge, accentuând în mod deosebit natura de servitoare a Radhei. De aceea practicanţilor le este sugerat să mediteze ca fiind o servitoare a Radhei şi în nici un caz să nu mediteze ca fiind o iubită directă a lui Krişna, o nayka - o eroină a iubirii erotice - care se află într-o relaţie de iubire erotică directă cu Krişna, aşa cum de exemplu sakhiile (prietenele) Radhei o au cu Krişna, fiind în acelaşi timp prietene cu Radha. |
|
#142
Posted 27 August 2022 - 08:45
Prema Bhakti în Vrindavan
Prema Kanta - Iubirea adolescentină amoroasă Cel mai înalt tip - iubirea Radhei Servitoare intimă a Radhei - Mangeari și iubită directă a lui Krișna Conform altor Vaișnavi se poate accepta ambele tipuri de iubiri erotice adolescentine cea a unei nayka (eroine a jocurilor amoroase) în care te afli într-o relație directă cu Krișna degustând propria Ei iubire pentru Krișna așa cum este descrisă Ananga Manjari, sora mai tânără a Radhei.Ananga Mangeari este Sri Jahnava Thakurani in Goura lila (Jocurile lui Krișna când a a apărut acum circa 500 pe pământ sub forma lui Śrī Cetanya), soția lui Nityananada Prabhu. |
#143
Posted 29 August 2022 - 11:21
Madhukar, tu mergi pe calea mâinii stângi? Left hand path?
|
#144
Posted 02 September 2022 - 16:50
dark, on 29 august 2022 - 11:21, said:
Madhukar, tu mergi pe calea mâinii stângi? Left hand path? calea pe care merg eu se numește Rāgānuga Bhakti. Iubirea este la început atracție iar Atracția apare datorită opulențelor pe care persoana atracției le prezintă. Frumusețea Aceste opulențe se găsesc în mod perfect și pe deplin în Domnul Transcendental Șri Krișna, însă deoarece Șri Krișna momentan nu poate fi perceput prin organele noastre senzoriale, atracția va fi declanșată în urma procesului practicii devoțiunii spirituale, numit Sādhana-Bhakti. În acest senst Șri Cetanya, care este o formă a lui Krișna, a spus: sādhana-bhakti haite haya 'rati'ra udaya rati gāḍha haile tāra 'prema' nāma kaya Prin Practica devoțiunii spirituale se dezvoltă Atracție (pentru Krișna) - haite sādhana-bhakti haya udaya ratira iar (când) această Atracție se intensifică, se numește Iubire - gāḍha haile tāra rati kaya nāma prema Afecțiunea Prin asociere îndelungată cu persoana Atracției, atracția se transformă în Afecțiune. Această asociere se realizează, în procesul Practicii Devoțiunii Spirituale, cel mai bine prin cele cinci procedee pe care Șri Cetanya (Cetanya Cearitamrita 2.22.128) le-a sugerat ca fiind cele mai importante: Citește mai mult: https://bhakti-yoga-...ala.webnode.ro/ |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users