Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

intamplare cu un sofer handicapat

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#19
Skat3r

Skat3r

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 307
  • Înscris: 25.06.2008

View PostBarboso, on 23 august 2013 - 13:04, said:

Daca, pe langa cei doi ocupati cu "inspira-expira", mai ai si-un al treilea neuron functional, iti cam dai seama, dupa cum merge omul, daca are o problema reala sau doar traverseaza la misto, ca doar "e dreptul lui".

Bagi tu mana in foc ca stii sigur daca ala chiar are problema... chiar esti inteligent. Recunosc, eu pe langa tine chiar sunt foarte prost. M-ai impresionat.
Eu zic ca daca mai vezi vreunul care traverseaza ca e dreptul lui sa ambalezi putin motorul sa il sperii, serios. Oricum cand o sa ai si tu vreo problema ceilalti soferi o sa stie faptul ca tu chiar ai o problema si nu poti sa mergi repede si bineinteles o sa fie foarte ingaduitori cu tine.

#20
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011

View PostSkat3r, on 20 august 2013 - 05:07, said:

In cazul in care as fi tinut minte numarul de inmatriculare ce as fi pentru ca soferul sa fie sanctionat pentru neacordare de prioritate. Soferii care au impresia ca toti pietonii trebuie sa alerge cand sunt pe trecere ca sa nu astepte ei sunt printre cei mai periculosi.
Eu daca as fi stiut numarul as fi aflat al cui e, as fi gasit masina, si as fi ales intre bagarea bulangiului la porcbagaj, sau casunarea la fata locului, in functie de circumstante!

Daca esti flower power, poti sustine ca respectivul a vrut intentionat sa te accidenteze si depune plangere penala pt tentativa de omor, masina este considerata arma letala!

View Posttest_driver, on 22 august 2013 - 17:52, said:

Daca va spun ca au fost masini care m-au incurcat ca mergeau prea incet desi nu aveau nimic in fata, si mergam in afara orasului, ma credeti? Daca va spun ca mergeau si pe banda 2, ma credeti? trebuia sa filmez.
Nu esti pe autostrada gutane, normal ca mergi incet pe ultima banda daca vrei sa faci stanga, mai stiu eu un carici cu clasa c care in timp ce eu depaseam el flashuri, flashuri, sa ma dau de pe sosea sa treaca el, cand m-am dat nu l-am lasat, i-am dat talpa, aveam un S de 6 litri. El se tot chinuia sa ma faca taranul...

Eu am vazut copiii ce se jucau pe marginea drumului si au fugit inspre sosea, el nu i-a mai vazut de mine! Stii cum a sarit tiganusu in aer? ziceai ca e la trambulina asa l-a aruncat!

In tot acest proces nu a semnalizat o secunda stanga cum e civilizat, cand vrei sa depasesti si te astepti ca altii sa te lase!

Edited by Josef_Mengele, 24 August 2013 - 19:39.


#21
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008

View PostJosef_Mengele, on 24 august 2013 - 19:36, said:

Nu esti pe autostrada gutane, normal ca mergi incet pe ultima banda daca vrei sa faci stanga
Te-ai gandit ca poate nu aveau unde sa faca stanga ?  Ca poate era linie continua ?  Ca poate l-au tinut asa 10 km ?

Sau ca se circula pe benzile din dreapta ?  C-asa spune codul rutier, nu ca spun eu...

#22
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,927
  • Înscris: 06.04.2007

View PostSkat3r, on 20 august 2013 - 05:07, said:

Traversam strada acum cateva saptamani intr-o intersectie din zona Vitan. Era verde pentru pietoni (adica pentru mine) si traversam linistit strada. Un sofer in fata mea voia sa faca dreapta si ma astepta sa trec. Cand am ajuns in dreptul masinii lui a demarat in viteza si am fost nevoit sa incep sa alerg pentru a nu da peste mine. Efectiv a trebuit sa sar din fata masinii lui desi eu aveam verde (avea si el voie sa fac la dreapta dar trebuia sa acorde prioritate pietonilor).
..........................................
E ceva des intalnit, si eu (ca pieton) am patit la indigo, pur si simplu sa se urce pe mine, a accelerat tare, a tras doar oleaca de volan sa intre pe banda doi, dar asa razant cu curu meu, cu toate ca fiind si sofer, trec la pas hotarat pe trecere, nu o lalai. Sigur ca mi-a venit sa-i rup gatu la ala, dar mai bine te feresti ca-ti rupe oasele un idiot de asta si mori cu dreptatea in mana. D-aia e bine si daca ai verde sa fii atent la handicapati, bolnavi psihic.

O soferita harnica chiar m-a si claxonat la o faza d-asta, probabil trebuia sa trec in sprint maxim...(i-am spus ca ma c_c pe matizu ei)

Daca ai lalait-o pe trecere si te-ai mai scarpinat si la oua, posibil sa-i fi creat o reactie adversa la idiot.
Si eu am reactii adverse la faze d-astea (cu vorbit la telefon pe trecere si uitat sa mai traverseze, scarpinatu la oua, oprit/incetinit pe trecere si gesticulat ca maimuta la interlocutor eu stiu ce ) , dar ma limitez la comentarii care le aud numai eu (treci in p--a mea odata, misca-ti hoitu).

#23
ncai97o

ncai97o

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 312
  • Înscris: 19.06.2011

View PostSkat3r, on 20 august 2013 - 05:07, said:

Traversam strada acum cateva saptamani intr-o intersectie din zona Vitan. Era verde pentru pietoni (adica pentru mine) si traversam linistit strada. Un sofer in fata mea voia sa faca dreapta si ma astepta sa trec. Cand am ajuns in dreptul masinii lui a demarat in viteza si am fost nevoit sa incep sa alerg pentru a nu da peste mine. Efectiv a trebuit sa sar din fata masinii lui desi eu aveam verde (avea si el voie sa fac la dreapta dar trebuia sa acorde prioritate pietonilor).

Cred ca avea pretentia sa alerg de la inceput ca sa nu il las pe el sa astepte. Mi s-a parut incredibil. Am crezut atunci (si inca cred) ca respectivul sofer era drogat sau beat sau avea ceva probleme psihice. Nu mai tin minte numarul de inmatriculare dar masina era un Audi negru, model destul de nou.


In cazul in care as fi tinut minte numarul de inmatriculare ce as fi pentru ca soferul sa fie sanctionat pentru neacordare de prioritate. Soferii care au impresia ca toti pietonii trebuie sa alerge cand sunt pe trecere ca sa nu astepte ei sunt printre cei mai periculosi.

Un cretin borat! Ce altceva credeai ca poate fi ala? Pe "zebra" pietonul e suveran. Nu exista sintagma "mers alert" sau "mers vioi" referitor la pietonii care traverseaza. In 1995 cand mi-am luat permisul cred ca era asa ceva dar mai apoi politistii sau mai luminat. Cati dintre cei "vehementi" de aici incetinesc la maximum 30km/h la apropierea de "zebra"? Cati merg cu cel mult 20km/h in zonele rezidentiale sau 5km/h in zonele pietonale?

#24
ghevasalie

ghevasalie

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,707
  • Înscris: 19.08.2005

View Postncai97o, on 25 august 2013 - 19:39, said:

Un cretin borat! Ce altceva credeai ca poate fi ala? Pe "zebra" pietonul e suveran. Nu exista sintagma "mers alert" sau "mers vioi" referitor la pietonii care traverseaza. In 1995 cand mi-am luat permisul cred ca era asa ceva dar mai apoi politistii sau mai luminat. Cati dintre cei "vehementi" de aici incetinesc la maximum 30km/h la apropierea de "zebra"? Cati merg cu cel mult 20km/h in zonele rezidentiale sau 5km/h in zonele pietonale?
Din 1995 de cand ti-ai luat permisul, ai mai pus mana pe un cod rutier?
Vei fi surprins de ce vei afla din el.

#25
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
Fiecare pieton are dreptul sa mearga cum poate, conducatorii auto au obligatia sa le acorde prioritate. Retarzi care au carnet si se cred in masura sa analizeze viteza pietonilor pot face un singur lucru sa sune la politie daca li se pare ca merg perea incet. Nu mai poti sa iesi din casa ca se gaseste cate un retard care stie mai bine cum trebuie sa te comporti.

#26
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008

View Postncai97o, on 25 august 2013 - 19:39, said:

Pe "zebra" pietonul e suveran. Nu exista sintagma "mers alert" sau "mers vioi" referitor la pietonii care traverseaza.

Ce vorbesti, Frantz ?  Ia mai du-te o tura pe la scoala !

Quote

CIRCULAŢIA PIETONILOR
   Orice persoană, indiferent de vârstă, sex sau profesie, care se deplasează pe jos, pe un drum public este pieton.  Pietonii constituie cea mai numeroasă categorie de participanţi la traficul rutier.
Sunt consideraţi pietoni si persoanele cu handicap locomotor, care se deplasează cu vehicule speciale. De asemenea şi cei care folosesc patine sau alte dispozitive cu rotile sunt consideraţi tot pietoni.  Normele legale de circulaţie, referitoare la pietoni, se aplică şi persoanelor ce imping sau trag un vehicul pentru copiii bolnavi sau infirmi, celor care împing cu mâna o bicicletă, precum şi persoanelor cu mobilitate redusă, care folosesc pentru deplasare un scaun rulant. Menţionăm că aceste persoane pot sa circule şi pe partea carosabilă, dar vor respecta toate normele legale ce reglementează mersul pe bicicletă.
Prin ,,Drum public” înţelegem orice cale de comunicaţie terestră destinată traficului rutier, dacă este deschisă circulaţiei publice. Din drumul public fac parte şi podurile, pasajele denivelate, viaductele, tunelurile, trotuarele şi locurile de parcare. În prezent, circulaţia rutieră a luat un avânt deosebit, iar numărul vehiculelor şi autovehiculelor a crescut în mod considerabil, deci un pas greşit sau un moment de neatenţie duce de cele mai multe ori la consecinţe dintre cele mai grave, victime căzându-le şi copiii şi tinerii de vârstă şcolară.
Pentru stoparea accidentelor în rândul pietonilor şi indeosebi în cel al copiilor, dar şi pentru îmbunătăţirea climatului de siguranţă pe drumurile publice element esenţial în timpul deplasării este cunoaşterea şi respectarea regulilor de circulaţie.
1.   CIRCULAŢIA PE TROTUARE  
Trotuarul este o componentă a drumului public situat de o parte si alta a străzilor şi este rezervat ,,prioritar’’ circulaţiei pietonilor. De aici decurge şi obligaţia pietonilor, în timpul deplasării, de a folosi numai trotuarele sau pistele special amenajate.Pentru a se asigura pietonilor siguranţa deplină şi deplasarea nestânjenită este interzisă crearea de obstacole sau restricţii pentru circulaţia pietonilor prin executarea de lucrări sau depozitare de materiale ori lăsare a unor obiecte pe trotuar, fără acordul poliţiei.Conform normelor de comportare civilizată pietonilor li se recomandă :
- evitarea deplasării pe trotuare în alergare;
- evitarea staţionării cu alţi colegi in mijlocul trotuarului şi retragerea într-un loc unde să nu fie incomodată deplasarea celorlalţi pietoni;
- evitarea activităţilor de joacă, obligând astfel pe ceilalţi pietoni să ocolească, trecând chiar pe partea carosabilă sau chiar mai grav din cauza concentrării la joc se poate ajunge pe suprafaţa carosabilă, copiii devenind predispuşi accidentelor
;- deplasarea să se facă, pe partea dreaptă a trotuarului în direcţia de mers. Copiii mici însoţiţi de maturi trebuie ţinuţi de mână, iar deplasarea şi poziţionarea lor să se facă in partea dinspre clădiri sau garduri, opusă marginii drumului.
- aşteptarea mijloacelor de transport în comun să se facă stând numai pe trotuar sau acostament şi nu pe carosabil.   
2.CIRCULAŢIA PE PARTEA CAROSABILĂ  
Nu rareori sunt situaţiile când pietonii, din diferite motive, folosesc în deplasările lor, drumurile publice situate în afara oraşelor sau satelor. Şoseaua nu este prevazută de cele mai multe ori cu trotuare. Pentru ca totuşi,circulaţia să se desfaşoare in siguranţă trebuie respectate unele reguli, care să ocrotească pietonii.  Se recomandă :  
   - folosirea, atunci când există, a potecilor sau a drumurilor laterale ce mărginesc drumul public;- utilizarea trotuarelor aflate de o parte şi de alta a părţii carosabile;
- circularea pe partea stângă a carosabilului în sensul de mers şi cât mai aproape de marginea acestuia când lipsesc trotuarele, potecile si acostamentul;
- deplasarea , pe cât posibil, pe un singur şir;
- deplasarea pe partea stângă a şoselei însoţită de obligaţia de a privi din când în când şi înapoi pentru a observa traficul, mai ales când şoseaua are pe mijloc linia discontinuă, care permite circulaţia autovehiculelor care execută depăşirea să intre şi pe banda pe care circulă pietonii;
- ca deplasarea grupului să se facă, pe cât posibil tot in şir, însă cu semnalizarea în faţă şi în spate cu fanioane;
- grupurilor organizate cu copiii să se deplaseze numai insoţiţi de persoane majore;
- interzicerea staţionării pietonilor pe carosabil şi în special a staţionării în curbe sau în locuri lipsite de vizibilitate, datorită faptului că şoferii nu au posibilitatea să observe din timp prezenţa pietonilor.
Pietonii pot folosi toată lăţimea drumului public numai in zonele rezidenţiale, semnalizate în acest sens, dar să nu împiedice in mod nejustificat circulaţia autorizată a autovehiculelor specializate.  
3.CIRCULAŢIA PE TIMP DE NOAPTE
De regulă, se recomandă pietonilor elevi să evite circulaţia pe timp de noapte şi, în special, porţiunile unde nu sunt trotuare amenajate.Pentru pietoni se fac următoarele recomandări:
- să nu staţioneze pe partea carosabilă;
- să nu traverseze fără o temeinică asigurare sau prin locuri nepermise;
- să fie imbrăcaţi în culori deschise sau să aibă accesorii vestimentare din material reflectorizant;- să folosească in timpul deplasării lanterne sau felinare aprinse;
4. TRAVERSAREA DRUMURILOR PUBLICE   
Traversarea unei şosele, străzi sau bulevard este deosebit de primejdioasă pentru cei ce nu cunosc şi nu respectă regulile de circulaţie.  Traversările se fac întotdeauna prin locuri semnalizate:
  • INTERSECŢII
Deplasarea se face numai pe:
- marcajul pietonal (zebra)
- la indicatorul rutier ,, Trecere pentru pietoni”;
- pe lumina verde a semaforului;
- la semnalul agentului de circulaţie, cu semnificaţia ,,LIBER’’
La intersecţiile fără marcaj (zebră), indicator rutier sau semafor, traversarea se face pe la colţul acestora, cu o prealabilă asigurare din ambele parţi (stânga-dreapta), lăsând să treacă vehiculele care se apropie în acel moment.
2. LOCURI SPECIAL AMENAJATE
- indicatorul folosit pentru marcarea unor astfel de locuri este ,,Trecere pentru pietoni”, ce permite pietonilor să traverseze , după ce se asigură, dar care în acelaşi timp obligă conducătorii vehiculelor să reducă viteza şi să acorde prioritate;
- marcajele pentru trecerea pietonilor (zebra) sunt executate cu vopsea albă , aplicată pe carosabil, ce obligă pietonii să traverseze numai pe lăţimea acestor marcaje. Orice traversare în afara acestor marcaje este la fel de periculoasă ca şi aceea care se face în locuri unde nu există indicatoare şi marcaje;
3.TRECERI DENIVELATE PENTRU PIETONI
Aceste treceri pot fi subterane sau deasupra solului şi sunt semnalizate cu ajutorul unui indicator, ce obligă pietonii să folosească această trecere denivelată.La trecerea drumului public pietonii trebuie să respecte unele reguli de mare importanţă:
- înainte de a se angaja în traversare pietonul trebuie să se asigure că în acel moment, în zona respectivă nu circulă vehicule. Deoarece la noi in ţară circulaţia vehiculelor se face pe partea dreaptă a carosabilului pietonii trebuie ca prima dată să privească în partea stângă apoi în partea dreaptă şi numai dacă nu există nici un pericol să se angajeze în traversare. Ajuns la jumătatea străzii va privi în dreapta şi va continua deplasarea. Asigurarea nu trebuie neglijată nici în cazurile când traversarea se face prin locuri special amenajate prin marcaje şi indicatoare.
Se interzice pietonilor:
- să circule pe autostrăzi;
- să circule pe carosabil, dacă există amenajări speciale pentru ei;
- să traverseze drumul public în alte locuri decât în cele permise, ori prin locuri permise fără să se asigure;
- să prelungească timpul de traversare , să întârzie sau să se oprească fără motiv;
- să se angajeze în traversare atunci când se apropie maşina salvării, a pompierilor, a poliţiei (cu atenţionare acustică sau luminoasă) sau coloana oficială;
- să traverseze drumul public prin spatele sau prin faţa unui autovehicul sau tramvai, care staţionează;
- să traverseze, strecurându-se printre autovehicule parcate în apropierea bordurii sau trotuarului;- să traverseze prin locuri cu insuficientă vizibilitate (curbă, vârfuri de pantă sau în condiţii climaterice nefavorabile);
- să traverseze peste calea ferată, când semnalul luminos sau poziţia barierei sau semibarierei interzice trecerea;
- să traverseze în locuri unde sunt instalate dispozitive de protecţie a pietonilor, prin escaladarea acestora;
- să traverseze prin spaţiul interior al intersecţiilor;
- să circule sau să traverseze pe sectorul de drum semnalizat cu indicatorul rutier ,,Accesul interzis pietonilor”.
Sursa

Cati stiti / respectati astea ?   Posted Image

Edited by Barboso, 26 August 2013 - 21:42.


#27
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
Pai si ce nu a respectat initiatorul Frantz.,,? Si nu conducatorul decide daca pietonul a avut sa nu motiv sa se opreasca..ci organele competente Frantz... deci fara scheme de maimute pe langa treceri. Daca nu esti in stare sa iti pastrezicumpatul nu trebuie sa te apropii de masini.
Nu mai suntem incomunaprimitiva, daca consideri ca cineva nu respecta legea... 112.

Edited by trident, 26 August 2013 - 22:30.


#28
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008
Ai vazut pe cine si ce-am citat ?  Ai nevoie de desene ajutatoare ?  Ghinion !  N-am talent la desen.  Roaga pe cineva sa-ti explice despre ce-i vorba !

#29
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006

View PostBarboso, on 26 august 2013 - 22:31, said:

Ai vazut pe cine si ce-am citat ?  Ai nevoie de desene ajutatoare ?  Ghinion !  N-am talent la desen.  Roaga pe cineva sa-ti explice despre ce-i vorba !
Pai siundevezi sintagmele alea cu mers vioi,,? Acolo Zice sa nu te opresti sau sa intarzii fara motiv... adica sa mergi normal.si subliniaza si partea cu redusu vitezei si prioritatea Franz...
Nu va mai alintati, reduceti viteza si acordati prioritate... sau trebuie sa iti fac undesen,? Da nici eu nu ma pricep

Edited by trident, 26 August 2013 - 22:38.


#30
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,251
  • Înscris: 24.01.2008
Ca raspuna pt cel care zicea ca "pe zebra pietonul e suveran".
Intr-adevar, nu exista acolo sintagmele respective, da' zice totusi altceva decat sustine respectivul.

#31
trident

trident

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,185
  • Înscris: 15.01.2006
Nimeni nu e suveran pe nimic, toti suntem cetateni si avem dreptul sa participam la trafic. Defiecare data candfac vreo schema cu cineva mai slab linistit ca mine ma chinuie gandu multe zile si incerc sa peviitor sa dau dovadade mai multa minte intelegere si rabdare. Faptul ca noi a emun fier mai scump nu ne da nici undrept inplus

#32
test_driver

test_driver

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,663
  • Înscris: 30.01.2006

View PostJosef_Mengele, on 24 august 2013 - 19:36, said:

Nu esti pe autostrada gutane, normal ca mergi incet pe ultima banda daca vrei sa faci stanga, mai stiu eu un carici cu clasa c care in timp ce eu depaseam el flashuri, flashuri, sa ma dau de pe sosea sa treaca el, cand m-am dat nu l-am lasat, i-am dat talpa, aveam un S de 6 litri. El se tot chinuia sa ma faca taranul...

Eu am vazut copiii ce se jucau pe marginea drumului si au fugit inspre sosea, el nu i-a mai vazut de mine! Stii cum a sarit tiganusu in aer? ziceai ca e la trambulina asa l-a aruncat!

In tot acest proces nu a semnalizat o secunda stanga cum e civilizat, cand vrei sa depasesti si te astepti ca altii sa te lase!

Eu nu am spus in oras, gutane, ci in afara orasului, drum cu 4 benzi, linie continua intre orase, nu prea ai unde sa faci stanga. Daca atat te duce capul, sa accelerezi cand vin pe banda 2, dupa ce te repliezi la 5 ore de mers pe a doua incet, o sa te las sa te duci in plata ta, nu ma iau la intrecere aiurea, indiferent ca ai S65 AMG sau Logan 0,9. Iar daca continui sa ma incurci.... asta e, o sa ma umplu de spume, altceva nu prea am ce face in romania. Atat va duce capul, atat faceti, de aia suntem tara de retarzi. Poate pana la urma, in rumatorii 20 de ani va educati si voi putin.

Iar cu semnalizarea stanga.... pana nu dai un flash, si eventual si un claxon, nu s-ar misca nici dracu, poate 1% din soferi, dar aia de obicei se repliaza inainte sa-mi pierd rabdarea si sa fac vreun semn din faruri.

View PostSkat3r, on 23 august 2013 - 12:37, said:

Si ia zi, cat timp castigi daca se grabeste pietonu? 2 secunde ? 3 secunde ? Sunt importante nu? Dar daca ai 10 terceri de pietoni in drumul tau? Pierzi chiar si 30 de secunde.... Posted Image  saracu de tine. Chiar imi pare rau, esti o victima neajutorata a pietonilor cei rai care nu se grabesc, nu conteaza ca ii dor picioarele, ca poate au avut piciorul in ghips pana acum o saptamana... daca nu au carje sa fie mai "vioi" asa cum scrie in regulamentul rutier daca e sa ne luam dupa dan-s.

Eu in general nu mai iau de pietoni cand trec strada, chiar daca merg mai incet, dar unu care o face la misto se observa de la o posta. Si merge si foarte incet, si cu pasi destul de hotarati, se observa un om care o face pe smecherul, si unu care chiar are probleme, sau pur si simplu e obosit, si nu are nici un interes sa te sicaneze. E greu de exeplicat in scris, dar sigur in sinea voastra intelegeti care e faza cu bolnavul, obositul, lovitul, si care e faza cu ignorantii.

View PostCiubex, on 23 august 2013 - 14:38, said:

Ca pieton, pana anul trecut, traversam cat puteam de repede, mergand, fara sa alerg.
De anul trecut am o problema in a ma deplasa, nu mai pot sa ma deplasez in pas vioi, repede. Am o hernie de disc ce-mi cauzeaza probleme la deplasare, daca merg incet, nu se observa, insa daca incerc sa grabesc pasul, ma apuca o durere ca de carcel, in gamba piciorului drept.
E drept, acum durerea nu mai apare asa de repede, acum mai pot sa si alerg (chinuit), distante scurte, dar la inceputul perioadei de tratament, dupa ce mi s-a descoperit boala, nu puteam grabi pasul deloc.

Cand traversez, incerc sa traversez la fel de repede, dar nu mai pot, parca nu mai am aceeasi manevrabilitate in picior si pot da impresia ca merg voit incet, dar nu e asa. Nu ma ajut de carje si astfel nu stie nimeni ca am vreo problema.

Nu m-a claxonat nimeni, inca si sper sa nu fiu nevoit sa port la mine vreo adeverinta medicala sau pozele de la RMN in care sa-i arat soferului ca nu ma grabesc dintr-un motiv medical si nu am nici o intentie sa-l incurc.

Asadar, ganditi-va, dragi soferi ca mai sunt si persoane care nu se pot deplasa repede.
---------------
Ca sofer, asezat, nu sunt incomodat de vreo durere cand misc piciorul pe pedale, nu se manifesta nici o durere cauzata de hernia de disc.
De anul trecut am inceput sa fiu mai grijuliu cu pietonii.
Ma enerveaza pe moment, tipii care mi se par ca traverseaza ca la parada, dar ma gandesc, poate e bolnav, poate atat il duce capul, oricum, eu stau in masina si-mi vad de treaba mea, daca e prea cald pornesc AC-ul si e mult mai bine de mine decat de el, daca prefera sa traverseze la misto prin soare, nu are decat.

Mi-e mila de persoanele in varsta care traverseaza strada pe verde si nu apuca sa ajunga pe trotuarul celalat tot pe verde.
Mi-e mila de asemenea de cei ce vad ca eu, opresc pe banda 2, ei traversand din stanga, le acord prioritate la traversare si ei, incep sa alerge din fata masinii mele, spre dreapta, dorind sa treaca mult mai repede, am impresia uneori ca nu se asigura destul, daca pe banda 1 vine vreun sofer mai grabit?

Fiti intelegatori cu unii si cu altii!

In general, majoritatea suntem foarte intelegatori, am stat pe loc cand aveam verde si pentru persoane in varsta si pentru persoane tinere care desi pierdusera verdele, nu se grabeau vizibil.

View Postncai97o, on 25 august 2013 - 19:39, said:


Un cretin borat! Ce altceva credeai ca poate fi ala? Pe "zebra" pietonul e suveran. Nu exista sintagma "mers alert" sau "mers vioi" referitor la pietonii care traverseaza. In 1995 cand mi-am luat permisul cred ca era asa ceva dar mai apoi politistii sau mai luminat. Cati dintre cei "vehementi" de aici incetinesc la maximum 30km/h la apropierea de "zebra"? Cati merg cu cel mult 20km/h in zonele rezidentiale sau 5km/h in zonele pietonale?

MOsu, mai citeste codul rudier, esti departe rau. Cineva a pus mai sus pasaje din codul rutier. Iar la trecere de pietoni nu trebuie sa mergi cu 30 km/h, asa aiurea, nu scrie nicaieri in lege, daca scrie, baga aici un citat. Asa in mare iti spun eu care este treaba: Daca un pieton sta pe bordura, adica are intentia sa traverseze, atunci reduci la 30 km/h in oras si 50 km/h in afara orasului, iar daca a pus un picior pe carosabil, trebuie sa-i acorzi prioritate de trecere, adica, in cele mai multe cazuri, sa opresti. Dar lasa, ca legea e pentru astia care nu stiu nimic.
Ce zone rezidentiale? unde? avem asa ceva?

In zonele pietonale ai voie cu 5 km/h? asta nu o stiam, eu stiam ca este interzis pentru masini, daca nu au autorizatie sau ceva de genul.  Poate ma insel, asta chiar nu o stiu.

#33
DANANDREI2001

DANANDREI2001

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,486
  • Înscris: 10.08.2009

View Postncai97o, on 25 august 2013 - 19:39, said:

Pe "zebra" pietonul e suveran.

Multi de astia "suverani " ingrasa pamantul prin cimitirele patriei.
Specia care fuge repede si face spagatul sa puna piciorul primul pe trecere ca e suveran.
Evident e plin de idioti pe ambele parti ale baricadei.
Oamenii normali cand vad ca le dai prioritate si ii poftesti sa treaca ( poate doar pt ei) multumesc scurt din cap si grabesc trecerea.

#34
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostDANANDREI2001, on 04 septembrie 2013 - 12:02, said:

Multi de astia "suverani " ingrasa pamantul prin cimitirele patriei.
Specia care fuge repede si face spagatul sa puna piciorul primul pe trecere ca e suveran.
Evident e plin de idioti pe ambele parti ale baricadei.
Oamenii normali cand vad ca le dai prioritate si ii poftesti sa treaca ( poate doar pt ei) multumesc scurt din cap si grabesc trecerea.

acum ce sa facem? sa ne invatam sa facem jogging pe trecere numai sa nu vina un nebun? a venit asa un motociclist cand traversam...el sa nu opreasca...am fost la un pas sa intind mana in lateral mai cu viteza sa ii smulg capul de pe umeri. e razboi? da respectu', respectu' unde e?

Edited by xtremdriving, 04 September 2013 - 12:13.


#35
DANANDREI2001

DANANDREI2001

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,486
  • Înscris: 10.08.2009

View Postxtremdriving, on 04 septembrie 2013 - 12:12, said:

acum ce sa facem? sa ne invatam sa facem jogging pe trecere numai sa nu vina un nebun? e razboi? da respectu', respectu' unde e?

Daca iti place viata n-ar fi rau dar si mai important e sa te asiguri f bine fara sa te bazezi pe vreo suveranitate.
Respectul trebuie sa fie reciproc. Unii trebuie sa opreasca , altii sa nu o lalaie. Nu discut exceptiile.

#36
xtremdriving

xtremdriving

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,327
  • Înscris: 18.06.2006

View PostDANANDREI2001, on 04 septembrie 2013 - 12:18, said:


Daca iti place viata n-ar fi rau dar si mai important e sa te asiguri f bine fara sa te bazezi pe vreo suveranitate.
Respectul trebuie sa fie reciproc. Unii trebuie sa opreasca , altii sa nu o lalaie. Nu discut exceptiile.

eu cred altceva. o mutare fortata in lumea civilizata ar rezolva multe probleme de comportament. :)

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate