Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Introducere in Informatica si Programare
Last Updated: Aug 06 2013 00:49, Started by
pale_and_pale
, Aug 04 2013 00:54
·
0
#1
Posted 04 August 2013 - 00:54
Salut. Cum am mult timp liber vara aceasta (sau ce-a mai rămas din ea) am decis sa incep o serie de articole destinate pentru oricine vrea sa învețe bazele informaticii și ale programării.
Am să încerc să explic cât mai detaliat și cât mai simplu diferite idei și concepte care implică programarea calculatoarelor. Pe cât posibil, am să evit termenii tehnici și englezești, deși e chiar recomandat să cunoașteți limba englezâ. Seria va începe aici, cu primul articol ''Introducere''. Scopul este de a forma o bază in gândirea/modul de a gândi de care aveți nevoie pentru o carieră in domeniul programării. Că tot suntem aici, veți vedea că pe internet sunt multe tutoriale despre programare, care încep incă din prima lecție cu prezentarea unui limbaj de programare. Vă spun de pe-acum că eu voi face asta abia dupa primele, să zicem, 10-15 lecții. Am să-i prezint lucrurile de bază și numai cu scopul de a pune in practică ceea ce veți invăța aici. De altfel puteți aplica cu ușurința conceptele într-un alt limbaj de programare, fiind multe. Nu am să va invăț cum să programați într-un limbaj anume ci cum să programați independent de limbaj, in general. Nu vă asteptați la chestii practice in primele lecții. Nu vă așteptați ca dupa terminarea articolelor să inventați cel mai cool shooter online, cea mai mișto aplicație Iphone, bot pentru mmo-uri sau ''hack'' de messenger sau orice alt motiv superficial pentru care ați dat click pe titlul postului acesta. Acesta e punctul zero pentru voi sau momentul în care se așează fundația. Ceea ce am descris mai sus ar fi etajele 15,20 . Suntem la început așa că am sa abordez esențialul. Informatica este știința care prelucrează informația iar programarea este o ramură a acesteia. Este intr-o strânsă legătură cu matematica insă acum nu aveți nevoie de cunoștințe avansate. Dacă știți operațiile aritmetice și mulțimile numerelor eu zic că e bine, pentru moment. Apoi, eu recomand să faceți o pauză de o zi cel puțin între lecții. Am să pun și exerciții, deci ca să aveți ce face în timpul liber. Chiar dacă înțelegeți de la prima citire, zic să lăsați timp informațiilor să se ''așeze'' în memorie. Oricum, decizia e a voastră. Am ales să pun aici articolele pentru că limbajul pe care îl prezint mai târziu este C cu cin si cout. Next stop :: Calculatorul, datele si informatiile |
#2
Posted 04 August 2013 - 01:48
pale_and_pale, on 04 august 2013 - 00:54, said:
Am ales să pun aici articolele pentru că limbajul pe care îl prezint mai târziu este C cu cin si cout. Vezi ca C 'cu cin si cout' nu exista. In C ai printf si scanf, cin si cout sunt de C++. Ca iti permite compilatorul e alta treaba dar ca profesor... rusinica. |
#3
Posted 04 August 2013 - 08:21
de mult asteptam un topic ca asta. eu am incercat de curand ruby. da tot ce am reusit sunt niste tampenii. sunt la nivelul in care nu pricep diferenta dintre c si scripting languages. poate inteleg ceva de la tine sa vedem daca ma pricep, desi parerea mea e ca nu ma pricep
|
#4
Posted 04 August 2013 - 10:16
Programul in C il compilezi odata, obtii cod masina (inteles de procesorul tinta), iar apoi la fiecare rulare procesorul citeste si executa acel cod.
In cazul limbajelor de scripting scrii scriptul, il lasi asa intr-un fisier .php, .py, ..., iar apoi la fiecare rulare e invocat interpretorul scriptului care citeste, analizeaza scriptul si genereaza cod ce e excutat mai departe de procesor. Principalele dezavantaje sunt ca e mult mai lent procesul, ai nevoie de interpretor sa rulezi scriptul si trebuie sa dai scriptul tuturor celor ce vor sa-l foloseasca, el putand fi astfel usor modificat daca nu iei masuri suplimentare. Avantajul e ca poti face unele treburi mai usor. @pale_and_pale: felicitari pentru initiativa, sa vedem ce iese. Legat de C cu cin si cout, mai bine pseudocod daca nu vrei standardele printf/scanf. |
#6
Posted 04 August 2013 - 10:43
Frumoasă inițiativă, așteptăm în continuare articole .
Pe mine m-a intrigat un pic partea cu ”C cu cin și cout”. Acest ”C cu cin și cout” include cumva și transmiterea parametrilor prin referință (în cazul funcțiilor), scoping-ul de tipul for(int i=0; ; ) vs. int i; for(i=0; ; ), folosirea stream-urilor în locul pointerilor la fișiere și folosirea unei structuri ca un tip de date, fără typedef? Edited by adrian93, 04 August 2013 - 10:43. |
#7
Posted 04 August 2013 - 12:41
Wow, multe raspunsuri intr-un timp asa de scurt. Am sa iau pe fiecare la rand :
@-catalin, ultima parte era adresata de fapt moderatorilor . Acum vad ca am uitat sa mentionez... @dani, pseudocodul va fi inaintea limbajului oricum, pentru ca in el vor fi rezolvate exercitiile la inceput . Ideea e sa simplific lucrurile cat de mult pot si sa fac tranzitia de la pseudocod la limbaj usoara. O citire cu functiile din C e mai greoaie pentru incepatori decat cea cu stream-urile. @adrian, da, stream-uri in loc de pointeri la fisiere, structura fara typedef, parametrii prin referinta iar la scoping doar diferenta dintre variabilele locale si cele globale. Ah, si nu am sa folosesc reguli de buna practica cum ar fi evitarea variabilelor globale. Edited by pale_and_pale, 04 August 2013 - 12:41. |
#8
Posted 04 August 2013 - 13:25
Frumoasa initiativa. Ai grija sa nu te descurajeze astia pe-aici. Ocupatia lor e sa stea cu mainile-n san si sa nu faca nimic. Cand apare careva cu initiativa, incep sa arunce cu bolovani si cu insulte. Ei cred ca stiu mai bine cum trebuie facuta treaba, dar nu o fac pentru ca le e lene.
|
#9
Posted 04 August 2013 - 13:39
pale_and_pale, on 04 august 2013 - 12:41, said:
O citire cu functiile din C e mai greoaie pentru incepatori decat cea cu stream-urile. E mai greoaie in prima zi pana inteleg care-i treaba, apoi o folosesc cu succes, in cunostiinte de cauza, si ii ajuta sa inteleaga si multe alte lucruri. Altfel folosesc zi de zi, timp de vreun an, streamuri, uitandu-se la ele ca la ceva magic, fara sa inteleaga care-i treaba, fara sa inteleaga diferenta dintre 1234 si "1234", lucru nepermis in programare. |
#10
Posted 04 August 2013 - 14:00
dani.user, on 04 august 2013 - 13:39, said:
E mai greoaie in prima zi pana inteleg care-i treaba, apoi o folosesc cu succes, in cunostiinte de cauza, si ii ajuta sa inteleaga si multe alte lucruri. Altfel folosesc zi de zi, timp de vreun an, streamuri, uitandu-se la ele ca la ceva magic, fara sa inteleaga care-i treaba, fara sa inteleaga diferenta dintre 1234 si "1234", lucru nepermis in programare. 1234 sunt cifre iar "1234" sunt pur si simplu simboluri alaturate. m-am prins? |
|
#12
Posted 04 August 2013 - 14:15
pale_and_pale, on 04 august 2013 - 12:41, said:
Wow, multe raspunsuri intr-un timp asa de scurt. Am sa iau pe fiecare la rand : @-catalin, ultima parte era adresata de fapt moderatorilor . Acum vad ca am uitat sa mentionez... @dani, pseudocodul va fi inaintea limbajului oricum, pentru ca in el vor fi rezolvate exercitiile la inceput . Ideea e sa simplific lucrurile cat de mult pot si sa fac tranzitia de la pseudocod la limbaj usoara. O citire cu functiile din C e mai greoaie pentru incepatori decat cea cu stream-urile. @adrian, da, stream-uri in loc de pointeri la fisiere, structura fara typedef, parametrii prin referinta iar la scoping doar diferenta dintre variabilele locale si cele globale. Ah, si nu am sa folosesc reguli de buna practica cum ar fi evitarea variabilelor globale. sa ai grija in posturile tale sa dai si definitii ca spre exemplu eu nu inteleg ce's aia pointeri...imi explicase cineva odata dar am uitat |
#13
Posted 04 August 2013 - 18:11
tavivictor, on 04 august 2013 - 14:15, said:
sa ai grija in posturile tale sa dai si definitii ca spre exemplu eu nu inteleg ce's aia pointeri...imi explicase cineva odata dar am uitat Încearcă să tragi cu ochiul un pic pe aici: http://forum.softped...25223-pointeri/ Edited by adrian93, 04 August 2013 - 18:11. |
#14
Posted 04 August 2013 - 20:21
Salut @pale_and_pale. Mă bucur foarte mult că sunt persoane care îşi dau interesul să-i înveţe şi pe alţii programare, unul dintre ei eşti tu. De mult timp am auzit de termenul programare, incă de când am început liceul în 2002, dar ori mi se pare mie a fi prea grea programarea, ori nu mi-am dat eu însumi interesul să învăţ. Sper ca, cu ajutorul tău, să pot învăţa atât eu cât şi ceilalţi. Îţi urez noroc în scrierea articolelor.
PS. Ai putea să ne spui numele tău, te rog? Ar fi mult mai uşor să ne adresăm cu numele noastre. PSS: Mă gândeam să-mi cumpar şi o carte despre programare, ce-mi recomanzi? Edited by 10nut, 04 August 2013 - 20:33. |
#15
Posted 05 August 2013 - 18:01
Ma cheama Costin.
Cat despre cartile despre programare, nu stiu ce sa-ti recomand pentru ca tot ceea ce stiu eu provine din culegerile de informatica de la editura Donaris + multe articole de pe net. Culegerile ti le recomand mai mult insa pentru exercitii. Cartile despre programare se centreaza mai mult pe prezentarea limbajului, ceea ce eu am sa fac mai tarziu si foarte simplist. Eu sunt de parere ca limbajul trebuie aprofundat dupa ce iti formezi gandirea. |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users