Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Ciclurile universale

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
11 replies to this topic

#1
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Ciclurile universale

Sunt măsurate după ciclul vieții primei ființe din univers, Domnul Brahmaa.
Din perspectiva ființelor umane Brahmaa pare nemuritor, deoarece el trăiește atât cât există universul.
El își părăsește definitiv corpul material odată cu anihilarea universului.
El trăiește 100 de ani după numărătoarea de pe planeta sa Brahmaa-loka.

O zi din viața sa durează 1000 de cicluri de 4 ere pe pământ.
Actuala eră în care trăim este ultima dintr-un ciclul de 4 ere din cele 1000 de cicluri
care reprezintă o zi din viața lui Brahmaa.
Aceasta eră se numești Kali-Yuga, deaorece Zeitatea care prezidează această eră se numește Kali.
Această eră este considerată ca fiind cea mai rea din ciclul de patru ere,
deoarece calitățile ființelor umane sunt foarte slăbite,
iar pe măsură ce se înaintează în această eră, ele vor slăbi tot mai mult.

La începutul acestei ere doar un sfert din virtutea și bunătatea ce caracterizează ființele în prima eră
numita Krita- sau Satya-Yuga, era Virtuții, mai sunt disponibile,
iar către sfârșitul acestei ere ele vor tinde către zero, ignoranța și prostia fiind atotcuprinzătoare,
acum domnind într-o proporție de doar 75%.

Această eră în care trăim durează doar 1000 de ani după numărătoarea semizeilor,
care și ei par nemuritori din perspectiva ființelor umane, iar o zi din viața lor durează
o jumătate de an pe pământ, iar noapte lor durează tot o jumătate de an pe pământ.
Un an al semizeilor este calculat la 360 de ani pe pământ.
Astfel Kali-Yuga, era certurilor și a ipocriziei, în care trăim durează în jur de 360 000 de ani.

Această eră a început după ce Krișna a părăsit pământul, acum circa 5200 de ani.
După ce această eră se termină ciclul de patru ere o ia de la capăt,
urmând cea mai bună eră Krita-Yuga, în care nu există decât Virtute și Bunătate.

Există o perioadă de trece de la o eră la alta care durează 1/10 din era anterioară
în care pământul și locuitorii acelei ere sunt în mare lor majoritate anihilați
plus 1/10 din nou eră în care se creează un altfel de pământ cu altfel de locuitori.

Astfel în era anterioară erei Kali Yuga numită Dwapara-Yuga pe pământ au existat ființe umane uriașe,
a căror durată de viață era în jur de 1000 de ani pământeni, cu calități deosebite în comparație cu ale actualilor oameni.
Pregătirea pentru Kali-Yuga a durat 1/10 din 360 000 de ani adică 36 000 de ani.
Iar înainte de aceasta 1/10 din Dwapara-Yuga, adică 72 000 de ani a durat anihilarea
marei majorități a ființelor din Dwapara-Yuga (Dwapara Yuga durează 2000 de ani după numărătoarea semizeilor,
adică 720 000 de ani pământeni).

#2
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Maha Vișnu în forma sa de Șankarșan din care provine Șiva distruge lumea materială
după 100 de ani de viață ai lui Brahmaa (prima ființă din acest univers) care trăiește pe planeta sa Brahmaa-loka.
O zi de-a lui Brahma durează 1000 de cicluri de 4 ere pe pământ; și tot atât durează și noaptea sa.

În timpul nopții sale are loc o distrugere parțială a universului
care afectează și planetele pământene care fac parte din sistemul Bhu-mandala.

Prima eră pe pământ se numește Krit sau Satya-Yuga și durează 4000 de ani după numărătoarea semizeilor.
O zi pe planetele semizeilor durează o jumătate de an pe pământ, și tot atât durează și noaptea lor.
Satya Yuga durează 4000 x 360 = 1 440 000 ani pământeni
Treta Yuga durează 3000 x 360 = 1 080 000 ani pământeni
Dwapara Yuga durează 2000 x 360 = 720 000 ani pământeni
Kali Yuga durează 1000 x 360 = 360 000 ani pământeni,
este era în care trăim noi și care a început când Krișna a părăsit pământul, acum aprox. 5200 ani.

Între ere există perioade de tranziție 1/10 din era respectivă care are calitățile acelei ere
Tranziția înainte și după Satya Yuga 2 x 144 000 ani
Tranziția înainte și după Treta Yuga 2 x 108 000 ani
Tranziția înainte și după Dvapara Yuga 2 x72 000 ani
Tranziția înainte și după Kali Yuga
- 36 000 de ani de tranziție pentru a ajunge în cei 144 000 de ani de tranziție spre Satya-yuga – era Adevărului și a Virtuții
care durează 1 440 000 ani și în care ființele umane trăiesc 100 000 ani și sunt deosebit de uriașe.
plus 36 000 de ani de tranziție de la Dwapara Yuga la Kali Yuga – era certurilor și a ipocriziei.

#3
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Maha- bharata

Cartea a 3a
Capitolul Tirtha-yatra parva
Subcapitolul

CXLVIII
Vaisampayana continuă, "Fiind astfel adresat mărețul Bhimasena cu brațe puternice, se plecă plin de afecțiune și cu inima plină de bucurie în fața fratelui său Hanuman, conducătorul maimuțelor și i se adresă cu vorbe blânde:
- Nimeni nu-i mai fericit decât mine; acum mi-am văzut fratele mai mare. Astfel mi-a fost arătată o mare favoare; și am fost foarte mulțumit de tine. Acum aș dori să-mi îndeplinești această dorință. Doresc să privesc, o eroule, acea incomparabilă formă a ta, pe care ai avut-o în momentul în care, ai sărit peste canalul oceanic, acel locaș al rechinilor și crocodililor.
Astfel voi fi satisfăcut, și voi crede de asemenea vorbele tale.

Fiind adresată în acest fel, măreața maimuță humanoidü spuse zâmbind:
Nici tu și nici altcineva nu poate privi acea formă acea formă a mea.
În acea yuga (eră) exista o altă stare a lucrurilor, care nu mai există în prezent.
În era Krita, starea lucrurilor era una; în era Treta, alta; iar în era Dwapara, iar alta.
O continuă diminuare are loc; iar acum nu am acea formă.

Solul, râurile, plantele și stâncile, precum și ființele perfecte siddhas, zeii, și înțelepții cerești se conformează Timpului,
fiind în armonie cu starea de lucruri din diferitele ere - yugas.
De aceea nu-ți dori să-mi vezi forma anterioară, O perpetuator al dinastiei Kuru.
Mă conformez tendinței erei în care mă aflu. Cu adevărat, Timpul este irezistibil.

Bhimasena spuse:
Vorbește-mi despre durata diferitelor ere - yugas, și despre diferitele maniere, obiceiuri și
virtute, plăcere și profit, cât și despre fapte și energie, și despre viață și moarte in diferitele ere.

La acestea Hanuman spuse:
O copile, acea eră în care religia unică eternă este încă existentă se numește Krita.
Iar în aceea eră care e cea mai bună dintre toate,toți au perfecțiunea datoriei prescrise eterne (religiei)
și de aceea atunci nu e nevoie de nici un fel de acte privind îndeplinirea datoriei prescrise eterne .

Atunci virtutea nu cunoaște nici un fel de deterioarare; și nici oamenii nu cunosc îmbătrânire.
Tocmai de aceea se numește acea eră Krita (perfectă).
Dar cu timpul era a început să fie considerată ca fiind inferioară.
Și, O copile, în era Krita, nu există nici zei, nici demoni, nici Gandharva, nici Yaksha, nici Rakshasa, nici Nagas.
Și nu există nici cumpărare și nici vânzare. Iar Vedele Sama, Rig, și Yajus nu există.
Și nici muncă nu există. Iar ceea ce este necesar pentru viață se obține, doar gândind la acestea.
Singurul merit este doar acela de a renunța la lume(a) (materială).

În timpul acestei yuga, nu există nici boală, și nici vreo degradare a simțurilor.
Și nu există nici răutate, nici mândrie, nici ipocrizie, nici discordie nici rea voință,
nici înșelăciune, nici frică, nici mizerie, nici invidie, nici avariție.
Și de aceea este primul refugiul al yoghinilor, și chiar Supremul Brahma, putea fi atins de toți.

Iar (Domnul Suprem) Narayana având o culoare albă (apare astfel în lumea materială) fiind Suprasufletul tuturor ființelor.

În Krita Yuga, caracteristicile distinctive ale celor patru feluri de viață (ordonare socială) Brahmani, Kșatriya, Vaisya, și Șudra sunt naturale iar aceștia rămân la datoriile lor.
Atunci Brahma este singurul refugiu, iar manierele și obiceiurile sunt adaptate pentru a atinge Brahma iar obiectul cunoașterii este doar Brahma, iar activitățile sunt relaționate cu Brahma.
În acest fel toate cele patru feluri de viață ating meritul (spiritual)
.
Sufletul nediferențiat este obiectul meditației lor; și nu există decât o singură mantra (Om), și nu există decât un ritual.
Și deși având caracteristici diferite, toți urmează o singură Veda;
și nu există decât o singură datorie prescrisă eternă –sanatan dharma - "religia" eterna.

Iar conform diviziunii timpului, ele au condus la patru feluri de viață (Brahmani, Kșatriya, Vaisya, și Șudra),
fără a avea ca scop vre-un obiect (al acestei lumi), și astfel au atins eliberarea (emanciparea spirituală).
Dharma eternă care constă din identificarea sufletului cu Brahma indică Krita Yuga.
Iar în Krita Yuga, virtutea celor patru feluri de viață este pe deplin completă.
Astfel Krita Yuga este lipsită de influența celor trei calități (ale naturii materiale) (ignoranță, pasiune și bunătate materială).

#4
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Maha-bharata
Cartea a 3a
Capitolul Tirtha-yatra parva

Subcapitolul CXLVIII (continuare)

Auzi în continuare de la mine despre caracterul lui Treta Yuga.
În acestă eră sunt introduse ritualurile iar un sfert din virtute este pierdută.

Domnul Suprem Narayan apare în această eră asumând o culoare roșie.
Oamenii practică adevărul și se devotează dharmei (datoriei prescrise) și riturilor sacrificiale.
Astfel sunt introduse sacrificiile și diferitele rituri religioase.

În Treta Yuga oamenii încep să creeze mijloace pentru a atinge un anumit scop;
iar ei îl ating prin activități și daruri.
Și nu deviază de la regulile virtuții.
Sunt devotați asceticismului și în a da daruri.

Cele patru ordine de viață aderă la propriile datorii; și execută riturile.
Așa sunt oamenii din Treta Yuga.

#5
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Maha-bharata
Cartea a 3a
Capitolul Tirtha-yatra parva

Subcapitolul CXLVIII (continuare)

În Dwapara Yuga, virtutea scade la jumătate iar Narayan
apare în această eră asumându-și o culoare galbenă.

Veda este împărțită în patru părți.
Unii dintre oameni rețin (cunoașterea) celor patru Vede,
unii numai pentru trei Vede, iar unii numai pentru o Veda,
in timp ce alții nu cunosc nici măcar Rig Veda.

Și pentru că scrierile spirituale (șastra) au fost astfel divizate, activitățile au fost multiplicate.
Și fiind în mod extensiv infulențați de pasiune, oamenii se angajează
în activități ascetice și în a face daruri.

Iar datorită incapacității lor de a studia întreaga Veda, aceasta este divizată în câteva părți.
Datorită scăderii capacității de a memora, numai câțiva urmează Adevărul.
Iar cănd oamenii cad de pe platforma adevărului, ei devin subiectul a tot felul de boli;
Iar de aici apar poftele și calamitățile naturale.

Fiind afectați de acestea oamenii încep să practice penitențe.
Astfel unii celebrează sacrificii din dorința de a se bucura de lucrurile bune din viață,
sau pentru a atinge planul paradisulului (planetele paradisiace din universul material).
Odată cu venirea erei Dwapara Yuga oamenii degenerează ca urmare a lipsei de pietate.

#6
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Maha-bharata
Cartea a 3a
Capitolul Tirtha-yatra parva

Subcapitolul CXLVIII (continuare)

O fiu al lui Kunti, în era Kali doar un sfert din virtute mai rămâne.
Iar la începutul acestei era, Narayana are o culoare închisă (Krișna).
Vedele, instituțiile (religioase), virtutea, sacrificiile, respectarea riturilor, nu mai găsesc întrebuințare.
Cee ce domnește sunt bolile, lâncezeala, furia și alte deformități,
și calamități naturale, și chinurile și frica și lipsurile.

Și cu cât erele trec, cu atât se micșorează virtutea.
Iar datorită faptului că virtutea scade, ființele degenerează.
Datorită degenerării ființelor, acestea încep să se deterioreze.

Actele religioase executate la sfârșitul erelor produc efecte contrare.
Și chiar și și cei care trăiesc mai multe ere, se conformează acestor schimbări.
O cel ce-și stăpânește dușmanii, în ceea ce privește curioazitatea ta în legătură cu mine, îți spun următoarele:

De ce ar trebui o persoană înțeleaptă să se intereseze pentru lucruri superficiale?
(Astfel), o cel cu brațe lunge, ți-am povestit despre ceea ce m-ai întrebat
cu privire la caracteristicile diferitelor yuga. Să ai parte de bine! (Acum) întoarce-te.'"

#7
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
EREZIILE KARMEI SI REINCARNARII in lumina invataturii ortodoxe.
De la HINDUISM si BUDISM la ratacirile apusene NEW AGE


[ http://www.razbointrucuvant.ro/wp-content/uploads/2013/01/Reincarnare-910x1024.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#8
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
In universul in care träim existã patru ere : Satya, Treta (jumãtate din Satya), Dwapara (jumãtate din Treta)
și Kali (era certurilor si a ipocriziei, în care ne aflãm), care se succed asemenea anotimpurilor.

sahasra-yuga-paryantam / ahar yad brahmaṇo viduḥ
rātriḿ yuga-sahasrāntāḿ / te 'ho-rātra-vido janāḥ


Cei care cunosc Adevãrul despre ziua şi noapte lui Brahmaa (prima ființă din univers),
inteleg ca ziua sa dureazã timp de 1000 de cicli de (patru) yuga, şi tot atât dureazã şi noaptea sa.
.
avyaktād vyaktayaḥ sarvāḥ / prabhavanty ahar-āgame
rātry-āgame pralīyante / tatraivāvyakta-saḿjñake.


Toţi jiva (toate ființele) sunt manifestaţi din cauza nemanifestatã (Corpul Spiritual al Domnului Vişnu),
la începutul zilei lui Brahma, şi devin nemanifestaţi intrând inapoi in ceea ce este nemanifestat in timpul nopţii sale.
.
bhūta-grāmaḥ sa evāyaḿ / bhūtvā bhūtvā pralīyate
rātry-āgame 'vaœaḥ pārtha / prabhavaty ahar-āgame.


Toate fiinţele cu siguranţã se nasc în mod repetat.
Acestea devin nemanifestate la sosirea nopţii (lui Brahmā ) şi sunt manifestate la începutul zilei acestuia, oh fiu al lui Prita.

#9
altul2

altul2

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,738
  • Înscris: 22.09.2013

 madhukar, on 23 septembrie 2013 - 15:09, said:

Acestea devin nemanifestate la sosirea nopţii (lui Brahmā ) şi sunt manifestate la începutul zilei acestuia,
Pai ai zis ca Brahman traieste o zi de nu stiu cate sute de mii de ani deci cum adica fiintele se manifesta sute de mii de ani apoi toate dorm alte cateva sute de mii de ani cat doarme Brahman?
Si Brahman dupa ce isi termina viata de 100 de ani ai lui, in ce se transforma?

Edited by altul2, 23 September 2013 - 15:41.


#10
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

 altul2, on 23 septembrie 2013 - 15:41, said:

Pai ai zis ca Brahman traieste o zi de nu stiu cate sute de mii de ani deci cum adica fiintele se manifesta sute de mii de ani apoi toate dorm alte cateva sute de mii de ani cat doarme Brahman?
Da, într-o zi a lui Brahmaa (nu Brahman), care durează 1000 de cicluri de 4 ere (yuga) care sunt satya, treta, dwapara și kali,
adică 1000 * (4000 +3000 +2000 + 1000 + 2* 1/10 (4000 +3000 +2000 + 1000) ) * 360 = 1000 * 12 000 * 360 = 4 320 000 000 de ani
ființele sunt manifestate și se învârt viață după viață în ciclul nașterii și-al morții
tot câutând să fie fericiți și să nu aibă parte de nefericire / suferință,
iar în timpul nopții lui Brahmaa sunt absorbite în corpul Domnului Suprem Vișnu.

 altul2, on 23 septembrie 2013 - 15:41, said:

Si Brahman dupa ce isi termina viata de 100 de ani ai lui, in ce se transforma?

Dacă s-a calificat pentru mukti (eliberarea din lumea materială) conform tipului de eliberare atins,
ajunge într-un anumit spațiu al lumii spirituale; dacă nu, conform conștiinței atinse se va naște
din nou în universul material la noua creație, care are loc la următoarea expirație a lui Maha-Vișnu,
acea formă a Domnului Suprem care se află în Oceanul Cauzal (Karana Geala).
Cu alte cuvinte Creația durează atât cât are loc o expirație de-a lui Maha-Vișnu.

În noaptea lui Brahmaa are loc o devastare parțială a universului
în care ființele sunt scoase din acest joc, intrând în corpul Domnului Suprem Vișnu;
Iar când Brahmaa se trezește ființele sunt din nou manifestate și își reiau activitățile
conform conștiinței atinse înainte de devastarea universală.

Așa cum este redat în Bhagavat Puran Zeiţa Pământului, lăudându-l pe Prithu Maharagi,
ca pe Domnul Suprem, i se adresează acestuia:

sargādi yo 'syānuruṇaddhi śaktibhir
dravya-kriyā-kāraka-cetanātmabhiḥ
tasmai samunnaddha-niruddha-śaktaye
namaḥ parasmai puruṣāya vedhase
S.B. 4.17.33

Posesor al energiilor! Fiinţă supremă, cauză originală, oh creator al acestei (lumi), - śaktaye puruṣāya sargādi vedhase asya
(Ofer) plecăciunile mele Domn Suprem, care prin energiile (Tale) legi - namaḥ parasmai tasmai yaḥ śaktibhiḥ anuruṇaddhi
elementele grosiere, simţurile, creatorii (prageapatii), conştiinţa, sufletele (spirituale) - dravya kriyā kāraka cetanā ātmabhiḥ
manifestate (şi uneori) nemanifestate - samunnaddha niruddha.

În momentul disoluţiei universale totale toate energiile din lumile materiale
(inclusiv sufletele care mai sunt legate de aceste lumi)
sunt absorbite în corpul lui Maha-Vişnu, până la următoarea creaţie, rămânând nemanifestate.

Pentru detalii despre Maha-Vișnu vezi șirul despre Tipuri de forme ale Domnului Suprem:
http://forum.softped...ga/page__st__18

Edited by madhukar, 24 September 2013 - 14:25.


#11
GabyF

GabyF

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 233
  • Înscris: 27.09.2006
Mandala este o modalitate artistica si foarte puternica de exprimare a ciclurilor universale. Tibetanii au adevarate ritualuri sacre cu pregatire indelungata in care se creeau mandale picatate sau cu diferite obiecte.

#12
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View PostDude_2nd, on 28 mai 2020 - 21:03, said:

o intrebare: Bhakti-yoga s-a inspirat de la Ellen G White, sau EGW s-a inspirat de la Bhakti-yoga?
Nu am cunoștință despre Ellen G White.
Cele patru principii regulative își au originea Șrimad Bhagavatam 1. 17. 32-39
(Cantoul 1, Capitolul 17 Strofele 32-39)

Bhakti-Yoga are 4 principii regulative de bază, care se referă la cei 4 piloni de bază ai
Modului de Existență al Ignoranței (Consumul de carne, intoxicanți, sex ilicit și jocuri de noroc)
1. Fără carne - Milă față de toate ființele - Vegetarism
2. Fără intoxicanți - substanțe care dau dependență - alcool, cafea și orice fel de alte droguri care încețoșează inteligența
3. Fără sex ilicit - Practicarea celibatului sau sex doar în cadrul căsătoriei
4. Fără jocuri de noroc - care duc la propria ruină și concentrarea pe această lume

În Șrimad Bhagavatam este prezentat caracterul zeității Kali care prezidează această eră
care a început acum circa 5300 de ani, după ce și Krișna și-a încheiat jocurile pe pământ la sfărșitul lui Dwapara Yuga.

"Regele Parikșit i-a spus lui Kali, „Prezența ta (Kali) printre oameni ca incorporare a Adharmei va face ca peste tot
oamenii să fie lacomi, mincinoși, hoți, nearieni (anāryam), impostori, certăreți, vanitoși, escroci, falși și nefericiți.

De aceea, oh prieten al Adharmei nu poți rămâne acolo unde se află Adevărul și Dharma (Datoria Prescrisă),
ceremoniile sacrificiale, ceremoniile de venerare ale Domnului Suprem și răspândirea acestor acte de venerare de către experți.”
Kali a început să tremure, văzându-l pe Parikșit ridicând sabia și fiind gata să-l omoare, asemenea Domnului Justiției și spuse,
„Domn al pământului voi rămâne oriunde îmi vei da voie, căci oriunde aș fi, voi vedea arcul și săgețile tale. De aceea spune-mi unde pot sta.“

Atunci Parikșit i-a dat voie să stea acolo unde sunt
jocurile de noroc
băuturile alcolice
sexul ilicit
omorârea animalelor.


Kali i-a mai cerut un loc lui Parikșit, și atunci acesta i-a spus că poate să stea și acolo unde se află aur (avere)
pentru că acolo există toate: excrocherie, intoxicare, dorința voluptoasă și lipsa milei.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate