Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...

Mi-au disparut amigdalitele ?

Exista vreun plan de terorizare p...
 Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 

Bicicleta si-a gasit inlocuitor!

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#19
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006
Exista si alte proiecte de aparate de zbor actionate de forta muschilor. Baietii astia din Canada au realizat acum cativa ani un ornitopter cu pedale de pilda. De asemenea unii au atasat si mici motoare bicicletelor pentru a usura zborul. Sunt convins ca in cativa ani vom vedea din ce in ce mai multe aparate din acestea de zbor si ca vor deveni foarte populare.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/0E77j1imdhQ?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/LnPzmM7HXrI?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/g91nsGHQsTY?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#20
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,051
  • Înscris: 04.07.2009
Chestia din primul film nu se poate ridica singura, are nevoie de o masina care s-o tracteze. Bicicleta aia are ceva motor, iar aripile din ultimul film nu fac absolut nimic.

#21
ilietu

ilietu

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,166
  • Înscris: 14.08.2008

View PostGonthar, on 14 iulie 2013 - 13:00, said:

Dar pasarile cum pot sa zboare asa lejer? Au si ele cam aceiasi muschi ca si alte animale, numai ca au aripi si alea le ajuta enorm.
Posted Image Posted Image Posted Image

#22
popascu

popascu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,775
  • Înscris: 22.04.2008
Si motorcicleta si-o gasat dezlocuitor

Si liliacul zboara si nu e pasare si chiar si marmotta e mamifer.
Cand gasim un inlocuitor pt gothnaru?

#23
XON-XOFF

XON-XOFF

    Big Fat Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,442
  • Înscris: 27.05.2006
@gonthar: aici nu e valabilă treaba cu "tehnologia se va dezvolta" pt că nu e nici o tehnologie nouă; este vorba de un design vechi de zeci, chiar sute de ani (vezi inclusiv schiţele lui Leonardo), pe care au sucit-o pe toate părţile, cu rezultate... proaste aşa cum se vede. Se pot face nişte calcule simple de unde reiese că forţa unui om obişnuit NU este suficientă, şi pace. S-a cîştigat un concurs, nimic mai mult.

Nu se compară cu, să zicem, evoluţia calculatorului de la ENIAC la microprocesor... acolo chiar au fost tehnologii noi care au tot apărut şi au introdus schimbări radicale, aici e vorba doar de elici, pedale, curele, lanţuri şi materiale uşoare, din anii 80 şi pînă azi diferenţele sînt minime.

Cît despre păsări, compară masa/masa musculară dedicată aripilor unei păsări cu cea a unui om. Din motive anatomice, omul nu poate zbura ca pasărea, nu poate alerga ca ghepardul, şi nu poate înota ca delfinul... asta e, sîntem mai buni la alte lucruri.

#24
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,127
  • Înscris: 04.02.2011
Cercetarea în acest domeniu este foarte benefică, deoarece arată clar că odată cu ieftinirea panourilor solare  și a materialelor compozite, avioanele solare nu mai reprezintă un banc. Iar pe măsură ce vor apărea materialele din nanotuburi, astfel de vehicule, dar hibride (pedală și panou solar) vor fi la ordinea zilei.

Edited by benis, 14 July 2013 - 23:15.


#25
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006
Asta este un fel de intoarcere cu mai bine de 100 de ani in urma, pe vremea fratilor Wright sau a lui Vuia, o joaca de copii. Sunt destule filmulete in care putem "admira" evolutiile tehnologice in domeniul aeronauticii. Acum mai bine de 40 de ani omul a ajuns pe Luna. Programul de navete spatiale al americanilor este atat de vechi incat se pare ca deja s-a incheiat. Au lansat telescoape moderne in spatiu si au participat ca constructia Statiei Spatiale Internationale. Nu ne mai putem entuziasma la vederea unor indivizi "cu pene", sau calarind pe vreo drezina care "zboara" cativa metri.

#26
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003

View Postbenis, on 14 iulie 2013 - 23:15, said:

Cercetarea în acest domeniu este foarte benefică, deoarece arată clar că odată cu ieftinirea panourilor solare
In UE se vor scumpi, sunt suparati pe chinezi ca le baga panouri ieftine si baga taxe :)

#27
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,119
  • Înscris: 25.02.2007
Mijto biclopteru Posted Image

Poate ca de aici vor incepe aparatele de zbor individuale pt. tot boborul.
Nu mici ci mai mari o tura. Avand in vedere ca motoare de 1 cal putere / kg exista, tot ce trebuie facut e cautat un raport intre marimea motorului si marimea eliciilor.
Cu o (sau 2 sau 3 sau 4 sau n) elice de vreo 2 metri si poate cu un motor de 10 cai, cine stie..

#28
andreic

andreic

    Very OLD Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 122,614
  • Înscris: 07.02.2003
Oricum chestia cu aripi mari nu e in regula, nu o sa tina orice ar face, omul nu are destula putere in muschi, mai bine transferi o parte din portanta unui balon ca baiatii astia care se intrec in traversarea canalului manecii pe biciclete zburatoate de ceva vreme, sau chiar aripi fixe (micro avion in toata regula) care oricum sunt mai bune decat pe sistem "copter" care e cel mai ineficient energetic vorbind unde toata energia trebuie sa mearga in asigurarea portantei:

http://www.gizmag.com/go/1525/
http://www.gizmag.co.../picture/44105/

[ http://images.gizmag.com/gallery_lrg/9246_30040853139.JPG - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://images.gizmag.com/gallery_lrg/1525_01.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Balonul are ca dezavantaj rezistenta la vant insa e stabil si safe, te pori relaxa in timp ce zbori cu el, avionasul gen planor cu pedale imi pare cel mai calumea dar nu et poti opri cu el chiar oriunde, trebuei sa prinzi curenti ascendenti calzi sa planezi. N-am idee care e viteza de decolare daa imi pare rezonabil de mica. As vrea si eu sa ma dau cu asa ceva.

#29
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,119
  • Înscris: 25.02.2007
O fi ineficient elicopterul da' nu trebuie ramas la forta musculara, biciclopterul asta dovedind o varianta foarte eficienta a lui. Un motor ar face minuni acolo :)
Apoi dimensiunile si lipsa necesitatii pistei il plaseaza intr-un punct foarte interesant ca aparat de zbor ieftin.

Eu sunt chiar foarte incantat de reusita si de posibilitatile indicate de aceasta.
Cu o elice pliabila, il bagi in debara si-l scoti cand vrei sa .. zbori.. undeva :P

#30
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,127
  • Înscris: 04.02.2011

View Postandreic, on 15 iulie 2013 - 11:01, said:


In UE se vor scumpi, sunt suparati pe chinezi ca le baga panouri ieftine si baga taxe :)
Or să treacă bişniţarii de la alcool la panouri solare.
Vei auzi doar "panouri.. panouri" prin pieţe.

#31
asterix1

asterix1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,357
  • Înscris: 21.09.2010

View Postbenis, on 14 iulie 2013 - 23:15, said:

Cercetarea în acest domeniu este foarte benefică, deoarece arată clar că odată cu ieftinirea panourilor solare  și a materialelor compozite, avioanele solare nu mai reprezintă un banc. Iar pe măsură ce vor apărea materialele din nanotuburi, astfel de vehicule, dar hibride (pedală și panou solar) vor fi la ordinea zilei.
Vezi lucrurile intr-un mod prea simplist.
Panouri solare ieftine se fac si acum.
Au cel mai mic pret per kw instalat comparativ cu sursele clasice.
Dar(exista un mare dar) aici este vorba de panouri solare din siliciu policristalin in straturi subtiri cu randamente mici (12...15)%(in laborator au obtinut maxim 20%).Domeniul aerian(pentru reducerea greutatii) necesita randamente cat mai mari.Ori aici singurele panouri fotovoltaice ce pot face fata sunt cele multijonctiune.Ele au randamente curente de peste 30% dar la preturi de 100 ori mai mari decat cele din siliciu policristalin.De aceea pentru a reduce costul per kw instalat sunt dotate cu sisteme de concentrare a luminii.

View Postandreic, on 15 iulie 2013 - 11:01, said:

In UE se vor scumpi, sunt suparati pe chinezi ca le baga panouri ieftine si baga taxe Posted Image
Pe termen lung din contra acest tip de panouri solare se va ieftini si chiar este posibil ca peste ani energia solara sa nu mai necesite subventii.Acele tipuri de panouri solare la care UE vrea sa introduca taxe sunt din siliciu policristalin cu randament execrabil (12....15)%.
Pretul lor a scazut foarte mult in China din cauza ca s-a redus f. mult pretul siliciului policristalin.Probabil ca pretul lor va scade in continuare in anii urmatori deoarece grosimea celulelor se ve reduce cel putin la jumatate(iar cantitatea de siliciu folosita are o pondere mare in pretul final).
Dar nu ele ar trebui sa fie viitorul ci celulele fotovoltaice multijonctiune cu concentrare solara ce au atins randamente de 44% in laborator iar unele studii dau ca posibil in urmatorii ani randamente de peste 50%.

View PosttheMisuser, on 15 iulie 2013 - 18:22, said:

Poate ca de aici vor incepe aparatele de zbor individuale pt. tot boborul.
Nu mici ci mai mari o tura. Avand in vedere ca motoare de 1 cal putere / kg exista, tot ce trebuie facut e cautat un raport intre marimea motorului si marimea eliciilor.
Cu o (sau 2 sau 3 sau 4 sau n) elice de vreo 2 metri si poate cu un motor de 10 cai, cine stie..
La un elicopter nu motoarele sunt problema.
Inca din WW2 motoarele cu piston ale avioanelor produceau (2....2,5)Cp/kg.
Un motor pentru un bolid de formula 1 astazi are o putere specifica de 10Cp/kg.
S-au facut chiar si motoare electrice cu puteri specifice mai mari de 1Cp/kg;unele din materiale supraconductoare cu puteri specifice de 10Cp/kg si chiar se estimeaza ca se vor putea face(rotorul si statorul bobinat cu materiale supraconductoare) cu puteri de (20...30)Cp/kg.
Problema este ca o putere specifica mare se obtine la turatii mari(zeci de mii de rpm).Ori elicea principala a unui elicopter(turatia ei este limitata de viteza sunetului la varful palei) are turatii de ordinul sutelor cel mult miilor de rpm;lucru ce necesita reductoare de turatie care in unele cazuri pot fi mai grele decat motorul de antrenare.

View Postandreic, on 15 iulie 2013 - 18:40, said:

Balonul are ca dezavantaj rezistenta la vant insa e stabil si safe, te pori relaxa in timp ce zbori cu el, avionasul gen planor cu pedale imi pare cel mai calumea dar nu et poti opri cu el chiar oriunde, trebuei sa prinzi curenti ascendenti calzi sa planezi. N-am idee care e viteza de decolare da imi pare rezonabil de mica. As vrea si eu sa ma dau cu asa ceva.
Balonul are ca dezavantaj rezistenta la vant dar ea scade odata cu dimensiunile.
Volumul creste cu dimensiunea la cub pe cand aria cu dimensiunea la patrat.
La volume mari(si mase de sute de tone) rezistenta la inaintare(la viteze decente) nu este asa de mare.
Problema baloanelor mult vreme a fost manevrarea la aterizare/decolare si cum sa obtii forta de ridicare in mod eficient.
Metodele folosite in trecut erau ineficiente.
Dar de curand folosind si materiale compozite performante s-a propus ca metoda de reducere a consumului de energie flotabilitatea variabila;prin preluarea unei parti din gazul de lucru,comprimarea lui si stocarea in rezervoare la aterizare si,reintroducerea inapoi in balon la decolare-asemenea cu functionarea unui submarin.Astfel motoarele nu mai trebuie sa genereze forta portanta la decolare si in timpul zborului ci doar pentru invingerea rezistentei la inaintare.

Edited by asterix1, 16 July 2013 - 02:20.


#32
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004
Oricit ar parea de ciudat, o problema majora o constituie spatiul aerian. La doua trei caricioptere nu este o problema prea mare pina la o anumita inaltime. Cum ar arata treburile cu regulile de "circulatie" daca juma' de Bucuresti ar pune-o de-o "plimbare" in acelasi timp?

Edited by vata_pa_batz, 16 July 2013 - 06:57.


#33
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,119
  • Înscris: 25.02.2007

View Postasterix1, on 16 iulie 2013 - 02:07, said:

La un elicopter nu motoarele sunt problema.
Inca din WW2 motoarele cu piston ale avioanelor produceau (2....2,5)Cp/kg.
Un motor pentru un bolid de formula 1 astazi are o putere specifica de 10Cp/kg.
S-au facut chiar si motoare electrice cu puteri specifice mai mari de 1Cp/kg;unele din materiale supraconductoare cu puteri specifice de 10Cp/kg si chiar se estimeaza ca se vor putea face(rotorul si statorul bobinat cu materiale supraconductoare) cu puteri de (20...30)Cp/kg.
Problema este ca o putere specifica mare se obtine la turatii mari(zeci de mii de rpm).Ori elicea principala a unui elicopter(turatia ei este limitata de viteza sunetului la varful palei) are turatii de ordinul sutelor cel mult miilor de rpm;lucru ce necesita reductoare de turatie care in unele cazuri pot fi mai grele decat motorul de antrenare.
Deci personalCopterul va avea motoare de 1cp/kg ca sa fie reductia usoara :D
E de lucru, desigur, la gasirea unei combinatii acceptabile (intre motor, reductie si elicii) da' posibilitatea unei variante eficiente (mai putin combustibil/km decat o masina clasica) pare acum foarte credibila.

View Postvata_pa_batz, on 16 iulie 2013 - 06:56, said:

Oricit ar parea de ciudat, o problema majora o constituie spatiul aerian. La doua trei caricioptere nu este o problema prea mare pina la o anumita inaltime.
Google Air Map GPS Posted Image

View Postvata_pa_batz, on 16 iulie 2013 - 06:56, said:

Cum ar arata treburile cu regulile de "circulatie" daca juma' de Bucuresti ar pune-o de-o "plimbare" in acelasi timp?
Ca in cazul masinilor. Stau toti falfaind din elicii in aer si se injura reciproc Posted Image
Daca iesi de pe autostrada virtuala (in sfarsit o sa avem si noi autostrazi atunci) puncte de penalizare si daca o faci de 3x, carnetul de *copter suspendat.

Sau, de ce nu, *copterul sa nu-ti permita sub nici o forma parasirea autostrazii virtuale. Si daca e sa te ciocnesti, sa te opreasca.
Iar vitezele ar putea fi limitate in jurul valorilor de la masini (200km/h).

Cu puterea de calcul din mobilele astea smart nu cred c-ar fi o problema gestionarea traficului aerian. Zbori cu jucariile pana la cateva sute de metri inaltime (se pot desena suficiente autostrazi inalte de 10 metri una peste alta) ca sa nu incurci (daca vor mai fi) avioanele mari de pasageri, mai inventeaza cineva un airbag in caz ca-ti crapa cele 2 motoare si.. eh. Imi plac SF-urile in general, daca n-au idei le dau eu cum sa faca regulile de circulatie cu *copterele Posted Image

#34
vata_pa_batz

vata_pa_batz

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 25,602
  • Înscris: 28.07.2004

View PosttheMisuser, on 16 iulie 2013 - 09:54, said:

Sau, de ce nu, *copterul sa nu-ti permita sub nici o forma parasirea autostrazii virtuale. Si daca e sa te ciocnesti, sa te opreasca.
...sa te dea jos pe loc si sa te puna sa sufli in fiola

#35
ZorbaGrecu

ZorbaGrecu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,450
  • Înscris: 17.12.2012
Perfect! si daca ai si vant din pupa, faci Pipera-Berceni in numai 7 minute.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate