Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Clio 1.5 dci FUM negru - consum ulei
Last Updated: May 08 2014 18:22, Started by
severiusyahoocom
, Jul 29 2013 00:01
·
0
#73
Posted 07 August 2013 - 19:05
ok, de acord cu tine, sa zicem ca pun pe picioare egr-ul, de consumul de ulei care sunt convins ca va fi, care zici ca e cauza si rezolvarea?
|
#74
Posted 08 August 2013 - 09:20
Nu are rost sa repari EGR-ul pana nu rezolvi consumul de ulei - o sa se infunde iar. Ce mecanic vrei sa iti spuna pe unde dispare uleiul daca nu poti sa spui macar daca curge din motor? Se face vreo urma sub masina peste noapte? Pune cateva foi de ziar cu caramizi, nu e greu. Este totul stropit de ulei in compartimenul motor?
1. nu ai spus daca testarea turbinei cu admisia desfacuta s-a facut cu motorul pornit si accelerat. Ai spus ceva de turat ca sa "iasa gazele" - persupun ca la ITP, si acolo nu se desface turbina - deci pasul 1 verificat turbina daca baga ulei - daca nu: 2. verificat compresia motorului - se insurubeaza un aparat in locul bujiei de preincalzire - daca nu: 3. verificat simeringuri tacheti, se scoate capacul de la tacheti (ala cu busonul de ulei) Altceva nu mai poate fi. Dar nu pot sa iti spun care dintre astea este. Am pus ordinea in care le vad eu mai probabile. Edited by Oxigen1234, 08 August 2013 - 09:24. |
#75
Posted 20 August 2013 - 22:22
am fost foarte ocupat in ultima vreme si nu am avut timp sa mai fac ceva
in schimb am constatat ca mananca peste 3l 5w40/1000 km fumul nu mai iese asa mult ca inainte in timpul mersului, insa in primul minut de rulare scoate un fum ce ramane ca o panza in spatele meu apoi se potoleste si cat este cald motorul nu mai scoate asa mult fum, daca se raceste, tot asa, la inceput scoate un fum gros |
#76
Posted 20 August 2013 - 22:24
mie imi suna a segmenti segmenti de ungere care atunci cand se dilata pistonul incep sa isi faca treaba.
Cu cat mergi mai mult cu masina in halul asta cu atat o sa te coste mai mult reparatia pe viitor. Acum alegerea este a ta. |
#77
Posted 20 August 2013 - 22:45
si atunci ce sa-i cer la nenea la service sa faca mai exact?
ca mi-au zis ca pe un test nu-si dau seama ce e de facut, ca trebuie desfacut motorul si numai asta ma costa peste 600 ron... pana una alta sa-i fac maine un schimb cu elf10w40? sau sa completez cu 5 in continuare.. |
#78
Posted 20 August 2013 - 22:52
sa ii verifice odata compresia aia inainte sa desfaca motorul.
De asemenea sa se verifice presiunea de ulei. Daca aceasta este buna si la ralanti cu motorul rece atunci ar mai ramane doar segmentii. Daca era de la turbina consuma mereu uleiul, nu doar cand motorul era rece, si fumul la fel, era permanent, deoarece in turbina nu sunt piese care sa se dilate atat de mult incat sa scada consumul. |
#79
Posted 20 August 2013 - 22:53
Poti sa incepi prin a face ce s-a tot scris pe aici. Adica macar sa vada "nenea" mecanicul cum stai cu tubulatura, respectiv cum e turbocompresorul, apoi sa desfaca capacul culbutorilor si sa vada semeringurile.
Ionut, ai patit tu asa ceva ? Vorbesti din experienta proprie ? Pentru ca este foarte important. Segmentii de ungere sunt cam ultimii care cedeaza. Edited by cristi.r, 20 August 2013 - 22:54. |
#80
Posted 20 August 2013 - 22:57
Da Cristi, am trecut prin 2 turbine schimbate. Ambele luate pe ulei si nici una nu scotea fum doar cand era motorul rece.
La fel, un 1.5 DCI de pe megane-ul varului. Urca spre poiana brasov, a inceput sa fluiere si sa scoata fum si gata a fost turbina. Sunt foarte putine dati cand uleiul scapa pe evacuare, si atunci fumul este mult si des cand apuca sa se incinga galeria de evacuare, nu cand este rece |
#82
Posted 20 August 2013 - 23:13
severiusyahoocom, on 20 august 2013 - 22:45, said: pana una alta sa-i fac maine un schimb cu elf10w40? sau sa completez cu 5 in continuare.. amice nu mai schimba nici un ulei, verifica turbina !!!!, probabil ca-ti scuipa tot uleiul pe admisie, fumul negru e tot de la turbina, multa motorina si putin aer... |
|
#83
Posted 20 August 2013 - 23:17
Cand mi s-a rupt nenorocita aia de bujie la Opel mi-a facut un sant pe cilindru. Am pus segmenti noi, inclusiv cei de ungere si cu toate astea a inceput sa consume ulei pentru ca segmentul nu mai curata pelicula de ulei de pe cilindru. Pana nu am schimbat blocul motor (aveam si alternativa honuirii blocului, dar am ales sa iau altul pentru ca nu stiam daca al meu nu are vreun orificiu de ungere infundat).
|
#84
Posted 20 August 2013 - 23:22
E, deci discutia nu e asa simpla. Asta voiam sa aud.
1. nu toate motoarele sunt la fel 2. stii exact de segmenti ai pus si cat de uzat ti-era blocul inainte ? Segmentul de ungere se uzeaza ultimul, tocmai datorita rolului sau. 3. se vaita unul din vecini (opel astra g 1.6) ca si-a segmentat motorul la vreo 25k km dupa ce si-a pus GPL pe ea. GPL pus la Buzau, d-ala de "ultima generatie", etc ... Motorul are parca (sper sa nu gresesc) 170k km. Edited by cristi.r, 20 August 2013 - 23:24. |
#85
Posted 20 August 2013 - 23:43
la 1.6 se stie problema de mult. Sunt 2 tipuri de segmenti de ungere. Cei standard, cu "arcul" in interior, si unii din 3 bucati care rezolva problema papatului de ulei.
Da, stiu cat de uzat era. Inainte sa se rupa bujia si sa acele santulete pe cilindru nu manca gram de ulei. S-a intamplat neintamplarea, l-am segmentat cu segmenti standard si a inceput sa pape ulei. La inceput mult, dupa cateva mii de km incepea sa pape mai putin dar nu suficient de putin asa ca am schimbat blocul. De atunci 0 grame consum ulei. |
#86
Posted 21 August 2013 - 12:03
Nu inteleg cat de greu e sa se desfaca furtunul de aer dintre turbina si admisie... Se tureaza motorul si ar arata clar daca scapa ulei prin turbina.
La fel - scos capacul la tacheti nu e mare problema. Faptul ca scoate fum negru la pornire cu motorul rece inseamna ca nu arde amestecul. Apoi motorul se incalzeste si ar trebui sa scoata un fum usor albastrui. Nu perdea de fum, doar putin albastrui. |
#87
Posted 21 August 2013 - 21:59
Nu-i problema, mai constata ceva si apoi iarasi vine sa intrebe. E mai aproape si mai ieftin drumul pana la computer decat pana la mecanic. O fi crezand ca tot asa se si repara agregatul.
|
|
#88
Posted 21 August 2013 - 22:56
cristi.r, on 21 august 2013 - 21:59, said:
Nu-i problema, mai constata ceva si apoi iarasi vine sa intrebe. E mai aproape si mai ieftin drumul pana la computer decat pana la mecanic. O fi crezand ca tot asa se si repara agregatul. nu-i vorba, doar ca sunt ocupat, o sa merg si la mecanic doar ca vroiam sa aud si alte pareri decat cele de la service sunt foarte ocupat, de ex. astazi am parcurs 320 km.... in privinta costurilor nu e ok deloc pe langa carburant de 100 ron, am mai bagat 5w40 de vreo 35-40 lei... mai nou iau la litru pentru ca foarte usor ma murdaresc + ca mai picura cand torn... |
#89
Posted 22 August 2013 - 07:15
Pai daca pui 5w40... si pe 10w40 il consuma la fel de bine, dar e mai ieftin... Prima cifra arata comportamentul uleiului iarna (zero grade sau mai jos), W vine de la Winter si de fapt se scrie 5W - 40 sau 10W - 40 - adica la 100 grade are vascozitatea 40 si la temperatura de iarna se poarta ca un ulei cu vascozitate 5 sau 10 ...
|
#90
Posted 20 November 2013 - 23:50
eu sunt curios ce s a mai intamplat...
poate ne mai spune colegu:) |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users