Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Free streaming SkyShowtime

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine
 The Tattooist of Auschwitz (2024)

Se poate recupera numar de telefo...

Upgrade de la MacBook Pro M1 cu 8...

Ce tip de monitor am nevoie pt of...
 Resoftare camera supraveghere

Laptop Gaming

Cu ce va aparati de cainii agresi...

Nu imi platiti coletul cu cardul ...
 Exista vreun plan de terorizare p...

Schimbare adresa DNS IPv4 pe rout...

Recomandare Barebone

Monede JO 2024
 

Cultura Vedică

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
92 replies to this topic

#19
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cercetările lui Poliakov, Schaffer şi altii au arătat că ideea invaziunii rasei aryane poate fi datorată
aspiraţiilor europenilor din secolele 18 şi 19 de a-şi câştiga o identitate care să-i elibereze de tenta iudaismului.
Biblia, dupa cum bine se ştie, constă din două cărţi: “Vechiul” “Testament” si “Noul” “Testament”.

In “Vechiul” “Testament” vrea să se redea istoria traditională a omenirii. Aceasta este o creaţie şi istorie iudaică.

“Noului” “Testament” îi este de asemenea atribuită o origine iudaică.
Recentele manuscripte descoperite la Marea Moarta “Dead Sea Scrolls” arată ca de fapt “crestinismul” actual isi are originea intr-o secta iudaica extremistă.
Acest creştinism (manipulat) a fost intors impotriva iudaismului si a părinţilor fondatori, de catre propagandişti religioşi cu ambiţii politice.
De fapt antisemitismul îşi face pentru prima data apariţia in “Noul” “Testament”. ... şi totuşi fără iudaism nu ar exista creştinism.

Pentru a se elibera de această moştenire iudaică, intelectualii Europei creştine, au privit către răsărit, către Asia.
Acolo ei au descoperit două civilizaţii străvechi: India şi China.
Aryanii indieni au fost preferaţi in locul chinezilor, ca strămoşi. Asa cum observa Shaffer:
Multi invăţati ca Herder şi Kant au început sa facă analogii intre “miturile” şi filozofiile Indiei vedice şi ale Vestului.
In încercarea lor de a separa cultura vest europeană de moştenirea ei iudaică,
mulţi invăţaţi au ajuns la convingerea că originea culturii vestice se afla mai degrabă in India decât in Orientul Apropiat.

Si astfel acesti stramoşi au devenit aryeni. Dar.
Dar? Nu toti se bucură de mostenirea aryana, ci numai rasa albă,
care ar fi coborat din munţii Asiei, ulterior ... devenind creştină şi colonizând Europa.

Voltaire a susţinut că " sunt convins ca tot ceea ce avem, a coborât de pe malurile Gangelui – astronomie, astrologie, metafizica, etc."
(Dar Voltaire nu apartinea intoleranţilor ci acelor empatici;de fapt el a fost un critic puternic al bisericii zilelor sale.)

Un student modern al zilelor noastre, nici nu-şi poate imagina influenţa extraordinară
pe care teoria raselor a avut-o in europa colonialistă a secolelor 18 şi 19.
Mulţi oameni “educaţi” la şcoala europeană, credeau cu adevărat că se pot prezice calităţile umane pe baza unor măsuratori ale caracteristicilor fizice,
cum ar fi culoarea ochilor, lungimea nasului, etc. Aceasta se afla dincole de orice prejudecată, era o credinta, care a devenit o ideologie.

Într-un exemplu despre dezbateri care s-au centrat pe meritele relative ale tipurilor rasiale numite dolichocephalic si brachycephalics,
desi nimeni nu avea o idee clară despre ceea ce reprezentau acestea, iata ce scria in 1893 celebrul savant francez Paul Topinard,
care redă o idee despre nivelul “ gandirii ştiinţifice “ care prevala in acele zile:
Gaulii, “conform istoriei”, erau oameni formaţi din două elemente: conducători sau cuceritori, blonzi, inalţi, dolichocephalic, leptroscopi, etc.
Dar marea masă a oamenilor, erau mici, relativ brachycephalic chaemeophrosopi . Brachycephali au fost tot timpul oprimati.
Ei erau victimele dolicocephalilor care îi purtau departe de câmpurile lor. ...
Oamenii blonzi s-au schimbat din luptatori in comercianţi şi muncitori industriali….
Fiind in mod natural prolifici, numarul brachycephalilor a crescut, in timp ce numarul dolichocephalilor a scazut in mod natural. ... Viitorul nu apartine lor? …

Acest pasaj in care-ti impleteşti limba, sună bizar pentru cititorul modern, dar era considerat o piesă de erudiţie a gândirii, atunci cand a fost scris.
Prin lipsa de fundament, cît si prin dogmatismul său, “ştiinţa raselor” poate fi comparată cu Marxismul acestui secol, şi in special cu economia marxistă.
Ca si teoriile marxiste, aceste teorii despre rase au fost complet discreditate. Genetica molecularră a aratat ca teoria raselor este complet falsă.

Prin crearea acestei pseudo ştiinţe bazate pe rase, europenii Epocii Luminilor au căutat să se elibereze de moştenirea iudaică.
De remarcat ca această "Invaziune Aryană" de colonizare a Europei a fost mai tarziu aplicată chiar şi Indiei,
astfel devenind celebra teorie de invaziune aryana a Indiei.

Aceasta reprezintă o proiecţie a colonizării Asiei si Africii de catre europenii secolelor 18 şi 19
asupra trecutului antic prin care “rasa aryană superioră” ( adică europeană) colonizează rasa inferioara dravidiana.
Conform acestei teorii aryenii erau copii la indigo după colonizatorii europeni.

#20
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cel mai mare efect al acestor idei (despre “rasa aryană) poate fi observat in psihicul poporului german de la inceputul acestui secol (20).
Naţionalismul german a fost cea mai puternică mişcare politică a secolului al 19-lea.
Ideea rasei ariene a fost cel mai semnificant aspect al mişcarii naţionaliste germane.

Acum suntem obisnuiţi să privim Germania ca pe o ţară bogată şi puternică,
dar la inceputul secolului al 19-lea poporul german era slab si divizat.
In acel timp nu exista nici o naţiune germană. Harta
Europei era punctată de nenumărate principate şi ducate germane micuţe, ce se aflau la mila marilor puteri vecine – Austria şi Franţa.
Pentru mai bine de două secole, incepând cu războiul de 30 de ani şi până la cuceririle Napoleoniene,
marile puteri au marşăluit prin aceste mici state germane tratând pe locuitorii şi conducătorii lor cu dispreţ.


Era in interesul francezilor de a păstra poporul german, despărţit, o tactică aplicată şi de colonizatorii britanici in India.
Germanii acelui timp credeau că ei şi conducătorii lor nu erau decat un lucru care se mişca din posesiunea unei mari puteri intr-alta.
Aceasta a dat naştere la un adânc resentiment in inimile si minţile poporului german, care urma sa aibă consecinţe istorice serioase.
In acest climat de alieneare si neputinţă, nu este de mirare că intelectualii germani au căutat alinare in culturi exotice antice, ca cea a Indiei. …

Aceşti intelectuali germani au simţit au o anumită legatură cu India, ca popor subjugat, precum ei inşişi.
Unii dintre cei mai mari intelectuali germani ai timpului ca Humbolt, Frederick si Wilhem Schlegel, Schopenhauer si multi alţii erau studenţi ai literaturii şi filozofiei vedice.
Hegel, cel mai mare filozof al timpului, cu o mare influenţă asupra nationalismului german,
obişnuia a spune că germanii sunt discipolii intelepţilor hinduşi, iar Humbolt a declarat în 1827:
" Bhagavadgita este poate cea mai inaltă si cea mai profundă gandire pe care omenirea a putut sa o arate. “

Acesta era climatul german, in momentul experimentării valului naţionalist.
In timp ce implicarea germană in problemele vedice (indiene) era emoţională şi romantică,
englezii erau in intregime mânaţi de interese practice , desi existau invăţaţi ca Jones si Colebrooke care erau admiratori ai Indiei si literaturii vedice.
Cu mult inainte de revolta din 1857 britanicii au recunoscut, că ocuparea Indiei nu poate fi susţinută fără un numar considerabil de colaboratori indieni.
Recunoscand această realitate, oameni influenţi ca Thomas Babbington Macaulay, care era presedintele Presedintele Consiliului de Educatie,
s-a gandit să infiinţeze un sistem educational, modelat dupa linia britanică, şi care să servească uzurparea tradiţiei vedice.

Deşi el insuşi nu a fost un misionar, Macaulay provenea dintr-o familie profund religioasă, tatăl fiind preot presbiterian iar mama sa quaker.
El era convins că a-i converti pe hindusi la creştinism, reprezintă răspunsul in rezolvarea administrării si controlării Indiei.
Ideea sa a fost de a creea in India o elită educată, care să-şi repudieze propria tradiţie şi care să devină colaboraţionistă.

Convertirea religioasă şi colonialismul au mers mână in mână, nu numai in India, ci peste tot in lume.
In cartea sa recentă “Misionarii in India” Arun Shourie subliniază faptul că
misiunile creştine europene erau un apendice al guvernului colonial, şi ai căror misionari lucrau in strânsa colaborare cu guvernul.
Aceste misiuni, (cum s-a vazut incă de la preluarea puterii de către "pavelinismul" creştin în imperiul roman),
nu reprezentau decat braţul oficial al Administratiei Imperiale.

#21
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Punctul cheie il reprezintă convingerea lui Macaulay că reflecția și cunoașterea din partea hindușilor,
și in special a clasei brahmanilor, îi va face sa renunțe la credința lor milenară in favoarea creștinismului.
De fapt ideea era de a intoarce puterea intelectualității hinduse impotriva hindușilor inșiși,
utilizând angajamentul lor de a invăța, dezrădăcinandu-i din propria tradiție.

Ideea sa era de a-i educa pe hinduși in a deveni creștini, și astfel transformându-i in colaboratori.
Fără indoială Macaulay a fost foarte naiv, in a crede că schema sa va avea succes in convertirea Indiei la creștinism.
Totuși datorită tenacității sale, dupa 15 ani a găsit banii si omul care să-l ajute in transformarea utopiei sale in realitate.
In realizarea scopului propus el avea nevoie de cineva care sa traducă și să interpreteze scripturile vedice,
in special Vedele, în așa fel incât noua elită a hindușilor educați să vadă diferențele dintre ele și biblie,
și să o aleagă pe cea din urmă.

După ce s-a reântors in Anglia, după multe strădanii, a găsit un tânăr german sărac, care studia literatura vedică,
pe nume Friedrich Max Müller, care a fost de acord să indeplinească sarcina incredințată de Macaulay.
Finanțarea generoasa a lui Max Müller pentru traducerea uneia din cele patru Vede, Rig-Veda,
a fost facută de Compania Indiei de Est.

Deși fiind un ardent naționalist german, Max Müller a fost de acord să lucreze pentru englezi, fiind mercenarul Companiei Indiei de Est, care de fapt in realitate era Guvernul Britanic al Indiei.
De asemenea el avea mare nevoie de un sponsor care sa-l ajute in a-și indeplini planurile sale ambițioase.
Aceasta a fost geneza marii sale intreprinderi de a traduce Rig-veda cu comentariul lui Sayana si de a edita Sacrele Cărți ale Orientului in 50 de volume.

Nu există nici o indoială in ceea ce priveste hotărârea lui Max Müller de a converti pe hinduși la creștinism.
Scriind soției sale in 1866 el afirma:
”Ea [Rig-veda] este rădăcina religiei lor, si aratandu-le care este rădăcina, sunt sigur ca asta e singura cale
de a distruge tot ceea ce se sprijina pe această Veda in ultimii 3000 de ani.”

Doi ani mai tarziu el a scris Ducelui de Argile, care activa ca Scrotaux de Stat pentru India :
“Religia antică a Indiei este ca și condamnată. Iar dacă creștinismnul nu-i va lua locul, a cui va fi greșeala?”
Lucrurile sunt clare: ca și Lawrence de Arabia in acest secol, Max Müller, desi un invățat,
a fost agentul guvernului britanic plătit pentru a promova interesele coloniale.

#22
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Cu toate acestea Max Müller a ramas un ardent nationalist german, desi lucra pentru Marea Britanie.
Aceasta şi explică faptul pentru care a folosit poziţia sa de a promova ideea “rasei aryene” si a “naţiunii aryane”
amândouă fiind slogane favorite ale naţionaliştilor germani.
Deşi mai tarziu el le-a repudiat, Max Müller este cel mai mare popularizator al noţiunii de rasă aryană.
Aceata a atins apogeul odată cu ridicarea lui Hitler la putere, urmate de atrocităţile naziste,
ca urmare a antisemitismului propagat initial de Max Müller si a teoriei originii rasei aryane ca origine a unei Europe diferită de cea judaică, semită .

Deşi nu este corect să-l invinuim pe Max Müller pentru propagandă nazistă,
pentru că el a fost un specialist (materialist!) eminent al Vedelor şi al limbii sanscrite,
el poartă întreaga responsabilitate pentru traducerea şi folosirea
in mod deliberat gresită a noţiunii de aryan, ca răspuns al emoţiilor momentului.

El este vinovat că a dat o acoperire scripturală pentru una dintre cele mai mari prejudecăţi a timpului sau,
care se reverbereaza până in prezent.
Nu toţi sunt vinovaţi de această fraudă şi abuz, ca de exemplu Wilhem Schlegel,
care nu a fost mai putin naţionalist, sau romantic, dar el a folosit cuvantul 'Arya'
in sensul de onorabil, virtuos, si nu l-a folosit niciodată in sens rasial.

Folosirea gresita a termenului “aryan” ar putea fi scuzabilă in cazul unui ignorant
dar nu şi in cazul unui specialist ca Max Müller.
In acelaşi timp trebuie remarcat faptul ca nu există nici un indiciu care să-l descrie pe Max Müller ca fiind rasist.
El a fost in afară un om decent si onorabil si a avut mulţi amici hinduşí.

Edited by madhukar, 19 June 2013 - 06:56.


#23
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 12 iunie 2013 - 13:47, said:

1.Eforturile organizate ale Imperiul Britanic
de a distruge şi a mutila istoria noastră


2.1793 In cel de-al 10-lea discurs prezidenţial Jones a atacat istoria descrisă in purane, plasând Chandra-gupta Maurya ca fiind contemporană cu Alexandru Cel Mare spunând că el este Sandcottus din 312 (i.e.n.)
1.Poate a ta, eu nu-s deloc interesat sa am de-a face in vreun fel cu India.
2.Vezi aici.
Traditionally, the authorship of the Mahabharata is attributed to Vyasa. There have been many attempts to unravel its historical growth and compositional layers. The oldest preserved parts of the text are not thought to be much older than around 400 BCE, though the origins of the epic probably fall between the 8th and 9th centuries BCE. The text probably reached its final form by the early Gupta period (c. 4th century). The title may be translated as "the great tale of the Bhārata dynasty".
It is generally agreed that "Unlike the Vedas, which have to be preserved letter-perfect, the epic was a popular work whose reciters would inevitably conform to changes in language and style," so the earliest 'surviving' components of this dynamic text are believed to be no older than the earliest 'external' references we have to the epic, which may include an allusion in Panini's fourth century BCE grammar Ashtādhyāyī 4:2:56. It is estimated that the Sanskrit text probably reached something of a "final form" by the early Gupta period (about the 4th century CE).
---------------------------------
The Vanaparava of Mahabharata contains verses in the form of prophecy complaining that "......Mleccha (barbaric) kings of the Shakas, Yavanas, Kambojas, Bahlikas etc. shall rule the earth (i.e India) un-righteously in Kaliyuga..." . This reference apparently alludes to chaotic political scenario following the collapse of Mauryan and Sunga dynasties in northern India and its subsequent occupation by foreign hordes of the Yavanas, Kambojas, Sakas and Pahlavas etc.
There are important references to the warring Mleccha hordes of the Shakas, Yavanas, Kambojas, Pahlavas etc. in the Bala Kanda of the Valmiki Ramayana.
Indologists like Dr H. C. Raychadhury, Dr B. C. Law, Dr Satya Shrava and others see in these verses the clear glimpses of the struggles of the Hindus with the mixed invading hordes of the barbaric Sakas, Yavanas, Kambojas, Pahlavas etc. from north-west. The time frame for these struggles is 2nd century BCE downwards. Dr Raychadhury fixes the date of the present version of the Valmiki Ramayana around/after 2nd century CE.
The other Indian records describe the 180 BCE Yavana attacks on Saketa, Panchala, Mathura and Pataliputra, probably against the Sunga empire, and possibly in defense of Buddhism. The main mentions of the invasion are those by Patanjali around 150 BCE, and of the Yuga Purana, which, like the Mahabharata, also describes Indian historical events in the form of a prophecy.
The Anushasanaparava of Mahabharata affirms that the country of Mathura, the heartland of India, was under the joint military control of the Yavanas and the Kambojas.
---------------------------------
Some of the better known examples are those of the Edicts of Ashoka (c. 250 BC), in which the Buddhist emperor Ashoka refers to the Greek populations under his rule. Rock Edicts V and XIII mention the Yonas (or the Greeks) along with the Kambojas and Gandharas as a subject people forming a frontier region of his empire and attest that he sent envoys to the Greek rulers in the West as far as the Mediterranean, faultlessly naming them one by one. In the Gandhari original of Rock XIII, the Greek kings to the West are associated unambiguously with the term "Yona": Antiochus is referred as "Amtiyoko nama Yona-raja" (lit. "The Greek king by the name of Antiochus"), beyond whom live the four other kings: "param ca tena Atiyokena cature 4 rajani Turamaye nama Amtikini nama Maka nama Alikasudaro nama" (lit. "And beyond Antiochus, four kings by the name of Ptolemy, the name of Antigonos, the name of Magas, the name Alexander").

Ashoka nu era nepotul lui Chandragupta, Banana Joe?


View Postmadhukar, on 12 iunie 2013 - 13:47, said:

(in care el condamnă religia indiană ca fiind primitivă şi politeistă, neavând nici un interes in a inţelege profunzimea spiritualităţii vedice).
Sa-mi zici te rog ce era asa de elevat in vechea Indie, mai ales in "varstele vechi": practic, din printii din Mahabharatta erau rari taman aia care aveau parinti siguri, majoritatea nu erau fiii tatalui lor oficial, asta cand nu-i abandonau si mamele.
A total mess.

View Postmadhukar, on 12 iunie 2013 - 20:51, said:

Ideea îşi are rădăcinile in anti-semitismul european.
[Teroarea nazistă anti-semită, care s-a bazat pe teoria rasei ariene a fost o aberatie a istoriei creştine europene,
care isi are rădăcinile în fabricarea “Noului Testament
Antisemitismul a fost parte a doctrinei şi practicaticii bisericii creştine,
înainte de Hitler, în care Isus însuşi conform scrierilor creştine, şi-ar acuza “poporul ales de Yahwe” ca fiind fii ai diavolului.]
Asta e pura maculatura.
Habar n-ai de istoria ideilor europene, nici de valorile lor, (ceea ce nu te impiedica sa profiti de ele, rezidentule german Posted Image )dar ne tot futirisesti aicea cu liste kilometrice de denumiri de concepte indiene de care nu-i pasa nimanui.

Edited by searcher-star, 19 June 2013 - 10:56.


#24
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 19 iunie 2013 - 10:47, said:

1.Poate a ta, eu nu-s deloc interesat sa am de-a face in vreun fel cu India.
2.Vezi aici.
Traditionally, the authorship of the Mahabharata is attributed to Vyasa. There have been many attempts to unravel its historical growth and compositional layers. The oldest preserved parts of the text are not thought to be much older than around 400 BCE, though the origins of the epic probably fall between the 8th and 9th centuries BCE. The text probably reached its final form by the early Gupta period (c. 4th century). The title may be translated as "the great tale of the Bhārata dynasty".
It is generally agreed that "Unlike the Vedas, which have to be preserved letter-perfect, the epic was a popular work whose reciters would inevitably conform to changes in language and style," so the earliest 'surviving' components of this dynamic text are believed to be no older than the earliest 'external' references we have to the epic, which may include an allusion in Panini's fourth century BCE grammar Ashtādhyāyī 4:2:56. It is estimated that the Sanskrit text probably reached something of a "final form" by the early Gupta period (about the 4th century CE).
---------------------------------
Răspunsul este în șirul care se referă la Maha-bharata.
Urmeaza linkul
http://forum.softped.../#entry13363777

#25
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
EREZIILE KARMEI SI REINCARNARII in lumina invataturii ortodoxe.
De la HINDUISM si BUDISM la ratacirile apusene NEW AGE


[ http://www.razbointrucuvant.ro/wp-content/uploads/2013/01/Reincarnare-910x1024.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#26
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Mai tarziu Max Müller a repudiat aspectele rasiale ale teoriei Aryane, prezentând-o ca pe un concept lingvistic.
Aceasta a contribuit din nou mai mult asupra vântului schimbărilor in politica europeană decât asupra științei, sau cunoașterii.

Marea Britanie privea cu o deosebită neliniște creșterea naționalismului german,
care a produs o adevarată histerie in anumite cercuri, cand Prusia a învins Franța in razboiul franco-prusac din 1871.
Aceasta a dus la unificarea germană sub stindardul Prusiei.
Dintr-o dată Germania a devenit una dintre cele mai populare si puternice țări din vestul și centrul Europei,
și cea mai mare amenințare pentru ambițiile britanice.

Autoritățile britanice din India erau ferm convinse ca studiile sanskrite au avut o contribuție majoră la unificarea germană.
Sir Henry Maine, fostul Vice-Cancelar al Universității din Calcutta și consilier al Viceroy
a fost ecoul sentimentelor pe care mulți englezi din India le impărtășeau: " O natiune s-a nascut din sanskrită."

In mod evident aceasta a fost o exagerare, dar pentru britannici, care tocmai își reveneau după revolta din 1857,
spectrul unificării germane, plutea ca o amenințare privind unificarea Indiei.
Max Müller se afla băgat in colț. Deși german prin nastere, el se stabilise confortabil in Anglia,
in mijlocul muncii sale de o viață de a traduce Vedele și Cărțile Sacre ale Indiei.

Faptul că era un naționalist german, precum și teoria rasei Aryane putea să-l coste scump.
Unificarea germană a fost urmată in Anglia de un patriotism exagerat in care cancelarul german Bismarck și politica sa,
erau denunțate in mod zilnic; datorită politicii sale expansioniste Bismarck devenise foarte nepopular in Anglia.

Având in vedere fundamentul naționalist al lui Max Müller,
acesta nu-si putea permite să sprijine pe față ideologia germană, in Anglia Victoriană.
Pentru a supraviețui in Anglia, el a repudiat teoriile anterioare,
și a reactionat rapid proclamând noua “teorie lingvistică” privind “invazia Aryană”.

Astfel in 1872, imediat dupa unificarea germană, Friedrich Max Müller
a marșăluit intr-o universitate din Franța, … denunțând doctrina rasei Aryane.
Și asa cum a fost sprijinitorul teoriei rasei Aryane timp de 20 de ani,
el a devenit unul dintre cei mai puternici oponenți ai acestei teorii in urmatorii 30 de ani de viață.
In general el este cunoscut ca oponent al teoriei rasei Aryane, excepție făcând cei care nu-i cunosc istoria vietii.

#27
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 31 iulie 2013 - 11:38, said:

2Linkurile alea nu prea lamuresc niciuna din obiectiile mele de mai sus.
Linkurile sunt în acest șir.
Și pe care anume din obiecțiile tale,
care ar discredita cultura Vedică nu o lămuresc,
ca să o analizăm detaliat în acest șir despre Cultura Vedică,
că doar asta încerci să discreditezi.

#28
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 31 iulie 2013 - 13:56, said:

Linkurile sunt în acest șir.
Și pe care anume din obiecțiile tale,
care ar discredita cultura Vedică nu o lămuresc,
ca să o analizăm detaliat în acest șir despre Cultura Vedică,
că doar asta încerci să discreditezi.
Multa gargara pe alte teme, dar nimic sa raspunda efectiv la acele obiectii.
Putin imi pasa ce credea Voltaire sau Muller despre originea civilizatiei. Mai ales ca nu dadeau efectiv dovezi, doar zici tu ca ziceau ei.
Am citit destul de mult Voltaire, are spirit, si in anumite chestii e bunicel, dar nu-l consider o autoritate in istoria lumii. Asta e doar un exemplu.
Sau cum si de ce s-a facut gargara cu arienii in sec.19.
N-ar ea face. Io vreau sa stiu ce-ai de zis la obiectiile aluia de l-am postat eu, care-s strict, well, la obiect.

#29
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 29 iulie 2013 - 15:32, said:

1Parerea ta. Dar sectele hinduse s-au batut si ele intre ele. Si mare dusmanie a fost si intre hindusi si budisti, de unde se vede ca nici aia de pe acolo din zona sfanta a religiei adevarate n-au inteles in acelasi mod toata treaba...
Hinduși nu practică hinduismul cum românii nu practică românismul.

Suntem în Kali-Yuga, în care era cultura Vedică este în cea mai mare parte complet distrusă.
Marea majoritate a hindușilor practică partea Karma-Kanda a Vedelor,
venerarea a diferiți Semizei pentru a obține avantaje materiale.
Unii venerează chiaar diferite avataruri ale Domnului Suprem,
de asemenea pentru a obține avantaje materiale.

Un procent infim al actualei populații a Indiei venerează diferite avataruri ale Domnului Suprem pentru progres spirirtual.
Reține eu nu vorbesc despre o populație în degringoladă,
care se orientează tot mai mult după societatea de consum vestică,
ci despre Procesul spiritual Bhakti-Yoga, despre care tu habar n-ai,
și de dragul de a denigra, ce ce nu știi, zici și tu ceva de genul
hinduși se bat cu budhiștii (care buddhiști, în India nu se practică Buddhismul( .

Te rog dă un exemplu, ca să vezi cât de ridicol ești.
Buddhiști tibetani au fost primiți în India de către guvernul Indian,
și asta nu are de-a face cu nici un hinduism.

Edited by madhukar, 31 July 2013 - 22:11.


#30
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 31 iulie 2013 - 22:10, said:

1Suntem în Kali-Yuga, în care era cultura Vedică este în cea mai mare parte complet distrusă.

2și de dragul de a denigra, ce ce nu știi, zici și tu ceva de genul
hinduși se bat cu budhiștii (care buddhiști, în India nu se practică Buddhismul( .

3Te rog dă un exemplu
1...si tot dupa tine mai avem inca 397.000 de ani de declin obligatoriu, deci nu pricep ce mai speri si de ce mai lupti.
2,3 Adica nu stiai ce succes a avut budismul la indieni in anii 500BC-300AD aprox?
Au fost batai serioase intre ei in perioada aia. Hinduismul a trebuit sa se transforme substantial sa recastige India de la budisti.

Si stiu foarte bine de ce denigrez, esti dusmanul religiei mele.

Edited by searcher-star, 01 August 2013 - 08:58.


#31
Jo_Malbun

Jo_Malbun

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,158
  • Înscris: 17.07.2013

View Postmadhukar, on 31 iulie 2013 - 22:10, said:


Te rog dă un exemplu, ca să vezi cât de ridicol ești. sunt.
Am corectat putin pentru ca lasi impresia ca ceri ajutor, poftim un exemplu proaspat:

„Unii venerează chiaar diferite avataruri ale Domnului Suprem,”

Ar fi cinstit din partea ta, asa cum scrii in paranteza cuvinte precum mantuire ca si cum hindusii ar sti ce-i aia,
sa specifici in paranteza, pe fiecare „șir” Posted Image langa domnul suprem ca e vorba de dracu.
Onestitatea nu e specifica vedelor, te invata sa minti cu tupeu?

#32
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postzexelica, on 31 august 2013 - 19:55, said:

Nu insulta vaca, stimabila, ca cica in ea locuieste krishna.
1. Vaca în India nu este privită ca sfântă ci cu respect, fiind considerată ca una dintre mamele noastre.
2. Sub forma Supra-sufletului (parama-atma) Șri Krișna se află în toate ființele vii nu numai în vacă.
Iată evidențe din literatura vedică:

Bhāgavat Puran 10.2.27

ekāyano 'sau dvi-phalas tri-mūla¶
catū-rasaḥ pañca-vidhaḥ ṣaḍ-ātmā
sapta-tvag aṣṭa-viṭapo navākṣo
da¶a-cchadī dvi-khago hy ādi-vṛkṣaḥ


Copacul original în care se află două păsări (sufletul și Domnul Suprem ca Supra-suflet) - ādi-vṛkṣaḥ dvi-khagaḥ
(corpul material) care are o singură origine - asau eka-ayanaḥ
două fructe (bucurie și suferință) - dvi-phalaḥ
trei rădăcini (virtute, pasiune și ignoranță -modurile naturii materiale) - tri-mūlaḥ
patru gusturi (dulce, amar, acru și sărat) - catuḥ-rasaḥ
cinci metode (de percepție externă) - pañca-vidhaḥ
șase deficiențe (sete, foame, iluzie, lamentare, bătrânețe și moarte) - ṣaṭ-ātmā
șapte acoperiri (piele, mușchi, grăsime, oase, măduvă, sânge și sămânță)- sapta-tvak
opt elemente (Falsul Ego, minte, inteligență, spațiu, aer, foc, apă și pământ) -  aṣṭa-viṭapaḥ
nouă deschideri (ochi, urechi, nas, gură, anus și deschiderea genitală) - nava-akṣaḥ
zece aere interne (Prana, Apana, Samana, Udana, Vyana, Naga, Krkara, Kurma, Devadatta, Dhananjaya) -  da¶a-chadī

In Svetavatara Upanișad (4.6) și în Mundaka Upanișad (3.1.1) se spune:

dvā suparṇā sayujā sakhāyā / samānaḥ vṛkṣaḥ pariṣasvajāte
tayor anyaḥ pippalaḿ svādv atty / anaṣnann anyo abhicākaṣeti


Două păsări (ca doi) prieteni strâns legați - dvā suparṇā sakhāyā sayujā
(se află) în același copac, (și sunt) din aceeași familie - samānaḥ vṛkṣaḥ pariṣasvajāte
una dintre ele (sufletul) degustă consumând fructele acestuia (copacului) – anyaḥ tayor svādv atty anaṣnann
Cealaltă (suprasufletul) doar privește (observă, ia la cunoștință)- anyo abhicākaṣeti

In Bhagavad-gita (13.23) Șri Krișna spune:

upadraṣṭānumantā ca bhartā bhoktā mahe¶varaḥ
paramātmeti cāpy ukto dehe 'smin puruṣaḥ paraḥ


In corpul material există un purușa (cel ce se bucura de plăcere) superior - dehe 'smin puruṣaḥ paraḥ
El este de asemenea numit suprasufletul, parama-atma – ca apy ukto paramātmeti
Cel ce este martorul, Cel care dă permisiune – upadraṣṭa anumantā
Cel care menține, e proprietar și Supremul Controlor – bhartā bhoktā maha i¶varaḥ

#33
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 02 septembrie 2013 - 17:26, said:

Bhāgavat Puran 10.2.27

Ia spune, tu chiar stii sanscrita? Daca da, poate poti sa ne lamuresti cate ceva pe Istorie.

#34
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 03 septembrie 2013 - 15:35, said:

Ia spune, tu chiar stii sanscrita? Daca da, poate poti sa ne lamuresti cate ceva pe Istorie.
Ce-ai vrea lămurit?
Și unde este "Istorie"?

#35
searcher-star

searcher-star

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 22,274
  • Înscris: 07.01.2009

View Postmadhukar, on 03 septembrie 2013 - 15:56, said:

Ce-ai vrea lămurit?
Și unde este "Istorie"?
Sectia

View Postmadhukar, on 03 septembrie 2013 - 15:56, said:

Ce-ai vrea lămurit?
Și unde este "Istorie"?
Sectiunea Istorie a forumului astuia, Istoria Romanilor.
Este acolo unul care tot da inainte cu cat de tare seamana romana cu sanscrita.
Mie nu mi se pare.
Poate arunci o privire.
That is, daca chiar stii sanscrita.

#36
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

View Postsearcher-star, on 09 septembrie 2013 - 09:56, said:

Sectiunea Istorie a forumului astuia, Istoria Romanilor.
Este acolo unul care tot da inainte cu cat de tare seamana romana cu sanscrita.
Mie nu mi se pare.

Îmi pare rău că te dezamăgesc, dar acest lucru e cunocut de mult timp.

George Cosbuc este si pionierul teoriei de gramaticã comparativã
care dovedea originea comunã a limbilor europene si sanscrite,
deci si a limbii latine si tracice, fapt ce l-a determinat sã-si
perfectioneze cunostintele în domeniul culturii orientale.

Astãzi pe urmele marelui lingvist Max Müller, si în spiritul convingerilor cosbuciene,
se explicã faptul cã cele douã limbi europene erau idiomuri gemene ale aceleiasi
limbi euroindiene si cã, prin urmare, limba dacilor e limba evoluatã a românilor de astãzi.

Pe urmele lui, în zilele noastre, marele cãrturar, mitropolitul Nestor Vornicescu vorbeste
prob despre acest subiect si chiar despre existenta unui alfabet dacic la unii
dintre autorii protoromâni, subiect asupra cãruia vom reveni.

“Antologia sanscritã” este o opera pe nedrept uitatã azi, desi a cunoscut 4 editii.
În anul 1925, în prefata la Comorii indiene, Nicolae Iorga scria,
cã în lucrarea lui Cosbuc se regãseste “bãtrâna întelepciune a strãmosilor poeziei si filozofiei omenesti...”.
Epopeele Ramayana si Mahabharata, din care Cosbuc a fãcut majoritatea traducerilor,

înfãtiseazã o civilizatie idealã, care va fi fost si cea a dacilor lui Burebista si Decebal,
rãmasã în basme, balade si legende, suferinta si credinta, curajul si nobletea,
întelepciunea si vitejia unor personaje care stârnesc admiratie.

Varianta europeană:

In anul 2000 B.C. triburi de origine europeana, autonumindu-se Arieni (in sanscrita Arya=nobil), invadeaza partea nord vestica a Indiei. Originea acestor triburi europene este inca discutata: unii ii considera de origine greaca, germana, celta, dar cei mai multi cred ca erau de origine “latina”- datorita inrudirii multor cuvinte sanskrite cu cele “latine”.
Cercetari fara repros au stabilit, dupa indelungate cautari, ca singurul SPATIU care raspunde conditiilor din vechea literatura vedica, este cel Carpatic, in care invatatii de la Universitatea din Cambridge plaseaza sub titulatura “Ancient India” faza primara a Culturii Vedice. (E.J.Rapson “The Cambridge History of India -pag.65 - 76). In 1993 la editura Barnes & Noble Books apare lucrarea lui V.Gordon Childe “The History of Civilization - The ARYANS”. Autorul expune in aceasta carte la pagina 176-177 o harta a distributiei Aryenilor in timpul primei lor aparitii din care reiese clar amplasarea acestora in spatiul Carpato- Dunarean, intre Carpati si Nistru precum si intre Carpati si Peninsula Balcanica.


Problema e că europenii au inventat o invazie Europeană în lumea vedică,
însă această minciună este evidentă prin faptul că
- nici un fapt istoric nu o descrie
- nici una din culturile vechi europene nu pot prezenta decât frânturi din vasta
și complexa cunoaștere vedică, care s-a prezervat
aproape intactă în India, până în zilele noastre,
chiar dacă mare majoritate a hindușilor nu prea mai au mare cunoștință despre aceasta.

Despre așa zisa invazie ariană am mai scris detaliat în acest șir.

Edited by madhukar, 11 September 2013 - 15:05.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate