Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Bicicleta si-a gasit inlocuitor!
Last Updated: Jul 16 2013 12:59, Started by
Gonthar
, Jul 14 2013 12:45
·
0
#19
Posted 14 July 2013 - 15:46
Exista si alte proiecte de aparate de zbor actionate de forta muschilor. Baietii astia din Canada au realizat acum cativa ani un ornitopter cu pedale de pilda. De asemenea unii au atasat si mici motoare bicicletelor pentru a usura zborul. Sunt convins ca in cativa ani vom vedea din ce in ce mai multe aparate din acestea de zbor si ca vor deveni foarte populare.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0E77j1imdhQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LnPzmM7HXrI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/g91nsGHQsTY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#20
Posted 14 July 2013 - 17:16
Chestia din primul film nu se poate ridica singura, are nevoie de o masina care s-o tracteze. Bicicleta aia are ceva motor, iar aripile din ultimul film nu fac absolut nimic.
|
#21
Posted 14 July 2013 - 18:42
#22
Posted 14 July 2013 - 18:47
Si motorcicleta si-o gasat dezlocuitor
Si liliacul zboara si nu e pasare si chiar si marmotta e mamifer. Cand gasim un inlocuitor pt gothnaru? |
#23
Posted 14 July 2013 - 22:42
@gonthar: aici nu e valabilă treaba cu "tehnologia se va dezvolta" pt că nu e nici o tehnologie nouă; este vorba de un design vechi de zeci, chiar sute de ani (vezi inclusiv schiţele lui Leonardo), pe care au sucit-o pe toate părţile, cu rezultate... proaste aşa cum se vede. Se pot face nişte calcule simple de unde reiese că forţa unui om obişnuit NU este suficientă, şi pace. S-a cîştigat un concurs, nimic mai mult.
Nu se compară cu, să zicem, evoluţia calculatorului de la ENIAC la microprocesor... acolo chiar au fost tehnologii noi care au tot apărut şi au introdus schimbări radicale, aici e vorba doar de elici, pedale, curele, lanţuri şi materiale uşoare, din anii 80 şi pînă azi diferenţele sînt minime. Cît despre păsări, compară masa/masa musculară dedicată aripilor unei păsări cu cea a unui om. Din motive anatomice, omul nu poate zbura ca pasărea, nu poate alerga ca ghepardul, şi nu poate înota ca delfinul... asta e, sîntem mai buni la alte lucruri. |
#24
Posted 14 July 2013 - 23:15
Cercetarea în acest domeniu este foarte benefică, deoarece arată clar că odată cu ieftinirea panourilor solare și a materialelor compozite, avioanele solare nu mai reprezintă un banc. Iar pe măsură ce vor apărea materialele din nanotuburi, astfel de vehicule, dar hibride (pedală și panou solar) vor fi la ordinea zilei.
Edited by benis, 14 July 2013 - 23:15. |
#25
Posted 15 July 2013 - 10:53
Asta este un fel de intoarcere cu mai bine de 100 de ani in urma, pe vremea fratilor Wright sau a lui Vuia, o joaca de copii. Sunt destule filmulete in care putem "admira" evolutiile tehnologice in domeniul aeronauticii. Acum mai bine de 40 de ani omul a ajuns pe Luna. Programul de navete spatiale al americanilor este atat de vechi incat se pare ca deja s-a incheiat. Au lansat telescoape moderne in spatiu si au participat ca constructia Statiei Spatiale Internationale. Nu ne mai putem entuziasma la vederea unor indivizi "cu pene", sau calarind pe vreo drezina care "zboara" cativa metri.
|
#26
Posted 15 July 2013 - 11:01
#27
Posted 15 July 2013 - 18:22
Mijto biclopteru
Poate ca de aici vor incepe aparatele de zbor individuale pt. tot boborul. Nu mici ci mai mari o tura. Avand in vedere ca motoare de 1 cal putere / kg exista, tot ce trebuie facut e cautat un raport intre marimea motorului si marimea eliciilor. Cu o (sau 2 sau 3 sau 4 sau n) elice de vreo 2 metri si poate cu un motor de 10 cai, cine stie.. |
#28
Posted 15 July 2013 - 18:40
Oricum chestia cu aripi mari nu e in regula, nu o sa tina orice ar face, omul nu are destula putere in muschi, mai bine transferi o parte din portanta unui balon ca baiatii astia care se intrec in traversarea canalului manecii pe biciclete zburatoate de ceva vreme, sau chiar aripi fixe (micro avion in toata regula) care oricum sunt mai bune decat pe sistem "copter" care e cel mai ineficient energetic vorbind unde toata energia trebuie sa mearga in asigurarea portantei:
http://www.gizmag.com/go/1525/ http://www.gizmag.co.../picture/44105/ [ http://images.gizmag.com/gallery_lrg/9246_30040853139.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] [ http://images.gizmag.com/gallery_lrg/1525_01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] Balonul are ca dezavantaj rezistenta la vant insa e stabil si safe, te pori relaxa in timp ce zbori cu el, avionasul gen planor cu pedale imi pare cel mai calumea dar nu et poti opri cu el chiar oriunde, trebuei sa prinzi curenti ascendenti calzi sa planezi. N-am idee care e viteza de decolare daa imi pare rezonabil de mica. As vrea si eu sa ma dau cu asa ceva. |
|
#29
Posted 15 July 2013 - 19:13
O fi ineficient elicopterul da' nu trebuie ramas la forta musculara, biciclopterul asta dovedind o varianta foarte eficienta a lui. Un motor ar face minuni acolo
Apoi dimensiunile si lipsa necesitatii pistei il plaseaza intr-un punct foarte interesant ca aparat de zbor ieftin. Eu sunt chiar foarte incantat de reusita si de posibilitatile indicate de aceasta. Cu o elice pliabila, il bagi in debara si-l scoti cand vrei sa .. zbori.. undeva |
#30
Posted 15 July 2013 - 19:32
#31
Posted 16 July 2013 - 02:07
benis, on 14 iulie 2013 - 23:15, said:
Cercetarea în acest domeniu este foarte benefică, deoarece arată clar că odată cu ieftinirea panourilor solare și a materialelor compozite, avioanele solare nu mai reprezintă un banc. Iar pe măsură ce vor apărea materialele din nanotuburi, astfel de vehicule, dar hibride (pedală și panou solar) vor fi la ordinea zilei. Panouri solare ieftine se fac si acum. Au cel mai mic pret per kw instalat comparativ cu sursele clasice. Dar(exista un mare dar) aici este vorba de panouri solare din siliciu policristalin in straturi subtiri cu randamente mici (12...15)%(in laborator au obtinut maxim 20%).Domeniul aerian(pentru reducerea greutatii) necesita randamente cat mai mari.Ori aici singurele panouri fotovoltaice ce pot face fata sunt cele multijonctiune.Ele au randamente curente de peste 30% dar la preturi de 100 ori mai mari decat cele din siliciu policristalin.De aceea pentru a reduce costul per kw instalat sunt dotate cu sisteme de concentrare a luminii. andreic, on 15 iulie 2013 - 11:01, said:
In UE se vor scumpi, sunt suparati pe chinezi ca le baga panouri ieftine si baga taxe Pretul lor a scazut foarte mult in China din cauza ca s-a redus f. mult pretul siliciului policristalin.Probabil ca pretul lor va scade in continuare in anii urmatori deoarece grosimea celulelor se ve reduce cel putin la jumatate(iar cantitatea de siliciu folosita are o pondere mare in pretul final). Dar nu ele ar trebui sa fie viitorul ci celulele fotovoltaice multijonctiune cu concentrare solara ce au atins randamente de 44% in laborator iar unele studii dau ca posibil in urmatorii ani randamente de peste 50%. theMisuser, on 15 iulie 2013 - 18:22, said:
Poate ca de aici vor incepe aparatele de zbor individuale pt. tot boborul. Nu mici ci mai mari o tura. Avand in vedere ca motoare de 1 cal putere / kg exista, tot ce trebuie facut e cautat un raport intre marimea motorului si marimea eliciilor. Cu o (sau 2 sau 3 sau 4 sau n) elice de vreo 2 metri si poate cu un motor de 10 cai, cine stie.. Inca din WW2 motoarele cu piston ale avioanelor produceau (2....2,5)Cp/kg. Un motor pentru un bolid de formula 1 astazi are o putere specifica de 10Cp/kg. S-au facut chiar si motoare electrice cu puteri specifice mai mari de 1Cp/kg;unele din materiale supraconductoare cu puteri specifice de 10Cp/kg si chiar se estimeaza ca se vor putea face(rotorul si statorul bobinat cu materiale supraconductoare) cu puteri de (20...30)Cp/kg. Problema este ca o putere specifica mare se obtine la turatii mari(zeci de mii de rpm).Ori elicea principala a unui elicopter(turatia ei este limitata de viteza sunetului la varful palei) are turatii de ordinul sutelor cel mult miilor de rpm;lucru ce necesita reductoare de turatie care in unele cazuri pot fi mai grele decat motorul de antrenare. andreic, on 15 iulie 2013 - 18:40, said:
Balonul are ca dezavantaj rezistenta la vant insa e stabil si safe, te pori relaxa in timp ce zbori cu el, avionasul gen planor cu pedale imi pare cel mai calumea dar nu et poti opri cu el chiar oriunde, trebuei sa prinzi curenti ascendenti calzi sa planezi. N-am idee care e viteza de decolare da imi pare rezonabil de mica. As vrea si eu sa ma dau cu asa ceva. Volumul creste cu dimensiunea la cub pe cand aria cu dimensiunea la patrat. La volume mari(si mase de sute de tone) rezistenta la inaintare(la viteze decente) nu este asa de mare. Problema baloanelor mult vreme a fost manevrarea la aterizare/decolare si cum sa obtii forta de ridicare in mod eficient. Metodele folosite in trecut erau ineficiente. Dar de curand folosind si materiale compozite performante s-a propus ca metoda de reducere a consumului de energie flotabilitatea variabila;prin preluarea unei parti din gazul de lucru,comprimarea lui si stocarea in rezervoare la aterizare si,reintroducerea inapoi in balon la decolare-asemenea cu functionarea unui submarin.Astfel motoarele nu mai trebuie sa genereze forta portanta la decolare si in timpul zborului ci doar pentru invingerea rezistentei la inaintare. Edited by asterix1, 16 July 2013 - 02:20. |
#32
Posted 16 July 2013 - 06:56
Oricit ar parea de ciudat, o problema majora o constituie spatiul aerian. La doua trei caricioptere nu este o problema prea mare pina la o anumita inaltime. Cum ar arata treburile cu regulile de "circulatie" daca juma' de Bucuresti ar pune-o de-o "plimbare" in acelasi timp?
Edited by vata_pa_batz, 16 July 2013 - 06:57. |
#33
Posted 16 July 2013 - 09:54
asterix1, on 16 iulie 2013 - 02:07, said:
La un elicopter nu motoarele sunt problema. Inca din WW2 motoarele cu piston ale avioanelor produceau (2....2,5)Cp/kg. Un motor pentru un bolid de formula 1 astazi are o putere specifica de 10Cp/kg. S-au facut chiar si motoare electrice cu puteri specifice mai mari de 1Cp/kg;unele din materiale supraconductoare cu puteri specifice de 10Cp/kg si chiar se estimeaza ca se vor putea face(rotorul si statorul bobinat cu materiale supraconductoare) cu puteri de (20...30)Cp/kg. Problema este ca o putere specifica mare se obtine la turatii mari(zeci de mii de rpm).Ori elicea principala a unui elicopter(turatia ei este limitata de viteza sunetului la varful palei) are turatii de ordinul sutelor cel mult miilor de rpm;lucru ce necesita reductoare de turatie care in unele cazuri pot fi mai grele decat motorul de antrenare. E de lucru, desigur, la gasirea unei combinatii acceptabile (intre motor, reductie si elicii) da' posibilitatea unei variante eficiente (mai putin combustibil/km decat o masina clasica) pare acum foarte credibila. vata_pa_batz, on 16 iulie 2013 - 06:56, said:
Oricit ar parea de ciudat, o problema majora o constituie spatiul aerian. La doua trei caricioptere nu este o problema prea mare pina la o anumita inaltime. vata_pa_batz, on 16 iulie 2013 - 06:56, said:
Cum ar arata treburile cu regulile de "circulatie" daca juma' de Bucuresti ar pune-o de-o "plimbare" in acelasi timp? Daca iesi de pe autostrada virtuala (in sfarsit o sa avem si noi autostrazi atunci) puncte de penalizare si daca o faci de 3x, carnetul de *copter suspendat. Sau, de ce nu, *copterul sa nu-ti permita sub nici o forma parasirea autostrazii virtuale. Si daca e sa te ciocnesti, sa te opreasca. Iar vitezele ar putea fi limitate in jurul valorilor de la masini (200km/h). Cu puterea de calcul din mobilele astea smart nu cred c-ar fi o problema gestionarea traficului aerian. Zbori cu jucariile pana la cateva sute de metri inaltime (se pot desena suficiente autostrazi inalte de 10 metri una peste alta) ca sa nu incurci (daca vor mai fi) avioanele mari de pasageri, mai inventeaza cineva un airbag in caz ca-ti crapa cele 2 motoare si.. eh. Imi plac SF-urile in general, daca n-au idei le dau eu cum sa faca regulile de circulatie cu *copterele |
|
#34
Posted 16 July 2013 - 12:53
#35
Posted 16 July 2013 - 12:59
Perfect! si daca ai si vant din pupa, faci Pipera-Berceni in numai 7 minute.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users