Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024

Suprasolicitare sistem electric
 CIV auto import

Mutare in MOZAMBIC - pareri, expe...

Scoatere antifurt airtag de pe ha...

Magnet in loc de clește pent...
 Cumparat/Locuit in apartament si ...

Pot folosi sistemul PC pe post de...

Sokol cu distorsiuni de cross-over

Filtru apa potabila cu osmoza inv...
 Kanal D va difuza serialul “...

Upgrade xiaomi mi11

securitate - acum se dau drept - ...

Farmacia Dr Max - Pareri / Sugest...
 

Pagubiti Astra Asigurari

- - - - -
  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1
Alexandraiv

Alexandraiv

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2
  • Înscris: 07.06.2013
Deschid acest subiect in speranta ca voi gasi cat mai multi pagubiti ai societatii de Asigurari Asta SA si nu numai.
Voi incepe prin a mentiona faptul ca in urma cu cateva luni am avut o dauna totala, vinovatul fiind un alt sofer. Ghinionul mare a fost ca si vinovatul a avut RCA-ul incheiat la aceeasi firma ,,serioasa" de asigurari ( eu avand CASCO tot la ei). Este o intreaga poveste in ceea ce priveste deschiderea dosarului de daune atat pe rca cat si e CASCO, insa ceea ce doresc eu sa fac cu acest topic, este sa adun cat mai multa lume care a avut aceste probleme incepand de la vrajelile agentilor de daune, comportamentul lipsit de respect fata de clientii lor, nerespectarea termenelor legale prin care se dau raspunsuri la sesizari, reclamatii si contestatii, cat si sumele cu care esti despagubit si care nici pe departe nu sunt cele pentru care semnezi acea polita. Deja am intrat intr-o stare in care imi vine pur si simplu sa sar la gatul lor. Am ajuns in momentul in care cred ca noi, PAGUBITII, putem sa ne unim intr-un anume fel si sa ne luptam impotriva lor, desi e posibil sa fie in zadar. Cred ca lumea ar trebui sa stie cat mai multe detalii despre ceea ce se intampal cu ASTRA si astfel poate ca multi dintre ei se vor gandi de 2 ori inainte sa dea banii pe ceva ce nu este decat 50% adevar.

Edited by Alexandraiv, 07 June 2013 - 19:18.


#2
eugeniusro

eugeniusro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,032
  • Înscris: 21.08.2005
ai uitat sa ne spui ce sa intamplat de fapt

#3
sebastyan-adryan

sebastyan-adryan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 10.11.2012
Tocmai de aia exista firmele care fac asigurari la 1/2 din pretul pretins de asa zisele firme "serioase". In cele din urma politica tuturor este acceasi: sa iti ceara bani multi si in caz de dauna sa iti ofere cat mai putin.

View Posteugeniusro, on 07 iunie 2013 - 19:23, said:

ai uitat sa ne spui ce sa intamplat de fapt
Zi povestea ca m-ai facut curios.

Edited by sebastyan-adryan, 07 June 2013 - 19:25.


#4
mviorel

mviorel

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 824
  • Înscris: 29.06.2009
Stai linistit, pana omul nu pateste nu gandeste. Din pacate noi cumparam cantitate nu calitate si in primul rand din cauza veniturilor mici pe care le avem. Sa nu iti imaginezi ca in caz de dauna totala firmele de top nu fac la fel, cand ii vorba de dat banul gros se eschiveaza. Tu ai trecut printr-o birocratie mai ceva ca la stat dar sa speram ca pana la urma tot o sa primesti ceva, in caz de dauna totala primesti 80% din masina + epava, nici o firma nu te despagubeste 100% in RO si in plus nu se face o afacere din asa ceva. Si repet tot din cauza banilor nu ne permitem un avocat in chestii de astea sau o firma de consultanta specializata in asa ceva, o sa ramai surprins ce rapid merg treburile atunci.

#5
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
n-ai nevoie de prea multa consultanta ca sa te prinzi ca, daca 2-3 firme mari si serioase iti ofera un pret iar Astra iti ofera la jumatate ceva e putred.

multe service-uri nici nu mai lucreaza cu Astra din cauza tzepelor pe care le-au primit si din cauza santajului permanent la rambursari, asa ca fiecare client Astra merge pe riscul propriu la reparatii...

#6
nicu131

nicu131

    Bad Motherfucker

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,622
  • Înscris: 12.02.2008
sunt sute de topicuri despre carpatica,euroins,astra, dar ei detin o buna bucata din piata de asigurari auto

#7
Alexandraiv

Alexandraiv

    New Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 2
  • Înscris: 07.06.2013
Pai sebastian.. Cred ca imi ia trei zile sa spun istoria acestei daune. In primul rand a durat foarte foarte mult pana mi-au dat un raspuns in ceea ce priveste suma, mai exact vreo 6 luni de zile.. A doua problema a fost cand mi-au evaluat masina, pentru ca evident nu mi-au dat valoarea reala, adica suma asigurata ci valoarea de piata, valoare pe care au stabilit-o in urma compararii a doua masini care nu aveau nicio legatura cu masina mea. ( an fabricatie diferit, dotari diferite plus ca au gasit ei 2 masini..una avea poza, iar alta avea o poza cu adidasi.. Evaluare corecta). A treia problema a fost in momentul in care am facut contestatie, si nici in ziua de azi, adica dupa doua luni nu am primit un raspuns. Au depasit absolut toate termenele legale.  In afara de toate aceste lucruri, agentii de daune sunt lipsiti de bun simt. Eu banuiesc ca atunci cand o firma se duce in cap, ei sunt platiti pentru a se comporta asa..sunt platiti pentru a da cat mai putine detalii, insa nu pot sa cred ca nu mai au pic de omenie. Sunt sub orice critica din toate punctele de vedere. Si ma uit cu groaza de cate ori merg la sediu cum sunt alti oameni care pur si simplu isi distrug nervii cu ei.
Intr-adevar detin o bucata buna din piata.. Insa sper si cred ca oamenii vor realiza cat de neseriosi sunt si nu vor mai incheia asigurari la ei. Pana nu o patesti pe propria piele nu ai de unde sa stii. Eu am fost client fidel al acestei firme de asigurari, pana mi-au aratat cum sta treaba de fapt.
Nu am facut asigurarile pentru pret. Pur si simplu au mai fost mici incidente si s-au rezolvat, insa intr-un an de zile pur si simplu s-au dus in cap.. Tot ceea ce vor este sa incaseze cat mai multe prime de asigurare si sa despagubeasca cat mai putin.

Edited by Alexandraiv, 07 June 2013 - 23:18.


#8
murgaco

murgaco

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 285
  • Înscris: 21.12.2008
Eu sunt curios daca cineva, in caz de dauna totala a primit 100% despagubire, nu numai in RO, oriunde in lume.
Nu cred ca exista firme serioase atunci cand trebuie sa despagubeasca daune totale, sincer cred ca e mai bine sa nu ajungi sa ai nevoie de ei... Oricum de fiecare data  vor fi diferente intre evaluarile personale si cele facute de asigurare.
Nu imi pot imagina cum o firma de asigurari care vinde polite RCA cu 100, 200 de euri, sa fie in stare sa acopere o paguba de 10000 de euri?! cate polite ar trebui sa vanda ca dupa o astfel de despagubire, firma sa isi acopere toate cheltuielie + despagubirea si sa fie pe profit?

#9
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Dle, dna Alexandraiv daca tot v-ati facut cont aici ca sa ne atentionati cu privire la Astra cred ca ar fi corect , fata de noi care citim refularile dvs sa aflam si detalii. Nu de alta , dar poate mai invatam si noi cate ceva.
Daca asta e problema, ca nu vi s-a dat la dauna totala suma asigurata nu cred ca firma e de vina . Orice polita Casco are in spate un contract cu drepturi si obligatii de ambele parti, cu proceduri, cu riscuri acoperite si cu excluderi. Din pacate la noi sunt prea putini care citesc asta. Toata lumea se uita la pret si la fransiza. Suma asigurata sa fie cat mai mare si prima cat mai mica.
Cum spuneau si colegii, nicio firma de asigurari nu despagubeste la dauna totala intreaga suma asigurata . Mai sunt firme care ajuta asiguratul punand masina pe un site de licitatii cu circuit inchis al unor baieti destepti de pe piata dezmembratorilor. Daca se gaseste aici cumparator iar asiguratul este de acord cu pretul firma de asigurari despagubeste diferenta pana la suma asigurata. In cazul in care asiguratul doreste sa ramana cu epava acesta nu va primi suma asigurata niciodata.
Suma asigurata se poate plati integral de asigurator in cazul in care se repara autovehiculul in service autorizat , cu acte doveditoare si cu o eventuala inspectie post reparatorie a vehiculului.

#10
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008
Exista vreun mod de a constrange Astra sa-si onoreze obligatiile in afara de reclamatia la ASF? Am dosarul aprobat la plata din 15.05.2015 si nimeni de la ei nu stie cand va fi platit, desi e vorba doar de cateva mii de lei...

#11
TheWarrior

TheWarrior

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,065
  • Înscris: 16.10.2007

View PostAlexandraiv, on 07 iunie 2013 - 23:15, said:

Insa sper si cred ca oamenii vor realiza cat de neseriosi sunt si nu vor mai incheia asigurari la ei. Pana nu o patesti pe propria piele nu ai de unde sa stii. Eu am fost client fidel al acestei firme de asigurari, pana mi-au aratat cum sta treaba de fapt.
Nu am facut asigurarile pentru pret. Pur si simplu au mai fost mici incidente si s-au rezolvat, insa intr-un an de zile pur si simplu s-au dus in cap.
Orice om care e la curent cat de cat cu piata sigurarilor (si cam trebuie sa fi la curent daca mergi cu masina) nu face Casco la societatile cu probleme (ca doar e masina ta in joc aici).
Am fost si eu patit, noroc daca se poate spune asa, ca RCA-ul vinovatului era la o societate care merge. Deci nu toate au probleme.

Eu stiam ca se despagubeste 75% din valoarea de catalog.

La cum se circula in Bucuresti parerea mea ca sunt bani aruncati daca iei ceva peste Logan la mana a doua.
Si merg si eu de vreo 25 de ani.
Sau esti bazat.....si a doua zi iti cumperi alta masina si nu te mai intereseaza cand iti dau banii firmele de asigurari, daca tii mai dau.......

#12
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015

View PostViorro, on 10 iulie 2015 - 14:43, said:

Exista vreun mod de a constrange Astra sa-si onoreze obligatiile in afara de reclamatia la ASF? Am dosarul aprobat la plata din 15.05.2015 si nimeni de la ei nu stie cand va fi platit, desi e vorba doar de cateva mii de lei...
Mai este tribunalul dar e o procedura mult prea lungă în timp. Eu am rezolvat cu asf-ul atât plata daunei cât și a penalităților de întârziere. Este foarte important să notifici Astra pentru depășirea termenelor.
TheWarrior, ești conștient că în 2 ani se pot întâmpla multe?

#13
Viorro

Viorro

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 431
  • Înscris: 15.01.2008
Dupa ce i-am notificat ieri ca datorita depasirii termenului legal imi datoreaza penalitati de intarziere de 0.2% pe zi, azi mi-au intrat banii in cont.  Bine, facusem si reclamatii online la ASF si ANPC.

Edited by Viorro, 15 July 2015 - 09:53.


#14
bobcj

bobcj

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 14.03.2015
Sunt multe de discutat pe marginea acestui subiect, in primul rand trebuie sa va informati in permanenta atunci cand incheiati o polita la un asigurator , care este situatia acestuia in piata, chiar daca in trecut ati avut polita la acelasi asigurator, solvabilitatea lui poate suferi modificari de la un an la altul. Astra este in "groapa" de mai bine de un an si este in redresare financiara cu administrare speciala KPMG si supraveghere ASF.Nu in ultimul rand  aici e important si agentul de asigurare/brokeraj care trebuie sa fie un sfatuitor corect si bine informat in permanenta ( profesionist ).Apoi trebuie sa cititi cu atenti conditiile de asigurare , ceea ce nu se face in mod uzual, Astra are in conditii stipulat ca in cazul daunei totale va achita suma asigurata dar nu mai mult de valoarea de piata a masinii, sigur daca se pastreaza epava atunci primeste doar 75% din aceasta suma.Si aici nu cred ca e corect sa va achite o valoare mai mare decat valoreaza o masina echivalenta, sigur ca evaluarea lasa de dorit uneori.Fiecare dintre asigurati are dreptul sa solicite asiguratorului asigurarea la valoarea de piata a masinii , nu la cea de catalog care , de regula e mai mare.Nu trebuie sa pierdeti prea mult timp, trebuie sa cititi in conditii si sa faceti in tocmai , nu va pierdeti timpul asteptand raspunsurile .Depuneti cererea de despagubire, dupa termenul legal de plata , reclamatie ASF, in timp de 30 de zile trebuie sa primiti raspuns de la ASF, ulterior instanta daca e cazul.
E cel mai important sa va alegeti cu atentie asiguratorul, mai ales la incheierea unei polite de asigurare facultative.
Probleme veti intalni la toti asiguratorii ( la cei mai buni , mai putine dar sunt si la ei ), toate aceste aspecte le puteti evita avand un agent de asigurare/brokeraj( sfatuitor ) foarte bun care nu vinde pentru comision, terghete sau alte lucruri ci pentru siguranta clientului ( sunt si acesti profesionisti destul de rari).
A aparut in piata cel putin un broker care are o divizie speciala si ofera servicii complecte de consultanta, asistenta si reprezentare daune pana la capat pentru clientii proprii si nu numai , acestia au in echipa fosti inspectori de daune,experti , avocati , etc. Recomandarile celor care au fost servisati de ei sunt foarte bune.Aparitia acestora in piata este un semn important pentru asiguratori ca incepe sa se termine cu "fraiereala asiguratilor".Vor trebui sa fie despagubiti corect , conform conditiilor de asigurare.

Edited by bobcj, 18 July 2015 - 09:13.


#15
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
bobcj, spui nimic în multe cuvinte. De unde știi de brokerul cu divizia de consultanță? Ești clientul lui sau angajat/colaborator?
Cum funcționează relația asigurator/broker când brokerul îl reprezintă pe client în detrimentul asigurătorului al cărui reprezentant este? Mi-ar place ca explicația acestui ”menaj a trois” să o faci prin raportarea la contractul de mandat existent între asigurător și broker și prevăzut prin codul civil.

Edited by MembruAnonim, 18 July 2015 - 15:41.


#16
bobcj

bobcj

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 14.03.2015
Sunt in domeniu si va dau permanent informatii foarte bine ancorate in piata, nu imi dau cu parerea.Nu doresc sa fac reclama aici , e important sa stiti ca in ultima vreme tot mai multi brokeri incearca sa isi serviseze cat mai bine clientii si la daune.Sunt divizii  ( entitati ) separate in acelasi grup financiar sau parteneriate cu aceste firme specializate pe daune.
E important sa cunoasteti aceasta informatie mai departe cred ca va descurcati.

Spor

#17
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,126
  • Înscris: 04.02.2011
Am şi eu un eveniment, vinovata fiind asigurată la mirifica Astra. Astra îmi spune că deşi am constatare amiabilă, trebuie să vină şi şoferiţa, care din păcate este plecată. Eu cred că este un abuz ce trebuie reclamat la CSA, nu am mai păţit aşa ceva. Ştie cineva ce spune legea în acest caz?

#18
bobcj

bobcj

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 45
  • Înscris: 14.03.2015
Pe constatare amiabila este preferabil sa se prezinte ambele masini implicate in accident.Vinovatul trebuie sa se prezinte la asiguratorul lui pentru a da declaratie si a i se efectua un set de poze si masuratori ( dupa caz ).Acest lucru se face din mai multe motive, se elimina eventuale suspiciuni de frauda, se poate stabili culpa comform criteriilor de stabilire a culpei pe constatare amiabila, declaratia vinovatului poate sa schimbe sau nu ceea ce este mentionat in procesul verbal.Aceasta solicitare se face pe toate companiile prost-platnice ,pe companiile cu brend nu se solicita prezenta vinovatului decat daca este necesar, oricum in toate variantele este recomandabil sa fie prezent si vinovatul.Este foarte adevarat ca societatile de asigurari folosesc uneori in mod abuziv aceasta solicitare, doar ca legea le da dreptul la aceasta.La ASF nu veti rezolva nimic , autoritatea este un mediator, decizia de a achita sau nu o despagubire apartine societatii de asigurari.Va recomand sa incercati sa dati de vinovata , sa va trimita dumneavoastra sau asiguratorului si o declaratie pe o simpla foaie de hartie ( scanata sau pozata) + cateva poze cu masina avariata, pe care le poate trimite pe email.E important sa stiti ca in caz contrar asiguratorul va poate trimite o adresa in care sa va comunice ca investigheaza acest eveniment 90 de zile ( drept legal ) iar daca nu dau de vinovata sau nu are informatii care sa ii convinga de autenticitatea evenimentului in acet interval de timp , va pot da refuz de plata pe motiv ca nu pot trage concluzii despre modul in care s-a produs acest evenimet , caz in care doar instanta va mai poate ajuta.
Va recomand sa incercati sa dati de vinovata si sa rezolvati situatia pe cale amiabila, nu este de datoria dumneavoastra dar va va ajuta si veti scurta timpul pentru solutionare dosarului de dauna.
Altfel asiguratorul este OBLIGAT sa va deschida dosar de dauna si sa va faca constatarea chiar daca nu este prezent si vinovatul, daca refuza acest lucru solicitati sa va dea pe scris motivatia.
Deschiderea dosarului de dauna si constatarea avariilor nu obliga compania la plata.

Cu respect

Edited by bobcj, 18 August 2015 - 21:11.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate