Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Sistemul ECO Start/Stop

- - - - -
  • Please log in to reply
89 replies to this topic

#1
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009
Ridic aici o problema mai aprate, in legatura cu sistemul motorului numit in general ECO Start/Stop, acela care opreste motorul cand masina e oprita (la stop sau alte motive) si il porneste imediat ce se ridica pedala de ambreiaj, respectiv frana  (la automate) si apoi se accelereaza. Sistemul pare a fi in generalizare fortata, indiferent de realitatea utilitatii lui si dorinta clientilor.

Nu intru acum in detalii, sistemul este foarte complicat ca si functionalitate, nu mai vorbesc de alcatuirea interna adica senzorii (cca 25 de semnale diferite colectate de peste tot), softul, interfata.
Problema este din punctul meu in felul urmator: in ideea de a economisi cateva procente de benzina, in anumite conditii, foarte limitate de altfel, s-a introdus un sistem sofisticat care in schimb poate conduce in timp relativ scurt la uzura excesiva a motorului, intrucat demarorul va functiona incomparabil mai des, bateria va fi solicitata suplimentar atat pentru repornirea motorului cat si pentru a compensa energia pentru alte sisteme si mai ales, (aici e aspectul pe care vreau sa-l accentuez si  sa aflu eventual raspuns) este vorba de solicitarea dinamica a motorului, variatiile de viteza de la zero la turatie mare in scurt imp(demaraj), adica influenta in timp a acceleratiilor asupra arborelui, rulmentilor, practic a tuturor ansamblurilor, obligate sa se roteasca si sa se opreasca de foarte multe ori. In plus e vorba de fiabilitatea sistemului care cuprinde un numar mare de elemente sensibile.
Eu propun urmatoarea comparatie: am doua motoare identice, folosite timp de 1000 de ore sa zicem, doar ca unul dintre ele a fost pornit si oprit de 10 ori mai des decat celalalt, de fiecare data accelerat puernic imediat (fractiuni de secunda) dupa pornirea de la zero.
Pe care l-ati cumpara (odata cu masina desigur)?Posted Image

Nu doresc o descriere foare amanuntita a sistemului si problemelor, cred ca am citit cateva zeci de pagini de descrieri, cateva zeci de reclamatii de la posesori (99% vor sistemul disparut), inclusiv descrieri tehnice de la Daimler care nu sunt chiar pentru orice public.
De asemenea, nu doresc nici cugetari filozofice despre “dificultatea de adaptare la nou”, istorii despre lucruri minunate dar care au fost prost intelese la inceput, nici obisnuitele misto-uri facute de chibitii de pe margine care nu pot deosebi piulita de surub.

Sunt in special suparat pentru ca sistemul ECO este de fapt rodul unei munci foarte intense a inginerilor (fie de la MB, fie BMW, Ford, etc) obligati insa de management si anumite organizatii guvernamentale sa conceapa ceva cu care sa induca iluzia de economie, cand de fapt efortul, cheltuiala initiala, efectul real  si cheltuielile ulterioare ale posesorilor nu justifica decat in extrem de mica masura existenta acestui sistem, mai ales in cazul masinilor cu transmisie automata.
Exista posibilitatea de a dezactiva sistemul, dar el se re-activeaza automat la urmatoarea pornire vlountara a masinii. Doar BMW ul a introdus dezactivarea permanenta, in urma protestelor masive ale posesorilor, alte companii, inclusiv MB refuza inca sa modifice softul pentru a face permanenenta alegerea soferului. De mentionat ca nu exista cerinta expresa pentru un astfel de sistem din partea nici unei organizatii guvernamentale.
Nu faceti analogie cu ceea ce este la Hibride, acolo este complet altceva, alte motoare, alta functionalitate desi in acele cazuri economia e tot iluzorie.

Eu ma refer direct la un Mercedes pe care l-am comandat dar ma gandesc ca sistemul (pe care oricum nu are nici un sens sa-l folosesc) va aduce probabil batai de cap, fiind chiar nevoit sa-l repar dupa un timp (suna chiar stupid, sa dai banii pe reparatii la un lucru pe care oricum nu-l folosesti sau de care n-ai nevoie).
Nu vreau sa spun ca nu ma intereseaza poluarea planetei desi sunt cam satul de vorbe mari, oricum ma deranjeaza ca mi se impune un sistem care de fapt duce in realitate la consum de resurse si implicit poluare suplimentara si care in timp deterioreaza masina sau o face greu vandabila dupa aceea. Exista multe alte metode la indemana guvernelor de a reduce poluarea, nu reducerea duratei de folosinta a masinilor.

#2
xcit

xcit

    afara ninge linistit si in casa arza-te-ar focu'

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,890
  • Înscris: 29.06.2006
Lucrul cel mai prost la acest sistem se traduce prin uzura motorului prin ungerea deficitara, uleiul subtiat cand e cald cade imediat in baie si la pornire pana urca in rampa se cam rascheteaza segmentii si nu numai, apoi pleci de pe loc imediat. Plus ca la pornire consuma mai multa benzina decat daca merge la relanti

#3
Friskey

Friskey

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 11,500
  • Înscris: 11.01.2013
Start/stop se poate dezactiva.

#4
Pengoon

Pengoon

    Ударник

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,939
  • Înscris: 11.06.2003
problema-i ca-i activat by default de fiecare data cand pornesti masina. trebuie sa tii minte sa-l deactivezi de fiecare data dupa ce ai pornit motorul, ceea ce e enervant.

#5
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
1. Start & Stop face mari economii de combustibil, mai ales in oras si mai ales pe motoarele mari.
2. Sistemul merge doar cand motorul are deja o anumita temperatura.
3. Bateria este speciala
4. Sistemul e foarte bine testat si s-a dovedit a fi destul de fiabil.
5. Pe cutie automata e super OK, dar la cutie manuala e cam horror! Eu consider ca ar trebui bagat doar peste 150 CP, minim!
- iti moare motorul cand vrei sa urici o bordura
- iti moare motorul la intoarceri din mai multe miscari
- iti moare cateodata motorul in panta
6. E dezactivabil, ia o secunda sa apesi pe buton!

Edited by Ahasverus, 20 June 2013 - 20:49.


#6
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View PostPengoon, on 20 iunie 2013 - 20:39, said:

problema-i ca-i activat by default de fiecare data cand pornesti masina. trebuie sa tii minte sa-l deactivezi de fiecare data dupa ce ai pornit motorul, ceea ce e enervant.

Asta este un prim aspect, trebuie dezactivat de fiecare data. In timp inseamna uzura fizica a butonului, posibil alte influente in electronica, foarte posibil sa uiti sa opresti uneori sistemul si sa te enervezi tare in momentul cand iti face figura. Cum sitemul ca sa porneasca trebuie indeplinite vreo 7-8 conditii in acelasi timp, el oricum nu va porni de la inceput. De ex daca afara e mai frig decat s-a stabilit prin soft (iarna, dimineti/seri reci, etc) oricum nu functioneaza. Oricm trebuie sa fi pe faza ca sa-l opresti intotdeauna cand e inghesuiala de masini (te tarsti juma de ora pe juma de kilometru, oprind de 30 ori).
@mmcornel. Referitor la Mercedes: intr-adevar, ultimul lucru care ar interesa un posesor de asa masina (valabil si pentru BMW, Porsche unde sunt aceste sisteme) este cele cateva grame de benzina eventual castigate, nu mai vorbesc ca (cel putin aici la mine) costul benzinei nu este chiar o preocupare zilnica care nu te lasa sa dormi. Dar in acelasi timp trebuie sa intelegi ca daca dai atatia bani pe masina chiar conteaza cat tine si care mai e valoarea de revanzare, adica dai 10-15 mii in plus fata de o masina echivalenta dar trebuie sa ai grija de fiecare data sa apesi butoane.

#7
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
7. E o porcarie.

#8
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006

View PostRosebud09, on 20 iunie 2013 - 20:50, said:

Referitor la Mercedes: intr-adevar, ultimul lucru care ar interesa un posesor de asa masina (valabil si pentru BMW, Porsche unde sunt aceste sisteme) este cele cateva grame de benzina eventual castigate, nu mai vorbesc ca (cel putin aici la mine) costul benzinei nu este chiar o preocupare zilnica care nu te lasa sa dormi. Dar in acelasi timp trebuie sa intelegi ca daca dai atatia bani pe masina chiar conteaza cat tine si care mai e valoarea de revanzare, adica dai 10-15 mii in plus fata de o masina echivalenta dar trebuie sa ai grija de fiecare data sa apesi butoane.

Totalmente gresit!
De aia toti isi iau 3l motorina pe masini se peste 50 000, ca sa nu zic 100 000 EUR!

Practic, in Bucuresti, cu 5l consumi fara Start & Stop cca 22-25% pe benzina, daca traficul NU e chiar mort.
Cu Start & Stop consumi pe la 16-18%.
Crede-ma ca diferenta e  enorma la autonomie, iar cand dai 500 RON/plin la 2-3 zile, nu e ignorabil!

P.S. La motoarele diesel de 2l chiar nu isi au rostul... dar normele de poluare devin de ce in ce mai draconice.

#9
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Macar daca puneau la toate electromotor si alternator 2 in 1.

#10
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View PostAhasverus, on 20 iunie 2013 - 20:55, said:

Totalmente gresit!
De aia toti isi iau 3l motorina pe masini se peste 50 000, ca sa nu zic 100 000 EUR!

Practic, in Bucuresti, cu 5l consumi fara Start & Stop cca 22-25% pe benzina, daca traficul NU e chiar mort.
Cu Start & Stop consumi pe la 16-18%.
Crede-ma ca diferenta e  enorma la autonomie, iar cand dai 500 RON/plin la 2-3 zile, nu e ignorabil!

P.S. La motoarele diesel de 2l chiar nu isi au rostul... dar normele de poluare devin de ce in ce mai draconice.

Ai venit cu un exemplu cam departe de ceea ce am vrut eu sa spun, sunt relativ putine masini cu motoare asa mari. Era vorba de masini cu motoare obisnuite (pana la 2l in Europa si pana la 2,5-3 peste ocean, consumurile in oras sunt foarte asemanatoare). Aici e un punct bun de remarcat, sistemul ar merita cat de cat la motoare mari, dar acolo influenta solicitarilor dinamice este mai importanta sau pe masinile destinate transportului intensiv, de ce sa te oblige la un sistem care nu-ti aduce nici un avantaj si nici nu reduce poluarea, per total?
In plus acele cifre (si in general economia) de unde le stii? Din reclamele producatorilor?

Alernator/Demaror: e vorba de "Incarcarea regenerativa" a bateriei, adica de folosirea energiei disipate de franare pentru incarcarea bateriei. Exista acest sistem, si la MB, si la Ford, cuplat cu Eco, pentru a incerca sa compenseze din energia consumata suplimentar pentru intretinerea unor functiuni cand nu merge motorul (bord, faruri, stergatoare, eventual AC dar acela este oricum modificat, diferit la masinile cu Eco = alta cheltuiala in plus).
Pentru o masina obisnuita, economia de combustibil e sub 500 euro in 10 ani!

#11
Nicolaus

Nicolaus

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 177
  • Înscris: 04.07.2007
Si demarorul este reproiectat.
EGR,DPF(filtru de particule),start/stop au fost implementate ca urmare a obligatiilor normelor de antipoluare.

#12
Ahasverus

Ahasverus

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,360
  • Înscris: 22.10.2006
@Rosebud09, cifrele le stiu din... practica zilnica.

Cea mai buna implementare Stop&Go se gaseste pe marcile premium, la care nu se zguduie masina la fiecare pornire de motor, pentru a inainta 5m in coloana.
Din pacate fac zilnic la ore de vf centrul Bucurestiului, asa ca am destul timp sa injur si sa visez la economii de carburant. Stop&Go + 8 trepte duc la un cosum redus la motoarele mari, dar si la cele mici (proportia se pastreaza).

Imi place monstrul meu si de curiozitate am testat eficacitatea sistemului. Intial am fost sceptic, dar dupa ce am vazut diferentele...

Mai mult, am testat si pe BMW Seria 1, diesel, iar toate tips&tricks adunate, se simt in timp, la consum.
Totusi, aceste masini si dispozitive nu sunt pentru cei care pleaca cu scart de la semafor sau pe cei 5-20m dintre 2 semafoare in ambuteiaj!

Am testat un Freelander cu Stop & Go, manual si e groaznic!
Te scutura la fiecare pornire, ai timpi morti etc.
De nefolosit...

La cutie automata nu ai asa probleme.

#13
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,593
  • Înscris: 05.12.2005
Motorul se uzează şi mergând la ralanti la semafor, mai ales dacă are ceva km la bord şi uleiul e subţire nu îţi urcă corect în rampe, de asemenea şi barbotarea din baie e mai slabă la turaţii mici, cu efecte asupra ungerii cămăşilor. Deci scapi de dracu şi dai de mă-sa.

#14
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View PostRosebud09, on 20 iunie 2013 - 22:00, said:

adica de folosirea energiei disipate de franare pentru incarcarea bateriei. Exista acest sistem, si la MB, si la Ford, cuplat cu Eco,
Adica? Cum functioneaza ala? Eu zic ca e apa de ploaie...

#15
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,619
  • Înscris: 02.10.2009

View PostAhasverus, on 20 iunie 2013 - 22:42, said:

@Rosebud09, cifrele le stiu din... practica zilnica.

Cea mai buna implementare Stop&Go se gaseste pe marcile premium, la care nu se zguduie masina la fiecare pornire de motor, pentru a inainta 5m in coloana.
Din pacate fac zilnic la ore de vf centrul Bucurestiului, asa ca am destul timp sa injur si sa visez la economii de carburant. Stop&Go + 8 trepte duc la un cosum redus la motoarele mari, dar si la cele mici (proportia se pastreaza).

Imi place monstrul meu si de curiozitate am testat eficacitatea sistemului. Intial am fost sceptic, dar dupa ce am vazut diferentele...

Mai mult, am testat si pe BMW Seria 1, diesel, iar toate tips&tricks adunate, se simt in timp, la consum.
Totusi, aceste masini si dispozitive nu sunt pentru cei care pleaca cu scart de la semafor sau pe cei 5-20m dintre 2 semafoare in ambuteiaj!

Am testat un Freelander cu Stop & Go, manual si e groaznic!
Te scutura la fiecare pornire, ai timpi morti etc.
De nefolosit...

La cutie automata nu ai asa probleme.

Foarte bine ca e economie.

Cum pe mine acea economie mai intereseaza mai putin, spre deloc, problema ridicata de era nu economia ci uzura suplimentara a motorului (imbinari, rulmenti, lagare, pinioane,) datorita solicitarilor dinamice la porniri si opriri repetate, adica forte, acceleratii, momente, deci o posibila cheltuiala foarte importanta cu repratia care spulbera orice economie la benzina. Un motor/cutie/circuite poate inseamna in realitate mai multa poluare pentru fabricare decat ar fi facut benzina aia economisita. Aici e problema, nu economia, si aici as fi vrut sa aflu informatii. Poate ca inca sistemele sunt prea noi, in 3-4 ani nu "se vede" inca efect mecanic n-a trebuit sa inlocuiesti ceva important la motor.
Sunt probleme si la cutia automata, de ex motorul porneste singur in parcare, dupa ce ai oprit daca nu ai fost atent sa pui bine maneta in P; se poate asa ceva cand te grabesti, oricum motorul nu se aude, turometrul e zero, bate soarele si nu vezi ledul din bord. Am citit multe lucruri f. diverse aparute in trafic care nu sunt prinse in prospecte sau sfaturile producatorilor. Cel  ai frecvent era vorba de omorarea bateriei, dupa cca 2 saptamani deja nu mai dadea randamentul asteptat, dar nu i-o schimba nimeni.
Dar sunt fel de fel de sisteme, de masini, obiectivul se pare ca este sa se bifeze ieconomia la guvern, iar masinile sa aiba o durata de utilizare cat mai mica: se arunca alea vechi, se fabrica noi, au oamenii de lucru= merge economia.

#16
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,898
  • Înscris: 14.11.2004
Daca nu e hibrida, franarea regenerativa este marketing pur.

Start-stop-ul in sine este o idee buna, de exemplu pe masinile SkyActive de la Mazda (CX-5, noua 6) este perfect, consum mediu in oras de 9.8 pe un 2.0 aspirat e ceva, la fel si un 10.1 pe o Insignia 1.4 140 CP.

Cel putin la Insignia 1.4 140CP, Yaris 1.33 VVT-i si Renault Clio IV .9 TCe mi se pare tras de par, simti cum forteaza starter-ul ala la fiecare lansare a motorului si la Insignia am patit sa se dezactiveze singur din cauza ca tensiunea din baterie era prea scazuta sa mai asigure demarajul in trafic bara-la-bara cu inaintare lenta.

Cel mai bun sistem start-stop este ala de la Honda, IMA, este hibrid, dar mai repede un start-stop avansat, motorul electric neavand posibilitatea sa traga de unul singur masina si motorul pe benzina arde mai tot timpul cat timp masina este in miscare, fata de o hibrida clasica.

Uzura motorul este mai accentuata daca sistemul este facut cu picioarele, mai ales la masinile europene se constata asta, din pacate sistemul asta start-stop nu se poate scoate in service, gen cum dezactivezi/activez anumite functii in calculatorul masinii.
Eu la mine am studiat sistemul start-stop si am constatat urmatoarele:
- lansarea se face la 1000 RPM cu un relantiu la 1299 RPM
- daca masina este suprasolicitata start-stop-ul este dezactivat temporar pentru a scadea delay-ul si a mentine motorul termic in regim de functionare (la o stationare mai lunga dupa o forja revine la normal)
- nu face start-stop daca temperatura antigelului este mai mica de 35 grade si functionarea eficienta este la peste 65 grade, unde masina poate merge si cu el oprit, nu doar sa faca start-stop si la franare.
- daca bateria de tractiune este foarte slabita face doar start-stop (cu conditia se fii incalzit) sau il tine pornit in functie de SOC.

Edited by connectorxp, 21 June 2013 - 02:25.


#17
Gandalf_123

Gandalf_123

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 29.05.2013
În SUA cei de la UPS care fac livrări la domiciliu cu mașini care nu au un astfel de sistem sunt disperați să îsi instruiască șoferii să oprească motorul de la cheie la fiecare oprire la semafor. Așa că economiile sunt reale pentru că nu s-ar chinui nimeni să consume mai puțin carburant dacă economiile ar fi mai mici decât costul suplimentar al întrețîneii motorului.

#18
buntzi

buntzi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,325
  • Înscris: 09.09.2006

View PostRosebud09, on 20 iunie 2013 - 23:44, said:

[...]Sunt probleme si la cutia automata, de ex motorul porneste singur in parcare, dupa ce ai oprit daca nu ai fost atent sa pui bine maneta in P; se poate asa ceva cand te grabesti, oricum motorul nu se aude, turometrul e zero, bate soarele si nu vezi ledul din bord[...]
Eu știam că nu poți să scoți cheia din contact dacă nu e în P. Nu prea ai cum să nu pui "bine" maneta în P, nu-i așa? Că dacă "nu e pusă bine" în P, atunci chiar e pusă bine în R și o ia mașina la vale...Ce naiba măsini aveți voi prin US p-acolo de merg lăsate "aproximativ" în P? :)

Oricum, mie personal mi se pare un sistem cam păgubos pentru proprietar, și-s de acord cu ce zicea Rosebud mai sus, lăcomie și consumerism. Adică până acum ni s-au tot băgat în cap ideile gen "cel mai nenorocit moment în funcționarea motorului e pornirea" ca acum să implementeze sisteme care fac exact asta.

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate